abonnement Unibet Coolblue
pi_48409390
Zo, net even een super goedkope reis geboekt naar Lloret de Mar. Over 2 weken ga ik samen met mijn dochter (nog net voor al het puberige volk daar arriveert)
Aangezien het nog niet echt warm is daar, zo rond de 21 graden, wil ik ook wel wat andere dingen doen dan strand hangen, shoppen en terrasjes pakken.

Iemand tips? Botanische tuinen in Blanes, zijn die de moeite waard? Dagje Barcelona goed te doen qua afstand? En Marineland, is dat wat (ik ga samen met mijn dochter van 5)?
pi_48409593
Ik zou zeker een dagje Waterworld doen. Ligt net buiten Lloret, je bent er zo met de bus. Het is (zeker voor kleine kinderen) één groot zwemparadijs. Verder is Barcelona goed te doen. Je kan met de bus naar Blanes en vanaf daar de trein pakken.
  dinsdag 17 april 2007 @ 10:32:41 #3
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_48409594
alles wat je noemt is leuk en goed te doen!

barca moet je zeker doen, super leuke stad.
De botanische tuinen in Blanes ben ik ook geweest, en ben zelfs die hele berg op lopend geweest. Toen ik er was zat ik er echt met een hittegolf, en de tuin had er wel wat onder geleden, wel salamandertjes toen daar gezien marineland is voor iedereen leuk uiteraard

In lloret zelf is natuurlijk ook nog zat te doen voor je dochter, als toeristische stad zijnde, midget golf, speeltuinen e.d. ik kan je ook aanraden om een boottocht te maken in zon boot met half glazen bodem, lekker visjes kijken
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
pi_48409775
zelfs in het voorjaar kun je er goed ZUIPEN!
pi_48410207
Waterworld is denk ik iets te veel van het goede voor de dochter van 5. Marineland is veel beter voor haar, vind ik.
pi_48410267
goed aan et plannen geweest

barca is superstad. en lekker om de hoek.
en marineland (en andere) waterparken zijn altijd goed voor een dag lol.
je kan ook een (onder)water tocht maken op een boot (met glaswanden onder de zeespiegel)
  dinsdag 17 april 2007 @ 11:06:02 #7
121890 M42
I Love Techno!
pi_48410711
Port Aventura is ook een zeer mooi attractiepark! alleen zijn wel de meeste attracties gericht op oudere kinderen en volwassenen.
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
pi_48410722
De bus naar barca pakken kostte geloof iets van 8 euro pp vorige zomer vanaf tossa de mar dus goed te doen.
pi_48410761
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:06 schreef M42 het volgende:
Port Aventura is ook een zeer mooi attractiepark! alleen zijn wel de meeste attracties gericht op oudere kinderen en volwassenen.
het is alleen 2 uur in de bus naar salau rijden, maar wel mooi en leuk idd.
  dinsdag 17 april 2007 @ 11:07:44 #10
121890 M42
I Love Techno!
pi_48410773
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:06 schreef nexhil het volgende:
De bus naar barca pakken kostte geloof iets van 8 euro pp vorige zomer vanaf tossa de mar dus goed te doen.
Vanaf Blanes (naast Lloret) kan je met de trein naar Barcelona! en die rit alleen al is geweldig... je rijdt langs vele dorpjes direct langs het strand of de zee en een ticket is ook rond de 8 Euro

Ook in Barcelona met de open tour bussen is geweldig, maar Barcelona lijkt mij voor een 5 jarige geen hol aan... kinderen vinden het leuker bij een speeltuin of een zwembad en eventueel een kinderdisco
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
pi_48410956
Misschien is het Dalí-museum in Figueras ook wel leuk om een kijkje te nemen, dat is dan wel ongeveer 80 km rijden vanaf Lloret.
pi_48411345
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:07 schreef M42 het volgende:

[..]

Vanaf Blanes (naast Lloret) kan je met de trein naar Barcelona! en die rit alleen al is geweldig... je rijdt langs vele dorpjes direct langs het strand of de zee en een ticket is ook rond de 8 Euro
ik zou ook de trein nemen ipv de bus, leuke belevenis!
pi_48412836
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:07 schreef M42 het volgende:

[..]

Vanaf Blanes (naast Lloret) kan je met de trein naar Barcelona! en die rit alleen al is geweldig... je rijdt langs vele dorpjes direct langs het strand of de zee en een ticket is ook rond de 8 Euro

Ook in Barcelona met de open tour bussen is geweldig, maar Barcelona lijkt mij voor een 5 jarige geen hol aan... kinderen vinden het leuker bij een speeltuin of een zwembad en eventueel een kinderdisco
Ben vorig jaar al met een vriendin naar Barca geweest, dus weet wel een beetje wat er te doen is, en dat park (ben even de naam kwijt) is zeker ook mooi om te zien voor mijn dochter. En daarbij houdt ze echt van shoppen, dus geen enkel probleem om haar mee naar Barca te nemen.
De trein nemen langs de zee heb ik ook al gedaan vorig jaar van Barca naar Sitges, en de rondrit met die open bussen ook, dus dat zijn geen vereisten.
Barca is gewoon een topstad!

Bedankt trouwens iedereen voor jullie tips tot zover!~
pi_48417356
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 10:53 schreef rival het volgende:
goed aan et plannen geweest

je kan ook een (onder)water tocht maken op een boot (met glaswanden onder de zeespiegel)
Heb ooit eens zo'n trip gemaakt in Curacao. Na 2 minuten was ik zo ongelofelijk zeeziek, dat ik de rest van de trip dooziek met mijn hoofd tegen het raam heb gehangen. Toen maar aan mezelf beloofd dit nooit meer te doen. Wel jammer, want denk dat mijn dochter het super zou vinden.

Verder nog iemand leuke ideeen?
pi_48419195
Veel meer ideeën in ons zomer subforum => [Zomer 2007] Lloret de mar [deel 2]
pi_48419719
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 14:50 schreef DutchTrain het volgende:
Veel meer ideeën in ons zomer subforum => [Zomer 2007] Lloret de mar [deel 2]
Ja, maar dat is nou net niet wat ik bedoel. Ben die uitgaans shit wel een beetje ontgroeid en daarbij denk ik niet dat ik mijn dochter de clubs in krijg.

Het gaat mij dus om alle andere bezigheden behalve zuipen/stappen
pi_48420184
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:01 schreef mirannie het volgende:
Ja, maar dat is nou net niet wat ik bedoel. Ben die uitgaans shit wel een beetje ontgroeid en daarbij denk ik niet dat ik mijn dochter de clubs in krijg.

Het gaat mij dus om alle andere bezigheden behalve zuipen/stappen
Sorry..

Barcelona is te doen met de bus en de trein, maar vanaf Lloret nog best wel een eindje. Er is daar genoeg te zien, dus wellicht is het een optie om daar te overnachten.
Girona is ook nog wel een aardig stadje, maar voor de rest kom je daar toch echt voor het strand en de bijbehorende betonnen hotels...
  woensdag 18 april 2007 @ 00:08:37 #18
121890 M42
I Love Techno!
pi_48443440
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:11 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Sorry..

Barcelona is te doen met de bus en de trein, maar vanaf Lloret nog best wel een eindje. Er is daar genoeg te zien, dus wellicht is het een optie om daar te overnachten.
Girona is ook nog wel een aardig stadje, maar voor de rest kom je daar toch echt voor het strand en de bijbehorende betonnen hotels...
Een eindje? met de Bus naar het treinstation van Blanes duurt een paar minuten en met de trein naar Barcelona is 1.5 uur.
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
pi_48446657
quote:
Op woensdag 18 april 2007 00:08 schreef M42 het volgende:

[..]

Een eindje? met de Bus naar het treinstation van Blanes duurt een paar minuten en met de trein naar Barcelona is 1.5 uur.
Wat? Zo lang? En met de bus? Gaat dat sneller? Heb namelijk vorig jaar wel gemerkt dat de trein daar vrij traag reed, en ook heel veel stopte.
pi_48447049
quote:
Op woensdag 18 april 2007 06:32 schreef mirannie het volgende:
Wat? Zo lang? En met de bus? Gaat dat sneller? Heb namelijk vorig jaar wel gemerkt dat de trein daar vrij traag reed, en ook heel veel stopte.
Het blijft meer dan een uur. Lloret is zo'n beetje de noordelijkste badplaats en de trein rijdt er niet.
pi_48447070
Huur een fiets en ga (goed ingesmeerd) een kustrit maken .

Heb ik toen ook gedaan
| ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^|
| who gives a fuck-truck | '|""";.., ___.
|_... _ ... _11:11__ = = = | = _|__|..., ]
"(@ )'(@ )" " " " * | (@ )(@ )* * * * * (@ )
  woensdag 18 april 2007 @ 11:38:07 #22
121890 M42
I Love Techno!
pi_48453992
quote:
Op woensdag 18 april 2007 06:32 schreef mirannie het volgende:

[..]

Wat? Zo lang? En met de bus? Gaat dat sneller? Heb namelijk vorig jaar wel gemerkt dat de trein daar vrij traag reed, en ook heel veel stopte.
http://www.barcelonagids.com/placeitem.php?gelegenheid=37
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
pi_48454153
edit: -topic niet gelezen-
pi_48454740
quote:
Op die link zie ik een hoop vragen, maar helaas geen antwoorden. Ach, desnoods zoek ik dat ter plaatse wel uit.

Iemand nog andere leuke tips/ideeen voor in of rondom Lloret de Mar?
  woensdag 18 april 2007 @ 12:05:12 #25
121890 M42
I Love Techno!
pi_48455208
nog wat info: http://www.creperietheo.nl/info_omgeving.htm
http://home.tiscali.nl/da(...)je.html#anchor757777

Volgens mij ging ik destijds van Blanes naar Barcelona Sants (groot centraal station) en van daaruit een rondtour genomen met een open bus.
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')