Ja volgens mij wel, maar volgens mij gaat dan ook het zuurtegraad veranderen. dat kan dan lekker zijn of het allemaal erger maken hihi.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 01:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Kan je feromonen maskeren met parfum?
Er zijn verschillende feromonen. Werken die allemaal hetzelfde?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:31 schreef DDBtje het volgende:
Oxytocine bij mannen? Dat wist ik niet. Oxytocine zorgt voor het opwekken van een bevalling en borstvoeding...
Zo leer je nog eens wat...
'Oxytocin is released during orgasm in both sexes. In the brain, oxytocin is involved in social recognition and bonding, and might be involved in the formation of trust between people.'quote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:31 schreef DDBtje het volgende:
Oxytocine bij mannen? Dat wist ik niet. Oxytocine zorgt voor het opwekken van een bevalling en borstvoeding...
Zo leer je nog eens wat...
ik wist wel dat het zijn schuld was dat zo klote ongesteld benquote:Op zondag 17 juni 2007 22:33 schreef Knip het volgende:
Het is ook nog zo dat feromonen van de man invloed hebben op de menstuatiecyclus van de vrouw. Een vrouw die langer bij dezelfde partner blijft en blootgesteld wordt aan zijn feromonen (okselzweet e.d.) wordt regelmatiger ongesteld. Alles geregissseerd door Moeder Natuur opdat de kindjes zullen komen. Ook orale sex heeft hier invloed op, maar hierover zijn al een aantal topics geweest.
Als je stopt met roken of de pil, gaat de werking van de feromonen dan weer terug naar het "oude" niveau?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 00:46 schreef Knip het volgende:
Feromonenn zitten inderdaad in zweet. Met name het (verse) zweet dat wordt geprodureerd onder de oksels, de bilnaad en de geslachtsdelen. Mannen en vrouwen scheiden beide feromonen af, met name wanneer zij seksueel opgewonden zijn. Via de neus gaan de signalen via de Nervus Olfactorius naar de hersenen. Deze zenuw heeft ook een paar kleine aftakkingen naar het sacrale gebied (dus onderaan de wervelkolom) of sexuele signalen door te geven. Met andere woorden, bij de geur van een sexueel aantrekkelijke partner wordt het lichaam in staat van sexuele opwinding gesteld.
Ja dus.De feromonen zijn een cadeautje van moeder natuur.
Psychologische factoren spelen ook een rol. De geur van een bepaalde parfum, waarmee je bijvoorbeeld associaties hebt met je eerste vriendinnetje kan ook van invloed zijn, maar dit staat los van de feromonen.
Overigens zijn zaken als roken en pilgebruik funest voor de werking van de feromonen.
Feromonen hebben een directe uitwerking op primitieve delen van de hersenen. Je ruikt ze niet bewust maar hebben wel invloed op je gedrag. En ik heb ook ergens gelezen dat mensen dmv feromonen zo gestuurd worden dat ze partners opzoeken met een complementair immunsysteem. Maar heb ff geen linkje.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 08:09 schreef Slarioux het volgende:
Ik geloof er allemaal geen reet van Knip, het klinkt wel ontzettend speculatief allemaal. Vaker ongesteld zodat er meer kindertjes komen? Wat heeft dat nou voor een zin? Dan word het aantal vruchtbare dagen dus korter, en bij regelmatige sex schiet je er sowieso niks mee op
En feromonen doorsturen naar de hersenen? DNA scannen? Dit is CSI Miami niet hoor.En daar bovenop, de meeste mensen hebben zo weinig recepteren dat ze uberhaubt een brandend matras op een meter afstand niet ruiken, laat staan feromonen
.
Feromomen bestaan, en ze zijn functioneel, maar die functie zijn ze bij mensen allang kwijt geraakt door verschijnselen als tieten, konten, en andere primaire en secundaire geslachtskenmerken. Heb iig nog nooit een man gezien die vond dat Jessica Alba van die geile feromonen had.
Dat heb ik ook gehoord (van dat compl. immuunsysteem). Ik heb ook geen linkje, maar dat meerdere mensen hetzelfde beweren maakt het wel sterker, nietwaarquote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Feromonen hebben een directe uitwerking op primitieve delen van de hersenen. Je ruikt ze niet bewust maar hebben wel invloed op je gedrag. En ik heb ook ergens gelezen dat mensen dmv feromonen zo gestuurd worden dat ze partners opzoeken met een complementair immunsysteem. Maar heb ff geen linkje.
Daar wil ik wel eens een onderzoek over doorbladeren. Is dat gemeten of "vast gesteld" aan de hand van gesprekken?quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:47 schreef teenage-dirtbag het volgende:
Zo feromonen dus, ik heb er mijn onderzoek over gedaan. Feromonen klinken heel cool maar het valt allemaal verschrikkelijk tegen.
......
Ten derde hebben wij die feromonen aan de oertijd overgehouden. Je weet wel die periode dat er geen parfum bestond, geen zeep, geen wasmiddel, geen shampoo, geen lucht verfrisser, geen mak-up, geen mode, geen taal etc.
Er zijn nu zoveel dingen die de mens afleid van de feromonen dat ze mischien voor minder 1% je keuze van partner bepalen.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |