abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51065007
http://tweakers.net/nieuws/48250

De Belastingdienst is bezig om ict-taken naar India te outsourcen. Daarmee wil de fiscus zich beter op zijn kerntaak kunnen concentreren. Klantgegevens gaan het land niet uit, zo wordt verzekerd.

waarom zou de fiscus werk uitbesteden aan het buitenland en niet binnenlands outsourcen waar je
#1 geen taalbarriere hebt,
#2 waar je > 50% korting op de loonkosten hebt omdat je over diezelfde loonkosten belasting heft
#3 als semi overheid de plicht hebt zo mogelijk banen cre-eren

ik stel voor om de taken naar universiteiten in nederland te outsourcen. voordelen:
#1 goedkoper
#2 overheid heeft reden om te investeren in het onderwijs omdat het een verbetering van hun eigen diensten inhoud.

de fiscus die wil outsourcen naar het buitenland doet in ieder geval mijn alarmbel rinkelen ik ben benieuwd hoe anderen erover denken
it was not a good game
pi_51065128
Het gaat om de ICT he ? I.p.v. dat Harry hier voor 3000 per maand een progje inelkaar knutselt doet Rahjib dat in India voor 300. Maar goed, de Belastingdienst loopt weer een beetje achter de feiten aan, outsourcing is zooo 2006. Veel bedrijven zijn er alweer op terugkomen omdat het toch niet zo heel efficient bleek te werken.
  maandag 2 juli 2007 @ 18:04:59 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_51065156
En de ICT loopt er al zo slecht. Ik zie dit totaal niet zitten. Elk middel/groot bedrijf dat ik ken waar IT-beheer of ontwikkelings-outsourcing naar India is gedaan, heeft ernstige problemen ermee. Op z'n MINST aanloopproblemen. Als je al achterloopt kun je dit echt niet doen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_51066646
Lijkt mij een ontzettend slecht idee.
Het klinkt allemaal zo mooi en leuk dat outsourcen maar vrijwel elk bedrijf die het in het verleden geprobeerd heeft is er inmiddels op teruggekomen.

Specificaties moeten zeer precies opgesteld worden en dan nog is er vaak sprake van mis-interpretatie .

Klinkt mij in de oren als de zoveelste geldput.
Profiel opgeheven.
  maandag 2 juli 2007 @ 18:59:47 #5
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51067014
Precies. Je wilt een typisch nederlands product, met allerlei typisch nederlandse constructies opeens gaan overpoten naar india. Kan natuurlijk wel, maar dan moet je ze daar wel een complete cursus belastingrecht, loonadministratie en nog zo wat dingetjes geven. Volgens mij duurt de ellende bij de Belastingdienst nog wel even.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_51067240
quote:
Op maandag 2 juli 2007 18:59 schreef gronk het volgende:
Precies. Je wilt een typisch nederlands product, met allerlei typisch nederlandse constructies opeens gaan overpoten naar india. Kan natuurlijk wel, maar dan moet je ze daar wel een complete cursus belastingrecht, loonadministratie en nog zo wat dingetjes geven. Volgens mij duurt de ellende bij de Belastingdienst nog wel even.
Je denkt toch niet dat de gemiddelde progger bij de BD ook maar iets afweet van belastingrecht en loonadministratie ?
  maandag 2 juli 2007 @ 19:17:49 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_51067775
quote:
Op maandag 2 juli 2007 19:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat de gemiddelde progger bij de BD ook maar iets afweet van belastingrecht en loonadministratie ?
De codemonkeys misschien niet. Degenen die de FO's en testplannen maken zullen noodzakelijkerwijs redelijk op de hoogte moeten zijn. Dat kun je dus moeilijk outsourcen. Wat je wel een paar duizend km weg kan sturen is het daadwerkelijke code- en test-werk, maar je krijgt er een hele communicatie- en vertaal-laag bij en dat is tijd die vooral het mid/hoger-level en dus duurder personeel kwijt is. Op zich is daar veel ervaring over beschikbaar, maar als het al een puinzooi is met de ICT, lijkt me dat een hele slechte basis om die complexiteit toe te voegen.

