abonnement Unibet Coolblue
pi_48801573
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:28 schreef Isabeau het volgende:
Leef jij ook in C.H.A.O.S? (Can't Have Anyone Over Syndrome)
Dan is FlyLady misschien ook iets voor jou

Sinds ik op mezelf woon is mijn huishouden een regelrechte ramp geweest. Afwassen? Mwoah...2x per maand of zo. De was doen? Als ik echt niets meer heb om aan te trekken. Planten water geven? Elke 2 maanden nieuwe planten kopen is heel gewoon. Visite?! Oh jee, paniek!!

Maar sinds april is dat voorbij. *insert zen-achtig melodietje* Ik heb FlyLady ontdekt FlyLady vertelt me elke dag weer wat ik doen moet en ik doe het braaf. Er is wonder boven wonder orde in de chaos gekomen, diverse hot spots (plekken die troep aantrekken) zijn ontruimd, de douche heb ik sinds april niet meer uitgebreid hoeven doen (dat doe je dus dagelijks een beetje) en mijn wasbak in het aanrecht blinkt me al maanden tegemoed. En last but not least: ik heb kilo's clutter (troep) uit mijn woning verwijderd en het voelt geweldig!

Wil je ook leren vliegen in je huishouden? Ga dan naar http://www.flylady.org/ en doe mee!
Er is daar helaas geen enkele mogelijkheid om ervaring uit te wisselen en dergelijke en dat leek me leuk om in dit topic te gaan doen Als er meer fokkers advies van flylady willen aannemen tenminste

De website van Flylady is een beetje chaotisch, maar ik help je even op weg.
Je kan met de flylady babysteps beginnen: Babysteps
Gelijk kan je ook de Flylady lessen lezen: Flying Lessons
Om Flylady goed te begrijpen heb je haar dagelijks e-mail nodig, hier kan je lid worden: Join

Ik heb daar overigens een speciaal emailadres op hotmail voor aangemaakt! Fly+mijnnaam@hotmail.com Je krijgt namelijk erg veel e-mail op een dag van haar en je mag het merendeel ook direct weggooien, het zijn vooral herinneringen namelijk. Maar dat wilde ik dus niet in mijn reguliere inbox hebben, en mijn advies is dan ook om er een speciaal emailadres voor aan te maken

Lang stuk tekst zeg Nou ja, Flylady is dus gewoon super
Ik zocht nog naar al mijn anti-huishoudtopics, maar de leuksten kan ik niet vinden. Dit wel:

In het vorige topic:

de flybaby van Jelief:



Het opgeruimde aanrechtkastje van Troel:

voor:



na:



Het gootsteenkastje van yours truly:

voor


na


Een Flylady topic is natuurlijk niet compleet zonder shiny sinks maar die heb ik in deel 5 niet gezien

Dan maar een paar foto's uit topics daarvoor

De sink van Aventura:


Het aanrecht plus de sink van Sanne:


De sink van Nugget plus haar controljournal:




Het aanrecht plus de sink van DarkElf:


De sink van Barb:


De sink van Fee-tje:


De sink van Spiegelei:


De sink van Nicole22 (alleen de rechter, de linker staat nog in het chloor):


De sink van Lemijn:


Waarom een topic over FlyLady?
Om gezellig te babbelen over wat jij allemaal niet voor vies schoon hebt gemaakt en elkaar tips te geven.

Voorgaande delen:
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
deel 5

[ Bericht 99% gewijzigd door LadyLovelyLocks op 28-04-2007 11:30:32 ]
pi_48802037
Nog maar een keer m'n reactie waarmee ik deel 6 dichtgooide:
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 11:08 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Ik doe m'n routines en m'n zone work nog steeds trouw, en dat is te merken ! Ben nog steeds op die ene kledingkast na gedeclutterd, en er komt ook niets meer bij.

En m'n vriend en ik doen al een tijdje aan "date night", we organiseren om beurten iets leuks, dat deden we voorheen niet zo regelmatig als nu dus dat is wel erg leuk
pi_48802140
Ik ga heel fly lady even mijn huis aan kant brengen.
Merk wel aan mezelf dat het minder tijd kost dan voorheen.
  zaterdag 28 april 2007 @ 11:38:01 #4
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_48802181
kan er iemand langskomen? Bij mij is het nog niet op orde en ik wil geen flylady worden
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_48802398
Dit linkje mag er ook wel bij:
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:53 schreef Nicole22 het volgende:
Oh ja, nog een tip om gemotiveerd/geinspireerd te raken, is wel niet van FlyLady maar heeft er veel van weg: Real Simple. Dat is een Amerikaans tijdschrift (helaas hier niet te koop, ik heb een abonnement via Internet) met veel praktische organizing tips. Op de website staat ook veel informatie: http://www.realsimple.com
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_48802427
Mag ik ook erbij? Ik heb eergisteren voor 50 euro huishoudelijke artikelen gekocht, en m'n moeder was giter op bezoek en heeft mn hele aanrecht schoongemaakt dus die blinkt nu ook. Ja?
pi_48803452
Deeltje 6 alweer!
Ik zie dat mijn sink foto alweer verouderd is, inmiddels hebben we een nieuwe keuken
Mind the gap
pi_48804969
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 11:48 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Mag ik ook erbij? Ik heb eergisteren voor 50 euro huishoudelijke artikelen gekocht, en m'n moeder was giter op bezoek en heeft mn hele aanrecht schoongemaakt dus die blinkt nu ook. Ja?
Dan is je moeder de FlyLady En jij dan? Wat ga je met al die schoonmaakspullen doen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48805038
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 13:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dan is je moeder de FlyLady En jij dan? Wat ga je met al die schoonmaakspullen doen?
De ramen lappen, de vloer schrobben, et cetera. .
pi_48805118
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 13:43 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
De ramen lappen, de vloer schrobben, et cetera. .
Mogen we daar foto's van?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48810166
Ik ga dit ook maar eens bekijken... Ik ben altijd een slons geweest.. sinds ik samenwoon probeer ik wel mijn leven te beteren, maar mijn vriend is daar zoveel geroutineerder in dat het er op neerkomt dat ik bar weinig doe in huis. Eens kijken of het werkt!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zaterdag 28 april 2007 @ 21:09:51 #12
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_48815097
zooo, dag twee.

het bevalt me tot nu toe erg goed. Maar ja, hoeveel recht van spreken heb ik nou helemaal..

gootsteen is en blijft schoon en leeg. En 's avonds alles ff aan de kant smijten is ook niet het meeste werk. Moet wel mijzelf inhouden om niet te grote stappen te willen doen. Maar geloof erg in het principe dat je pas iets moet bijvoegen als die eerste (op het oog) kleine dingen routine zijn.

Dus blijf ik braag bij de babysteps, en verheug ik me op het resultaat dat er zal zijn over een maand!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_48848816
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 13:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mogen we daar foto's van?
Als iemand foto's komt maken: Ja leuk.
pi_48864876
volgens mij ga ik hier ook maar eens aan mee doen....
bij mij is het of supernetjes (wel met verboden kamers en kasten omdat het daar nog wel oorlog is )
of het is een rommelpotje....

ik wil me niet meer rotschrikken als er onverwacht visite komt of mensen afwimpelen omdat het een teringzooi is hiero
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
pi_48864992
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 11:09 schreef LadyLovelyLocks het volgende:

Het aanrecht plus de sink van Sanne:
[afbeelding]
Het zal allemaal best werken enzo, maar om nou een vliegenmepper boven je aanrecht op te hangen bij die spateldingen en dergelijke lijkt me nou niet echt de meest propere oplossing
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_48877404
Goed topic! Eigenlijk een tvp want ik kan dit topic goed gebruiken omdat ik een rommelkont ben
pi_48884005
Je wel aanmelden voor de Flylady mailinglist dan, ik zou aan alleen de topics niet zoveel hebben in elk geval.

Ik heb me voorgenomen deze maand de babysteps eens overnieuw te doen om te kijken of er nog gewoontes zijn die dan wat meer routine worden. Vandaag dag 1 dus hoef alleen m'n sink te doen
Ik doe er wel andere dingen gewoon bij natuurlijk, zoals zone work.
pi_48884438
Ik dacht altijd trouwens dat die dingen wasbakken heten.
pi_48884929
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:40 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Ik heb me voorgenomen deze maand de babysteps eens overnieuw te doen om te kijken of er nog gewoontes zijn die dan wat meer routine worden. Vandaag dag 1 dus hoef alleen m'n sink te doen
Ik doe er wel andere dingen gewoon bij natuurlijk, zoals zone work.
Ik mag de babysteps ook wel weer overnieuw doen. Alhoewel bepaalde routines er wel inzitten is het poetsen van de sink er niet één Daar heb ik gewoon geen zin meer in voor het naar bed gaan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48884982
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:55 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik dacht altijd trouwens dat die dingen wasbakken heten.
Alleen in je badkamer of slaapkamer, in de keuken heet het gootsteen of spoelbak volgens mij. Maar ik ben gehersenspoeld door honderden duizenden Flylady emails (ik denk inclusief reminders ongeveer 750 in de maand ), dus ik gebruik jargon

@ Isabeau; ik versta onder sink shinen vooral de afwas doen, voor de rest is het een kwestie van na het afwassen en na ander gebruik er even een vaatdoekje overheen halen, zo blijft 'ie wel glimmend. En ik gebruik nu ook elke dag een schone vaatdoek, dat is ook weleens anders geweest.

[ Bericht 36% gewijzigd door LadyLovelyLocks op 01-05-2007 12:18:46 ]
pi_48885123
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:11 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Alleen in je badkamer of slaapkamer, in de keuken heet het gootsteen of spoelbak volgens mij. Maar ik ben gehersenspoeld door honderden Flylady emails, dus ik gebruik jargon
En dat mag in dit topic
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48885197
voel me meteen geroepen om mijn sink weer zo eruit te laten zien als op de foto
Hij is wel netjes, maar dat was echt netjes
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_48885237
Amateurs.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 16:48:21 #24
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_48893986
voor mij is het sink -shinen ook zorgen dat ie leeg en schoon is. Daarop volgt dan aanrecht leeg en om dat te bereiken de vaatwasser legen. Dus alleen het schoonmaken van de gootsteen is wat ruimer alhier...

echt mooi glanzend glimmen lukt sowieso niet want ik heb in mijn nieuwe high-tec witte hoogglans keuken een ouderwetse tegeltjesbak
heel mooi!! (vind ik dan) als ik mijn fototoestel weer aan de praat heb zal ik eens een foto posten van mijn mooie lege en vooral schone sink...

heb btw erg veel baat bij flylady! als ik nu 's ochtends beneden ben is de badkamer al schoon en de bedden opgemaakt. dat geeft rust in je hoofd...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_48897744
Klinkt goed, maar hoe moet ik dit voor me zien? Hoeveel opdrachten krijg je van die vliegmuts per dag?
Ik denk dat mijn huishouden het er ook wel goed bij zou doen, ik ben wel een beetje van de chaos.
There is no love sincerer than the love of food.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')