(Maarja, verkiezingstijd zit er weer aan te komen. Ik verwacht meer van deze aardige voorstellen waar niets van terecht komt.)
---
Weg met die 'onzinboetes'
voor 1 km te hard rijden
door Jeroen Hendriks
DEN HAAG - VVD en CDA willen minimale snelheidsovertredingen niet langer bestraffen met een boete van 60 gulden. Daarentegen moeten reguliere snelheidsduivels veel harder worden aangepakt. Het is deze fracties een doorn in het oog dat jaarlijks miljoenen boetes worden opgelegd aan automobilisten die 1 tot 10 kilometer te hard hebben gereden.
In 1999 viel 60 procent van de bijna 6,5 miljoen uitgedeelde boetes in deze laagste categorie snelheidsovertredingen.
http://krant.telegraaf.nl/krant/vandaag/teksten/bin.weg.netelenbos.moet.keer.html
---
Anderzijds ook jammer, want ik wil altijd nog een keer hardlopend geflitst worden in een 30KM zone. Moet net kunnen.
Dit is geen aanval op zerotolerance, ik denk dat dit wel meer respect afdwingt bij de "normale" automobilist.
quote:Ik denk ook dat het meer respect afdwingt. Echter, er zijn er die van mening zijn dat er een duidelijke grens moet zijn en dat die op de kilometer gehandhaafd dient te worden, om misverstanden te voorkomen. Duidelijk uitstralen naar de onderdanen toe waar de grens ligt en wat niet meer acceptabel is (zero tolerance dus).
Op woensdag 07 november 2001 09:06 schreef SanderThomas het volgende:
Dit is geen aanval op zerotolerance, ik denk dat dit wel meer respect afdwingt bij de "normale" automobilist.
Schiet je niet veel mee op denk ik. Ergens moet een grens liggen..(er is al een marge trouwens van een paar km/u omdat er rekening wordt gehouden met onnauwkeurigheid van meet apparatuur en zo..)..dus niet zeuren. Als je te snel rijdt moet je gewoon dokken.
quote:Jup, en ietsje te hard wordt acceptabel En mensen die veeeeeeeel te hard rijden gaan ze schoppen. Lijkt me een goed plan
Op woensdag 07 november 2001 09:09 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Duidelijk uitstralen naar de onderdanen toe waar de grens ligt en wat niet meer acceptabel is (zero tolerance dus).
Laat ze meteen wat doen aan bestelbusjes die op een 80km-weg met dik 100km/h na een paar seconden nog door rood rijden. t Was dat die persoon voor me het in de gaten had, anders had ik nu niet meer gereageerd
mijn plan:
woonwijk/erf: 30
wegen tussen deze wijken: 50
wegen die stadsdelen verbinden: 60 of 70 (ringwegen en dwars-door-de-stad-wegen, zijn er maar een paar per stad, is genoeg)
wegen die steden verbinden (buiten de bebouwde kom dus): 100
waarom niet? doen de duitsers ook, die snappen het ten minste.
quote:Als je het verschil niet ziet/voelt tussen 100 en 110 benje geen goede automobilist.
Op woensdag 07 november 2001 09:20 schreef bluesparkle het volgende:
Ik blijf erbij dat het gevaarlijker is om continue op die snelheidsmeter te kijken om er maar voor te zorgen dat je niet geflitst word voor een paar kilometer!!!
quote:Sterker nog, ze willen eveneens de maximumsnelheid voor bussen van 80km/uur naar 100km/uur verhogen. De bussen zouden dan beter kunnen concurreren met auto's en het zou veiliger zijn. Netelenbos ziet dit wel zitten, maar Pronk sputtert tegen.
Op woensdag 07 november 2001 09:16 schreef SanderThomas het volgende:Laat ze meteen wat doen aan bestelbusjes die op een 80km-weg met dik 100km/h na een paar seconden nog door rood rijden. t Was dat die persoon voor me het in de gaten had, anders had ik nu niet meer gereageerd
quote:Ik kan er mee leven, maar dan moeten ze flitspalen voor door rood vervangen door geschutspalen
Op woensdag 07 november 2001 09:29 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Sterker nog, ze willen eveneens de maximumsnelheid voor bussen van 80km/uur naar 100km/uur verhogen. De bussen zouden dan beter kunnen concurreren met auto's en het zou veiliger zijn. Netelenbos ziet dit wel zitten, maar Pronk sputtert tegen.
quote:Of je hebt een dure auto.
Op woensdag 07 november 2001 09:25 schreef links234 het volgende:[..]
Als je het verschil niet ziet/voelt tussen 100 en 110 ben je geen goede automobilist.
quote:Nee, dit is iets compleet anders. Het is soepeler omgaan met de huidige maxima en niet het verhogen van de huidige maxima om er vervolgens even streng mee om te gaan. Het gaat niet om het harder mogen rijden.
Op woensdag 07 november 2001 09:16 schreef Phunky het volgende:
Hmm..is dit niet bijna hetzelfde als de maximumsnelheid met 10 km/u verhogen?
quote:Nogal een verschil, vind je niet? Ze hebben bovendien groot gelijk: laat ze echte criminelen oppakken! (die hoor je ook vaak genoeg op verjaardagsfeestjes waar je helemaal niet heen wilde)
Ik bedoel, nu klagen de mensen "ah joh, ik reed 1km/u te snel"...en dan klagen ze "ah joh, ik reed 11 km/u te snel.
quote:Dat is toch wederom iets compleet anders? Je geeft het zelf al aan: dat is voor de onnauwkeurigheid van de meetapparatuur, niet om minder pietluttig om te gaan met grenzen.
(er is al een marge trouwens van een paar km/u omdat er rekening wordt gehouden met onnauwkeurigheid van meet apparatuur en zo..)
quote:En daar zijn de VVD en CDA het helemaal mee eens, mits je te snel rijdt.
Als je te snel rijdt moet je gewoon dokken.
quote:hebben die zulke slecht leesbare snelheidsmeters dan?
Op woensdag 07 november 2001 09:34 schreef TrustNo het volgende:[..]
Of je hebt een dure auto.
quote:Nee, maar als je kramp in je kuit krijgt zit je in no-time op de 200.
Op woensdag 07 november 2001 10:20 schreef links234 het volgende:[..]
hebben die zulke slecht leesbare snelheidsmeters dan?
quote:Da's waar, en je been bewegen om te remmen lukt dan ook niet meer.
Op woensdag 07 november 2001 10:28 schreef Smike het volgende:[..]
Nee, maar als je kramp in je kuit krijgt zit je in no-time op de 200.
quote:Ik wil een HUD in mijn auto
Op woensdag 07 november 2001 10:20 schreef links234 het volgende:[..]
hebben die zulke slecht leesbare snelheidsmeters dan?
"altitude, altitude"
navigatiesystemen kunnen wat mij betreft ook een stuk beter, soms weet je effe niet op wat voor weg je zit (50/60/70/80 ofzo, bijv. in Arnhem de IJssellaan, k zou niet weten hoe hard daar). Als je GPS koppelt aan HoeHardMagErGeredenWorden.mdb kun je op je voorruit ook de max. snelheid laten projecteren. (of door de voice-over laten omroepen)
tevens ben ik voorstander van een claxon per inzittende. Ook als ik achterin zit wil ik "meediscussiėren"
[edit]spelfoutje[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door SanderThomas op 07-11-2001 10:41]
quote:Dat lijkt me nogal zinloos in Nederland.
Op woensdag 07 november 2001 10:37 schreef SanderThomas het volgende:
"altitude, altitude"
quote:ik was ook niet serieus van plan om op te stijgen hoor hehe.. die melding hoor je in flightsims nog net voordat je de grassprietjes van dichtbij bekijkt.
Op woensdag 07 november 2001 10:40 schreef Smike het volgende:[..]
Dat lijkt me nogal zinloos in Nederland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |