Nou acryl(aat) lak is geen waterverf. Het bevat ook geen water. Het is water verdunbaar. Het is ook niet zo dat acryl niet milieubelastend is. Alleen minder dan aklyd.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:04 schreef fransbreda het volgende:
en als je zelf geen bezwaren hebt neem dan een synthetisch produkt ipv die k*twaterverf , resultaat is vele malen mooier.
wijsneusquote:Op maandag 6 augustus 2007 19:23 schreef josvr het volgende:
[..]
Nou acryl(aat) lak is geen waterverf. Het bevat ook geen water. Het is water verdunbaar. Het is ook niet zo dat acryl niet milieubelastend is. Alleen minder dan aklyd.
Verder is het zo dat die goedkope verf vooral veel water en kalk is.
Dus er zit echt wel verschil tussen 10 liter voor 15 euro en 10 liter voor 140 euro.
Straks komt er ook iemand in dit topic die verteld dat er maar een paar verffabrieken zijn in Nederland, en dat die huismerken ook door de A-merken worden gemaakt. Dit klopt. En vervolgens zegt deze persoon dat het dus niks uitmaakt of je goedkoop of duur koopt. Maar dat klopt niet. Maar dit gaat als volgt: inkoper van bouwmarkt X wil verf gaan verkopen voor prijs Y, en wil de verf dus voor inkoopprijs Z. Den fabrikanten gaan dan aan het recepturen zitten sleutelen zodat ze het kunnen leveren voor prijs Z. Het is hetzelfde als vruchtensap. Als je goedkope vruchtensap koopt krijg je 50% puur sap (of minder) aangevuld met water en suiker om dezelfde zoetheid te houden. Niks mis mee, maar zeg dan niet dat je het niet kunt proeven, en dat er dus geen verschil is.
Laat ik nu net gek zijn op goedkoop vruchtensapquote:Op maandag 6 augustus 2007 19:23 schreef josvr het volgende:
[..]
Nou acryl(aat) lak is geen waterverf. Het bevat ook geen water. Het is water verdunbaar. Het is ook niet zo dat acryl niet milieubelastend is. Alleen minder dan aklyd.
Verder is het zo dat die goedkope verf vooral veel water en kalk is.
Dus er zit echt wel verschil tussen 10 liter voor 15 euro en 10 liter voor 140 euro.
Straks komt er ook iemand in dit topic die verteld dat er maar een paar verffabrieken zijn in Nederland, en dat die huismerken ook door de A-merken worden gemaakt. Dit klopt. En vervolgens zegt deze persoon dat het dus niks uitmaakt of je goedkoop of duur koopt. Maar dat klopt niet. Maar dit gaat als volgt: inkoper van bouwmarkt X wil verf gaan verkopen voor prijs Y, en wil de verf dus voor inkoopprijs Z. Den fabrikanten gaan dan aan het recepturen zitten sleutelen zodat ze het kunnen leveren voor prijs Z. Het is hetzelfde als vruchtensap. Als je goedkope vruchtensap koopt krijg je 50% puur sap (of minder) aangevuld met water en suiker om dezelfde zoetheid te houden. Niks mis mee, maar zeg dan niet dat je het niet kunt proeven, en dat er dus geen verschil is.
En het is rommel!quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:23 schreef josvr het volgende:
[..]
Pas op dat er ook veel oude verf verkocht wordt bij dat soort winkels. Bij ons Bredaas verfkoninkje durf ik alleen nog maar mengverf te kopen. Zelfs de goedkoopste is prima van kwaliteit en heeft een nette smeerbaarheidsfactor. Smeert lekker, dusquote:Op maandag 6 augustus 2007 19:04 schreef fransbreda het volgende:
in de meeste steden heb e zoiets als een verfkoning, verfstunter , e.d
daar kan je voor niet alteveel geld toch goeie verf krijgen als sikkens, sigma enz
Ik wandel er ook binnen als ik verf nodig heb, en ik heb nogal es een kwast in mn hand.quote:Op maandag 6 augustus 2007 21:07 schreef fransbreda het volgende:
Heb je helemaal gelijk in, je moet wel verse verf hebben natuurijk![]()
Ik kom er nogal vaak , dat wil ook nogal eens schelen.
Dat geloof ik best, zo heb ik al meer mensen gehoord!quote:Op maandag 6 augustus 2007 21:15 schreef fransbreda het volgende:
hmm, k heb nog wel wat klusjes voor je dan![]()
Hema heeft tegenwoordig toch alleen nog maar acrylrommel?quote:Op maandag 6 augustus 2007 21:57 schreef Katinkat het volgende:
Hemaverf is ook goed. verder zijn er op dit moment ook bij bouwmarkten diverse akties m.b.t. verf; bekijk de folders eens.
Ook iets om mee op te passen, goedkope latex. Totaal niet dekkende rommel waar elke euro er een teveel is, en je alsnog terug kunt naar de winkel voor échte latex die wel een paar stuivers kost.quote:Op maandag 6 augustus 2007 22:32 schreef Rewimo het volgende:
Ik betaalde bij Karwei ongeveer 20 euro voor een in kleur naar keuze gemengde pot latex, goed voor 50m2. Dat was goedkoper dan de op dat moment in de aanbieding zijnde eigen merk muurverf
Klopt een van de meest duurzame verven.quote:Op maandag 6 augustus 2007 22:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Kwam laatst voorbij een huis wat ik 22 jaar geleden heb geschilderd, met lijnolieverf, zat nog steeds in de originele verf, en zag er nog steeds strak uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |