abonnement Unibet Coolblue
pi_50832599
Opmerkelijk dat één van de kleurrijkste voetballers op de Nederlandse velden, Ricky van den Bergh, nog geen eigen topic heeft.



Ricky van den Bergh werd geboren op 17 november 1980, een goed geboortejaar. Zijn wieg stond in Den Haag en de jonge Ricky groeide al snel uit tot een authentiek Haags boefje. Voetballen bij zijn geliefde ADO (of liever FC) Den Haag zat er niet in. Via VCS belandde hij bij FC Kranenburg.

Bij deze volksclub werd Ricky volwassen, zowel als voetballer als als mens. Zijn teamgenoten leerden Ricky het leven kennen en hij genoot met volle teugen. De donderdagavondtrainingen werden legendarisch, omdat ze niet zelden eindigden met veel bier en stripteasedanseressen op de tafels en bar van de kantine.

Het Rotterdamse Sparta zag wel wat in de speler, die zowel vanaf de vleugel als in een vrije rol achter de spitsen kan fungeren. Zo debuteerde Van den Bergh op zijn 21e in het betaald voetbal.



Ricky zorgde voor onrust, pakte in zijn eerste jaren ook onnodige kaarten voor praten. Maar hij liet ook zien voetballend zijn waarde te hebben. Na drie seizoenen eerste divisie promoveerde Ricky met Sparta via de nacompetitie. Na 87 duels had hij 48 keer gescoord, een prima gemiddelde. Met name zijn 22 goals in het jaar van de promotie, waarin hij met Danny Koevermans en Riga Mustapha een topvoorhoede vormde, waren indrukwekkend.

Na een jaar eredivisie, waarin hij 6 keer scoorde uit 23 duels, trok Ricky naar RKC Waalwijk.



Geen goede keuze, zo bleek. Ricky begon met problemen door een knokpartij met een fan in een oefenduel en kon voetballend zijn stempel niet drukken. Desondanks scoorde hij 5 keer in 23 wedstrijden. Degradatie kon hij niet verhinderen.

Zijn redding ligt nu in Almelo. Heracles haalde hem op bij RKC. Ricky wil nu, ver weg van Den Haag, de volgende stap zetten. Om ooit terug te keren bij ADO Den Haag, dat wel.

Volg hier deze kleurrijke voetballer!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_50832668
Topic voor Van den Bergh. Moet niet gekker worden.
pi_50832753
Ik wist dat jij de eerste zou worden die ging reageren. Maar goed, Ricky is deel 1 in een lange zomerserie vol topics.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 25 juni 2007 @ 21:05:08 #4
67174 Dos37
Come on Twente
pi_50834652
Zal mij benieuwen hoe het publiek in Almelo hem gaat ontvangen.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_50835064
quote:
Op maandag 25 juni 2007 21:05 schreef Dos37 het volgende:
Zal mij benieuwen hoe het publiek in Almelo hem gaat ontvangen.


En met wat voor kleur schoen 'ie t veld op komt.
pi_50835691
quote:
Op maandag 25 juni 2007 21:05 schreef Dos37 het volgende:
Zal mij benieuwen hoe het publiek in Almelo hem gaat ontvangen.


[ Bericht 10% gewijzigd door Beschouw op 26-06-2007 00:03:55 ]
  maandag 25 juni 2007 @ 23:07:46 #7
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_50840269
Gut, ik moet het voetbal toch weer wat beter gaan volgen, Ricky in Almelo. Ik vrees dat Jan Smit niet zo'n fan is van stripteasedanseressen na de training
De Narcis van Gabon
pi_50868452
Dat lijkt me op het eerste oog ook niet, maar je weet nooit PM! Wie zou zo denken dat Frank Rijkaard fan is van the Pixies?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_52232499
Hij schoot tegen Sociedad zijn eerste goal als Heraclied binnen, als ik het wel heb. Gaan er nog veel volgen?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_52232583
Kleurrijke speler ja, ik kan me nog legendarische TV van Ricky met Sjaak Polak herinneren.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_52233168
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:51 schreef methodmich het volgende:
Hij schoot tegen Sociedad zijn eerste goal als Heraclied binnen, als ik het wel heb. Gaan er nog veel volgen?
Ik had er eigenlijk niet zo heel veel vertrouwen in, maar hoe hij tegen Sociedad speelde was toch wel heel erg veelbelovend. Lekker afstandsschot (wel beetje van richting veranderd), goede steekpasses en paar leuke acties. De Spanjaarden waren niet zo blij dat hij ze een paar keer flink dolde en hij werd flink aangepakt van achteren en moest ook nog een kopstoot van Xabi Prieto incasseren.
Hij moet alleen oppassen dat hij zich niet teveel laat provoceren.


Van den Bergh en Everton kunnen elkaar aardig vinden

ALMELO - Het is nog veel te vroeg om van de geboorte van een nieuw aanvalsduo van Heracles te spreken, maar de eerste aanzet zag er woensdagavond wel veelbelovend uit. Het zou zomaar kunnen dat Heracles volgende week de competitie tegen PSV begint met Everton in de spits en Van den Bergh daar kort achter.

Tegen Real Sociedad leverde die eerste samenwerking in elk geval genoeg aanknopingspunten op (2-2).

Van den Berg liet bij zijn kennismaking meteen zien wat ze dit seizoen in Almelo van hem kunnen verwachten. De Hagenees ontpopte zich in het Polman Stadion tot een speler met twee gezichten. De nieuweling, die overkwam van RKC, scoorde de fraaie openingstreffer en was de initiator van vrijwel al het gevaar van Heracles, maar tegelijkertijd was hij ook regelmatig betrokken bij allerlei opstootjes. Als er ruzie was op het veld - en dat was gisteravond opvallend vaak het geval - stond Van den Bergh vooraan. Het is dat scheidsrechter Nijhuis geen rode kaart wilde geven in een vriendschappelijke wedstrijd, maar in een competitieduel had de kleine driftkikker geheid het einde niet gehaald. "Die Spanjaarden zaten alleen maar te provoceren", aldus Van den Bergh. "Wel uitdelen, maar zelf niet kunnen incasseren, daar houd ik niet van."

Liever keek hij terug op de goede momenten van de avond en die waren vooral voor rust ook zeker aanwezig tegen de Spaanse tweedeklasser, die in Nederland minimaal in de subtop van de eredivisie zou spelen.

Wat vooral opviel aan het spel van Van den Berg, was hoe gemakkelijk hij de steekpass van zijn voet liet vertrekken. En met de snelheid van Everton kan dat een gevaarlijk wapen worden van Heracles. Maar niet alleen de tandem Van den Bergh/Everton draaide prima, ook de rest van de ploeg speelde een prima eerste helft, waarin er af en toe heel aardig gecombineerd werd. De intentie om tot ‘voetballende oplossingen’ te komen was duidelijk zichtbaar. De tweede helft was minder van kwaliteit, al maakte de prachtige treffer van Remon de Vries veel goed.

www.tctubantia.nl

[ Bericht 57% gewijzigd door Blawh op 09-08-2007 17:47:44 ]
pi_53553167
Ricky presteert vooralsnog wisselend bij Heracles. Deed al enkele goede dingen, maar maakt nog geen overweldigende indruk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_53554301
Ik mag hem voor geen meter, met zijn praatjes tegen Ajax.
AFC AJAX
pi_53555023
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 20:22 schreef methodmich het volgende:
Ricky presteert vooralsnog wisselend bij Heracles. Deed al enkele goede dingen, maar maakt nog geen overweldigende indruk.
Heel Heracles speelt wisselvallig, moeilijk voor een speler om je dan te onderscheiden. Pakt wel veel te veel kaarten, maar ik had niet anders verwacht.
pi_53564097
Laatst had ie nog wel een prima assist, die ze ineens niet zo telden. Maar was wel zijn ingenieuze passje. Is ie al wat populairder bij de fans in Almelo Blawh of moet ie daar nog veel voor doen?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_53564353
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 11:44 schreef methodmich het volgende:
Laatst had ie nog wel een prima assist, die ze ineens niet zo telden. Maar was wel zijn ingenieuze passje. Is ie al wat populairder bij de fans in Almelo Blawh of moet ie daar nog veel voor doen?
Hij was eigenlijk vanaf de eerste training al in de armen gesloten. Dat vond ik wel apart en had ik zeker niet verwacht na alles wat hij Heracles de afgelopen jaren had geflikt, ik was zelf eigenlijk pas overtuigd van zijn klasse toen ik hem zag spelen tegen Sociedad. Toen was hij veruit de beste man op het veld.
Toch blijf ik die domme acties in de richting van de tegenstanders en de onnodige gele kaarten walgelijk vinden, zeker omdat onze selectie niet al te breed is.
pi_53592814
Kreeg een belangrijke pingel mee vandaag in de sensationele 2-1 op AZ.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_53596404
quote:
Op zondag 30 september 2007 16:25 schreef methodmich het volgende:
Kreeg een belangrijke pingel mee vandaag in de sensationele 2-1 op AZ.
Plus een goede steekpass bij de 1-0 en een keer geen geel.
pi_54412905
Begint ie nu al ruzie te maken in Almelo of was dat onzin wat ze bij De Wedstrijden vertelden?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_58967476
quote:
Van den Bergh niet naar Nottingham Forest

Ricky van den Bergh draagt volgend seizoen niet de kleuren van Nottingham Forest. De 27-jarige goalgetter wist met de Engelse club geen overeenstemming te bereiken over een contract, meldt RTV Oost.

De aanvaller liep in april een stage bij de ploeg uit de Championship. Van den Bergh liet een goede indruk achter bij de Engelsen. Ook liep hij een kwetsuur op tijdens deze testperiode: een gescheurde binnenband aan de rechterknie. De spits heeft nog een doorlopend contract bij Heracles Almelo.
pi_58968771


het is een klojo hij deed stoer tegen Ajax
AFC AJAX
pi_59019080
Tja.... Engeland. Ik ben benieuwd of ie daar kan aarden. Eigenlijk moet ADO hem gewoon halen nu.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_59019819
Hij gaat niet meer naar Engeland
AFC AJAX
pi_59026487
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 19:50 schreef methodmich het volgende:
Tja.... Engeland. Ik ben benieuwd of ie daar kan aarden. Eigenlijk moet ADO hem gewoon halen nu.
Hij heeft het prima naar zijn zin in Almeloen blijft waarschijnlijk, zeker sinds Brood weg is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')