abonnement Unibet Coolblue
pi_51404511
Op de website van gamma vond ik leuke dingen om zelf te maken:
http://www.gamma.com/wooninspiratie.html

Weten jullie nog goede websites, of hebben jullie zelf nog leuke ideeën?

Groeten, Sam
  donderdag 12 juli 2007 @ 19:52:31 #2
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_51405009
Van het tijdschrift 101 woonideeën : http://www.101woonideeen.nl/doen/ daar staan ook altijd leuke dingen op.

Ik zal ook nog even in mijn huis rond kijken wat de moeite waard is om hier te posten.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  donderdag 12 juli 2007 @ 22:55:59 #3
164920 Remco87
Tie-Wrap Hobbyist
pi_51411975
Ben eens creatief met PVC buizen (die grijze rioleringsdingen die werkelijk geen drol kosten ). Is erg leuk materiaal om zelf wat mee te knutselen. Zijn ook best veel websites over (google). Als je een beetje leuk gebruik maakt van koppelstukken enz zijn er best leuke meubelen te maken. Grijs is natuurlijk wel wat saai dus je ontkomt bijna niet aan verven of spuiten, maar het is in ieder geval een tip waar veel mensen niet aan denken.
pi_51413138
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 22:55 schreef Remco87 het volgende:
Ben eens creatief met PVC buizen (die grijze rioleringsdingen die werkelijk geen drol kosten ). Is erg leuk materiaal om zelf wat mee te knutselen. Zijn ook best veel websites over (google). Als je een beetje leuk gebruik maakt van koppelstukken enz zijn er best leuke meubelen te maken. Grijs is natuurlijk wel wat saai dus je ontkomt bijna niet aan verven of spuiten, maar het is in ieder geval een tip waar veel mensen niet aan denken.
ik heb ooit ook eens zoiets gezien voor een kast ja...met zo`n dikke megapijp.
maar waar kun je die als particulier eigenlijk kopen?
bij de bouwmarkt iig nog nooit gezien.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 09:12:10 #5
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_51420432
Ik heb verschillende jaargangen (1965 t/m 1969 heb ik compleet geloof ik) van het blad Vrije Tijd.
Daar staan geweldige ideeën in!!
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 13 juli 2007 @ 09:27:34 #6
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_51420751
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 23:29 schreef truttebosje het volgende:

[..]

ik heb ooit ook eens zoiets gezien voor een kast ja...met zo`n dikke megapijp.
maar waar kun je die als particulier eigenlijk kopen?
bij de bouwmarkt iig nog nooit gezien.
Ben ik ook wel benieuwd naar, Ik zoek er nog eentje die volgens mij niet bestaat, met een binnen diameter tussen de 45 en 50 cm. Volgens mij zit er na 40 cm ineens een hele grote sprong. Ik zou er trouwens zelf ook wel via mijn werk aan kunnen komen (werk bij een aannemer)

Wat trouwens ook gaaf is is dit, maar dat is vast wel prijzig. Ik ga daar nog wel even een prijs aanvragen voor wat ik zoek denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door maok op 13-07-2007 09:51:13 ]
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 13 juli 2007 @ 09:28:22 #7
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_51420777
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 09:12 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik heb verschillende jaargangen (1965 t/m 1969 heb ik compleet geloof ik) van het blad Vrije Tijd.
Daar staan geweldige ideeën in!!
Heb je een scanner? Dan zou je hier wel wat leuke ideeën neer kunnen zetten.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_51421492
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 09:27 schreef maok het volgende:

[..]

Ben ik ook wel benieuwd naar, Ik zoek er nog eentje die volgens mij niet bestaat, met een binnen diameter tussen de 45 en 50 cm. Volgens mij zit er na 40 cm ineens een hele grote sprong. Ik zou er trouwens zelf ook wel via mijn werk aan kunnen komen (werk bij een aannemer)

Wat trouwens ook gaaf is is dit, maar dat is vast wel prijzig. Ik ga daar nog wel even een prijs aanvragen voor wat ik zoek denk ik.
oooooh wauwie wat een gave site zeg...daar komen spontaan ideeen bij omhoog borrelen, dank je.
ik was trouwens helemaal weg van dit.




is natuurlijk onbetaalbaar om zoiets te maken, maar wel errug mooi.
pi_51421878
Ik zoek nog iets van een bouwtekening of duidelijke foto van een boerderij. Ik wil voor mijn neefje een speelboerderij maken; zag er tijdens mijn vakantie in Zwitserland verschillende in speelgoedwinkels.
Wie heeft er iets voor mij of weet waar ik dat kan vinden?
pi_51422740
bij karweipost in veenendaal hebben ze vast wel zoiets, ik kan alleen zo snel even niet het internetadres vinden, alleen maar van de euromini`s.
maar anders moet je ze eens bellen en de folder aanvragen.
ikzal zelf ook eens zoeken of ik nog zoiets kan vinden.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 10:55:56 #11
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_51422931
Om het topic even wat interessanter te maken dan alleen wat losse links hier een paar gave ideeën van 101 woonideeen:

Lampen van siliconen pudding vormen:


Palettafel:


gras kleedje:


Lamptafel:
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 13 juli 2007 @ 10:57:22 #12
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_51422964
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 09:28 schreef maok het volgende:

[..]

Heb je een scanner? Dan zou je hier wel wat leuke ideeën neer kunnen zetten.
Heb wel een scanner, alleen niet zoveel tijd
Maar als ik wat tijd heb zal ik eens kijken. Het zijn sowieso leuke bladen om te lezen, staat ook veel info in over klussen in huis, zoals het aanleggen van een CV installatie, of iets simpels als een deur omzetten dat hij naar de andere kant open gaat.
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_51439181
Wat ook wel leuk is voor ideeën is het forum van Craftster
( http://www.craftster.org )
En dan vooral het subforum Home sweet home.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 20:47:11 #14
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_51442106
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 09:58 schreef truttebosje het volgende:

[..]

oooooh wauwie wat een gave site zeg...daar komen spontaan ideeen bij omhoog borrelen, dank je.
ik was trouwens helemaal weg van dit.

[afbeelding]

[afbeelding]
is natuurlijk onbetaalbaar om zoiets te maken, maar wel errug mooi.
Hoe vet .
Wel vrij moeilijk om te vinden, gekleurd Acryl met die dikte .
pi_51443560
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 19:10 schreef PiperMaru het volgende:
Wat ook wel leuk is voor ideeën is het forum van Craftster
( http://www.craftster.org )
En dan vooral het subforum Home sweet home.
ook al zo walgelijk leuk die site thnx.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 23:26:40 #16
164920 Remco87
Tie-Wrap Hobbyist
pi_51447425
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 23:29 schreef truttebosje het volgende:

[..]

ik heb ooit ook eens zoiets gezien voor een kast ja...met zo`n dikke megapijp.
maar waar kun je die als particulier eigenlijk kopen?
bij de bouwmarkt iig nog nooit gezien.
Wat ik eigenlijk bedoel zijn wat dunnere buizen. Doorsnede van enkele centimeters. Denk aan de buizen die bijvoorbeeld bij een simpele afvoer van een gootsteen worden gebruikt enzovoort. Ik zit te denken om een simpel audiomeubel te maken van pvc voor mijn versterker, keyboard en wat andere aparatuur. Met die koppelingen kun je relatief stevige constructies maken voor weinig geld en met weinig moeite.

Voor simpele basistoepassingen kun je hier kijken (was het eerste wat ik zo tegenkwam, is niet echt een uitgebreide site). Het is wel gewoon het slimste om zelf wat te ontwerpen en om creatief te zijn. Veel sites op internet vragen aardig wat geld voor relatief simpele ontwerpen.

