abonnement Unibet Coolblue
  zondag 17 juni 2007 @ 21:27:59 #1
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_50556779
Wat ik me dus al een tijdje afvraag over dat Probiotische zuivel:



Ten eerste: werkt het?

En ten tweede: als het werkt, wat doet het dan met je? Al dat marketing-geklets over "80% van de weerstand komt uit je buik, en ons product komt in je buik terecht dus het moet wel goed zijn" etc. vind ik allemaal wel prima, maar wat zijn de ervaringen hier op Fok! met deze producten?

- Ga je er beter van schijten?
- Word je minder winderig erdoor?
- Heb je minder last van buikpijntjes?

Zeg het maar!
Confidence through competence
pi_50557178
Bij Activa merk ik wel degelijk een positief verschil
Yakult heb ik ook wel eens geprobeerd (lang geleden), maar mierzoet en ik kreeg er oranje poep van
Actimel (met die weerstand vanuit je buik) nooit geprobeerd. Mijn weerstand is al in een topconditie omdat ik een hekel aan schoonmaken heb!
  zondag 17 juni 2007 @ 21:42:49 #3
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_50557373
quote:
Bij Activa merk ik wel degelijk een positief verschil
Ja, dat zeggen ze in de reclames ook, maar ik wil graag weten *wat* het verschil precies is!

Makkelijker naar de WC? Minder buikpijn 's ochtends? Wat precies?
Confidence through competence
pi_50557808
quote:
Op zondag 17 juni 2007 21:42 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ja, dat zeggen ze in de reclames ook, maar ik wil graag weten *wat* het verschil precies is!

Makkelijker naar de WC? Minder buikpijn 's ochtends? Wat precies?
Ik heb nooit buikpijn, maar ik krijg er hele mooie drolletjes van!
  zondag 17 juni 2007 @ 23:22:09 #5
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_50561884
geen idee of het werkt, gebruik het wel netjes.
de goedkope van de digros, 1,59 voor 6 flesjes

maar ik heb altijd buikproblemen, dus het zal vast geen kwaad kunnen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 17 juni 2007 @ 23:27:07 #6
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_50562080
Ooit een of andere hoogleraar of proffessor van het Erasmus MC die bevestigde dat die dingen een positief effect hadden.
Hij had zelf elke soort in z'n koelkast staan, want afwisselen was het beste.

Is al een jaar of twee geleden dat ik dat stuk heb gelezen, dus het exacte weet ik niet meer. Alleen de kern is blijven hangen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 18 juni 2007 @ 01:41:38 #7
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_50565358
quote:
Danone actimel
Alle varianten
2 sets van 4 flesjes à 100 ml naar keuze
2e halve prijs

Twee pakken: 2.68

AH Bonusaanbieding, ik ga er mogen een paar halen denk ik
Confidence through competence
  maandag 18 juni 2007 @ 01:41:59 #8
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_50565365
quote:
Op zondag 17 juni 2007 23:22 schreef MissyMirjaM het volgende:
geen idee of het werkt, gebruik het wel netjes.
de goedkope van de digros, 1,59 voor 6 flesjes

maar ik heb altijd buikproblemen, dus het zal vast geen kwaad kunnen
Weet je zeker dat je buikproblemen niet juist door die dingen komen?
Confidence through competence
pi_50569542
quote:
Op maandag 18 juni 2007 01:41 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je buikproblemen niet juist door die dingen komen?
die heb ik al een stuk langer dan dat ik die zooi gebruik, dus ja.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 18 juni 2007 @ 10:35:07 #10
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_50569635
ik vraag het me ook wel eens af ja....ik heb nu wat van die activia gehaald, maar dat bleken yoghurtjes te zijn LE-ZEN Puckzzz als je iets koopt

dus die maak ik eerst maar eens op. ze zijn wel lekker maar of ik dáár nou beter van poep of dat het door de kruiden en olijfolie komt die ik gebruik, dat weet ik dus niet
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_50571376
Ik heb een paar jaar geleden gewerkt bij Yakult (het spul gemaakt)
of het echt werkt weet ik niet zeker, maar wanneer het volstrekte bullshit zou zijn snap ik niet dat we er zo vreselijk veel moeite voor deden.
Komt bij dat het in Japan al meer dan 50 jaar bestaat (de yakult die wij hier ook kennen, ze maken nog veel meer producten) en ze er zelfs medicijnen van maken.

Weet wel dat ik destijds een prima stoelgang had
maar goed, ik dronk het soms ook gewoon tegen de dorst
het was heerlijk koud (tapkraantje voor de inline controles) en het kon best wel erg warm zijn op de afdeling wanneer er tanks stonden te stomen (steriliseren)
  maandag 18 juni 2007 @ 11:36:51 #12
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_50571443
maar wat zit er dan allemaal in dat het zo goed is voor je darmflora? ik bedoel, hebben we het écht nodig?

voordat dit soort dingen bestonden hadden mensen er toch ook geen moeite mee?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_50571761
Er zitten een heleboel bacterien in die normaal ook in (gezonde) darmen voorkomen, er zijn tests gedaan en het blijkt dat een deel van de bacterien het zure klimaat van de maag overleven en doorgaan naar de darmen. Dit zijn zogenaamde probiotica en uit allerlij onderzoeken is idd gebleken dat ze werken (maar, ik kan het zelf niet uit persoonlijke ervaringen bevestigen, ik ben van mening dat als je zelf al gezond en gevarieerd genoeg eet dat je darmflora prima voor zichzelf kan zorgen)

Iets nieuws waar onderzoek naar gedaan worden zijn prebiotica, het verschil hiervan is dat deze geen levende bacterien bevatten maar een boel voedingsstoffen (bijzondere suikers en lipiden) waardoor je de samenstelling van je darmflora (soorten bacterien die aanwezig zijn) een beetje kan sturen.
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
  maandag 18 juni 2007 @ 12:14:11 #14
111571 klaarover
klaar? over!
pi_50572648
Het effect van een gezonde darmflora is: fitheid.

Het BBC-programma "The Truth about Food" ging laatst hierover.
Er waren 2 groepen proefkonijnen:
Groep 1 nam Yakult-achtige producten. Om de darm-bacterieen aan te vullen.
Groep 2 nam prebiotica: banaan, ui, prei, artisjok. Hiermee wordt een fijn leefklimaat gecreeerd voor goede darm-bacterieen.
Een leuke Engelstalige samenvatting van deze uitzending:
http://www.bbc.co.uk/sn/h(...)thy/prebiotics.shtml

Bij groep 2 was het effect het meest veelbelovend. Prebiotica (met andere woorden: gezond eten) verdient onmiddelijk de voorkeur boven Probiotica. Hoewel probiotica heus wel enig effect hebben.
pi_50572680
Het is (Yakult) de Lactobacilles Casei Shirota die eht werk doet, feitelijk een gewone melkzuurbacterie (wordt ook gebruikt om yoghurt te maken van melk) het verschil is echter dat Dhr. Shirota de bacterie heeft gekweekt dat die het maagzuur kan overleven. Op de site van yakult staat achtergrond informatie. Destijds kreeg je als werknemer van Yakult een week lang trainingen over de geschiedenis en hygiene, microbiologie en andere achterliggende informatie, erg interessant.

In principe heb je het bij goede gezondheid nog steeds niet nodig, maar het zou je kunnen helpen bij het je nog iets beter voelen als goed

Vergelijkingen met vroeger vind ik wel een beetje krom, vroeger gingen de mensen nog dood aan een splinter tegenwoordig kun je nog overleven als je organen uitvallen...
  dinsdag 19 juni 2007 @ 13:06:29 #16
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_50611348
als je gezond eet schijt je ook wel goed
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_50618241
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:06 schreef -Mellow- het volgende:
als je gezond eet schijt je ook wel goed
klopt.
Met activa schijt ik zelfs nog beter
  dinsdag 19 juni 2007 @ 16:46:04 #18
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_50619434
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:11 schreef computergirl het volgende:

[..]

klopt.
Met activa schijt ik zelfs nog beter
ik schijt al veel te goed, moet r niet aan denken dat mn stofwisseling nog harder zn best gaat doen
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_59276617
ben benieuwd naar meer ervaringen

ik heb gister voor het eerst actimel gehaald....kan er nog niet echt over oordelen
  dinsdag 10 juni 2008 @ 18:06:16 #20
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_59283028
Heb ik dit topic geopend, precies een jaar minus een week geleden? Omg.

Als je niet kunt schijten moet je smoothies drinken. Klaar.
Confidence through competence
  dinsdag 10 juni 2008 @ 18:09:56 #21
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_59283090
Er werden ooit ergens gratis activiayoghurtjes uitgedeeld, dus ik lekker opeten thuis. maar daar ging ik me toch van aan de diarree . Misschien goed voor als je opstopping hebt ofzo , maar doe mij maar gewone yoghurt.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 18:12:02 #22
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_59283133
quote:
"80% van de weerstand komt uit je buik, en ons product komt in je buik terecht dus het moet wel goed zijn"
80% van je piemel bestaat uit water, dus Spa is goed voor je seksleven!
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_59353139
Ik neem in de winter wel dagelijks een flesje actimel en ik merk het verschil echt wel! Minder vaak verkouden en áls ik verkouden ben duurde het veel minder lang dan anders. Je weet natuurlijk nooit of het echt door de actimel komt, maar ik had wel degelijk het idee dat het hielp.

Nu in de zomer gebruik ik het niet, dan ben je sowieso niet zo vaak ziekig en het is wel best wel duur.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')