abonnement Unibet Coolblue
pi_48415188
Moet vrijdag naar Londen met behoorlijk wat bagage (4 kisten met kwetsbare spullen). Daarom heb ik besloten met de auto te gaan, zodat ik geen ellende heb met vliegtuig of trein.
Trein omdat het niet te doen is om met de zware bagage te slepen, vliegtuig omdat ik weet hoe er met je bagage omgegaan wordt (en de beperking op het gewicht).

Nu zie ik wel op tegen het rijden in Londen. Heeft iemand ervaring?
Is het zo erg als het lijkt?

Ik kom vrijdagmiddag aan en vertrek zondagochtend weer. Die zondag zal wel goedkomen, verwacht dat het dan niet zo druk zal zijn. Maar die vrijdag..?

Wie kan me wel of niet geruststellen?
  dinsdag 17 april 2007 @ 13:21:57 #2
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_48415427
Wij reden bij Rotterdam het water in, maar ver zijn we toen niet gekomen helaas.
OT: volgens mij is het vrij prijzig en je moet ook links rijden he. Lijkt me niks
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_48415883
Londen geen ervaring maar met de boottocht wel

Ik had een retourtje voor het weekend (vrij/zondag) voor 2 pers en een forse auto (Passat) voor 80 euro
Moet je wel in de nacht op de boot en je gaat van Calais naar Dover
  dinsdag 17 april 2007 @ 13:35:41 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_48415978
Waar moet je in Londen wezen om te beginnen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 17 april 2007 @ 13:39:25 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_48416130
Ik heb afgelopen zomer m'n huurauto teruggebracht in hartje Londen. Het rijden in Londen zag ik wel tegen op, en 't is daar een CHAOS en het stinkt enorm van de uitlaatgassen. Zorg dat je weet waar je moet zijn, hoe je moet rijden, want je kan NERGENS even stoppen om op de kaart te kijken.... Dus fout rijden maakt het erger! De TomTomGeneratie is hier duidelijk in het voordeel
Verder is het zo dat als je voorsorteert om rechtsaf te gaan, ze achter je gaan staan toeteren... Het waarom daarvan ontgaat me, verderrijden ging niet, en m'n afslag missen wou ik ook niet. Dus gewoon fijn negeren en laat ze maar zien!
Los hiervan is het goed te doen... Airco aan, muziekje er bij en gewoon niks d'r van aantrekken dat het een paar uur veel te druk is.
Let wel op het links-rijden..... Als je het nooit gedaan hebt, is je eigen auto waarschijnlijk wel makkelijker, maar LET ER OP

Hoe het met douane zit weet ik niet, maar zorg dat je papieren zo nodig op orde zijn voor de spullen die je meeneemt.

*edit* Ik kan wel vertellen dat ik heel blij was dat ik m'n auto heel afleverde bij de verhuurder
censuur :O
pi_48416184
Bochten zijn heel lastig als je links moet rijden. Voor je het weet zit je weer aan de verkante keer.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_48431030
Ik moet in de buurt van Covent Garden zijn. Hartje stad, dus.
De tol kan vooraf online betaald worden, dus dat scheelt alweer.

En gelukkig heb ik TomTom bij me, dus het kaartlezen en de juiste route (her)berekenen levert me gelukkig geen zorgen op.

Zie inderdaad op tegen de chaos en het links rijden. Heb net mijn verzekering maar even gebeld om een no-claim beschermer te nemen bij m'n verzekering. Als ik een foutje maak in de stad, gaat m'n bonus/males er in ieder geval niet aan...

Wat betreft de douane, zal het wel meevallen. Er is in de EU vrij verkeer van personen en goederen...

Dank voor de reacties! En als anderen nog wat kwijt willen, feel free!
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:47:37 #8
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48437130
Ik heb niet in London zelf gereden, maar ben wel met de auto van IJmuiden naar Newcastle gevaren, en heb vervolgens een flink eind in heel Schotland en Noord-Engeland rondgereden.... Ik heb tevens ooit een auto gehuurd in Dublin, en vond het met mijn eigen auto toch een stuk prettiger rijden dan met het stuur aan de andere kant.

Heb dus wel in Edinburgh, NewCastle en Glasgow gereden, alsmede in Dublin. Ik vind zelf dat in de grote steden het makkelijker is dan de kleine dorpjes, omdat je automatisch met de rest van het verkeer mee gaat. Ik heb in de Schotse "Highlands" wel eens de fout gemaakt door op een weggetje dat zo breed was als 1 auto naar RECHTS uit te wijken om tegemoetkomend verkeer door te laten, en daar zijn ze minder blij mee....

Ik was zelf na een half uurtje rijden wel gewend aan het links rijden. In Dublin - ook al had ik een automaat gehuurd - duurde het langer om te wennen aan het stuur aan de andere kant.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 20 april 2007 @ 06:30:43 #9
269 vats
Live life to the max!
pi_48527628
Heb er een jaar gewoond, en moet eerlijk zeggen dat ik auto rijden in engeland relaxter vind als in NL!
Ok london is rete druk (ook op zondag) maar als je weet waar je moet zijn, en je hebt alle tijd van de wereld dan is het er prima autorijden (met de underground ben je wel 10 keer sneller als met de auto)

Anyway paar voordelen van Engeland rijden tegenover Nederland

- Op de snelwegen zijn de banen veel breder
- Geflitst worden is echt leuk, bekeuring sturen ze niet door naar Nederland
- Parkeren is gratis ook als je moet betalen, want bekeuringen sturen ze niet door naar Nederland (let op zorg wel dat je weet of ze in die gemeente klemmen of slepen)
- Vind Radio 1 (soort van de Engelse 3FM, maar dan beter) helemaal de bonus

Succes, maar ja je bent al terug
pi_48533924
Ben ooit met mn ouders met de Stena-Line gegaan vanaf Hoek van Holland naar Dover . Hopsa Passat ingeladen, paar uurtjes wachten en dan relax uitrijden... De eerste 5 min zit je constant zo in de auto maar na verloop van tijd went het links-rijden wel
pi_48534121
Mijn ervaring is dat het links rijden idd snel went. Niet dat ik zelf reed, maar heb wel een stuk of 8-10 keer naast anderen gezeten. Over het algemeen reden we naar Calais om vanuit daar over te varen naar Dover. Dit is goedkoper, en bovendien zit je maar 2 of 3 uurtjes op de boot.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_48812530
Nou, met 2 vingers in de neus. Het stelt echt helemaal niets voor.
Ben inmiddels alweer terug en vond het zelfs relaxed om in Engeland te rijden. De eerste minuten als je van de boot afkomt is het even nadenken, maar daarna gaat het vanzelf.
En in de stad is het inderdaad enkel "go with the flow".

Ben van Duinkerken naar Dover gegaan. Is een hele rustige boot en maar iets langer onderweg dan vanaf Calais. En buitengewoon betaalbaar! Retourtje voor nog geen 80 euro.

Dank voor de reacties, het stelde me wat gerust. Al was dat achteraf gezien niet nodig!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')