Wat jij zegt , zo'n megabuis zou ook super zijn. Als je daar een stuk uit kan halen kun je bijvoorbeeld een rond tvmeubel of iets dergelijks maken waar de TV "invalt". Ik bedenk zo maar wat. Leuk bouwmateriaal in ieder geval Als iemand er mee aan de slag gaat, post het dan aub
pi_51448527
die vind ik dan weer wat minder, het ziet er erg goedkoop uit zo ...ik zal van het weekend eens zoeken ik heb nog wel ergens een plaatje van die kast die ik bedoel denk ik.
pi_51466627
De PVC-buizen vind ik al wel héél leuk, ga ik zeker eens iets mee proberen...
  zaterdag 14 juli 2007 @ 19:41:37 #19
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_51468556
Ik heb even in mijn huis rond gekeken en dit is het resultaat:

Men neme een paspop, 2 rubber kanten kleedjes, wat dubbelzijdig tape, een voet van een muziekstandaard en een vitting van een oude lamp:


Zaag de bovenkant van de paspop, zaag er hoekjes uit, boor er 2 gaatjes in, zet de vitting er boven in en maak het geheel vast op de voet van een muziekstandaard en kleed het geheel aan met de 2 kleedjes en je hebt een lamp:


Men neme 2 bielzen en 16 wieltjes:


Zet de wieltjes vast aan de bielzen en je hebt een simple salontafel:


Men neme een stuk hardboard spaanplaat, een stuk wollig achtige stof, een paar fotolijstjes en wat klitteband (harde kant):


Laat het hardboard spaanlplaat in de bouwmarkt op maat zagen, Spuit het in met spuitlijm, span de stof er op en niet het aan de achterkant vast, niet het klitteband op de achterkant van de lijstjes en je hebt een collage met fotolijstjes:


[ Bericht 4% gewijzigd door maok op 14-07-2007 21:32:31 ]
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  zaterdag 14 juli 2007 @ 20:39:53 #20
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_51470234
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 10:15 schreef Katinkat het volgende:
Ik zoek nog iets van een bouwtekening of duidelijke foto van een boerderij. Ik wil voor mijn neefje een speelboerderij maken; zag er tijdens mijn vakantie in Zwitserland verschillende in speelgoedwinkels.
Wie heeft er iets voor mij of weet waar ik dat kan vinden?
Ik had vroeger ook een leuke zelfgemaakte speel boerderij (door mijn moeder gemaakt). Hij bestondt helemaal uit dieren, struiken, bomen en een boer en boerin die precies in elkaar pasten. Als je de stukken uit de 'puzzel' haalde, hielt je een weide met hek over waar je leuk mee kon spelen.

Hier heb ik hem net voor mijn verjaardag gekregen:

Toen maok nog een maokje was...



Ik denk dat je niet zoiets bedoelt maar als je dit ook leuk vindt kan ik wel even kijken of hij nog ergens bij mijn ouders is zodat ik hem over kan tekenen en hier een bouwtekening kan plaatsen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_51471288
Dit is niet helemaal wat ik bedoel; maar hij is wel erg leuk.
Mocht je in de gelegenheid zijn en hem nog terug kunnen vinden, ben ik wel geinteresseerd in een tekening. Het zou best een leuk speelgoed voor mijn neefje (en zijn toekomstige broer of zus ) zijn.
pi_51471416
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 20:39 schreef maok het volgende:

[..]
en een boer en boerin die precies in elkaar pasten.
En nog sexuele voorlichting ook dus
  zaterdag 14 juli 2007 @ 21:26:38 #23
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_51471838
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 21:13 schreef Whatashockr het volgende:

[..]

En nog sexuele voorlichting ook dus
Wel een beetje vreemde sexuele voorlichting hoor, het zijn namelijk niet de boer en boerin die inelkaar passen maar de boerin-ezel en de boer-paard als je de foto bekijkt (boer zit daar achte de kop van de koe).
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_51473352
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 21:26 schreef maok het volgende:

[..]

Wel een beetje vreemde sexuele voorlichting hoor, het zijn namelijk niet de boer en boerin die inelkaar passen maar de boerin-ezel en de boer-paard als je de foto bekijkt (boer zit daar achte de kop van de koe).
Maar t is goedgekomen?
  zaterdag 14 juli 2007 @ 22:46:38 #25
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_51474404
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 22:17 schreef Whatashockr het volgende:

[..]

Maar t is goedgekomen?
Ik besloten om toch maar geen boerin te worden
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')