abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3138636
C64 en amiga staan er al, maar ik mis de MSX! Mijn fijnste computer die ik ooit had (nog steeds wel heb, maar alle diskettes gaan stuk )

Dus post hier je screenshots!!! (Ik heb er hier ff geen maar als ik straks thuis ben ga ik eens op zoek!)

dinsdag 12 februari 2002 @ 15:29:08 #2
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_3138871
Ik vond msx toen al nix.. hahahaha
Drop you like an ill, bad habit
pi_3138895
quote:
Op dinsdag 12 februari 2002 15:14 schreef inkie1010 het volgende:
C64 en amiga staan er al, maar ik mis de MSX! Mijn fijnste computer die ik ooit had (nog steeds wel heb, maar alle diskettes gaan stuk )

Dus post hier je screenshots!!! (Ik heb er hier ff geen maar als ik straks thuis ben ga ik eens op zoek!)

Ik ga alle disks op CD zetten. Wanneer ik ff een game wil spelen kopieer ik het wel ff naar een diskette. Mocht je DD drive problemen hebben met HD drives moet je gewoon je HD disk ff formatteren naar DD (720KB)

Maar die van mij doen ut gewoon in mijn ouwe MSXjus...

dinsdag 12 februari 2002 @ 15:40:32 #4
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_3139060
Mastersystem II is pure nostalgy voor mij. Vele uren heb ik erop doorgebracht, vele spellen heb ik erop uitgespeeld. Mijn eerste gamesconsule die de nintende 8 bit zwaar kickte op zowel grafisch gebied en speelbaarheid!! Hier zijn een aantal games die ik had

Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  Eindredactie Games dinsdag 12 februari 2002 @ 15:51:55 #5
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_3139233
het enige goede systeem wat sega ooit gemaakt heeft is de Megadrive, de rest was zwaar ruk ......
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_3139247
ummmm het ging over de msx
  dinsdag 12 februari 2002 @ 15:56:56 #7
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_3139307
quote:
Op dinsdag 12 februari 2002 15:51 schreef donald_dick het volgende:
het enige goede systeem wat sega ooit gemaakt heeft is de Megadrive, de rest was zwaar ruk ......
Ja dikke lul dus.

Sega maakt altijd superieure systemen maar market ze altijd slecht.

Mastersystem: beter dan NES maar NES wint
MegaDrive: enige succes van sega
Saturn: beter dan PSX maar PSX wint
Dreamcast: tijd ver vooruit (veel eerder gereleased dan PS2) en praktisch even goed als PS2 maar inmiddels ook weg.

Verder maakt SEGA unieke en BRILJANTE games waar echt niemand aan kan tippen.

Sega rules dus, zowel de systemen als de games.

I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_3139315
Eejj bedankt he, met het verneuken van een MSX topic...
  dinsdag 12 februari 2002 @ 15:58:33 #9
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_3139325
quote:
Op dinsdag 12 februari 2002 15:56 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Ja dikke lul dus.

Sega maakt altijd superieure systemen maar market ze altijd slecht.

Mastersystem: beter dan NES maar NES wint
MegaDrive: enige succes van sega
Saturn: beter dan PSX maar PSX wint
Dreamcast: tijd ver vooruit (veel eerder gereleased dan PS2) en praktisch even goed als PS2 maar inmiddels ook weg.

Verder maakt SEGA unieke en BRILJANTE games waar echt niemand aan kan tippen.

Sega rules dus, zowel de systemen als de games.

Welk deel van MSX snap je niet?

dinsdag 12 februari 2002 @ 15:59:47 #10
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_3139347
Is dit van de MSX? Kheb nooit een MSX gehad... hoe zag het eruit? Stond dat MS voor Microsoft? Welke spellen had je ervoor?

dinsdag 12 februari 2002 @ 16:00:02 #11
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_3139351
Van deze 2 spellen heb ik zoooooveeel uren plezier gehad

* Draaitafeltje gaat even zijn emulator opzoeken en een spelletje spelen

[edit] screenshots gevonden... [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Draaitafeltje op 12-02-2002 16:16]

We're on an express elevator to hell, going down!
pi_3139371
Dat ziet eruit als een MSX1 (gewoon MSX dus)

MicroSoft eXtended ofzowiets. Was een project van Philips en MS als tegenhanger van de IBM PC. Ze waren goed op weg, alleen dat ding is dood gekopieert. Graphisch liep het ver voor op de PC

dinsdag 12 februari 2002 @ 16:03:43 #13
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_3139392
quote:
Op dinsdag 12 februari 2002 16:01 schreef Ricochet het volgende:
Dat ziet eruit als een MSX1 (gewoon MSX dus)

MicroSoft eXtended ofzowiets. Was een project van Philips en MS als tegenhanger van de IBM PC. Ze waren goed op weg, alleen dat ding is dood gekopieert. Graphisch liep het ver voor op de PC

Dus de MSX was een project van Microsoft? Als alternatief voor IBM? Wat vaag, want het suc6 van MS werd veroorzaakt doordat IBM standaard MS-DOS leverde op hun systemen...
  dinsdag 12 februari 2002 @ 16:04:07 #14
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_3139393
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_3139420
quote:
Op dinsdag 12 februari 2002 16:03 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dus de MSX was een project van Microsoft? Als alternatief voor IBM? Wat vaag, want het suc6 van MS werd veroorzaakt doordat IBM standaard MS-DOS leverde op hun systemen...

MS-DOS werd gewoon verkocht voor de PC. Je had natuurlijk ook MSX-DOS.

MS-DOS heeft gewoon gewonnen. Juist vanwege het doodkopieeren. Helaas...

dinsdag 12 februari 2002 @ 16:12:45 #16
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_3139487
quote:
Op dinsdag 12 februari 2002 16:06 schreef Ricochet het volgende:

[..]

MS-DOS werd gewoon verkocht voor de PC. Je had natuurlijk ook MSX-DOS.

MS-DOS heeft gewoon gewonnen. Juist vanwege het doodkopieeren. Helaas...

Maar was de MSX nou een spelcomputer of niet? DOS voor een spelcomputer lijkt me nou niet echt handig...
pi_3139554
Op de MSX was BASIC de standaard. MSX-DOS was een optie. MSX was niet alleen een spelcomputer. Maar vanwege de grapische kracht was deze er wel uitermate voor geschikt.

Geloof het of niet, maar de MIR is jaren lang bestuurd door SONY MSX2 computers. In 1998 dacht ik, heeft NASA nieuwe computers aangeboden aan de Russen. Gewoon PC's. Sinds deze de MSX2 computers hadden vervangen, had de MIR regelmatig problemen met de juiste koers aanhouden

MSX was voor alles te gebruiken. Aansturen, kantoorgefriemel en GAMES, veel games!!!

pi_3139669
quote:
Op dinsdag 12 februari 2002 15:57 schreef Ricochet het volgende:
Eejj bedankt he, met het verneuken van een MSX topic...
Juist!

Deze vond ik erg leuk:

Circus Charlie

Eggerland Mystery (kon je ook zelf levels maken!)

Hyper Sports

The Goonies (die muziek alleen al!!)

The Treasure of Usas, heel mooi spel was dat.

En zo zijn er nog veel meer

[Dit bericht is gewijzigd door inkie1010 op 12-02-2002 16:25]

pi_3139689
quote:
Op dinsdag 12 februari 2002 16:00 schreef Draaitafeltje het volgende:
Van deze 2 spellen heb ik zoooooveeel uren plezier gehad

[afbeelding]
[afbeelding]

* Draaitafeltje gaat even zijn emulator opzoeken en een spelletje spelen

[edit] screenshots gevonden... [/edit]

Vampire Killer ja!! Wat een ontzettend mooi spel was (is!) dat!!
pi_3139730
quote:
Op dinsdag 12 februari 2002 16:04 schreef TheMarco het volgende:
[afbeelding]
Knightmare ook al geweldig
pi_3139777
Vergeet nou niet nemesis!
Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
pi_3139814
quote:
Op dinsdag 12 februari 2002 16:28 schreef Webby het volgende:
Vergeet nou niet nemesis!
Tja er waren zooooveel leuke spellen op de MSX.... Nemesis I en II waren idd geweldig, 3 was wat minder vond ik.
pi_3140058
What is MSX?
(mainly written by Marat Fayzullin [fms@cs.umd.edu], updates by M.B.)

MSX is an old Z80-based family of home computers which appeared in autumn 1983 as an attempt to establish a single standard in home computing similar to VHS in video. They were popular in Asian (Korea, Japan) and South American (Brazil, Chile) countries as well as in Europe (Netherlands, France, Spain) and former Soviet Union, but they are virtually unknown in USA. Although MSX standard quietly died to year 1988, the world got to see MSX2, MSX2+ and TurboR extensions of it.

The MSX standard has been designed by a company called ASCII in Cooperation with Microsoft which provided a firmware version of its BASIC for the machine. Because this BASIC version was an extended version of MicroSoft Basic, it was called "MicroSoft eXtended BASIC". This explains the name "MSX". The system thanks his name to the built-in BASIC.

Note that according to Kazuhiko Nishi, the `inventor' of the whole MSX idea, MSX can mean a lot more than just MicroSoft eXtended. He says (published in an article in a Japanese business magazine in 1997) that he used the abbreviation MSX to contract a lot of companies saying that it means Matsushita Sony X-machine in which the X could stand for the company Nishi was talking with at that moment. He also said that he initially wanted to name it NSX, Nishi Sony X (or MNX, Matsushita Nishi X) but the name NSX was already taken by Honda. So, in the case of Microsoft he just said the MS stands for MicroSoft. Anyhow, at least it is clear that Matsushita and Sony are the most important companies that produced MSX machines and hardware, according to Nishi.

Other possibilities were Matsushita Sony Shake-hands (X). But actually, MSX doesn't really have a meaning, it's just a nice-sounding 3-letter combination. On the MSX fair in Tilburg (21st April) 2001, Nishi gave a general meaning: Machines (hardware) with Software eXchangeability. A funny remark was that when MSX seemed to be succesful, Microsoft said MS in MSX means MicroSoft, but after 1986, when MSX seemed not as succesful as Microsoft had hoped, they denied that...

The MSX machines were produced by such giants as Sony, Yamaha, Panasonic, Toshiba, Daewoo, and Philips. The only MSX model ever sold in USA appears to be an early SpectraVideo machine.

In spite of its sad history, MSX is a very nice computer, especially useful for educational purposes which is clearly indicated by example of the Soviet Union. Russian Ministry of Education bought hundreds of MSXes (and later MSX2s) grouped into "computerized classroom systems" of 10-16 machines connected into a simple network. Entire generation of programmers has grown up using these computers.

Hardware-wise, MSX represents a hybride of a videogame console and a generic CP/M-80 machine. Its heart is a Z80 CPU working at 3.58MHz in the base model. The clock frequency has been doubled in the TurboR. The video subsystem is built around a TMS9918 or TMS9928 VDP chip also used in Texas Instruments' TI-99/4 computers, ColecoVision, and Coleco Adam. In the later MSX models this chip has been upgraded to V9938 (MSX2) and V9958 (MSX2+ and TurboR). The latest version of it is V9990. The audio system is handled by AY-3-8910 chip by General Instruments, same as the one used in Sinclair ZXSpectrum128 audio. AY-3-8910 provides 3 channels of synthesized sound, noise generation, and two general purpose parallel IO ports which are used for joysticks and some other things in the MSX design. Due to their hardware structure, MSX machines were perfectly suitable for games and there is a lot of good games either written or ported to them.

Nowadays, there exist a lot of expansions on the MSX system, such as the Moonsound card, based on OPL4, the GFX9000 card, SCSI interfaces, etc.

Bron: http://www.faq.msxnet.org/msxgeneral.html#whatmsx

MSX komt van "MicroSoft eXtended BASIC" de ingebouwde programmeertaal dus. In dat blauwe scherm kon je typen (met regelnummers) en dan F5 (run, een oranje knopje!) en kreeg je Syntax Errors...

O(+> There's so much hate goin' round. Hard to not let it get you down. Least we can do is make a joyful sound.
pi_3140447

De SONY MSX HiT BiT 201P.
Wij hadden hem in het zwart.

O(+> There's so much hate goin' round. Hard to not let it get you down. Least we can do is make a joyful sound.
  dinsdag 12 februari 2002 @ 17:11:40 #25
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_3140490
quote:
Op dinsdag 12 februari 2002 16:04 schreef TheMarco het volgende:
[afbeelding]
Knightmare!!!!

Yeah baby... m'n favo game op de MSX, ik heb hem nu op m'n pc als standalone executable.. geen emu voor nodig, echt fantastisch!! en ik krijg hem nog steeds niet uitgespeeld.. *huil*

Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
  dinsdag 12 februari 2002 @ 17:20:53 #26
3767 Herald
Come get some
pi_3140621
ik vond Athletic land erg koel.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_3339807
ZANAC is kewl (veel plezier gehad met deze shooter)
  donderdag 28 februari 2002 @ 18:31:20 #28
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_3339960
HAHA man zo'n bak heb ik ook nog gehad.
Een msx 1 met bandjes en dat hele irritante gepiep en een msx 2 wel al met floppy's

Ik weet niet of 1 van jullie het spelletje van rambo nog kon op de msx 2 maar dat was altijd wel gaaf.

pi_8539026
woow metal gear 1 en 2
veel gespeeld

en king valley 1 en 2

en natuurlijk river raid

ik zoek nog msx spelletjes die al omgezet zijn naar .exe bestanden
kan iemand mij daar aan helpen ?
dus waar je geen emulator voor nodig hebt,

Op een doordeweekse zaterdagmiddag......
pi_8539490
quote:
Op dinsdag 12 februari 2002 17:09 schreef Bigsmile het volgende:
[afbeelding]

De SONY MSX HiT BiT 201P.
Wij hadden hem in het zwart.

wij ook, nog steeds heb, met datarecorder natuurlijk, met al die piepjes en de o zo bekende volume regelaar
Asus P4P800 Deluxe-iPIV 2,4 800FSB-2x512pc3200Twinmos-Asus V9950 128 MB-2x80Gb 8Mb cache Maxtor-XP PRO SP1-Planet ADSL
pi_8539890

Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_8539977
Ik heb nog ergens Kings Valley en Boulder dash screenies.

(ff zoeken)

:: Wookie, wookie, wookie :: <a href="http://Masselink.net" rel="nofollow" target="_blank">Koffie en meer...</a> ::
pi_8540009
Kheb laatst nog een MSX weg gegeven
pi_8540071
nostalgie

Ik heb ook een MSX gehad met bandjes, en cartridges in het toetsenbord

pi_8540076
quote:
Op maandag 17 februari 2003 17:21 schreef NFA-DK het volgende:
Kheb laatst nog een MSX weg gegeven
Owh ja joh
Wel ontopic blijven he
50.000 O+
pi_8540130
quote:
Op maandag 17 februari 2003 17:23 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Owh ja joh
Wel ontopic blijven he

Doe ik.. want daarmee leg ik uit dat ik geen screenshots meer kan maken
  maandag 17 februari 2003 @ 17:27:46 #37
33354 Triumph_The_Insult_Comic
Thank God I'm an atheist
pi_8540179
ik had vroeger ook een msx 1. een van philips was dat, zo'n zilverkleurige met een zwart klepje aan de bovenkant... had wel duizend spellen denk ik, allemaal cassettes. Ben je een half uur bezig om een spel te laden, kijk je op de teller "en nu moet ie komen..." en de teller loopt door en er gebeurt niets....

ik heb hem toen verkocht voor een paar megadrive spellen

niets mis met de megadrive hoor, heb ik ook gigantisch veel plezier mee gehad maar toch jammer dat ik adt ding weg heb gedaan...

nu heb ik op zolder nog een liggen de ik een paar jaar geleden voor een geeltje gekocht heb. ik weet het merk niet zo, maar het is een grijze met blauwe pijltjes toetsen. ik heb er alleen haast geen cassettebandjes met spelletjes bij

ps:

poke-1,170
Ok
bload"cas:",r

zucht...

"Eminem is so street, I guess that's why I feel so comfortable pooping on him."
  maandag 17 februari 2003 @ 17:28:32 #38
Thank God I'm an atheist
pi_8540203
poke-1,170
Ok
bload"cas:",r
Found: yabyum

maandag 17 februari 2003 @ 17:31:37 #39
Thank God I'm an atheist
pi_8540278
verrek, weet iemand misschien hoe je msx spelletjes op cd kan zetten en dan op cassette? als dit via je stereo kan zou het heel mooi zijn!

ik bedoel dus van de msx bestandjes die ik op mn pc heb dus een audio cd maken en die weer op cassette

geluid natuurlijk wel uitdoen van de stereo, anders word je helemaal gestoord...

pi_8542290
Wij hebben vruuger ook een MSX gehad, een van de eerste. Had alleen maar een data-recorder, geen floppydrive. En ik kon ook heel wat spellen niet spelen omdat onze MSX-1 volgens mij te oud was. We speelden spellen als Zaxxon, Congo Bongo en Pitfall..
Dit was 'm, we hadden er trouwens wel coole joysticks bij. Het toetsenbord zelf was wel klote, want er bleef nogal eens een toets hangen.

Uiteindelijk toen we in '89 onze eerste PC kregen hebben we die MSX verkocht. Een MSX met bandjes zou ik niet meer willen, maar een met diskdrive lijkt me wel leuk (alleen heb ik al zoveel computerrommel ).

Er is trouwens ook een MSX geweest waarmee je voor die tijd perfect video kon editten. Kennis van ons heeft dat ding nog lang gebruikt voordat er op de PC een fatsoenlijk alternatief was.

[Dit bericht is gewijzigd door Toewan op 17-02-2003 19:25]

pi_8546468
* JeroenH krijgt een nostalgie aanval...

Nog voor mijn C64 (mijn grote liefde) had ik een Goldstar MSX1. Dat apparaat heb ik werkelijk kapotgecomputerd. En maar klooien om het volume van de taperecorder goed te krijgen.
Ook nog veel gedaan met basicode-3. Wie hebben daar nog meer mee gedaan? Een kwartier lang die vage geluiden opnemen van de radio, afspelen in je computer en: tadaa je had nieuwe software. Ik heb mijn ouders nooit goed kunnen uitleggen wat ik nou allemaal aan het doen was....

pi_8546537
quote:
Op maandag 17 februari 2003 19:14 schreef Toewan het volgende:
Er is trouwens ook een MSX geweest waarmee je voor die tijd perfect video kon editten.
Klopt als een bus. Die apparaten zijn bij heel veel lokale tv-stations en bij tv-piraten (jaja, die waren er ook, voordat er op de kabelnetten one-way filters werden geïnstalleerd ) nog heel lang in gebruik geweest. Ze waren goedkoop, betrouwbaar en redelijk eenvoudig te bedienen. Voor info-schermpjes en ondertitels heel goed te gebruiken. Toen heel high-tech.
pi_8546749
quote:
Op maandag 17 februari 2003 16:42 schreef 2meterpeter het volgende:
woow metal gear 1 en 2
veel gespeeld

en king valley 1 en 2

en natuurlijk river raid

ik zoek nog msx spelletjes die al omgezet zijn naar .exe bestanden
kan iemand mij daar aan helpen ?
dus waar je geen emulator voor nodig hebt,

Is ietrs wat ik me eigenlijk ook wel afvraag ja, weet echt niemand dat?
  maandag 17 februari 2003 @ 22:24:45 #44
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_8546776
MSX

Verschillende machines gehad, MSX1, MSX2, MSX2+ Sony, Philips, Toshiba, Canon, Goldstar

Heerlijk systeem, en 1 woord : Konami

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 17 februari 2003 @ 22:49:12 #45
Thank God I'm an atheist
pi_8547355
weet iemand misschien een progje om msx rom bestanden naar audio te converteren? ben al en hele tijd op zoek maar kan niets vinden
pi_8600644
http://nirvana.usal.es/msx/t.htm

Even omlaag scrollen

donderdag 20 februari 2003 @ 08:43:41 #47
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8600677
Even een topicbookmark (vanavond maar eens wat leuke screenshotjes maken ).
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  donderdag 20 februari 2003 @ 10:10:45 #48
28369 Kratje_Bier
Je steun en onverlaat
pi_8601722
ik zoeits gehad:

iig met die platte grote pijltjestoetsen en zo'n gleuf voor van die gamecartridgen
[b]Nee heb je, ja kun je vergeten![/b][br][url=http://www.onzinforum.nl]onzinforum.nl. Bagger op z'n best[/url]
  donderdag 20 februari 2003 @ 10:24:41 #49
40528 Hyriand
crime against humanity
pi_8601958
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 10:10 schreef Kratje_Bier het volgende:
ik zoeits gehad:
[afbeelding]
iig met die platte grote pijltjestoetsen en zo'n gleuf voor van die gamecartridgen
philips vg 8020? hebbik ook gehad.. ow wacht, ligt nog ergens op zolder
tick tack tick tack - madness comes tonight - what's reality compared to me?
  donderdag 20 februari 2003 @ 10:26:02 #50
28369 Kratje_Bier
Je steun en onverlaat
pi_8601981
geen idee of het een philips was... is al een tijdje geleden
[b]Nee heb je, ja kun je vergeten![/b][br][url=http://www.onzinforum.nl]onzinforum.nl. Bagger op z'n best[/url]
  donderdag 20 februari 2003 @ 10:27:32 #51
40528 Hyriand
crime against humanity
pi_8602002
hmja.. 't was meer een retorische vraag
  donderdag 20 februari 2003 @ 10:36:40 #52
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8602113
Wat betreft computers:

Deze twee heb ik nog staan

Spellen:

Illusion City

Aleste2

Hinotori (Firebird)

Solid Snake (Metal Gear 2)

Mon Mon Monster

Space Manbow

Vampire Killer

pi_8602797
lucky bastard,

had ik mijn sanyo'tje nog maar

donderdag 20 februari 2003 @ 11:18:25 #54
40528 Hyriand
crime against humanity
pi_8603018
als we dan toch met msx'en gaan gooien:

(excuses voor de slechte webcam)

da's een Philips NMS 8250 ingebouwd in een oude desktopkast. Met harddisk, cdrom, etc..

Favo spellen:

Aleste Gaiden (ook bekend als Aleste Special)

Antarctic Adventure

Dragon Slayer 4
[geen screenshot voor hande]

donderdag 20 februari 2003 @ 11:28:37 #55
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8603297
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 11:11 schreef endoor het volgende:
lucky bastard,

had ik mijn sanyo'tje nog maar

Dan zal ik m'n volledige MSX Collectie maar niet neerzetten
(weet zelf niet eens meer wat ik allemaal heb... in ieder geval is het veel)
  donderdag 20 februari 2003 @ 22:30:06 #57
40528 Hyriand
crime against humanity
pi_8618000
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 22:07 schreef Swets het volgende:
als je een emulator hebt
emulator? is een echte MSX weer niet goed genoeg?
pi_8618035
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 22:30 schreef Hyriand het volgende:

[..]

emulator? is een echte MSX weer niet goed genoeg?

Mag ook, als je maar een FM-pac hebt
  donderdag 20 februari 2003 @ 22:38:33 #59
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8618248
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 22:31 schreef Swets het volgende:
Mag ook, als je maar een FM-pac hebt
Ik heb er 2!
pi_8618261
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 22:38 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Ik heb er 2!

En een moonblaster?

Ik heb die koreaanse FM-Pac (die goedkopere die later uitkwam) en die Philips kaart...kom hoe heet dat ding ook alweer

[Dit bericht is gewijzigd door Swets op 20-02-2003 22:40]

donderdag 20 februari 2003 @ 22:39:24 #61
40528 Hyriand
crime against humanity
pi_8618275
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 22:38 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Ik heb er 2!

stuur d'r eens 1 op.. ik heb de mijne verknalt
  donderdag 20 februari 2003 @ 22:41:21 #62
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8618331
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 22:38 schreef Swets het volgende:
En een moonblaster?
Yup, een Moonsound, muziekmodule, MIDI Saurus en een zooi SCC chips (waaronder ook de originele SD Snatcher cart.)
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 22:39 schreef Hyriand het volgende:
stuur d'r eens 1 op.. ik heb de mijne verknalt
Sorry, heb ze beide in gebruik en die in m'n Turbo-R GT zit op het moederbord
pi_8618453
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 22:41 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Yup, een Moonsound, muziekmodule, MIDI Saurus en een zooi SCC chips (waaronder ook de originele SD Snatcher cart.)
[..]

Sorry, heb ze beide in gebruik en die in m'n Turbo-R GT zit op het moederbord

Mijn broer heeft wat meer spul.
Die heeft ook die grafische uitbreiding gekocht... VG9900 ofzo
  donderdag 20 februari 2003 @ 22:49:49 #64
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8618576
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 22:45 schreef Swets het volgende:
mijn broer heeft wat meer spul.
Die heeft ook die grafische uitbreiding gekocht... VG9900 ofzo
De GFX9000 (met V9990 VDP). Ja, dat vond ik een beetje teveel van het goede. Achteraf ook goed geweest dat ik dat ding niet heb gekocht. Er is eigenlijk niets voor uitgekomen. WIOS was nog wel grappig om mee te spelen.
Ik zie Patriek Lesparre nog wel helemaal in de stress rondrennen... z'n GFX9000 was 'gejat' (bleek dat z'n groupmates z'n tas hadden verstopt ).
pi_8618621
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 22:49 schreef MSXUser het volgende:

[..]

De GFX9000 (met V9990 VDP). Ja, dat vond ik een beetje teveel van het goede. Achteraf ook goed geweest dat ik dat ding niet heb gekocht. Er is eigenlijk niets voor uitgekomen. WIOS was nog wel grappig om mee te spelen.
Ik zie Patriek Lesparre nog wel helemaal in de stress rondrennen... z'n GFX9000 was 'gejat' (bleek dat z'n groupmates z'n tas hadden verstopt ).

Duurde ook verschrikkelijk voordat dat ding ook daadwerkelijk leverbaar was
  donderdag 20 februari 2003 @ 23:00:10 #66
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8618865
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 22:51 schreef Swets het volgende:
Duurde ook verschrikkelijk voordat dat ding ook daadwerkelijk leverbaar was
Klopt, Sunrise was nu niet bepaald snel met die dingen. Eveneens met de Moonsound. De mijne heeft ook nog een tijdje bij Henrik Gilvad gelegen (ik wilde dolgraag 640KB op m'n Moonsound... bleek Hans Oranje een verkeerd type geheugen te hebben opgegeven (pseudo SRAM in plaats van SRAM). Dat waren dus 125 weggegooide guldens. Trouwens, moet je MoonBlaster eens op NLMSX draaien... kun je lachen (werkt voor geen meter!).

Een groep die ook een handje had van uitgestelde releases was Oasis met hun Engelse vertalingen van Japanse spelen. Heel erg leuk, maar waarom Alex Wulms (Xelasoft) nu de beveiliging moest maken voor die disks (dat was echt verschrikkelijk moeilijk om te kraken)...

[Dit bericht is gewijzigd door MSXUser op 20-02-2003 23:02]

donderdag 20 februari 2003 @ 23:01:41 #67
10710 gday
propria cures
pi_8618914
Ik krijg zin om mn MSX1 tevoorschijn te halen en Kings Valley te gaan spelen .

(Ja, ik weet dat er tegenwoordig een win32 versie van is, maar toch.. it's not the same!)

A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  donderdag 20 februari 2003 @ 23:03:22 #68
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8618965
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 23:01 schreef gday het volgende:
Ik krijg zin om mn MSX1 tevoorschijn te halen en Kings Valley te gaan spelen .

(Ja, ik weet dat er tegenwoordig een win32 versie van is, maar toch.. it's not the same!)

Kings Valley is cool! Vooral KV2 met z'n SCC geluid!
  donderdag 20 februari 2003 @ 23:10:23 #69
10710 gday
propria cures
pi_8619152
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 23:03 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Kings Valley is cool! Vooral KV2 met z'n SCC geluid!

Heb jij die win32 versie geprobeerd?
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  donderdag 20 februari 2003 @ 23:24:11 #70
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8619440
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 23:10 schreef gday het volgende:
Heb jij die win32 versie geprobeerd?
Ja, en die is vooral niet leuk. De remake van Maze of Galious is wel heel erg goed.
pi_8619517
Ik verbaas me echt over de graphics. Ik had veel slechter verwacht. Ik zat te denken aan atari 2600 (die toch) niveau. Maar dit ziet er best aardig uit.
  donderdag 20 februari 2003 @ 23:33:10 #72
40528 Hyriand
crime against humanity
pi_8619625
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 23:28 schreef Fatality het volgende:
Ik verbaas me echt over de graphics. Ik had veel slechter verwacht. Ik zat te denken aan atari 2600 (die toch) niveau. Maar dit ziet er best aardig uit.
OMG! Ga je schamen!
  donderdag 20 februari 2003 @ 23:38:41 #73
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8619743
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 23:28 schreef Fatality het volgende:
Jammer dat de emulatoren nog steeds niet 100% werken. Heel veel spellen en demo's hebben werkelijk prachtige graphics als je rekent dat de resolutie van veel schermen slechts 256*212 pixels is. Maximum wat een MSX2 kon weergeven was 512*424 interlaced in 16 kleuren. Je moest dan wel wat truukjes uithalen
De MSX2+ en Turbo-R hadden een nieuwe videocontroller die in 256*212 maximaal 19268 kleuren kon laten zien (de MSX2 kon 256 kleuren weergeven). Mooie was dat dit ook allemaal vanuit Basic aan te sturen was. Zelfs de MIDI interface op m'n Turbo-R kon ik middels PLAY commando's aansturen.
pi_8622102
bij ons op school willen een aantal mensen een msx herdenkings computer gaan bouwen, ik ben ook gevraagd. ze zitten te denken aan een msx met isa kaarten, extra geheugen etc. (en het schijnt ook nog eens te kunnen via de uitbreidings busses van de Z80)

En dan te bedenken dat de z80 al op glas is gedrukt (door sharp) en in elke zichzelf respecterende console zat incl. grafische reken machines.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  vrijdag 21 februari 2003 @ 02:29:11 #75
29986 Maleh
Plug'N'Play
pi_8622228
Ik heb op zolder de MSX1(een meer keyboard achtige vorm vergeleken met die hitbit hierboven) en een MSX2 ligt er ook nog bij maar weer eens opzoeken dan maar.. had alleen weinig leuke games genees metal gear
"Computer games don't affect kids, I mean if Pac Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive music."
  vrijdag 21 februari 2003 @ 10:50:11 #76
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_8624885
Weeee, deze 2 heb ik nog STEEDS in een ouwe la onder m'n bed staan, cassettes, de eerste met platte toetsen had maar 16 KB geheugen geloof ik, dus de betere spellen werkten niet, toen heb ik die andere van m'n oom gehad met wel 32 KB geheugen (wahooooooooo), alles deed het toen (nog steeds met cassettes)

En BASIC programmeren he.., veel tikken.., aanpassen, nog meer tikken, je de pleuris zoeken naar die tikfout (Syntax Error), haaaaaaa

Nostalgie

vrijdag 21 februari 2003 @ 11:01:00 #77
40528 Hyriand
crime against humanity
pi_8625095
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 02:02 schreef Skinkie het volgende:
bij ons op school willen een aantal mensen een msx herdenkings computer gaan bouwen, ik ben ook gevraagd. ze zitten te denken aan een msx met isa kaarten, extra geheugen etc. (en het schijnt ook nog eens te kunnen via de uitbreidings busses van de Z80)

En dan te bedenken dat de z80 al op glas is gedrukt (door sharp) en in elke zichzelf respecterende console zat incl. grafische reken machines.

er is al zo'n project btw (meerdere volgens mij zelf). De CIEL3++ - Super MSX. MSX 1, 2 en 2+ compatible. Met een 20 MHz 80382 CPU...
  vrijdag 21 februari 2003 @ 11:52:54 #78
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8626473
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 11:01 schreef Hyriand het volgende:
er is al zo'n project btw (meerdere volgens mij zelf). De CIEL3++ - Super MSX. MSX 1, 2 en 2+ compatible. Met een 20 MHz 80382 CPU...
En dan nog de ESE artists (Japan) die bezig zijn om een MSX door middel van DSP's en dergelijke in elkaar te zetten
Verder had je nog diverse Z380 projecten en ook ASCII is nog steeds bezig met MSX als ze tijd overhebben. Ze zijn nu bezig met een emulator (MSX Play).
  vrijdag 21 februari 2003 @ 11:57:35 #79
40528 Hyriand
crime against humanity
pi_8626605
MSX Play was toch al af dacht ik? Of was dat nog een beta?
  vrijdag 21 februari 2003 @ 11:59:03 #80
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8626645
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 11:57 schreef Hyriand het volgende:
MSX Play was toch al af dacht ik? Of was dat nog een beta?
Dat was nog een betaversie. Heel veel programma's werkten er nog niet mee. Is er trouwens een emu die Unknown Reality goed weergeeft? NLMSX is ieder geval niet.
  vrijdag 21 februari 2003 @ 12:00:37 #81
40528 Hyriand
crime against humanity
pi_8626674
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 11:59 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Dat was nog een betaversie. Heel veel programma's werkten er nog niet mee. Is er trouwens een emu die Unknown Reality goed weergeeft? NLMSX is ieder geval niet.

'k zou het niet weten... Ik gebruik zelf OpenMSX en fMSX... zal het eens een keertje proberen
  vrijdag 21 februari 2003 @ 12:03:24 #82
40528 Hyriand
crime against humanity
pi_8626742
OpenMSX kan het geloof ik... Is gedemonstreerd op Tilburg 2002...
http://www.worldcity.nl/~andete/MSX/tilburg/
  vrijdag 21 februari 2003 @ 12:06:40 #83
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8626803
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 12:03 schreef Hyriand het volgende:
OpenMSX kan het geloof ik... Is gedemonstreerd op Tilburg 2002...
http://www.worldcity.nl/~andete/MSX/tilburg/
Mooi zo... vanavond maar eens kijken
(misschien dit jaar ook maar weer eens naar een meeting)
  vrijdag 21 februari 2003 @ 12:51:27 #84
40528 Hyriand
crime against humanity
pi_8627704
(klik op thumbnail voor groter plaatje)

Undeadline

Nemesis 3

en voor MSXUser, Unknown Reality onder OpenMSX:

vrijdag 21 februari 2003 @ 20:35:17 #85
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8637183
OpenMSX (win32 versie) werkt hier in ieder geval niet (Cartridge not found, terwijl alle ROM images aanwezig zijn). Misschien dat ik onder Linux meer succes heb...
(intussen even fijn een potje Space Manbow spelen )
pi_8638674
Iemand nou mijn volledig in assembley gecode demo al bekeken.

Allemaal een emulator en niemand die ff de demo bekijkt

vrijdag 21 februari 2003 @ 21:44:30 #87
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8638870
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 21:34 schreef Swets het volgende:

ARGH!!! Natuurlijk!!!!! De Swets & Swets demo!!!!!!
pi_8638930
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 21:44 schreef MSXUser het volgende:

[..]

ARGH!!! Natuurlijk!!!!! De Swets & Swets demo!!!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Swets op 21-02-2003 21:52]

vrijdag 21 februari 2003 @ 21:55:10 #89
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8639130
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 21:47 schreef Swets het volgende:

[afbeelding]

Die demo heeft zo'n beetje op elk BBS ter download gestaan
Ik zoek eigenlijk nog steeds m'n oude Daytona BBS demo. Geschreven in KUN basic, maar het gaat me meer om het nummer 'destiny' wat ik voor die demo heb geschreven (was een track van ruim 8 minuten). Misschien staat het ding nog ergens op een diskette, maar ik betwijfel het...
pi_8639191
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 21:55 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Die demo heeft zo'n beetje op elk BBS ter download gestaan
Ik zoek eigenlijk nog steeds m'n oude Daytona BBS demo. Geschreven in KUN basic, maar het gaat me meer om het nummer 'destiny' wat ik voor die demo heb geschreven (was een track van ruim 8 minuten). Misschien staat het ding nog ergens op een diskette, maar ik betwijfel het...

Hmz, waar zijn mijn MSX diskettes gebleven.
Ik denk ergens op zolder naast de rest.

Ik ga wel eens spitten :-)

vrijdag 21 februari 2003 @ 22:00:25 #91
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8639237
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 21:57 schreef Swets het volgende:

Ik ken het... het is 1 van de bijna 1000 disks...
pi_8639300
Overigens wel balen.
Wij krijgen met moeite 24 pixels scrolletje eruit geperst.
En dan zag je demo's van ventjes van 12 jaar welke beeldvullende horizontalescrolles MET sinus wave bouwde

We zijn er nooit achter gekomen hoe je DAT uit de VDP moest persen

pi_8639394
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 22:00 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Ik ken het... het is 1 van de bijna 1000 disks...

Dit is wel een topic naar jouw he zie ik

Voor de volledigheid nog even vermelden dat ik hier een Philips VG-8235 heb staan. Niets bijzonders, maar ik ben er wel blij mee

50.000 O+
  vrijdag 21 februari 2003 @ 22:11:37 #94
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8639440
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 22:03 schreef Swets het volgende:
Overigens wel balen.
Wij krijgen met moeite 24 pixels scrolletje eruit geperst.
En dan zag je demo's van ventjes van 12 jaar welke beeldvullende horizontalescrolles MET sinus wave bouwde

We zijn er nooit achter gekomen hoe je DAT uit de VDP moest persen

Sinus was op zich niet zo erg moeilijk. Met VDP register 10 kun/kon je door de status van bit 5 te wijzigen het scherm iets laten verspringen. Als je een goede timing had, golfde je hele scherm (of je moest een scrollsplit gebruiken ). Sommigen deden het ook met register 12 (of was het nu 19??)... SET ADJUST. De timing was eigenlijk het grootste probleem. Groepen als ANMA pasten echter heel andere truuks toe, want die konden de beeldlijnen afzonderlijk laten bewegen. Hoe ze dat deden is me ook nooit duidelijk geworden.
pi_8639467
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 22:11 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Sinus was op zich niet zo erg moeilijk. Met VDP register 10 kun/kon je door de status van bit 5 te wijzigen het scherm iets laten verspringen. Als je een goede timing had, golfde je hele scherm (of je moest een scrollsplit gebruiken ). Sommigen deden het ook met register 12 (of was het nu 19??)... SET ADJUST. De timing was eigenlijk het grootste probleem. Groepen als ANMA pasten echter heel andere truuks toe, want die konden de beeldlijnen afzonderlijk laten bewegen. Hoe ze dat deden is me ook nooit duidelijk geworden.

Ik bedoelde dus ANMA.
Het is heel simpel, de VDP kon niet meer dan 24 pixels per keer verplaatsen. horzizontale scrolls waren dus in theorie tot maximaal 24 pixels hoog mogelijk. Hoe ANMA het deed...
  vrijdag 21 februari 2003 @ 22:13:48 #96
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8639479
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 22:09 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Dit is wel een topic naar jouw he zie ik

Voor de volledigheid nog even vermelden dat ik hier een Philips VG-8235 heb staan. Niets bijzonders, maar ik ben er wel blij mee

[afbeelding]

Yup
Een 8235 was in ieder geval wel leuk om te bouwen. Andere diskrom, dubbelzijdige drive erin en je had een VG8245 met verstelbaar toetsenbord
Alleen het inbouwen van extra geheugen was moeilijk in die dingen... verdomd weinig ruimte.
pi_8639507
Overigens heb ik nog een 8280 staan en een 1431 printer. En de muziekmodule en koreaanse fm-pac :-)

Een typisch MSX muziekje met stem sample: "Zijn jullie wel eens in Kochum geweest"

vrijdag 21 februari 2003 @ 22:17:07 #98
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8639546
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 22:13 schreef Swets het volgende:
Ik bedoelde dus ANMA.
Het is heel simpel, de VDP kon niet meer dan 24 pixels per keer verplaatsen. horzizontale scrolls waren dus in theorie tot maximaal 24 pixels hoog mogelijk. Hoe ANMA het deed...
Wat te denken van NOP met hun Unknown Reality... een roterende scroll (alsof de tekst op een rol staat), een sinus scope en 'Let the beat control your body' in de remix Achteraf hoorde ik dat ze eigenlijk ook nog een bewegende achtergrond erin hadden willen zetten, maar dat de MSX daar niet snel genoeg voor was (op een Turbo-R kon het, maar het moest op MSX2 draaien ).
pi_8639599
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 22:17 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Wat te denken van NOP met hun Unknown Reality... een roterende scroll (alsof de tekst op een rol staat), een sinus scope en 'Let the beat control your body' in de remix Achteraf hoorde ik dat ze eigenlijk ook nog een bewegende achtergrond erin hadden willen zetten, maar dat de MSX daar niet snel genoeg voor was (op een Turbo-R kon het, maar het moest op MSX2 draaien ).

Jaaa! die weet ik nog.
Was ook tegen het einde! Ja echt bizar. Wij konde in die tijd best leuk coden in assembly... maar DAT soort trucken heb ik echt geen idee van hoe ze het deden.
pi_8639686
Deze was ook leuk

50.000 O+
  vrijdag 21 februari 2003 @ 22:28:37 #101
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8639775
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 22:19 schreef Swets het volgende:
Jaaa! die weet ik nog.
Was ook tegen het einde! Ja echt bizar. Wij konde in die tijd best leuk coden in assembly... maar DAT soort trucken heb ik echt geen idee van hoe ze het deden.
Die zoomrotor van hun was heel ingenieus bedacht. Ze gebruikten doodgewoon SCREEN0 (in 80 kolommen). Zo bestond elk beeld uit slechts 2KB data, maar het leek wel SCREEN5 (32KB)
Verder hadden die lui echt gefreakte dingen. Realtime beeld en geluid vanaf diskette en dergelijke. Maarten Loor heeft mij ook regelmatig aan de telefoon gehad. Ze hebben me destijds nog de POPNOP decruncher gestuurd (aangepaste versie van POPCOM). Kon ik in ieder geval de muziek van Bart Roymans uit de demo's halen en omzetten naar MIDI
  vrijdag 21 februari 2003 @ 23:31:53 #102
47760 Grote_Swets
En groot is tie....
pi_8640849
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 21:34 schreef Swets het volgende:

Werkt niet op een emulator broer.....althans gaat fout bij de moonblaster muziek
pi_8640900
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 23:31 schreef Grote_Swets het volgende:

[..]

Werkt niet op een emulator broer.....althans gaat fout bij de moonblaster muziek

Dem, wat een kutdemo hebben we geschreven
  vrijdag 21 februari 2003 @ 23:37:12 #104
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8640927
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 23:31 schreef Grote_Swets het volgende:
Op NLMSX draait het redelijk, alleen heb ik links in beeld wat rare pixels in beeld. Die VDP blijft zo te zien een rotding om te emuleren
pi_8641437
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 23:37 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Op NLMSX draait het redelijk, alleen heb ik links in beeld wat rare pixels in beeld. Die VDP blijft zo te zien een rotding om te emuleren

Zelf deze emulator maar eens gedownload.
En mijn (onze...sorry broer) demo, maar als ik het goed begrijp moet ik die nu eerst omzetten naar een diskimage voordat ik hem kan draaien in NLMSX?
  zaterdag 22 februari 2003 @ 00:13:42 #106
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8641620
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:03 schreef Swets het volgende:
Zelf deze emulator maar eens gedownload.
En mijn (onze...sorry broer) demo, maar als ik het goed begrijp moet ik die nu eerst omzetten naar een diskimage voordat ik hem kan draaien in NLMSX?
Yup, da's het rottige aan NLMSX en een stel andere emulatoren. Good-old BRMSX kon tenminste direct vanuit een directory lezen.
pi_8641653
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:13 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Yup, da's het rottige aan NLMSX en een stel andere emulatoren. Good-old BRMSX kon tenminste direct vanuit een directory lezen.

Kee, opzoek naar een diskimageomzetterding dus
Kwil 'm wel weer eens zien draaien.

Voornamelijk om mijn tekst

zaterdag 22 februari 2003 @ 00:17:21 #108
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8641696
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:14 schreef Swets het volgende:
Kee, opzoek naar een diskimageomzetterding dus
Kwil 'm wel weer eens zien draaien.

Voornamelijk om mijn tekst

Een imaging tool is zo gevonden. DITU, WinImage, enz...
Mooie van NLMSX is dat hij zowel MSX-Music als MSX-Audio vrij accuraat weergeeft. Bij MSX-Audio zijn de ADPCM samples niet helemaal 100%. Het FM deel is net als bij MSX-Music wel goed.
pi_8641734
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:17 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Een imaging tool is zo gevonden. DITU, WinImage, enz...
Mooie van NLMSX is dat hij zowel MSX-Music als MSX-Audio vrij accuraat weergeeft. Bij MSX-Audio zijn de ADPCM samples niet helemaal 100%. Het FM deel is net als bij MSX-Music wel goed.

Ik heb ooit 1 week een emulator draaiend gehad.
Grote_Swets was de echte freak

Dus zo eenvoudig is het allemaal niet, moet er weer helemaal inkomen.

Moet zelfs nadenken over de load opdrachten

zaterdag 22 februari 2003 @ 00:21:25 #110
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8641783
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:18 schreef Swets het volgende:

Bepaalde zaken verleer je inderdaad. Japans lezen ging me 10 jaar geleden ook een stuk beter af dan nu

RUN"SWETS.LDR"
of
LOAD"SWETS.LDR",R

zaterdag 22 februari 2003 @ 00:58:09 #111
47760 Grote_Swets
En groot is tie....
pi_8642407
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:18 schreef Swets het volgende:

[..]

heb je wrtdsk en rddisk al?
he ga ook eens ff kijken op www.arjan-swets.com moet je even op me nieuwe 3d pagina kijken..... wel lachen....
pi_8642415
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:58 schreef Grote_Swets het volgende:

[..]

heb je wrtdsk en rddisk al?
he ga ook eens ff kijken op www.arjan-swets.com moet je even op me nieuwe 3d pagina kijken..... wel lachen....

Spam!

slotje

zondag 23 februari 2003 @ 17:06:54 #113
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8668316
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 21:57 schreef Swets het volgende:

Stop maar met zoeken, ik heb de betreeefende disk inmiddels gevonden (en zelfs de backup ). Image maken en draaien die hap... werkt ook nog, alleen de timing is wat beroerd (muziek en scroll lopen niet synchroon zoals op een echte MSX).
pi_8669486
sprak me zwager
had de zolder opgeruimd
zeker 350 diskettes weggepleurd met allerlei spelletjes voor de msx
vroeger heb ik die schijfjes veel in handen gehad
de computer heeft ie ook weggepleurd deed niet meer

ook de fm pac en dat sound module? van philips weggegooid

maar jah , je kan het wel bewaren, maar als je geen msx computer meer hebt .

zondag 23 februari 2003 @ 18:33:39 #115
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8670006
quote:
Op zondag 23 februari 2003 18:02 schreef 2meterpeter het volgende:
sprak me zwager
had de zolder opgeruimd
zeker 350 diskettes weggepleurd met allerlei spelletjes voor de msx
vroeger heb ik die schijfjes veel in handen gehad
de computer heeft ie ook weggepleurd deed niet meer

ook de fm pac en dat sound module? van philips weggegooid

maar jah , je kan het wel bewaren, maar als je geen msx computer meer hebt .

Argh!!!! Dat meen je niet!!!!!! Er zijn nog steeds mensen hard op zoek naar dergelijke dingen!
pi_8671061
daar dacht ik later ook aan ........

helaas

maandag 14 april 2003 @ 23:47:04 #117
47760 Grote_Swets
En groot is tie....
pi_9783680
quote:
Op zondag 23 februari 2003 17:06 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Stop maar met zoeken, ik heb de betreeefende disk inmiddels gevonden (en zelfs de backup ). Image maken en draaien die hap... werkt ook nog, alleen de timing is wat beroerd (muziek en scroll lopen niet synchroon zoals op een echte MSX).

kan ik hem ergens downloaden.....ben wel benieuwd naar me eigen msx demo?
  dinsdag 15 april 2003 @ 00:02:35 #118
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_9783944
Gewoon niemand die hét MSX-spel der spellen heeft gespeeld? .

SD-Snatcher anyone?

dinsdag 15 april 2003 @ 00:12:39 #119
47760 Grote_Swets
En groot is tie....
pi_9784101
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 00:02 schreef Ernst het volgende:

SD-Snatcher anyone?

tuurlijk wel...... wel de engelse versie.... in het japans kwam ik er niet uit.... en metal gear en solid snake..... super spellen....
  dinsdag 15 april 2003 @ 00:14:07 #120
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_9784131
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 00:02 schreef Ernst het volgende:

SD-Snatcher anyone?

Ik heb 'm zelfs origineel en uitgespeeld (in het Japans). Later de Engelse versie nog eens een keer gespeeld (en wat heb ik me geërgerd aan sommige vertalingen ).
  dinsdag 15 april 2003 @ 00:16:19 #121
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_9784162
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:47 schreef Grote_Swets het volgende:
kan ik hem ergens downloaden.....ben wel benieuwd naar me eigen msx demo?
Je bedoelt een emulator, of wil je je eigen promo's weer zien, of wil je persé dat gedrocht wat ik heb gemaakt bekijken?
  dinsdag 15 april 2003 @ 00:20:14 #122
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_9784226
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 00:14 schreef MSXUser het volgende:
Ik heb 'm zelfs origineel en uitgespeeld (in het Japans).
Uiteraard in het Japans. Nog verrekte moeilijk als je 7 of 8 bent. Ik heb heel lang vastgezeten bij het punt waar je met die gokautomaat moest spelen om die geheime deur te openen...

En het spiegelhuis natuurlijk, dat heeft me door veel regenachtige dagen heen geholpen.

dinsdag 15 april 2003 @ 00:21:35 #123
47760 Grote_Swets
En groot is tie....
pi_9784248
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 00:16 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Je bedoelt een emulator, of wil je je eigen promo's weer zien, of wil je persé dat gedrocht wat ik heb gemaakt bekijken?

ja de Swets & Swets demo...... ik ben hem zelf kwijt.....
  dinsdag 15 april 2003 @ 00:30:14 #124
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_9784359
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 00:21 schreef Grote_Swets het volgende:
ja de Swets & Swets demo...... ik ben hem zelf kwijt.....
Met dank aan Omega (Tristan Zondag)
  vrijdag 18 april 2003 @ 01:21:49 #125
47760 Grote_Swets
En groot is tie....
pi_9853179
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 00:30 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Met dank aan Omega (Tristan Zondag)

ga je schamen..... die super demo.....
  zondag 4 mei 2003 @ 10:36:45 #126
47760 Grote_Swets
En groot is tie....
pi_10192934
quote:
Op dinsdag 12 februari 2002 16:12 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar was de MSX nou een spelcomputer of niet? DOS voor een spelcomputer lijkt me nou niet echt handig...

dos betekend niets meer of minder dan disk operating system.... en een msx had ook schijven.... dos heeft niets temaken met spelletjes....

msx was geen spelletjes computer..... het was gewoon een computer... waar je spelletjes op kon doen...

pi_10444850

Yie ar kung fu 2, vond ik veruit het beste spel, soort voorloper van mortal kombat zeg maar (alleen dan zonder fatalities)
Make The Floor Burn!
pi_10470025
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 11:28 schreef Pilldriver het volgende:
[afbeelding]
Yie ar kung fu 2, vond ik veruit het beste spel, soort voorloper van mortal kombat zeg maar (alleen dan zonder fatalities)
dat was een vet vet vet spel
after turn the volume up, it's my beat !
  vrijdag 16 mei 2003 @ 11:55:38 #129
55341 TopAce
Ace of Aces
pi_10470044
quote:
[afbeelding]
Ik heb em op Cartridge...
Dus, tjonge en boeje! Eindhoven de gekste!
  vrijdag 16 mei 2003 @ 12:34:29 #130
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_10470887
quote:
[afbeelding]
Zeker vet... * DemonRage heeft ooit in een deuk gelegen van die Po-Chin figuur met z'n scheten
pi_10470969
quote:
Op dinsdag 12 februari 2002 15:14 schreef inkie1010 het volgende:

Ghehehe op de msx heb ik mijn eerste programmeer ervaring opgedaan ... ik heb er verschillende gehad. Had ook erg veel bandjes en diskettes, maar ik heb alles de deur uit gedaan... toch wel een beetje spijt van
Ik heb toevallig vorige week een emulator gedownload ... werkt op zich best goed, maar is toch niet helemaal hetzelfde
Mijn favo spellen waren :
- The Treasure of Usas ( Hier ben ik heel wat uurtjes mee zoet geweest )
- Metal Gear ( geen uitleg nodig denk ik )
- Pinguing Adventure
  Moderator vrijdag 16 mei 2003 @ 15:42:11 #132
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_10475093
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 00:13 schreef MSXUser het volgende:

[..]

F-MSX is ook geweldig !!! en XP proof
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_10618756
MSX ik heb de mijne jammer genoeg een jaar of 10 geleden verkocht (Sony MSX-1 Hitbit, met ext. flopy-drive)... Maaaaaar, zaterdag ga ik er weer een ophalen een sony-msx2.
Eens kijken of ik er een leuke plaats voor kan vinden
  donderdag 22 mei 2003 @ 23:21:45 #134
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_10619180
Asjemenou
pi_10624608
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 23:21 schreef Tichelaar het volgende:
[afbeelding]
Boulderdash ??
  woensdag 30 juli 2003 @ 00:58:57 #136
53316 smegmakrijger_3d
.....and smegma for all!
pi_12105089
CHECK MIJN TOPIC!!!

[GEZ] MSX 2 of nieuwer model.

MSXer in nood! Sorry, ben teneinde raad.

Indoor swimming, suburban living.
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 00:54:54 #137
47760 Grote_Swets
En groot is tie....
pi_12445680
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 23:37 schreef MSXUser het volgende:

[..]

ik weet nu wat die rare pixels zijn.... was een sterrenhemel....maar die liep normaal van links naar rechts??? ik heb het gevraagd bij NLMSX

nu vragen ze de source van de sterrenhemel...... ik ga toch voor de gein eens zoeken.... zou leuk zijn als de demo weer draait zoals het hoorde....

pi_12486859
Verzamelen jullie ook nog de muziek van de Msx spellen?

Ik heb een mega muziek collectie

Iemand die Msx muziek zoekt moet maar ff z'n mailadres hier achterlaten want ik weet hoe moeilijk de muziek te vinden is

[Dit bericht is gewijzigd door Storm3 op 16-08-2003 22:20]

FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 oktober 2003 @ 10:52:55 #139
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13659821
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 00:54 schreef Grote_Swets het volgende:

[..]

ik weet nu wat die rare pixels zijn.... was een sterrenhemel....maar die liep normaal van links naar rechts??? ik heb het gevraagd bij NLMSX

nu vragen ze de source van de sterrenhemel...... ik ga toch voor de gein eens zoeken.... zou leuk zijn als de demo weer draait zoals het hoorde....

OW ja!
De sterrenhemmel!
Dat was een geripte source volgens mij
Ik heb toen alle sources uitgeprint in een map gedaan, ik ga wel eens zoeken.

pi_15321528

openMSX de enige MSX emu met hq2x filters

Free people own guns! Slaves do not!
  zaterdag 1 mei 2004 @ 23:29:21 #141
47760 Grote_Swets
En groot is tie....
pi_18821991
quote:
Op maandag 17 februari 2003 17:28 schreef Triumph_The_Insult_Comic het volgende:
ik deed altijd poke &HFFFF,&HAA maar tis het zelfde....
  zaterdag 1 mei 2004 @ 23:33:54 #142
47760 Grote_Swets
En groot is tie....
pi_18822114
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 10:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

OW ja!
De sterrenhemmel!
Dat was een geripte source volgens mij
Ik heb toen alle sources uitgeprint in een map gedaan, ik ga wel eens zoeken.

