abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50946976
Op marktplaats staan een aantal goedkope Maserati's.
Het goedkope zijn zo rond de 1990 gebouwd en zien er dito uit.

Op zich vind ik dit best gave auto, je rijd immers wél een heuse Maserati.
De auto's zijn tevens ook voorzien van luxe die je over het algemeen niet in de gemiddelde auto tegenkomt. ( elektrische stoelen bijvoorbeeld)

Wat vinden jullie van deze auto's en wat zijn eventuele aandachtspunten voor mensen die er een willen aanschaffen ( ik wellicht )
pi_50947042
Je moet een groter budget voor onderhoud hebben dan voor de aanschaf hou daar rekening mee!

Verder erg gave auto's (voor erbij dus)

V6 met turbo of zelfs dubbelturbo

En als het goed is het zeer gave dashboard klokje

[ Bericht 2% gewijzigd door allsystemshalt op 28-06-2007 19:23:55 ]
  donderdag 28 juni 2007 @ 19:16:41 #3
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_50947070
Aandachtspunt: Alles wat er op zit gaat kapot.
Geloof me, technisch gezien zijn dit de meest belabberde auto's die je kan hebben. Neem een monteur in vaste dienst, misschien kan je dan zondag's van je auto genieten.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_50947105
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:13 schreef Malle_beer het volgende:

Wat vinden jullie van deze auto's en wat zijn eventuele aandachtspunten voor mensen die er een willen aanschaffen ( ik wellicht )
Ik ben een echte liefhebber van deze Maserati's. Lekker understated. Rijdt ook heerlijk.

MAAR: het kost sloten geld om ze op de weg te houden. Denk ergens tussen 911 turbo en Ferrari in als het gaat om onderhoudskosten per kilometer.

Als je de Maserati koopt vanwege de lage aanschafprijs dan kan ik je vertellen dat je deze niet kan betalen.

Hoe nieuwer hoe beter, de Ghibli is kwalitatief een stuk verder, de Quattroporte ook (zeker de latere versie), maar goed, die hebben weer een ander prijskaartje.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50947288
quote:
En als het goed is het zeer gave dashboard klokje
Jeager le Coultre, toch?
pi_50948324
Aandachtspunt is zeker de electronica.. Dat is om de haverklap stuk en om dat te laten repareren kost je sloten met geld + dat als je dat klaar hebt het volgende weer gedaan kan worden. En idd als je hem goedkoop koopt lijkt het me dat je niet veel geld hebt voor het onderhoud! Dus zorg dat je genoeg geld hebt voor het onderhoud wat die dingen hard nodig hebben!
We are red, we are white, we are like fucking dynamite!
pi_50948550
Dan stel ik de aanschaf van zo'n auto nog maar een paar jaartjes uit en ga ik eerst lekker m'n studie afmaken

*edit: Een Porsche 944, is dat zelfde laken en pak, of is dat wel voor een goedkoop prijsje aan te schaffen en te onderhouden?
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:35:19 #8
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_50949660
De biturbo's stonden vroeger érg slecht bekend.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_50949679
Mooie auto's idd (ondanks dat ze op Nissan Sunny's lijken ) maar erg onderhoudsgevoelig, dat lees je heel vaak. En dat onderhoud schijnt niet goedkoop te zijn.
pi_50949726
Porsche 944 blijft een porsche en is dus ook duur.
Als je nog bezig bent met je studie niet aan beginnen
pi_50952734
Ik heb er ook wel eens naar gekeken. Ook ik was verbaasd dat een goede, tweedehands Maserati best goedkoop is. Vervolgens heb ik maar eens op het Nederlandse Maserati forum gekeken. Dan leer je héél snel dat de aanschaf goed te doen is, maar dat het rijdend houden pure ellende is. Ze gaan om de haverklap stuk, de onderdelen zijn niet te betalen of überhaupt niet meer leverbaar en als je het onderhoud laat doen door een Maserati dealer loop je daar ook op leeg.
pi_50952983
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 22:06 schreef k_man het volgende:
Ik heb er ook wel eens naar gekeken. Ook ik was verbaasd dat een goede, tweedehands Maserati best goedkoop is. Vervolgens heb ik maar eens op het Nederlandse Maserati forum gekeken. Dan leer je héél snel dat de aanschaf goed te doen is, maar dat het rijdend houden pure ellende is. Ze gaan om de haverklap stuk, de onderdelen zijn niet te betalen of überhaupt niet meer leverbaar en als je het onderhoud laat doen door een Maserati dealer loop je daar ook op leeg.
Precies, ik vind het merk en de auto's helemaal geweldig, maar ik heb geen zin om een lening te moeten afsluiten voor het onderhoud van de auto, dan wacht de auto maar een paar jaartjes totdat ik een vast inkomen heb
pi_50953019
kost zo'n ding dan?
pi_50953303
Voor minder dan 10.000 euro heb je volgens mij een heel aardige Maserati.
pi_50953954
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 20:00 schreef Malle_beer het volgende:

*edit: Een Porsche 944, is dat zelfde laken en pak, of is dat wel voor een goedkoop prijsje aan te schaffen en te onderhouden?
Vertel me eens: hoeveel heb je uit te geven.

Ik weet dat er studenten zijn die het voor elkaar krijgen. Studenten met bijbanen uiteraard en die waarschijnlijk ook redelijk handig zijn.

De 944 is om draaiende te houden goedkoper dan de Maser. De 8 klepper is redelijk eenvoudige techniek en het is een zeer betrouwbare auto mits je een goede hebt (en dat is wel lastig, die zijn niet zo heel makkelijk te vinden, maar het kan wel). Onderdelen zijn niet goedkoop en je loopt altijd wel de kans dat er iets goed stuk gaat, het blijven oude auto's, maar hoe dan ook: stukken goedkoper om te rijden dan die Maserati.
pi_50954603
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 22:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vertel me eens: hoeveel heb je uit te geven.

Ik weet dat er studenten zijn die het voor elkaar krijgen. Studenten met bijbanen uiteraard en die waarschijnlijk ook redelijk handig zijn.

De 944 is om draaiende te houden goedkoper dan de Maser. De 8 klepper is redelijk eenvoudige techniek en het is een zeer betrouwbare auto mits je een goede hebt (en dat is wel lastig, die zijn niet zo heel makkelijk te vinden, maar het kan wel). Onderdelen zijn niet goedkoop en je loopt altijd wel de kans dat er iets goed stuk gaat, het blijven oude auto's, maar hoe dan ook: stukken goedkoper om te rijden dan die Maserati.

Bij aanvang van de zomervakantie beschik ik over ongeveer 2k.
Aan het eind ervan denk ik zo'n 4 á 5 k te hebben, plus dat ik vrienden heb die autotechniek doen, dus die kunnen hem eventueel oplappen, mits het niet een te ernstig karwei is.
pi_50955781
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 22:57 schreef Malle_beer het volgende:

Bij aanvang van de zomervakantie beschik ik over ongeveer 2k.
Aan het eind ervan denk ik zo'n 4 á 5 k te hebben, plus dat ik vrienden heb die autotechniek doen, dus die kunnen hem eventueel oplappen, mits het niet een te ernstig karwei is.
Ok, dan heb je aan het eind misschien voldoende om te gaan zoeken. Hoeveel kun je uitgeven aan variabele kosten en hoeveel kilometer denk je er mee te gaan tijden?
pi_50955803
Je kunt beter een Alfa Romeo 155 kopen. Mits met de juiste mattenset is dat net een Maserati
  vrijdag 29 juni 2007 @ 14:37:24 #19
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_50970500
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Je kunt beter een Alfa Romeo 155 kopen. Mits met de juiste mattenset is dat net een Maserati
Ahem, oude 164
pi_50970956
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:23 schreef Malle_beer het volgende:

[..]

Jeager le Coultre, toch?
Cartier volgens mij.
I knew I shouldn't have eaten that packet of powdered gravy I found in the parking lot.
pi_50971155
kijk eens op www.944forum.com, er zitten daar meedere studenten met een 924/944 ..

Een Masserati is nog een stuk duurder vrees ik, onderhoud/verbruik/verzekering/enz.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 16:44:02 #22
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_50975074
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:23 schreef Malle_beer het volgende:

[..]

Jeager le Coultre, toch?
dat zit ook in mijn eend...
Signature.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 16:46:39 #23
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_50975155
Je kan wel vrienden hebben die zo'n ding zouden kunnen maken maar dan moeten er wel onderdelen beschikbaar zijn en ik denk ook niet dat die vrienden van je constant aan die auto willen sleutelen.

Echt veel heb je niet aan die auto's.
Because they will last that long.
pi_50975231
Dat is inderdaad het 'leuke'. De turbo van een Maserati schijnt bijvoorbeeld nagenoeg identiek te zijn aan de turbo's die Mitsubishi gebruikt. Maar nét niet helemaal identiek, zodat je in je Maserati geen Mitsubishi tubo's kunt gebruiken.

En je kunt natuurlijk wel nagaan dat een Maserati turbo een paar keer zo duur is als eentje van Mitusbishi...
pi_50998526
TERUG VIND POST
  zaterdag 30 juni 2007 @ 18:31:07 #26
110777 Adsum
Is present!
pi_51006747
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 16:44 schreef eer-ik het volgende:

[..]

dat zit ook in mijn eend...
Dat is Jaeger.
Ever higher. Ever better.
pi_51007766
Ipv van de 944 een 924 nemen.. (Heb in in feite wel een VW, maar ach ).. Vaak hoef je dan ook geen wegenbelasting meer te betalen
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')