Waarom weer een 123?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:57 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Oh wat leuk, een Mercedes-rijders topic! Ik ben van een W123 via een W124 onlangs toch weer naar een W123 overgestapt. Wat een heerlijke bakken zijn dat!
Ten eerste vind ik het persoonlijk de allerallerallermooiste auto en ten tweede is het kostentechnisch een stuk interessanter (scheelt me ruim 200,- per maand).quote:
Die w124 was niet belastingvrij of wat? Ja, ik vind de w123 ook véél mooier dan z'n opvolger, alleen de w124 stationcar vind ik wel aardig, maar voor een goede belastingvrije betaal je dan wel de hoofdprijs.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 23:47 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ten eerste vind ik het persoonlijk de allerallerallermooiste auto en ten tweede is het kostentechnisch een stuk interessanter (scheelt me ruim 200,- per maand).
De w124 was van '91 en zou ook nooit belastingvrij worden. Jammer, want hij was nog puntgaaf en van binnen 100% smetteloos. Maar met ca. 1 op 8 (uitsluitend super) gaat de lol er snel van af...quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 23:52 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Die w124 was niet belastingvrij of wat? Ja, ik vind de w123 ook véél mooier dan z'n opvolger, alleen de w124 stationcar vind ik wel aardig, maar voor een goede belastingvrije betaal je dan wel de hoofdprijs.
Leuk filmpje over de c123
Ja, daar wordt je niet blij van 1 op 6 rij ik, maar dan op LPG.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 23:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
De w124 was van '91 en zou ook nooit belastingvrij worden. Jammer, want hij was nog puntgaaf en van binnen 100% smetteloos. Maar met ca. 1 op 8 (uitsluitend super) gaat de lol er snel van af...
Nah, de w124 is wat te modern voor mij. Eigenlijk zag de w123 er bij introductie al ietwat ouderwets uit, dat maakt 'm wmb nu alleen maar mooier.quote:Ik vind van de w124 de sedan juist het mooist. Van de w123 vind ik eigenlijk alle modellen erg mooi.
Mijn eerste w123 was een diesel, maar die was zo rot van onder dat ik er geen heil meer in zag. Nu rijd ik ook op LPG, en da's toch een stuk aangenamer iedere keer bij de pomp.quote:Op zondag 29 augustus 2010 00:04 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ja, daar wordt je niet blij van 1 op 6 rij ik, maar dan op LPG.
[..]
Nah, de w124 is wat te modern voor mij. Eigenlijk zag de w123 er bij introductie al ietwat ouderwets uit, dat maakt 'm wmb nu alleen maar mooier.
Ja, die van mij is ook aardig lek. Kofferbak is vochtig, dat ligt idd vaak aan het raamrubber. Sinds er het nodige aan gelast is houd ik wel m'n voeten droog tijdens buien. Het is wel een aanrader om Flashlube te laten installeren als je op LPG rijdt, vooral als je langere ritten rijdt.quote:Op zondag 29 augustus 2010 00:10 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Mijn eerste w123 was een diesel, maar die was zo rot van onder dat ik er geen heil meer in zag. Nu rijd ik ook op LPG, en da's toch een stuk aangenamer iedere keer bij de pomp.
Ik vind de w124 wel iets 'statigs' hebben, mits in goede staat en in een mooie donkere kleur. De w123 straalt echter veel meer uit. Dat chroom, de vorm, de wieldoppen, prachtig gewoon!
Heb momenteel met die heftige regen wel iedere keer m'n kofferbak blank staan, zullen de raamrubbers zijn vrees ik...
Nice topickick !quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:57 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Oh wat leuk, een Mercedes-rijders topic! Ik ben van een W123 via een W124 onlangs toch weer naar een W123 overgestapt. Wat een heerlijke bakken zijn dat!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Mij is juist verteld dat Flashlube onzinnige poppenkast is, en dat het veel beter is om eens in de week even op benzine te draaien en in de winter op benzine starten en eindigen...quote:Op zondag 29 augustus 2010 00:21 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ja, die van mij is ook aardig lek. Kofferbak is vochtig, dat ligt idd vaak aan het raamrubber. Sinds er het nodige aan gelast is houd ik wel m'n voeten droog tijdens buien. Het is wel een aanrader om Flashlube te laten installeren als je op LPG rijdt, vooral als je langere ritten rijdt.
Hoe meer chroom, hoe beter De wagens uit de eerste series vind ik dan ook het mooist, die hebben het meeste chroom en ook van binnen vind ik ze mooier door het grotere stuur en het wortelnotenhout ipv het Zebrano-hout in de laatste serie. Ik heb geen wieldoppen, dat is wel mooier maar die zouden hier waarschijnlijk gejat worden en ik ben ook wel blij met de originele kroonkurk-velgen. Originaliteit is wmb belangrijk, een w123 met van die RVS-randen rond de wielkasten vind ik geen gezicht.
Ik merk het verschil echt wel op lange afstanden, vooral snelle nachtelijke ritten van meer dan 100 km waren voorheen niet zonder gevolgen. De volgende dag was het dan maar afwachten hoe het zaakje liep, met een automaat kan dat ook nog best lastig zijn.quote:Op zondag 29 augustus 2010 00:30 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Mij is juist verteld dat Flashlube onzinnige poppenkast is, en dat het veel beter is om eens in de week even op benzine te draaien en in de winter op benzine starten en eindigen...
Die velletjes zijn wel héél lekker in de winter Ik zit op blauw leer met veel glanzend hout in de middenconsole.quote:Ik heb een zwart dashboard (zonder hout) en beige/bruine bekleding . Ook zaten er bruine berenvelletjes om de stoelen, en ik weet nog steeds niet of ik ze afgrijselijk of juist cool vind...
Wil ik ookquote:Op zaterdag 4 september 2010 14:02 schreef valek het volgende:
Heb een W126. Heb hem naar de garage gebracht om er gas in te laten installeren en ga hem vandaag ophalen. Het zijn echt heerlijke auto's.
Heb trouwens een 380s
Niet heel spannend maar toch genoeg vermogen voor mij.quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:06 schreef Opa_vertelt het volgende:
Mooie wagen zeg, welke motor ligt daarin?
2004quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
1,8 liter, goh...
C180K Aut. uit 2002/04 ofzo zeker?
83 gelopen nu, verder is instappen voor achterin echt een drama en ja als je wat langer bent zit je niet zo comfortabel als voorin. Maar inderdaad prima bak. Lederen bekleding en xenonverlichting etc.quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
En hoeveel heeft ie gelopen? Zijn inderdaad lekkere gebakjes, alleen jammer dat je niet fatsoenlijk op de achterbank kan zitten als volwassene in een C (ik red het iig. niet in onze station). Lopen trouwens nog prima door, 210 hebben we ermee gereden (C180K station aut 2005) en toen gas maar weer losgelaten omdat er weer verkeer opdoemde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |