abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13036018
Ik sta op het punt een relatie van 2 jaar te beeindigen. Waarom? Ik heb het gevoel dat ik financieel uitgekleed word.

Situatie zit zo:

Vriendin is werkloos en studeert op de uni. Ze heeft dus alleen studiefinanciering. Echter, ik heb altijd geleerd: geen geld, niks uitgeven.
Haar visie is anders: geen geld, lening en later terugbetalen.

Nu heeft ze dus voor een trip naar USA (in haar eentje op reis) een creditcard aangevraagd. Bij terugkomst staat ze 2000 euro in het rood!!!
Ik sprak haar hierop aan en ze zei: ik ga wel binnenkort werk zoeken om dat aan te zuiveren. We zijn nu 8 maanden (!!!) verder, en nog steeds moet ik van mijn loontje de huur, autoverzekering, vaste lasten, gsm-rekening (de mijne INCL. die van haar) betalen.
We hebben hier al vaak ruzie over gehad, en dan gaat ze weer 'een paar dagen' naar haar moeder.
Ik heb het gevoel dat ze alleen weer thuis komt als tijdelijk bezoek, want ze blijft dan maar meestal 3 dagen en gaat dan weer naar haar moeder omdat die ziek is.

Ondertussen hoopt zich de schulden op, en ze blijft maar geld uitgeven aan kleding, make-up, schoenen, enz zonder maar ook 1 cent mee te betalen aan de vaste lasten.

We waren van plan een huis te kopen maar aangezien zij geregistreerd staat bij BKR kunnen we slechts een hypotheek krijgen op mijn inkomen, en dat is nét niet genoeg om dat huis te kopen wat ZIJ leuk vindt.

Een leugen is een waarheid die rekening houdt met haar omgeving
pi_13036113
Je zal zo'n wijf hebben zeg.
Maar nog erger, je zou die vent zijn en dat alles laten gebeuren
  maandag 8 september 2003 @ 23:03:17 #3
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_13036171
vrouwen en credit cards, een 'dodelijke' combi...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_13036214
Wat studeert ze als ik vragen mag? Communicatie?
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_13036251
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:01 schreef Frenkie het volgende:
Misschien heb ik het idee gewekt dat zij helemaal niets betaalt, zij doet wel de boodschappen en internetabonnement.
Verder zorgt ze wel dat er altijd eten op tafel staat als ik van het werk thuis kom.
pi_13036289
Over dat geld lenen, er zijn wel meer mensen die dat doen en ik vind dat ze dat op zich zelf moet weten. Jij hebt een principe dat je geen geld kunt uitgeven dat je niet hebt, anderen zijn daar wat makkelijker in en zolang ze zelf opdraait voor de schulden die ze maakt lijkt mij dat geen probleem.

Wat wel raar is, is dat jij voor haar vaste kosten moet opdraaien en dat ze dat kennelijk ook nog normaal vindt. Ieder stel regelt het voor zich, bij het ene stel worden de kosten verdeeld naar draagkracht, bij de ander is het precies gelijk verdeeld en dat is allebei prima, zolang beide partners het er maar mee eens zijn. In dit geval is dat dus duidelijk niet zo, dus moet er iets aan gedaan worden en dat zou zij ook moeten inzien.

Overigens vind ik studeren en studiefinanciëring ontvangen niet hetzelfde als werkloos zijn.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_13036290
Wat voor iemand ben jij dan, dat je dit al 2 jaar laat gebeuren
De sex moet wel heel erg goed zijn
pi_13036297
2 woorden : Weg ermee
pi_13036300
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:04 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Wat studeert ze als ik vragen mag? Communicatie?
Geneeskunde
pi_13036323
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:04 schreef geen-eigen-mening het volgende:

Verder zorgt ze wel dat er altijd eten op tafel staat als ik van het werk thuis kom.

Niet zeiken dan
Big dick.
pi_13036343
quote:

Misschien heb ik het idee gewekt dat zij helemaal niets betaalt, zij doet wel de boodschappen en internetabonnement.

De verdeling is dan toch nog steeds vrij scheef en als jij daar geen genoegen mee neemt, zul je dat toch moeten aankaarten.

Tenzij jij er toen jullie gingen samenwonen mee hebt ingestemd dat jij al die dingen zou betalen en zij niets, maar dat lijkt mij hier niet het geval.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_13036360
Wat een topictitel: Vrouwen en credit-cards...

Dat jóuw vriendin nu toevallig een gat in haar hand heeft, wil nog niet zeggen dat álle vrouwen zo zijn.

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
  maandag 8 september 2003 @ 23:07:10 #13
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_13036369
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:05 schreef geen-eigen-mening het volgende:

[..]

Geneeskunde

dan heb je kans dat je over een paar jaar een melkkoe hebt...

ehm, geen cent meer geven voorlopig. Laat haar haar schulden maar eens afbetalen.

[..]
  maandag 8 september 2003 @ 23:08:07 #14
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_13036414
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:07 schreef Moonah het volgende:

Dat jóuw vriendin nu toevallig een gat in haar hand heeft, wil nog niet zeggen dat álle vrouwen zo zijn.

Ja, kijk maar naar Nina Brink... geen gat, wel geld. Precies het tegenovergestelde van de vriendin van de TS
[..]
pi_13036444
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:05 schreef Angeles het volgende:
Over dat geld lenen, er zijn wel meer mensen die dat doen en ik vind dat ze dat op zich zelf moet weten. Jij hebt een principe dat je geen geld kunt uitgeven dat je niet hebt, anderen zijn daar wat makkelijker in en zolang ze zelf opdraait voor de schulden die ze maakt lijkt mij dat geen probleem.

Wat wel raar is, is dat jij voor haar vaste kosten moet opdraaien en dat ze dat kennelijk ook nog normaal vindt. Ieder stel regelt het voor zich, bij het ene stel worden de kosten verdeeld naar draagkracht, bij de ander is het precies gelijk verdeeld en dat is allebei prima, zolang beide partners het er maar mee eens zijn. In dit geval is dat dus duidelijk niet zo, dus moet er iets aan gedaan worden en dat zou zij ook moeten inzien.

Overigens vind ik studeren en studiefinanciëring ontvangen niet hetzelfde als werkloos zijn.

Het klopt wat je zegt over draagkracht. Voorheen toen ze nog naast haar studie een bijbaantje als callcentermedewerker had, betaalde ze idd mee. Maar vlak voor de vakantie heeft ze die baan opgezegd. Nu ze geen werk heeft, betaal ik de lasten. (Wat uiteraard ook andersom zou zijn, maar 8 maanden vind ik te lang).
pi_13036445
Topictitel ietsiepietsie vrouwvriendelijker gemaakt.
  maandag 8 september 2003 @ 23:09:11 #17
67023 Dance-Commander
Rock-N-Roll Indian
pi_13036448
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:07 schreef Moonah het volgende:

ja hoor, iemand voelt zich weer aangesproken!... .
Borientus Permanentus!
pi_13036470
quote:

[..]

Ooow.. nou wat loop je dan te zeuren ???

Nee maar serieus.. dit is duidelijk een persoon die totaal niet weet hoe je met geld om moet gaan. Beetje raar dat jij de enige bent die dat opvalt.

Houdt er maar rekening mee, dat jij voor alles op moet draaien, dus als je echt van haar houdt, ben je gauw klaar. Zit je te twijfelen, twijfel dan niet te lang, wat dat kost je klauwen vol met geld.

Laat ze het zelf maar eens allemaal betalen, begrijpt ze vanzelf dat je je geld pas kan uitgeven als je het verdient hebt en niet andersom.

I will rule the universe and you all gonna die !!!!!!
pi_13036494
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:07 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ehm, geen cent meer geven voorlopig. Laat haar haar schulden maar eens afbetalen.

Idd ja, geneeskunde is een goede studie! Als ze het goed afrond komt het allemaal goed
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_13036502
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:09 schreef Dance-Commander het volgende:

[..]

ja hoor, iemand voelt zich weer aangesproken!... .

Ach, wat heet aangesproken.
Ik hou niet zo van dergelijke vooroordelen en generalisaties.

Tnx Frenkie.

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
pi_13036505
Ik vind t wel heel erg heftig om hiervoor een eind aan de relatie te maken.
Maar als ik heel eerlijk ben vind ik je wel een beetje makkelijk. Natuurlijk leen ik ook wel eens iets aan iemand, maar dat je ZOVEEL uitleent is natuurlijk ook niet slim. Doe t gewoon niet, dan komt ze er zelf wel achter waar ze mee bezig is.Suc6!
enne... vrouwen kunnen écht wel met creditcards omgaan!!!
pi_13036570
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:07 schreef MikeyMo het volgende:
Mwoah dat zal wel tegen vallen. Je hoeft niet eens te generaliseren dat een studie geneeskunde voor vrouwen eigenlijk een verspilling van gemeenschapsgeld is. Zodra ze eindelijk klaar zijn werken ze twee jaar, vervolgens komen er kinderen en misschien gaat ze daarna ooit nog part-time werken. Maar of dat nog de taken zijn waarvoor ze geleerd heeft is dan nog maar de vraag
pi_13036578
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:09 schreef Frenkie het volgende:
Topictitel ietsiepietsie vrouwvriendelijker gemaakt.
Dat vind ik wel jammer. En uiteraard is de titel misschien een beetje onvriendelijk, maar wel realistisch. Mijn vriendin leest dit forum ook weleens, en misschien gaat ze ooit zoeken op 'creditcards' ipv 'gat in de hand...'
pi_13036641
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:12 schreef geen-eigen-mening het volgende:

[..]

Dat vind ik wel jammer. En uiteraard is de titel misschien een beetje onvriendelijk, maar wel realistisch. Mijn vriendin leest dit forum ook weleens, en misschien gaat ze ooit zoeken op 'creditcards' ipv 'gat in de hand...'

wil je dat ze dit leest dan..?? want dan kan je haar beter de url mailen
pi_13036683
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:14 schreef Frenkie het volgende:

[..]

wil je dat ze dit leest dan..?? want dan kan je haar beter de url mailen

hehe, we hebben nu nog steeds ruzie hierover (sinds vanmiddag), dus wie weet de volgende keer.
pi_13036709
Gewoon zeggen wat je denkt,
Vertel dat jij haar schulden ook als jouw eigen schulden ziet, en dat zij jouw het gevoel geeft alsof ze er te makkelijk mee omgaat. vraag om haar begrip

dit kan overigens 3 dingen beteken:
1. Ze heeft niet zo'n goed besef van geld. (lijkt me stug met uni denk niveau, dus schrijf deze maar af)
2. Ze is je financieel aan het uitkleden en dumpt je vlak voor of na haar diploma uitreiking.
3. Ze heeft veel vertrouwen in de relatie, de schulden beseft ze maar al te goed maar ziet daarentegen een hele hoop jaren tegemoet (met jou) om deze af te lossen.

ik gok 3

pi_13036857
kan je niet eens bij die moeder aankloppen met die schulden? ik bedoel dat als ze er vaak is, zij misschien wel kan zorgen dat ze minder gaat uitgeven

doet ze dat niet, geldkraan dichtdoen, dus geen kleren voor dr kopen, geen extra shit betalen...als ze iets wilt, moet ze maar werken

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_13036875
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:12 schreef Frenkie het volgende:

Mwoah dat zal wel tegen vallen. Je hoeft niet eens te generaliseren dat een studie geneeskunde voor vrouwen eigenlijk een verspilling van gemeenschapsgeld is. Zodra ze eindelijk klaar zijn werken ze twee jaar, vervolgens komen er kinderen en misschien gaat ze daarna ooit nog part-time werken. Maar of dat nog de taken zijn waarvoor ze geleerd heeft is dan nog maar de vraag

Valt wel mee, zat vrouwelijke artsen (ook met kinderen).
pi_13036943
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:20 schreef WeirdMicky het volgende:

doet ze dat niet, geldkraan dichtdoen, dus geen kleren voor dr kopen, geen extra shit betalen...als ze iets wilt, moet ze maar werken

Ik wist voordat ze op vakantie ging niet eens dat ze een creditcard had aangevraagd. Toen ik er zelf achter was gekomen dat ze 2000 euro rood stond, zei ze dat ze in Amerika makkelijker creditcards accepteren. Maar ik merkte ook dat ze ook via internet producten bestelt met de CC.
pi_13036956
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:21 schreef Angeles het volgende:
Valt wel mee, zat vrouwelijke artsen (ook met kinderen).
Was het pi geen duidelijke hint..??

Overigens. Huisartsen worden in deze maatschappij ook niet meer rijk hoor

pi_13036994
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:24 schreef geen-eigen-mening het volgende:

[..]

Ik wist voordat ze op vakantie ging niet eens dat ze een creditcard had aangevraagd. Toen ik er zelf achter was gekomen dat ze 2000 euro rood stond, zei ze dat ze in Amerika makkelijker creditcards accepteren. Maar ik merkte ook dat ze ook via internet producten bestelt met de CC.

drastische methode misschien?

*pakt schaar* -- * pakt pasje* -- *knipt pasje*

maar goed, dat zijn toch ook haar schulden en dus haar zorgen? jij moet je niet verantwoordelijk gaan voelen voor dr schulden, wel meeleven en helpen natuurlijk

pi_13037041
Hoe oud is ze eigenlijk?

En wat voor vriendinnen heeft ze? Ook van die bigspenders toevallig?

pi_13037056
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:25 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]
jij moet je niet verantwoordelijk gaan voelen voor dr schulden, wel meeleven en helpen natuurlijk

Was het maar zo makkelijk dat ik me van haar schulden kan distantieren. Waar ik me kwaad om maak, is dat we door haar toedoen niet genoeg hypotheek kunnen krijgen. Wat dus betekent dat we ook geen fatsoenlijk huis kunnen kopen. -> op termijn moeten we uit de huidige woning, en zij kan dan eventueel nog terug naar haar moeder, terwijl ik gebonden ben aan mijn werk en niet zomaar terug naar mijn ouders....
pi_13037143
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:28 schreef geen-eigen-mening het volgende:

Was het maar zo makkelijk dat ik me van haar schulden kan distantieren. Waar ik me kwaad om maak, is dat we door haar toedoen niet genoeg hypotheek kunnen krijgen. Wat dus betekent dat we ook geen fatsoenlijk huis kunnen kopen. -> op termijn moeten we uit de huidige woning, en zij kan dan eventueel nog terug naar haar moeder, terwijl ik gebonden ben aan mijn werk en niet zomaar terug naar mijn ouders....

Dat is dan inderdaad wel asociaal van haar, ik neem aan dat zij ook graag wilde samenwonen, dan moet ze daar eigenlijk ook de consequenties van dragen en rekening houden met jouw situatie. Zij zal ook wel weten dat dit voor jou problemen oplevert.

Kan je dat allemaal niet eens goed duidelijk maken, dat zij jou dupeert hiermee, dat ze gewoon een bijbaantje moet zoeken om die 2000 euro af te kunnen lossen?

pi_13037171
wie gaat er nou geld lenen om op vakantie te kunnen...
  maandag 8 september 2003 @ 23:36:06 #36
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_13037244
quote:
Op maandag 8 september 2003 22:59 schreef geen-eigen-mening het volgende:
Ik sta op het punt een relatie van 2 jaar te beeindigen. Waarom? Ik heb het gevoel dat ik financieel uitgekleed word.

Situatie zit zo:

Vriendin is werkloos en studeert op de uni. Ze heeft dus alleen studiefinanciering. Echter, ik heb altijd geleerd: geen geld, niks uitgeven.

Nu heeft ze dus voor een trip naar USA (in haar eentje op reis) een creditcard aangevraagd. Bij terugkomst staat ze 2000 euro in het rood!!!
Ik sprak haar hierop aan en ze zei: ik ga wel binnenkort werk zoeken om dat aan te zuiveren. We zijn nu 8 maanden (!!!) verder, en nog steeds moet ik van mijn loontje de huur, autoverzekering, vaste lasten, gsm-rekening (de mijne INCL. die van haar) betalen.
We hebben hier al vaak ruzie over gehad, en dan gaat ze weer 'een paar dagen' naar haar moeder.
Ik heb het gevoel dat ze alleen weer thuis komt als tijdelijk bezoek, want ze blijft dan maar meestal 3 dagen en gaat dan weer naar haar moeder omdat die ziek is.

Ondertussen hoopt zich de schulden op, en ze blijft maar geld uitgeven aan kleding, make-up, schoenen, enz zonder maar ook 1 cent mee te betalen aan de vaste lasten.

We waren van plan een huis te kopen maar aangezien zij geregistreerd staat bij BKR kunnen we slechts een hypotheek krijgen op mijn inkomen, en dat is nét niet genoeg om dat huis te kopen wat ZIJ leuk vindt.

Of ze moet naar een psychiater of je zal moeten stoppen.. dat is onhoudbaar zo.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  maandag 8 september 2003 @ 23:38:22 #37
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_13037295
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:32 schreef DeStedebouwer het volgende:
Dat hoeft nog niet zo'n ramp te zijn. E2000 rood staan als je terugkomt is een ander verhaal.
pi_13037351
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:28 schreef geen-eigen-mening het volgende:

[..]

sorry, er wordt gewoon over je heen gelopen

ga dus ook nog niet samenwonen, je merkt door haar toedoen dat je geen goede basis al hebt...laat staan de (financiele) rest ervan

pi_13037353
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:38 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Dat hoeft nog niet zo'n ramp te zijn. E2000 rood staan als je terugkomt is een ander verhaal.

Oorzakk <--> gevolg
Big dick.
  maandag 8 september 2003 @ 23:41:46 #40
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_13037384
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:40 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Oorzakk <--> gevolg

Er zijn wel meer mensen die geld lenen voor een grote vakantie.
pi_13037514
quote:

Ok, dat is best wel kut. Maar 1 ding begrijp ik niet: Heeft ze nou werk of niet?

Even lezen..

quote:
Het klopt wat je zegt over draagkracht. Voorheen toen ze nog naast haar studie een bijbaantje als callcentermedewerker had, betaalde ze idd mee. Maar vlak voor de vakantie heeft ze die baan opgezegd. Nu ze geen werk heeft, betaal ik de lasten. (Wat uiteraard ook andersom zou zijn, maar 8 maanden vind ik te lang).
Nee dus. Die registratie bij het BKR is volgens mij niet de reden dat ze geen hypotheek kan krijgen, maar eerder een gebrek aan inkomen..

Speaking of witch:
Ze krijgt ook geen studiefinanciering, dus hoe komt ze in godsnaam aan het geld dat ze wel heeft?

Big dick.
pi_13037531
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:41 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Er zijn wel meer mensen die geld lenen voor een grote vakantie.

Jep, en die staan allemaal rood na die vakantie. Je hebt toch ook zakgeld nodig.
Big dick.
  maandag 8 september 2003 @ 23:48:47 #43
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_13037533
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:47 schreef HassieBassie het volgende:
Speaking of witch:
Witch = heks.

En ja dat moest!

maandag 8 september 2003 @ 23:49:16 #44
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_13037547
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:48 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Jep, en die staan allemaal rood na die vakantie. Je hebt toch ook zakgeld nodig.

Ja maar daarna hoor je te gaan werken natuurlijk!
pi_13037597
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:48 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Witch = heks.

En ja dat moest!

Tis nog toepasselijk ook
Big dick.
pi_13037638
Ze heeft wel studiefinanciëring, er staat:
quote:
Ze heeft dus alleen studiefinanciering.
  maandag 8 september 2003 @ 23:54:34 #47
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_13037641
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:52 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Tis nog toepasselijk ook

Als ze het expres doet zeker wel.. dan is het een ontzettend heks.
Jij bedoelde 'which'.
  maandag 8 september 2003 @ 23:57:53 #48
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_13037706
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:54 schreef Angeles het volgende:
Ze heeft wel studiefinanciëring, er staat:
[..]
Wow. Echt een vetpot.

Dumpen dat wijf voordat ze nog meer gaat kosten.

HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  maandag 8 september 2003 @ 23:58:47 #49
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_13037720
ik zeg altijd maar zo " beter een gat in je hand, dan een hand in je gat"
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
pi_13037735
liefde (met heel het circus eraanvast) is in mijn ogen een kwestie van geven en nemen, daar heeft deze dame kennelijk nog nooit van gehoord.
waarom heeft ze overigens nog steeds geen bijbaantje na het opmerken van deze schulden en jullie financiele kwestie?
als iemand zegt: "ik zal binnenkort wel eens ......(vul in)...... gaan doen", dan kun je er vanuit gaan dat er voorlopig nog niets van terecht zal komen.
je kunt haar moeilijk dwingen, maar je kunt haar wel met d'r neus op de feiten drukken, en eventueel een regeling opstellen wie wat zal betalen voortaan. misschien dat haar ogen dan eens open zullen gaan als ze ziet dat dat voor haar niet haalbaar zou zijn.

succes

And shepherds we shall be, for thee my Lord for thee, Power hath descended forth from thy hand, that our feet may swiftly carry out thy command, we shall flow a river forth to thee, and teeming with souls shall it ever be. In nomine patrie, et fili
pi_13037762
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:57 schreef sooty het volgende:

Wow. Echt een vetpot.

Dumpen dat wijf voordat ze nog meer gaat kosten.

Ik zeg het ook niet omdat het een vetpot is, maar omdat HassieBassie zei dat ze ook nog eens geen studiefinanciëring heeft.
pi_13037899
quote:
Ze heeft wel studiefinanciëring
Zo, bedtijd voor mij

Ze heeft het best wel goed bekeken eigenlijk. Stufi is niet veel (nou ja, met lenen erbij toch al gauw een eurootje of 650), maar dat is best een hoop geld om volledig aan jezelf uit te geven zonder vaste lasten

Big dick.
pi_13038004
quote:
Ze heeft wel studiefinanciëring
Kan je trouwens op je studiefinanciering een hypotheek krijgen? Een lening als onderpand voor een lening?

Het moet toch niet gekker worden

Big dick.
pi_13038040
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 00:12 schreef HassieBassie het volgende:

Kan je trouwens op je studiefinanciering een hypotheek krijgen? Een lening als onderpand voor een lening?

Het moet toch niet gekker worden

Nee, volgens mij niet, dat zou dan op basis van zijn baan zijn denk ik.
pi_13038139
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 00:14 schreef Angeles het volgende:

[..]

Nee, volgens mij niet, dat zou dan op basis van zijn baan zijn denk ik.

Dan zou die BKR registratie toch niets uitmaken?
Big dick.
pi_13038163
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 00:19 schreef HassieBassie het volgende:

Dan zou die BKR registratie toch niets uitmaken?

Ik weet het ook niet, daar heb ik niet echt verstand van, helaas.
pi_13038366
Ik zou er geen problemen mee hebben als ik voor het geld moest zorgen.

Vrouw huishouden + voor de kinderen zorgen, eten op tafel, doet de was, en ik werk wel.

Lijkt me prima.

The catch is better than the chase
pi_13038444
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 00:33 schreef M4stermind het volgende:
Ik zou er geen problemen mee hebben als ik voor het geld moest zorgen.

Vrouw huishouden + voor de kinderen zorgen, eten op tafel, doet de was, en ik werk wel.

Lijkt me prima.

Dus jouw verdiende centen inleveren aan de vrouw, en daar vervolgens zakgeld van krijgen??
  dinsdag 9 september 2003 @ 00:39:34 #59
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13038455
Mag ik hier een flauwe grap over maken?
kernˇgeˇleerˇde (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  dinsdag 9 september 2003 @ 00:40:47 #60
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_13038467
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:01 schreef Frenkie het volgende:
Die zijn er ook hoor, alleen heet ie BhFH volgens mij
Neerkomen wel!
pi_13038470
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 00:39 schreef tvlxd het volgende:
Mag ik hier een flauwe grap over maken?
Ja hoor.
  dinsdag 9 september 2003 @ 00:42:28 #62
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13038488
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 00:40 schreef schatje het volgende:

[..]

Ja hoor.

Sorry, ik ben hem al vergeten. Ik dacht er vroeger op de avond nog aan, maar nu ben ik 't dus vergeten. Zonde, maar ik wilde, natuurlijk, geen ban, of iets dergelijks. Nu zag ik dus, dat het zo'n ontzettende onzin is geworden en leek het mij wel de goede tijd.

Vergeten, :[(/.

1 kernfysicus
  dinsdag 9 september 2003 @ 02:00:43 #63
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_13039406
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:47 schreef HassieBassie het volgende:
Speaking of witch:
Nederlanders en hun steenkolen-Engels...
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  dinsdag 9 september 2003 @ 02:03:57 #64
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_13039431
quote:

[..]

Geneeskunde

dumpen die miep; duurt nog jaren voordat ze haar eigen studie-schulden afbetaald heeft en samenwonen lijkt me al helemaal not-done, als ze nu al duidelijk blijk geeft van financiële incompetentie; als JIJ dadelijk op straat komt te staan, dan zal zij er niet om malen, dat laat ze duidelijk merken als ze niet reageert op wat jij zegt; tijd dat je voor jezelf gaat zorgen ipv haar te supporten.

Stel haar voor de keuze zou ik zeggen, of maak het gewoon gelijk uit.

dinsdag 9 september 2003 @ 02:05:22 #65
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13039442
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 02:00 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Nederlanders en hun steenkolen-Engels...

Spot Ge niet met heksen!
1 kernfysicus
  dinsdag 9 september 2003 @ 02:19:32 #66
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_13039522
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 02:03 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

dumpen die miep; duurt nog jaren voordat ze haar eigen studie-schulden afbetaald heeft en samenwonen lijkt me al helemaal not-done, als ze nu al duidelijk blijk geeft van financiële incompetentie; als JIJ dadelijk op straat komt te staan, dan zal zij er niet om malen, dat laat ze duidelijk merken als ze niet reageert op wat jij zegt; tijd dat je voor jezelf gaat zorgen ipv haar te supporten.

Stel haar voor de keuze zou ik zeggen, of maak het gewoon gelijk uit.

Kwil ongeveer hetzelfde zeggen.

Geneeskunde en stufi? Betekent dus dat ze ergens in haar eerste vier jaar zit van haar studie (of krijg je bij coschappen ook stufi )

Zo'n geneeskunde traject duurt zo'n 8 jaar, maar kan ook makkelijk 12 jaar zijn afhankelijk van hoever je gaat doorspecialiseren.

Ga je nog minstens 4 maar misschien wel 8 jaar door met het tolereren van haar gedrag? Of ze past zich aan en gedraagt zich financieel wat verantwoordelijker of je moet haar dumpen want dit wordt nix.

Het wordt helemaal leuk als ze dumpt vlak na het halen van haar diploma en nadat ze een dikbetaalde baan heeft geaccepteerd

dinsdag 9 september 2003 @ 06:06:45 #67
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_13039740
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:32 schreef DeStedebouwer het volgende:
ach ik zie op TV dat Pim en Femke de vries een lening aflsuiten om hun tuin op e knappen en iemand anders voor iets noodszakelijks als een nieuwe computer. Sterker nog, van zo'n lening kun je ook nog een leuke nieuw truitje kopen
[..]
  dinsdag 9 september 2003 @ 08:53:28 #68
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_13040333
Een geneeskundestudie duurt 6 jaar(als alles goed gaat natuurlijk) en daar krijg je ook 6 jaar studiefinanciering voor.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_13040470
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 08:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Een geneeskundestudie duurt 6 jaar(als alles goed gaat natuurlijk) en daar krijg je ook 6 jaar studiefinanciering voor.
[offtopic]
da's ook gemeen. ik doe informatica, dat duurt 5 jaar. en ik krijg maar 4 jaar stufi
[/offtopic]

TS: vraag gewoon eens aan je vriendin hoe ze het zelf op zou lossen

dinsdag 9 september 2003 @ 11:09:08 #70
61288 Duna
Still Going Strong
pi_13042065
quote:

Situatie zit zo:

Misschien een goed gesprek voeren met je vriendin?? Als dat niet helpt zet de geldkraan stop en laat dr lekker zelf werken voor dr centen.
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
  dinsdag 9 september 2003 @ 13:04:36 #71
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13044257
quote:

[..]

Geneeskunde

Eenmaal afgestudeerd en aan een baan zijn de geldzorgen voorbij. Durf je dat risico niet aan (ze zou jou voor die tijd ook kunnen dumpen) dan wordt het tijd om eens wat om je heen te gaan kijken als je geen nachtelijk gepieker om geld wenst.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  dinsdag 9 september 2003 @ 13:16:05 #72
65470 Kindred_Spirits
K i n d r e d _ S p i r i t s
pi_13044506
naja mijn punt hierin is, ik heb een ex gehad (gelukkig is het uit, ik ben eeuwig dankbaar dat het uit is!!!) die echt een profiteur was..

ik moest altijd alles betalen (normaal heb ik geen probleem hiermee als jongen zijnde, maar zij zei van tevoren al van "neem wel maar genoeg geld mee, want ik ga niet betalen")

het kwam zelf 1x zover dat ik 50 euro vond, (stak in pin-automaat) en toen ik haar dit vertelde vond ze dat ik die 50 euro aan haar moest geven...

toen was de maat vol, ik gezegt, NEE! die 50 is van mij!..
en opeens was het uit..

eg ik ben er zo dankbaar voor, wat een fucking bitch was dat!
als ik erop terug kijk snap ik niet dat ik dat bijna 2 maand volhield!

_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
  dinsdag 9 september 2003 @ 13:19:09 #73
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_13044573
Wat houdt jouw vriendin (buiten haar vakantie) al acht maanden tegen om een bijbaantje te vinden? Callcenters genoeg waar ze zo aan de slag kan, lijkt mij...

Ik zou het zelf heel vervelend vinden als ik op de zak van mijn vriend zou teren en zou dus zo snel mogelijk mijn steentje, hoe klein ook, bij proberen te dragen. Desnoods met een schoonmaakbijbaan, heb tijdens mijn studie zoveel odd jobs gehad, dat hoort er mi ook een beetje bij.

Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 10 september 2003 @ 17:29:19 #74
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_13074655
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 13:16 schreef Kindred_Spirits het volgende:
eg ik ben er zo dankbaar voor, wat een fucking bitch was dat!
als ik erop terug kijk snap ik niet dat ik dat bijna 2 maand volhield!
idd, dure hoer die je er op na hield dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')