Was hij ook nog verantwoordelijk voor de pre-facelift W211? Ook zo een rampzalig model.....quote:Op zondag 12 juni 2011 16:42 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Jaren 90 Benzen, mede mogelijk gemaaktt door Jürgen Schrempp. W202, 203, 210 het merk is totaal verkwanseld.
Ik vind zoiets, of dit, toch wel behoorlijk 'veel auto' anders. Wat gruwelijk moet dat geweest zijn in die tijd.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:53 schreef Lagrinta het volgende:
Het naoorlogse tijdperk is zoveel meer auto.
Ik ben geen monteur ofzo, maar ik dacht juist dat de w210 als extreem betrouwbaar te boek stond. In elk geval de E320 CDI, check taxi's die mega veel km's maken. Mercedes erkent het probleem met roest, toch vraag ik me gezien de km's af hoe dit zich verhoudt tot andere merken. Zijn wel vaak zakenauto's die veel rijden en waarbij roest pas na lange tijd behandeld wordt. Volgens mij is Mercedes (mits goed onderhouden) ook coulant bij het herstel.quote:Op zondag 12 juni 2011 16:42 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Jaren 90 Benzen, mede mogelijk gemaaktt door Jürgen Schrempp. W202, 203, 210 het merk is totaal verkwanseld.
Schrempp is in 2005 vertrokken. De W211 pre-facelift had veel elektronicaproblemen, zeker de 2002 modellen. Maar goed, daar ben ik nog steeds bang voor bij MB.quote:Op donderdag 16 juni 2011 02:10 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Was hij ook nog verantwoordelijk voor de pre-facelift W211? Ook zo een rampzalig model.....
De motoren die gingen nog wel, alleen de bouwkwaliteit was duidelijk minder en roest is wel het bekendste probleem. Ook bij W203tjes trouwens, maar verder ook rammels en breekbare onderdelen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 03:38 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Ik ben geen monteur ofzo, maar ik dacht juist dat de w210 als extreem betrouwbaar te boek stond. In elk geval de E320 CDI, check taxi's die mega veel km's maken. Mercedes erkent het probleem met roest, toch vraag ik me gezien de km's af hoe dit zich verhoudt tot andere merken. Zijn wel vaak zakenauto's die veel rijden en waarbij roest pas na lange tijd behandeld wordt. Volgens mij is Mercedes (mits goed onderhouden) ook coulant bij het herstel.
Audi schijnt weinig last van roest te hebben. Verder zie ik alle andere auto's ook wel roesten.
Feit is wel dat de auto's die je noemt komen uit de tijd dat MB een periode flink bezuinigd heeft, inmiddels wordt er alweer veel meer geld in de ontwikkeling gestoken.
Jammer is het zeker voor een prestigieus merk als MB maar 'totaal verkwanseld' ben ik toch niet met je eens
Zou Audi minder last hebben van roest dan de andere concerngenoten (VW, Seat, Skoda)?quote:Op donderdag 16 juni 2011 03:38 schreef Chokeme het volgende:
Audi schijnt weinig last van roest te hebben.
Hebbe die ook al roestprobsquote:Op donderdag 16 juni 2011 12:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zou Audi minder last hebben van roest dan de andere concerngenoten (VW, Seat, Skoda)?
Ja, duidelijk. Betere lak is gebruikt en Audi's zijn denk ik volbad verzinkt.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zou Audi minder last hebben van roest dan de andere concerngenoten (VW, Seat, Skoda)?
In 87 begon Audi met verzinken. Vito's drama, Sprinters idem, W203 en W210. Pure horror. Het merk wordt er niet minder mooi om, maar het is wel MB onwaardig.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:09 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Mijn oma rijdt al sinds 1991 in een Audi 80, die koetsen werden toen al volledig gegalvaniseerd. Dat ding heeft werkelijk geen spatje roest, en als ik er zo over nadenk, krijg ik het beeld van een roestige Audi maar lastig in mijn gedachte.
MB's daarentegen, kijk eens naar de eerste typen Vito's, Sprinters, C-klasse, E-klasse... zowat allemaal roesten ze wel ergens. Maar toch blijf ik fan van Mercedes-Benz
Wel een oplossing voor het zgn turkenbak-imagoquote:Op donderdag 16 juni 2011 12:13 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
In 87 begon Audi met verzinken. Vito's drama, Sprinters idem, W203 en W210. Pure horror. Het merk wordt er niet minder mooi om, maar het is wel MB onwaardig.
Die lak geloof ik wel, de rest niet. Ook Audi's worden lang niet meer altijd geheel verzinkt. En andere merken binnen de VAG groep worden/werden ook verzinkt.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:09 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ja, duidelijk. Betere lak is gebruikt en Audi's zijn denk ik volbad verzinkt.
Waarom wordt er niet meer geheel verzinkt? Kostenbesparingen, betere lak? De Seat Alhambra van mn ouders vertoont roest bij de steenslagputjes. Die fabriek in Portugal heeft duidelijk minder strenge eisen dan eentje in Neckarsulm. Dat alle auto's verzinkt worden klopt, maar het gaat er ook om de manier waarop.quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:02 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die lak geloof ik wel, de rest niet. Ook Audi's worden lang niet meer altijd geheel verzinkt. En andere merken binnen de VAG groep worden/werden ook verzinkt.
Meer aluminium en kunsttstof helpen uiteraard. Maar verzinken gebeurt nu voor het persen al, en dan krijg je deze bruine accenten bij lasnaden e.d.quote:Op donderdag 16 juni 2011 16:06 schreef Hyperdude het volgende:
Je hoeft niet totaal te verzinken om een auto roestvrij te kunnen houden. Weegt ook iets van 30-50 kilo extra, heb ik wel eens ergens gelezen.
Bovendien zie je steeds meer aluminium en kunststoffen onderdelen; die je niet kunt/hoeft te verzinken.
Persoonlijk vind ik de W210 de meest afzichtelijke bolide die MB ooit op de markt heeft gebracht.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zo'n W210 320CDI rijdt echt briljant.
Ik vind em in de folders geweldig, maar als ik ga zoeken op gaspedaal.nl krijg ik kotsneigingen. Zelfs in originele staat is het zo ontzettend ordinair en lelijk.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:45 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik de W210 de meest afzichtelijke bolide die MB ooit op de markt heeft gebracht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |