abonnement Unibet Coolblue
pi_53540550
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 12:10 schreef Buschetta het volgende:
Was vorige week nog een weekendje in Praag. Ik zou er niet kunnen wonen door al die toeristen... Je wordt toch een beetje anders gezien door de bevolking. In Brno hoor je er eerder bij denk ik.

Brno
Ik kom wel langs als we tegen 1. FC Brno moeten voetballen.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_53541558
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 12:10 schreef Buschetta het volgende:
Was vorige week nog een weekendje in Praag. Ik zou er niet kunnen wonen door al die toeristen... Je wordt toch een beetje anders gezien door de bevolking. In Brno hoor je er eerder bij denk ik.

Brno
Praag vindt ik ook niet zoveel aan, Brno is veel leuker en gezelliger en zusterstad van mijn stad (Utrecht)
Tsjecische vrienden uit Praag zijn een paar jaar geleden ook verhuist vanuit Praag omdat ze het niet meer leuk vonden om te wonen daar. Praag is te groot imo.
pi_53541709
Klopt het dat het in de winter overal stinkt naar kolen?
pi_53541780
Als je echt in Praag woont kom je er na een tijdje achter dat het eigenlijk helemaal niet zo groot is. Mijn ervaring.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_53541803
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 12:53 schreef rebel6 het volgende:
Klopt het dat het in de winter overal stinkt naar kolen?
Nooit wat van gemerkt.
Brno stikt wel van de schoorstenen...

Maar één van de leukste dingen in van Tsjechie zijn toch wel de vrouwen daar
  vrijdag 28 september 2007 @ 13:02:13 #31
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_53541976
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 12:48 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Praag vindt ik ook niet zoveel aan, Brno is veel leuker en gezelliger en zusterstad van mijn stad (Utrecht)
Tsjecische vrienden uit Praag zijn een paar jaar geleden ook verhuist vanuit Praag omdat ze het niet meer leuk vonden om te wonen daar. Praag is te groot imo.
Grootte maakt me niet zoveel uit. Ik vind Praag ook als een dorpje overkomen vergeleken bij sommige steden waar ik gewoond heb. Het zijn de belachelijk hoge prijzen. De vele irritante toeristen.
Brno is voor veel Tsjechen nog steeds een mega grote stad Voor mij is het een groot dorp. Lach me altijd rot als ik zo'n meisje van het platteland spreek die zegt van "Het is zo druk in Brno soms mis ik de rust". Als je op zaterdag en Zondag in de zomer (geen studenten) door het centrum loopt is het echt leeg. Heerlijk. Het is dan heel stil. De prijzen zijn heel laag. 24CZK voor een biertje in een discotheek 30CZK entree in een club. En een hoop buitenlandse studenten dus de Tsjechen zijn ook behoorlijk aan het "integreren" daardoor. Ze spreken vaak Engels of Duits dus je kan ook snel contact hebben met de plaatselijke bevolking. Ik heb een vriendenclubbie met Amerikanen, Schotten, Engelsen, Australiers vaak met Tsjechische vriendinnen dus dan komt er ook een hele grote groep Tsjechen mee als we uitgaan. Echt een gezellige mix van nationaliteiten. En je komt overal dezelfde mensen tegen dus je voelt je al snel thuis.

Het leukste is altijd als ik na een nacht stappen in m'n portomonee kijk en zie dat ik hooguit 250CZK heb uitgegeven en nog steeds het gevoel heb dat ik minstens voor 75 euro uit ben gegaan. Zoiets zou het namelijk in W-Europa hebben gekost aan drankjes en Entreegeld (soms 15 euro )
En dat is best lachen als je 400CZK per uur verdiend
pi_53542101
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:02 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Grootte maakt me niet zoveel uit. Ik vind Praag ook als een dorpje overkomen vergeleken bij sommige steden waar ik gewoond heb. Het zijn de belachelijk hoge prijzen. De vele irritante toeristen.
Brno is voor veel Tsjechen nog steeds een mega grote stad Voor mij is het een groot dorp. Lach me altijd rot als ik zo'n meisje van het platteland spreek die zegt van "Het is zo druk in Brno soms mis ik de rust". Als je op zaterdag en Zondag in de zomer (geen studenten) door het centrum loopt is het echt leeg. Heerlijk. Het is dan heel stil. De prijzen zijn heel laag. 24CZK voor een biertje in een discotheek 30CZK entree in een club. En een hoop buitenlandse studenten dus de Tsjechen zijn ook behoorlijk aan het "integreren" daardoor. Ze spreken vaak Engels of Duits dus je kan ook snel contact hebben met de plaatselijke bevolking. Ik heb een vriendenclubbie met Amerikanen, Schotten, Engelsen, Australiers vaak met Tsjechische vriendinnen dus dan komt er ook een hele grote groep Tsjechen mee als we uitgaan. Echt een gezellige mix van nationaliteiten. En je komt overal dezelfde mensen tegen dus je voelt je al snel thuis.

Het leukste is altijd als ik na een nacht stappen in m'n portomonee kijk en zie dat ik hooguit 250CZK heb uitgegeven en nog steeds het gevoel heb dat ik minstens voor 75 euro uit ben gegaan. Zoiets zou het namelijk in W-Europa hebben gekost aan drankjes en Entreegeld (soms 15 euro )
En dat is best lachen als je 400CZK per uur verdiend
Hehe, ik snap precies wat je bedoelt, en elke keer als ik weer terug in Nederland ben en naar de kroeg ga moet ik weer janken...
Maar Brno is idd net een veredeld dorp, 1 grote hoofdstraat met allemaal zijweggetjes.
Ik heb toen een half jaar op de Masarykova Universiteit gezeten met mensen van de hele wereld in me klas waarmee ik regelmatig wel eens afspreek in Tsjechie, echt werelds. In die tijd heb ik elke tent in Brno leren kennen, zeer nuttig
pi_53542750
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:02 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Grootte maakt me niet zoveel uit. Ik vind Praag ook als een dorpje overkomen vergeleken bij sommige steden waar ik gewoond heb. Het zijn de belachelijk hoge prijzen. De vele irritante toeristen.
Brno is voor veel Tsjechen nog steeds een mega grote stad Voor mij is het een groot dorp. Lach me altijd rot als ik zo'n meisje van het platteland spreek die zegt van "Het is zo druk in Brno soms mis ik de rust". Als je op zaterdag en Zondag in de zomer (geen studenten) door het centrum loopt is het echt leeg. Heerlijk. Het is dan heel stil. De prijzen zijn heel laag. 24CZK voor een biertje in een discotheek 30CZK entree in een club. En een hoop buitenlandse studenten dus de Tsjechen zijn ook behoorlijk aan het "integreren" daardoor. Ze spreken vaak Engels of Duits dus je kan ook snel contact hebben met de plaatselijke bevolking. Ik heb een vriendenclubbie met Amerikanen, Schotten, Engelsen, Australiers vaak met Tsjechische vriendinnen dus dan komt er ook een hele grote groep Tsjechen mee als we uitgaan. Echt een gezellige mix van nationaliteiten. En je komt overal dezelfde mensen tegen dus je voelt je al snel thuis.

Het leukste is altijd als ik na een nacht stappen in m'n portomonee kijk en zie dat ik hooguit 250CZK heb uitgegeven en nog steeds het gevoel heb dat ik minstens voor 75 euro uit ben gegaan. Zoiets zou het namelijk in W-Europa hebben gekost aan drankjes en Entreegeld (soms 15 euro )
En dat is best lachen als je 400CZK per uur verdiend
Heel herkenbaar dit. Jammer dat Slavia vandaag speelt, anders had ik nu in Brno gezeten. Paar leuke tenten in Brno war ik weer eens heen wil.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_53543714
edit: sorry, beetje flauwe reaktie van me
  woensdag 17 oktober 2007 @ 05:11:42 #35
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_53981824
Prachtig land
pi_53982198
hehe, alles goed gozer?
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_54834599
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 08:07 schreef Aanvoerder het volgende:
hehe, alles goed gozer?
Weet jij (of een andere Pragenees) nog een goeie site voor parties met NYE? thanks
pi_54835212
De correcte term is Prager. Hoewel ik als geboren Hagenees eerder Pragenaar zou zeggen. .

Partylist van Techno.cz voor 31 december

Staat nog niet veel in en vantevoren kaarten kopen is toch wel een pre.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_54835519
quote:
Op zondag 25 november 2007 21:32 schreef Aanvoerder het volgende:
De correcte term is Prager. Hoewel ik als geboren Hagenees eerder Pragenaar zou zeggen. .

Partylist van Techno.cz voor 31 december

Staat nog niet veel in en vantevoren kaarten kopen is toch wel een pre.
cheers, moet in ieder geval de hiphopovy zien te vermijden

We zijn er vanaf zaterdagmiddag, is dat nog op tijd om kaarten te fixen?
pi_54835666
quote:
Op zondag 25 november 2007 21:44 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

cheers, moet in ieder geval de hiphopovy zien te vermijden

We zijn er vanaf zaterdagmiddag, is dat nog op tijd om kaarten te fixen?
Geen idee eerlijk gezegd. Wees er wel op voorbereid dat het overal echt stampvol is.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_54849969
Is Tjechisch een beetje te leren, of doe je alles daar in het Engels/Duits?
pi_55274547
quote:
Op maandag 26 november 2007 17:04 schreef FloggingMolly het volgende:
Is Tjechisch een beetje te leren, of doe je alles daar in het Engels/Duits?
Tsjechisch, Engels, Nederlands (voor m'n werk), Duits en Russisch. Klein beetje Bulgaars, maar dat is meer om te patsen. .
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_55947311
quote:
Op maandag 26 november 2007 17:04 schreef FloggingMolly het volgende:
Is Tjechisch een beetje te leren, of doe je alles daar in het Engels/Duits?
Toen wij daar op vakantie waren spraken ze gewoon alleen Tsjechisch. Geen Engels/Duits dus dat was best vervelend
Maar wel een fantastisch land
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 12:56:48 #44
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_55948457
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:10 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Toen wij daar op vakantie waren spraken ze gewoon alleen Tsjechisch. Geen Engels/Duits dus dat was best vervelend
Maar wel een fantastisch land
Heel herkenbaar Heeftwel wat op zich
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
  vrijdag 11 januari 2008 @ 13:17:22 #45
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_55949062
Ik ga over een maand die kant op, maar heb nog geen reet geregeld natuurlijk Moet nog even een huisje zien te fixen.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  vrijdag 11 januari 2008 @ 17:41:59 #46
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_55955622
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:17 schreef Oosthoek het volgende:
Ik ga over een maand die kant op, maar heb nog geen reet geregeld natuurlijk Moet nog even een huisje zien te fixen.
waar ga je heen ?
  vrijdag 11 januari 2008 @ 18:54:13 #47
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_55956929
Tot eind juni in Praag studeren. Wel bijzonder veel zin in!
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_55957323
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 18:54 schreef Oosthoek het volgende:
Tot eind juni in Praag studeren. Wel bijzonder veel zin in!
Biertje doen? Kan je Praag wel een beetje laten zien en dan vooral het nachtleven, hehe.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_55957993
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:56 schreef Dangel het volgende:

[..]

Heel herkenbaar Heeftwel wat op zich
En dan met die 3 woorden die je kent ofzo alles uit willen leggen
Ik kon alleen, hoi alles goed zeggen
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_55970912
Ik kon ook tong, gratis en hoer zeggen En bedankt, want dat leek heel erg op Borat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')