abonnement Unibet Coolblue
pi_49553550
Hallo , ik heb een tijdje terug een pers gekocht , bestaande uit ,
-Cilinder .
-Motor , met bak en hydrauliek olie
-Omhulsel ( om het volume op te vangen.)
-Besturings kast , Noodstop Omhoog Omlaag Stop beveiling Automaat enz.

Nu deed de machine het niet en heb ik een kabeltje rechtstreeks aangesloten op de motor.
Die maakte wél geluid maar voor de rest niet veel.

Nu wil ik de machine weer terug in elkaar zetten zodat de Cilinder wél in EN uit trekken kan.

Iemand die weet hoe dat te doen?
De volgende functies moeten het doen , Zakken Duwen en Stoppen.
046
Dank aan Yeahinho
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:41:49 #2
63722 z80
I fink you freaky
pi_49553899
Misschien kun je iets meer info posten, of een foto.
dit is het zelfde als je auto naar de garage brengen met de mededeling hij is stuk.
wat we willen weten is merk, type, uitvoering en indien beschikbaar schema.
ook zijn foto's wel handig.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_49553933
Heb je geen merk, en type, foto's en hoe je e.e.a. uit elkaar hebt gekregen? Met de huideige OP is het wat lastig advies geven.
pi_49553958
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:41 schreef z80 het volgende:
Misschien kun je iets meer info posten, of een foto.
dit is het zelfde als je auto naar de garage brengen met de mededeling hij is stuk.
wat we willen weten is merk, type, uitvoering en indien beschikbaar schema.
ook zijn foto's wel handig.
Fotos kan ik morgen pas maken.
Is dat schema erg belangrijk? , ik bedoel wat er nu inzit wil ik er eigenlijk helemaal uit hebben

Ik ga nu fotos proberen te maken.

[ Bericht 4% gewijzigd door hallo_mensen op 19-05-2007 22:44:27 (Edit : Fotos maken) ]
046
Dank aan Yeahinho
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:57:53 #5
63722 z80
I fink you freaky
pi_49554408
het belangrijkste is dat het eerst wekt zoals het hoord.
daarna kun je gaan slopen/demonteren.
maar let wel op dat je de noodstop werkend houd op de juiste manier.
je zult niet de eerste zijn die tussen een per komt en er niet meer tussenuit kan komen omdat wel de pomp uit geschakeld wordt maar de druk op de werk cilinder niet.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_49554483

De bediening , Omhoog omlaag + Automaat.
Noodstop enz.


Binnenkant , wat heb ik nodig voor omhoog omlaag en stop ( Heb liever het hele kastje nieuw van binnen)


Links de Cilinder , rechts de motor.
046
Dank aan Yeahinho
pi_49554536
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:57 schreef z80 het volgende:
het belangrijkste is dat het eerst wekt zoals het hoord.
daarna kun je gaan slopen/demonteren.
maar let wel op dat je de noodstop werkend houd op de juiste manier.
je zult niet de eerste zijn die tussen een per komt en er niet meer tussenuit kan komen omdat wel de pomp uit geschakeld wordt maar de druk op de werk cilinder niet.
Ik heb hem al uit elkaar gehaald
Aangezien hij niet werkte.

Belangrijkste is dat ik de cilinder in en uit kan schuiven en stoppen.

[ Bericht 3% gewijzigd door hallo_mensen op 19-05-2007 23:08:41 ]
046
Dank aan Yeahinho
pi_49554659
wat wil je hiermee gaan doen?
pi_49554780
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 23:05 schreef KonnieKipke het volgende:
wat wil je hiermee gaan doen?
Als de cilinder het weer doet terug in de ombouw doen.
en dan is het weer een papierpers
046
Dank aan Yeahinho
pi_49555637
"Deze papierpers kost F 5700,-"

Hehehe, koopje toen!
I wear my sunglasses at night
So I can, So I can
Watch you weave then breathe your story lines
pi_49557404
Wat doet ie precies niet? cilinder bewegen? Weet je of de pomp wel de olie rondpompt? Een hydraulisch systeem is erg kwetsbaar voor lekken, zodra er een lek is, is je druk helemaal weg en is er geen beweging in te krijgen. Het lijkt me niet echt noodzakelijk om een geheel nieuwe regelkast te maken omdat het apparaat al ontworpen is de functie te vervullen die jij verwacht, controleer wel even of het nog veilig is om mee te werken. Om de hele set weer werkend te krijgen moet je voor een paar dingen zorgen; druk, kleppen, en geen lucht in je systeem.


zo zou je systeem er uit moeten zien, de kleppen zijn dan automatisch geregeld door je regel-kast en een filter is optioneel (wel aan te raden als je een open reservoir hebt omdat er dan sneller vuil in de olie kan komen en dit voor verstoppingen kan zorgen.

De pomp is een 'huppelepup' pomp (kan even niet op de naam komen) Centrifugaalpomp maar het is een pomp die alleen vloeistof kan verwerken, zodra er lucht inzit werkt de pomp niet tot nouwelijks dus het is van groot belang dat je systeem lucht vrij is.

[ Bericht 7% gewijzigd door lj_lightning op 20-05-2007 00:55:26 ]
Bram! Boterham!
  zondag 20 mei 2007 @ 00:50:05 #12
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_49557522
Eehh hoe technisch ben je?

Op de simpele manier zou ik het zo doen:
Continu druk op de pomp.(dmv. motor)
Een tweewegventiel met overdrukventiel (heel belangrijk)
Daarop de aanvoerleiding monteren en de ingaande en uitgaandeslag van de cilinder.
Je hebt dan continu de motor aan het lopen en druk op het systeem (vandaar het overdrukventiel)
Wil je een uitgaandeslag hendel één kant op zetten. ingaande slag de andere kant.
Nadelen zijn dat door het overdrukventiel de olie warm wordt, het systeem altijd onder druk staat en je enige veiligheid de hendel is.

Je moet precies weten met hoeveel krachten je werkt, ivm het overdrukventiel ed.

De beste tip die ik je kan geven is: Als je het wilt aanpassen en je hebt er geen verstand van, LAAT het doen door een PROFFESIONAL. Deze dingen zijn potentieel dodelijk. Je wilt niet dat ze over een paar maanden op de frontpage allemaal roepen om een Darwin Award........
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_49557557
quote:
Op zondag 20 mei 2007 00:45 schreef lj_lightning het volgende:
Wat doet ie precies niet? cilinder bewegen? Weet je of de pomp wel de olie rondpompt? Een hydraulisch systeem is erg kwetsbaar voor lekken, zodra er een lek is, is je druk helemaal weg en is er geen beweging in te krijgen. Het lijkt me niet echt noodzakelijk om een geheel nieuwe regelkast te maken omdat het apparaat al ontworpen is de functie te vervullen die jij verwacht, controleer wel even of het nog veilig is om mee te werken. Om de hele set weer werkend te krijgen moet je voor een paar dingen zorgen; druk, kleppen, en geen lucht in je systeem.

[afbeelding]
zo zou je systeem er uit moeten zien, de kleppen zijn dan automatisch geregeld door je regel-kast en een filter is optioneel (wel aan te raden als je een open reservoir hebt omdat er dan sneller vuil in de olie kan komen en dit voor verstoppingen kan zorgen.
Toen ik de machine gekocht heb lag er in de ’’houder‘‘ hydrauliek olie , aan het reservoir te zien , is hij bijna helemaal leeggelekt.
De motor maakt een brommend geluid , maar de koelvin achter op de motor draait niet.
Is dat vereist om de olie te kunnen rondpompen?
046
Dank aan Yeahinho
  zondag 20 mei 2007 @ 00:54:16 #14
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_49557635
quote:
Op zondag 20 mei 2007 00:45 schreef lj_lightning het volgende:


De pomp is een 'huppelepup' pomp (kan even niet op de naam komen) maar het is een pomp die alleen vloeistof kan verwerken, zodra er lucht inzit werkt de pomp niet tot nouwelijks dus het is van groot belang dat je systeem lucht vrij is.
Ik vermoed dat het een tandwiel pomp is, als er (veel) lucht in het systeem is werken ze idd. slecht en kunnen ze zelfs kapot gaan.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_49557674
quote:
Op zondag 20 mei 2007 00:54 schreef ClintOosthout het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het een tandwiel pomp is, als er (veel) lucht in het systeem is werken ze idd. slecht en kunnen ze zelfs kapot gaan.
De machine heeft lang stilgestaan , kan het daardoor komen dat er lucht in is gaan zitten?
en hoe kan ik die lucht eruit krijgen?
046
Dank aan Yeahinho
pi_49557722
quote:
Op zondag 20 mei 2007 00:51 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

Toen ik de machine gekocht heb lag er in de ’’houder‘‘ hydrauliek olie , aan het reservoir te zien , is hij bijna helemaal leeggelekt.
De motor maakt een brommend geluid , maar de koelvin achter op de motor draait niet.
Is dat vereist om de olie te kunnen rondpompen?
Ja die pomp moet vloeistof hebben om te kunnen pompen het heet een centrifugaal pomp (zie mn edit ) zodra er luchtbellen inzitten (dan gaan ze ratelen) of als er geen vloeistof inzit, dan kan het schoepenwiel niet ronddraaien en zal dus niks doen alleen zoemen (Spoel die zoemt omdat de motor 'vast' zit)
Bram! Boterham!
  zondag 20 mei 2007 @ 00:58:16 #17
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_49557724
Die moter ziet er gewoon uit als een 3fasige kooiankermoter, met daarop waarschijnlijk een pompdeel. Als ooit een industriele toepassing heeft gehad, dan zal dat hoogstwaarschijnlijk dus wel op 3 fasen moeten aangesloten zijn. De stuurkring van die dingen wordt geregeld met contactoren die op een bepaalde wijze moeten aangesloten zijn. Als ik morgen es tijd heb zal ik er es een algemeen schematje van tekenen.
pi_49557804
quote:
Op zondag 20 mei 2007 00:58 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

Ja die pomp moet vloeistof hebben om te kunnen pompen het heet een centrifugaal pomp (zie mn edit ) zodra er luchtbellen inzitten (dan gaan ze ratelen) of als er geen vloeistof inzit, dan kan het schoepenwiel niet ronddraaien en zal dus niks doen alleen zoemen (Spoel die zoemt omdat de motor 'vast' zit)
Dus in principe zou hij het moeten doen als ik er morgen hydroliek olie bij schud?
Maar dan gaat de motor draaien , Bouwt hij dan druk op?
of blijft de olie circuleren tussen het reservoir en een ventiel?
of waar gaat hij dan met zijn kracht heen.
Ik heb geen flauw benul
046
Dank aan Yeahinho
pi_49557834
quote:
Op zondag 20 mei 2007 00:58 schreef MMach het volgende:
Die moter ziet er gewoon uit als een 3fasige kooiankermoter, met daarop waarschijnlijk een pompdeel. Als ooit een industriele toepassing heeft gehad, dan zal dat hoogstwaarschijnlijk dus wel op 3 fasen moeten aangesloten zijn. De stuurkring van die dingen wordt geregeld met contactoren die op een bepaalde wijze moeten aangesloten zijn. Als ik morgen es tijd heb zal ik er es een algemeen schematje van tekenen.
het is wel een gewone 230V motor ( Tenminste er zat zo een stekker op)
In de ’’industrie‘‘ is dat toch vaak 380?
046
Dank aan Yeahinho
pi_49557873
quote:
Op zondag 20 mei 2007 00:50 schreef ClintOosthout het volgende:

De beste tip die ik je kan geven is: Als je het wilt aanpassen en je hebt er geen verstand van, LAAT het doen door een PROFFESIONAL. Deze dingen zijn potentieel dodelijk. Je wilt niet dat ze over een paar maanden op de frontpage allemaal roepen om een Darwin Award........
Het liefst wil ik hem zelf ’’In elkaar bouwen’’ en vóórdat ik hem start laat ik hem na kijken door een bedrijf.
046
Dank aan Yeahinho
pi_49557927
quote:
Op zondag 20 mei 2007 00:58 schreef MMach het volgende:
Die moter ziet er gewoon uit als een 3fasige kooiankermoter, met daarop waarschijnlijk een pompdeel. Als ooit een industriele toepassing heeft gehad, dan zal dat hoogstwaarschijnlijk dus wel op 3 fasen moeten aangesloten zijn. De stuurkring van die dingen wordt geregeld met contactoren die op een bepaalde wijze moeten aangesloten zijn. Als ik morgen es tijd heb zal ik er es een algemeen schematje van tekenen.
Hij had hem al aan gehad zei die dus hij zal wel 230v zijn (er vanuit gaande dat TS geen 380 aansluiting meteen in zn huis heeft...)

[edit] Ja dus 230v
Bram! Boterham!
  zondag 20 mei 2007 @ 01:08:56 #22
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_49557983
quote:
Op zondag 20 mei 2007 01:03 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

het is wel een gewone 230V motor ( Tenminste er zat zo een stekker op)
In de ’’industrie‘‘ is dat toch vaak 380?
Meestal zit er wel een plaatje op de motor die aangeeft hoe die motor aangesloten kan worden.
meestal iets in de zin van 230/400V en dan een ster/driehoek symbooltje dat aangeeft wat bij wat hoort. In de industrie is idd 380-400V gebruikelijk, en zo'n kooiankermotor is het meest toegepast omwille van prijs ed.
Maar aangezien er al een stekker aanhangt die past in een gewoon stopcontact, en het zo ooit gwerkt heeft zal het wel een ander soort motor zijn.
In principe kan een centrifugaalpomp (voor zover ik het mij herinner) ook werken zonder vloeistof. Ze zou dan toch moeten draaien. Er zal welliswaar niets aangezogen of verpompt worden. Misschien is het een en ander vastgekoekt of zo?
pi_49558081
quote:
Op zondag 20 mei 2007 01:08 schreef MMach het volgende:

[..]

Meestal zit er wel een plaatje op de motor die aangeeft hoe die motor aangesloten kan worden.
meestal iets in de zin van 230/400V en dan een ster/driehoek symbooltje dat aangeeft wat bij wat hoort. In de industrie is idd 380-400V gebruikelijk, en zo'n kooiankermotor is het meest toegepast omwille van prijs ed.
Maar aangezien er al een stekker aanhangt die past in een gewoon stopcontact, en het zo ooit gwerkt heeft zal het wel een ander soort motor zijn.
In principe kan een centrifugaalpomp (voor zover ik het mij herinner) ook werken zonder vloeistof. Ze zou dan toch moeten draaien. Er zal welliswaar niets aangezogen of verpompt worden. Misschien is het een en ander vastgekoekt of zo?
Op het typeplaatje op de motor stond 220V-400V.
De stekker hing eerst vóór het besturingskastje , nadat hij het niet deed heb ik de stekker erafgeknipt en rechtstreeks op de motor aangesloten.
Kan zijn dat een en ander vast is gaan zitten , als ik de motor uit het reservoir haal en aan de tandwielen draai ,dan gaan aan de achterkant de vinnen ook draaien ?
046
Dank aan Yeahinho
pi_49558171
quote:
Op zondag 20 mei 2007 01:12 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

Op het typeplaatje op de motor stond 220V-400V.
De stekker hing eerst vóór het besturingskastje , nadat hij het niet deed heb ik de stekker erafgeknipt en rechtstreeks op de motor aangesloten.
Kan zijn dat een en ander vast is gaan zitten , als ik de motor uit het reservoir haal en aan de tandwielen draai ,dan gaan aan de achterkant de vinnen ook draaien ?
Dat moet, luchtkoeling voor de motor

Dan weet je iig dat de motor niet vast is gelopen is (anders zouden die vinnen ook niet draaien (zitten opdezelfde as) Naar mijn weten kunnen zulke centrifugaalpompen alleen functioneren als er vloeistof in zit... anders niet.
Bram! Boterham!
pi_49558223
quote:
Op zondag 20 mei 2007 01:15 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

Dat moet, luchtkoeling
Ja dan ga ik hem morgen eens uit het reservoir halen en schoonmaken
046
Dank aan Yeahinho
pi_49558247
quote:
Op zondag 20 mei 2007 01:15 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

Dat moet, luchtkoeling

Dan weet je iig dat de motor niet vast is gelopen is (anders zouden die vinnen ook niet draaien (zitten opdezelfde as) Naar mijn weten kunnen zulke centrifugaalpompen alleen functioneren als er vloeistof in zit... anders niet.
Momenteel weet ik niet of hij vastgelopen aangezien de vinnen niét draaien.
046
Dank aan Yeahinho
  zondag 20 mei 2007 @ 01:20:27 #27
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_49558288
quote:
Op zondag 20 mei 2007 01:12 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

Op het typeplaatje op de motor stond 220V-400V.
De stekker hing eerst vóór het besturingskastje , nadat hij het niet deed heb ik de stekker erafgeknipt en rechtstreeks op de motor aangesloten.
Kan zijn dat een en ander vast is gaan zitten , als ik de motor uit het reservoir haal en aan de tandwielen draai ,dan gaan aan de achterkant de vinnen ook draaien ?
Wel, hier kan een probleem veroorzaakt zijn.
Volgens mij is dat dus wel degelijk een 3 fasige moter, je moet eens kijken naar het typeplaatje of je er een Y symbool ziet staan met een driehoek naast. Die duiden an hoe je die kan aansluiten op een 3fasig net (L1,L2,L3,N+PE). (ster of driehoek aansluiting). Is dat het geval, dan kan je zo'n moter niet laten werken op een 2 fasig net wat meestal in huis ligt (L1,N+PE). De stuurkring daarentegen (het kastje) werkt wel op een 2 fasig net, dat zou dan verklaren waarom de stekker aan het kastje hing.
Volgens mij (ik kan dus fout zijn) moest er nog een 3fasige voedingskabel zijn naar de moter (met een contactor die wordt aangestuurd door het stuurkastje).
pi_49558431
quote:
Op zondag 20 mei 2007 01:20 schreef MMach het volgende:

[..]

Wel, hier kan een probleem veroorzaakt zijn.
Volgens mij is dat dus wel degelijk een 3 fasige moter, je moet eens kijken naar het typeplaatje of je er een Y symbool ziet staan met een driehoek naast. Die duiden an hoe je die kan aansluiten op een 3fasig net (L1,L2,L3,N+PE). (ster of driehoek aansluiting). Is dat het geval, dan kan je zo'n moter niet laten werken op een 2 fasig net wat meestal in huis ligt (L1,N+PE). De stuurkring daarentegen (het kastje) werkt wel op een 2 fasig net, dat zou dan verklaren waarom de stekker aan het kastje hing.
Volgens mij (ik kan dus fout zijn) moest er nog een 3fasige voedingskabel zijn naar de moter (met een contactor die wordt aangestuurd door het stuurkastje).
M Dan moet ik toch morgenvroeg even kijken naar die Y met n driehoek of een ster.
Er ging maar namelijk echt maar één kabel met +- Aarde rechtstreeks de motor in.
we zijn er nog 2 dikke kabels naar het reservoir (waarschijnlijk voor de bediening van de kleppen?)
046
Dank aan Yeahinho
  zondag 20 mei 2007 @ 01:27:29 #29
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_49558454
Damm het is al weer een tijdje geleden dat ik met 230V gewerkt heb, probeer eens of de motor werkt als je hem afgekoppelt hebt. Verder alles goed schoonmaken zorgen dat je het met de hand kunt draaien en verse olie in het systeem gieten ( in de oude kan water zitten, wat weer niet fijn is voor het systeem).
Ontluchten kan je doen door een slang iets los te draaien zodat hij lekt, de lucht komt eerst (draai de slang er NIET helemaal af ivm rondzwaaiende slangen met harde metalen uiteinden, een kwartslag losdraaien is waarschijnlijk genoeg), draai hem als de lucht er uit is en de motor nog draait weer vast.

En idd. het is waarschijnlijk een centrifugaalpomp, een tandwielpomp is een beetje ouderwets Trouwens als daar lucht in blijft zitten kan die ook heel goed kapot gaan dmv. cavitatie.

Goed dat je hem na laat kijken door een erkend monteur.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_49558513
quote:
Op zondag 20 mei 2007 01:27 schreef ClintOosthout het volgende:
Damm het is al weer een tijdje geleden dat ik met 230V gewerkt heb, probeer eens of de motor werkt als je hem afgekoppelt hebt. Verder alles goed schoonmaken zorgen dat je het met de hand kunt draaien en verse olie in het systeem gieten ( in de oude kan water zitten, wat weer niet fijn is voor het systeem).
Ontluchten kan je doen door een slang iets los te draaien zodat hij lekt, de lucht komt eerst (draai de slang er NIET helemaal af ivm rondzwaaiende slangen met harde metalen uiteinden, een kwartslag losdraaien is waarschijnlijk genoeg), draai hem als de lucht er uit is en de motor nog draait weer vast.


En idd. het is waarschijnlijk een centrifugaalpomp, een tandwielpomp is een beetje ouderwets Trouwens als daar lucht in blijft zitten kan die ook heel goed kapot gaan dmv. cavitatie.

Goed dat je hem na laat kijken door een erkend monteur.
Aangezien lucht lichter is dan olie zal de lucht naar boven 'kruipen' dus ontluchten in het hoogste punt van het systeem, right?
Bram! Boterham!
pi_49558549
quote:
Op zondag 20 mei 2007 01:27 schreef ClintOosthout het volgende:
Damm het is al weer een tijdje geleden dat ik met 230V gewerkt heb, probeer eens of de motor werkt als je hem afgekoppelt hebt. Verder alles goed schoonmaken zorgen dat je het met de hand kunt draaien en verse olie in het systeem gieten ( in de oude kan water zitten, wat weer niet fijn is voor het systeem).
Ontluchten kan je doen door een slang iets los te draaien zodat hij lekt, de lucht komt eerst (draai de slang er NIET helemaal af ivm rondzwaaiende slangen met harde metalen uiteinden, een kwartslag losdraaien is waarschijnlijk genoeg), draai hem als de lucht er uit is en de motor nog draait weer vast.

En idd. het is waarschijnlijk een centrifugaalpomp, een tandwielpomp is een beetje ouderwets Trouwens als daar lucht in blijft zitten kan die ook heel goed kapot gaan dmv. cavitatie.

Goed dat je hem na laat kijken door een erkend monteur.
Wat is cavitatie?
046
Dank aan Yeahinho
pi_49558738
quote:
Op zondag 20 mei 2007 01:31 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

Wat is cavitatie?
Luchtbellen in je systeem die schade kan aanrichten aan je schoepen en dergelijke (door implosie enzo) niet koel iig
Bram! Boterham!
pi_49558773
Ow dat moet ik niet hebben nee .

Ik ga slapen iedereen bedankt voor de reacties.
Hopelijk kom ik er morgen een beetje wijs uit .

Bedankt ! En hopelijk tot ziens morgen avond in dit topic
046
Dank aan Yeahinho
pi_49561960
En die blanke elektra draden in de besturingskast ook even vervangen, dat is niet helemaal tof zo. (De blauwe en de bruine)
  zondag 20 mei 2007 @ 10:06:05 #35
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_49562141
even nog over dat pompen.

Het lijkt me sterk dat er een centrifugaalpomp op die electromotor gemonteerd is. Dit type pomp is namlijk erg slecht in opbouwen van druk (veel meer dan zo'n 30 bar halen ze meestal niet).

Het zou wel een tandwielpomp, een plunjertype of een excentrisch draaiende pomp kunnen zijn. Kan je ee foto van het pomphuis plaatsen?

Als de koelvin niet draait is de boel niet goed aangesloten, wat vreemd zou zijn als er al een stekker aan zit.Je zou verwachten dat het apparaat in deze configuratie ooit wel gewerkt heeft.

Andere mogelijkheden zijn dat je motor gewoon gaar is of dat de pomp blokeerd. Heb je de pomp al uit elkaar gehaald?

Ben benieuwd naar de vorderingen
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zondag 20 mei 2007 @ 10:57:42 #36
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_49562885
quote:
Op zondag 20 mei 2007 01:29 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

Aangezien lucht lichter is dan olie zal de lucht naar boven 'kruipen' dus ontluchten in het hoogste punt van het systeem, right?
Niet helemaal waar, de beste oplossing is gewoon het systeem onder druk zetten dan verzamelt de lucht zich aan het 'eind'. Net zoiets als de remmen van een auto ontluchten. Er zit misschien zels wel een ontluchtingsnippel op het systeem?
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_49570000
Ik heb de motor van de pomp afgehaald en uit elkaar gehaald.
In het begin wou hij met de hand helemaal niet draaien , zat namelijk vastgeroest.
Toen heb ik hem met een tang voorzichtig losgedraaid en toen met de hand verde , het ging nog niet helemaal soepel.
toen heb ik de kap van de koelvin en de achterkant van de motor losgedraaid en toen ging het heel soepel , vervolgens heb ik stroom opgezet en maakte hij een geluid alsof hij wou starten (2sec lang)
Maar nu klapt hier binnen in de meterkast de stroom er steeds uit
046
Dank aan Yeahinho
pi_49570049
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:34 schreef hallo_mensen het volgende:
Ik heb de motor van de pomp afgehaald en uit elkaar gehaald.
In het begin wou hij met de hand helemaal niet draaien , zat namelijk vastgeroest.
Toen heb ik hem met een tang voorzichtig losgedraaid en toen met de hand verde , het ging nog niet helemaal soepel.
toen heb ik de kap van de koelvin en de achterkant van de motor losgedraaid en toen ging het heel soepel , vervolgens heb ik stroom opgezet en maakte hij een geluid alsof hij wou starten (2sec lang)
Maar nu klapt hier binnen in de meterkast de stroom er steeds uit
Ik denk dat je motor lekker verbrand is.
pi_49570174
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:35 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Ik denk dat je motor lekker verbrand is.
Heb ik dit zojuist zelf gedaan dan , of kan het zijn dat het al zo was?

En hoeveel kost een nieuwe motor ongeveer? heeft iemand daar een idee van ?
046
Dank aan Yeahinho
pi_49570540
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:39 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

Heb ik dit zojuist zelf gedaan dan , of kan het zijn dat het al zo was?

En hoeveel kost een nieuwe motor ongeveer? heeft iemand daar een idee van ?
Je kunt de motor ook wel zelf maken, helemaal uit elkaar halen en opnieuw wikkelen
pi_49570612
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je kunt de motor ook wel zelf maken, helemaal uit elkaar halen en opnieuw wikkelen
De koper spoel zelf opnieuw wikkelen?
dat is toch onbegonnen werk
046
Dank aan Yeahinho
  zondag 20 mei 2007 @ 15:05:08 #42
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_49571125
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je kunt de motor ook wel zelf maken, helemaal uit elkaar halen en opnieuw wikkelen
Lol

Een nieuwe moter kost tussen de 100 en 200 euro
Een rol draad ongeveer 60 euro en een wikkelmachine 7000 oid
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_49573416
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:05 schreef ClintOosthout het volgende:

[..]

Lol

Een nieuwe moter kost tussen de 100 en 200 euro
Een rol draad ongeveer 60 euro en een wikkelmachine 7000 oid
Ik denk dat ik komende week met pomp cilinder en motor eens naar een bedrijf hier in de buurt ga

vragen hoeveel het kost om het geheel te maken

Valt het te duur uit , kan ik de oud ijzer handel er blij mee maken
046
Dank aan Yeahinho
pi_49775032
Zo deze week ben k gaan kijken voor reparatie
en t geheel kwam dan op 650 euro.

Nou vind ik dat een beetje heel erg veel

Iemand een idee hoeveel een nieuwe unit met motor kost?
046
Dank aan Yeahinho
pi_49775553
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_49775685
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 21:03 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
www.overtoom.nl ofzo?
Die verkopen dat niet.
046
Dank aan Yeahinho
pi_49780817
wat slaat er uit? je AARDlek? of je zekering? hoewel bij een ALAMATje is het lastiger om te zien natuurlijk

geheid dat je motorspoel naar de maan is.. zelf ook eens gehad.. vastgelopen cylinder op een compressor.. motor naar de maan destijds op mn school nog laten door meten
pi_49781505
Kun je zeggen wat er op de typeplaatjes van de motor en de pomp staat?
Weten we meteen wat je nodig hebt.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_51178177
en draait de motor ondertussen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_51191097
ik heb ooit eens een textielversnipperaar aangesloten en bedraad zonder dat er een schema van was, zaten ook van dat soort relais in, weet niet of je verstand hebt van elektro, maar als je dat niet hebt gaat het je niet lukken...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')