abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48856950
Al jaren kampt ons gezin met geluidsoverlast. Ik woon samen met mijn broers en ouders al 20 jaar in hetzelfde huis. Het huis is eigenlijk een klein flat grenzend aan de binnenstad van Rotterdam. Het is een mooi huis met heel mooi uitzicht en zeer goede bereikbaarheid.

Tien jaar geleden begon de elende. Onze oude bovenburen gingen weg (waar we nooit last van hadden), en daarvoor in de plaats kwam een Marokkaans gezin. Dit gezin bestond toen uit ouders en iets van 4 kinderen wat voor ontzettend veel geluidsoverlast zorgde. Aan de ene kant aardige mensen, maar zo gedroegen zich ontzettend asociaal, of beter gezegd onnozel, want van kwaad waren ze zich niet bewust.

De komende jaren was er dan ook veel geklaag van onze kant, en dit hielp wel wat. Zo hadden rennende kinderen uiteindelijk hun schoenen uit en draaide ze de washmachine niet meer s'nachts. Desondanks was het leefplezier nog steeds niet zoals het was. De kinderen rende nog steeds heel de dag op en neer door het hele huis, wat een ontzettend lawaai geeft. We moesten zelfs kandelaars weg doen want deze begonnen te rinkelen.

De jaren daarop wachten we maar totdat de kinderen opgroeide. Inplaats daarvan kwam er 1 bij. De klachten bleven en het maakt niet uit hoe vaak we klaagte bij de gemeente (die niets anders doet als brieven sturen) maar nog steeds rennen de kinderen heel de dag rond. Er is ook een keer ruzie over geweest en sindsdien gaven we de moed maar op.

Naast rennende kinderen is het verder wel leefbaar. De buren maken ook wel erg veel lawaai in het trappenhuis en op de straat, maar daar kunnen we wel mee leven. Verder hebben we wel een goede band met ze, er zijn geen boze blikken of woordwisselingen.

We bleven maar in afwachting tot het rustiger werd, wat konden we anders doen? Maar sinds een jaar is de druppel gevallen. Nog een kind erbij (waarvan we de verwekking overigens konden horen).

We zijn dus weer aan het klagen bij de gemeente, maar die heeft totaal geen macht en wil voor niemand de boel isoleren. De vader van het gezin komt steeds met het excuus dat het te druk is in huis en hij er niets aan kan doen. De moeder die altijd thuis is kan geen Nederlands en heeft totaal geen zeggenschap. Toch willen wij niet verhuizen. Waarom niet? Het is een erg prettig huis en we willen ons niet laten wegjagen, zeker niet aangezien wij hier al 20 jaar wonen.

Mijn vraag is: Hoe duur kost het om een woning te isoleren? We hebben hier totaal geen idee van. Dan bedoel ik dus ons plafond, waarvan zeker 1 woonkamer en 3 slaapkamers. Misschien ook mogelijk is dat hun vloer inplaats van ons plafond geisoleerd wordt. Het is ontzettend gehorig. We horen mensen ook lopen en luidruchtig praten, mensen uit bed komen, zelfs een buzzer op de grond afgaan.

Als iemand nog een andere oplossing weet dan hoor ik die ook graag!
ik wil mn username veranderen :(
pi_48857242
waarvan we de verwekking overigens konden horen

doen die mensen dat niet gewoon in een ziekenhuis
pi_48857315
quote:
Op maandag 30 april 2007 03:05 schreef JayceWarrior het volgende:

Seks in een ziekenhuis?
pi_48857358
Eigelijk boeit dat hele verhaal ons niet eens =)
Dat laatste alinea was voldoende geweest
ne okuyon, bokmu var?
pi_48857369
Volgens mij is dat nog erg duur vrees ik.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 30 april 2007 @ 03:32:18 #6
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48857387
quote:
Op maandag 30 april 2007 03:05 schreef JayceWarrior het volgende:

Kinderen verwekken in een ziekenhuis.

Maar goed TS, als het werkelijk zo'n klereherrie is en je echt goed wil isoleren ben je wel aardig wat geld kwijt. Natuurlijk moeilijk om zo even te schatten
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_48857393
Eierdozen helpt.
pi_48857443
quote:
Op maandag 30 april 2007 03:27 schreef saban het volgende:
Eigelijk boeit dat hele verhaal ons niet eens =)
Dat laatste alinea was voldoende geweest
Het verhaal vertel ik erbij omdat er misschien mensen zijn die ook dit soort ervaringen hebben gehad en nog een andere oplossingen weten wat betreft hulp van de gemeente en het woningbedrijf.

Wat bedoelen jullie trouwens met duur? Duizenden, of tienduizenden?
pi_48858126
quote:
Op maandag 30 april 2007 03:33 schreef sig000 het volgende:

Eierdozen helpt.
Eh, nee, niet tegen geluid. Wel tegen omvallende eieren...

TS. Alles is te isoleren, maar een woning waarvan de constructie ws dusdanig is dat er geen gescheiden wanden zijn naar buren of naar boven/beneden zal altijd enige mate van contact geluid geven.

De volgende oplossingen zijn toe te passen, en zul je ook allemaal moeten toepassen anders is het effect bijna gelijk aan 0.

- In alle ruimtes zwevende plafonds maken, de randen afkitten, en opbouwen van meerlaagsgips. Tussen nieuw en oud plafond breng je in ruime mate glaswol aan. Dat afkitten doe je na elke laag gips. Je maakt in dit plafond geen inbouw spots of andere gaten. Bijzondere aandacht voor centraaldozen en verwarmingsbuizen e.d.
- Een zwevende geluidsgeisoleerde vloer. Dat kan dmv 'vlokkenplaten' waarover je estricgplaten lijmt. Alle naden kit je goed af. Bijzondere aandacht rondom verwarmingsbuizen en waterleiding.
- Buigslappe voorzetwanden in elke kamer, tegen elke wand. Meerlaags gips plaatsen en tussen elke laag goed afkitten. Bijzondere aandacht voor wcds en rond ramen en kozijnen e.d.
- Dubbele deuren plaatsen. Dus de huidige deuren, en dan in de nieuwe buigslappe wand nog een deur, met een dubbele sponning, afdekrubber in de sponning en een borstel onder de deur (Of een valdorpel)

Met deze maatregelen ben te verschillende duizenden euro's verder en is het nog steeds niet geluidsarm. Het is voor 90% minder geworden maar die 10% lijkt erger te zijn dan dat het voorheen was. Omdat elk geluidslek dat er nog is als een geluidsbron werkt. Je hoort dus duidelijk waar die 10% vandaan komt.

Volgens mij is verhuizen goedkoper. Dat heeft niets met wegjagen te maken, maar soms verandert de omgeving en moet je of mee, of je eigen pad kiezen. In dit geval is het laatste het beste.
pi_48858144
Gezellig heh, die multiculturele samenleving? Ik snap werkelijk niet dat je niet meteen verhuisd bent toen die apen naast je kwamen wonen. Sowieso, Rotterdam...
  maandag 30 april 2007 @ 08:38:08 #11
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_48858248
Zoals Marsepein al zei ben je enkele duizenden euro's verder, en nog even afgezien van het feit of de buren dat wel willen ophoesten (evt samen met jullie) is het de vraag of ze er uberhaupt geld voor hebben.

Mijn advies, en dat klinkt misschien heel erg stom : Koop ordopjes. Dan ben je echt heel goedkoop van de geluidsoverlast af.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 30 april 2007 @ 08:47:55 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_48858302
Ik denk dat verhuizen makkelijker is...
censuur :O
  maandag 30 april 2007 @ 08:50:59 #13
215 misterDre
Paint it black!
pi_48858315
Geluidsoverlast is het beste bij de bron weg te nemen dus ga nog eens met de buurman praten en probeer hem over te halen iets aan zijn vloer te doen. Zegt hij toe, begeleid hem dan zodat je zeker weet dat de juiste materialen gekozen worden.

Handige site: http://www.nsg.nl

Verhuizen willen jullie sowieso niet en is op voorhand ook niet goedkoper. En wie geeft je de garantie dat je op je nieuwe adres geen vorm van (geluids)overlast hebt.

Nog een handige site: http://www.akoestiekwinkel.nl/
Hier staan verschillende oplossingen met m2 prijzen (los van de afwerking)

Ga bij afwerking voor gipsplaat. Zie de post van Marsepein.
pi_48862395
Ik heb van die matten gebruikt met daarop gipsplaten, ik hoor de buren nu veel en veel minder (ik woon ook in Rotterdam )

ik zal straks even kijken hoe die matten heten, het gaat dus alleen om het plafond ?

die buren zouden speciale platen kunnen aanleggen die veel geluid tegenhouden als je erop loopt, maar gezien ze niet mee willen werken
pi_48862425
Tweede optie

Download een collectie Black en Death metal, zet die keihard aan en ga een dagje weg dan vertrekken ze vanzelf
pi_48863697
Harstikke bedankt voor al de reacties!

Enkele duizende euro's hebben we absoluut over voor isolatie, maar of het praktisch is is nog maar de vraag.

Ik ben overigens van mening dat woningbedrijven of gemeentes veel meer macht moeten hebben wat betreft dit soort situaties. Er zullen nooit met waarschuwingen worden gegooid, oid.
quote:
Op maandag 30 april 2007 13:12 schreef JayceWarrior het volgende:
Ik heb van die matten gebruikt met daarop gipsplaten, ik hoor de buren nu veel en veel minder (ik woon ook in Rotterdam )

ik zal straks even kijken hoe die matten heten, het gaat dus alleen om het plafond ?

die buren zouden speciale platen kunnen aanleggen die veel geluid tegenhouden als je erop loopt, maar gezien ze niet mee willen werken
Ja, alleen het plafond. De buren willen misschien wel meewerken met isolatie, maar dat weet ik nog niet zeker.
quote:
Op maandag 30 april 2007 13:14 schreef JayceWarrior het volgende:
Tweede optie

Download een collectie Black en Death metal, zet die keihard aan en ga een dagje weg dan vertrekken ze vanzelf
Denk je dat? Helaas, we hebben een psychotische achterbuurman die al een maand lang heel de dag hetzelfde nummer van michael jackson op repeat heeft. Zelfs dat vinden ze niet erg
quote:
Op maandag 30 april 2007 08:50 schreef misterDre het volgende:

Verhuizen willen jullie sowieso niet en is op voorhand ook niet goedkoper. En wie geeft je de garantie dat je op je nieuwe adres geen vorm van (geluids)overlast hebt.
Inderdaad
En overigens is ons huis op een erg unieke locatie die we zeker niet zouden willen missen. Zeker niet aangezien we er al zo lang leven. Ik ben er bijvoorbeeld opgegroeit. Dan wil ik niet plotseling naar een zijstraatje verhuizen.

[ Bericht 5% gewijzigd door anuszwam op 30-04-2007 14:33:17 ]
  maandag 30 april 2007 @ 15:01:55 #17
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_48864196
quote:
Op maandag 30 april 2007 14:27 schreef anuszwam het volgende:
Harstikke bedankt voor al de reacties!

Enkele duizende euro's hebben we absoluut over voor isolatie, maar of het praktisch is is nog maar de vraag.

Ik ben overigens van mening dat woningbedrijven of gemeentes veel meer macht moeten hebben wat betreft dit soort situaties. Er zullen nooit met waarschuwingen worden gegooid, oid.
En dan? Het enige wat je kan doen is mensen verplaatsen.
Je kan alle mensen die overlast veroorzaken in 1 wijk zetten. Hebben ze lekker last van elkaar.
Maar dan krijg je weer probleemwijken. Gaan ze vervolgens die probleemwijk aanpakken door alle mensen die er wonen te verspreiden over de stad. Krijg je weer klagers die nieuwe bovenburen krijgen.

Kortom... Er is geen oplossing voor Gemeentes en woningbedrijven voor dat soort mensen. Het enige wat ze kunnen doen is de tent netjes isoleren.

Wat ik me wel afvraag. Is het een wat ouder huis met houten vloeren? Misschien zit daar een oplossing in wat betreft lawaai van rondrennende kinderen?
pi_48864434
Decor ico-fix heet het, als ik het goed heb bij de gamma te koop, ik gebruik het voor een gedeelte van me muur die wat dunner is zodat ik de buren (die zelfs in het weekend al om 5-6 uur op zijn en ruzie zitten te maken) nauwelijks meer hoor, nu de andere muur nog voor me nieuwe buren die elke dag hun r&b zitten te draaien.................

maar ik weet niet of dat spul ook voor het plafond te gebruiken is, omdat dat een ander geluid is (bewegings trillingen inplaats van geluids trillingen), en ik weet ook niet of het wel vasthoud omdat je het alleen maar erop mag lijmen (schoeven en spijkers brengen geluid over)

gewoon even naar de gamma gaan en het daar vragen wat het beste is
pi_48864521
quote:
Op maandag 30 april 2007 15:01 schreef bleiblei het volgende:

[..]

En dan? Het enige wat je kan doen is mensen verplaatsen.
Je kan alle mensen die overlast veroorzaken in 1 wijk zetten. Hebben ze lekker last van elkaar.
Maar dan krijg je weer probleemwijken. Gaan ze vervolgens die probleemwijk aanpakken door alle mensen die er wonen te verspreiden over de stad. Krijg je weer klagers die nieuwe bovenburen krijgen.

Kortom... Er is geen oplossing voor Gemeentes en woningbedrijven voor dat soort mensen. Het enige wat ze kunnen doen is de tent netjes isoleren.

Wat ik me wel afvraag. Is het een wat ouder huis met houten vloeren? Misschien zit daar een oplossing in wat betreft lawaai van rondrennende kinderen?
Ze kunnen die mensen bijvoorbeeld waarschuwen of beboeten. Als iemand de muziek aan heeft in de nacht dan kan je de politie bellen, maar in dit geval niet.

En ja inderdaad, de oudere huizen hier hebben hout inplaats van beton. Maar bij hun zit daarover dan wel vloerbedekking (met nog iets eronder).
pi_48864553
hoe hoog is het plafond en hoe hoog zijn de deuren want je kunt het beste de maximale dikte van isolatie pakken bij geluidsisolatie
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')