abonnement Unibet Coolblue
pi_51612950
Hi all,

Ik wil een setje boxen (in een studio) aan het plafond ophangen. Nu is het plafond een aantal plafondplaten en houdt dit zeker niet. Boven de platen is wel een bevestiging mogelijk aan de houten balken. Nu zoek ik eigenlijk iets compleets waar je speakers aan kan hangen. Iemand een idee?
pi_51613139
parkers
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
  donderdag 19 juli 2007 @ 00:35:27 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51613260
Kettingen met bouten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_51613299
waarom wil je dit doen?
het geluid wordt er iig niet beter van.
wat voor plafond heb je nu? een systeemplafond?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  donderdag 19 juli 2007 @ 01:37:20 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51614421
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 00:36 schreef mighty_myte het volgende:
waarom wil je dit doen?
het geluid wordt er iig niet beter van.
wat voor plafond heb je nu? een systeemplafond?
Ze kunnen dan niet meer omvallen En er worden minder trillingen doorgegeven via de grond/muur. Zeker als je veren tussen de kettingen plaatst. Dat is fijn voor de buren, ik weet niet of dat voor TS belangrijk is aangezien het om een studio gaat.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_51617343
Ik denk dat studio hier bedoeld wordt als 'appartement'. Want een beetje geluidtechnicus weet dat ophangen zo ongeveer de slechtste opstelling is.

Ik gok dat je een systeemplafond hebt. Als nu de geluidskwaliteit niet belangrijk is, waarom bouw je dan geen (witte) autospeakers in?
  donderdag 19 juli 2007 @ 08:38:26 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51617858
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 07:23 schreef Marsepein het volgende:
Ik denk dat studio hier bedoeld wordt als 'appartement'. Want een beetje geluidtechnicus weet dat ophangen zo ongeveer de slechtste opstelling is.

Ik gok dat je een systeemplafond hebt. Als nu de geluidskwaliteit niet belangrijk is, waarom bouw je dan geen (witte) autospeakers in?
Of kijk bij die online shops als Conrad Electro, daar kun je vaak speciale plafondspeakers kopen.

Als het om geluidstrillingen ofzoiets gaat zijn er betere oplossingen dan ophangen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_51934005
waaom is het nu weer geluidtechnisch slecht om je speakers aan het plafond te hangen?
  zondag 29 juli 2007 @ 17:36:36 #9
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_51937817
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 07:23 schreef Marsepein het volgende:
Ik denk dat studio hier bedoeld wordt als 'appartement'. Want een beetje geluidtechnicus weet dat ophangen zo ongeveer de slechtste opstelling is.

Ik gok dat je een systeemplafond hebt. Als nu de geluidskwaliteit niet belangrijk is, waarom bouw je dan geen (witte) autospeakers in?
ophangen slechte opstelling?? En waarom "vliegen" ze tegenwoordig dan steeds vaker luidsprekers in een line array???

(okeej dit gaat natuiurlijk voor gewone luidsprekers niet op, maar ophangen is dus niet per definitie slecht)

Als je luidsprekers geen mogelijkheid hebben tot ophangen, dan zou ik er gewoon een haakje oid indraaien en dan idd aan ketting ofzo ophangen
pi_51942284
Ik ben momenteel me kamer aan het verbouwen en mijn boxen komen ook aan het plafond..

ik doe het overigens met katrolletjes en touw. kan ik ze als het moet ze er ook zo afhalen. drie keilbouten gaan het plafond in... daarmee kan ik ze dan "richten" met die touwen. Ik maak gewoon soort van oogjes aan me boxen... te koop bij bijvoorbeeld bootzaken of simpel de doe-het-zelf zaak. Maargoed me kast om me boxen zijn ook dik genoeg om er oogjes aan te maken.
  zondag 29 juli 2007 @ 21:14:18 #11
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_51943049
probleem met het ophangen van speakers is dat de trilling flink wordt doorgegeven naar boven toe en dat is niet altijd even aangenaam (afhankelijk van wat er boven is ... maar bv een slaapkamer hoor je dan evenveel als beneden maar doffer) Je kan beter opteren om draagarmen in de muur te bevestigen ... zo van die dingen waar je be een tv op kan zetten ... bij ikea koop je die voor een appel en een ei... gewoon 4 gaten in je muur, ding er tegen ... speaker er op eventueel vast schroeven als je wil discodancen in je ruimte. Je kan dan ook de speakers mooi in de jusite richting regelen zonder alles weer gelijk los te moeten maken ...
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_51946706
maar trilt alleen door als je het met steunen doet lijkt me... ik hang ze op aan touw... en als je goede heldere speakers heb dan moet het echt niet zoveel uit maken
  maandag 30 juli 2007 @ 14:35:43 #13
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_51959937
helderheid van de speakers heeft er niks mee te maken ... touwen is eigenlijk geen goed idee ... de luidspreker komt in beweging bij het spelen en dat is echt niet zo goed op de armen een laagje rubber en het is echt mooi proper en fatsoenlijk.
Minds are like parachutes, they work best when open!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')