Ja, "lotgenoten"quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik vind dat zelf niet zo schokkend. Soort zoekt soort is iets dat in een sociale context toch wel vaak geldt.
quote:Op maandag 23 april 2007 23:54 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Geen idee. In elk geval was het bij Bundy wel heel erg met de fans:
In Florida, a tight guard was kept on him to prevent another escape. While there, Bundy received a great deal of media attention, and with it, plenty of fan mail from adoring women. In The Stranger Beside Me, Ann Rule noted that some of these women were frightened of Bundy even as they viewed him in the most romantic light. A few, unable to match the person Bundy was to the kinds of crimes of which he was accused, firmly believed that he was innocent of the charges, and during his trial they crowded the front rows of the courtroom to show their support. Many of them even looked like his victim type ? girls with long brown hair, parted in the middle. Among these women, Carol Ann Boone became a rather steady girlfriend. She moved from Washington to Florida to be near Bundy, and was soon a media darling.
Boone believed in Bundy's innocence and took every opportunity to describe how he was being unfairly railroaded. Then after he was convicted, she maintained her stance and during the penalty phase of his 1980 trial, she testified on his behalf.
Then came a surprise.
Bundy took advantage of an old state law that allowed a declaration in court to constitute a legal marriage. He stood up and proposed. Boone gleefully accepted, and Bundy pronounced them married.
Somehow Boone got impregnated and had his child. Some sources say it was a daughter, others a son. Some say she managed to have conjugal relations with him, others that she smuggled his semen out of the prison and was artificially inseminated. However it happened, she was clearly a woman in denial of the facts. She even managed to ignore compelling evidence that Bundy's teeth marks had been left in one of the victims. This confessed killer of more than 30 women had completely blinded her with his charm.
Yet despite their marriage, many other women still wrote to him or came to see him during the years between his conviction and 1989 execution. One of them, apparently, later married another serial killer in prison.
Ik heb er overigens ook een boek over gelezen, uit de True Crime serie (te koop bij De Slegte, waar ze meer seriemoordenaarsboeken hebben dan bij de andere winkels btw). Er was zelfs een vrouw die in opdracht van een moordenaar een andere vrouw probeerde te vermoorden met het plan in een condoom gesmokkeld sperma van de achter de tralies zitten de moordenaar bij de vrouw achter te laten, zodat het zou lijken alsof er toch nog iemand anders met zijn DNA in de rondte liep en er dus twijfels gezaaid konden worden over zijn schuld aan de eerdere moorden.quote:
Heb je ook nog contact gehad met andere (serie)moordenaars? Heeft dat contact je meer inzicht opgeleverd in hun beweegredenen? En heb je contact gehad uit belangstelling of omdat je onderzoek doet o.i.d.?quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:52 schreef Ripley het volgende:
...
Ik heb zelf die fascinatie ook - lees alles wat los en vast zit erover, heb een moordenaar ook gemaild over zijn beweegredenen ed en antwoord teruggekregen. Mijn fascinatie gaat vooral over de psychologie van hoe iemand tot zoiets in staat is. En je hebt heel veel verschillende soorten mensen die een seriemoordenaar zijn geworden en ook heel veel verschillende soort seriemoordenaars (georganiseerd/gedesorganiseerd, succesvolle mannen met gezinnen tov de typische enge man etc. etc.)
Ik zou nooit met zo'n man willen trouwen, ben er ook niet verliefd op. Wat dat is bij die vrouwen snap ik ook niet.
Wat me trouwens schokte was dat die gasten kennelijk onderling contact hebben. De jongen die ik geinterviewd heb schreef met een meisje die elders in de gevangenis zat en met de moordenaar van de Nederlandse studente Rene Harteveld, de Japanner, Issei Sagawa bijvoorbeeld.
Heel fijnquote:Op dinsdag 24 april 2007 12:51 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik heb er overigens ook een boek over gelezen, uit de True Crime serie (te koop bij De Slegte, waar ze meer seriemoordenaarsboeken hebben dan bij de andere winkels btw). Er was zelfs een vrouw die in opdracht van een moordenaar een andere vrouw probeerde te vermoorden met het plan in een condoom gesmokkeld sperma van de achter de tralies zitten de moordenaar bij de vrouw achter te laten, zodat het zou lijken alsof er toch nog iemand anders met zijn DNA in de rondte liep en er dus twijfels gezaaid konden worden over zijn schuld aan de eerdere moorden.
Gelukkig was de vrouw die ze had uitgekozen als slachtoffer toevallig een karatekampioene en wist ze dankzij een paar rake klappen te ontkomen
Beide, belangstelling en nieuwsgierigheid naar zijn beweegredenen en ik kon het combineren met mijn werk. Verder geen contact gehad.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:56 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Heb je ook nog contact gehad met andere (serie)moordenaars? Heeft dat contact je meer inzicht opgeleverd in hun beweegredenen? En heb je contact gehad uit belangstelling of omdat je onderzoek doet o.i.d.?
Ik denk bij het woord seriemoordenaar ook altijd aan Ripley. Maar dat klinkt zo onaardigquote:Op dinsdag 24 april 2007 12:11 schreef Copycat het volgende:
Ik vroeg me al af waar je bleef, Ripley!
Ah, ok. Wat doe je voor werk? (als ik dat vragen mag)quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:15 schreef Ripley het volgende:
[..]
Beide, belangstelling en nieuwsgierigheid naar zijn beweegredenen en ik kon het combineren met mijn werk. Verder geen contact gehad.
Op dat moment schreef ik voor een tijdschriftquote:Op dinsdag 24 april 2007 13:24 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Ah, ok. Wat doe je voor werk? (als ik dat vragen mag)
Zoveel vrouwelijke seriemoordenaars zijn er nog niet. Je zou in ieder geval in de geschiedenisboekjes terecht komenquote:Op dinsdag 24 april 2007 13:58 schreef Ripley het volgende:
Ik vind het wel geinig dat je aan mij denkt bij het woord seriemoordenaar hoor, IsaZolang je maar weet dat ik er zelf geen ben
Ze zijn er wel hoor, maar dan zijn het vaak andersoortige seriemoordenaars dan de bloedige Ted Bundy types. Vaak moorden ze met gif bijvoorbeeld. Verpleegsters die kinderen of bejaarden vermoorden, Goede mie die haar familie arsenicum voerde etc.quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zoveel vrouwelijke seriemoordenaars zijn er nog niet. Je zou in ieder geval in de geschiedenisboekjes terecht komen![]()
Waarom zijn seriemoordenaars vooral mannen?
Hoe kan zo iemand op vrije voeten komen!quote:De grootst nog in levende zijnde seriemoordenaar is Pedro Alonso Lopez. Hij verkrachtte en vermoordde naar schatting 370 vrouwen. Hij zat in de gevangenis in Ecuador, maar is naar verluid terug op vrije voeten. Zijn bijnaam luidt "Het monster van het Andesgebergte".
Pyromanie en dierenmishandeling, ok, maar bedplassen?quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:03 schreef Liewec het volgende:
- De 'triad' bij jonge kinderen die KUNNEN wijzen op serieuze problemen op latere leeftijd (maar in elk geval met enige regelmaat voorkomen in de jeugd van seriemoordenaars): Bedplassen, dierenmishandeling en pyromanie.
Daar is serieus onderzoek naar gedaan en veel seriemoordenaars bleken op latere leeftijd nog steeds in bed te plassen. Maar ik geloof dat ze alweer van die trias zijn afgestapt.quote:Op maandag 30 april 2007 10:57 schreef Dodecahedron het volgende:
Pyromanie en dierenmishandeling, ok, maar bedplassen?
Hier ben ik het in ieder geval mee eens. Het is inderdaad de mystiek en onbegrijpelijkheid die erachter schuilt wat het zo interessant maakt. Een figuur zoals Hannibal Lecter uit de Hannibal-trilogie (die nieuwe kutfilm reken ik niet mee) spreekt tot ieders verbeelding.quote:Op vrijdag 20 april 2007 17:21 schreef Reya het volgende:
Ik denk dat het niet zozeer de psyche van seriemoordenaars is dat hen zo 'populair' maakt, maar eerder de sensatie die er omheen hangt; moord is nou eenmaal - hoe gruwelijk het ook is - voor veel mensen sensationeel, en zeker seriemoord is iets heel zeldzaams, waarbij mensen het gevoel krijgen dat je dan dus wel bijzonder moet zijn om het te begaan. Je ziet de status van dergelijke lieden dan ook wel eens tot mythische proporties uitgroeien.
Vanwege het feit dat ze niet zo sociaal gericht zijn als vrouwen. Vrouwen zijn tig malen gevoeliger voor veroordelingen van de medemens en blijven zo netjes in de sociale dwangbuis. Hierdoor doen ook maar weinig vrouwen wat ze werkelijk willen, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom zijn seriemoordenaars vooral mannen?
Even laat hierop terugkomend: Dit is pertinent niet waar, in die zin dat dit zeker niet de reden is waarom vooral mannen seriemoordenaars zijn en weinig vrouwen. Je insinueert dat vrouwen geen gekke dingen doen omdat ze gevoeliger zijn voor wat hun omgeving wat hun vindt, en als mannen dat ook zouden hebben, dat seriemoordernaars-in-de-dop zich wel zouden bedenken. Dat is echt onzin.quote:Op maandag 30 april 2007 14:55 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Vanwege het feit dat ze niet zo sociaal gericht zijn als vrouwen. Vrouwen zijn tig malen gevoeliger voor veroordelingen van de medemens en blijven zo netjes in de sociale dwangbuis. Hierdoor doen ook maar weinig vrouwen wat ze werkelijk willen, maar dat terzijde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |