abonnement Unibet Coolblue
pi_49084790
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:40 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Kijk naar de foto op mijn website zou ik zeggen... Maar de doorsnee mensen zien het niet. Mensen die andere transseksuelen hebben meegemaakt van nabij vaker wel, en raar genoeg, ook mensen met (zwaar) psychische problemen. Waardoor dat laatste is heb ik geen idee van.
Had niet gezien dat je een website had. Ik vind je niet supervrouwelijk maar ook geen geforceerde poging tot het wel te zijn (met veel make up zoals kelly.. ook al dacht ik wel dat ze gewoon een vrouw was haha) dus als je zo geboren was dan had ik het ook geloofd
pi_49084822
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:43 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Ja, maar dan verschillende keer op tv komn met die combinatie vind ik een beetje onnadenkend, en niet respectvol naar andere transseksuelen toe. Je moet er rekening mee houden dat mensen dan toch weer zeggen "zie je, daar heb je weer zo'n gekke transseksueel". En de hele populatie in Nederland heeft daar indirect toch onder te lijden.
Klopt wel wat je zegt,maar toch, wat je zelf ook zei, je zal zelf ook wel aan een programma mee willen werken, om dat "gekke transseksueel" zijn in de media toch weer een beetje recht te trekken. Dat heb ik ook wel... als ik mezelf zou beschijven: Nuchtere meid, 27 jaar, werk: koerier, hobby's hockey en fotografie, is dat niet veel bijzonders. Voor de televisie is alleen al onze achtergrond super intressant.
En hoe doorsnee je of ik mezelf ook zie, op televisie komt het toch altijd wel weer als "Oh daar je er weer een" over. Het zijn die extravagante onder ons, die de media opzoeken, het zijn de intraverte, die lekker hun zelf blijven. En tja, ik bungel er lekker tussen in....
pi_49084893
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:43 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ja, maar steeds moeilijker. Huidje word steeds beter en ik merk echt dat daar al veel verschil in zit. Ik gebruik laatste tijd ook andere, betere make-up en ook vakeer tijdens werk, wat ook al weer veel scheelt. Op hockey hebben ze er nog nooit naargevraagd en is het "haar" & "zij" wat de klok slaat.

Dan denk ik, missie geslaagd
Weet je wat een goeie tip is om je op te maken
misschien kun je het al heel mooi ik weet het niet
Tyra banks legt het uit in haar show, filmpjes staan ook op youtube
zal ze zo wel even zoeken..

mensen vinden het bij mij heel mooi en je ziet er mooi opgemaakt uit maar niet geplamuurd..

(ik gebruik gewoon 3 euro make up van catrice van het kruidvat)
pi_49084898
En als je vaak in de media verschijnt als trans wordt je ook vaak sneller als zodanig herkend op straat. Ik denk niet dat er veel transjes zijn die daar op zitten te wachten. Ik niet tenminste. Jullie wel?
pi_49084934
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:47 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Had niet gezien dat je een website had. Ik vind je niet supervrouwelijk maar ook geen geforceerde poging tot het wel te zijn (met veel make up zoals kelly.. ook al dacht ik wel dat ze gewoon een vrouw was haha) dus als je zo geboren was dan had ik het ook geloofd
Och, supervrouwlijk, wat is dat. Ik heb tijdens mijn RLT (real life test) periode ooit eens in de auto achter een vrouw gereden die er een stuk manlijker uitzag dan ik, en wel een gewoon postuur had. En als ik wat afval zie ik er ook weer wat beter uit ook, ik heb een mooie jukbeen struktuur bv. Zal binnenkort eens een nieuwe foto er bij zetten. Ik ben vrijdag naar de kapper geweest, en zie er nu dus totaal anders uit.....
pi_49084987
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:36 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Ook daarin zijn uitzonderingen mogelijk. Ik heb 7 logopedie lessen gehad. Ik besteed niet altijd even veel aandacht aan mijn stem, en door de telefoon is het weleens meneer als ik niet op mijn stem let. Maar in principe kan ik mijn stem met een heel klein beetje moeite vrouwlijk over laten komen. En ik ben pas op mijn bijna 37e begonnen.....(met hormonen). Heb ik het voordeel dat ik fors gebouwd ben, en dan verwacht men ook bij een biologische vrouw wat makkelijker een zwaardere stem.
Hormonen hebben toch geen invloed meer op je stem?
pi_49085095
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:51 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Och, supervrouwlijk, wat is dat. Ik heb tijdens mijn RLT (real life test) periode ooit eens in de auto achter een vrouw gereden die er een stuk manlijker uitzag dan ik, en wel een gewoon postuur had. En als ik wat afval zie ik er ook weer wat beter uit ook, ik heb een mooie jukbeen struktuur bv. Zal binnenkort eens een nieuwe foto er bij zetten. Ik ben vrijdag naar de kapper geweest, en zie er nu dus totaal anders uit.....
Ik bedoel het niet lullig hoor maar je hebt vrouwen die er gewoon uitzien als vrouw (pff. catherine keyl weet geen beroemde mensen alleen mensne uit mn omgeving)
en vrouwen die er heel vrouwelijk uitzien zoals bijv jessica simspon iig in korte rokjes veel make up blablabla..
allebei is prima mn moeder is gewoon een vrouw maar die draagt ook geen make up of korte rokjes en hoge hakken
pi_49085116
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:50 schreef patricia27 het volgende:
En als je vaak in de media verschijnt als trans wordt je ook vaak sneller als zodanig herkend op straat. Ik denk niet dat er veel transjes zijn die daar op zitten te wachten.
En dat is dus de reden waarom ik niet zo 1 2 3 mee doe aan media gebeuren. Het heeft mij mede 2x een baan gekost. Niet dat ik opeens zo veel vaker herkend werd hoor... Maar in het algemeen was het zeker 10 jaar geleden moeilijk om werk te vinden, zelfs in de automatisering. Nu mag ik niet meer werken van het UWV. En ik heb begrepen dat mensen boven de 45 nooit meer herkeurd worden. Maar als lid van een clientenraad bij een ggz instelling doe ik wel heel nuttig vrijwilligerswerk.
pi_49085257
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:50 schreef patricia27 het volgende:
En als je vaak in de media verschijnt als trans wordt je ook vaak sneller als zodanig herkend op straat. Ik denk niet dat er veel transjes zijn die daar op zitten te wachten. Ik niet tenminste. Jullie wel?
Daar zit ik ook niet op te wachten nee. Maar aan de andere kant, ik ben ook niet echt bang voor de media.ik ben dan dik 2 jaar geleden bij PaPaul geweest en heb dus Paul de Leeuw overleeft (wat overigens een schat van een man is). Dat is puur op het aanbod, de reden of om de toevalligheid.
pi_49085259
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:55 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Ik bedoel het niet lullig hoor maar je hebt vrouwen die er gewoon uitzien als vrouw (pff. catherine keyl weet geen beroemde mensen alleen mensne uit mn omgeving)
en vrouwen die er heel vrouwelijk uitzien zoals bijv jessica simspon iig in korte rokjes veel make up blablabla..
allebei is prima mn moeder is gewoon een vrouw maar die draagt ook geen make up of korte rokjes en hoge hakken
Weet je, een foto is een statisch iets. In het gewoon dagelijks leven tellen ook vele andere factoren mee of je vrouwlijk over komt, en schijnbaar zit dat bij mij wel goed.
Ik zou best een wat vrouwlijker gezicht willen hebben, ben daarom ook weer (eens) aan het proberen om af te vallen. Maar geen operaties aan mijn gezicht... hooguit haartransplantatie.....
pi_49085409
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:59 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Daar zit ik ook niet op te wachten nee. Maar aan de andere kant, ik ben ook niet echt bang voor de media.ik ben dan dik 2 jaar geleden bij PaPaul geweest en heb dus Paul de Leeuw overleeft (wat overigens een schat van een man is). Dat is puur op het aanbod, de reden of om de toevalligheid.
Ik ben aan het begin van mijn proces bij Goedele Liekens in een talkshow geweest, met de 3 kinderen en mijn (nu) ex in het publiek, waar ook wat vragen aan werden gesteld. Daar zijn soms weer wat andere zaken uit naar voren gekomen. Maar op een gegeven moment werden we gevraagd voor een tv programma wat ging over bijzondere families van de tros, dan werd je gezin een week lang met de camera gevolgd. Ze hebben echt ettelijke keren geprobeerd me over te halen, maar daar heb ik echt nee tegen gezegd.
Ik ben ook gevraagd voor bij Patty Brard. De redactrice wilde mij liever hebben, maar Patty wilde liever Kelly hebben. Maar dat vond ik geen wereldramp.....(was voor Big Brother)
pi_49085429
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:59 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Maar geen operaties aan mijn gezicht
Dat zou ik ook nooit en te nimmer doen. Gewoon griezelig de gedachte om dat te laten doen.
En daarbij, ik wil mezelf gewoon blijven herkennen.
pi_49085472
Ik zou ook nooit supervrouwelijk zijn of worden. Soms zou ik het nog best wel "willen" zijn ook, maar dan om de ijdelheid, en niet om het glittertjes en papegaaien-oorbellen-dragen. M'n kledingkeuze is tijdens de transsitie eigenlijk niet zo veel veranderd in stijl zeg maar. Gewoon back to basic, stoer en een beetje chic. Maar met korte rokjes of hoge hakken heb ik niet echt veel. Ik zou wel eens durven, maar ben dan toch meer van de legerbroek of strakke jeans met een haltertopje, dan zo'n verkapte ceintuur als rokje met een topje van net geen vitrage.
pi_49085558
Ik kan dat filmpje niet meer vinden maar het is echt een vet goede 5 minuten opmaak tip
ik smeer hem iedereen aan niks persoonlijks

- concealer op de palm van je hand zodat het warm wordt, inkloppen bij je onder oogleden & donkere plekken om je mond
- mouse foundation klein beetje over je hele gezicht (en op je onderoogleden) beetje wrijven/kloppen
- poeder met een grote kwast wild over je gezicht heen niet te veel

- met een lichter poeder over je onderoogleden zodat het niet donker kan worden van je oogschaduw
- blush op je wangen (naar binnen zuigen) en ik doe er altijd nog een beetje poeder overeen
- lichtbruine oogschaduw (wat mooi bij je ogen is) op je oogleden je hoofd een beetje naar achter doen en de hele "bol" bruin maken
- mascaraaa.. ik heb die van chanel die is geweldig
- in je binnenste ooglid (onderkant) witmaken met wit oogpotlood dan lijken je ogen groter

nou ja sinds ik dat filmpje had gezien ben ik helemaal fan van opmaken omdat ik nu weet hoe het mooi kan
pi_49085651
Ik heb wel eens wat foundation geprobeerd, maar ik hoef er helemaal niets van te hebben. Alleen rouge gebruik ik heel af en toe nog wel eens (bijna op). Van de Etos koop ik altijd waterproof mascara en eyeliner. En van Labello een goeie verzorgende lipgloss. The end..
pi_49085689
quote:
Op maandag 7 mei 2007 00:05 schreef Meike26 het volgende:
Ik zou ook nooit supervrouwelijk zijn of worden. Soms zou ik het nog best wel "willen" zijn ook, maar dan om de ijdelheid, en niet om het glittertjes en papegaaien-oorbellen-dragen. M'n kledingkeuze is tijdens de transsitie eigenlijk niet zo veel veranderd in stijl zeg maar. Gewoon back to basic, stoer en een beetje chic. Maar met korte rokjes of hoge hakken heb ik niet echt veel. Ik zou wel eens durven, maar ben dan toch meer van de legerbroek of strakke jeans met een haltertopje, dan zo'n verkapte ceintuur als rokje met een topje van net geen vitrage.
hahahahahaha dat is echt zo een meisjes uitspraak "verkapt ceintuur als rokje"
die maak ik met mn vriendinnen ook altijd
pi_49085891
Ik denk als ik make-up op doe een groot aantal mensen in mijn omgeving wel zullen reageren. Niet per defintie negatief hoor. Ook weleens een make-up middag gedaan, met voor de rest alleen biologische vrouwen, viel ik ook niet meteen in op in die groep. Ik weet hoe het moet in basis, wat wel en niet goed voor me is en bij me past. Alleen psychisch voel ik er me gewoon niet goed genoeg voor om het te doen, om er de moeite voor te doen ook, te veel 'gedoe' . Ik zou eigenlijk ook dag en nachtcreme moeten gebruiken, beter voor mijn huid, en na het douchen een goede lotion. Maar als je psychisch het wat moeilijker hebt, zijn dat dingen die nogal makkelijk naar de achtergrond verschuiven.
pi_49085922
Stel je bent nu jong en je hebt alle operaties gedaan wat er ook nodig is
Je ziet er 200% uit als vrouw niemand zal ooit een vermoeden hebben
Je ontmoet allemaal nieuwe mensen..
..zeg je dan gelijk van hoi ik ben sanne en vroeger was ik sander
..zou je het nooit vertellen (..als het toch niet te zien is en je bent nu vrouw dus waarom zou je het vertellen)
..alleen als je die gene echt goed leert kennen

ik weet niet hoe het is hoor.. maar dat vroeg ik mij laatst een keer af
pi_49085976
Het is toch ook geen porem ?

Trouwens, laatst m'n werkgever in een korte broek gezien, die zo kort was, dat het wel een hotpants leek..

Nee, als ik dan toch eens gerokt wil gaan, dan een leuke wijde spijkerrok, to boven de knieen (ik heb lekkere stevige pootjes. Als deze dan ook onthaard zijn, kan ik bijna wel zeggen dat ik dit het mooiste aan mezelf vind
pi_49085982
quote:
Op maandag 7 mei 2007 00:17 schreef AnnaB het volgende:
Ik denk als ik make-up op doe een groot aantal mensen in mijn omgeving wel zullen reageren. Niet per defintie negatief hoor. Ook weleens een make-up middag gedaan, met voor de rest alleen biologische vrouwen, viel ik ook niet meteen in op in die groep. Ik weet hoe het moet in basis, wat wel en niet goed voor me is en bij me past. Alleen psychisch voel ik er me gewoon niet goed genoeg voor om het te doen, om er de moeite voor te doen ook, te veel 'gedoe' . Ik zou eigenlijk ook dag en nachtcreme moeten gebruiken, beter voor mijn huid, en na het douchen een goede lotion. Maar als je psychisch het wat moeilijker hebt, zijn dat dingen die nogal makkelijk naar de achtergrond verschuiven.
zoveel vrouwen gebruiken geen make up en poespas
het is geen verplichting dat je er dan pas "bij hoort"
ik zou mij ook niet op gaan maken als ik wel andere dingen aan mn hoofd had
pi_49086037
quote:
Op maandag 7 mei 2007 00:20 schreef Meike26 het volgende:
Het is toch ook geen porem ?

Trouwens, laatst m'n werkgever in een korte broek gezien, die zo kort was, dat het wel een hotpants leek..

Nee, als ik dan toch eens gerokt wil gaan, dan een leuke wijde spijkerrok, to boven de knieen (ik heb lekkere stevige pootjes. Als deze dan ook onthaard zijn, kan ik bijna wel zeggen dat ik dit het mooiste aan mezelf vind
Is dat door hormonen of had je die al? Krijg je door hormonen ook borstgroei en zo?
pi_49086056
Ik zeg het nu alleen maar wanneer het nodig is, bv ivm medt de kinderen ofzo, of als ik iemand beter leer kennen, anders niet. Voor mijn oudste zoon ben ik ook 100% zijn moeder, niet leuk voor mijn ex, maar heeft zo z'n redenen, voor de andere 2 ben ik een 2e moeder. Maar ik ben en blijf hun biologische vader, of ik dat nu leuk vind of niet.
Gelijk vertellen, never nooit nie......
Mijn vriend is 17 jaar jonger dan ik, we hebben elkaar 3 weken voor mijn operatie leren kennen, nu ruim 8,5 jaar geleden. Dus ja, voor hem heb ik het niet kunnen (en willen) verbergen.
pi_49086081
quote:
Op maandag 7 mei 2007 00:20 schreef Meike26 het volgende:
Het is toch ook geen porem ?

Nee, als ik dan toch eens gerokt wil gaan, dan een leuke wijde spijkerrok, to boven de knieen (ik heb lekkere stevige pootjes. Als deze dan ook onthaard zijn, kan ik bijna wel zeggen dat ik dit het mooiste aan mezelf vind
Dat wou ik net zeggen, spijkerrok. Dat zijn ook bijna de enigste rokken die ik leuk vind om te dragen.
pi_49086104
quote:
Op maandag 7 mei 2007 00:22 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Is dat door hormonen of had je die al? Krijg je door hormonen ook borstgroei en zo?
Je krijgt borstgroei door hormonen, minder lichaamsbeharingen. Ik kan bv de haren onder mijn oksels bijna tellen......
pi_49086129
quote:
Op maandag 7 mei 2007 00:22 schreef AnnaB het volgende:
Ik zeg het nu alleen maar wanneer het nodig is, bv ivm medt de kinderen ofzo, of als ik iemand beter leer kennen, anders niet. Voor mijn oudste zoon ben ik ook 100% zijn moeder, niet leuk voor mijn ex, maar heeft zo z'n redenen, voor de andere 2 ben ik een 2e moeder. Maar ik ben en blijf hun biologische vader, of ik dat nu leuk vind of niet.
Gelijk vertellen, never nooit nie......
Mijn vriend is 17 jaar jonger dan ik, we hebben elkaar 3 weken voor mijn operatie leren kennen, nu ruim 8,5 jaar geleden. Dus ja, voor hem heb ik het niet kunnen (en willen) verbergen.
Nee kan ik me voorstellen. Je kan geen jeugd en babyfoto's laten zien. Je bent onvruchtbaar. En je wordt niet ongesteld. Dat onvruchtbaar zijn komt natuurlijk ook wel bij biovrouwen voor. Maar die andere 2 lijken me lastig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')