abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 juli 2007 @ 23:00:00 #1
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_51576458
Heeft iemand ideeen? Niets raars, mag wel een beetje werk in zitten. Een beetje .
Maar geen "rare" ingredienten ed.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_51576495
Yoghurt
pi_51576508
Met suiker desnoods

Of als je gek wilt doen met een beetje limonadesiroop
  dinsdag 17 juli 2007 @ 23:16:24 #4
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_51577064
Ja, laatste keer werd het hangop met honing en geroosterde walnoten. Dus ik ga wel íets verder dan yoghurt. .

Heb alleen mensen aan tafel die niet alles lusten.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_51577127


  dinsdag 17 juli 2007 @ 23:22:01 #6
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_51577279
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 23:17 schreef Bluezz het volgende:




[afbeelding]
Kan je dan van bramen ook aardbeien maken ofzo? . En is munt ook te vervangen? .
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_51577371
Maken en opdienen, niet zo zeuren hoor

Hier dan
pi_51578669
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 23:22 schreef Harajuku. het volgende:

k aardbeien
aardbeien met gesmolten chocolade, of aardbeien met balsamicosiroop voldoen ook wel I presume?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_51580469
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 23:16 schreef Harajuku. het volgende:
Ja, laatste keer werd het hangop met honing en geroosterde walnoten. Dus ik ga wel íets verder dan yoghurt. .

Heb alleen mensen aan tafel die niet alles lusten.
Schepijs met slagroom dan?
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  woensdag 18 juli 2007 @ 01:13:59 #10
171896 C21H23NO5
diacetylmorfine
pi_51580485
zelf tiramisu maken

is echt easy, alleen dat eiwit opkloppen duurt ff'kes
Would Sir care for a starter of some garlic bread perhaps?
No, thank you. I will proceed directly to the intravenous injection of hard drugs, please.
  woensdag 18 juli 2007 @ 07:21:21 #11
165237 Leef
Sunny side up!
pi_51582431
gisteren mangobavarois gemaakt, is ook makkelijk
mango grof malen in de blender, licht opgeklopte room, suiker, melk en een paar blaadjes in koud water geweekte gelatine erbij, evt. nog een eierdooier of 2, alles door elkaar roeren
verdelen over wijnglazen
uurtje of zes in de ijskast laten staan
slagroom kloppen, sinaasappelschil over de slagroom raspen, roeren
slagroom uit de spuitzak eroverheen, half partje sinaasappel erop voor de gezelligheid
  woensdag 18 juli 2007 @ 12:15:28 #12
130803 Gripper
Get a grip
pi_51588898
U neme:

een kopje sterke (liefst espresso) koffie per persoon.
Giet de koffie in een bakje, en gooi er een eetlepel cacao en een eetlepel suiker in. goed roeren. In de vriezer, en enkele uren invriezen, voortdurend losharken zodat je mooi kruimelig koffie ijsgruis krijgt.

Klop een beker slagroom op, zonder suiker. Er zit tenslotte al genoeg suiker in je koffiegruis (of zoek spuitbus slagroom zonder suiker, ik heb het nog nooit gevonden)
ben je een extreme zoetekauw, dan kun je natuurlijk gewoon wel slagroom met suiker nemen.

Longdrinkglas, beginnen met een laagje slagroom, dan een laagje koffiegruis, slagroom, gruis, enz. afmaken met toefje slagroom, wat cacao, en evt een kers of muntblaadje.

Voila, een lekkere granita. Kost niet veel werk, wel enkele uren invriestijd.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_51593306
Oooohooh! Het allerallerlekkerste toetje zónder rare ingrediënten maar met een verrrrrrrrrukkelijke smaak is zonder twijfel de uit Engeland afkomstige lemon posset. Ik eet het toevalligerwijs vanavond zelf ook.
Ik quote nog maar eens wat Janneke, de kookcolumnmevrouw van nrc.next er een tijdje geleden over schreef:

"Ik durf te wedden dat als je dit toetje één keer gemaakt hebt, je het onmiddellijk opneemt in je Galerij der Onvergetelijke Desserts. Deze citroenroompuddinkjes zijn verfrissend, fluwelig, niet te zoet, niet te zuur, precies zoals een toetje bedoeld is. Ze zijn ook in luttele minuten te maken."

Precies wat je zoekt, toch?

Benodigdheden voor twee personen:
- 250 ml slagroom
- 75 gram fijne kristalsuiker
- sap van 1 citroen

Slagroom met suiker langzaam aan de kook brengen in een steelpannetje en ongeveer twee minuten laten pruttelen. Eventjes af laten koelen, het citroensap erdoor roeren (zorgt ervoor dat de substantie heel wat dikker wordt) en dan verdelen over twee glaasjes. Een paar uur laten opstijven in de koelkast en als je zin hebt serveren met een takje rode bessen.

Heel simpel, je staat er vijf minuten voor in de keuken, en mensen die ik het heb voorgezet raken er bijkans ontroerd van, zó lekker.

En zo ziet het er ongeveer uit.



Met amandelen en een koekje erbij. Kan ook natuurlijk. Ik heb liever zonder.

[ Bericht 1% gewijzigd door minilotje op 18-07-2007 14:32:04 ]
  woensdag 18 juli 2007 @ 22:08:40 #14
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_51608110
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:21 schreef minilotje het volgende:
Oooohooh! Het allerallerlekkerste toetje zónder rare ingrediënten maar met een verrrrrrrrrukkelijke smaak is zonder twijfel de uit Engeland afkomstige lemon posset. Ik eet het toevalligerwijs vanavond zelf ook.
Ik quote nog maar eens wat Janneke, de kookcolumnmevrouw van nrc.next er een tijdje geleden over schreef:

"Ik durf te wedden dat als je dit toetje één keer gemaakt hebt, je het onmiddellijk opneemt in je Galerij der Onvergetelijke Desserts. Deze citroenroompuddinkjes zijn verfrissend, fluwelig, niet te zoet, niet te zuur, precies zoals een toetje bedoeld is. Ze zijn ook in luttele minuten te maken."

Precies wat je zoekt, toch?

Benodigdheden voor twee personen:
- 250 ml slagroom
- 75 gram fijne kristalsuiker
- sap van 1 citroen

Slagroom met suiker langzaam aan de kook brengen in een steelpannetje en ongeveer twee minuten laten pruttelen. Eventjes af laten koelen, het citroensap erdoor roeren (zorgt ervoor dat de substantie heel wat dikker wordt) en dan verdelen over twee glaasjes. Een paar uur laten opstijven in de koelkast en als je zin hebt serveren met een takje rode bessen.

Heel simpel, je staat er vijf minuten voor in de keuken, en mensen die ik het heb voorgezet raken er bijkans ontroerd van, zó lekker.

En zo ziet het er ongeveer uit.

[afbeelding]

Met amandelen en een koekje erbij. Kan ook natuurlijk. Ik heb liever zonder.
Gaat het hier over geklopte slagroom of slagroom in een pakje?
Ik ga uit van in een pakje, maar just asking
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_51608971
Heerlijk dessert, zelf laatst twee keer gemaakt, je bent alleen eventjes bezig met het fruit in stukjes te snijden verder valt het best mee

Trifle
neem een glazen (dat is het mooiste voor het laagjes effect als het klaar is) schaal en bedek de bodem met plakjes cake. besprenkel de cake met sherry (of iets anders, ik heb er bessenjenever voor gebruikt omdat ik dat toch in huis had)
doe daar op twee lagen vers fruit bijvoorbeeld een laagje kiwischrijfjes en een laagje aardbijen (ook in schijfjes) maar je kunt ook ander fruit nemen hoor net wat je lekker vind (totaal ongeveer 600 gram)
daarover een laagje custard vla (maar ik zag het recept op internet ook met vanillevla)
en daarover een slagroom met een takje munt ter garnering

(het precieze recept heb ik zo niet bij de hand maar zal op internet ook wel zijn te vinden)

heerlijk vond ik het, en mijn gasten trouwens ook!
  woensdag 18 juli 2007 @ 22:55:09 #16
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_51609961
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 00:01 schreef MissyMirjaM het volgende:
of aardbeien met balsamicosiroop voldoen ook wel I presume?
Maak het nog lekkerder met wat mascarpone met echte vanille en wat fijngesneden munt
pi_51614188
maak eens een fruitsalade. Rujak Manis Pedis maak ik standaard bij eters, dat is vers fruit in een zoete kecap/sambal saus
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  donderdag 19 juli 2007 @ 02:04:39 #18
165237 Leef
Sunny side up!
pi_51614802
moet je ook wel een recept posten.

Gejat van de internets:
quote:
RUJAK MANIS
vruchten in zoet-pittige saus

75 gram gula jawa (Javaanse suiker)
2 theelepels keukentamarinde (asam, potje)
1/4 theelepel sambal oelek
1/2 eetlepel ketjap manis
1 appel (Granny Smith)
1/2 eetlepel citroensap
1/2 kleine komkommer
1 mango
1 sinaasappel

VOORBEREIDEN:

In oelekan (of vijzel met stamper) gula jawa tot kleine stukjes verbrokkelen. 1 eetlepel warm water er door roeren. Blijven roeren tot gladde pap. Keukentamarinde erdoor roeren. Op smaak brengen met sambal en ketjap. Goed door elkaar roeren. In schaaltje doen.
Appel schillen en klokhuis verwijderen. In partjes snijden. Besprenkelen met citroensap.
Komkommer schillen. Overlangs halveren en zaadlijsten verwijderen. Komkommer in brede reepjes snijden.
Mango schillen. Mango in schijfjes snijden.
Sinaasappel pellen en de witte velletjes verwijderen. Sinaasappel in partjes verdelen en in stukjes snijden.
Alle vruchten (appel, komkommer, mango en sinaasappel) in een kom doen. tot gebruik afgedekt in de koelkast zetten.

BEREIDEN:

Sausje door elkaar roeren. (Als sausje gestold is, nog ±1 theelepel koud water erdoor roeren). Over 4 schaaltjes verdelen.Vruchtenmengsel erover verdelen.
quote:
2 appels 2 bananen 2 sinaasappels
1 sjalotje stukje trassie theelpl. sambal oelek
olie 3-4 eetlpl. rietsuikerstroop

Bereidings wijze:

Fruit schoonmaken en in stukjes/plakjes snijden. Sjalotje
fijn snipperen en samen met de verkruimelde trassie en de
sambal in een beetje olie fruiten. Nu de rietsuikerstroop
toevoegen en even aan de kook brengen totdat het goed schuimt.
Deze saus warm over het fruit gieten en goed in laten
trekken. Af en toe even omscheppen en koud laten worden.
Dit gerecht wordt koud gegeten.
rudjak=fruit
manis=zoet
pedis=heet
pi_51614830
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 02:04 schreef Leef het volgende:
moet je ook wel een recept posten.

Gejat van de internets:
[..]


[..]

rudjak=fruit
manis=zoet
pedis=heet
Ja ik weet dat je eigenlijk een recept moet posten, maar dat is mijn geheim

En what the fuck, banaan en sinnasappel erin
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  donderdag 19 juli 2007 @ 02:14:33 #20
165237 Leef
Sunny side up!
pi_51614898
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 02:07 schreef EricT het volgende:
Ja ik weet dat je eigenlijk een recept moet posten, maar dat is mijn geheim
als je recepten zo geheim zijn waarom post je hier dan ueberhaupt
quote:
En what the fuck, banaan en sinnasappel erin
Tja, get used to it, sommige mensen zijn niet zo religieus over recepten en gaan er gewoon mee aan de haal, en experimenteren met andere variaties. Trouwens, mij maak je niet wijs dat Indonesische mensen nog nooit een pisang hebben gezien..
  donderdag 19 juli 2007 @ 02:19:51 #21
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_51614946
Zoek wat recepten op voor "kulfi". Dat is Indiaas ijs van gekookte melk met daarin alles wat je lekker vindt. Meestal vruchten zoals mango o.i.d.

Erg lekker
Niet moeilijk
Kost wel een beetje tijd want de melk moet inkoken dus dat moet heel langzaam.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 19 juli 2007 @ 02:20:16 #22
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_51614950
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:21 schreef minilotje het volgende:
Oooohooh! Het allerallerlekkerste toetje zónder rare ingrediënten maar met een verrrrrrrrrukkelijke smaak is zonder twijfel de uit Engeland afkomstige lemon posset. Ik eet het toevalligerwijs vanavond zelf ook.
Ik quote nog maar eens wat Janneke, de kookcolumnmevrouw van nrc.next er een tijdje geleden over schreef:

"Ik durf te wedden dat als je dit toetje één keer gemaakt hebt, je het onmiddellijk opneemt in je Galerij der Onvergetelijke Desserts. Deze citroenroompuddinkjes zijn verfrissend, fluwelig, niet te zoet, niet te zuur, precies zoals een toetje bedoeld is. Ze zijn ook in luttele minuten te maken."

Precies wat je zoekt, toch?

Benodigdheden voor twee personen:
- 250 ml slagroom
- 75 gram fijne kristalsuiker
- sap van 1 citroen

Slagroom met suiker langzaam aan de kook brengen in een steelpannetje en ongeveer twee minuten laten pruttelen. Eventjes af laten koelen, het citroensap erdoor roeren (zorgt ervoor dat de substantie heel wat dikker wordt) en dan verdelen over twee glaasjes. Een paar uur laten opstijven in de koelkast en als je zin hebt serveren met een takje rode bessen.

Heel simpel, je staat er vijf minuten voor in de keuken, en mensen die ik het heb voorgezet raken er bijkans ontroerd van, zó lekker.

En zo ziet het er ongeveer uit.

[afbeelding]

Met amandelen en een koekje erbij. Kan ook natuurlijk. Ik heb liever zonder.
Dit ga ik maken

Wellicht zelfs straks al
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_51614955
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 02:14 schreef Leef het volgende:

[..]

als je recepten zo geheim zijn waarom post je hier dan ueberhaupt
[..]

Tja, get used to it, sommige mensen zijn niet zo religieus over recepten en gaan er gewoon mee aan de haal, en experimenteren met andere variaties. Trouwens, mij maak je niet wijs dat Indonesische mensen nog nooit een pisang hebben gezien..
Ha-Ha, beetje snel op je teentjes getrapt gebakken eitje

En het heeft niets met experimenteren te maken, maar pisang (als je het zo graag zo wilt noemen..) is zacht en wordt soppig en valt uitelkaar in rujak. Beter gebruik je wat hardere vruchten zoals papaya en ananas.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  donderdag 19 juli 2007 @ 02:45:04 #24
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_51615196
Done! Staat nu af te koelen
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_51617143
En, en, en ??
Wat simpel zeg!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')