Je denkt toch niet dat de gemiddelde progger bij de BD ook maar iets afweet van belastingrecht en loonadministratie ?quote:Op maandag 2 juli 2007 18:59 schreef gronk het volgende:
Precies. Je wilt een typisch nederlands product, met allerlei typisch nederlandse constructies opeens gaan overpoten naar india. Kan natuurlijk wel, maar dan moet je ze daar wel een complete cursus belastingrecht, loonadministratie en nog zo wat dingetjes geven. Volgens mij duurt de ellende bij de Belastingdienst nog wel even.
De codemonkeys misschien niet. Degenen die de FO's en testplannen maken zullen noodzakelijkerwijs redelijk op de hoogte moeten zijn. Dat kun je dus moeilijk outsourcen. Wat je wel een paar duizend km weg kan sturen is het daadwerkelijke code- en test-werk, maar je krijgt er een hele communicatie- en vertaal-laag bij en dat is tijd die vooral het mid/hoger-level en dus duurder personeel kwijt is. Op zich is daar veel ervaring over beschikbaar, maar als het al een puinzooi is met de ICT, lijkt me dat een hele slechte basis om die complexiteit toe te voegen.quote:Op maandag 2 juli 2007 19:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat de gemiddelde progger bij de BD ook maar iets afweet van belastingrecht en loonadministratie ?
Laat ik zeggen dat ik een goede kennis ken die ergens in dat traject werkzaam is, die FO's heeft gezien die naar india werden gestuurd. Het helpt *echt* *niet* als je allerlei complexe loonbegrippen en termen gaat vertalen naar het engels. Je moet als nederlander dan echt gaan gokken wat ze nou precies bedoelen. Waarbij je ook om de zoveel pagina's een ander woord hebt voor hetzelfde begrip.quote:Op maandag 2 juli 2007 19:17 schreef soylent het volgende:
De codemonkeys misschien niet. Degenen die de FO's en testplannen maken zullen noodzakelijkerwijs redelijk op de hoogte moeten zijn. Dat kun je dus moeilijk outsourcen. Wat je wel een paar duizend km weg kan sturen is het daadwerkelijke code- en test-werk, maar je krijgt er een hele communicatie- en vertaal-laag bij en dat is tijd die vooral het mid/hoger-level en dus duurder personeel kwijt is. Op zich is daar veel ervaring over beschikbaar, maar als het al een puinzooi is met de ICT, lijkt me dat een hele slechte basis om die complexiteit toe te voegen.
Ik mag hopen dat (zucht) de SP of zo hier een flink probleem van gaat maken.
Zeg maar gerust inefficient. Want Rahib's idee van kwaliteit bleek toch ietwat af te wijken van onze gangbare norm.quote:Op maandag 2 juli 2007 18:03 schreef gelly het volgende:
Veel bedrijven zijn er alweer op terugkomen omdat het toch niet zo heel efficient bleek te werken.
Gouden gezegde in de IT: je kunt kiezen uit 'voordelige waardes' voor twee van de drie volgende dingen: Prijs, kwaliteit, opleverdatum. Je kunt niet alle drie krijgen.quote:Op maandag 2 juli 2007 22:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zeg maar gerust inefficient. Want Rahib's idee van kwaliteit bleek toch ietwat af te wijken van onze gangbare norm.
Soms ben ik zo jaloers op managers dat ze oprecht kunnen geloven in wat mensen van marketing ze aanbiedenquote:
Niet dat ik heel veel vertrouwen heb in Indiers bij de kwaliteit van dit soort dingen, maar je kan bijvoorbeeld de prijs wel manipuleren. Je koopt een goede kwaliteit en een gewenste opleverdatum in in India, maar de prijs die je dat kost is relatief behoorlijk hoger dan vergelijkbare prijzen in Nederland. Netto ben je dan alsnog veel voordeliger uit.quote:Op maandag 2 juli 2007 22:55 schreef gronk het volgende:
Gouden gezegde in de IT: je kunt kiezen uit 'voordelige waardes' voor twee van de drie volgende dingen: Prijs, kwaliteit, opleverdatum. Je kunt niet alle drie krijgen.
Alleen krijg je dan OF niet de kwaliteit die je voor ogen had OF de opleverdatum wordt niet gehaald, omdat er simpelweg bij de start van het project geen overeenstemming is over de definitie van kwaliteit. Ondanks dat iedereen daar wel van overtuigt is.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 03:18 schreef 700MB het volgende:
[..]
Niet dat ik heel veel vertrouwen heb in Indiers bij de kwaliteit van dit soort dingen, maar je kan bijvoorbeeld de prijs wel manipuleren. Je koopt een goede kwaliteit en een gewenste opleverdatum in in India, maar de prijs die je dat kost is relatief behoorlijk hoger dan vergelijkbare prijzen in Nederland. Netto ben je dan alsnog veel voordeliger uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |