abonnement Unibet Coolblue
pi_49396612
Goede middag

Misschien kennen jullie wel het programma 'Bouwval gezocht'. Daarin gaan financieel normale Britten (sommigen met een redelijke hoeveelheid spaargeld, anderen met een hypotheek) een huis kopen, opknappen en verkopen in de hoop winst te maken. Natuurlijk is een deel hier in scéne gezet en moeten ze altijd zo tegendraads mogelijk doen, tegen allerlei adviezen van bouwtechnici ingaan etc omdat dat goed is voor de kijkcijfers. Maar het blijft uiteindelijk toch een reality-serie en vaak wordt er gewoon redelijk winst gemaakt op een huis, na een maandje of 2 hard klussen en stressen. Ik vroeg me zo af, is dit erg lonend en reeël dat je zoiets kan gaan doen in bijvoorbeeld Nederland? Met een aantal deskundigen achter de hand dan. Niet dat ik opeens dit zou willen doen vanwege een programma, maar het heeft me toch een klein beetje aan het denken gezet. Het is dan ook meer omdat ik het gewoon interessant vind om te horen wat anderen hiervan denken, hebben jullie er ervaring mee, etc.
Ik beschik trouwens toch niet over geld en andere middelen om dit de komende tijd te gaan doen. Dus wees niet bang
  dinsdag 15 mei 2007 @ 12:22:46 #2
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_49396765
Een oud collega is pas een bedrijfje begonnen die dat doet. Ik ben ook benieuwd of hij het gaat redden. Hij heeft wel een goede aannemers opleiding trouwens.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_49396815
Ik heb niet het idee dat het hier lonend is ivm met kosten koper. Dat moet je dokken en ook nog verbouwing financieren.
Of je moet natuurlijk profiteren van de overdrachtsbelasting als je binnen half jaar het huis weer verkoopt.
pi_49396948
Ja dat kan. Alleen dankzij de overheid is er zoiets als overdrachtsbelasting waardoor je 6% van je winst al meteen in kan leveren. Verder moet je natuurlijk zelf ontzettend handig zijn, want als je alles laat doen, dan ben je zo duur uit, dat winst maken alleen maar moeilijk wordt.
Doorgaans is het overigens zo dat wanneer je een keuken plaatst, deze al minder waard is op het moment dat je het huis verkoopt.
Dus ik denk: Het kan wel, maar je moet veel zelf kunnen klussen, en goedkoop kopen en het risico is groot om geen winst of zelfs verlies te maken.

Dan is het sllimmer om bijv bij executieverkopen een huis goedkoop te kopen, en dit meteen zelf weer door te verkopen. Doe je dit snel genoeg (ik dacht 3 maanden) dan betaal je geen overdrachtsbelasting. Je hoeft ook niet te klussen. Loopt wel weer het risico om een kat in de zak te kopen, veel gebreken etc, en je moet het geld paraat hebben na de veiling. Er is echter wel flink te verdienen. Bij mijn ouders tegenover is een vrijstaand huis voor 232K in de executieverkoop verkocht en de handelaar heeft het meteen weer voor 290K te koop gezet. Rond die prijs zal het ook wel weggaan want het huis is het zeker waard (al eerder voor + 3 ton verkocht).
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  Vis een optie? dinsdag 15 mei 2007 @ 12:41:49 #5
70532 loveli
N
pi_49397421
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 12:27 schreef American_Nightmare het volgende:
Dan is het sllimmer om bijv bij executieverkopen een huis goedkoop te kopen, en dit meteen zelf weer door te verkopen.
Als leek is dat niet verstandig. Het wereldje is heel klein en als men een nieuwkomer ziet, zal deze geen goede deal krijgen op zo'n huis. Meestal wordt onderling afgesproken welke handelaar een huis mag kopen. De rest zal niet meebieden, waardoor de prijs laag blijft. Wanneer iemand toch gaat bieden drijven ze de prijs wel op, waardoor de koper weinig winst op het huis zal maken. Het is een smerig wereldje...
crap in = crap out
pi_49397695
Bovendien moet je het geld direct beschikbaar hebben. Dat is hier in Nederland niet mogelijk. Je krijgt een eventuele hypotheek namelijk pas rond als je het huis gekocht hebt. Dan moet het nog getaxeerd etc worden. Blijk je de hypotheek voor wat voor lullige reden dan ook niet rond te krijgen heb je een enorm financieel probleem, je hebt het huis immers gekocht en bij een veiling heb je geen ´ontbindende voorwaarden´.
In Engeland is dit volgens mij anders, daar kan je geloof ik een hypotheek regelen vóór je een huis koopt. Tenminste een vriend van mij woont daar en heeft mij dit weleens zo verteld. Je regelt daar dus eerst het geld en gaat dan dus pas met dat geld iets kopen.
Ik denk dus dat het kopen van een huis op een veiling alleen mogelijk is als je het hele bedrag dat je biedt al op je rekening hebt staan.....
pi_49397866
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 12:50 schreef Sleeve het volgende:
Bovendien moet je het geld direct beschikbaar hebben. Dat is hier in Nederland niet mogelijk. Je krijgt een eventuele hypotheek namelijk pas rond als je het huis gekocht hebt. Dan moet het nog getaxeerd etc worden. Blijk je de hypotheek voor wat voor lullige reden dan ook niet rond te krijgen heb je een enorm financieel probleem, je hebt het huis immers gekocht en bij een veiling heb je geen ´ontbindende voorwaarden´.
In Engeland is dit volgens mij anders, daar kan je geloof ik een hypotheek regelen vóór je een huis koopt. Tenminste een vriend van mij woont daar en heeft mij dit weleens zo verteld. Je regelt daar dus eerst het geld en gaat dan dus pas met dat geld iets kopen.
Ik denk dus dat het kopen van een huis op een veiling alleen mogelijk is als je het hele bedrag dat je biedt al op je rekening hebt staan.....
Volgens mij klopt dat inderdaad. Je moet het geld beschikbaar hebben, of zeker weten dat je je hypotheek rond kan krijgen.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 13:04:43 #8
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_49398164
Als je van verhuizen houd kun je het wel doen. Een huis kopen en na 5 jaar na wat geklust te hebben weer verkopen voor veel meer. En steeds wat groter gaan wonen.
Maar in nederland is het opknappen van woningen meer voorbehouden aan de grote projectontwikkelaars: Een huizen blok platgooien en er nieuwbouw neerzetten.
pi_49398297
Is het niet zo dat de overdrachtsbelasting vervalt als je het binnen 6 maanden weer verkoopt? Zou dus perfect moeten kunnen lijkt me.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 13:11:58 #10
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_49398415
Maar stel dat je het geld beschikbaar hebt EN zelf handig bent.

Imo kun je dan behoorlijk wat winst maken als je een leuke deal doet.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_49398535
Je hebt in dit kader nog twee andere programma's:
- Op BBC 'Homes under the hammer' elke dag om 11:00
- Op Channel4, Property ladder (Het origineel van bouwval gezocht)
  Moderator dinsdag 15 mei 2007 @ 13:16:27 #12
5428 crew  miss_sly
pi_49398592
Er is een hele branche die hierop verdient, dus ja, het idee is goed en bepaald niet nieuw.

Het probleem van de overdrachtsbelasting kun je inderdaad omzeilen door te zorgen dat je binnen 6 maanden na koop weer verkoopt en in de akte op laat nemen dat de teruggave van de overdrachtsbelasting voor jou is. Tevens kun je dmv bepaalde constructies ookwel wat regelen.

Het is alleen niet overal gemakkelijk te doen (Amsterdam bijv kom je als nieuwkomer met ene leuk ideetje vast niet zomaar tussen) en je moet kijken of er een markt voor is waar je het dan wilt gaan doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_49398661
Als je het geld beschikbaar hebt dan lijkt het me ook geen probleem.

Of je moet dus een huis kopen dat goedkoop via de normale weg verkocht wordt. Dan kan het natuurlijk wel. Maar of je ook zo snel je investering eruit haalt vraag ik me af? En zo goedkoop een huis vinden hier in Nederland zodat je er met een verbouwing dikke winst op kan maken, is dat nog mogelijk?
  dinsdag 15 mei 2007 @ 13:46:12 #14
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_49399548
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 13:18 schreef Sleeve het volgende:
Als je het geld beschikbaar hebt dan lijkt het me ook geen probleem.

Of je moet dus een huis kopen dat goedkoop via de normale weg verkocht wordt. Dan kan het natuurlijk wel. Maar of je ook zo snel je investering eruit haalt vraag ik me af? En zo goedkoop een huis vinden hier in Nederland zodat je er met een verbouwing dikke winst op kan maken, is dat nog mogelijk?
Volgens mij kun je beter een service gericht verbouwingsbedrijf starten.
"Nieuw huis gekocht, geef ons een maand de tijd en wij maken van uw woning een juweeltje".
Dan is het financiële risico voor de koper/eigenaar en de toegevoegde meerwaarde wordt gewoon in rekening gebracht.

Maar Nederland kent veel doe het zelvers dus die zullen niet snel geld uitgeven aan klussen die ze zelf ook kunt doen. (schilderen, laminaat leggen, etc)
pi_49399772
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 13:46 schreef HarryP het volgende:

[..]

Volgens mij kun je beter een service gericht verbouwingsbedrijf starten.
"Nieuw huis gekocht, geef ons een maand de tijd en wij maken van uw woning een juweeltje".
Dan is het financiële risico voor de koper/eigenaar en de toegevoegde meerwaarde wordt gewoon in rekening gebracht.

Maar Nederland kent veel doe het zelvers dus die zullen niet snel geld uitgeven aan klussen die ze zelf ook kunt doen. (schilderen, laminaat leggen, etc)
En zelfs al ben je geen dhz'er, dan wil je nog alle veranderingen zelf bepalen en dan kun je die stukadoor, die schilder, die keukenboer etc zelf ook wel laten komen.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')