abonnement Unibet Coolblue
pi_51438900
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over m'n draadloze verbinding, de situatie is als volgt:
Op zolder staat de pc, het signaal is daar niet erg sterk. Er zat een MSI netwerkkaart in, maar die gaf veel problemen, dus ik heb nu een ASUS kaart gekocht. Het signaal is nu een stuk beter, echter word het nog steeds regelmatig onderbroken. Het gekke is dat met een laptop op zolder het signaal niet wegvalt.
Ik heb met Netstumbler het signaal vergeleken, en dat is even sterk. (een flinke vooruitgang in vergelijking met de oude MSI kaart) maar toch valt het signaal regelmatig weg. (ongeveer ieder half uur) Ik heb de router al op verscillende plaatsen neergezet, (hoog, laag, antennes anders geplaatst) maar dat helpt allemaal erg weinig.
De router is een Linksys WRT54G.
Heeft iemand een idee om het signaal stabiel te krijgen? Het moet aan de kaart in de pc liggen aangezien de laptop wel een constant signaal heeft.

Alvast bedankt.
Bureaucratie is een dekmantel voor incompetentie.
pi_51438951
En heb je die pc al eens op een andere plaats gezet?
Misschien staat dat ding gewoon niet op een fijne plek voor draadloos zegmaar
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_51439031
edit - verkeerde topic
Een biertje heeft geen schoonmoeder.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 19:08:22 #4
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_51439104
Wat voor signaal kwaliteit geeft windows aan? Heeft je computer net aan bereik of is het bereik gemiddeld? Ik begrijp dat het wat beter is geworden dan hiervoor maar ik snap nog niet wat de kwaliteit op dit moment is...
Domo Arigato!
  † In Memoriam † vrijdag 13 juli 2007 @ 19:09:00 #5
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_51439126
De router zelf kan ook stuk zijn.
Had ik ook een keer, om de paar minuten 1 a 2 seconden internet weg. mja, msn logt dan wel uit, en alle andere dingen ook.

Misschien die ff nachecken/vervangen(tijdelijk)?
  † In Memoriam † vrijdag 13 juli 2007 @ 19:09:35 #6
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_51439143
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 19:08 schreef Black_Ninja het volgende:
Wat voor signaal kwaliteit geeft windows aan? Heeft je computer net aan bereik of is het bereik gemiddeld? Ik begrijp dat het wat beter is geworden dan hiervoor maar ik snap nog niet wat de kwaliteit op dit moment is...
TS rommelt al met toffe programma's als netstumbler, en jij wilt de info van windows?
  vrijdag 13 juli 2007 @ 19:29:23 #7
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_51439796
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 19:09 schreef Sebasser het volgende:

[..]

TS rommelt al met toffe programma's als netstumbler, en jij wilt de info van windows?
Van mijn part vraagt ie het aan de likdoorns van ze oma maar ik wil gewoon weten hoe het signaal is. Heb je een brak signaal dan is het vrij simpel, is het een stevig signaal dan zal het of in de drivers/pci kaar zitten of is de router stuk...
Domo Arigato!
  † In Memoriam † vrijdag 13 juli 2007 @ 19:34:01 #8
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_51439958
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 19:29 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Van mijn part vraagt ie het aan de likdoorns van ze oma maar ik wil gewoon weten hoe het signaal is. Heb je een brak signaal dan is het vrij simpel, is het een stevig signaal dan zal het of in de drivers/pci kaar zitten of is de router stuk...
Argh, zoek eens op google op wat netstumbler is aap.
pi_51440087
Windows zegt dan het signaal zeer goed is, maar de snelheid wiselt tussen 1 mb en 11 mb. Netstumbler geeft een signaalsterkte van -65db aan, hetzelfde als op de laptop die geen problemen heeft. Aan de router ligt het mijns inziens niet omdat ik alleen op deze pc problemen heb. Ik heb de pc ook op meerdere plekken neergezet, dat hielp een beetje maar niet afdoende.
Ik wil graag weten of er nog andere manieren zijn om het signaal te verbeteren.
Bureaucratie is een dekmantel voor incompetentie.
  † In Memoriam † vrijdag 13 juli 2007 @ 19:39:34 #10
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_51440124
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 19:38 schreef badmin het volgende:
Windows zegt dan het signaal zeer goed is, maar de snelheid wiselt tussen 1 mb en 11 mb. Netstumbler geeft een signaalsterkte van -65db aan, hetzelfde als op de laptop die geen problemen heeft. Aan de router ligt het mijn sinziens niet omdat ik alleen op deze pc problemen heb. Ik heb de pc ook op meerdere plkeen neergezet, dat hielp een beetje maar niet afdoende.
Ik wil graag weten of er nog andere manieren zijn om het signaal te verbeteren.
Je kan een repeater kopen.
pi_51441708
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 19:39 schreef Sebasser het volgende:

[..]

Je kan een repeater kopen.
IS dat een soort extra router? Dat zou betekenen dat ik de oude kaart niet had hoeven te verwisselen?
Zijn er nog andere manieren?
Bureaucratie is een dekmantel voor incompetentie.
  † In Memoriam † vrijdag 13 juli 2007 @ 20:35:27 #12
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_51441749
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 20:34 schreef badmin het volgende:

[..]

IS dat een soort extra router? Dat zou betekenen dat ik de oude kaart niet had hoeven te verwisselen?
Zijn er nog andere manieren?
Dat is een soort extra router ja.
Je hoeft niets te veranderen aan je huidige hardware.
Die zet je ergens midden in je huis ofzo, en die versterkt het signaal.
  † In Memoriam † vrijdag 13 juli 2007 @ 20:35:59 #13
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_51441764
Mja, als je erg veel verschil merkt in snelheid denk ik wel dat het slim is geweest om te upgraden..
pi_51441870
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 20:35 schreef Sebasser het volgende:

[..]

Dat is een soort extra router ja.
Je hoeft niets te veranderen aan je huidige hardware.
Die zet je ergens midden in je huis ofzo, en die versterkt het signaal.
Ok bedankt.
Bureaucratie is een dekmantel voor incompetentie.
pi_51441940
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 20:35 schreef Sebasser het volgende:
Mja, als je erg veel verschil merkt in snelheid denk ik wel dat het slim is geweest om te upgraden..
Maar wat ik dan niet begrijp dat de laptp wel een stabiel signaal heeft, dus is het signaal van de router uiteindelijk toch sterk genoeg zou ik zeggen.
Bureaucratie is een dekmantel voor incompetentie.
  † In Memoriam † vrijdag 13 juli 2007 @ 20:42:30 #16
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_51441967
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 20:41 schreef badmin het volgende:

[..]

Maar wat ik dan niet begrijp dat de laptp wel een stabiel signaal heeft, dus is het signaal van de router uiteindelijk toch sterk genoeg zou ik zeggen.
Dat zou ik ook denken ja.
Wat voor netwerkkaartje zit er in je laptop, en welke zit er in je desktop?
11 of 54? merk/type/ect.
en je router?
pi_51442230
Als de laptop een ingebouwde kaart heeft en de vaste pc een Asus W138g dan snap ik het probleem best.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_51459460
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 20:51 schreef Sometimes het volgende:
Als de laptop een ingebouwde kaart heeft en de vaste pc een Asus W138g dan snap ik het probleem best.
Inderdaad is de kaart in de pc een W138gE en de laptop en is ee ingebouwde kaart. Is de ASUS dan een slechte kaart? Hij is in ieder geval beter dan de MSI kaart die ik in het begin had. Het zijn allebei 54mbit kaarten.
Bureaucratie is een dekmantel voor incompetentie.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 juli 2007 @ 13:42:14 #19
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51459487
Koop een mimo capable router en client
pi_51459801
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 13:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Koop een mimo capable router en client
ehh ik heb net een nieuwe kaart gekocht dus dat valt even af.
Bureaucratie is een dekmantel voor incompetentie.
pi_51459993
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 13:40 schreef badmin het volgende:

[..]

Inderdaad is de kaart in de pc een W138gE en de laptop en is ee ingebouwde kaart. Is de ASUS dan een slechte kaart? Hij is in ieder geval beter dan de MSI kaart die ik in het begin had. Het zijn allebei 54mbit kaarten.
Lees en huiver: http://tweakers.net/price(...)re-(54Mbps-PCI).html

De ingebouwde kaarten in (fatsoenlijke) laptops doen het in mijn ervaring vaak heel goed. De Asus w138g serie is hopeloos. Ik had de oorspronkelijke (w138g zonder toevoeging dus), die kon op 1 meter van de draadloze router de verbinding al niet langer dan een paar minuten handhaven.
Die heb ik er toen snel uit gegooid.

De nieuwe serie die jij hebt is blijkbaar niet veel beter. De teksten op Tweakers onderschrijven je eigen verhaal.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_51460042
Waarom heb je niet een Linksys PCI kaart gekocht?
Die combineren namelijk prima bij je Linksys router.

En ja... Ze zijn 15 euro duurder.
pi_51460124
Ik had het probleem ook, internet viel steeds een tijdje weg. Op een vaste lijn had ik het probleem niet dus ik dacht dat het aan m'n router lag.. Upgrade gedaan, probleem was er nog. Nu ik Firefox ipv IE gebruik is het probleem weg ...
pi_51461170
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 14:04 schreef MaGNeT het volgende:
Waarom heb je niet een Linksys PCI kaart gekocht?
Die combineren namelijk prima bij je Linksys router.

En ja... Ze zijn 15 euro duurder.
De ASUS werd me aangeraden door de verkoper (Alternate).
Bureaucratie is een dekmantel voor incompetentie.
pi_51461216
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 14:55 schreef badmin het volgende:

[..]

De ASUS werd me aangeraden door de verkoper (Alternate).
Dat is jammer. Ik zou nóóit zo'n Asus PCI kaart aangeraden hebben.
Zeker gezien het aantal dat we bij de retouren hebben.
Niet omdat ze kapot zijn; wel omdat ze voor geen meter met andere hardware overweg willen.

Daarnaast hebben ze nog al een lullig kleine antenne vergeleken met die Linksys.
pi_51461218
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 14:08 schreef gelly het volgende:
Ik had het probleem ook, internet viel steeds een tijdje weg. Op een vaste lijn had ik het probleem niet dus ik dacht dat het aan m'n router lag.. Upgrade gedaan, probleem was er nog. Nu ik Firefox ipv IE gebruik is het probleem weg ...
Firefox gebruik ik al jaren, maar daar ligt het niet aan. Op m'n laptop gebruik ik ook IE (voor webmail, werkt wat makkelijker) en daar blijf ik een staiele verbinding houden.
Bureaucratie is een dekmantel voor incompetentie.
pi_51461319
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 14:57 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat is jammer. Ik zou nóóit zo'n Asus PCI kaart aangeraden hebben.
Zeker gezien het aantal dat we bij de retouren hebben.
Niet omdat ze kapot zijn; wel omdat ze voor geen meter met andere hardware overweg willen.

Daarnaast hebben ze nog al een lullig kleine antenne vergeleken met die Linksys.
Mmmm, en ik maar denken dat Asus goede spullen had.
Is het mogelijk om met een alternatieve driver te werken?
Bureaucratie is een dekmantel voor incompetentie.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:47:58 #28
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_51462427
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:01 schreef badmin het volgende:

[..]

Mmmm, en ik maar denken dat Asus goede spullen had.
Is het mogelijk om met een alternatieve driver te werken?
Waarom breng je hem niet gewoon terug? Je hebt een 8 dagen niet goed geld terug garantie en het zou een slechte zaak zijn als je hem niet mag omruilen voor een ander product. Wij nemen dat soort dingen terug en je mag gewoon wat anders uitzoeken, ook na een maand...
Domo Arigato!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 juli 2007 @ 15:50:08 #29
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51462481
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:47 schreef Black_Ninja het volgende:
Je hebt een 8 dagen niet goed geld terug garantie
Alleen bij online bestellingen.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:52:32 #30
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_51462545
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Alleen bij online bestellingen.
Bij alternate bedoel je? Ik werk zelf bij een concurent en daar zijn we echt niet moeilijk in de winkel.
Domo Arigato!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 juli 2007 @ 15:54:06 #31
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51462583
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:52 schreef Black_Ninja het volgende:
Ik werk zelf bij een concurent en daar zijn we echt niet moeilijk in de winkel.
Dat kan, maar het is geen recht
pi_51462607
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:52 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Bij alternate bedoel je? Ik werk zelf bij een concurent en daar zijn we echt niet moeilijk in de winkel.
Die 8 dagen omruilgarantie is niet in de wet opgenomen, alleen bij online aankopen (wet "koop op afstand").

Maar goed. Dat doet nu niet terzake.
Een goede computerzaak zou niet moeilijk moeten doen over het ruilen van een product.
Wij doen er ook niet moeilijk over (vandaar die berg geretourneerde Asus kaartjes).
pi_51501141
Ik heb nog even met wat instellingen zitten vogelen en de express (TM) technology stond uit, deze aangezet en het signaal is een heel stuk stabieler nu: 1 hikje per uur en ik kan nu tenminste gewoon downloaden zonder uitval. Ik kijk het nog even aan.
Over dat terugbrengen deed Alternate ook niet moeilijk, ik had eerst een Sweex kaart ter vervanging van de originele MSI kaart maar dat was absoluut geen verbetering. Het duurde een tijd voordat ik hem aan de praat had en de performance was niet veel beter. Die heb ik toen omgeruild voor de Asus kaart.
Bureaucratie is een dekmantel voor incompetentie.
pi_51514299
IPlug werkt een stuk beter dan draadloos. Ik heb zelf de moed al even geleden opgegeven met draadloos, vooral DLink en Linksys onzin. Degene die draadloos uitgevonden heeft moet naast degene gehangen worden die de augurken op de bigmac bedacht heeft.
Lambo of Rekt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')