abonnement Unibet Coolblue
pi_48311270
Okee, doe je kind als rasheiden op een protestants-christelijke basisschool, omdat-ie in de buurt zit. Lekker handig denk je. Nee, hoor, dan wordt de blijde boodschap via je kind in huis verspreid. . Het is godomme alsof je hondenbezitter bent en dat je, doordat je je hond uitlaat, geconfronteerd wordt met de zwakzinnige verhalen van mede hondenbezitters die hun hond uitlaten over hún hond. Bruiloft in Kana, boekje dat hier ligt, begon ze voor te lezen na de maaltijd. Over die Jezus dude you know die als de wijn op is, niet even gewoon bier haalt, maar water in nog meer wijn verandert.
Serieus, heeft 1 van jullie heidenen hier ervaring met een min of meer zeg maar ongelukkig schoolkeuze, waarbij je je kind stuurt naar een christelijke school (omdat-ie dichtbij zit) terwijl je zelf niet christelijk bent. Worden die kinderen geheel gebrainwashed of krijg je dat er nog wel uit na verloop van tijd?
I´m back.
pi_48311423
Laat je kind tien minuten verder fietsen naar een openbare school, of zeik niet zo.
Wat denk je nou zelf, dat zo'n naam er gewoon voor de lol is neer gezet? Omdat het interessant klinkt? Dergelijk onderwijs bestaat al sinds jaar en dag, en de boodschap die meegegeven wordt is in al die tijd niet veranderd. En toch denkt meneer de atheïst dat het heus wel meevalt.

Dit is net zo treurig als die Moslim-kinderen die wel op een Katholieke school zaten, maar die niet mee mochten doen aan het Kerst-ontbijt van hun ouders, vroeger.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_48311438
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 00:11 schreef Ryan3 het volgende:
Okee, doe je kind als rasheiden op een protestants-christelijke basisschool, omdat-ie in de buurt zit. Lekker handig denk je. Nee, hoor, dan wordt de blijde boodschap via je kind in huis verspreid. . Het is godomme alsof je hondenbezitter bent en dat je, doordat je je hond uitlaat, geconfronteerd wordt met de zwakzinnige verhalen van mede hondenbezitters die hun hond uitlaten over hún hond. Bruiloft in Kana, boekje dat hier ligt, begon ze voor te lezen na de maaltijd. Over die Jezus dude you know die als de wijn op is, niet even gewoon bier haalt, maar water in nog meer wijn verandert.
Serieus, heeft 1 van jullie heidenen hier ervaring met een min of meer zeg maar ongelukkig schoolkeuze, waarbij je je kind stuurt naar een christelijke school (omdat-ie dichtbij zit) terwijl je zelf niet christelijk bent. Worden die kinderen geheel gebrainwashed of krijg je dat er nog wel uit na verloop van tijd?
Mijn zoontje kwam op een gegeven moment thuis en wist wat ie later wilde worden... jezus want die kon wonderen!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  Donald Duck held zaterdag 14 april 2007 @ 00:17:27 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_48311491
Wees blij, nu dwaalt je kind niet af en zal verlichting vinden!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_48311613
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 00:15 schreef Nosh het volgende:
Laat je kind tien minuten verder fietsen naar een openbare school, of zeik niet zo.
Wat denk je nou zelf, dat zo'n naam er gewoon voor de lol is neer gezet? Omdat het interessant klinkt? Dergelijk onderwijs bestaat al sinds jaar en dag, en de boodschap die meegegeven wordt is in al die tijd niet veranderd. En toch denkt meneer de atheïst dat het heus wel meevalt.

Dit is net zo treurig als die Moslim-kinderen die wel op een Katholieke school zaten, maar die niet mee mochten doen aan het Kerst-ontbijt van hun ouders, vroeger.
Nee, kut, vergeten te zeggen, ik wist pas een jaar later dat die lui protestants-christelijk zijn. Het staat niet op hun gevel, zeg maar. En in het eerste jaar doen ze er niet zoveel aan. Hoe dan ook, het valt m.n. mij kwalijk te dulden, maar goed, ik wist het niet. Verder is het wel een goed schooltje. De klassen zijn erg klein. En de methoden die ze hanteren werken erg goed. Alleen ja, ik als heiden trok mijn shirt over mijn kop en ging kikvorsprongen maken vanmiddag. (Triviant vraag: uit welke Britse comedie ken je deze kikvorssprongen, wie voerde ze uit (stagename en naam van acteur) en in welke aflevering (noem titel) was dit?)

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 14-04-2007 00:45:29 ]
I´m back.
  zaterdag 14 april 2007 @ 00:22:44 #6
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_48311651
Meteen terughalen en de dichtstbijzijnde Montessori school opzoeken! (Meer kan ik niet bedenken)
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_48311660
Wees blij. Ze wil straks ook geen seks voor het huwelijk. Scheelt jou over een kleine 10 jaar een hoop kopzorg.
Wie dit leest is gek
pi_48311661
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 00:17 schreef __Saviour__ het volgende:
Wees blij, nu dwaalt je kind niet af en zal verlichting vinden!
Ipv bier halen, water in wijn veranderen??? Da's afdwalen hoor.
I´m back.
pi_48311684
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 00:22 schreef Aoristus het volgende:
Meteen terughalen en de dichtstbijzijnde Montessori school opzoeken! (Meer kan ik niet bedenken)
Ja, die zit ergens in de Randstad, ook een wit schooltje natuurlijk, maar goed.
I´m back.
pi_48311714
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 00:15 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Mijn zoontje kwam op een gegeven moment thuis en wist wat ie later wilde worden... jezus want die kon wonderen!
Ja, bier halen bij de Appie...
I´m back.
  zaterdag 14 april 2007 @ 00:26:31 #11
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_48311754
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 00:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, die zit ergens in de Randstad, ook een wit schooltje natuurlijk, maar goed.
Wij hadden de eerste neger, een Surinaams jongetje die via de voordeelregel naar Nederland is ge-emigreerd. Het was even wennen, maar al snel bleek het goed volk, hij dronk ook halfvolle schoolmelk.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_48312062
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 00:26 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Wij hadden de eerste neger, een Surinaams jongetje die via de voordeelregel naar Nederland is ge-emigreerd. Het was even wennen, maar al snel bleek het goed volk, hij dronk ook halfvolle schoolmelk.
Ja, ik groeide op in Zeeuws-Vlaanderen. Nu was er in Terneuzen een Porgy and Bess jazz club en de uitbater was, zoals we dat toen plachten aan te duiden, een neger, die 'op' ons dorp woonde. Wij (paar vriendjes en ik, sociologen met een bloedend hart in spé) kwamen daarachter, en wij dus in de bosjes liggen voor zijn huis om hem eens te aanschouwen. Gna.
Ook in dit dorp nauwelijks allochtonen anno 2007. In de hele gemeente (5 dorpen) een stuk of 200. Bij ons in de straat 1 familie waarvan de man uit de Antillen komt en de vrouw uit Colombia, off all places. Schooltje waar kleine op zit idem, nauwelijks autochtonen behalve kroost van eerder genoemd paar, kleine klasjes, voldoende aandacht dus, zeker 75% stroomt door naar eh... HAVO-VWO. Ik ben ook 20 20 met leerkracht, alleen die blijde boodschap hè.
I´m back.
  zaterdag 14 april 2007 @ 00:42:55 #13
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_48312229
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 00:22 schreef Aoristus het volgende:
Meteen terughalen en de dichtstbijzijnde Montessori school opzoeken! (Meer kan ik niet bedenken)
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 14 april 2007 @ 00:57:22 #14
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_48312604
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 00:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ik groeide op in Zeeuws-Vlaanderen. Nu was er in Terneuzen een Porgy and Bess jazz club en de uitbater was, zoals we dat toen plachten aan te duiden, een neger, die 'op' ons dorp woonde. Wij (paar vriendjes en ik, sociologen met een bloedend hart in spé) kwamen daarachter, en wij dus in de bosjes liggen voor zijn huis om hem eens te aanschouwen. Gna.
Ook in dit dorp nauwelijks allochtonen anno 2007. In de hele gemeente (5 dorpen) een stuk of 200. Bij ons in de straat 1 familie waarvan de man uit de Antillen komt en de vrouw uit Colombia, off all places. Schooltje waar kleine op zit idem, nauwelijks autochtonen behalve kroost van eerder genoemd paar, kleine klasjes, voldoende aandacht dus, zeker 75% stroomt door naar eh... HAVO-VWO. Ik ben ook 20 20 met leerkracht, alleen die blijde boodschap hè.
Hmja, ik ben in Purmerend opgegroeid, dat is een groeistad (oftewel slaapstad, forenzenstad). Vroeg of laat zouden er dus toch wel meer komen, dus die neger werd als vanzelf wel een vriendje, al was het maar om een stap voor te zijn ( ).
De meeste kinderen die Montessori onderwijs hebben genoten, komen meestal wel goed terecht en gaan bijna allemaal met minstens een havo advies naar het voortgezet onderwijs. Ik denk niet zozeer dat dat aan witte of zwarte scholen ligt, maar aan de ontwikkelruimte die je gegund wordt.

Ik heb een korte definitie gevonden,

uitgangspunten:
- natuurlijke onderzoeksdrang
- natuurlijk neiging tot ordenen (dat durf ik te betwijfelen)
- kinderen doorlopen dezelfde fasen maar in een ander tempo
- kinderen zoeken hun eigen absorbtiemoment

kenmerken:
- heterogene groepen
- zelfcorrigerende 'werkjes/projecten', oplopend in moeilijkheidsgraad
- compleet ingerichte keuken (waarvan ik nog steeds het nut niet begrijp)
- prikkelen tot leven, vrijlaten in de ontwikkeling.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_48312786
Ik heb zelf op een protestant christelijke basisschool gezeten.....en ben verder niet gelovig, en ben het er ook niet door geworden....en zo velen met mij in mijn klas
pi_48312901
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 00:57 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Hmja, ik ben in Purmerend opgegroeid, dat is een groeistad (oftewel slaapstad, forenzenstad). Vroeg of laat zouden er dus toch wel meer komen, dus die neger werd als vanzelf wel een vriendje, al was het maar om een stap voor te zijn ( ).
De meeste kinderen die Montessori onderwijs hebben genoten, komen meestal wel goed terecht en gaan bijna allemaal met minstens een havo advies naar het voortgezet onderwijs. Ik denk niet zozeer dat dat aan witte of zwarte scholen ligt, maar aan de ontwikkelruimte die je gegund wordt.

Ik heb een korte definitie gevonden,

uitgangspunten:
- natuurlijke onderzoeksdrang
- natuurlijk neiging tot ordenen (dat durf ik te betwijfelen)
- kinderen doorlopen dezelfde fasen maar in een ander tempo
- kinderen zoeken hun eigen absorbtiemoment

kenmerken:
- heterogene groepen
- zelfcorrigerende 'werkjes/projecten', oplopend in moeilijkheidsgraad
- compleet ingerichte keuken (waarvan ik nog steeds het nut niet begrijp)
- prikkelen tot leven, vrijlaten in de ontwikkeling.
Opgegroeid in Zeeuws-Vlaanderen, ongeveer anderhalf decennium eerder dan jij, had jij geen andere keuze dan de OLS (openbare lagere school) of een protestants-christelijke school (de zogenaamde 'bokkenschool', zoals dit in ons dorp werd genoemd). Ouders waren non/anti/à-christenen en het werd dus OLS. En als de 'bokken' gingen gymen n onze gymzaal dan scholden we ze uit voor 'bokken'. Ik weet nu nog niet waarom, maar als je in Rome bent dan doe je als de Romeinen, vermoed ik. Bij ons in de OLS ging alls recht toe, recht an, geen fancy theorieën over hoe je kinderen iets bij moest brengen. Was daar de tijd en de plaats nog niet voor, denk ik. Er gingen van de 29 leerlingen in mijn klas, maar een stuk of 8 naar het Petrus Hondius college in Terneuzen (ik niet naar PH, want wij verhuisden naar een vrijstaande villa aan de andere kant van Zeeuws-Vlaanderen, waardoor ik op een ander lyceum terecht kwam), de rest naar IHNO of LTS. Maar de bokken hier dus (misschien daar en toen ook?) leveren driekwart, zonder Montesorimethoden, af aan HAVO-VWO en dus lyceum.
I´m back.
pi_48312959
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 01:06 schreef Ilsjuhh het volgende:
Ik heb zelf op een protestant christelijke basisschool gezeten.....en ben verder niet gelovig, en ben het er ook niet door geworden....en zo velen met mij in mijn klas
En je hebt wel ooit de blijde boodschap aan je ouders verkondigd???
I´m back.
  zaterdag 14 april 2007 @ 01:15:17 #18
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_48312976
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 01:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Opgegroeid in Zeeuws-Vlaanderen, ongeveer anderhalf decennium eerder dan jij, had jij geen andere keuze dan de OLS (openbare lagere school) of een protestants-christelijke school (de zogenaamde 'bokkenschool', zoals dit in ons dorp werd genoemd). Ouders waren non/anti/à-christenen en het werd dus OLS. En als de 'bokken' gingen gymen n onze gymzaal dan scholden we ze uit voor 'bokken'. Ik weet nu nog niet waarom, maar als je in Rome bent dan doe je als de Romeinen, vermoed ik. Bij ons in de OLS ging alls recht toe, recht an, geen fancy theorieën over hoe je kinderen iets bij moest brengen. Was daar de tijd en de plaats nog niet voor, denk ik. Er gingen van de 29 leerlingen in mijn klas, maar een stuk of 8 naar het Petrus Hondius college in Terneuzen (ik niet naar PH, want wij verhuisden naar een vrijstaande villa aan de andere kant van Zeeuws-Vlaanderen, waardoor ik op een ander lyceum terecht kwam), de rest naar IHNO of LTS. Maar de bokken hier dus (misschien daar en toen ook?) leveren driekwart, zonder Montesorimethoden, af aan HAVO-VWO en dus lyceum.
Nou ja, nu heb je wel die keuze. Welke informatie wil jij thuiskrijgen ?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_48313084
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 01:15 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Nou ja, nu heb je wel die keuze. Welke informatie wil jij thuiskrijgen ?
Ik wil vooral weten of zo'n blijde boodschap beklijft. En hoe ga je er mee om. Ik bedoel toen kleine meid ging voorlezen over bruiloft te Kana vanavond waren de grapjes over bier niet van de lucht natuurlijk.
Verder ben ik wel tevreden over manier van lesgeven, dat slaat verder wel goed aan, beter dan toen ikzelf jong was, vermoed ik zelfs. optie openbare bassisschool ligt gevoelig, vanwege drukke weg tussen school en huis.
Ben alleen bang dat ze het steeds vaker over 'je zus' zullen hebben, wat dan?
I´m back.
  zaterdag 14 april 2007 @ 01:25:09 #20
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_48313171
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 01:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik wil vooral weten of zo'n blijde boodschap beklijft. En hoe ga je er mee om. Ik bedoel toen kleine meid ging voorlezen over bruiloft te Kana vanavond waren de grapjes over bier niet van de lucht natuurlijk.
Verder ben ik wel tevreden over manier van lesgeven, dat slaat verder wel goed aan, beter dan toen ikzelf jong was, vermoed ik zelfs. optie openbare bassisschool ligt gevoelig, vanwege drukke weg tussen school en huis.
Ben alleen bang dat ze het steeds vaker over 'je zus' zullen hebben, wat dan?
Ik ben bang dat als het aanhoudt, dat je haar zult moeten offeren op een altaar ofzo. De kans dat ze een succesvolle bioloog wordt, is met deze ongelukkige blijde leer ook tot een minimaal risico beperkt, christenen willen namelijk tegenwoordig iets over de evolutieleer kwijt en dat conflicteert met mogelijkheid tot zelf ontdekken. En denk eens aan de vriendjes en vriendinnetjes die ze straks mee naar huis neemt, om nog maar te zwijgen van kinderpartijtjes..

Het vervelende is dat je haar ook geen straf kan geven vanwege de onzin die ze als waarheid heeft geleerd.

