abonnement Unibet Coolblue
pi_54418302
Definitief
RTN is ook perfect, alleen ben ik nog niet zn On An Island fan
  dinsdag 6 november 2007 @ 23:22:01 #227
142782 Joncho
PopMartian
pi_54418309
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 23:18 schreef DrDurden het volgende:
Dan kun je beter de nieuwe dvd van David vergelijken met In The Flesh, dat is wat eerlijker. Overigens vind ik ze allebei even goed. Ze spelen verschillende nummers, en de nummers die ze allebei spelen doen ze anders. Ik zeg dit zo voorzichtig mogelijk, aangezien ik geen zin heb in weer een 'David vs. Roger' discussie .
En die dvd van de laatste tour van Roger komt definitief niet. Wel begrijpelijk, eigenlijk.
Zolang zit ik niet tussen de Floydian's, maar eigenlijk snap ik die hele discussie niet.

Geniet gewoon van de kwaliteiten van beide heren.
pi_54418476
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 23:18 schreef DrDurden het volgende:
En die dvd van de laatste tour van Roger komt definitief niet. Wel begrijpelijk, eigenlijk.
Waarom
  woensdag 7 november 2007 @ 18:49:28 #229
138448 PeZu
Suspended animation
pi_54435700
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 23:22 schreef Joncho het volgende:

[..]

Zolang zit ik niet tussen de Floydian's, maar eigenlijk snap ik die hele discussie niet.

Geniet gewoon van de kwaliteiten van beide heren.
dat schijnt nogal moeilijk te zijn voor sommige
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  woensdag 7 november 2007 @ 19:33:26 #230
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_54436851
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 22:45 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

Die DVD is echt goud waard. Beter dan PULSE naar mijn mening. Al heb ik hm de 1e keer dat ik hm had geluisterd weer van mn PC verwijderd Maar na een paar keer
Tsja..beter .. beter.
Muzikaal zit ITF allemaal wel lekker in elkaar, hoewel ik het gitaarwerk af en toe wel erg té vind. Zeker bij Comfortably Numb vind ik het gewoon erg slordig zoals ze de gitaarsolo's hebben gespeeld. En qua show was er vrij weinig te beleven.
PULSE is natuurlijk, zeker als je bedenkt dat het alweer 13 jaar geleden is, qua show fe-no-mi-naal, en ook muzikaal zit het allemaal erg strak in elkaar. Maar het punt met PULSE, en met PF na Waters in het algemeen imo, is dat het te poppy is...zeker DSOTM mist te veel van de originele sfeer. Luister eens naar Money.... Maar het zegt alles over de PULSE show zelf, dat ik ondanks dat ze een aantal nummers echt weten te verkutten ik het een geweldige show blijf vinden.

Dus wat mij betreft staat PULSE bovenaan, ookal is muzikaal ITF veel dichter bij het PF geluid...

Laten ze nou maar eens de Earl's Court shows van '80 releasen DAT zou nou echt de ultieme PF traktatie zijn imo
  woensdag 7 november 2007 @ 19:36:04 #231
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_54436929
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 23:18 schreef DrDurden het volgende:
En die dvd van de laatste tour van Roger komt definitief niet. Wel begrijpelijk, eigenlijk.
Oh?
Waar heb je dat gelezen dan, want BD en AFG forum melden er niets over?...

Zou echt té jammer zijn zeg. Dat zou echt een schitterend schijfje zijn geworden
Want hoewel ik RTN op dit moment misschien wel een van de mooiste PF DVD's vind, vind ik de setlist toch wel redelijk snel vervelen. Maar van de shows van Roger's laatste tour kan ik echt geen genoeg krijgen!
  woensdag 7 november 2007 @ 19:39:09 #232
138448 PeZu
Suspended animation
pi_54437023
quote:
Op woensdag 7 november 2007 19:36 schreef Hankster het volgende:

[..]

Oh?
Waar heb je dat gelezen dan, want BD en AFG forum melden er niets over?...

Zou echt té jammer zijn zeg. Dat zou echt een schitterend schijfje zijn geworden
Want hoewel ik RTN op dit moment misschien wel een van de mooiste PF DVD's vind, vind ik de setlist toch wel redelijk snel vervelen. Maar van de shows van Roger's laatste tour kan ik echt geen genoeg krijgen!

drom zijn er bij gilmour concerten ook altijd stoeltjes
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  woensdag 7 november 2007 @ 19:43:36 #233
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_54437139
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 23:22 schreef Joncho het volgende:

[..]

Zolang zit ik niet tussen de Floydian's, maar eigenlijk snap ik die hele discussie niet.

Geniet gewoon van de kwaliteiten van beide heren.
Hahah, welkom in de rare wereld die PF heet

Je weet natuurlijk wel dat de heren in de 80's behoorlijk heftige ruzies hebben gehad, en dat een hele horde fans het dús nodig vinden om een kant te kiezen. Is Roger nou de grote evil controlfreak, of hebben Nick en David het hem onmogelijk gemaakt om in de band te blijven? Is David de arrogante eikel die even beslist dat PF mét Roger niet meer te bieden heeft dan een PF zonder Roger, of is hij de zachtaardige gitarist die het gewoon leuk vindt om lekker te spelen?

Imo is David een van de betere gitaristen die er nu nog rondlopen, is heel melodisch ingesteld, geen poetspas qua effecten rond een show, alles echt en puur en durft risico's te nemen (wisselende setlists e.d.). En uiteraard..hij is een perfectionist en lichtelijk arrogant
Roger daarentegen is niet de beste bassist (verre van) maar (ik vraag me af of hij dat nog steeds heeft..) heeft een geweldige gevoel voor teksten schrijven, kan aardige melodiën bedenken, ziet het belang in van een stevige set effecten rond shows, wilt over de gehele show de controle hebben (elke avond zelfde setlists..playbacken); voor hem is het geheel van de show belangrijker. En ohja...hij is een perfectionist en is behoorlijk arrogant

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het met je eens dat je het niet zo David vs Roger moet bekijken, maar voor veel fans, zeker die de 80's bewust hebben meegemaakt, is het gewoon wat gevoelig omdat zij er eigenlijk voor hebben gezorgd dat de band in de samenstelling zoals de meesten PF het liefste zagen, niet meer bestaat. Je merkte ook dat zowel David en (met name) Roger door iedereen werden opgehemeld toen ze bij elkaar kwamen voor Live 8..
pi_54440634
quote:
Op woensdag 7 november 2007 19:43 schreef Hankster het volgende:

[..]

Hahah, welkom in de rare wereld die PF heet

Je weet natuurlijk wel dat de heren in de 80's behoorlijk heftige ruzies hebben gehad, en dat een hele horde fans het dús nodig vinden om een kant te kiezen. Is Roger nou de grote evil controlfreak, of hebben Nick en David het hem onmogelijk gemaakt om in de band te blijven? Is David de arrogante eikel die even beslist dat PF mét Roger niet meer te bieden heeft dan een PF zonder Roger, of is hij de zachtaardige gitarist die het gewoon leuk vindt om lekker te spelen?

Imo is David een van de betere gitaristen die er nu nog rondlopen, is heel melodisch ingesteld, geen poetspas qua effecten rond een show, alles echt en puur en durft risico's te nemen (wisselende setlists e.d.). En uiteraard..hij is een perfectionist en lichtelijk arrogant
Roger daarentegen is niet de beste bassist (verre van) maar (ik vraag me af of hij dat nog steeds heeft..) heeft een geweldige gevoel voor teksten schrijven, kan aardige melodiën bedenken, ziet het belang in van een stevige set effecten rond shows, wilt over de gehele show de controle hebben (elke avond zelfde setlists..playbacken); voor hem is het geheel van de show belangrijker. En ohja...hij is een perfectionist en is behoorlijk arrogant

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het met je eens dat je het niet zo David vs Roger moet bekijken, maar voor veel fans, zeker die de 80's bewust hebben meegemaakt, is het gewoon wat gevoelig omdat zij er eigenlijk voor hebben gezorgd dat de band in de samenstelling zoals de meesten PF het liefste zagen, niet meer bestaat. Je merkte ook dat zowel David en (met name) Roger door iedereen werden opgehemeld toen ze bij elkaar kwamen voor Live 8..
Dank voor deze uitleg
  woensdag 7 november 2007 @ 21:59:01 #235
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_54441149
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 23:27 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

Waarom
Waarom er geen dvd meer komt? Of waarom ik begrijp dat er niet nog een dvd uit zal komen? Nou ja, Roger wisselt weinig van setlist (dat is algemeen bekend) en die heeft (op DSOTM na) weinig extra's te bieden ten opzichte van de vorige dvd, voor de normale fans dan, natuurlijk. Uiteraard zou ik ook liever nog een dvd zien, maar ik denk het niet.
quote:
Op woensdag 7 november 2007 19:36 schreef Hankster het volgende:

[..]

Oh?
Waar heb je dat gelezen dan, want BD en AFG forum melden er niets over?...

Zou echt té jammer zijn zeg. Dat zou echt een schitterend schijfje zijn geworden
Want hoewel ik RTN op dit moment misschien wel een van de mooiste PF DVD's vind, vind ik de setlist toch wel redelijk snel vervelen. Maar van de shows van Roger's laatste tour kan ik echt geen genoeg krijgen!
Ik weet echt niet meer waar ik het heb gezien, maar ik had het ergens gelezen. Maar als er niets op die beide sites genoemd is, dan is er dus nog hoop .
En over de setlist van RTN, tja, je moet van z'n nieuwe solo-album houden, anders blijft alleen de andere helft van het concert over (niet dat die minder slecht is, integendeel).
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_54443146
Ik kijk vaak de 2e helft van het concert
Al is het begin van het concert eeerg goed met een paar solo's met daarna nog This Heaven, Take a Breath (de topper) en onder andere Smile.
  donderdag 8 november 2007 @ 09:26:17 #237
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_54449363
quote:
Op woensdag 7 november 2007 21:59 schreef DrDurden het volgende:

[..]

En over de setlist van RTN, tja, je moet van z'n nieuwe solo-album houden, anders blijft alleen de andere helft van het concert over (niet dat die minder slecht is, integendeel).
Ik vind On An Island geen verkeerd album, ik vind het zelfs wel een relexed achtergrond album. Maar om nou lekker voor de live versie te gaan zitten... Neen, na On An Island skip ik snel door naar Take A Breath ( ) en dan maar snel naar Shine On, waar ik ook wel weer redelijk snel genoeg van krijg, Fat Old Sun blijft mooi, voor Coming Back To Life en High Hopes kan ik beter PULSE op zetten, Echoes is dan weer on overtroffen, Find The Cost verpest dan weer het PF-gedeelte van de DVD, en het encore is verder wel weer gaaf... hmm, zo klinkt het net alsof ik RTN igenlijk helemaal niets vind
Maar wát ik interessant vind, is ook écht gaaf (bijv Echoes )
pi_54450333
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 18:25 schreef PimD het volgende:
[ afbeelding ]

3 december komt ie uit. Kost zo'n 180 euro
Dacht even dat het allemaal LP's waren. Jammer genoeg niet het geval.
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
  vrijdag 23 november 2007 @ 19:10:39 #240
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_54807140
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:00 schreef Joncho het volgende:
The Australian Pink Floyd Show naar Nederland

*zaterdag kaarten haalt*
Beetje duur, 54 euro. Als het nou de echte Pink Floyd was . Ik ga denk ik wel naar The Pink Project, volgend jaar. Iets goedkoper ook.

Voor de geïnteresseerden heb ik overigens Echoes (de LP versie) te koop staan [TK] Diverse spullen (o.a. Filmmerchandise).
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_54808673
54 euro
No way...
  vrijdag 23 november 2007 @ 20:23:17 #242
138448 PeZu
Suspended animation
pi_54808706
54 euro voor een coverband

spelen gilmour, wright en mason ook mee voor die prijs?
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_54811583
54 euro is wel overpriced zeg... Ze zijn wel heel goed, maar voor een coverband had ik eerder 20 - 30 gedacht ofzo.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_54817960
54 euro voor een coverband. Totaal absurd.
Voor David Gilmour (anderhalf jaar geleden in HMH) betaalde je 50 euro!!!

Meer dan 15 - 20 euro zou nooit uitgeven aan een coverband, kan ik me niet schelen hoe goed ze zijn.. Het is een fucking coverband. Niet meer, niet minder.
  zaterdag 24 november 2007 @ 09:05:43 #245
11502 nipeng
The last ride is free
pi_54818510
Tjemig, 54 euro. Ik wens ze veel sterkte met de kaartverkoop.
pi_54846654
heb kaarten, was alleen voor niets naar t postkantoor gegaan. T kon alleen via internet met je creditcard. Kaarten worden toegestuurd
pi_54852653
quote:
Some good news to start the week: David Gilmour's concert at the Gdansk Shipyard on August 26th, 2006, is to be released as a live CD at some point next year (2008). The concert was held before a huge crowd of 100,000, and marked the 26th anniversary of Poland's 1980 revolution, where nation-wide strikes led to the eventual fall of communism. August 26th itself was the day in which the Solidarity trade union was founded.

Whilst the concert was notable for the inclusion of "A Great Day For Freedom" as part of the encores, David's blog site also mentions, tantalizingly, that "there will be one or two assorted extras thrown in for good measure..." More news, obviously, as we get it.
http://www.brain-damage.c(...)-coming-in-2008.html
pi_54873574
Kaarten binnen
  woensdag 28 november 2007 @ 15:38:56 #249
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_54894873
quote:
Juist! Nu nog een DVD
  woensdag 28 november 2007 @ 15:47:34 #250
138448 PeZu
Suspended animation
pi_54895107
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:38 schreef Hankster het volgende:

[..]

Juist! Nu nog een DVD
jij wilt nog een live dvd van gilmour
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')