[afbeelding]
al gevonden?
  zaterdag 1 mei 2004 @ 23:42:43 #143
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_18822329
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 23:29 schreef Grote_Swets het volgende:
ik deed altijd poke &HFFFF,&HAA maar tis het zelfde....
Dat werkte alleen op Philips MSX2 computers. Voor Sony moest je weer &hFFFF,&hFF doen en op de Turbo-R &hFFFF,0
Er is trouwens een universele versie: POKE -1,(15-PEEK(-1)\16)*17
Maar volgens mij wordt die bijna niet gebruikt
pi_18825569
Nooit zo'n fan geweest van MSx maar ondanks dat heb ik er toch 1 en opzich zijn het best leuke spellen die je ervoor heb. Ik ben zelf meer een verzamelaar van Commodore , G7000 , Altair , Digital (Jaja na 6 jaar zoeken ben ik sinds kort de eigenaar van een PDP 8 !! )
In certain extreme situations, the law is inadequate.
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
pi_18825753

"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  zondag 2 mei 2004 @ 20:54:34 #146
47760 Grote_Swets
En groot is tie....
pi_18840027
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 23:42 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Dat werkte alleen op Philips MSX2 computers. Voor Sony moest je weer &hFFFF,&hFF doen en op de Turbo-R &hFFFF,0
Er is trouwens een universele versie: POKE -1,(15-PEEK(-1)\16)*17
Maar volgens mij wordt die bijna niet gebruikt
oke... maar poke -1,170 is hetzelfde als poke &HFFFF,&HAA
die onderste wist ik niet...maar ik heb ook altijd philips msx'en gehad...
  zondag 2 mei 2004 @ 20:56:49 #147
47760 Grote_Swets
En groot is tie....
pi_18840078
quote:
Op donderdag 11 december 2003 02:03 schreef Vampier het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

openMSX de enige MSX emu met hq2x filters
wat voor filters?
pi_21875897
hq2x filters... maar openMSX is in de tussentijd erg gegroeid... en ook blueMSX is tot een echte emu uitgegroeid...
  Moderator maandag 13 september 2004 @ 00:08:49 #149
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_21915240
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 21:22 schreef Storm3 het volgende:
Verzamelen jullie ook nog de muziek van de Msx spellen?

Ik heb een mega muziek collectie

Iemand die Msx muziek zoekt moet maar ff z'n mailadres hier achterlaten want ik weet hoe moeilijk de muziek te vinden is
ja! mail me even!
ik zoek muziek van MacAttack en dat soort spellen
ik weet niet meer van welk bedrijf het was, maar ze hadden bij elk spel hetzelfde muziekje, nederlands bedrijf.
  maandag 13 september 2004 @ 00:34:57 #150
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_21915748
Je bedoelt Aackosoft/Eurosoft (bedrijf heeft meerdere namen gehad)
  Moderator maandag 13 september 2004 @ 07:44:11 #151
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_21917311
quote:
Op maandag 13 september 2004 00:34 schreef MSXUser het volgende:
ja inderdaad
  dinsdag 14 september 2004 @ 11:58:34 #152
36311 Pinobot
Te lui voor een echte religie.
pi_21942694

Dit was een Mitsubishi 32k, heb ik ooit gespoten in professionele spettereffectlak en is nog steeds in nieuwstaat.
Het leven is als een pisvlek in de zwarte pantalon van de eeuwigheid.
pi_21943588
De goeie ouwe tijd. :'(

Ik mis de tijden dat ik de hele dag Nemesis en Salamander op m'n MSX`je speelde. :')

EDIT: Deze had ik trouwens.

if($person=='noob'){header('location:http://www.w3schools.com' );}
pi_22040789
nms-8255 werd na 4 jaar intensief gebruik een nms-8250
  zondag 19 september 2004 @ 02:49:14 #155
88620 Compile
Cannon Project
pi_22051390

Sony HB-F1XDJ MSX2+ Alleen in japan uitgebracht
  zondag 19 september 2004 @ 02:52:58 #156
88620 Compile
Cannon Project
pi_22051417
quote:
Op zondag 2 mei 2004 20:54 schreef Grote_Swets het volgende:

[..]

oke... maar poke -1,170 is hetzelfde als poke &HFFFF,&HAA
die onderste wist ik niet...maar ik heb ook altijd philips msx'en gehad...
Bij Sony is het geloof ik poke -1,255

Een andere poke is ook erg grappig. Stel je hebt niet geboot met MSX DOS en je zit onder basic en wil zonder een reset toch naar dos, krijg je normaal een Illegal function call bij een call system. Nou, dan voer je de volgende poke uit: poke&hf346,1
En vervolgens een call system (of afgekort _system) en je zit in dos
  zondag 19 september 2004 @ 03:13:37 #157
88620 Compile
Cannon Project
pi_22051561
quote:
Op maandag 13 september 2004 00:34 schreef MSXUser het volgende:
MSXuser, gij zijt Roberto van het vroegere MTC BBS?
pi_22051994
Compile kent MTC / MSXuser lol
  maandag 20 september 2004 @ 02:46:10 #159
88620 Compile
Cannon Project
pi_22074105
MSXuser wil er geloof ik niets meer van weten

Was wel leuk, heb wel s een hele nacht gechat met m. Da's alweer n tijdje geleden, 1995 ofzo
pi_22074612
heej je moet wel randar in je user-icoon hebben
  maandag 20 september 2004 @ 08:15:43 #161
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_22075139
quote:
Op maandag 20 september 2004 02:46 schreef Compile het volgende:
MSXuser wil er geloof ik niets meer van weten

Was wel leuk, heb wel s een hele nacht gechat met m. Da's alweer n tijdje geleden, 1995 ofzo
Er is maar 1 persoon met wie ik in m'n BBS tijd eens een hele nacht nutteloos heb zitten chatten en dat was met Pascal (Flying Bytes, Dimension Plus,...)
Volgens mij was dat zelfs nog eerder (1993/1994)

[ Bericht 0% gewijzigd door MSXUser op 20-09-2004 08:25:46 ]
  maandag 20 september 2004 @ 08:17:08 #162
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_22075147
quote:
Op maandag 20 september 2004 04:33 schreef Vampier het volgende:
heej je moet wel randar in je user-icoon hebben
Puyo of Carbuncle is ook goed
  maandag 20 september 2004 @ 20:51:55 #163
88620 Compile
Cannon Project
pi_22090637
quote:
Op maandag 20 september 2004 08:15 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Er is maar 1 persoon met wie ik in m'n BBS tijd eens een hele nacht nutteloos heb zitten chatten en dat was met Pascal (Flying Bytes, Dimension Plus,...)
Volgens mij was dat zelfs nog eerder (1993/1994)

Oh, dan ben ik vast in de war met iemand anders. Ik dacht dat je Roberto was, had je ook n keer op een beurs gesproken maar dat ben jij dus niet.
  maandag 20 september 2004 @ 22:43:09 #164
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_22093600
quote:
Op maandag 20 september 2004 20:51 schreef Compile het volgende:
Oh, dan ben ik vast in de war met iemand anders.
Denk je?
je hebt het wel bij het goede eind, maar wie jij dan bent...
  dinsdag 21 september 2004 @ 00:08:27 #165
88620 Compile
Cannon Project
pi_22096182
quote:
Op maandag 20 september 2004 22:43 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Denk je?
je hebt het wel bij het goede eind, maar wie jij dan bent...
Hmm, als je n mailadres hebt kan ik je t verder wel uitleggen en misschien gaat er dan n lichtje branden

[ Bericht 16% gewijzigd door Compile op 21-09-2004 21:51:42 ]
  dinsdag 21 september 2004 @ 22:35:08 #166
88620 Compile
Cannon Project
pi_22116939
je ICQ doet t niet namelijk
  dinsdag 21 september 2004 @ 22:36:23 #167
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_22116975
Ehm.. ben gewoon online hoor...
(eventueel msn: [verwijderd] )

[ Bericht 9% gewijzigd door MSXUser op 21-09-2004 22:54:00 ]
  dinsdag 21 september 2004 @ 22:51:21 #168
88620 Compile
Cannon Project
pi_22117415
kee dan MSN dan maar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')