abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 juni 2007 @ 00:37:09 #1
181438 Floris-ph
Florisje-ph is ondergedoken
pi_50507816
Dit vroeg ik me af:

In hoeverre heeft het sex-feromoon van vrouwen invloed op mannen en van mannen op vrouwen?

Dus dat door de reuk van de persoon de ander meteen opgewonden wordt.
Heeft dit invloed op de geilheid van de persoon ja of nee dus?

En heeft het ook een bepaalde invloed op jou?

Dit geld visa versa natuurlijk ook voor het vrouwelijke geslacht hoe deze beinvloed word door de feromonen van het mannelijke geslacht

reacties zijn welkom

[ Bericht 15% gewijzigd door Floris-ph op 16-06-2007 00:49:49 ]
pi_50507869
feromonen zitten toch in zweet? je vraagt dus eigenlijk wie er opgewonden van zweterige vrouwen ?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 16 juni 2007 @ 00:40:21 #3
181438 Floris-ph
Florisje-ph is ondergedoken
pi_50507913
nou in zekere zin wel ja, maar meestal word de geur van het zweet verborgen door een parfummetje of deodorant-spray.

Maar in de geur die je dan ruikt (in dit geval het parfum met zweet) zitten dan toch de feromonen van de vrouw of van de man.

Ik vraag me dus niet af wie hier op zweterige vrouwen of mannen valt.
Alleen in hoe ver de feromonen van de vrouw een man kunnen beinvloeden en anders om ook.

[ Bericht 6% gewijzigd door Floris-ph op 16-06-2007 00:51:29 ]
  zaterdag 16 juni 2007 @ 00:46:45 #4
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_50508103
Feromonenn zitten inderdaad in zweet. Met name het (verse) zweet dat wordt geprodureerd onder de oksels, de bilnaad en de geslachtsdelen. Mannen en vrouwen scheiden beide feromonen af, met name wanneer zij seksueel opgewonden zijn. Via de neus gaan de signalen via de Nervus Olfactorius naar de hersenen. Deze zenuw heeft ook een paar kleine aftakkingen naar het sacrale gebied (dus onderaan de wervelkolom) of sexuele signalen door te geven. Met andere woorden, bij de geur van een sexueel aantrekkelijke partner wordt het lichaam in staat van sexuele opwinding gesteld.
Ja dus.De feromonen zijn een cadeautje van moeder natuur.
Psychologische factoren spelen ook een rol. De geur van een bepaalde parfum, waarmee je bijvoorbeeld associaties hebt met je eerste vriendinnetje kan ook van invloed zijn, maar dit staat los van de feromonen.

Overigens zijn zaken als roken en pilgebruik funest voor de werking van de feromonen.
Non possumus non loqui
  zaterdag 16 juni 2007 @ 01:04:01 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50508617
Kan je feromonen maskeren met parfum?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_50513725
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 01:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Kan je feromonen maskeren met parfum?
Ja volgens mij wel, maar volgens mij gaat dan ook het zuurtegraad veranderen. dat kan dan lekker zijn of het allemaal erger maken hihi.
Annelies... in tha house... dus iedereen kan weer naar buiten... het is veilig!
  zaterdag 16 juni 2007 @ 15:11:43 #7
168659 Mihaelaz
South Park (L)
pi_50520153
ik denk dat je niet bewust besef hebt van de geur van feromonen, en als je zweet ruikt is dat gewoon zweetgeur en heeft het niets met feromonen te maken
Screw you guys, I'm going home.
pi_50520217
Ook zorgen vrouwelijk feromonen er voor dat er bij de mannen (volgens mij) oxitocine vrijkomt, waardoor de mannen zich hechten aan de vrouw. Dit is dan weer goed voor de monogamie.
I will take the sun in my mouth
pi_50520517
Oxytocine bij mannen? Dat wist ik niet. Oxytocine zorgt voor het opwekken van een bevalling en borstvoeding...

Zo leer je nog eens wat...
Ik ben het misschien niet eens met jou, en jij bent het misschien niet eens met mij. Maar laten we het daar dan over eens zijn.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 16:15:57 #10
pi_50521299
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 15:31 schreef DDBtje het volgende:
Oxytocine bij mannen? Dat wist ik niet. Oxytocine zorgt voor het opwekken van een bevalling en borstvoeding...

Er zijn verschillende feromonen. Werken die allemaal hetzelfde?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 17 juni 2007 @ 22:33:33 #11
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_50559569
Het is ook nog zo dat feromonen van de man invloed hebben op de menstuatiecyclus van de vrouw. Een vrouw die langer bij dezelfde partner blijft en blootgesteld wordt aan zijn feromonen (okselzweet e.d.) wordt regelmatiger ongesteld. Alles geregissseerd door Moeder Natuur opdat de kindjes zullen komen. Ook orale sex heeft hier invloed op, maar hierover zijn al een aantal topics geweest.
Non possumus non loqui
pi_50561547
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 15:31 schreef DDBtje het volgende:

'Oxytocin is released during orgasm in both sexes. In the brain, oxytocin is involved in social recognition and bonding, and might be involved in the formation of trust between people.'
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Oxytocin
I will take the sun in my mouth
  maandag 18 juni 2007 @ 11:09:45 #13
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_50570604
quote:
Op zondag 17 juni 2007 22:33 schreef Knip het volgende:
Het is ook nog zo dat feromonen van de man invloed hebben op de menstuatiecyclus van de vrouw. Een vrouw die langer bij dezelfde partner blijft en blootgesteld wordt aan zijn feromonen (okselzweet e.d.) wordt regelmatiger ongesteld. Alles geregissseerd door Moeder Natuur opdat de kindjes zullen komen. Ook orale sex heeft hier invloed op, maar hierover zijn al een aantal topics geweest.
ik wist wel dat het zijn schuld was dat zo klote ongesteld ben

feromenen ruik je denk ik niet echt, zijn chemische signalen, denk niet dat je ze je in je neus perse waar neemt, hoewel het wel zou kunnen, maar zou voor de werking nie tnodig zijn. Parfurm maskeert en houdt ze dus niet tegen..
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  maandag 18 juni 2007 @ 12:58:49 #14
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_50574064
Feromonen ruik je inderdaad niet. Je hebt maar een paar receptoren in je neus die de feromonen kunnen waarnemen en doorsturen naar je hersenen.

Moeder Natuur maakt het zelfs nog mooier. De signalen worden naar je hersenen doorgestuurd. Daar wordt een print van het DNA van de mogelijke partner gemaakt, gescand en vergeleken met je eigen DNA. Als de uitkomst goed is, dat wil zeggen dat er mogelijk leuke kindjes uit zouden voorkomen, heeft dit tot gevolg dat je je bij deze persoon prettig voelt. Je wordt dus niet direct botergeil, je voelt je gewoon prettig bij de aanwezigheid van de dame of heer in kwestie.
Non possumus non loqui
pi_50603454
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 00:46 schreef Knip het volgende:
Feromonenn zitten inderdaad in zweet. Met name het (verse) zweet dat wordt geprodureerd onder de oksels, de bilnaad en de geslachtsdelen. Mannen en vrouwen scheiden beide feromonen af, met name wanneer zij seksueel opgewonden zijn. Via de neus gaan de signalen via de Nervus Olfactorius naar de hersenen. Deze zenuw heeft ook een paar kleine aftakkingen naar het sacrale gebied (dus onderaan de wervelkolom) of sexuele signalen door te geven. Met andere woorden, bij de geur van een sexueel aantrekkelijke partner wordt het lichaam in staat van sexuele opwinding gesteld.
Ja dus.De feromonen zijn een cadeautje van moeder natuur.
Psychologische factoren spelen ook een rol. De geur van een bepaalde parfum, waarmee je bijvoorbeeld associaties hebt met je eerste vriendinnetje kan ook van invloed zijn, maar dit staat los van de feromonen.

Overigens zijn zaken als roken en pilgebruik funest voor de werking van de feromonen.
Als je stopt met roken of de pil, gaat de werking van de feromonen dan weer terug naar het "oude" niveau?

Dat wat je zei in je laatste post dat er een scan wordt gemaakt van het dna van je partner en dat je er dan prettig bij voelt is wel onwijs cool al klinkt het wat vergezocht. Heb je een linkje waar ik hier meer over kan lezen vindt het zeer interessant.
a dirty mind is a joy forever
Forum admin Jump: webicon weggehaald wegens veiligheidswaarschuwing.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 08:09:09 #16
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_50603493
Ik geloof er allemaal geen reet van Knip, het klinkt wel ontzettend speculatief allemaal. Vaker ongesteld zodat er meer kindertjes komen? Wat heeft dat nou voor een zin? Dan word het aantal vruchtbare dagen dus korter, en bij regelmatige sex schiet je er sowieso niks mee op

En feromonen doorsturen naar de hersenen? DNA scannen? Dit is CSI Miami niet hoor. En daar bovenop, de meeste mensen hebben zo weinig recepteren dat ze uberhaubt een brandend matras op een meter afstand niet ruiken, laat staan feromonen .

Feromomen bestaan, en ze zijn functioneel, maar die functie zijn ze bij mensen allang kwijt geraakt door verschijnselen als tieten, konten, en andere primaire en secundaire geslachtskenmerken. Heb iig nog nooit een man gezien die vond dat Jessica Alba van die geile feromonen had.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 12:52:33 #17
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_50610888
Ik heb niet gezegd dat je vaker ongesteld wordt, ik heb gezegd dat je regelmatiger ongesteld wordt. Daar is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Ik zit nu op mijn werk, ik heb geen tijd om dit onderzoek te gaan googelen, maar zodra ik de kans heb zal ik wel even gaan kijken.

Feromonen zijn één van de factoren die een sexuele prikkel kunnen geven. Als ik op een bepaalde website de anatomie van een vrouw bestudeer komen er ook geen feromonen van mijn beeldscherm af. Het gaat er gewoon om dat je je bij iemand wel of niet prettig kan voelen en dat feromonen daarvan een oorzaak kunnen zijn. Er zijn natuurlijk genoeg andere factoren die dit kunnen beïnvloeden. Bovendien, zoals ik heb gezegd zijn pilgebruik en deodorant storend op de werking van feromonen.

Wat betreft de DNA scan, stel je er niet bij voor dat er allemaal 4 letterige combinaties aan je hersenen worden vertoond. Er wordt gewoon een vergelijking gemaakt met het genetisch materiaal van de (mogelijke) partner en daardoor worden processen in gang gezet die mogelijk kunnen leiden tot paringsdrift.
Non possumus non loqui
pi_50615759
Of ze invloed hebben... nou ik heb wel vaak dat ik helemaal gek/geil wordt als ik dicht in de buurt van me vriendin kom, bijvoorbeeld met me hoofd in de buurt van haar nek oid. Ook merk ik dat als ze niet geil is... dat merk ik dan in mijn reactie op haar, dan wordt ik ook minder wild van haar lichaamsgeur enzo. Ik vermoed dat hier ook feromonen in het spel zijn.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 15:22:25 #19
pi_50616344
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 08:09 schreef Slarioux het volgende:
Ik geloof er allemaal geen reet van Knip, het klinkt wel ontzettend speculatief allemaal. Vaker ongesteld zodat er meer kindertjes komen? Wat heeft dat nou voor een zin? Dan word het aantal vruchtbare dagen dus korter, en bij regelmatige sex schiet je er sowieso niks mee op

En feromonen doorsturen naar de hersenen? DNA scannen? Dit is CSI Miami niet hoor. En daar bovenop, de meeste mensen hebben zo weinig recepteren dat ze uberhaubt een brandend matras op een meter afstand niet ruiken, laat staan feromonen .

Feromomen bestaan, en ze zijn functioneel, maar die functie zijn ze bij mensen allang kwijt geraakt door verschijnselen als tieten, konten, en andere primaire en secundaire geslachtskenmerken. Heb iig nog nooit een man gezien die vond dat Jessica Alba van die geile feromonen had.
Feromonen hebben een directe uitwerking op primitieve delen van de hersenen. Je ruikt ze niet bewust maar hebben wel invloed op je gedrag. En ik heb ook ergens gelezen dat mensen dmv feromonen zo gestuurd worden dat ze partners opzoeken met een complementair immunsysteem. Maar heb ff geen linkje.
pi_50617549
Tvp
pi_50619832
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 15:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Feromonen hebben een directe uitwerking op primitieve delen van de hersenen. Je ruikt ze niet bewust maar hebben wel invloed op je gedrag. En ik heb ook ergens gelezen dat mensen dmv feromonen zo gestuurd worden dat ze partners opzoeken met een complementair immunsysteem. Maar heb ff geen linkje.
Dat heb ik ook gehoord (van dat compl. immuunsysteem). Ik heb ook geen linkje, maar dat meerdere mensen hetzelfde beweren maakt het wel sterker, nietwaar . En inderdaad, feromonen ruik je niet bewust, en waarschijnlijk ben je je ook niet bewust van het effect. In de dieren- en plantenwereld wordt er ook veel gebruik gemaakt van feromonen (inderdaad: sommige planten kennen een vorm van communicatie).
  dinsdag 19 juni 2007 @ 18:25:20 #22
183078 Formule-geen
Geen keuze is ook een keuze
pi_50622886
Verkapt Ik-heb-een-busje-fermonen-gekocht-in-de-hoop-eindelijk-eens-een-chick-te-versieren-maar-weet-niet-of-het-werkt-post
Ook al draagt Bokito een gouden ring, het is en blijft bling bling
pi_50694727
Zo feromonen dus, ik heb er mijn onderzoek over gedaan. Feromonen klinken heel cool maar het valt allemaal verschrikkelijk tegen.

Als eerst maak je altijd dezelfde hoeveelheid feromonen aan. Het is niet zo dat wanneer je meer zweet je ook meer feromonen verspreid. Dit zijn namelijk andere zweetklieren.

Ten tweede zijn er veel onderzoeken gedaan naar de invloed van feromonen bij mensen. Maar er is nooit bewezen dat feromonen zoveel invloed hebben.
Het klopt wel dat je in je vruchtbareperiode meer kans hebt om een man te versieren. Maar dit komt omdat vrouwen tijdens hun vruchtbare periode de neiging hebben om meer moeite te doen voor hun uiterlijk.

Ten derde hebben wij die feromonen aan de oertijd overgehouden. Je weet wel die periode dat er geen parfum bestond, geen zeep, geen wasmiddel, geen shampoo, geen lucht verfrisser, geen mak-up, geen mode, geen taal etc.
Er zijn nu zoveel dingen die de mens afleid van de feromonen dat ze mischien voor minder 1% je keuze van partner bepalen.

Maar niet getreurd voor de mensen die zich niet wassen, geen parfum gebruiken hun kleren niet wassen. En van plan waren om een blind en doof iemand versieren. Dan komen je feromonen mooi van pas!
What comes around goes around!
  donderdag 21 juni 2007 @ 16:10:51 #24
pi_50695480
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:47 schreef teenage-dirtbag het volgende:
Zo feromonen dus, ik heb er mijn onderzoek over gedaan. Feromonen klinken heel cool maar het valt allemaal verschrikkelijk tegen.
......

Ten derde hebben wij die feromonen aan de oertijd overgehouden. Je weet wel die periode dat er geen parfum bestond, geen zeep, geen wasmiddel, geen shampoo, geen lucht verfrisser, geen mak-up, geen mode, geen taal etc.
Er zijn nu zoveel dingen die de mens afleid van de feromonen dat ze mischien voor minder 1% je keuze van partner bepalen.
Daar wil ik wel eens een onderzoek over doorbladeren. Is dat gemeten of "vast gesteld" aan de hand van gesprekken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')