abonnement Unibet Coolblue
pi_16340980
Demonstratie geen geweld, meer gezag!

De afgelopen tijd hebben we een lange reeks zeer gewelddadige incidenten gehad in Nederland, met de moord op de Haagse leraar als absoluut dieptepunt. In kranten zijn steekpartijen al naar de achterste bladzijden verdwenen, we komen in een cultuur waarin geweld heel normaal wordt gevonden. Het rechtvaardigheidsbeginsel, één van de fundamenten van onze rechtsstaat, is in de ogen van veel mensen omgedraaid: daders lijken boven slachtoffers te staan.

Het organiserende comité heeft de volgende doelen:
1. Uiting geven van onvrede over een lange reeks zeer gewelddadige incidenten
in Nederland, met de moord op de haagse leraar als absoluut dieptepunt.
2. Protest tegen verloedering en verhuftering van de samenleving
3. Aanklacht tegen scheve rechtsstaat waarin principes van rechtvaardigheid 180 graden omgedraaid zijn.

Het organiserende comité
Het comité bestaat uit Peter Reedijk (Den Haag), Paul Knörr (Den Haag), Koen Berghuis (Tilburg) en Bert Wienk (Zoetermeer). Andere organisaties en individuen zijn vrij om zich bij de actie aan te sluiten mits ze bereid zijn om zich aan de door het comité opgestelde regels te houden.

Programma
De demonstratie zal vrijdag 23 januari 2004 om 15.00 starten bij het Malieveld in Den Haag. Het is de bedoeling om de demonstratie in het centrum Den Haag te houden omdat Den Haag het politieke centrum van het land is en de regering tot daadkracht moet worden aangespoord. De demonstratie zal starten en eindigen op het malieveld en op een aantal plekken op de route zullen toespraken gehouden worden. Ook zal een brief aan het kabinet van de Minister President worden aangeboden.

Reglement
- Luister ten alle tijden naar de aanwijzingen van de ordedienst
- Agressieve kleding, zoals legerkledij, is niet gewenst. Kleed je dus netjes
- Het is verboden om politieke symbolen mee te dragen
- Spandoeken en borden worden van te voren gekeurd
- Het is alleen toegestaan om leuzen te roepen, die door de organisatie zijn verstrekt
- Gedraag je netjes en fatsoenlijk, zoals een Nederlands burger betaamt!


Goed initiatief. Wie is er nog meer van plan mee te doen?

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruďneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_16341027
quote:
Demonstratie geen geweld, meer gezag!
Ik ga demonstreren voor geen vierkantjes in de topictitels!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_16341037
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 14:43 schreef Tikorev het volgende:
Reglement
- Luister ten alle tijden naar de aanwijzingen van de ordedienst
- Agressieve kleding, zoals legerkledij, is niet gewenst. Kleed je dus netjes
- Het is verboden om politieke symbolen mee te dragen
- Spandoeken en borden worden van te voren gekeurd
- Het is alleen toegestaan om leuzen te roepen, die door de organisatie zijn verstrekt
- Gedraag je netjes en fatsoenlijk, zoals een Nederlands burger betaamt!
Initiatief van de CPN ?
pi_16341094
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 14:45 schreef gelly het volgende:

[..]

Initiatief van de CPN ?


Anders kom jij niet
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruďneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_16341100
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 14:43 schreef Tikorev het volgende:
Reglement
- Luister ten alle tijden naar de aanwijzingen van de ordedienst
- Agressieve kleding, zoals legerkledij, is niet gewenst. Kleed je dus netjes
- Het is verboden om politieke symbolen mee te dragen
- Spandoeken en borden worden van te voren gekeurd
- Het is alleen toegestaan om leuzen te roepen, die door de organisatie zijn verstrekt
- Gedraag je netjes en fatsoenlijk, zoals een Nederlands burger betaamt!
Kut... je mag dus niet rellen
Blaat het niet, dan schaapt het niet!
pi_16341153
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 14:49 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Anders kom jij niet


Het komt mij allemaal nogal dwingend over. Maar ik begrijp dat we het wat rechtser moeten zoeken. Weer lekker populisitsch een thema pakken dat onder de mensen leeft. Grappig ook dat je expres weglaat wie er achter de organisatie zitten
quote:
Demonstratie 'geen geweld, meer gezag!'(17-01-04)

Demonstratie 'geen geweld, meer gezag!'

De afgelopen tijd hebben we een lange reeks zeer gewelddadige 'incidenten' gehad in Nederland, met de moord op de Haagse leraar Hans van Wieren als absoluut dieptepunt. In kranten zijn steekpartijen al naar de achterste bladzijden verdwenen, we komen in een cultuur waarin geweld heel normaal wordt gevonden. Het rechtvaardigheidsbeginsel, één van de fundamenten van onze rechtsstaat, is in de ogen van veel mensen omgedraaid: daders lijken boven slachtoffers te staan.

Het organiserende comité heeft de volgende doelen:

- Uiting geven van onvrede over een lange reeks zeer gewelddadige 'incidenten' in Nederland, met de moord op de Haagse leraar als absoluut dieptepunt.
- Protest tegen verloedering en verhuftering van de samenleving
- Aanklacht tegen scheve rechtsstaat waarin de principes van rechtvaardigheid 180 graden omgedraaid zijn.

Het organiserende comité bestaat uit:

Peter Reedijk (Den Haag), Paul Knörr (Den Haag), Koen Berghuis (Tilburg) en Bert Wienk (Zoetermeer). Andere organisaties en individuen zijn vrij om zich bij de actie aan te sluiten mits ze bereid zijn om zich aan de door het comité opgestelde regels te houden.

Programma:

De demonstratie zal vrijdag 23 januari 2004 om 15.00 starten bij het Malieveld in Den Haag. Het is de bedoeling om de demonstratie in het centrum Den Haag te houden omdat Den Haag het politieke centrum van het land is en de regering tot daadkracht moet worden aangespoord. De demonstratie zal starten en eindigen op het Malieveld en op een aantal plekken op de route zullen toespraken gehouden worden. Ook zal een brief aan het kabinet van de Minister President worden aangeboden.

Het is een initiatief vanuit de achterban van Jong Rechts, bedoeld voor iedereen die een signaal wilt afgeven tegen de tegen verloedering en verhuftering van de samenleving.

Het laatste nieuws over deze demonstratie kunt u hier vinden.

Of discusieer hierover op het forum


http://www.nieuwrechts.nl/artikelen/1074345427.html
pi_16341178
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 14:52 schreef gelly het volgende:

[..]

Het komt mij allemaal nogal dwingend over. Maar ik begrijp dat we het wat rechtser moeten zoeken. Weer lekker populisitsch een thema pakken dat onder de mensen leeft. Grappig ook dat je expres weglaat wie er achter de organisatie zitten
[..]

http://www.nieuwrechts.nl/artikelen/1074345427.html


Das toch die club van Michiel Smit die continu met zijn tong tegen zijn voortanden zit te prakken?
Blaat het niet, dan schaapt het niet!
pi_16341199
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 14:52 schreef gelly het volgende:

[..]

Grappig ook dat je expres weglaat wie er achter de organisatie zitten


Oh ja...dat zou inderdaad goed geheim te houden zijn zeg...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruďneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  zaterdag 17 januari 2004 @ 14:59:46 #9
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_16341272
Doe mij maar een stille tocht. Veel aangrijpender dan een luide tocht.

En ik zwiep dit naar NWS.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_16341406
Gelijk weer mensen hier met commentaar, rechts kan bij sommige mensen nooit wat goed doen. Het is een demonstratie met duidelijke regels, om het gewoon netjes te houden, zoals overigens elke demonstratie van Nieuw Rechts nog is geweest.

Demonstraties zijn belangrijk, omdat je mensen op de been brengt en mensen laat weten dat er wel degelijk mensen bezig zijn met een bepaald onderwerp. Het is dus een goede reactie op zoiets, moslims gaan rellen (zie toen die marokkaan werd doodgeschoten toen hij een agent bedreigde met een mes), Nieuw Rechts en andere clubs die zich verwant voelen met het onderwerp, gaan geheel volgens de wet netjes demonstreren.

Bovendien hoef je heus niet met een politieke partij eens te zijn als je gaat demonstreren bij een demonstratie die op initiatief is van een politieke partij. Ik heb in het verleden ook wel eens meegedaan aan een SP-actie, terwijl ik rechts georienteerd was en ben, maar dat betreffende punt gewoon een goed punt was.

  † In Memoriam † zaterdag 17 januari 2004 @ 15:06:33 #11
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_16341429
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 14:43 schreef Tikorev het volgende:
Koen Berghuis (Tilburg) en Bert Wienk (Zoetermeer). Andere organisaties
Koen Berghuis = voorzitter Jong Rechts)
  zaterdag 17 januari 2004 @ 15:07:29 #12
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_16341448
quote:
Het is alleen toegestaan om leuzen te roepen, die door de organisatie zijn verstrekt
He ja, dit roept niet echt aangename associaties bij me op.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  † In Memoriam † zaterdag 17 januari 2004 @ 15:08:29 #13
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_16341472
quote:
Koen Berghuis (Voorzitter)
Ik ben Koen, 18 jaar en woon in Tilburg. Hier volg ik een opleiding tot leraar Aardrijkskunde.
Mijn hobbys zijn voetbal, wielrennen, poolen, reizen en uitgaan. Voordat Pim Fortuyn in de
politiek ging heb ik politiek nooit echt interessant gevonden, maar dat veranderde toen Pim kwam.
Na Pims dood ben ik de politiek blijven volgen. Eind 2002 zag ik dat Winny de Jong en Michiel Smit
aan de 2e kamerverkiezingen zouden deelnemen en ben toen naar een verkiezingsbijeenkomst gegaan.
Na de verkiezingen startte Michiel Smit Nieuw Rechts en ik ben toen actief mee gaan doen.
In Tilburg hebben we bijvoorbeeld een actie georganiseerd voor de beroofde juwelier Pijnenburg.
Een juwelier die beroofd word verdiend wel een steuntje in de rug, geen gevangenisstraf! Sinds
december 2003 ben ik voorzitter van Jong Rechts, de jongerenorganisatie van Nieuw Rechts.
Er moet veel veranderen in Nederland. Mensen durven 's nachts niet meer veilig over straat te lopen
en de integratie is compleet mislukt.Daar willen wij graag verandering in zien, en daar hebben
we alle hulp bij nodig! Word daarom dus snel lid!
http://www.jongrechts.nl/bestuur.php
pi_16341484
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 14:59 schreef robh het volgende:
En ik zwiep dit naar NWS.
quote:
Demonstratie 'Geen geweld, meer gezag'

Jongeren van Nieuw Rechts en sympathisanten houden zaterdag 23 januari een demonstratie tegen het geweld. De demonstratie begint om 15.00 uur op het Malieveld in Den Haag. "We willen hiermee een signaal afgeven. Het gaat de verkeerde kant op in de samenleving", zegt medeorganisator Peter Reedijk. Voorzitter Michiel Smits van de partij Nieuw Rechts zal tijdens de demonstatie spreken.

Deze week richtte Peter Reedijk samen met drie anderen, waaronder Jong Rechts voorzitter Koen Berghuis, het comité 'Geen geweld, meer gezag' op. "Het was een gewelddadige week. We willen met deze demonstratie onze onvrede uiten, als een protest tegen de samenleving", aldus Reedijk.

Het comité hoopt dat de politiek het protest oppakt. "Het kabinet moet er iets aan doen. Er moet meer beveiliging en hardere straffen komen", vindt Reedijk. "We willen aandacht vragen en we hopen dat er concrete plannen komen." Het comité zal een brief aanbieden aan minister-president Balkenende waarin de premier wordt opgeroepen om krachtig op te treden.

Het comité roept de demonstranten op om fatsoenlijk te blijven. "Provocerende kleding, leuzen en spandoeken zijn niet gewenst", zegt Reedijk. "We keuren de spandoeken voor aanvang van de demonstratie."


nieuws.nl
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruďneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  zaterdag 17 januari 2004 @ 15:09:40 #15
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_16341502
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 14:45 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik ga demonstreren voor geen vierkantjes in de topictitels!


alleen cker
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zaterdag 17 januari 2004 @ 15:09:51 #16
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_16341509
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 14:59 schreef robh het volgende:
Doe mij maar een stille tocht. Veel aangrijpender dan een luide tocht.

En ik zwiep dit naar NWS.


Een stille tocht om de moord op de conrector? Ik hoop dat je iets anders bedoelt

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 17-01-2004 15:10]

  zaterdag 17 januari 2004 @ 15:09:57 #17
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_16341510
Zeer goed idee.. kunnen we niet een paar rechters ophangen naderhand ofzo
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
  zaterdag 17 januari 2004 @ 15:10:23 #18
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_16341519
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 14:59 schreef robh het volgende:
Doe mij maar een stille tocht. Veel aangrijpender dan een luide tocht.

En ik zwiep dit naar NWS.


Maar een stille tocht vind ik ook niks.

Nou ja, ik vind elke tocht niks, denk ik. Behalve de elfstedentocht dan.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_16341533
ZIe het directe nut van al die demonstraties en stille tochten niet zo. Oplossingen zijn veel moeilijker te vinden. En degenen die het veroorzaken lachen er enkel om.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 15:11:31 #20
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_16341547
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 15:09 schreef Yokozuna het volgende:

Een stille tocht om de moord op de conrector? Ik hoop dat je iets anders bedoeld


Nee, zoals ik het zeg.

Ik vind een stille tocht veel aangrijpender dan een tocht waarbij de leuzen van de directie afkomstig zijn en de spandoeken vooraf gekeurd moeten worden.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_16341552
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 15:07 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

He ja, dit roept niet echt aangename associaties bij me op.


Tuurlijk, weer niet goed. Ze willen gewoon voorkomen dat er een paar rotte apels komen demonstreren die leuzen gaan gebruiken die niet ondersteund worden door het grootste deel v.d. demonstraten. Maar dat is natuurlijk niet goed, het is nooit goed wat rechts doet.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 15:12:06 #22
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_16341561
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 15:10 schreef Boris_Karloff het volgende:
ZIe het directe nut van al die demonstraties en stille tochten niet zo. Oplossingen zijn veel moeilijker te vinden. En degenen die het veroorzaken lachen er enkel om.
En het kost vaak klauwen met geld aan ME. Althans niet bij dit soort demonstraties want er lopen weinig linkse figuren en alto's rond.
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
pi_16341616
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 15:07 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

He ja, dit roept niet echt aangename associaties bij me op.


Nee, leuzen als " KUT..... " en " Tyfuslijers " en erger zijn beter.


Ik vind het heel verstandig.
Zo maak je bij voorbaat duidelijk dat het de bedoeling is op enig niveau te demonstreren en iedereen die zich niet netjes gedraagd hoort er niet bij.
De organisatie zal op deze wijze minder snel met het eventuele onbehoorlijke gedrag van sommigen geassocieerd worden.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  † In Memoriam † zaterdag 17 januari 2004 @ 15:15:15 #24
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_16341626
quote:
Bron

Actief reageren op Forum's!
Gepost op: 02 December, 13:21;

Dat diverse bezoekers dagelijks het Nieuw Rechts Forum bezoeken is natuurlijk zeer verstandig. Maar belangrijker is dat men mee gaat helpen in de strijd voor Nederland. En daarom is het ook zo belangrijk dat men op andere fronten actief wordt. Misschien is het een keer een idee om alle actiemiddelen eens op een rij te zetten voor diegenen die meer willen doen. Deze keer zou ik allen die een onafhankelijk en identiteitsbewust Nederland voor ogen staat willen oproepen om ook actief te worden op andere Forum's. En dan bedoel ik niet de andere rechtse Forum's maar juist de algemene Forum's ; de Forum's van diverse landelijke en grote regionale kranten bijvoorbeeld. Bij diverse kranten kun je je laten registreren en actief deelnemen d.m.v. het reageren op onderwerpen. O.a. Trouw, het AD, NRC, Volkskrant als ook het Dagblad van het Noorden (daar hoeft men trouwens zich helemaal niet te laten registreren!) kan men de mening geven op artikelen in de krant. Mijn advies is: Doe dat! Afhankelijk van je tijd en mogelijkheden. Reageer. D.m.v. je reactie beďnvloed je de andere mede-lezers en de redactie. Zelfs als de redactie of mede-lezers links zijn! Het DvhNoorden laat altiid een lijst zien op welke onderwerpen er gereageerd is. Vorige week bijvoorbeld stond het bericht dat ongeveer 700 asielzoekers binnenkort hun huizen in Groningen moeten verlaten omdat men onrechtmatig in ons land is. Dit artikel stond op nr. 1 wat aantal reacties betreft; aantal 22. Van die 22 zijn er ongeveer 20 in de trend van : Beter laat dan nooit. Nederland is al veel te vol. De Pvda is de schuldige. enzovoort. En dat terwijl het artikel de indruk wekt dat veel Groningers problemen hebben met deze maatregelen. Die 2o reacties hadden er ook 40 kunnen zijn. Enzovoort. Doe dus mee. Zoek zelf één of meerdere kranten uit en reageer. Adopteer bij wijze van spreken zo'n Forum en moedig anderen ook aan om dit te doen. Zwijg niet waar spreken geboden is!

Groeten van Anton


quote:
Re:Actief reageren op Forum's!
Antwoord #12 Gepost op: 26 December, 20:10;

Ik was actief op Fok, maar ben daar gebanned door het daar heersende linkse establishment!

Rechts gaat voor!


pi_16341659
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 15:15 schreef Loedertje het volgende:

[..]


[..]


Kun je niet gewoon even on-topic blijven?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruďneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')