abonnement Unibet Coolblue
pi_84530252
Wij hebben vanavond ook het e.e.a. geprobeerd. Hopelijk zijn ze morgenvroeg allemaal dood. Chloor en liters kokend water gebruikt. Zoveel mogelijk is dood. Ga zo nog ff kijken of ik bloem of maizen hier zie staan. Dan probeer ik dan nog ff.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 00:26:47 #127
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_84530411
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 00:23 schreef _Flea_ het volgende:
Wij hebben vanavond ook het e.e.a. geprobeerd. Hopelijk zijn ze morgenvroeg allemaal dood. Chloor en liters kokend water gebruikt. Zoveel mogelijk is dood. Ga zo nog ff kijken of ik bloem of maizen hier zie staan. Dan probeer ik dan nog ff.
Kreeg een gouden tip in een ander topic..nml tuinslang erop zetten!
En het lukte ik spoot ze zo naar de buren toe!
:D
Snollebolt
pi_84531972
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 00:03 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Doe niet zo smetvrezerig, die beesten zijn minstens net zo vies als jij, Als je niet zoveel goed eten weg gooit heb je er niet zoveel last van, daarnaast moet je je eten ook niet los in die bak gooien maar in oude pakken of zakjes.
Helemaal gelijk,
Ik doe alle vleesafval in plasticzakjes.
En in de grijze container.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 01:06:26 #129
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_84532163
Gewoon morgen een spuitbus van 4 euro bij kruidvat halen. Heb je maden, spuit je die halve bus erin leeg en voila; geen made meer te bekennen ^O^
  dinsdag 27 juli 2010 @ 01:14:57 #130
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_84532444
Je kinderen gaan er alleen op lijken.
Inter faeces et urinam nascimur,
  dinsdag 27 juli 2010 @ 01:26:01 #131
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_84532772
Van dat beetje spuitbus :? De godganse dag ademen wij gifgasen in; uitlaatgassen van auto's en vliegtuigen en van fabrieken (en niet te vergeten van alle branden en vuilverwerkingsbedrijven). En dan moeten wij de maden (van vieze vlees en strontvliegen, die ik weet niet hoeveel ziektes verspreiden) maar rustig laten gaan..... :N

De keren dat ik maden in de kliko heb (eens in de 3 of 4 jaar) elimineer ik ze direkt. Ik heb ook gemerkt dat de dieren die ik in mijn tuin heb (vogels, kikkers en egels) geen maden eten van stront/vleesvliegen.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 01:33:31 #132
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_84532987
Hehe nee tegenwoordig valt het wel mee, maar het is soms wel wat meer troep als de lucht uit je uitlaat hoor. Als je het maar af en toe hebt is het ook zo erg niet. Maar je hebt als snel mensen die het maar elke 2 weken gaan gebruiken omdat ze hun afval liever verpakken in gif dan in zakjes.

Maar ik zou die conclusie niet te snel trekken, er zijn meer beesten die maden eten zoals padden ofzo. en is het niet als made dan wel als vlieg.
Inter faeces et urinam nascimur,
  dinsdag 27 juli 2010 @ 01:42:35 #133
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_84533213
De spuitbussen die ik gebruik zijn de " veilige" spuitbussen, iig zonder drijfgas. Het enige dier wat die maden meeneemt is mijn kat aan zijn vachtje en zo heb ik ze dus ook in huis :r Ik heb ze idd niet vaak, maar als mijn kliko wit ziet van de maden, dan tref ik echt maatregelen. Niet voor niets komen in 3e wereldlanden zoveel ziektes voor. Veelal verspreidt door vliegen of andere insecten.

En ja, natuurlijk zit er gif in die spuitbussen, maar in onze maatschappij zit overal gif in waar we dagelijks mee geconfronteerd worden (alleen al onze groente en fruit en het vlees wat we eten). Ik doe mijn afval ook in dubbele zakken verpakt in de kliko, maar achter in die kliko's (bij de klep) zit een kier en een vlieg heeft zo'n sterk zintuig voor luchtjes, dat' ie toch in je kliko kruipt en eitjes legt. Als er voldoende te vreten is in die kliko voor de maden, zul je er zelf nauwelijks last van hebben. Is er niet voldoende (door goede verpakking) dan kruipen ze uit die kliko en juist dan heb je een probleem.......
  dinsdag 27 juli 2010 @ 01:57:23 #134
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_84533523
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 01:42 schreef childintime het volgende:
De spuitbussen die ik gebruik zijn de " veilige" spuitbussen, iig zonder drijfgas. Het enige dier wat die maden meeneemt is mijn kat aan zijn vachtje en zo heb ik ze dus ook in huis :r Ik heb ze idd niet vaak, maar als mijn kliko wit ziet van de maden, dan tref ik echt maatregelen. Niet voor niets komen in 3e wereldlanden zoveel ziektes voor. Veelal verspreidt door vliegen of andere insecten.
CFK drijfgas kun je toch ook nergens meer vinden? ander drijfgas is gewoon een beetje butaan en propaan daar hoef je je niet veel zorgen over te maken, het gif tast veel dieren aan behalve zoogdieren. Nu hechten we aan die beesten wel wat meer waarde maar de andere zijn ook wel handig. maar als je het alleen in je kliko gebruikt is er niet veel aan de hand. Al moet je niet vergeten dat het al snel 6 weken werkzaam is.

Maden verspreiden niet echt ziektes. De meeste maden eten alleen rottend vlees, vandaar dat ze welleens worden ingezet op wonden die niet helen, dan wordt het rotte vlees gegeten en wordt het niet verder geinfecteerd.

Dat er daar meer ziektes zijn heeft te maken met andere dingen in hygiene en aan gewoon de grotere diversiteit aan soorten. En aan het feit dat er nog een beetje natuur is en geen volledig gecultiveerd landschap.


quote:
En ja, natuurlijk zit er gif in die spuitbussen, maar in onze maatschappij zit overal gif in waar we dagelijks mee geconfronteerd worden (alleen al onze groente en fruit en het vlees wat we eten). Ik doe mijn afval ook in dubbele zakken verpakt in de kliko, maar achter in die kliko's (bij de klep) zit een kier en een vlieg heeft zo'n sterk zintuig voor luchtjes, dat' ie toch in je kliko kruipt en eitjes legt. Als er voldoende te vreten is in die kliko voor de maden, zul je er zelf nauwelijks last van hebben. Is er niet voldoende (door goede verpakking) dan kruipen ze uit die kliko en juist dan heb je een probleem.......
Geen reden om meer te gebruiken;)

Achja kruipen ze echt naar buiten dan? dan is je bak zeker al zo goed als vol?
Inter faeces et urinam nascimur,
pi_84536251
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 01:57 schreef Bramdecaviaeter het volgende:

Achja kruipen ze echt naar buiten dan? dan is je bak zeker al zo goed als vol?
Daar hoeft je bak niet vol voor te zitten.
M'n vriendin had gisteren de klep open laten staan onder het mom van "dan broeit het niet zo". 's Avonds kropen ze bij de deur aangezien we daar een lamp hebben. Zeker wel een half uur bezig geweest om die bende uit te roeien.
Net niets meer gezien, dus het lijkt er op dat het geholpen heeft. Echter komen ze donderdag pas legen.
pi_84557090
Je moet de klep ook niet helemaal open zetten, maar op een kiertje (stok tussen het deksel en de bak). Even doorbijten: ze zullen als het goed is de kliko verlaten en je ziet ze niet meer terug. Ik heb al anderhalf jaar geen made meer in mijn kliko gezien, eigenlijk...
  vrijdag 30 juli 2010 @ 22:48:46 #137
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_84685412
Bij mij ook niet meer gezien nadat ik de bak had schoongespoten. Maar het is nu ook wat koeler. Wat ik doe is geen stok er tussen, maar een wasknijpertje. Blijft ie ook netjes op een klein kiertje staan. Chloor werkt in elk geval niet. Heet water vast wel, maar je kan beter gewoon die bak op de zijkant leggen bij een put en de boel gewoon leegspuiten.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 23:13:45 #138
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_84686606
Het is ook niet dat de maden erin blijven als je ze niet goed schoonmaakt. Maden komen uiteindelijk van de vliegen die hun eitjes op het afval leggen.

quote:
Het vrouwtje legt haar eitjes in strohoudende mest, afval, compost of voedingsmiddelen. In totaal legt ze tot zesmaal toe eitjes. Per keer worden 100 tot 150 eitjes afgezet. Na 12 tot 25 uur kruipen de larven van de vlieg, de maden, uit de eitjes en voeden zich met het omringende, rottende materiaal. Na twee vervellingen verpoppen de larven zich en na 3 tot 8 dagen komt dan de vlieg uit de pop tevoorschijn.
De bak altijd afgesloten houden werkt volgens mij niet, omdat vliegen waarschijnlijk al hun eitjes hebben gelegd op het afval wat je erin gooit. Daarom kun je hem beter op een kiertje zetten om de bak minder broeierig te houden.
Inter faeces et urinam nascimur,
pi_84875841
Vanavond thuis gekomen en biertje willen pakken in de schuur, maar hier naar toe zag ik allemaal maden op de grond.

Hier gelezen wat ik allemaal kon proberen, maar het enigste wat ik in huis had was bleek.
Dit dan maar gebruikt en rond het huis gegoten (ietsje verdunt) en ik zag meteen dat ze blijven liggen.
Allemaal lijkjes dus.
Ook meteen maar in de groene bak gegoten en het voordeel van de bleek is dat alles zo glad wordt en ik denk dat ze hierdoor bijna niet omhoog komen langs de zijkant van de bak.
Heb meteen een tweede en een derde fles bleek gepakt en overal waar ik niet wil dat ze zitten, heb ik dit goedje gegoten.

Ziet er goed uit in ieder geval.

Overmorgen komen ze de groene bak legen en voorlopig komt er geen GF(T) en vlees meer in totdat het winter is.

Wat kunnen daar veel maden uit komen zeg (nu hopelijk niet meer)
pi_114402165
Kick:

Ik heb ook maden in de kliko. Die wordt morgenvroeg geleegd. Dus eigenlijk wil ik die vrijdagmiddag helemaal schoonmaken. Is de kliko uitspuiten en dan in spuiten met een insectenspray ofzo en wat bloem ik strooien voldoende?
  donderdag 19 juli 2012 @ 09:18:39 #141
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114403228
ts verpak je nu alles in zakken? ander blijf je bezig...

heb wel eens last van maar dan is mijn eigen schuld dat ik iets open en bloot er in heb gegooit klaar.

beter de bron oplossen dan steeds elke week de effecten weg te zien werken...
pi_114403421
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 09:18 schreef T42 het volgende:
ts verpak je nu alles in zakken? ander blijf je bezig...

heb wel eens last van maar dan is mijn eigen schuld dat ik iets open en bloot er in heb gegooit klaar.

beter de bron oplossen dan steeds elke week de effecten weg te zien werken...
Daar ga ik sowieso meer op letten. We doen alles al wel in vuilniszakken dus dat zal niet meer zoveel voorkomen. Maar om nu even met een schone lei te beginnen.
  donderdag 19 juli 2012 @ 09:33:56 #143
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114403535
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 09:26 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Daar ga ik sowieso meer op letten. We doen alles al wel in vuilniszakken dus dat zal niet meer zoveel voorkomen. Maar om nu even met een schone lei te beginnen.
na 4 dagen worden ze toch vliegen
pi_114403592
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 09:33 schreef T42 het volgende:

[..]

na 4 dagen worden ze toch vliegen
Dat is waar, maar even de onderkant goed schoon maken kan geen kwaad. Dan blijft die troep in ieder geval niet liggen.
  donderdag 19 juli 2012 @ 11:51:20 #145
244933 trovey
Nachtoele
pi_114407646
Organisch materiaal waarin maden ontstaan in een goed afgesloten dikke afvalzak in de bak doen en er niet zo inflikkeren(dus gewoon in de grijze bak doen). :P De vliegen kunnen er blijkbaar zonder problemen bij en dan krijg je it soort problemen. :') Geen dingen als chloor enz. in de groen bak gooien want dan is het composteren ervan zinloos en kun je de boel net zo goed in de grijze gooien.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 19 juli 2012 @ 12:03:27 #146
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_114408123
Maar ik heb helemaal geen grijze bak!
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_114408429
Bij mij gaat het om de grijze kliko. Die doen we eigenlijk altijd wel in plastic zakken en die knopen we dicht. Maar nadat ik hem goed heb uitgespoten zal ik alles nog een keer in een vuilniszak doen als ik het in de kliko stop.
  Milf donderdag 19 juli 2012 @ 14:03:56 #148
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_114412929
Ik heb tegenwoordig weer vuilniszakken ;(
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 19 juli 2012 @ 20:21:29 #149
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114430197
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2010 21:12 schreef nikky het volgende:

[..]

Zal hetzelfde effect hebben als zaagsel? Ontrekt het vocht?

Ik zag dat topic ineens weer in MYAT staan :D!

Heb nog geen last van maden trouwens.
bak in de zon zetten, maden kunnen niet tegen zon
  Milf donderdag 19 juli 2012 @ 20:56:46 #150
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_114432184
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 20:21 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

bak in de zon zetten, maden kunnen niet tegen zon
Ik woon inmiddels ergens waar geen containers gebruikt worden. Alleen vuilniszakken.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')