abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 juli 2007 @ 11:55:45 #1
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_51622375
Aantal weken geleden pc gekocht van Medion. Zat 2 jaar onsite garantie op. Reperaties worden door ICC gedaan. Vier weken geleden pc stuk. Medion gebeld: conclussie was dat een monteur moest kijken. De volgende dag zou ik gebeld worden volgens Medionmeisje. Niet gebeurd, dus zelf gebeld. Toen kreeg ik antwoord van Medion dat HD stuk was. Niet op voorraad dus besteld en ong. 5 dagen levertijd.

Week later gebeld met ICC die de reparatie doet. Nog steeds geen HD. Moest diezelfde week binnen komen en ik zou gebeld worden. Niet gebeurd, zelf weer gebeld. Nog steeds niet binnen.

Klachtenbrief naar Medion en ICC gestuurd. Strekking: triest dat ik zelf steeds moet bellen om info. Vreemd dat een HD dat bij elke pc boer op de hoek kan worden gekocht, al drie weken op zich laat wachten.

Klachtenbrieven zijn al een week de deur uit. Nog niets gehoord uiteraard.

Twee vragen aan jullie:
- Wat te doen?
- Welke ervaringen hebben jullie met Medion/ICC support?
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_51622579
Maar het was toch goedkoop? wat klaag je dan
  donderdag 19 juli 2007 @ 12:02:47 #3
165420 Ubbernutteloos
Het is dik in orde
pi_51622597
Ik heb super ervaring met Medion, HD ook stuk na 1,5 jaar kreeg binnen 2 week een nieuwe met monteur die hem er ff ingezet had ....
The Absence of nothing is the presence of everything
pi_51622605
Tja, had je kunnen weten...

Goedkoop is duurkoop.
  donderdag 19 juli 2007 @ 12:05:08 #5
92117 Cydex
pi_51622681
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 12:02 schreef HPI-Racer het volgende:

Goedkoop is duurkoop.
Dat is niet waar. In mijn omgeving heb ik juist meer goede dan slechte verhalen over service van Medion (en/of ICC). Vandaar mijn vraag hier.

Mijn dure Sony laptop heeft veel meer problemen gehad dan mijn (oude) Medion laptop.
pi_51622756
Ik heb pc van Sky met service van ICC en werkt perfect.
  donderdag 19 juli 2007 @ 12:10:30 #7
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_51622855
Ik blijf er bij dat, ondanks de wisselende en vaak toch wel positieve reacties, Medion computers niet gunstig zijn om te kopen. Zoek de (B) componenten maar eens op op de webshop. Ze maken nog ruim 200 tot 300 euro winst op een complete (pokke) PC en ze gebruiken nu eenmaal geen high -end componenten. Blijft het draaien, heb je mazzel.
Rescuer of the distressed damsel
  donderdag 19 juli 2007 @ 12:11:30 #8
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_51622885
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 12:02 schreef HPI-Racer het volgende:

Goedkoop is duurkoop.
Frits Bom zei het al.

Of wat dat Wimpie Bosboom?
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  donderdag 19 juli 2007 @ 19:08:21 #9
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_51634985
medion is zo slecht nog niet hoor!
er zit alleen maar A merk in, moederborden en videokaarten zijn van MSI, de HD's van seagate en western digital, toch wat beter dan die yokohama troep in een dynabyte of bcc PC
  † In Memoriam † donderdag 19 juli 2007 @ 19:20:51 #10
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_51635440
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:55 schreef Cydex het volgende:
Aantal weken geleden pc gekocht van Medion. Zat 2 jaar onsite garantie op. Reperaties worden door ICC gedaan. Vier weken geleden pc stuk. Medion gebeld: conclussie was dat een monteur moest kijken. De volgende dag zou ik gebeld worden volgens Medionmeisje. Niet gebeurd, dus zelf gebeld. Toen kreeg ik antwoord van Medion dat HD stuk was.
Ik begrijp het niet.
Is die monteur nou bij je thuis geweest? Wie heeft vastgesteld dat het aan de HD ligt?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 19 juli 2007 @ 21:20:29 #11
92117 Cydex
pi_51639567
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 19:20 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik begrijp het niet.
Is die monteur nou bij je thuis geweest? Wie heeft vastgesteld dat het aan de HD ligt?
Formulering moet zijn: ik zou de volgende dag door de monteur worden gebeld om een afspraak te maken zodat hij de zaak kon inspecteren.

Vervolgens bel ik dus zelf en krijg te horen van ICC dat het de harddisk moet zijn (call medewerker van Medion zal dat dan wel hebben geconstateerd).
pi_51644710
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 12:02 schreef Ubbernutteloos het volgende:
Ik heb super ervaring met Medion, HD ook stuk na 1,5 jaar kreeg binnen 2 week een nieuwe met monteur die hem er ff ingezet had ....
Binnen 2 weken? Dat vind ik nou niet echt snel om een hdd bij jou thuis te krijgen.... Dezelfde dag, ja, dat is snel. De volgende dag, prima... als het langer duurt kan je het beter zelf doen
pi_51650180
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 19:08 schreef Elusive het volgende:
medion is zo slecht nog niet hoor!
er zit alleen maar A merk in, moederborden en videokaarten zijn van MSI, de HD's van seagate en western digital, toch wat beter dan die yokohama troep in een dynabyte of bcc PC
even iets rechttrekken, medion gebruikt GEEN MSI onderdelen. gigabyte en ECS onderdelen worden gebruikt, maar nogmaals, geen MSI.

[edit]

tegenwoordig dan he. in het verleden hebben ze ooit uitgekleden OEM versies gebruikt van MSI, maar zijn daar weer vanaf gestapt
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 07:33:19 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_51650223
Je krijgt een harddisk net zoals er in zat toen je 'm nieuw kocht.
Dus met OEM XP ed. Die liggen niet in de winkel om de hoek.
Toen die van mij na 2 jaar kaduuk ging was ik een weekend bezig om alle XP uodates/patches die in die 2 jaar waren verschenen er op te knallen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_51663607
Ik heb lof en kritiek over Medion/ICC. Ik heb de Medion 8383XL en die hadden een ventilator op de processor die het lawaai van een straaljager had. Die is zonder commentaar door hun vervangen (gebeld, volgende dag gebeld door ICC en een week later was alles geregeld). 2e keer was mijn videokaart half dood (pc liep steeds vast), die is met hetzelfde verhaal ook binnen 1 week vervangen. Monteur heeft toen ook gelijk mijn netwerkkaart getest omdat mijn internetverbinding totaal niet goed werkte, maar daar was niks mee aan de hand (let wel, hierover had ik niks gezegd tegen de helpdesk van Medion).

Uiteindelijk gebeld met de Medion met mijn internetproblemen en pas bij de 6e keer bellen had ik een snuggere helpdeskmedewerker aan de lijn die zich bedacht dat het wel eens te maken kon hebben met dubbele MAC-adressen van netwerkkaarten die in die serie waren uitgedeeld....
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2007 @ 16:22:29 #16
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_51665555
Nou ja, dat klinkt al met al niet heel anders dan elke andere winkelketen.

Zelf breng ik net zo lief mijn PC zelf even naar de winkel als er wat is binnen de garantietermijn, dan hoef ik ten eerste niet thuis te zitten wachten of en tot er ooit iemand komt en ten tweede zit je toch wat minder in de machteloze positie dat je maar moet wachten tot het hún schikt je een keer te helpen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2007 @ 16:24:17 #17
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_51665627
Ik haal trouwens PC's en Laptops bij Mycom en alle randapparatuur bij Computerland. Meestal schappelijke prijzen en tot nu toe geen klachten.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 16:25:17 #18
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_51665667
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 16:24 schreef Cynix ® het volgende:
Ik haal trouwens PC's en Laptops bij Mycom en alle randapparatuur bij Computerland. Meestal schappelijke prijzen en tot nu toe geen klachten.
Mycom zijn afzetters
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2007 @ 16:33:08 #19
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_51665943
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 16:25 schreef Dungeonmaster het volgende:
Mycom zijn afzetters
Dat zijn ze uiteindelijk allemaal. Als je een beetje de aanbiedinkjes pakt, valt het wel mee.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 16:38:49 #20
83951 rashudo
project 2501
pi_51666167
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 07:33 schreef Hyperdude het volgende:
Je krijgt een harddisk net zoals er in zat toen je 'm nieuw kocht.
Dus met OEM XP ed. Die liggen niet in de winkel om de hoek.
Toen die van mij na 2 jaar kaduuk ging was ik een weekend bezig om alle XP uodates/patches die in die 2 jaar waren verschenen er op te knallen.
Ja.. want op een andere harddisk kan je natuurlijk geen image zetten, alleen op de speciale medion-met-XP-harddisk die uit de medion fabriek komen met een rose strik eromheen.
Their eyes opaque.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 16:54:50 #21
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_51666761
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 16:38 schreef rashudo het volgende:

[..]

Ja.. want op een andere harddisk kan je natuurlijk geen image zetten, alleen op de speciale medion-met-XP-harddisk die uit de medion fabriek komen met een rose strik eromheen.
Nee, daar kan het ook niet op, zo'n image. Anders duurde het geen 2 weken.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 19:53:59 #22
92117 Cydex
pi_51672229
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 16:54 schreef Dungeonmaster het volgende:

[..]

Nee, daar kan het ook niet op, zo'n image. Anders duurde het geen 2 weken.
Het is een pc met Vista Home premium editie. Volledig dus geen OEM versie.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 17:05:14 #23
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_51696098
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 07:17 schreef freak1 het volgende:

[..]

even iets rechttrekken, medion gebruikt GEEN MSI onderdelen. gigabyte en ECS onderdelen worden gebruikt, maar nogmaals, geen MSI.

[edit]

tegenwoordig dan he. in het verleden hebben ze ooit uitgekleden OEM versies gebruikt van MSI, maar zijn daar weer vanaf gestapt
onzin, in die van mij zit toch echt een msi mobo en vga, logo zit niet voor niks op het mobo gedrukt
en ik heb 1 van de nieuwere
mobo staat zelfs op de msi site
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')