abonnement Unibet Coolblue
pi_50804501
Hij is van '92

en ik ben brunette
  zondag 24 juni 2007 @ 23:45:00 #27
75659 Kwezel
Masturbation is a crime.
pi_50804528
De "D" is van drive en de "R" is van racen.
Labia: vrouwelijke variant van een labrador gekruisd met een cavia.
pi_50804643
De D1 D2 enz gebruik je wanneer je in de bergen bent om af te remmen op de motor. Een must, worden de remmen warmer van je civic dan krijg je fading. Je auto zal niet meer zo hard willen remmen. Je schijven kunnen zelfs krom trekken. Om dit te voorkomen rem je in de bergen af op de motor.

Automaat is erg fijn, alleen slijten ze vaak wat sneller dan een handbak.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  zondag 24 juni 2007 @ 23:50:46 #29
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_50804706
doe mij maar gewoon een handbak..

auto's die zelf schakelen
Huilen dan.
  zondag 24 juni 2007 @ 23:51:50 #30
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_50804744
Laten we het allemaal nog 10x gaan uitleggen En automaten rulen, zelf schakelen is voor tokkies die stoer, half scheef zittend constant hun hand op die pook willen hebben.
Ook geen sig dus
pi_50804914
quote:
Op zondag 24 juni 2007 23:51 schreef Dennis_enzo het volgende:
Laten we het allemaal nog 10x gaan uitleggen En automaten rulen, zelf schakelen is voor tokkies die stoer, half scheef zittend constant hun hand op die pook willen hebben.
Smaak verschilt per persoon.

De ene wil liever lui in de auto zitten met een automaat en zo van de weg af scheuren met een ongeluk doordat ze andere dingen aan't doen zijn. De andere wil liever een schakelbak om op te letten. Booooohhhhh..
Zo kan ik er nog wel meer verzinnen Dennis!

Pure smaakverschil @topicstarter.
Dussssssss kwestie van uitproberen lijkt me zo. Bovenstaande is het verschil in de "techniek" al uitgelegd
waarom..?
pi_50804960
Voordelen Automaat:
Makkelijker om in te rijden
Minder handelingen

Nadelen Automaat:
Oudere automaten trekken langzamer op
Automaten verbruiken meer brandstof
  maandag 25 juni 2007 @ 00:12:21 #33
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_50805339
quote:
Op zondag 24 juni 2007 23:51 schreef Dennis_enzo het volgende:
Laten we het allemaal nog 10x gaan uitleggen En automaten rulen, zelf schakelen is voor tokkies die stoer, half scheef zittend constant hun hand op die pook willen hebben.
Automaten zijn voor decadente 'murikun wannabe's die niet kunnen rijden.

Zo. De toon van de discussie is weer lekker gezet met ongenuanceerde bullshit van beide kanten. Heel fijn.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_50805424
Ja ik voel me inderdaad een beetje afgezeken als aankomend automaatrijdster
pi_50805529
Anders dan velen zeggen, hebben de bergstanden D4-D1 niks met het tegen de berg op rijden te maken maar juist met het van de berg af rijden. Als je tegen de berg op rijdt in een te hoge versnelling zal het toerental dalen waarna de automaat terugschakeld naar een lagere versnelling. In de gewone D stand kun je dus prima een berg op rijden en heb je de specifieke bergstanden niet nodig.

Anders wordt het als je de berg af gaat. In dat geval wil je op de motor remmen omdat anders je remmen veel te heet worden. Maar als je in de normale D stand rijdt dan kun je niet op de motor remmen want zodra het toerental te ver oploopt zal de automaat overschakelen naar een hogere versnelling, waarna het verhaal zich weer herhaald. Met andere worden, je gaat dus steeds harder als je niet bijremt. Waar de D4-D1 nu voor zorgt is dat de hoogte van de versnelling gelimiteerd wordt. In D1 kun je alleen in de eerste versnelling rijden. In D2 alleen in de eerste en tweede versnelling enzovoort. Op die manier is het dus mogelijk te remmen op de motor want de automaat zal niet meer opschakelen als hij een hoog toerental bereikt. Zodoende hoeft je dus niet bij te remmen en blijven de remmen 'koel'.
pi_50805603
quote:
Op maandag 25 juni 2007 00:14 schreef RoosRoos het volgende:
Ja ik voel me inderdaad een beetje afgezeken als aankomend automaatrijdster
Laat ze maar zeiken, zolang je geen formule 1 coureur bent die zeer intuitief kan schakelen trek je met een automaat iedere handbak eruit bij het stoplicht. Heel typisch dat 95 % van de mensen denkt een automaat eruit te schakelen qua schakelsnelheid en schakelmoment, zeker bij de moderne automaten is dat niet mogelijk. En ja, ik heb al heel vaak in automaten gereden dus ik kan het bovenstaande vanuit de praktijk bevestigen.
  maandag 25 juni 2007 @ 00:22:41 #37
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_50805671
Schakelen leer je echt niet zo 1-2-3 af trouwens hoor. Zolang je maar eens in de zoveel tijd een ritje maakt in een handgeschakelde auto en niet jarenlang alleen automaat blijft rijden.
pi_50805740
quote:
Op maandag 25 juni 2007 00:22 schreef twi het volgende:
Schakelen leer je echt niet zo 1-2-3 af trouwens hoor. Zolang je maar eens in de zoveel tijd een ritje maakt in een handgeschakelde auto en niet jarenlang alleen automaat blijft rijden.
Klopt, ik ben vanaf mijn rijexamen in een gewone schakelauto gelijk in een automaat gaan rijden. Maar ik zorg er inderdaad wel voor dat ik toch af en toe ook in een handbak kan rijden. Als je dat niet doet verleer je het denk ik wel.
  maandag 25 juni 2007 @ 00:26:01 #39
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_50805769
quote:
Op maandag 25 juni 2007 00:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
Anders dan velen zeggen, hebben de bergstanden D4-D1 niks met het tegen de berg op rijden te maken maar juist met het van de berg af rijden. Als je tegen de berg op rijdt in een te hoge versnelling zal het toerental dalen waarna de automaat terugschakeld naar een lagere versnelling. In de gewone D stand kun je dus prima een berg op rijden en heb je de specifieke bergstanden niet nodig.

Anders wordt het als je de berg af gaat. In dat geval wil je op de motor remmen omdat anders je remmen veel te heet worden. Maar als je in de normale D stand rijdt dan kun je niet op de motor remmen want zodra het toerental te ver oploopt zal de automaat overschakelen naar een hogere versnelling, waarna het verhaal zich weer herhaald. Met andere worden, je gaat dus steeds harder als je niet bijremt. Waar de D4-D1 nu voor zorgt is dat de hoogte van de versnelling gelimiteerd wordt. In D1 kun je alleen in de eerste versnelling rijden. In D2 alleen in de eerste en tweede versnelling enzovoort. Op die manier is het dus mogelijk te remmen op de motor want de automaat zal niet meer opschakelen als hij een hoog toerental bereikt. Zodoende hoeft je dus niet bij te remmen en blijven de remmen 'koel'.
Beter had ik het niet kunnen zeggen.
Rijdt zelf al jaren automaat en ik zou niets anders meer willen.
Zelfs vrachtauto's worden meer en meer uitgerust met een automaat.
  maandag 25 juni 2007 @ 00:27:31 #40
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_50805812
quote:
Op maandag 25 juni 2007 00:20 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Laat ze maar zeiken, zolang je geen formule 1 coureur bent die zeer intuitief kan schakelen trek je met een automaat iedere handbak eruit bij het stoplicht. Heel typisch dat 95 % van de mensen denkt een automaat eruit te schakelen qua schakelsnelheid en schakelmoment, zeker bij de moderne automaten is dat niet mogelijk. En ja, ik heb al heel vaak in automaten gereden dus ik kan het bovenstaande vanuit de praktijk bevestigen.
Het gaat ook niet over het schakelmoment. Lees anders even m'n geniale fipo
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_50805861
wat dan ik ook wel eens zie, vooral bij auto's in amerikaanse series, dat ze een grote hendel bij het stuur gebruiken. is dat weer een ander systeem voor voor- en achteruit ofzo?
pi_50805893
Gewoon gaan voor die automaat, heel ontspannen rijden, alleen even wennen aan het feit dat je minder controle hebt. Al valt dat ook wel weer mee, onze Nissan automaat kun je naar 4 laten schakelen bij 80 per uur, maar ook bij 120, maar net hoeveel gas je geeft.
Alleen bij inhalen mis ik nog steeds het direct contact tussen motor en wielen, je kan niet even terug naar 4, en gas geven, er zit een traagheid in waarop je moet anticiperen.
En die hendel bij Amerikaanse wagens doet verder gewoon het zelfde als de vloerhendel bij Europese wagens of Japanners, is bij Amerikanen dan wel weer makkelijk dat je gauw ziet in welke stand hij staat.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_50805928
quote:
Op maandag 25 juni 2007 00:27 schreef SpecialK het volgende:
Het gaat ook niet over het schakelmoment. Lees anders even m'n geniale fipo
In dat geval heeft een automaat inderdaad het nakijken. Wel passen de meeste moderne automaten zich aan, aan je rijstijl. Druk je het gas diep in dan zal hij agressief schakelen en het toerental verder op laten lopen, geef je rustig gas dan schakelt hij vrij snel door naar 3 of 4. Maar ik ben het met je eens, een automaat kan je er niet toe zetten om 40 in zijn 4 te rijden.