Misschien is Rudolf Steiner een tussenoplossing? Ik ben me niet zo bewust van je mogelijkheden eigenlijk
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_48313248
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 01:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En je hebt wel ooit de blijde boodschap aan je ouders verkondigd???
Ik denk het wel ja, ik kon altijd wel genieten van de bijbel verhalen, maar zag dat gewoon als mooie verhalen en zat voor mij verder geen betekenis aan...
maar ik geloof wel dat ik misschien die tijd heb geroepen dat ik geloofde ik god en alles en dat ik me afvroeg waarom wij thuis voor het eten nooit gingen bidden, vond dat wel heel raar.....
was er toen dus wel mee bezig, maar dat is denk ik vooral omdat de verhalen zo mooi verteld worden....en kinderen zijn daar natuurlijk erg vatbaar voor

maar waar mijn ouders wel echt over gevallen zijn is dat wij bij geschiedenis daar het stuk over het onstaan van de aarde oversloegen omdat de leraren het daar niet mee eens waren, omdat dat niet zo was omdat god de wereld had geschapen.... En dat werd dus ook echt tegen ons gezegt..... terwijl het grootste deel van de kinderen in de klas niet gelovig was.... en dan horen de andere verhalen over het ontstaan van de aarde er toch ook echt wel bij...
pi_48313256
Zowel mijn basisschool als middelbare-school, was een school gebaseerd op katholieke grondslag. Je kunt groter vraagtekens zetten bij de inmening van godsdienst in het onderwijs maar ik denk niet dat je daarvoor als argument aan kan dragen dat kinderen geindoctrineerd worden. De godsdienst/katachese lessen gingen vaak over godsdienst als maatschappelijk fenomeen en hoe zich dat in diverse landen minifesteert. Eigenlijk kan ik dat niet afkeuren, kennis is nooit slecht, ik heb het zeker niet als sturend ervaren.
pi_48315557
Dat je van tevoren niet wist dat het een PC school was, daar zal ik maar niks over zeggen
De verhalen die ze op school horen, ach je kunt ze gewoon vertellen over mensen die ergens in geloven en voor de kinderen die niet gelovig opgevoed worden zijn het gewoon mooie verhalen.

Het goede wat ik van mijn PC opvoeding heb meegekregen is een stevig pak waarden en normen en dat kan geen kwaad, toch? Helemaal niet in deze tijd, zelfs niet in Zeeuws Vlaanderen of waar je nu ook woont.
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
  zaterdag 14 april 2007 @ 08:10:52 #24
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_48315709
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 01:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En je hebt wel ooit de blijde boodschap aan je ouders verkondigd???
Welke 'blijde' boodschap zal beter ontvangen worden....

"Mama/papa ik heb het licht gezien!!"

"Mama/papa , jullie worden oma/opa!"


Vraag me af of het nu zo'n big deal is als je kind iets meekrijgt over andere religie's (religies?) en geloven. Van alles het beste er uit pikken en helpen je kind op te laten groeien tot een goed en evenwichtig mens. En daar heeft de ouder altijd nog de grootste hand in, en niet de pr-chr. school.
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  zaterdag 14 april 2007 @ 08:15:33 #25
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_48315728
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 00:21 schreef Ryan3 het volgende:Nee, kut, vergeten te zeggen, ik wist pas een jaar later dat die lui protestants-christelijk zijn. Het staat niet op hun gevel, zeg maar.
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 01:20 schreef Ryan3 het volgende:
Verder ben ik wel tevreden over manier van lesgeven, dat slaat verder wel goed aan, beter dan toen ikzelf jong was, vermoed ik zelfs. optie openbare bassisschool ligt gevoelig, vanwege drukke weg tussen school en huis.
Ben alleen bang dat ze het steeds vaker over 'je zus' zullen hebben, wat dan?
a). Je kan het alleen jezelf verwijten: je hebt onvoldoende moeite gedaan vooraf uit te zoeken naar welke school je kind zou gaan.
b). Als je het zó erg vindt, dan regel je toch dat je hem/haar elke dag naar school brengt en haalt?
c). Wat vind je nou eigenlijk erger, dat je kind dit onderwijs krijgt of dat er thuis over verteld wordt. Ik krijg het idee dat het je om dat laatste gaat. Nou, wat kan jou dat schelen, het gaat toch om je kind, niet om jou?

Op mij kom je over als een gemakzuchtige, egoïstische, (semi-)racist. Maar dat komt misschien alleen maar door je manier van posten.
... ♥ ik mis je ♥
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')