Ja bij mij was het helemaal luxe hoor. Ik kreeg een beurs van de Japanse overheid, ticket betaald etc etc. Dus niks te klagen. Nog veel beter dat Erasmus achtig omdat mijn programma er was om EN goed onderzoek te doen(deed ik ook) EN Japans te leren EN vakken te volgen(80 ECTS in een jaar

en weinig moeite) EN daarnaast zowel individueel als deel van het programma, de Japanse cultuur te leren kennen (workshops, uitstapjes etc etc). Ik bedoel, het was 'like heaven' voor mij.
Ik vind het dan ook achterlijk dat dit jaar en voor komend jaar niemand van de faculteit Biologie in Utrecht (waarmee Tohoku een exchange agreement heeft) daar aan meedoet.

Ik bedoel, het is een buitenkans. Ok, een jaar is lang(een half jaar kan ook, maar dan heb je weinig kans op een beurs). Het is zo zonde die kans te laten liggen, je wordt begeleid, alles geregeld etc. Misschien verkijk ik me wel gewoon op hoeveel mensen er geinteresseerd zijn in Japan maar buiten die faculteit ken ik hopen mensen die wel zouden willen gaan. Erg jammer maar ja.
En Doodkapje, ja ik snap hoe je je voelt hoor. Daardoor voelde ik me op mijn lab ook niet op mn gemak. Gelukkig was mijn advisor vrij losjes en snapte mijn situatie, maar de Prof. was een grote man met veel "macht". Die zou het liefst zien dat iedereen op lab bleef slapen en vroeg weer aan t werk. Maar goed, de spanning die dr hing was abnormaal. Aan de andere kant, ik ken ook wel labs die idd losser zijn. Waar doe je eigenlijk onderzoek naar?