Ik mag hopen dat (zucht) de SP of zo hier een flink probleem van gaat maken.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_51067945
Ik vind stageplaatsen toch best wel een geschikte optie. Dan kun je het hele proces van outsourcen naar het buitenland vervangen door stageplekken voor een periode van minimaal een half jaar.
pi_51067970
ontwerpen en specificaties. <-- dat maal 10 (duizend)?
Dan hoeven ze niks af te weten van de regels die wij hier in nederland hebben.
Maargoed dan kan het bijna net zo goed meteen hier ontwikkeld worden aangezien daar de meeste tijd in zal zitten.
Motorrijden is beter dan sex.Elke bocht een nieuw hoogtepunt.
  maandag 2 juli 2007 @ 22:46:07 #10
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51076886
quote:
Op maandag 2 juli 2007 19:17 schreef soylent het volgende:

De codemonkeys misschien niet. Degenen die de FO's en testplannen maken zullen noodzakelijkerwijs redelijk op de hoogte moeten zijn. Dat kun je dus moeilijk outsourcen. Wat je wel een paar duizend km weg kan sturen is het daadwerkelijke code- en test-werk, maar je krijgt er een hele communicatie- en vertaal-laag bij en dat is tijd die vooral het mid/hoger-level en dus duurder personeel kwijt is. Op zich is daar veel ervaring over beschikbaar, maar als het al een puinzooi is met de ICT, lijkt me dat een hele slechte basis om die complexiteit toe te voegen.

Ik mag hopen dat (zucht) de SP of zo hier een flink probleem van gaat maken.
Laat ik zeggen dat ik een goede kennis ken die ergens in dat traject werkzaam is, die FO's heeft gezien die naar india werden gestuurd. Het helpt *echt* *niet* als je allerlei complexe loonbegrippen en termen gaat vertalen naar het engels. Je moet als nederlander dan echt gaan gokken wat ze nou precies bedoelen. Waarbij je ook om de zoveel pagina's een ander woord hebt voor hetzelfde begrip.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 juli 2007 @ 22:48:00 #11
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51076969
quote:
Op maandag 2 juli 2007 18:03 schreef gelly het volgende:
Veel bedrijven zijn er alweer op terugkomen omdat het toch niet zo heel efficient bleek te werken.
Zeg maar gerust inefficient. Want Rahib's idee van kwaliteit bleek toch ietwat af te wijken van onze gangbare norm.
pi_51077230
Echt belachelijk voor woorden! Beetje mijn werk outcoursen.

Maarja aan de andere kant.. de joint strike fighter wordt hier ook niet gemaakt. En onze leger gaat het wel gebruiken. Maarja nu lijkt het alsof de belastingdienst de hoop in Nederlandse IT heeft opgegeven.
  maandag 2 juli 2007 @ 22:55:30 #13
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51077284
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:48 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zeg maar gerust inefficient. Want Rahib's idee van kwaliteit bleek toch ietwat af te wijken van onze gangbare norm.
Gouden gezegde in de IT: je kunt kiezen uit 'voordelige waardes' voor twee van de drie volgende dingen: Prijs, kwaliteit, opleverdatum. Je kunt niet alle drie krijgen.
pi_51077466
Natuurlijk wel
  maandag 2 juli 2007 @ 23:12:02 #15
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51078034
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:59 schreef gelly het volgende:
Natuurlijk wel
Soms ben ik zo jaloers op managers dat ze oprecht kunnen geloven in wat mensen van marketing ze aanbieden
pi_51082661
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:55 schreef gronk het volgende:
Gouden gezegde in de IT: je kunt kiezen uit 'voordelige waardes' voor twee van de drie volgende dingen: Prijs, kwaliteit, opleverdatum. Je kunt niet alle drie krijgen.
Niet dat ik heel veel vertrouwen heb in Indiers bij de kwaliteit van dit soort dingen, maar je kan bijvoorbeeld de prijs wel manipuleren. Je koopt een goede kwaliteit en een gewenste opleverdatum in in India, maar de prijs die je dat kost is relatief behoorlijk hoger dan vergelijkbare prijzen in Nederland. Netto ben je dan alsnog veel voordeliger uit.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 3 juli 2007 @ 08:44:38 #17
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51083747
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 03:18 schreef 700MB het volgende:

[..]

Niet dat ik heel veel vertrouwen heb in Indiers bij de kwaliteit van dit soort dingen, maar je kan bijvoorbeeld de prijs wel manipuleren. Je koopt een goede kwaliteit en een gewenste opleverdatum in in India, maar de prijs die je dat kost is relatief behoorlijk hoger dan vergelijkbare prijzen in Nederland. Netto ben je dan alsnog veel voordeliger uit.
Alleen krijg je dan OF niet de kwaliteit die je voor ogen had OF de opleverdatum wordt niet gehaald, omdat er simpelweg bij de start van het project geen overeenstemming is over de definitie van kwaliteit. Ondanks dat iedereen daar wel van overtuigt is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')