abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † woensdag 1 augustus 2001 @ 14:14:54 #1
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_1310867
In een heel klein winkeltje in Parijs heb ik een kristallen bol gekocht. Voornamelijk omdat het een mooi object is, maar aangezien ik hem nu toch in huis heb wil ik graag weten of een van jullie hier ervaring mee heeft. Op het internet is er heel weinig van te vinden.

Jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 1 augustus 2001 @ 14:52:57 #2
2550 Vleermuis
Brian Van Nazareth
pi_1311129
gescheiden inleveren dus.......

groen glas in het groeneglas gat
bruin glas in het bruineglas gat
en blank glas in het blankeglas gat

pi_1311171
Je zou eens kunnen kijken bij www.large.nl of www.alchemy.com dat zijn winkels die van dat soort spullen bezig houd daar hadden ze in de catalogus mooie kristallen bollen staan en ook speciale voeten waar je hem op kunt leggen
Demonaz
  † In Memoriam † woensdag 1 augustus 2001 @ 15:01:06 #4
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_1311177
Vleermuis
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 1 augustus 2001 @ 15:01:50 #5
11303 Ester
Blije oud-bie
pi_1311183
Hmm, een kristallen bol? Ik weet niet zo goed wat ik daarvan zeggen moet. Persoonlijk denk ik dat het gebruikt kan worden door mensen die "zien" (in de zin van helderziendheid)
En dan niet dat ze DOOR de bol wat zien maar gewoon omdat ze de gave hebben (ook zonder bol). Volgens mij wordt de bol alleen gebruikt als "medium" of om het "zien" te vergemakkelijken.

Maar verder? No idea, sorry.

Mijn vriend vindt mij een wervelstorm
  † In Memoriam † woensdag 1 augustus 2001 @ 15:03:15 #6
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_1311191
quote:
Op woensdag 01 augustus 2001 15:00 schreef masterkidney het volgende:
Je zou eens kunnen kijken bij www.large.nl of www.alchemy.com dat zijn winkels die van dat soort spullen bezig houd daar hadden ze in de catalogus mooie kristallen bollen staan en ook speciale voeten waar je hem op kunt leggen
Dank je voor de tip, maar ik heb er dus al eentje gekocht inclusief standaard. Het gaat me meer om onderhoudstips, methoden van kristalkijken, ervaringen van anderen met een kristallen bol etc.

Jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_1311206
je hebben daar ook boeken over dat soort zaken
Demonaz
  † In Memoriam † woensdag 1 augustus 2001 @ 16:58:26 #8
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_1312015
Ik heb er net eentje besteld bij Bol.com dus weldra zal ik hier iets meer over te weten komen. Nu alleen nog de persoonlijke ervaringen van anderen nog

Jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_1312114
Sorrie .. daar kan ik je neit mee helpen .. hmm waarmee eigenlijk wel nah ja laatmaar
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  woensdag 1 augustus 2001 @ 19:47:39 #10
14301 Psyche
Daar istie weer!
pi_1312625
Heej.. heb me eerst maar eens geregistreerd nu, want ik wil best wel eens een beetje meepraten hier
Nu ff on-topic.. kristallen bollen zijn erg gaaf, wat je in principe dus doet is inderdaad je "zicht" versterken d.m.v. de bol. Je kunt in de bol dus echt dingen gaan "zien" P.S. Dit bericht is dus per ongeluk al eerder gepost. Ikke zat namelijk ff te proberen hoe of wat en ging niet helemaal goed, vandaar dat bericht iets eerder verscheen....

[Dit bericht is gewijzigd door Psyche op 01-08-2001 22:25]

Heaven doesn't want me and hell is afraid I take over...
  † In Memoriam † woensdag 1 augustus 2001 @ 20:06:52 #11
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_1312731
Jompels, eindelijk iemand die er wel iets over kan zeggen (LD, jij kunt me vast ook wel ergens mee helpen hoor )

Gebruik je nog een speciale ontspanningsoefening voordat je in de bol kijkt? Ik heb begrepen dat een donkere ondergrond het beste werkt en geen direct licht, klopt dit? Moet je de bol nog op een bepaalde manier ´reinigen´ en mag ie gewoon in de woonkamer staan?

Zomaar een paar vraagjes, want ik ben reuze benieuwd.

Jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † woensdag 1 augustus 2001 @ 20:07:43 #12
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_1312735
Oh ja, en trouwens nog welkom hier Psyche

Jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_1312854
quote:
Op woensdag 01 augustus 2001 20:06 schreef Slaapmeisje het volgende:

Jompels, eindelijk iemand die er wel iets over kan zeggen


A) Hij zei nog helemaal niets !
B) Waaruit concludeer jij dat de anderen er niets over kunnen zeggen ?
C) Is je bolleke wel van kristal ? Ik gok op gewoon glas.
[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
  † In Memoriam † woensdag 1 augustus 2001 @ 20:42:14 #14
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_1312878
Hoi Guus,

A) Hij zei nog helemaal niets !
Hij zei in ieder geval dat een kristallen bol gebruikt wordt om je zicht te versterken (en dat mag ook wel, dan kan ik eindelijk mijn contactlenzen aan de kant doen)

B) Waaruit concludeer jij dat de anderen er niets over kunnen zeggen ?
Tot nu toe was er nog niemand die mij meer informatie (eigen ervaringen) kon geven, jij misschien?

C) Is je bolleke wel van kristal ? Ik gok op gewoon glas. Mijn eigen bolleke is van vlees, botten en een grijze massa van binnen. De kristallen bol is inderdaad van bergkristal (erg mooi om te zien).

Jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 1 augustus 2001 @ 22:30:57 #15
14301 Psyche
Daar istie weer!
pi_1313218
Inderdaad, ik had nog niks concreets gezegd, maareh.. wat niet is kan altijd nog komen dus.. Ik heb inderdaad ervaringen met het werken met de kristallen bol. Hoe het werkt Gewoon errug ontspannen zijn en je vooral niet focussen op de bol, probeer er "dwars doorheen" te kijken. Weet het, klinkt wazig, dwars door een kristallen bol heen kijken, maar als het ff meezit, weet je wel wat ik bedoel.
In het begin zul je errug weinig vaste vormen zien, het gebeurt nog als in een waas, later veranderd de waas naar wat duidelijker. FF voor de duidelijkheid, het vergt wel eea van je energie, dus je kan redelijk gebroken zijn als je klaar bent.
P.S. Donkere ondergrond en indirect licht maken niets uit, kan ook bij wijze van spreken buiten op de tuintafel midden in de zomer, net waar jij je prettig voelt. En reinigen hoeft niet, alleen als jij dat prettiger vindt
Heaven doesn't want me and hell is afraid I take over...
  woensdag 1 augustus 2001 @ 22:58:56 #16
6126 Wilgje
Vol vertrouwen
pi_1313332
Ongeveer hetzelfde dus wat er gebeurt als ik naar foto's *kijk*?
Niet gaan zitten kijken van: wat zie ik? zie ik iets?
Maar meer gaan zitten kijken van: wat zegt de foto mij? wat heeft de foto mij te vertellen?
Treat everyone with politeness, even those who are rude to you - not because they are nice, but because you are.
  † In Memoriam † woensdag 1 augustus 2001 @ 23:17:49 #17
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_1313444
Met foto´s is het telemetrie, dat heb ik al eens gedaan en lukt me zeer aardig.

Ik denk dat ik gewoon eens moet gaan proberen. Lekker relaxed, kaarsjes aan, wierookje branden en ´staren´. Eindelijk toch een klein stukje op het internet gevonden al heb ik zelf een beetje problemen met al die rituelen die om dit soort dingen heenhangen:

[knip]Kunt u zich voorstellen hoe verbaasd en zelfs geschrokken de mens moet zijn geweest toe hij voor het eerst,nadat hij op ijs was gevallen of zich voorover had gebogen om uit een stroom te drinken, zijn eigen gezicht zag zonder zich meteen te realiseren dat het zijn eigen gezicht moest zijn.

Het is geen toeval dat in verschillende culturen en beschavingen de geesten van waterplassen , bronnen ,vijvers, meren en ijs overvloedig voorkomen . Toen de mens bij het water kwam, zag hij in feite de weerspiegeling van een ijl, ongrijpbaar wezen dat op hem leek,iets wat hij waarschijnlijk uiteindelijk als iets extra magisch accepteerde. Maar tevens zag hij er tekeningen in die door de bewegingen van het water werden overgebracht: golvingen, draaikolken, wervelingen, bellen ...

De basis principes van de voorspellingskunst met kristallen komt daarom voort uit de ontdekking van de natuurlijke spiegel en het besef van de dubbelganger en de ziel die in de legende van Psyche uit de Griekse mythologie is terug te vinden .
Katoptromantie of de voorspellingskunst met spiegels, werd door Griekse magiers en waarzeggers algemeen gebruikt; zij wierpen een spiegel in het water van fonteinen of gewijde bronnen om de voortekenen die zich voordeden te duiden .
In het klassieke China weden spiegels van gepolijst brons, versierd met mythische, kosmologische en astrologische symbolen gebruikt om er de demonen die men opriep in te kunnen zien weerspiegelen.
De verschijning van wat we nu de kristallen bol noemen is is van veel recenter datum .Deze dateert van het midden van de dertiende eeuw en is afkomstig uit het middeleeuwse Frankrijk.
Hij werd waarschijnlijk ingevoerd vanuit het Oosten, waar het ambacht van kristalgraveur, de zilversmid die de kristallen stenen snijdt, nog steeds wordt uitgeoefend.

Hoe is de mens ertoe gekomen om kristal in de vorm van een bol te snijden?

Dat is eenvoudigweg omdat de bol of bal symbolisch wordt geassocieerd met de cirkel . Die vertegenwoordigt de absolute perfectie, de wereld in zijn entiteit geopenbaard.
Wat het kristal betreft, dat is het natuurlijke hulpmiddel dat de goden aan de mens ter beschikking hebben gesteld om met hen in contact te komen, een soort communicatiemiddel tussen het zichtbare en het onzichtbare.
Deze twee symbolen hadden daarom aanvankelijk een magisch, gewijd karakter en er werd een heus ritueel georganiseerd rond het gebruik van de kristallenbol.Deze mocht alleen maar bij zeldzame gelegenheden worden geraadpleegd, bij uitzonderingsgevallen en daarbij waren de volgende belangrijke principes van toepassing.

De bol die werd gebruikt moest van natuurkristal of beril-ook bekend als "maansteen" - zijn, volmaakt zuiver , zonder enige bellen of tekening erin.
DE kristallen bol moest op een geheime plek in het noorden., bij een constante milde temperatuur worden neergelegd.
Deze plaats was alleen aan de kristalkijker bekend.
De kristalkijker mocht de bol alleen bij nacht raadplegen, in de tijd van de wassende MAAN of bij VOLLE MAAN, in het bijzijn van één enkele vragensteller, in het diepste geheim, zonder het kristal ooit aan te raken. Daarin zag hij wolken van verschillende vormen, symbolen die hij volgens een bijzondere code interpreteerde, soms waren het ook gebeurtenissen die een afwijkende betekenis hadden, afhankelijk van de vraag of zij voor- of achterin, aan de linker- of rechterzijde van de bol verschenen.
[/knip]

Jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † woensdag 1 augustus 2001 @ 23:21:06 #18
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_1313461
http://www.nl.bol.com/cec/cstage?eccookie=&ecaction=bolprditmview&PrdId=666802943

Morgen komt trouwens mijn boekje binnen wat ik bij bol.com (grappig toeval trouwens) heb besteld...

Jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 1 augustus 2001 @ 23:24:45 #19
957 Skraph
boy genius....
pi_1313489
Ik heb verder geen ervaring met een kristallen bol, maar wel met wicca (ook wel moderne hekserij genoemd). Daar wordt de kristallen bol ook gebruikt. Ik heb inderdaad ook gelezen dat deze het best werkt als je een donkere ondergrond gebruikt. De beelden worden hierdoor duidelijker.

Ik zou zeggen probeer het gewoon met een donkere ondergrond. Volgens mij verschilt het per persoon hoe hij of zij de beelden het best ziet. Je zult je eigen manier zelf moeten vinden denk ik.

A man who makes no mistakes, doesn't make anything....
  donderdag 2 augustus 2001 @ 00:09:56 #20
14301 Psyche
Daar istie weer!
pi_1313757
Inderdaad in wicca wordt zowel "water-kijken" als de glazen bol gebruikt en ook de "zwarte spiegel", die overigens echt heel fijn werkt Enne, met foto's heet het psychometrie niet om te zeiken, maar ben een beetje maagd(=perfectionist).
Heaven doesn't want me and hell is afraid I take over...
  † In Memoriam † donderdag 2 augustus 2001 @ 00:13:00 #21
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_1313779
Owkee, sorry hoor je hebt gelijk. Telemetrie is met voorwerpen

Morgen meer...

Jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_1315297
quote:
Op woensdag 01 augustus 2001 20:06 schreef Slaapmeisje het volgende:
Jompels, eindelijk iemand die er wel iets over kan zeggen (LD, jij kunt me vast ook wel ergens mee helpen hoor )

Jompels,
Slaapmeisje


Hoi Hoi .. eindelijk goed nieuws .. alleen van kristallen bolletjes en zo , geen verstand van ..
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_1315342
laatst was er een uitzending op discovery over over het mystieke , daarbij werd een verklaring gegeven voor het gebruik van de glazen / kristallen bol. Het werd in vroegere tijden gebruikt door , waarzeggers om zo de aandacht af te leiden van de waarzegger zodat ze zich kon focussen op de dingen die hij / zij doorkreeg , daarbij vind ik het zelf wel iets mystieks hebben vooral als je er een gekleurde lamp op gaat zetten
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 22:25:45 #24
11785 Jethro
Right back @ ya
pi_1328248
Men neme:

1) een hoop fantasie

en klaar...

  donderdag 14 november 2002 @ 15:14:26 #25
39848 Guido-Andolini
Believe nothing, dare all.
pi_6800264

Verspreid (diffuus), natuurlijk licht, liefs uit het Noorden, is beter dan kunstlicht.
Het sujet moet met den rug naar de lichtbron zitten op een zoodanigen afstand van den spiegel, als door zijn brandpunt wordt aangegeven ; of, wanneer het hulpmiddel een kristal is, moet dit zoo in de handen gehouden worden, dat de eene hand de andere ondersteund.
Volhardend staren bij algehele stilte moet een kwartier volgehouden worden, welke tijd daarna langzamerhand verlengd kan worden tot een half, zelfs tot een vol uur. Het resultaat hangt grootendeels af van gevoels-vatbaarheid en geschiktheid van temperament. Er worden dikwijls zieners gevonden onder mannen en vrouwen van geringe opvoeding, maar die een geschikt temperament hebben ; bij zieners van deze soort is het vermogen aangeboren ; bij andere, in het eerst schijnbaar niet gevoelig, ontwikkeld zich het vermogen na eenige weinige zittingen.
De oogen moeten niet te sterk ingespannen worden, doch de blik moet licht, maar standvastig op het hulpmiddel rusten, alsof men bezig was een boek te lezen.
Men zal bevinden, dat dadelijk de blik binnenwaarts getrokken wordt naar een brandpunt buiten het oppervlak van den spiegel. Deze ontsluiting van het veld van visioen is het teeken voor een goed resultaat. De volgende schrede wordt gekenmerkt door verandering in de atmosfeer van het veld. In plaats van terugkaatsend of doorschijnend te blijven, schijnt het hulpmiddel bewolkt te worden. Het zal eerst schijnbaar melkachtig worden en later overdekt met een kleur, welke afwisselt van zwart tot donkerbruin, en ten slotte schijnt het scherm te verdwijnen, plaats makend voor een tafereel, een voorval, gedaanten in beweging, symbolische vormen, volzinnen, enz.
De physiologische symptomen zijn : eerst een lichte gewaarwording van koude langs den ruggegraat, alsof er koud water van den nek naar beneden druppelt ; ten tweede, een terugkeerende opwelling van warmte van eht benedendeel van den ruggegraat opwaarts tot aan de kruin van het hoofd ; ten derde, een opentrekkende of krampachtige werking van het brein ; en ten laatste, een diepe ademhaling als bij een snik. Als deze kenteekenen dicht op elkander volgen, kan men van het visioen verzekerd zijn. Het gebeurt echter dikwijls, dat de verschillende symptomen ieder afzonderlijk te voorschijn treden bij op elkander volgende zittingen, en alleen in behoorlijke volgorde verschijnen, wanneer de proef eindelijk gelukt.

Succes!

There is no religion higher than truth
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')