abonnement Unibet Coolblue
pi_98235576
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 16:42 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Jaren 90 Benzen, mede mogelijk gemaaktt door Jürgen Schrempp. W202, 203, 210 het merk is totaal verkwanseld.
Was hij ook nog verantwoordelijk voor de pre-facelift W211? Ook zo een rampzalig model..... :N
  donderdag 16 juni 2011 @ 03:26:43 #227
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_98236020
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 13:53 schreef Lagrinta het volgende:
Het naoorlogse tijdperk is zoveel meer auto.
Ik vind zoiets, of dit, toch wel behoorlijk 'veel auto' anders. Wat gruwelijk moet dat geweest zijn in die tijd.
Ik rij zelf wel eens in een W208 cabrio, bazenauto gewoon. Mercedes > andere auto's big time :D
It's okay to be white
  donderdag 16 juni 2011 @ 03:38:23 #228
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_98236079
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 16:42 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Jaren 90 Benzen, mede mogelijk gemaaktt door Jürgen Schrempp. W202, 203, 210 het merk is totaal verkwanseld.
Ik ben geen monteur ofzo, maar ik dacht juist dat de w210 als extreem betrouwbaar te boek stond. In elk geval de E320 CDI, check taxi's die mega veel km's maken. Mercedes erkent het probleem met roest, toch vraag ik me gezien de km's af hoe dit zich verhoudt tot andere merken. Zijn wel vaak zakenauto's die veel rijden en waarbij roest pas na lange tijd behandeld wordt. Volgens mij is Mercedes (mits goed onderhouden) ook coulant bij het herstel.
Audi schijnt weinig last van roest te hebben. Verder zie ik alle andere auto's ook wel roesten.
Feit is wel dat de auto's die je noemt komen uit de tijd dat MB een periode flink bezuinigd heeft, inmiddels wordt er alweer veel meer geld in de ontwikkeling gestoken.
Jammer is het zeker voor een prestigieus merk als MB maar 'totaal verkwanseld' ben ik toch niet met je eens :9
It's okay to be white
pi_98240872
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 02:10 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Was hij ook nog verantwoordelijk voor de pre-facelift W211? Ook zo een rampzalig model..... :N
Schrempp is in 2005 vertrokken. De W211 pre-facelift had veel elektronicaproblemen, zeker de 2002 modellen. Maar goed, daar ben ik nog steeds bang voor bij MB.
pi_98241157
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 03:38 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Ik ben geen monteur ofzo, maar ik dacht juist dat de w210 als extreem betrouwbaar te boek stond. In elk geval de E320 CDI, check taxi's die mega veel km's maken. Mercedes erkent het probleem met roest, toch vraag ik me gezien de km's af hoe dit zich verhoudt tot andere merken. Zijn wel vaak zakenauto's die veel rijden en waarbij roest pas na lange tijd behandeld wordt. Volgens mij is Mercedes (mits goed onderhouden) ook coulant bij het herstel.
Audi schijnt weinig last van roest te hebben. Verder zie ik alle andere auto's ook wel roesten.
Feit is wel dat de auto's die je noemt komen uit de tijd dat MB een periode flink bezuinigd heeft, inmiddels wordt er alweer veel meer geld in de ontwikkeling gestoken.
Jammer is het zeker voor een prestigieus merk als MB maar 'totaal verkwanseld' ben ik toch niet met je eens :9
De motoren die gingen nog wel, alleen de bouwkwaliteit was duidelijk minder en roest is wel het bekendste probleem. Ook bij W203tjes trouwens, maar verder ook rammels en breekbare onderdelen.
Het is ook de nostalgie van vroeger. Vroeger kocht je Mercedeskwaliteit, geschreven als één woord. Die tijd is wel voorbij, maar er wordt ook veel meer verwacht van een automodel tegenwoordig.
  donderdag 16 juni 2011 @ 12:01:51 #231
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_98243203
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 03:38 schreef Chokeme het volgende:

Audi schijnt weinig last van roest te hebben.
Zou Audi minder last hebben van roest dan de andere concerngenoten (VW, Seat, Skoda)?
pi_98243405
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:01 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zou Audi minder last hebben van roest dan de andere concerngenoten (VW, Seat, Skoda)?
Hebbe die ook al roestprobs :(
pi_98243446
Mijn oma rijdt al sinds 1991 in een Audi 80, die koetsen werden toen al volledig gegalvaniseerd. Dat ding heeft werkelijk geen spatje roest, en als ik er zo over nadenk, krijg ik het beeld van een roestige Audi maar lastig in mijn gedachte.

MB's daarentegen, kijk eens naar de eerste typen Vito's, Sprinters, C-klasse, E-klasse... zowat allemaal roesten ze wel ergens. Maar toch blijf ik fan van Mercedes-Benz :D
Vogelbek-verdubbel-inator
pi_98243468
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:01 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zou Audi minder last hebben van roest dan de andere concerngenoten (VW, Seat, Skoda)?
Ja, duidelijk. Betere lak is gebruikt en Audi's zijn denk ik volbad verzinkt.
pi_98243616
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:09 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Mijn oma rijdt al sinds 1991 in een Audi 80, die koetsen werden toen al volledig gegalvaniseerd. Dat ding heeft werkelijk geen spatje roest, en als ik er zo over nadenk, krijg ik het beeld van een roestige Audi maar lastig in mijn gedachte.

MB's daarentegen, kijk eens naar de eerste typen Vito's, Sprinters, C-klasse, E-klasse... zowat allemaal roesten ze wel ergens. Maar toch blijf ik fan van Mercedes-Benz :D
In 87 begon Audi met verzinken. Vito's drama, Sprinters idem, W203 en W210. Pure horror. Het merk wordt er niet minder mooi om, maar het is wel MB onwaardig.
pi_98243726
Tsja, mijn pa zat laatst nog te vertellen dat vroeger alle auto's roestten en dat niemand daar van opkeek. Heb eens een soort van ANWB autoklusboek uit de jaren '60 gekocht waarin ook beschreven staat hoe je grote stukken roest en rottigheid kunt wegwerken met kippengaas en plamuur.

En in een verroeste oude auto zie je er nu eenmaal best snel uit als een pauper, niet dat ik me daar wat van aantrek overigens.
Vogelbek-verdubbel-inator
pi_98243727
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:13 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

In 87 begon Audi met verzinken. Vito's drama, Sprinters idem, W203 en W210. Pure horror. Het merk wordt er niet minder mooi om, maar het is wel MB onwaardig.
Wel een oplossing voor het zgn turkenbak-imago :X
  donderdag 16 juni 2011 @ 12:59:40 #238
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_98245129
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Hebbe die ook al roestprobs :(
:?
  donderdag 16 juni 2011 @ 13:02:04 #239
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_98245212
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:09 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Ja, duidelijk. Betere lak is gebruikt en Audi's zijn denk ik volbad verzinkt.
Die lak geloof ik wel, de rest niet. Ook Audi's worden lang niet meer altijd geheel verzinkt. En andere merken binnen de VAG groep worden/werden ook verzinkt.
pi_98245252
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:59 schreef leolinedance het volgende:

[..]

:?
Ik dacht dat vw weinig roest kent.
pi_98245269
Ligt eraan... golf 2 vergeleken met een golf 3 totaal niet
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_98245285
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:02 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Die lak geloof ik wel, de rest niet. Ook Audi's worden lang niet meer altijd geheel verzinkt. En andere merken binnen de VAG groep worden/werden ook verzinkt.
Waarom wordt er niet meer geheel verzinkt? Kostenbesparingen, betere lak? De Seat Alhambra van mn ouders vertoont roest bij de steenslagputjes. Die fabriek in Portugal heeft duidelijk minder strenge eisen dan eentje in Neckarsulm. Dat alle auto's verzinkt worden klopt, maar het gaat er ook om de manier waarop.
  donderdag 16 juni 2011 @ 16:06:59 #243
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_98252809
Je hoeft niet totaal te verzinken om een auto roestvrij te kunnen houden. Weegt ook iets van 30-50 kilo extra, heb ik wel eens ergens gelezen.
Bovendien zie je steeds meer aluminium en kunststoffen onderdelen; die je niet kunt/hoeft te verzinken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 16 juni 2011 @ 23:18:20 #244
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_98274292
Motorisch is een Benz bijna niet kapot te krijgen, maar het is inderdaad roest die ze vaak de das om doet.

Van mijn vorige W123 heb ik afscheid moeten nemen omdat de gaten in de bodem groter waren dan die in de auto van Fred en Wilma...
  vrijdag 17 juni 2011 @ 02:32:26 #245
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_98280551
Doe er maar twee.. Eén om te rijden en één voor in de woonkamer.

Ik zag vandaag een nieuwe CLS in het zwart. Volgens mij de mooiste auto die er bestaat. Plaatjes zijn zinloos. In het echt is hij zo mooi :D
It's okay to be white
  vrijdag 17 juni 2011 @ 10:40:43 #246
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_98285374
Zo'n W210 320CDI rijdt echt briljant.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_98286922
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 16:06 schreef Hyperdude het volgende:
Je hoeft niet totaal te verzinken om een auto roestvrij te kunnen houden. Weegt ook iets van 30-50 kilo extra, heb ik wel eens ergens gelezen.
Bovendien zie je steeds meer aluminium en kunststoffen onderdelen; die je niet kunt/hoeft te verzinken.
Meer aluminium en kunsttstof helpen uiteraard. Maar verzinken gebeurt nu voor het persen al, en dan krijg je deze bruine accenten bij lasnaden e.d.
Kijk met een volledige verzinking hou je roest uiteindelijk ook niet tegen, maar het maakt een heel groot verschil.

MB is ook overgestapt op lak op waterbasis in de jaren 90 en dat was ook funest.
pi_98300740
SL 73 AMG, daar heeft geen Turk of kamper ooit van gehoord

Rijdt een handje vol van rond wereldwijd.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 22:45:33 #249
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_98313905
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 10:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zo'n W210 320CDI rijdt echt briljant.
Persoonlijk vind ik de W210 de meest afzichtelijke bolide die MB ooit op de markt heeft gebracht.
pi_98320274
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 22:45 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik de W210 de meest afzichtelijke bolide die MB ooit op de markt heeft gebracht.
Ik vind em in de folders geweldig, maar als ik ga zoeken op gaspedaal.nl krijg ik kotsneigingen. Zelfs in originele staat is het zo ontzettend ordinair en lelijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')