abonnement Unibet Coolblue
pi_2108922
Goed plan, mijns inziens, hoewel het natuurlijk helemaal niet past in het zogenaamde zero-tolerance-beleid dat de overheid enkele jaren geleden besloten heeft door te voeren. Bovendien zou ze op deze manier toch heel wat inkomsten mislopen he.

(Maarja, verkiezingstijd zit er weer aan te komen. Ik verwacht meer van deze aardige voorstellen waar niets van terecht komt.)

---
Weg met die 'onzinboetes'
voor 1 km te hard rijden

door Jeroen Hendriks

DEN HAAG - VVD en CDA willen minimale snelheidsovertredingen niet langer bestraffen met een boete van 60 gulden. Daarentegen moeten reguliere snelheidsduivels veel harder worden aangepakt. Het is deze fracties een doorn in het oog dat jaarlijks miljoenen boetes worden opgelegd aan automobilisten die 1 tot 10 kilometer te hard hebben gereden.

In 1999 viel 60 procent van de bijna 6,5 miljoen uitgedeelde boetes in deze laagste categorie snelheidsovertredingen.

http://krant.telegraaf.nl/krant/vandaag/teksten/bin.weg.netelenbos.moet.keer.html
---

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_2108931
jaa, krijg ik eindelijk alleen de boetes waar ik hard voor heb gewerkt

Anderzijds ook jammer, want ik wil altijd nog een keer hardlopend geflitst worden in een 30KM zone. Moet net kunnen.

Dit is geen aanval op zerotolerance, ik denk dat dit wel meer respect afdwingt bij de "normale" automobilist.

pi_2108943
quote:
Op woensdag 07 november 2001 09:06 schreef SanderThomas het volgende:
Dit is geen aanval op zerotolerance, ik denk dat dit wel meer respect afdwingt bij de "normale" automobilist.
Ik denk ook dat het meer respect afdwingt. Echter, er zijn er die van mening zijn dat er een duidelijke grens moet zijn en dat die op de kilometer gehandhaafd dient te worden, om misverstanden te voorkomen. Duidelijk uitstralen naar de onderdanen toe waar de grens ligt en wat niet meer acceptabel is (zero tolerance dus).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_2108956
Het is een goed idee, maar of het ook werkelijk gaat gebeuren na de verkiezingen, is nog maar de vraag.
pi_2108968
Dus geen boetes meer voor overtredingen van 10km/u (of minder) te hard? Hmm..is dit niet bijna hetzelfde als de maximumsnelheid met 10 km/u verhogen? Ik bedoel, nu klagen de mensen "ah joh, ik reed 1km/u te snel"...en dan klagen ze "ah joh, ik reed 11 km/u te snel. Voor 10km/u geven jullie geen boete en voor 11km/u wel..kom..wees eens schappelijk"..

Schiet je niet veel mee op denk ik. Ergens moet een grens liggen..(er is al een marge trouwens van een paar km/u omdat er rekening wordt gehouden met onnauwkeurigheid van meet apparatuur en zo..)..dus niet zeuren. Als je te snel rijdt moet je gewoon dokken.

pi_2108970
quote:
Op woensdag 07 november 2001 09:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Duidelijk uitstralen naar de onderdanen toe waar de grens ligt en wat niet meer acceptabel is (zero tolerance dus).


Jup, en ietsje te hard wordt acceptabel En mensen die veeeeeeeel te hard rijden gaan ze schoppen. Lijkt me een goed plan

Laat ze meteen wat doen aan bestelbusjes die op een 80km-weg met dik 100km/h na een paar seconden nog door rood rijden. t Was dat die persoon voor me het in de gaten had, anders had ik nu niet meer gereageerd

pi_2108986
Ze mogen ook de structuur van die snelheidsgebieden aanpassen. Ik heb niets tegen 30km-zones, zolang ze maar in woonwijken liggen en je binnen 3 straten ofzo op een 50km weg kunt zitten.

mijn plan:

woonwijk/erf: 30
wegen tussen deze wijken: 50

wegen die stadsdelen verbinden: 60 of 70 (ringwegen en dwars-door-de-stad-wegen, zijn er maar een paar per stad, is genoeg)

wegen die steden verbinden (buiten de bebouwde kom dus): 100
waarom niet? doen de duitsers ook, die snappen het ten minste.

  woensdag 7 november 2001 @ 09:20:53 #8
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_2108990
Ik blijf erbij dat het gevaarlijker is om continue op die snelheidsmeter te kijken om er maar voor te zorgen dat je niet geflitst word voor een paar kilometer!!!
Explore the World
  woensdag 7 november 2001 @ 09:25:19 #9
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_2109012
quote:
Op woensdag 07 november 2001 09:20 schreef bluesparkle het volgende:
Ik blijf erbij dat het gevaarlijker is om continue op die snelheidsmeter te kijken om er maar voor te zorgen dat je niet geflitst word voor een paar kilometer!!!
Als je het verschil niet ziet/voelt tussen 100 en 110 benje geen goede automobilist.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_2109040
quote:
Op woensdag 07 november 2001 09:16 schreef SanderThomas het volgende:

Laat ze meteen wat doen aan bestelbusjes die op een 80km-weg met dik 100km/h na een paar seconden nog door rood rijden. t Was dat die persoon voor me het in de gaten had, anders had ik nu niet meer gereageerd


Sterker nog, ze willen eveneens de maximumsnelheid voor bussen van 80km/uur naar 100km/uur verhogen. De bussen zouden dan beter kunnen concurreren met auto's en het zou veiliger zijn. Netelenbos ziet dit wel zitten, maar Pronk sputtert tegen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_2109068
quote:
Op woensdag 07 november 2001 09:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Sterker nog, ze willen eveneens de maximumsnelheid voor bussen van 80km/uur naar 100km/uur verhogen. De bussen zouden dan beter kunnen concurreren met auto's en het zou veiliger zijn. Netelenbos ziet dit wel zitten, maar Pronk sputtert tegen.


Ik kan er mee leven, maar dan moeten ze flitspalen voor door rood vervangen door geschutspalen
pi_2109072
quote:
Op woensdag 07 november 2001 09:25 schreef links234 het volgende:

[..]

Als je het verschil niet ziet/voelt tussen 100 en 110 ben je geen goede automobilist.


Of je hebt een dure auto.
pi_2109076
quote:
Op woensdag 07 november 2001 09:16 schreef Phunky het volgende:
Hmm..is dit niet bijna hetzelfde als de maximumsnelheid met 10 km/u verhogen?
Nee, dit is iets compleet anders. Het is soepeler omgaan met de huidige maxima en niet het verhogen van de huidige maxima om er vervolgens even streng mee om te gaan. Het gaat niet om het harder mogen rijden.
quote:
Ik bedoel, nu klagen de mensen "ah joh, ik reed 1km/u te snel"...en dan klagen ze "ah joh, ik reed 11 km/u te snel.
Nogal een verschil, vind je niet? Ze hebben bovendien groot gelijk: laat ze echte criminelen oppakken! (die hoor je ook vaak genoeg op verjaardagsfeestjes waar je helemaal niet heen wilde)
quote:

(er is al een marge trouwens van een paar km/u omdat er rekening wordt gehouden met onnauwkeurigheid van meet apparatuur en zo..)
Dat is toch wederom iets compleet anders? Je geeft het zelf al aan: dat is voor de onnauwkeurigheid van de meetapparatuur, niet om minder pietluttig om te gaan met grenzen.
quote:
Als je te snel rijdt moet je gewoon dokken.
En daar zijn de VVD en CDA het helemaal mee eens, mits je te snel rijdt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_2109145
moeten bussen nou door die snelheid van 20km extra de tijd dat ze niet optijd rijden inhalen
  woensdag 7 november 2001 @ 10:20:58 #15
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_2109412
quote:
Op woensdag 07 november 2001 09:34 schreef TrustNo het volgende:

[..]

Of je hebt een dure auto.


hebben die zulke slecht leesbare snelheidsmeters dan?
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_2109458
Goed plan, van mijn part geef je eerst drie waarschuwingen per jaar als je tussen de 1 en 10 km/h te hard hebt gereden, alvorens boetes uit te gaan delen. Iedereen rijdt wel eens iets te hard, en naar mijn mening is het echt geen boete waard wanneer je 84 km/h op een provinciale weg rijdt. .
O+. Ripley. O+.
pi_2109489
quote:
Op woensdag 07 november 2001 10:20 schreef links234 het volgende:

[..]

hebben die zulke slecht leesbare snelheidsmeters dan?


Nee, maar als je kramp in je kuit krijgt zit je in no-time op de 200.
O+. Ripley. O+.
  woensdag 7 november 2001 @ 10:32:11 #18
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_2109517
Ze mogen van mij best boetes geven voor 1km te hard, maar dan wel een boete van F 1,- ,gewoon elke km een gulden, hoe harder je gaat hoe duurder het wordt, dat is eerlijk.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 7 november 2001 @ 10:33:56 #19
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_2109540
quote:
Op woensdag 07 november 2001 10:28 schreef Smike het volgende:

[..]

Nee, maar als je kramp in je kuit krijgt zit je in no-time op de 200.


Da's waar, en je been bewegen om te remmen lukt dan ook niet meer.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_2109558
quote:
Op woensdag 07 november 2001 10:20 schreef links234 het volgende:

[..]

hebben die zulke slecht leesbare snelheidsmeters dan?


Ik wil een HUD in mijn auto
snelheid en hoogte (whoei) geprojecteerd op je voorruit
En als er een politieauto rijdt een hokje eromheen met "ENEMY - locked" erbij ofzo hehe
pi_2109574
Ook geen slecht plan is een boordcomputer met zo'n lekkere vrouwenstem. "Current groundspeed 50 km per hour and increasing"


"altitude, altitude"

pi_2109602
En om eventjes door te ChrietTitulaeren:

navigatiesystemen kunnen wat mij betreft ook een stuk beter, soms weet je effe niet op wat voor weg je zit (50/60/70/80 ofzo, bijv. in Arnhem de IJssellaan, k zou niet weten hoe hard daar). Als je GPS koppelt aan HoeHardMagErGeredenWorden.mdb kun je op je voorruit ook de max. snelheid laten projecteren. (of door de voice-over laten omroepen)

tevens ben ik voorstander van een claxon per inzittende. Ook als ik achterin zit wil ik "meediscussiėren"

[edit]spelfoutje[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door SanderThomas op 07-11-2001 10:41]

pi_2109605
quote:
Op woensdag 07 november 2001 10:37 schreef SanderThomas het volgende:
"altitude, altitude"
Dat lijkt me nogal zinloos in Nederland.
O+. Ripley. O+.
pi_2109620
quote:
Op woensdag 07 november 2001 10:40 schreef Smike het volgende:

[..]

Dat lijkt me nogal zinloos in Nederland.


ik was ook niet serieus van plan om op te stijgen hoor hehe.. die melding hoor je in flightsims nog net voordat je de grassprietjes van dichtbij bekijkt.
pi_2109637
Ik heb hier nog een bekeuring liggen van 125-waar-ik-120-mocht. Zal ik hem maar gaan inlijsten? Heb er trouwens niet zoveel moeite mee hoor, dit soort 'onzin' boetes. Kan hem natuurlijk wel ff scannen, die bekeuring
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')