Het verschilt trouwens ook per merk hoe lekker een automaat rijdt. Ik heb een hele tijd in een BMW-automaat en Mercedes-automaat gereden en die schakelt echt een stuk soepeler dan de automaat van een Volvo. Bij de Volvo heb ik wel eens dat hij zich verslikt in de versnelling en heel abrupt gaat schakelen.
pi_50805962
quote:
Op zondag 24 juni 2007 23:17 schreef RoosRoos het volgende:


Dus...
Wat DOET een automaat precies?
Een automaat neemt het schakelen van je over.
quote:
Ik had begrepen dat je hem alleen maar in D hoeft te zetten
en rijden maar..
Maar nu zie ik P en N

Wanneer zet ik hem in Parkeerstand en wanneer in Neutraal?
Neutraal is vergelijkbaar met het in zijn vrij staan bij een handgeschakelde bak en P is de parkeerstand.Zie dat maar alsof je hem parkeert in de 1e versnelling. In principe kun je je auto in de N en op de handrem wegzetten, maar als het vriest kun je beter geen handrem gebruiken en kun je hem in de P zetten. Op hellingen kun je hem beter in de P en op de handrem zetten
.
quote:
En ik zie D4, D3, D2, D1
Garage meneer zegt dat ik gewoon D4 moet gebruiken,
en de rest was voor in de bergen enzo?
Dat klopt,als jij een afdalijng hebt en je zou hem in D4 zetten dan ga je steeds harder, want de auto schakelt gewoon op en dan kun je dus niet remmen op de motor.Dt kan wel als je hem bijvoorbeeld D2 zet.Dan staat hij , als het ware in zijn twee.
quote:
Zou het alleen ook wel fijn vinden als ik een beetje weet wat ik er mee kan...
Je kunt ook zelf wel een beetje bepalen wanneer de bak schakelt. Op het moment dat jij vindt dat de bak moet opschakelen, neem je een heel klein beetje gas terug.En dan schakelt de bak verder op.

Het enige nadeel aan een automaat vind ik het hogere brandstofverbruik, maar voor de rest rijdt het prima.

Edit: en het is een Honda, dus het is ook nog eens een betrouwbare auto.
  Vis een optie? maandag 25 juni 2007 @ 00:34:48 #45
70532 loveli
N
pi_50806027
quote:
Op maandag 25 juni 2007 00:22 schreef twi het volgende:
Schakelen leer je echt niet zo 1-2-3 af trouwens hoor.
Koppelen helaas ook niet. Gelukkig heeft een automaat een breed rempedaal

(Er komt een herinnering boven van een ongeplande noodstop...)
crap in = crap out
pi_50806080
quote:
Op maandag 25 juni 2007 00:32 schreef RealZeus het volgende:
Neutraal is vergelijkbaar met het in zijn vrij staan bij een handgeschakelde bak en P is de parkeerstand.Zie dat maar alsof je hem parkeert in de 1e versnelling. In principe kun je je auto in de N en op de handrem wegzetten, maar als het vriest kun je beter geen handrem gebruiken en kun je hem in de P zetten. Op hellingen kun je hem beter in de P en op de handrem zetten
Wat ik me altijd heb afgevraagd is wat doen ze nou als je een 4-wiel aangedreven auto hebt die je in de P stand parkeert. Als ze hem dan wegslepen omdat je bijvoorbeeld fout geparkeerd staat, is dan niet je hele versnellingsbak naar de knoppen?

edit: Gare zin maar de vraag lijkt me duidelijk.
pi_50806203
quote:
Op maandag 25 juni 2007 00:30 schreef De_Melkboer het volgende:
Gewoon gaan voor die automaat, heel ontspannen rijden, alleen even wennen aan het feit dat je minder controle hebt. Al valt dat ook wel weer mee, onze Nissan automaat kun je naar 4 laten schakelen bij 80 per uur, maar ook bij 120, maar net hoeveel gas je geeft.
Alleen bij inhalen mis ik nog steeds het direct contact tussen motor en wielen, je kan niet even terug naar 4, en gas geven, er zit een traagheid in waarop je moet anticiperen.
daarvoor heb je de kickdown!
  maandag 25 juni 2007 @ 00:45:14 #48
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_50806296
quote:
Op maandag 25 juni 2007 00:34 schreef loveli het volgende:

[..]

Koppelen helaas ook niet. Gelukkig heeft een automaat een breed rempedaal

(Er komt een herinnering boven van een ongeplande noodstop...)
Vreemd genoeg heb ik daar echt helemaal nooit last van gehad.
  maandag 25 juni 2007 @ 00:46:42 #49
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50806328
Ik zou niet meer anders willen dan automaat. Echt lekker relaxed rijden.

Dat geouwehoer met die schakelbak heb ik nu wel gezien.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_50807822
quote:
Op maandag 25 juni 2007 00:36 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wat ik me altijd heb afgevraagd is wat doen ze nou als je een 4-wiel aangedreven auto hebt die je in de P stand parkeert. Als ze hem dan wegslepen omdat je bijvoorbeeld fout geparkeerd staat, is dan niet je hele versnellingsbak naar de knoppen?

edit: Gare zin maar de vraag lijkt me duidelijk.
Volgens mij hangen ze dan de voorwielen in de lepels en de achterwielen zetten ze op een dolly.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')