abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 6 november 2001 @ 10:36:42 #1
15145 Raaf
Enjoy life!
pi_2098936
quote:
Jenny Goeree, evangeliste en joden/homohaatster uit Zwolle, beschikt weer over een internetsite. Eerder werd haar website van internet gehaald omdat daarop beledigende teksten over joden en homoseksuelen stonden. Daarna week ze voor korte tijd uit naar Engeland, maar ook daar ging de site snel op zwart.

De christelijke provider The GraceNet heeft de evangeliste de helpende hand geboden. Het artikel, waarin Goeree de joden de schuld voor Auschwitz in de schoenen schuift, staat niet op de nieuwe site. De rechtbank in Zwolle had de evangeliste in 1985 verboden het artikel nog langer te verspreiden. Goeree overweegt het artikel over Auschwitz opnieuw te plaatsen "wanneer daar veel vraag naar is."

Wel zijn er artikelen te lezen waarin Goeree homoseksualiteit streng veroordeelt. Zo schrijft zij dat homo's elkaars lichaam onteren, de dood voortbrengen en voor God een gruwel zijn. "Iemand die homoseksualiteit bedrijft, zondigt en laadt net als een moordenaar bloedschuld op zich."

De COC afdeling Twente/Achterhoek had een paar maanden terug aan het Openbaar Ministerie in Zwolle gevraagd een onderzoek in te stellen naar mogelijk strafbare feiten van Goeree. De homo-organisatie beschuldigde Goeree van laster, belediging, smaad en het aanzetten tot homohaat. Het OM laat weten dat het onderzoek nog loopt.


Dit soort facistiche figuren verdienen een lange en intense straf waarbij ze eens flink gebrainwasht worden van hun gestoorde ideeen.Helaas schiet de n.l wetgeving vaak tekort om ze te straffen.
  dinsdag 6 november 2001 @ 10:43:51 #2
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_2098983
quote:
Op dinsdag 06 november 2001 10:36 schreef Raaf het volgende:

[..]

Dit soort facistiche figuren verdienen een lange en intense straf waarbij ze eens flink gebrainwasht worden van hun gestoorde ideeen.Helaas schiet de n.l wetgeving vaak tekort om ze te straffen.


Hebben we hem weer met z'n politiek correcte linkse gelul! D'r is zoiets als vrijheid van meningsuiting, maar ja, communisten als jij willen dat niet, he!
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  dinsdag 6 november 2001 @ 10:48:45 #3
13250 Lod
Sapere aude!
pi_2099012
quote:
Op dinsdag 06 november 2001 10:36 schreef Raaf het volgende:

[..]

Dit soort facistiche figuren verdienen een lange en intense straf waarbij ze eens flink gebrainwasht worden van hun gestoorde ideeen.Helaas schiet de n.l wetgeving vaak tekort om ze te straffen.


Wat vind je dan van die imams in opleiding?
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=12840
GNU Terry Pratchett
  dinsdag 6 november 2001 @ 10:52:29 #4
15145 Raaf
Enjoy life!
pi_2099032
quote:
Op dinsdag 06 november 2001 10:48 schreef Lod het volgende:

[..]

Wat vind je dan van die imams in opleiding?
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=12840


Hetzelfde verhaal.
pi_2099091
Ook voor haar geldt: ze lult maar een eind weg, het zal me worst wezen.

Goed stukje over de uitlatingen van Goeree staat hier. Ben het zelf volkomen eens met de zienswijze van de schrijver.

Geef mijn taartpunt maar aan Pim!
  dinsdag 6 november 2001 @ 11:09:44 #6
15145 Raaf
Enjoy life!
pi_2099155
quote:
Op dinsdag 06 november 2001 10:59 schreef El-Lupe het volgende:
Ook voor haar geldt: ze lult maar een eind weg, het zal me worst wezen.

Goed stukje over de uitlatingen van Goeree staat hier. Ben het zelf volkomen eens met de zienswijze van de schrijver.


Lekker oppervlakkig en oninteresant stukje waarin ik nauwelijks iets lees over de persoon/geest achter goeree.
Kortom:Niet boeiend
pi_2099166
Och...

Misschien kan iemand Goeree zover krijgen dat ze iets dergelijks ook over moslims gaat verkondigen.

O nee, daar zet Raaf zich al voor in. Vooral z'n veelvuldig gebruik van het pluralis majestis doet het altijd zo lekker bij z'n doelgroep.

Grappig trouwens dat uitgerekend JIJ haar een fascist noemt...

Geef mijn taartpunt maar aan Pim!
  dinsdag 6 november 2001 @ 11:30:38 #8
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_2099307
Ik heb hier dat desbetreffende Auschwitzstukje van Goeree. Dat mesn is op d'r achterhoofd gevallen en niet zo zacht ook!

---------------------
-edit-

Stuk verwijderd. Lees ook http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=12844
---------------------

Kortom

Heeft iemand btw ergens nog het anti-homo-verhaal? Ik heb deze ooit eens uit m'n cache kunnen redden nadat de vorige site offline was gehaald.

[Dit bericht is gewijzigd door MrBig op 06-11-2001 13:44]

Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 6 november 2001 @ 11:33:21 #9
16204 Fer-D
save time, see it my way
pi_2099333
quote:
Op dinsdag 06 november 2001 11:11 schreef El-Lupe het volgende:
Och...

Misschien kan iemand Goeree zover krijgen dat ze iets dergelijks ook over moslims gaat verkondigen.

O nee, daar zet Raaf zich al voor in. Vooral z'n veelvuldig gebruik van het pluralis majestis doet het altijd zo lekker bij z'n doelgroep.

Grappig trouwens dat uitgerekend JIJ haar een fascist noemt...


het is echt te triest voor woorden gewoon... iemand die het niet eens is met de vermoslimmisering van ons land is dan gelijk maar een fascist....?

end of line
  dinsdag 6 november 2001 @ 12:00:59 #10
15098 El-Lupe
Sick of you!
pi_2099390
Iemand die iets roept over homo's wel dan?
Geef mijn taartpunt maar aan Pim!
pi_2099433
quote:
Op dinsdag 06 november 2001 12:00 schreef El-Lupe het volgende:
Iemand die iets roept over homo's wel dan?
Making money
  dinsdag 6 november 2001 @ 12:08:30 #12
15098 El-Lupe
Sick of you!
pi_2099450
quote:
Op dinsdag 06 november 2001 12:06 schreef Yahoo het volgende:

[..]


Ja, zeg het 'ns?
Geef mijn taartpunt maar aan Pim!
  dinsdag 6 november 2001 @ 12:09:35 #13
16204 Fer-D
save time, see it my way
pi_2099456
quote:
Op dinsdag 06 november 2001 12:00 schreef El-Lupe het volgende:
Iemand die iets roept over homo's wel dan?
iemand die te gast is in een land en daar de lakens uit wil gaan delen, ja !!!

en zogauw er dan mensen zijn die ook maar een beetje tegengas willen geven worden die weer voor racist uitgemaakt, of erger nog ; vergeleken met nazi's...
om doodziek van te worden...

end of line
  dinsdag 6 november 2001 @ 12:10:50 #14
15098 El-Lupe
Sick of you!
pi_2099466
quote:
Op dinsdag 06 november 2001 11:30 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb hier dat desbetreffende Auschwitzstukje van Goeree. Dat mesn is op d'r achterhoofd gevallen en niet zo zacht ook!
Eh ja, maar misschien moeten andere Christenen er maar eens commentaar op geven. Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat er veel Christenen zijn die dergelijke crap serieus nemen en/of onderschrijven. En dat zullen ze met haar uitlatingen over homo's waarschijnlijk ook niet doen.

Lijkt mij tenminste...

Geef mijn taartpunt maar aan Pim!
  dinsdag 6 november 2001 @ 12:16:00 #15
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_2099501
quote:
Op dinsdag 06 november 2001 12:09 schreef Fer-D het volgende:

[..]

iemand die te gast is in een land en daar de lakens uit wil gaan delen, ja !!!

en zogauw er dan mensen zijn die ook maar een beetje tegengas willen geven worden die weer voor racist uitgemaakt, of erger nog ; vergeleken met nazi's...
om doodziek van te worden...


En een nederlandse die iets roept over homo's?
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  dinsdag 6 november 2001 @ 12:17:11 #16
15098 El-Lupe
Sick of you!
pi_2099513
quote:
Op dinsdag 06 november 2001 12:09 schreef Fer-D het volgende:

[..]

iemand die te gast is in een land en daar de lakens uit wil gaan delen, ja !!!


Te gast? Hoe lang blijf je hier eigenlijk de status van gastarbeider houden?
quote:
en zogauw er dan mensen zijn die ook maar een beetje tegengas willen geven worden die weer voor racist uitgemaakt, of erger nog ; vergeleken met nazi's...
om doodziek van te worden...
Ja, jullie zijn heel zielig...

Het gaat niet om tegengas geven, het gaat om jullie propaganda techniekjes en de wijze waarop jullie dingen buiten proportioneel weten op te blazen waar IK doodziek van word. Kijk anders eens in dat topic over kerstpakketen. Vindt je dat een normale reactie op een voorstel dat notabene door een politieke partij gedaan wordt?

Geef mijn taartpunt maar aan Pim!
  dinsdag 6 november 2001 @ 12:21:25 #17
16204 Fer-D
save time, see it my way
pi_2099540
quote:
Op dinsdag 06 november 2001 12:16 schreef links234 het volgende:

[..]

En een nederlandse die iets roept over homo's?


dat is net zo fout, echter de meeste Nederlanders zijn deze tijd ondertussen al wel voorbij, denk je niet ?
Ikzelf kan me er ook niets bij voorstellen hoe die gedachtengang is van homosexuelen, maar ik laat ze wel in hun waarde !
waar het hier om gaat is simpelweg het feit dat die gasten op die imam-opleiding iets leren wat totaal niet strookt met de Nederlandse normen en waarden, en wanneer er mensen zijn die het niet eens zijn met de denkbeelden van onze medelanders (waaronder ikzelf) dan mag daar niks van gezegd worden, want dan word je meteen als extreem-rechts afgeschilderd.
end of line
  dinsdag 6 november 2001 @ 12:24:15 #18
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_2099562
quote:
Op dinsdag 06 november 2001 12:21 schreef Fer-D het volgende:

[..]

dat is net zo fout, echter de meeste Nederlanders zijn deze tijd ondertussen al wel voorbij, denk je niet ?


Nee, als puntje bij paaltje komt niet.
quote:
Ikzelf kan me er ook niets bij voorstellen hoe die gedachtengang is van homosexuelen, maar ik laat ze wel in hun waarde !
Prima
quote:
waar het hier om gaat is simpelweg het feit dat die gasten op die imam-opleiding iets leren wat totaal niet strookt met de Nederlandse normen en waarden, en wanneer er mensen zijn die het niet eens zijn met de denkbeelden van onze medelanders (waaronder ikzelf) dan mag daar niks van gezegd worden, want dan word je meteen als extreem-rechts afgeschilderd.
Volgens mij heeft Jenny Goeree geen imam opleiding gedaan, dus wat je loopt te lullen weet ik niet, maar het is in ieder geval verdomd off-topic.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  dinsdag 6 november 2001 @ 12:26:45 #19
15145 Raaf
Enjoy life!
pi_2099594
quote:
Op dinsdag 06 november 2001 12:17 schreef El-Lupe het volgende:

[..]

Te gast? Hoe lang blijf je hier eigenlijk de status van gastarbeider houden?


Zolang je als allochtoon maar genoeg korancitaten als "alle homo,s moeten dood" blijft roepen en je zichtbaar niet wil aanpassen aan deze maatschapij blijf je die status vast wel houden.
quote:
Ja, jullie zijn heel zielig...
Jij bent zo zielig dat je grappig bent tong80
quote:
Het gaat niet om tegengas geven, het gaat om jullie propaganda techniekjes en de wijze waarop jullie dingen buiten proportioneel weten op te blazen waar IK doodziek van word. Kijk anders eens in dat topic over kerstpakketen. Vindt je dat een normale reactie op een voorstel dat notabene door een politieke partij gedaan wordt?
Zijn doodnormale reakties.
Mensen pikken niet langer dat bepaalde etnische minderheden hier zo langzamerhand de dienst uitmaken met als excuus de koran.
Dit is nog altijd N.L waar zondermeer ruimte is voor allochtonen , maar we hoeven niet in elke "ik geloof in alla dus mag ik eisen stellen aan jullie maatschapij/tolerantie" eis mee te gaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Raaf op 06-11-2001 12:30]

  dinsdag 6 november 2001 @ 12:27:52 #20
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_2099605
quote:
Op dinsdag 06 november 2001 12:26 schreef Raaf het volgende:

[..]

Zolang je als allochtoon korancitaten als "alle homo,s moeten dood" blijft roepen en je zichtbaar niet wil aanpassen aan deze maatschapij.
[..]

Jij bent zo zielig dat je grappig bent tong80
[..]

Zijn doodnormale reakties.
Mensen pikken het niet meer dat bepaalde etnische achtergronden hier zo langzamerhand de dienst uitmaken.
Dit is nog altijd N.L waar zondermeer ruimte is voor allochtonen , maar we hoeven niet in elke "ik geloof in alla dus mag ik eisen stellen aan jullie maatschapij/tolerantie" eis mee te gaan.


Wat raaskal je nou, dit topic gaat over Jenny Goeree!
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  dinsdag 6 november 2001 @ 12:30:50 #21
15098 El-Lupe
Sick of you!
pi_2099635
quote:
Op dinsdag 06 november 2001 12:21 schreef Fer-D het volgende:

[..]

dat is net zo fout, echter de meeste Nederlanders zijn deze tijd ondertussen al wel voorbij, denk je niet ?
Ikzelf kan me er ook niets bij voorstellen hoe die gedachtengang is van homosexuelen, maar ik laat ze wel in hun waarde !
waar het hier om gaat is simpelweg het feit dat die gasten op die imam-opleiding iets leren wat totaal niet strookt met de Nederlandse normen en waarden, en wanneer er mensen zijn die het niet eens zijn met de denkbeelden van onze medelanders (waaronder ikzelf) dan mag daar niks van gezegd worden, want dan word je meteen als extreem-rechts afgeschilderd.


Bullshit.

Dat wordt je pas als je elk kleinigheidje opblaast, uit z'n verband rukt en als propaganda materiaal gebruikt. Dan streef je namelijk niet meer naar een dialoog, maar dan ben je alleen maar bezig met zoveel mogelijk te stigmatiseren. Dan krijg je vervolgens vanzelf kreten als "allemaal eruit met die moslims!" of wou je soms beweren van niet?

Zou het bijvoorbeeld ook rechtvaardig zijn als ik vanwege het schrijven van ene mevr. Goeree alle Christenen over een kam zou scheren?

Geef mijn taartpunt maar aan Pim!
  dinsdag 6 november 2001 @ 12:34:01 #22
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_2099652
quote:
Op dinsdag 06 november 2001 12:30 schreef El-Lupe het volgende:


Zou het bijvoorbeeld ook rechtvaardig zijn als ik vanwege het schrijven van ene mevr. Goeree alle Christenen over een kam zou scheren?


Zou het terecht zijn dat jij je, (ik neem aan autochtone nederlander, if not then not) wegens de teksten van JG je moet verantwoorden?
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  dinsdag 6 november 2001 @ 12:42:51 #23
15098 El-Lupe
Sick of you!
pi_2099732
Nee, lijkt me niet. Hoezo?
Geef mijn taartpunt maar aan Pim!
  dinsdag 6 november 2001 @ 12:46:38 #24
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_2099767
quote:
Op dinsdag 06 november 2001 12:42 schreef El-Lupe het volgende:
Nee, lijkt me niet. Hoezo?
Omdat moslims wel massaal aangekeken worden op de uitspraken van één enkel persoon. Gelijke monikken/imams gelijke kappen/hoofddoeken.
pi_2100613
quote:
Op dinsdag 06 november 2001 12:10 schreef El-Lupe het volgende:

[..]

Eh ja, maar misschien moeten andere Christenen er maar eens commentaar op geven. Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat er veel Christenen zijn die dergelijke crap serieus nemen en/of onderschrijven. En dat zullen ze met haar uitlatingen over homo's waarschijnlijk ook niet doen.

Lijkt mij tenminste...


('k Weet er vanwege christelijke opvoeding wel het een en ander van. Ook hoe er in 'evangelische hoek' over gedacht wordt.)

Goeree's navertelling van het hele (bijbelse) gebeuren over de terdoodveroordeling van Jezus door Pilatus is nogal gekleurd. Door bepaald taalgebruik en woordkeus lijkt het alsof Pilatus er alles aan gedaan zou hebben om het leven van Jezus te redden. En alsof het héle Joodse volk, vollédig de gevolgen overziend van hun kreet 'zijn bloed kome over ons en onze kinderen' Jezus dood wilde hebben, en een 'moordenaar' (eigenlijk vrijheidsstrijder tegen de romeinse overheersing, meen ik) Barabbas op vrije voeten. Jenny Goeree schildert de Joden hier dus af als bewuste misdadigers die bij hun volle verstand de Messias, de door God gezonden Verlosser dood willen hebben. Onzin natuurlijk.

Vervolgens doet ze alsof God de Joden daarom gestraft zou hebben en als afschrikwekkend voorbeeld stelt. Dat zuigt ze nogal uit haar duim.

Haar verdere verhaal, Jezus als Verlosser voor de zonden van de mensen, is een vrij gebruikelijk evangelisch verhaal, en zal door de meeste kerken ook wel onderschreven worden. Ook de speciale rol die de Joden (na hun bekering) krijgen toebedeeld temidden van de overige volkeren. Een Nieuw Jeruzalem etc etc.

Komt er geloof ik op neer (volgens het cryptische bijbelboek Openbaringen), dat er eerst een soort Eindtijd komt, waarin (echte) christenen en joden nogal onderdrukt en vervolgd worden, onder leiding van de Antichrist. Daarna volgt er door Goddelijk ingrijpen een soort rustperiode van 1000 jaar. In deze periode regeren christenen (en joden?) vanuit het Nieuwe Jeruzalem over de rest van de wereldbevolking (what's left of it). Die gaan dit uiteindelijk niet pikken en vormen, onder leiding van de duivel himself, een groot leger, dat optrekt om Israël te vernietigen. In een grote veldslag (Armageddon) worden ze verslagen, en wordt de duivel definitief in de brandende hel gemikt. En dan krijgen we geloof ik een nieuwe hemel en nieuwe aarde. Wie precies wanneer de gelegenheid krijgt zicht te bekeren, en wat wiens rol nou precies is, ben ik allemaal alweer vergeten. ('k Had er als kind een stripboek van, hehehe.)

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')