Bericht 1
In Saudi-Arabië is mogelijk een record gevestigd als het gaat om de kortste echtverbintenis. Een man uit Mekka scheidde enkele minuten na de huwelijksvoltrekking van zijn vrouw, omdat haar broer een foto van het pasgetrouwde paar had gemaakt. Dat heeft de Saudische krant Arab News maandag gemeld.
Aanhangers van de fundamentalistische wahabitische leer van de islam keuren foto's en andere afbeeldingen van mensen om religieuze redenen af. De bruidegom wilde eerst de fotograaf te lijf gaan, maar bruiloftsgasten wisten hem daarvan te weerhouden. Daarop besloot hij van zijn kersverse bruid te scheiden. Daarvoor hoeft een man in Saudi-Arabië alleen maar drie keer te zeggen dat hij zijn vrouw verstoot.
Bericht 2
Maleisische moslimmannen kunnen van hun vrouw scheiden door haar een sms'je te sturen. Een religieus adviseur van premier Mahathir Mohammed heeft gezegd dat dat in overeenstemming is met de islamitische wetgeving.
Dit meldde de New Straits Times zaterdag. "SMS is gewoon een soort schrijven", zei adviseur Hamid Othman in een reactie op een uitspraak van een islamitische rechtbank waarin een man in het gelijk was gesteld die zijn vrouw via sms had laten weten dat hij haar niet langer als zijn echtgenote beschouwde. Volgens de islamitische wetgeving kan een man van zijn vrouw scheiden door haar driemaal mee te delen dat hij haar verstoot.
Wat moet ik hier nu van vinden? Help me even
quote:zorg dat je een eigen mening krijgt !
Wat moet ik hier nu van vinden? Help me even
Natuurlijk is het belachelijk dat mensen op zo'n manier van elkaar kunnen scheiden. En nog belachelijker is dat dat alleen voor mannen geldt. bla bla bla. Maar goed, om daar nu echt wat van te vinden... weet niet hoor..
ok, vooruit dit wil ik er wel van vinden: Goede zaak! moeten ze in Nederland ook invoeren! Flits scheidingen die alleen door de Man kunnen worden aangevraagd. SUPER! scheiden via SMS:"sorry, schat we gaan scheiden" :-)
quote:Ja, maar misschien is hij ook wel een moslim
Op maandag 28 juli 2003 14:00 schreef Flierp het volgende:[..]
zorg dat je een eigen mening krijgt !
er zal niemand (in his right mind) op dit forum te vinden zijn die dit een goede zaak vind en we wisten allemaal al dat er aan die islamitische wetgeving het een en ander niet helemaal klopt.
magoed vooruit dan maar weer: islam = achterlijk
gehoord wat je wilde horen?
quote:Tja, maar of dàt er nou echt mee te maken zou kunnen hebben. Denk niet dat er heel veel moslims zijn die hier achter staan Lijkt me.
Op maandag 28 juli 2003 14:00 schreef UltraBrain het volgende:[..]
Ja, maar misschien is hij ook wel een moslim
quote:Opzich heb ik die wel, maar over dit punt nog nooit nagedacht. Kunnen jullie wat voor- en nadelen hiervan bedenken door er heftig met elkaar over te wellis-en-nietissen, zodat ik er vervolgens een mening door kan laten vormen.
Op maandag 28 juli 2003 14:00 schreef Flierp het volgende:[..]
zorg dat je een eigen mening krijgt !
Op het eerste gezicht vind ik het belachlijk.
Als je er voor kiest om met elkaar verder het leven in te gaan, moet je vervolgens niet zo makkelijk weer proberen haar te lozen. Dan ben je geen vent. Maar ik heb makkelijk praten, ik ben niet getrouwt.
-edit-
weer te snel op invoeren gedrukt
Aan de andere kant is het wel handig als dat zo snel kon. Beter dan dat stellen elkaar de hersens in slaan omdat ze te haastig waren getrouwt en er uiteindelijk achter kwamen dat ze niet zo goed bij elkaar passen.
[Dit bericht is gewijzigd door Karzeuler op 28-07-2003 14:06]
Wat mij betreft is ieder geloof in zijn extremen, achterlijk.
Totaal gestoord, die Saudi-Arabiers.
quote:dat beweert dan ook niemand
Op maandag 28 juli 2003 15:02 schreef freud het volgende: Als ze beweren dat vrouwen gelijk zijn, moet dat toch ook kunnen? wie? Juist, de mannen. Rare ideeen hoor...
quote:Heel de Islam is achterlijk op basis van deze twee berichten en eerdere berichtgevingen die je maar al te graag wilt geloven??
Op maandag 28 juli 2003 14:02 schreef sp3c het volgende:magoed vooruit dan maar weer: islam = achterlijk
quote:*zucht
Op maandag 28 juli 2003 15:09 schreef Umm-Qasr het volgende:[..]
Heel de Islam is achterlijk op basis van deze twee berichten en eerdere berichtgevingen die je maar al te graag wilt geloven??
sarcasme ... enzo ...
quote:*zzzzz
Op maandag 28 juli 2003 15:11 schreef realist_ik het volgende:[..]
*zucht
sarcasme ... enzo ...
Heb je goed gezien ....
quote:Nu ja, het gaat wel om wetten die uit de islam voortkomen, zoals in het stuk staat. En Saudi-Arabie is ook nog eens de bakermat daarvan.
Op maandag 28 juli 2003 15:09 schreef Umm-Qasr het volgende:[..]
Heel de Islam is achterlijk op basis van deze twee berichten en eerdere berichtgevingen die je maar al te graag wilt geloven??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |