abonnement Unibet Coolblue
  maandag 7 mei 2007 @ 23:21:07 #1
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49124572
Wij zijn op zoek naar een Boxspring met binnenveringmatras.
Toevallig kwamen we in een winkel van Concord terecht waar we uiteindelijk uitkwamen op een matras van het voor mij onbekende Vasteras (schijnbaar een plaatsje in Zweden) van het type 'Nasasod'.
Een binnenveringsmatras met 'Nasa schuim'. Vraagprijs ¤680 (160x200).

Het matras zag er op zich goed uit en lag ook lekker, wat me alleen opviel was het kaartje van de fabrikant wat een 'advies verkoopprijs' van 1200 euro suggereerde. Nogal een goedkope marketing truuk.
Vandaar dat ik op internet ben gaan zoeken naar het merk, maar ik kan helaas helemaal niets vinden.

Zijn er mensen hier met ervaring met Concord matrassen en weet er iemand iets van de kwaliteit van 'Vasteras'?

Alvast bedankt!
pi_49127058
http://www.marktnet.nl/details.asp?Id=690651&Bid=True

3 maanden oud en weer aangeboden, lijkt me niet echt een geweldige keus.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 00:22:40 #3
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49127502
Tja dat vindt ik niet echt een overtuigend argument.
pi_49127985
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 00:22 schreef Alternate het volgende:
Tja dat vindt ik niet echt een overtuigend argument.
Dat begrijp ik, maar je kunt hier natuurlijk ook niet van een merk spreken, hooguit een onbekend merk.
Zoek maar eens op auping, eastborn, pullman, tempur, Hästens, enz enz dan vind je website`s vol informatie.
Onbekende merken willen vaak een graantje meepikken van de bekende merken en geven dan bijvoorbeeld bepaalde eigenschappen van de bekende merken ook te bezitten of geven hun land van herkomst aan om net te doen alsof daar alleen maar goede matrassen vandaan komen.
De betere merken kosten vaak gewoon de adviesprijs hoogstens een euro of 50 goedkoper maar dan heb je het ook wel gehad.

Beter bed adverteers bijvoorbeeld ook met twee matrassen voor de prijs van 1, alleen is de eerste net zo duur als ergens anders twee losse matrassen.

Maar voor een goed advies kun je misschien beter aan Mastroianni vragen, hij werkt tenslotte in een speciaalzaak.
Hij post trouwens regelmatig in LIF.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 00:52:39 #5
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49128412
Ja ik zoek dus zo iemand die een advies kan geven zonder dat hij z'n provisie misloopt als hij iets anders adviseerd dan het matras in zijn winkel
Kijk een Hastens/Tempur is een hele andere markt, ik ben gewoon op zoek naar een kwalitatief goed en betaalbaar matras. Het gaat mij er ook niet om of ze echt uit Zweden komen (dat komen ze niet want 1 van de modellen heet Oslo en welke Zweed maakt nou die vergissing ) Het gaat mij erom of het matras het geld waard is wat ze er voor vragen, of dat ik beter naar bv de ikea kan om voor de helft van de prijs dezelfde kwaliteit te kopen.
pi_49136642
Matrassen Concord is onderdeel van Beter Bed. Doordat er geen echte winkel is zijn de producten veel goedkoper. Ze zijn wel in Duitsland al heel lang marktleider, dus een louche zaak is het niet.

Vwb de claim 'Nasaschuim', dit wordt ook al gegeven aan matrassen waarop een laagje van dit schuim van bijv. een centimeter zit. Hier zou je dus nog nader naar kunnen vragen.

Persoonlijk vond ik de matrassen van IKEA helemaal niet fijn, maar er zijn genoeg mensen die er wel goed op kunnen slapen, de Forsebacka oid is als beste getest door de consumentenbond. Daar kun je dus ook altijd even naar kijken.

Nog een informatief linkje: http://extra.volkskrant.nl/select/aanschaf/aanschaf.php?id=3

Uiteindelijk gaat het erom wat je fijn vind liggen. Je kan er vanuit gaan dat een goedkoop matras minder lang meegaat, maar dat hoeft natuurlijk geen groot bezwaar te zijn. Niet iedereen heeft het budget van 5000 euro om een nieuw bed te kopen. Qua gezondheid en comfort is duurder in ieder geval niet altijd beter.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_49136790
Je kan ook eens bij Ikea kijken. Wij hebben daar een matras gekocht en dit bevalt super; nog nooit zo lekker geslapen. Neem wel een van de duurdere matrassen want die zijn stukken beter (en zijn relatief nog heel goedkoop).

Nasa schuim vind ik altijd van die klets..
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 12:18:36 #8
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49137908
Ja we hebben ook bij ikea gekeken inderdaad. Nasa schuim is ook klets, maar wat ik wel meteen merkte (voordat ik wist dat er nasaschuim inzat) was dat het matras niet 'veert' zegmaar, zodra je gaat liggen dempt het meteen alle beweging uit.
Ik heb ook gewoon eerst de verschillende matrassen geprobeerd en vond deze gewoon het lekkerste liggen
pi_49142764
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 00:37 schreef klipper het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar je kunt hier natuurlijk ook niet van een merk spreken, hooguit een onbekend merk.

Beter bed adverteers bijvoorbeeld ook met twee matrassen voor de prijs van 1, alleen is de eerste net zo duur als ergens anders twee losse matrassen.
Dit is toch niet de eerste de beste. In Duitsland is Matratzen Concord marktleider in de matrassenmarkt.
Concord is onderdeel van Beter Bed. http://www.beterbedholding.nl/
Ze hebben in Europa maar 706 winkels.
Nederland slechts 24.

@ TS Als die matras lekker ligt, waarom dan niet kopen.
We hebben ook daar gekocht. Zijn er tevreden over.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:42:18 #10
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49144016
Ja ik vraag me dus af hoe goed dat merk van ze is. Is het matras het geld wat ze er voor vragen waard, of gooi ik hem over 2 jaar weg omdat er 2 kuilen inzitten?
pi_49151369
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:15 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Dit is toch niet de eerste de beste. In Duitsland is Matratzen Concord marktleider in de matrassenmarkt.
Concord is onderdeel van Beter Bed. http://www.beterbedholding.nl/
Ze hebben in Europa maar 706 winkels.
Nederland slechts 24.

@ TS Als die matras lekker ligt, waarom dan niet kopen.
We hebben ook daar gekocht. Zijn er tevreden over.
Ik gaf ook geen commentaar op de winkel cq winkelketen, maar op het merk vasteras.
Maar zie het maar net als met fietsen, je heb dealers die vrijwel alleen merkartikelen verkopen en fietswinkels die vrijwel alleen merkloze fietsen verkopen, beter bed behoort tot de laatste categorie.


PS: beste TS het is natuurlijk complete onzin om geen advies te willen van iemand omdat je bang ben om zijn provisie te betalen, alsof de kans groot is dat je bij hem in de winkel komt.
  woensdag 9 mei 2007 @ 16:17:11 #12
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49189365
Je snapt niet wat ik bedoel, als ik naar een winkel ga en advies vraag dan zal dat advies altijd gekleurd zijn. Als ik op internet advies krijg van iemand met verstand van zaken dat zal dat een stuk objectiever zijn.
pi_49191502
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 16:17 schreef Alternate het volgende:
Je snapt niet wat ik bedoel, als ik naar een winkel ga en advies vraag dan zal dat advies altijd gekleurd zijn. Als ik op internet advies krijg van iemand met verstand van zaken dat zal dat een stuk objectiever zijn.
sorry had de zin verkeerd gelezen
Maar hij post regelmatig in LIF dus misschien kun je het beter daar vragen.
  woensdag 9 mei 2007 @ 17:22:41 #14
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49191718
Ik ga het proberen, bedankt!
pi_78194475
Ik heb bij Matrassen Concord in Utrecht een boxspring gekocht i.c.m. een traagschuim 2persoonsmatras (SF Contact Excellium Medium).
Na een paar maanden begon dit matras door te zakken en bleven er kuilen in het matras. Ik heb een klacht ingediend en een nieuw matras gekregen. Dit matras vertoonde al snel dezelfde problemen, waarna ik meteen weer terug ging naar de winkel.

Om een heel lang verhaal kort te maken, ik heb mn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en deze hebben mij schadeloos gesteld.
Van Matrassen Concord heb ik niets meer vernomen na mijn brief, ondanks vele telefoontjes. Voor mij is de zaak (financieel) afgehandeld, maar ik heb een zeer nare nasmaak over dit bedrijf.

Het bleek nl. dat een traagschuimmatras niet i.c.m. een boxspring-bodem kon worden gebruikt, maar dit heeft Matrassen Concord altijd ontkend ("we verkopen er zoveel").

Mijn advies: koop nooit iets bij dit bedrijf, ze hebben geen kennis over hun eigen producten en de after-sales is waardeloos!
pi_78197475
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:00 schreef djuud het volgende:


Het bleek nl. dat een traagschuimmatras niet i.c.m. een boxspring-bodem kon worden gebruikt, maar dit heeft Matrassen Concord altijd ontkend ("we verkopen er zoveel").

Oh, dit is nieuw voor me. Vertel er eens meer over? Ik werk bij Auping en wij maken ook van die dingen Ik gok dat je maar wat zevert.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')