abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11603266

Welkom in deel 4 van het online Chello support topic. In dit topic kun je al je vragen/problemen/storing/informatie posten omtrent Chello, DTV, Priority telecom of je televisie.
Actuele storingen kun je natuurlijk hier vinden maar belangrijke meldingen worden ook in dit topic gepost.

Voordat je dit topic gaat vol posten met "te" simpele vragen kun je natuurlijk altijd eerst kijken op :

• www.chello.nl (Algemene info site)
  • www.upc.nl (Overzicht alle producten van UPC)
  • Prov.upc.nl (Installeren van oa mac gegevens op de server)
  • Webmail.chello.nl (Het versturen en bekijken van uw Chello email)
  • Prov.upc.nl/.... (Het aanmaken van email alias, wachtwoord wijzigen...)
  • Support site (Chello online support pagina)

• Voor het controleren van je snelheid kun je terecht op www.Speedtest.nl of op Test.net.upc.nl

• * Kom je er niet uit of hebben we meer informatie van je nodig? Het telefoon nummer van onze helpdesk is 0900-1580 en is geopend op maandag t/m vrijdag van 0800-2200 en in het weekend van 1000-2200.

Let even op!

• Hou het netjes....
  • Bashen op UPC mag je in KLB doen.
  • Vorige delen : 1, 2, 3

pi_11603361
    quote:
    Op zondag 6 juli 2003 19:55 schreef Lord_Palf het volgende:

[..]

zal ik ook nog ff gaan bellen omdat mn verbinding normaal is?

heb je dat emailtje ontvangen? (als je geen tijd heb dan maakt t niet uit )

Heb m, thxz... misschien later op de avond ok!
    pi_11603559
    Blokstoring Drachten... Terayon platform
    pi_11603616
    Vraag 1, waardoor kan het zijn dat mijn modem na 6 maanden ineens de TV stoort als ik ga internetten?
    Vraag 2, waarom wist niemand bij de chello helpdesk dat je je netwerkkaart op 10mbit half duplex moet zetten bij een motorola surfboard omdat je anders steeds je verbinding verliest waardoor je je modem moet resetten. (kostte me 2,5 maand om hier achter te komen).
    Vraag 3, waarom zitten er ook mensen bij de helpdesk die echt geen verstand van computers hebben.
    pi_11603647
    Vraagje, is Chello wel bestand tegen breedband-internet?
    pi_11604258
    quote:
    Op zondag 6 juli 2003 20:08 schreef Chrizzly het volgende:
    Vraag 1, waardoor kan het zijn dat mijn modem na 6 maanden ineens de TV stoort als ik ga internetten?
    geen idee, lijkt me niet aan het signaal liggen, eerder een niet goed afgeschermde kabel. Controleer nog eens alle aansluitingen.
    quote:
    Vraag 2, waarom wist niemand bij de chello helpdesk dat je je netwerkkaart op 10mbit half duplex moet zetten bij een motorola surfboard omdat je anders steeds je verbinding verliest waardoor je je modem moet resetten. (kostte me 2,5 maand om hier achter te komen).
    is wel bekend, echter werkt verre van altijd. mooi dat het bij jou wel helpt. Niet eens alle NICs hebben de mogelijkheid dit in te stellen.
    quote:
    Vraag 3, waarom zitten er ook mensen bij de helpdesk die echt geen verstand van computers hebben.
    ?
    quote:
    Vraagje, is Chello wel bestand tegen breedband-internet?
    Hoe bedoel je?
    Het Chello netwerk is ondertussen zo aangepast dat binnen het netwerk van chello het praktisch niet meer voorkomt dat het aantal gebruikers invloed heeft op de snelheid binnen het Chello netwerk.
    Dus ja, het chello netwerk is wel prima op orde. Hier in Nijmegen maakt ook de Universiteit gebruik van het chello netwerk en de studenten van daar hebben een 8 Mbit up EN down verbinding. Capaciteit is er dus voldoende.
    pi_11604320
    quote:
    Bullshit.. Standaard procedure hier om dat te controleren...
    pi_11604355
    quote:
    Dan wil jij het verstand van de gemiddelde beller niet eens weten
      zondag 6 juli 2003 @ 22:09:26 #9
    3226 Super Snackzus
    -*Super Snackzus*-
    pi_11606534
    Jah dat moeilijk woord NIC, wat is dat eigenlijk?
    pi_11607644
    quote:
    Op zondag 6 juli 2003 22:09 schreef Super Snackzus het volgende:
    Jah dat moeilijk woord NIC, wat is dat eigenlijk?
    Network Interface Card
    Je netwerkaart...

[Dit bericht is gewijzigd door flat_erik op 06-07-2003 23:04]

maandag 7 juli 2003 @ 10:00:52 #11
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11613192

Resultaten download test

Uitleg over deze resultaten vindt u hier
    Behaalde download snelheid:
    1340 Kbit/sec

167.5 KByte/sec

20.9 x ISDN
    De behaalde snelheid is:
    perfect
    Conclusie: Op dit moment heeft u een perfecte download snelheid

Postcode
    3028**
    IP adres
    80.56.***.***
    Tijdstip van de meting
    2003-07-07 09:59:31
    Tijdsduur van download
    (minus tijd opvullen TCP buffer)
    29.69 seconden
    Bestandsgrootte
    (minus TCP buffer)
    4973 Kbytes
    Client software
    Opera/7.11 (Windows NT 5.1; U) [en]

- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
    pi_11615939
    quote:
    Op maandag 7 juli 2003 10:00 schreef iemoe het volgende:
    -test-
      maandag 7 juli 2003 @ 14:46:22 #13
    16644 Lord_Palf
    vakantie :)
    pi_11619262
    erik had je toevallig nog gekeken voor die vriend van me?
    pi_11619583
    quote:
    Op maandag 7 juli 2003 14:46 schreef Lord_Palf het volgende:
    erik had je toevallig nog gekeken voor die vriend van me?
    Zie je mail...
    pi_11620361
    Waneer gaat Chello nou eens echt internet leveren ,dit geld trouwens voor veel kabelproviders.
    Nu is er dan chello plus ,voor een idioot bedrag een schamele 40 KS upload!. en 3 Mbit down ( das op zich wel goed! )
    Kijk eens naar het onderstaande plaatje wat ik heb gemaakt ,dit is een tabelltje van de chello website waar ik nog wat aan heb toegevoegd namelijk ADSL van BBNED en dan zie je dat het verhaaltje van Chello een beetje duur is ,dit is geen bashen maar dit is de pure waarheid

*Binnenkort word de upload op het bbned netwerk zelfs verhoogd naar 1024 kilobit p/s dat is dus 128 kilobytes Per Seconde( - 10 % overhead )
    BBNED is stevig aan het uitbreiden dus ik zou zeggen ,kijk ff of je ook bij hun aangesloten kan worden want,ook al heb je een contract bij chello kan je dat nu gewoon opzeggen ,chello heeft namelijk de faire use policy aan de kant geschoven en overal keiharde download limieten opgezet en dat is contractbreuk!
    Chello is na de laatste move in ieder geval hard EXIT bij mij hoewel ik nooit zoveel problemen heb gehad,de upload is gewoon veel te mager!

Vraag aan de Chello gast

Heb ik gelijk?
    Gaat er nog wat veranderen?
    Waneer ga je voor BBNED werken>

maandag 7 juli 2003 @ 16:19:00 #16
    33169 Magneet
    Magnetic Enhanced
    pi_11621580
    nee hoor geen keiharde getallen bij chello alleen op de lichtste an anagezien ja daarnaartoe moet overstappen is dat geen contractbreuk en bij adsl moet je er ook nog altijd de kosten van een pn telefoonlijn bij optellen e.d.
    pi_11622174
    zoals reeds gezegd is :
    geen download limiet tenzij je naar light overstapt.
    quote:
    chello heeft namelijk de faire use policy aan de kant geschoven en overal keiharde download limieten opgezet en dat is contractbreuk!
    BS
    Je hoort iets over een download limiet en begint meteen te bleren.
    quote:
    Chello is na de laatste move in ieder geval hard EXIT bij mij hoewel ik nooit zoveel problemen heb gehad,de upload is gewoon veel te mager!
    welke laatste move : je denkbeeldige downloadlimiet?

Anyway, iedereen mag zelf zijn eigen ISP kiezen,maar het is niet de bedoeling dat je dit soort zaken hier post. We proberen hier mensen te helpen die problemen hebben met Chello. We zijn helaas niet gekwalificeerd om jou te helpen.

pi_11627989
    Duidelijk

GVD wat is het druk

pi_11628816
    quote:
    Op zondag 6 juli 2003 20:34 schreef flat_erik het volgende:

[..]

Dan wil jij het verstand van de gemiddelde beller niet eens weten

Wat ik met die opmerking bedoelde was, dat ik toen ik mijn modem had dat kreng 3x per dag moest resetten omdat mijn netwerkkaart niet op 10mbit half duplex stond.
    Laat dat blondje me 15 minuten wachten omdat ze aan andere medewerkers moest vragen waardoor dat zou kunnen komen en zegt me leuk dat de virusscanner te belastend was voor mijn net nieuwe computer. Dus ik maar snel opgehangen omdat ik mobiel belde en voor dat advies al 20 euro betaald had.
    Wat ze bedoelde was misschien dat mijn virusscanner ook een firewall zou kunnen hebben, maar zeg dat dan. Verder dan "knipperen de lampjes" kwam ze zelf niet.
    pi_11628886
    quote:
    Op maandag 7 juli 2003 21:41 schreef Chrizzly het volgende:

[..]

Wat ik met die opmerking bedoelde was, dat ik toen ik mijn modem had dat kreng 3x per dag moest resetten omdat mijn netwerkkaart niet op 10mbit half duplex stond.
    Laat dat blondje me 15 minuten wachten omdat ze aan andere medewerkers moest vragen waardoor dat zou kunnen komen en zegt me leuk dat de virusscanner te belastend was voor mijn net nieuwe computer. Dus ik maar snel opgehangen omdat ik mobiel belde en voor dat advies al 20 euro betaald had.
    Wat ze bedoelde was misschien dat mijn virusscanner ook een firewall zou kunnen hebben, maar zeg dat dan. Verder dan "knipperen de lampjes" kwam ze zelf niet.

Tja misschien niet zo slim maar goed
    Waar stond de nic toen op? automodus?
    Komt regelmatig voor trouwens dan een virusscanner/ firewall ( Norton ) de verbinding blokkeerd
      maandag 7 juli 2003 @ 21:49:41 #21
    16644 Lord_Palf
    pi_11629020
    quote:
    Op maandag 7 juli 2003 21:44 schreef flat_erik het volgende:

[..]

Tja misschien niet zo slim maar goed
    Waar stond de nic toen op? automodus?
    Komt regelmatig voor trouwens dan een virusscanner/ firewall ( Norton ) de verbinding blokkeerd

ik draai hier al een half jaar nav2003 op 3 pc's en heb nog nooit problemen ermee gehad dat ie verbinding blokkeert ofzo...en die draait in principe helemaal standaard (heb alleen email checken uitgezet) dus het zijn eigenlijk de gebruikers die ervoor zorgen dat er niks meer werkt en mn netwerkkaart stond standaard ook al op 10mbit half duplex (winxp)
    (duurde alleen een week voordat ik doorhad hoe ik t moest delen onder xp (onder 2000 hoefde ik niet eens iets in te stellen op ip range na ))
    pi_11629177
    waarom gaat alles hier in het buitengebied zo fucking traag!
    en bij m'n broer die in het centrum van dit gehucht woont gaat het wel snel
    overal moet het even goed zijn
    pi_11630033
    Pffff eindelijk de dag voorbij! Wat een wachtrij de hele dag
    Waarom belt iedereen dan tegelijk Zelfs alle werkplekken waren bezit bij ons
      maandag 7 juli 2003 @ 22:33:10 #24
    16644 Lord_Palf
    pi_11630157
    quote:
    Op maandag 7 juli 2003 22:27 schreef flat_erik het volgende:
    arme jij...moest je een keer werken voor je geld ipv fokken en gamen?
    pi_11630493
    quote:
    Op maandag 7 juli 2003 22:33 schreef Lord_Palf het volgende:

[..]

arme jij...moest je een keer werken voor je geld ipv fokken en gamen?

Ahum
      dinsdag 8 juli 2003 @ 08:41:52 #26
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11635000
    quote:
    Op maandag 7 juli 2003 21:49 schreef Lord_Palf het volgende:

[..]

ik draai hier al een half jaar nav2003 op 3 pc's en heb nog nooit problemen ermee gehad dat ie verbinding blokkeert ofzo...en die draait in principe helemaal standaard (heb alleen email checken uitgezet) dus het zijn eigenlijk de gebruikers die ervoor zorgen dat er niks meer werkt en mn netwerkkaart stond standaard ook al op 10mbit half duplex (winxp)
    (duurde alleen een week voordat ik doorhad hoe ik t moest delen onder xp (onder 2000 hoefde ik niet eens iets in te stellen op ip range na ))

Toch heb ik wel klanten aan de lijn gehad die beweerden al sinds jaar en dag zonder problemen NAV te draaien, en dan toch opeens hun email niet meer kunnen controleren. Na het volledig verwijderen van NAV kan het ineens wel.
    It's a bird NO It's a plane NO It's SUPER SNACKMAN!! [br] Om er maar bij te horen: Fotoboek van Super Snackman
    pi_11635116
    quote:
    Op maandag 7 juli 2003 22:27 schreef flat_erik het volgende:
    En dat is dus ook een groot probleem bij chello. Wachten op eigen kosten. Geen wonder dat alleen mensen die er echt niet uit komen bellen.
    Ik waardeer dit initiatief,het werkt beter als de helpdesk. Ik ben nu ook bezig om over te gaan op bb-net.
    Vooral door de manier waarop UPC omgaat met de rekeningen. 2 maanden gratis uitproberen wordt gewoon in rekening gebracht, alles wordt onoverzichtelig op 1 rekening gezet.
    Het blijkt als je Priority en Chello neemt je verplicht ook kabel-TV moet nemen,wat koppelverkoop is en volgens mij verboden.
    Met een overgang naar een nieuwe administratie is er ook nog eens dubbel gerekend en alles in UPC zijn voordeel.

Ik heb al de verkeerde rekeningen en de niet gewenste TV rekening was voor mij de druppel.

Laat de deurwaarder maar komen. .

pi_11635169
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2003 08:57 schreef sig000 het volgende:

[..]

En dat is dus ook een groot probleem bij chello. Wachten op eigen kosten. Geen wonder dat alleen mensen die er echt niet uit komen bellen.
    Ik waardeer dit initiatief,het werkt beter als de helpdesk. Ik ben nu ook bezig om over te gaan op bb-net.
    Vooral door de manier waarop UPC omgaat met de rekeningen. 2 maanden gratis uitproberen wordt gewoon in rekening gebracht, alles wordt onoverzichtelig op 1 rekening gezet.
    Het blijkt als je Priority en Chello neemt je verplicht ook kabel-TV moet nemen,wat koppelverkoop is en volgens mij verboden.
    Met een overgang naar een nieuwe administratie is er ook nog eens dubbel gerekend en alles in UPC zijn voordeel.

Ik heb al de verkeerde rekeningen en de niet gewenste TV rekening was voor mij de druppel.

Ik ben nog geen helpdesk tegengekomen, waar ik kan wachten op de bedrijf zijn kosten, jij wel? Wachttijden zijn ook niet abnormaal.

Bij Chello heb je een tv signaal nodig om te kunnen internetten. (Bij ADSL moet je bijvoorbeeld een telefoonlijk hebben om ADSL te kunnen nemen. )
    Beetje vreemd dat je dat niet wist!

Maar verder natuurlijk behoorlijk irritant als de administratie zo'n fouten maakt!

[Dit bericht is gewijzigd door bluebit op 08-07-2003 09:12]

dinsdag 8 juli 2003 @ 09:03:11 #29
    33169 Magneet
    Magnetic Enhanced
    pi_11635181
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2003 08:57 schreef sig000 het volgende:

[..]

mwah voor adsl moet je bij bijna alle providers ook een telefoonlijn hebben dus ook koppelverkoop maar waarom ga ik hier nog op in, hoemeer er weggaan hoe meer bandbreedte er voor de rest overblijft zeg ik maar en ik heb een jaar geleden ofzo voor het laatst moeten bellen dus dat valt ook wel weer mee
      dinsdag 8 juli 2003 @ 09:06:05 #30
    32584 Sennaistop
    Racing is in my blood
    pi_11635205
    Erik,

Kun je een upc internet abonnement overnemen van iemand ?
    We wonen in dezelfde stad.

En zelf heb ik niet zoveel kennis ervan maar die vriend waarvan ik het eventueel wil overnemen daar werkt internet al enkele maanden niet, ik heb gekeken of er bij alle instellingen geen waardes zijn ingevuld ( ik heb gehoord dat dit de bedoeling was) maar nog steeds geen internet.
    Nic is wel nog installed. Is er nog iets wat ik kan checeken?

And I see the way your pupils dilate when you look at my body" 7o9 ST VOY
    pi_11635261
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2003 09:02 schreef bluebit het volgende:

[..]

Bij Chello heb je een tv signaal nodig om te kunnen internetten. (Bij ADSL moet je bijvoorbeeld een telefoonlijk hebben om ADSL te kunnen nemen. )
    Beetje vreemd dat je dat niet wist!

Als je bb-net kun je na een maand weer zonder KPN. Het stinkt ook,net zo als de tijd die ik moet wachten doordat KPN liever MX-stream uitbouwt.

Ik heb echter een proefabbo voor chello en priority afgesloten zonder kabel-tv. Ik heb zelf een schotel. Dat kon toen. Na anderhalf jaar vertellen ze dat ik ook TV moet betalen. .

Maar verder natuurlijk behoorlijk irritant als de administratie zo'n fouten maakt.
    [/quote]

dinsdag 8 juli 2003 @ 09:16:51 #32
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11635309
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2003 09:06 schreef Sennaistop het volgende:
    Erik,

Kun je een upc internet abonnement overnemen van iemand ?
    We wonen in dezelfde stad.

En zelf heb ik niet zoveel kennis ervan maar die vriend waarvan ik het eventueel wil overnemen daar werkt internet al enkele maanden niet, ik heb gekeken of er bij alle instellingen geen waardes zijn ingevuld ( ik heb gehoord dat dit de bedoeling was) maar nog steeds geen internet.
    Nic is wel nog installed. Is er nog iets wat ik kan checeken?

Ik geloof dat je schriftelijk een contractwijzigingsformulier kunt versturen. Zo'n formulier is wel opvraagbaar bij de klantenservice.
    It's a bird NO It's a plane NO It's SUPER SNACKMAN!! [br] Om er maar bij te horen: Fotoboek van Super Snackman
    pi_11635310
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2003 09:03 schreef Magneet het volgende:

[..]

mwah voor adsl moet je bij bijna alle providers ook een telefoonlijn hebben dus ook koppelverkoop maar waarom ga ik hier nog op in, hoemeer er weggaan hoe meer bandbreedte er voor de rest overblijft zeg ik maar en ik heb een jaar geleden ofzo voor het laatst moeten bellen dus dat valt ook wel weer mee

Ik wens je veel succes als de rekeningen niet kloppen. .
      dinsdag 8 juli 2003 @ 09:18:05 #34
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11635328
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2003 09:16 schreef sig000 het volgende:

[..]

Het gaat mischien vaker fout dan nodig is / leuk is. Maar niet dat het bij IEDEREEN foutgaat. Omdat je alleen de slechte dingen hoort denk je gelijk dat het heel slecht gaat. Het is echt niet zo dat van al die duizenden abonnees 50% problemen met de rekeningen heeft ofzow.
    pi_11635433
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2003 09:18 schreef Super Snackman het volgende:

[..]

Het gaat mischien vaker fout dan nodig is / leuk is. Maar niet dat het bij IEDEREEN foutgaat. Omdat je alleen de slechte dingen hoort denk je gelijk dat het heel slecht gaat. Het is echt niet zo dat van al die duizenden abonees 50% problemen met de rekeningen heeft ofzow.

Het gaat vast bij veel mensen goed. Helaas nam ik een abbo in een tijd dat het minder goed geregeld was.
    Daardoor zit het in de administratie niet goed daar en de comp. blijft alles maar optellen. Ik heb geprobeert het recht te zetten maar ik ben mijn geduld verloren.
    Op zich is het standaard abbo een goed product nu. Er waren wat kinderziektes maar dat wordt steeds beter.
    Het grootste probleem is de adminstratieve chaos die soms ontstaan is.
      dinsdag 8 juli 2003 @ 09:27:41 #36
    33169 Magneet
    Magnetic Enhanced
    pi_11635455
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2003 09:16 schreef sig000 het volgende:

[..]

die hebben in het begin 1 keer niet geklopt bij priority, binnen een dag was het geregeld en had ik het geld weer terug. das is 3 jaar geleden ofzo verder nooit geen problemen met rekeningen gehad
    pi_11635540
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2003 09:27 schreef Magneet het volgende:

[..]

die hebben in het begin 1 keer niet geklopt bij priority, binnen een dag was het geregeld en had ik het geld weer terug. das is 3 jaar geleden ofzo verder nooit geen problemen met rekeningen gehad

Dat kan dan dus ook. . Helaas heb ik wat andere ervaringen. .
      dinsdag 8 juli 2003 @ 09:38:54 #38
    32584 Sennaistop
    Racing is in my blood
    pi_11635606
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2003 09:16 schreef Super Snackman het volgende:

[..]

Ik geloof dat je schriftelijk een contractwijzigingsformulier kunt versturen. Zo'n formulier is wel opvraagbaar bij de klantenservice.

En wat zou een reden kunnen zijn dat internet niet meer werkt ?
    pi_11635635
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2003 09:38 schreef Sennaistop het volgende:

[..]

En wat zou een reden kunnen zijn dat internet niet meer werkt ?

Rekening niet betaald?
      dinsdag 8 juli 2003 @ 09:58:53 #40
    32584 Sennaistop
    Racing is in my blood
    pi_11635917
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2003 09:40 schreef sig000 het volgende:

[..]

Rekening niet betaald?

Is betaald
    pi_11638444
    Controleer of lampjes op modem goed branden (welke modem staat er eigenlijk)
    Tevens kun je eens kijken welk IP je krijgt :

169.254 > is een windows IP. Als modem goed online is, ligt het meestal aan software zoals virusscanners.firewalls.
    192.168 > modem is offline, of je zit op een intern netwerk
    10. > je moet je aanmelden op http://chello.upc.nl
    62. , 80. , 212. , 213 > GOED

dinsdag 8 juli 2003 @ 12:30:41 #42
    16644 Lord_Palf
    pi_11639225
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2003 11:58 schreef bluebit het volgende:

169.254 > is een windows IP. Als modem goed online is, ligt het meestal aan software zoals virusscanners.firewalls.

je vergeet 24. bij goed te zetten
      dinsdag 8 juli 2003 @ 12:56:11 #43
    32584 Sennaistop
    Racing is in my blood
    pi_11639806
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2003 11:58 schreef bluebit het volgende:

Is dit antword op mijn vraag?
    Er is geen firewall of virusscanner aanwzg, deze allemaal al weggehaald. Het modem type ? Geen idee, ik heb wel gereset en lampjes branden.
    ip adres ? nog niet naar gekeken. Zal ik nakijken .
    THX
    pi_11640370
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2003 12:56 schreef Sennaistop het volgende:

Is dit antword op mijn vraag?

jep
      dinsdag 8 juli 2003 @ 19:26:02 #45
    58632 Domenique
    feel free 2 be who u want 2 be
    pi_11649296
    Bij deze! Hier is de nieuwste aanwinst van het UPC (lees: ugly porn chicks) online helpdesk team. 2 meter lang 5 meter breed ontzettend geil en zwaar hetero. Domme vragen??>stel ze hier.. dan krijg je ook een dom antwoord~! Hatsee~!!! hum hum toedoedoe tikketsss tikketsss... jjjjooo!!!
    feel free 2 do what u want 2 do...
      dinsdag 8 juli 2003 @ 19:41:05 #46
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11649646
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2003 19:26 schreef Domenique het volgende:
    Bij deze! Hier is de nieuwste aanwinst van het UPC (lees: ugly porn chicks) online helpdesk team. 2 meter lang 5 meter breed ontzettend geil en zwaar hetero. Domme vragen??>stel ze hier.. dan krijg je ook een dom antwoord~! Hatsee~!!! hum hum toedoedoe tikketsss tikketsss... jjjjooo!!!
    Het is waar!!

Oh domme vraag: op welke ubr zit ik?
    HFC MAC ID: 00:08:0E:4F:07:xx

[Dit bericht is gewijzigd door Super Snackman op 08-07-2003 19:59]

dinsdag 8 juli 2003 @ 19:55:36 #47
    58632 Domenique
    pi_11649980
    ik zal ff voor je kijken op de hvbr02
    uno momento

Ps: lekker he die straling uit je monitor?!

[Dit bericht is gewijzigd door Domenique op 08-07-2003 20:01]

dinsdag 8 juli 2003 @ 19:59:19 #48
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11650051
    Edit hem ff als je wilt, zodat me nic-mac niet meer zichtbaar is.
    Me modem is vandaag 3 a 4 keer offline gegaan. En ik meende dat er geen problemen waren op hvbr02

Heb je er erge last van? Zou dat op een TFT nu beter zijn.

pi_11650184
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2003 19:26 schreef Domenique het volgende:
    Dus...
    pi_11650211
    Storing Drachten, o.a. TV en Chello
      dinsdag 8 juli 2003 @ 20:07:06 #51
    58632 Domenique
    pi_11650250
    moet nog ff je mac hebben .. zonder laatste twee krijg ik die domme hvbr02 er niet meer bij .. so...

Is inderdaad minder bij een tft.. dus ik hou mijn heerlijke trinitron 22 inch stralingskanon! Zou je er ook bruin van worden?

dinsdag 8 juli 2003 @ 20:19:30 #52
    58632 Domenique
    pi_11650522
    kan niks vinden .. je receive is is heeft wat geschommeld.. kijk nog ff op de ubr. momentje.. hehehe.. niet dat je hier iets van merkt maar .. wachten zul je! Meneer bedankt voor het wachten .. bla bla.. hvbr2 heeft een kleine dip gehad.. maar is nu weer ok! anders nog ietes meneer..
    pi_11652305
    Geven jullie hier ook hulp voor het aansluiten van een router i.c.m. een motorola modem?
    pi_11654076
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2003 21:28 schreef Erik het volgende:
    Geven jullie hier ook hulp voor het aansluiten van een router i.c.m. een motorola modem?
    Sorry, nog niet
      dinsdag 8 juli 2003 @ 23:33:32 #55
    904 L-X
    The Lover X
    pi_11655476
    Ik ben sinds tijden m'n wachtwoord en username kwijt. Hoe kan ik dit weer aanvragen?
    It takes a minute to have a crush on someone,
    an hour to like someone,
    and a day to love someone,
    but it takes a lifetime to forget someone.
    pi_11656054
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2003 23:33 schreef L-X het volgende:
    Ik ben sinds tijden m'n wachtwoord en username kwijt. Hoe kan ik dit weer aanvragen?
    Simpel, bel ff Chello helpdesk en ze sturen je een reminder toe! Je mag je PC & Naam ook mailen, dan druk ik morgen ff op die knop voor je
    pi_11656912
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2003 00:27 schreef Geckoo het volgende:

[..]

om maar ff profesioneel te cross posten
    kan jij geen ontvanger regelen via je werk van upc draadloos toetsenbord?

Wat bedoel je?
    pi_11657764
    Nooit geweten dat dit bestond hier...
    nou ja eigenlijk ook nooit echt nodig gehad... until now

Ik heb sinds 2 maanden nogal ontiegelijk veel last van mijn verbinding die op sommige dagen gewoon om de 10 a 20 minuten eruit ligt voor een korte tijd (paar minuten). Ik heb hiervoor er eigenlijk nooit veel last mee gehad en ben met mijn snelheden en ping super tevreden(amsterdam he ) maar die uitval is soms echt enorm irritant. Ik heb een andere computer ook met de verbinding geprobeerd exact zelfde. Andere utp kabel helpt ook geen zier.

ik zag dat jullie al vele mensen hier hebben geholpen.... misschien dat jullie zouden kunnen kijken wat er nou mis is

ps: ik krijg binnekort de plus versie van chello en daarvoor word me kabelmodem as maandag omgewisseld aangezien ik nog een oude lancity heb. maar of de uitval dan ook tot verleden tijd behoort betwijfel ik...

woensdag 9 juli 2003 @ 01:43:21 #59
    16644 Lord_Palf
    pi_11657856
    waarom moet je voor chello plus een andere modem hebben? tis maar 3mbit :/
    vroeger toen het hier nog a2000 was en nog geen chello (en dus ook nog niet gecapped) haalde ik gewoon 10mbit
    en aangezien ik nog steeds met een lan city modem zit lijkt het me niet al te moeilijk om er nog is een keertje 10mbit door te krijgen....3mbit moet dus ook makkelijk lukken volgens mij.
    zie het nut van het omruilen van een modem dus niet echt in..maar dat zal dan wel weer aan mij liggen

(hier stond iets wat inmiddels niet meer van toepassing is)

[Dit bericht is gewijzigd door Lord_Palf op 09-07-2003 08:54]

Moderator woensdag 9 juli 2003 @ 01:53:37 #60
    5023 crew  Geckoo
    Good news everyone
    pi_11657974
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2003 00:36 schreef flat_erik het volgende:

[..]

Wat bedoel je?

chello = upc?

ze hebben een tijd internet via de tv gehad (dacht ik)
    ik heb op de rommelmarkt een verekte handig draadloos toetensbord gekocht zonder ontvanger.
    en ik vroeg me af hebbie die nog liggen daarzo? ik zal ff het toetsenbord opzoeken

het is een upc digital met een serie nummer(?) KW4040/00

zegt jou dit iets?

[Dit bericht is gewijzigd door Geckoo op 09-07-2003 11:36]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
    My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
    pi_11659325
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2003 01:36 schreef Samuel_aka_Theos het volgende:
    Nooit geweten dat dit bestond hier...
    nou ja eigenlijk ook nooit echt nodig gehad... until now

Ik heb sinds 2 maanden nogal ontiegelijk veel last van mijn verbinding die op sommige dagen gewoon om de 10 a 20 minuten eruit ligt voor een korte tijd (paar minuten). Ik heb hiervoor er eigenlijk nooit veel last mee gehad en ben met mijn snelheden en ping super tevreden(amsterdam he ) maar die uitval is soms echt enorm irritant. Ik heb een andere computer ook met de verbinding geprobeerd exact zelfde. Andere utp kabel helpt ook geen zier.

ik zag dat jullie al vele mensen hier hebben geholpen.... misschien dat jullie zouden kunnen kijken wat er nou mis is

ps: ik krijg binnekort de plus versie van chello en daarvoor word me kabelmodem as maandag omgewisseld aangezien ik nog een oude lancity heb. maar of de uitval dan ook tot verleden tijd behoort betwijfel ik...

mail me maar even je PC en huisnummer
    pi_11659376
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2003 01:43 schreef Lord_Palf het volgende:
    waarom moet je voor chello plus een andere modem hebben? tis maar 3mbit :/
    vroeger toen het hier nog a2000 was en nog geen chello (en dus ook nog niet gecapped) haalde ik gewoon 10mbit
    en aangezien ik nog steeds met een lan city modem zit lijkt het me niet al te moeilijk om er nog is een keertje 10mbit door te krijgen....3mbit moet dus ook makkelijk lukken volgens mij.
    zie het nut van het omruilen van een modem dus niet echt in..maar dat zal dan wel weer aan mij liggen

(hier stond iets wat inmiddels niet meer van toepassing is)

Ach, de COM21 kon zelfs 30 Mbit trekken, voor kabel ligt de maximale snelheid rond 65 Mbit die maximaal doorgevoerd kan worden over de kabel. Dit is het grote voordeel t.o.v. ADSL. ADSL zit al op de max snelheid van 8 Mbit, maar kabel kan nog veel sneller zodra alle knooppunten van het netwerk hierop ingericht zijn.
    UPC wil echter iedereen naar het euro docsis platform zetten, de enige modems die docsis gereed zijn is de motorola modem en de nieuwe terayon. Vandaar dat ze nu zoveel mogelijk mensen omzetten hiernaar.
    pi_11659664
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2003 09:26 schreef bluebit het volgende:

[..]

mail me maar even je PC en huisnummer

done
      woensdag 9 juli 2003 @ 14:00:22 #64
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11664581
    Precies zoals ik al dacht. Mijn modem bleef online/offline gaan. Blijkt toch een probleem op de ubr te zijn.
    (zucht)
    pi_11664925
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2003 14:00 schreef Super Snackman het volgende:
    Precies zoals ik al dacht. Mijn modem bleef online/offline gaan. Blijkt toch een probleem op de ubr te zijn.
    (zucht)
      woensdag 9 juli 2003 @ 17:25:42 #66
    9211 Mboy
    Only Toni!
    pi_11668207
    Ik heb nu chello plus, maare als ik een speedtest doet, dan is het eigenlijk gewoon mijn classic abbo snelheid, mag toch wel verwachten dat hij toch wat sneller is vnl dan classic? Anders kan ik net zo goed terug gaan naar classic, of zie ik dit verkeerd?

iig dit de resultaten: speedtest.nl

Resultaten van http://www.speedtest.nl
    (Overgenomen op Wed Jul 9 2003 om 17:24:59 UTC+0200)

Download : 138.5 KByte/sec
    Upload : 15.1 KByte/sec
    Connection : 848.0 Conn/min
    Ping test Nederland : 13.0 ms

Overdrijf ik? (zal wel)

woensdag 9 juli 2003 @ 18:19:55 #67
    9211 Mboy
    Only Toni!
    pi_11669161
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2003 17:25 schreef Mboy het volgende:
    Ik heb nu chello plus, maare als ik een speedtest doet, dan is het eigenlijk gewoon mijn classic abbo snelheid, mag toch wel verwachten dat hij toch wat sneller is vnl dan classic? Anders kan ik net zo goed terug gaan naar classic, of zie ik dit verkeerd?

iig dit de resultaten: speedtest.nl

(Overgenomen op Wed Jul 9 2003 om 17:24:59 UTC+0200)

Download : 138.5 KByte/sec
    Upload : 15.1 KByte/sec
    Connection : 848.0 Conn/min
    Ping test Nederland : 13.0 ms

Overdrijf ik? (zal wel)

Lamaar, gebeld, ben ik nog niet aangemeld, kan nog enige dagen duren, hadden ze weleens kunnen melden, dan had ik het nog begrepen. Maar goed, ik kan weer rustig slapen
    pi_11669902
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2003 18:19 schreef Mboy het volgende:

[..]

Lamaar, gebeld, ben ik nog niet aangemeld, kan nog enige dagen duren, hadden ze weleens kunnen melden, dan had ik het nog begrepen. Maar goed, ik kan weer rustig slapen

Weet je nu op welke dag je aangemeld wordt?
    Je moet je namelijk overnieuw registreren om de juiste snelheid te krijgen.
    Je kunt controleren of je al overgezet bent door naar http://www.chello.nl te gaan en daar voor My Service te kiezen.
    Als je daar inlogt en je hebt de optie "Familie account beheren" dan ben je overgezet naar Plus.
    Op dat moment ga je naar http://prov.upc.nl en loop je daar de stappen door. Als dat gedaan is, dan moet modem en pc reset worden en vervolgens moet het werken.
      woensdag 9 juli 2003 @ 19:58:58 #69
    9211 Mboy
    Only Toni!
    pi_11670643
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2003 19:09 schreef bluebit het volgende:

[..]

Weet je nu op welke dag je aangemeld wordt?
    Je moet je namelijk overnieuw registreren om de juiste snelheid te krijgen.
    Je kunt controleren of je al overgezet bent door naar http://www.chello.nl te gaan en daar voor My Service te kiezen.
    Als je daar inlogt en je hebt de optie "Familie account beheren" dan ben je overgezet naar Plus.
    Op dat moment ga je naar http://prov.upc.nl en loop je daar de stappen door. Als dat gedaan is, dan moet modem en pc reset worden en vervolgens moet het werken.

Ah thanks! Nee weet niet wanneer, maar krijg wel bericht als ik ben overgezet. Bedankt voor de stappen alvast, hopelijk very soon overgezet. Maar ik heb gekeken, maar nog niet... Afwachten dus
      woensdag 9 juli 2003 @ 20:46:43 #70
    9211 Mboy
    Only Toni!
    pi_11671534
    quote:
    Waarom is chello light en plus alleen beschikbaar op een EuroDocsis modem?
    De systemen die UPC/chello gebruikt om u als klant aan te sluiten zijn ontwikkeld voor het EuroDocsis platform. Nieuwe producten zijn daarom uitsluitend beschikbaar op EuroDocsis. De extra investeringen die moeten worden gedaan om ook de andere platformen (COM21, Terayon en Lancity) te ondersteunen zijn helaas te hoog.

De extra investeringen die moeten worden gedaan om ook de andere platformen (COM21, Terayon en Lancity) te ondersteunen zijn helaas te hoog.

Nog een vraagje. Het bovenste wordt op de upc site gemeld, maar wat heb ik van de monteur gekregen, een Terayon modem Is dit wel de goede?? ja was niet thuis met installatie, maar goed... Maar vreemd dit dan...
    pi_11671776
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2003 20:46 schreef Mboy het volgende:

[..]

Nog een vraagje. Het bovenste wordt op de upc site gemeld, maar wat heb ik van de monteur gekregen, een Terayon modem Is dit wel de goede?? ja was niet thuis met installatie, maar goed... Maar vreemd dit dan...

ja zal vast wel goed zitten. Die terayon modem is de nieuwste aanwinst in de modem familie (het is een schattig klein modempje met 5 lampjes en type aanduiding tj-720), en hij is ook euro docsis.
      woensdag 9 juli 2003 @ 21:08:30 #72
    9211 Mboy
    Only Toni!
    pi_11671957
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2003 20:58 schreef bluebit het volgende:

[..]

ja zal vast wel goed zitten. Die terayon modem is de nieuwste aanwinst in de modem familie (het is een schattig klein modempje met 5 lampjes en type aanduiding tj-720), en hij is ook euro docsis.

Ja dat is het ook, lekker klein vergeleken bij mijn grote com21 modem Okay 2e keer dat ik me geen "zorgen" hoeft te maken, je maakt wat mee op zo'n dag, hehe
    pi_11672593
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2003 20:58 schreef bluebit het volgende:

[..]

1 probleem.... die nieuwe terayon heeft problemen met het doorlopen van de provisioning.upc.nl
      woensdag 9 juli 2003 @ 22:15:33 #74
    9211 Mboy
    Only Toni!
    pi_11673129
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2003 21:47 schreef flat_erik het volgende:

[..]

1 probleem.... die nieuwe terayon heeft problemen met het doorlopen van de provisioning.upc.nl

Oh en dan betekend? voorspelt niets goeds zeker?
    pi_11673131
    He bluebit had je me mail ontvangen? me outlook liep beetje weird te doen dus kheb geen idee of ie verstuurd was
    pi_11673441
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2003 22:15 schreef Mboy het volgende:

[..]

Oh en dan betekend? voorspelt niets goeds zeker?

Ging altijd goed hoor, tot op gister! Ze zijn er mee bezig
      woensdag 9 juli 2003 @ 22:38:00 #77
    9211 Mboy
    Only Toni!
    pi_11673594
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2003 22:31 schreef flat_erik het volgende:

[..]

Ging altijd goed hoor, tot op gister! Ze zijn er mee bezig

Zie het dan wel, ik vertrouw op de deskundigheid daar (niet dat ik er iets mee bedoel)
    pi_11674179
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2003 22:38 schreef Mboy het volgende:

[..]

Zie het dan wel, ik vertrouw op de deskundigheid daar (niet dat ik er iets mee bedoel)

woensdag 9 juli 2003 @ 23:33:38 #79
    9211 Mboy
    Only Toni!
    pi_11674948
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2003 23:03 schreef flat_erik het volgende:

[..]

haha grapje joh, iig thanks!
      donderdag 10 juli 2003 @ 13:48:02 #80
    55929 Caipirinhia
    lekkerrrrrrrrr....
    pi_11684259
    Ik wil dus nu even een alias aanmaken via een NIET chello IP het het lukt niet
    pi_11684437
    Ik heb ook nog een vraagje trouwens... ik heb sinds een halfjaar of zo geen Chello meer, maar er is nooit iemand van UPC geweest die gevraagd heeft of ik misschien die modem weer wil in leveren...

Zijn die dingen voor UPC niets waard of is er iets anders aan de hand?

pi_11685317
    quote:
    Op donderdag 10 juli 2003 13:55 schreef Skimmer het volgende:
    Ik heb ook nog een vraagje trouwens... ik heb sinds een halfjaar of zo geen Chello meer, maar er is nooit iemand van UPC geweest die gevraagd heeft of ik misschien die modem weer wil in leveren...

Zijn die dingen voor UPC niets waard of is er iets anders aan de hand?

Issie nooit ingeleverd? Dan zijn er waarschijnlijk kosten in rekening gebracht voor het modem.
    pi_11685422
    sorry, ik reageer hier vandaag verder niet meer, tot nu toe heb ik vandaag alleen maar onzin uit de strot gekregen en ellende geproduceerd.........zucht, dit wordt een lange dag!
      donderdag 10 juli 2003 @ 14:40:17 #84
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11685478
    quote:
    Op donderdag 10 juli 2003 13:48 schreef Caipirinhia het volgende:
    Ik wil dus nu even een alias aanmaken via een NIET chello IP het het lukt niet
    Wat zijn je login en wachtwoord, dan regel ik het wel
      donderdag 10 juli 2003 @ 14:43:57 #85
    55929 Caipirinhia
    lekkerrrrrrrrr....
    pi_11685575
    quote:
    Op donderdag 10 juli 2003 14:40 schreef Super Snackman het volgende:

[..]

Wat zijn je login en wachtwoord, dan regel ik het wel

Jij bent echt te grappig!
    pi_11685854
    quote:
    Op donderdag 10 juli 2003 14:43 schreef Caipirinhia het volgende:

[..]

Valt best mee... geef alle gegevens en hij voegt de alias voor je toe, aan je account
    pi_11686254
    je kunt ook flat_erik, super snackman of mij je postcode en huisnummer toemailen (als je je standaard wachtwoord van chello niet veranderd hebt), dan voegt een van ons het wel voor je toe.
      donderdag 10 juli 2003 @ 15:35:57 #88
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11686863
    quote:

[..]

Hey ik doe me best hersenen aangetast door de headset denk ik
      donderdag 10 juli 2003 @ 16:03:20 #89
    904 L-X
    The Lover X
    pi_11687555
    quote:

[..]

Snuggere Henk, Super Snackman werkt bij Chello Support. Als je nou de moeite had genomen om ff het topic door te lopen...

Kortom: Super Snackman wil je helpen en je niet 'dissen'.

It takes a minute to have a crush on someone,
    an hour to like someone,
    and a day to love someone,
    but it takes a lifetime to forget someone.
    pi_11688194
    Hoi
    Ik heb hier een chello verbinding of eerder een verbreeking. Maargoed ik zag dat er hier topics waren over chello inmiddels allemaal gesloten. Zolang er UPC is blijven er natuurlijk van deze topics.....

Ik zit hier met een verbinding die continu weg valt ooit 10 minuten zodat ik mijn ip kwijt raak ooit een halve minuut zodat ik alleen niks kan. Dit gebeurd ongeveer 50 keer op een dag. Is hier iemand die iets nuttigs kan melden over dit. Heb meerdere malen de helpdesk gebeld maar dat heeft weinig zin natuurlijk.

Dag zonder internet 36 uur lang bel op
    mmmm vreemd zal eens gaan kijken wat ik kan doen......

Volgende dag nog niks gehoord bel weer op inmiddels deed de verbinding het weer.

Mm ik zie dat u gewoon verbinding heeft dus kan geen monteir sturen

DE %$#%$#%$#

Maarja ik zit hier dus nog steeds met een brakke terrayon modem en wil maar niet vlotten zo. Hoop dat ik deze post nog kan aftypen voordat de modem er weer uit ligt.

Graag wat hulp van de Chello experts

Groeten Heddock

pi_11688455
    quote:
    Op donderdag 10 juli 2003 16:30 schreef heddock het volgende:
    Hoi
    Ik heb hier een chello verbinding of eerder een verbreeking. Maargoed ik zag dat er hier topics waren over chello inmiddels allemaal gesloten. Zolang er UPC is blijven er natuurlijk van deze topics.....

Ik zit hier met een verbinding die continu weg valt ooit 10 minuten zodat ik mijn ip kwijt raak ooit een halve minuut zodat ik alleen niks kan. Dit gebeurd ongeveer 50 keer op een dag. Is hier iemand die iets nuttigs kan melden over dit. Heb meerdere malen de helpdesk gebeld maar dat heeft weinig zin natuurlijk.

Dag zonder internet 36 uur lang bel op
    mmmm vreemd zal eens gaan kijken wat ik kan doen......

Volgende dag nog niks gehoord bel weer op inmiddels deed de verbinding het weer.

Mm ik zie dat u gewoon verbinding heeft dus kan geen monteir sturen

DE %$#%$#%$#

Maarja ik zit hier dus nog steeds met een brakke terrayon modem en wil maar niet vlotten zo. Hoop dat ik deze post nog kan aftypen voordat de modem er weer uit ligt.

Graag wat hulp van de Chello experts

Groeten Heddock

Mac adres van je modem graag ff mailen!
    pi_11688666
    quote:
    Op donderdag 10 juli 2003 16:42 schreef flat_erik het volgende:

[..]

Mac adres van je modem graag ff mailen!

Ip opok goed kan nu niet bij de modem namelijk
    pi_11688958
    quote:
    Op donderdag 10 juli 2003 16:50 schreef heddock het volgende:

[..]

Ip opok goed kan nu niet bij de modem namelijk

nope, mail hem maar je postcode en huisnummer of je chello hoofd e-mail adres. Daarmee zou ie genoeg info moeten hebben
    pi_11689283
    Zoals blauwebyte zegt
      donderdag 10 juli 2003 @ 17:18:22 #95
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11689294
    Overigens kan je IP ook aan een monitor-systeem worden teogevoegd, zodat we uitgebreide informatie over je verbinding hebben.

Zo heb ik dat met mijn eigen ip gedaan, aangezien er wat problemen zijn met de UBR waarop ik ben aangesloten. En je ziet inderdaad elke paar uur mijn verbinding wegvallen.

Mensen het is weer mooi geweest. Zit hier sinds 9 uur, dus toedels

[Dit bericht is gewijzigd door Super Snackman op 10-07-2003 17:28]

pi_11700363
    quote:
    Op donderdag 10 juli 2003 14:33 schreef flat_erik het volgende:

[..]

Issie nooit ingeleverd? Dan zijn er waarschijnlijk kosten in rekening gebracht voor het modem.

Nope, er is nooit omgevraagd, en hij is nooit op een rekening verschenen...

Ik heb hem ook nog steeds, maar dat ding is behoorlijk nutteloos zo zonder chello acount... Als ik hem aansluit springt ie gewoon op on-line, maar mijn computer krijgt een 10.x IP adres.

vrijdag 11 juli 2003 @ 08:55:20 #97
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11700654
    Dat 10-adres krijg je omdat we je verder niet kennen, en dan krijg je automatisch een 10-adres. Ik wil evt wel voor je kijken of ik een ophaal-afspraak zie. Ik zou zelf niet weten hoe ik er 1 voor je moet maken, dus als er niets staat raad ik je aan mijn collega's van de klantenservice te bellen
    pi_11701180
    Toch weer een zware tegenvaller van Chello:

Ik heb aangegeven dat ik mijn abbo van classic naar plus wil omzetten. Daarvoor zou donderdag jl. een monteur voor langskomen tussen 8 en 13. Nou daar tussen dus nooit gekomen, dus ik bellen, en zou later komen.

Monteur komt weer niet, maar ik had verder geen zin om te bellen aangezien mijn volgende keer dat ik een monteur kan ontvangen zaterdag of pas na mijn vakntie is. Dus ik dacht dat regel ik wel na de vakantie.

Maar tegen half zes geen internet verbinding meer, blijkt na gemeld te hebben de verbinding al wel als plus door het leven te gaan, en dat kan mijn modem niet hebben.

Dus zonder dat ik ergens voor heb getekend nog een product hebt zit ik zonder verbinding. daar word je niet echt vrolijk van.

Overigens (maar das wel algemeen bekend) zijn toezeggingen van het helpdesk personeel even veel waard als gebakken lucht.

pi_11701306
    quote:
    Op vrijdag 11 juli 2003 08:55 schreef Super Snackman het volgende:
    Dat 10-adres krijg je omdat we je verder niet kennen, en dan krijg je automatisch een 10-adres. Ik wil evt wel voor je kijken of ik een ophaal-afspraak zie. Ik zou zelf niet weten hoe ik er 1 voor je moet maken, dus als er niets staat raad ik je aan mijn collega's van de klantenservice te bellen
    Ja dat is een goeie... ik ga een 0900 nummer bellen om een modem in te leveren waar ik zelfs geen borg voor betaald heb... en vervolgens gaan ze me dan ook nog vertellen dat ik door de weeks een hele dag thuis moet zijn...

Nee hoor, ik wil hem met alle liefde in leveren, maar ik ga niet weer een dag vrij nemen (Weer een tevreden klant van UPC) voor UPC.

Wellicht dat ik hem binnen kort eens langsbreng bij de UPC winkel in de buurt... of het moet te regelen zijn dat die modem op zaterdag opgehaald wordt.

vrijdag 11 juli 2003 @ 09:49:20 #100
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11701307
    quote:
    Op vrijdag 11 juli 2003 09:42 schreef markvleth het volgende:
    Overigens (maar das wel algemeen bekend) zijn toezeggingen van het helpdesk personeel even veel waard als gebakken lucht.
    Allemaal erg sneu voor je enzo. Maar de toezeggingen die bluebit, flat_erik en ik in deze topics hebben gemaakt zijn we nagekomen. En regelmatig beloof ik klanten terug te bellen over zaken, en dat gebeurt ook. Dus ik vind deze reactie een beetje zwaar overtrokken
    pi_11701539
    quote:
    Op vrijdag 11 juli 2003 09:49 schreef Super Snackman het volgende:
    Allemaal erg sneu voor je enzo. Maar de toezeggingen die bluebit, flat_erik en ik in deze topics hebben gemaakt zijn we nagekomen. En regelmatig beloof ik klanten terug te bellen over zaken, en dat gebeurt ook. Dus ik vind deze reactie een beetje zwaar overtrokken
    Prima, dan neem ik die terug alleen:
    - 3 keer moeten bellen omdat de administratie niet klopt en dus 2 keer toegezegd krijgen dat het opgelost wordt wat dus niet zo is.
    - Verzoek voor een mailtje waar wat overeengekomen dingen in staan wordt toegezegd maar nooit ontvangen.
    - Monteur zou tot twee maal toe langskomen, maar niet gekomen (zeg dan niet "hij komt eraan" maar "voor zover ik hier kan zien komt hij eraan")

Vrienden van mij beweren hetzelfde, en het programma op AT5 over chello kwam tot een zelfde conclusie. Misschien is het nu beter maar niet voor mij. Dus daarop is het gebaseerd, en dus vanuit mijn oogpunt verre van zwaar overtrokken...

pi_11711933
    quote:
    Op vrijdag 11 juli 2003 10:02 schreef markvleth het volgende:

[..]

Prima, dan neem ik die terug alleen:
    - 3 keer moeten bellen omdat de administratie niet klopt en dus 2 keer toegezegd krijgen dat het opgelost wordt wat dus niet zo is.
    - Verzoek voor een mailtje waar wat overeengekomen dingen in staan wordt toegezegd maar nooit ontvangen.
    - Monteur zou tot twee maal toe langskomen, maar niet gekomen (zeg dan niet "hij komt eraan" maar "voor zover ik hier kan zien komt hij eraan")

Vrienden van mij beweren hetzelfde, en het programma op AT5 over chello kwam tot een zelfde conclusie. Misschien is het nu beter maar niet voor mij. Dus daarop is het gebaseerd, en dus vanuit mijn oogpunt verre van zwaar overtrokken...

HIER KAN IK NIKS AAN TOEVOEGEN ALLEEN TRUE VERY TRUE
      vrijdag 11 juli 2003 @ 19:20:05 #103
    55929 Caipirinhia
    lekkerrrrrrrrr....
    pi_11714624
    quote:
    Op donderdag 10 juli 2003 14:54 schreef flat_erik het volgende:

[..]

Valt best mee... geef alle gegevens en hij voegt de alias voor je toe, aan je account

ja, en dan kan hij anders toch gelijk ff mijn mail kijken, wachtwoord wijzigen en weet ik veel wat al niet meer?

Nee, tuurlijk, ik moet vertrouwen, en vervolgens wel voor veiligheidsgevoel dan misschien daarna zelf mijn ww veranderen.
    Neuh dankje.. beetje vreemd dan..

vrijdag 11 juli 2003 @ 19:21:12 #104
    33169 Magneet
    Magnetic Enhanced
    pi_11714653
    quote:
    Op vrijdag 11 juli 2003 19:20 schreef Caipirinhia het volgende:

[..]

ja, en dan kan hij anders toch gelijk ff mijn mail kijken, wachtwoord wijzigen en weet ik veel wat al niet meer?

Nee, tuurlijk, ik moet vertrouwen, en vervolgens wel voor veiligheidsgevoel dan misschien daarna zelf mijn ww veranderen.
    Neuh dankje.. beetje vreemd dan..

wat doe je dan in dit topic als je niet geholpen wilt worden
    pi_11714823
    quote:
    Hoe doe je dit ???
    pi_11715373
    quote:
    Op vrijdag 11 juli 2003 19:28 schreef Sorella het volgende:

[..]

Hoe doe je dit ???

-edit- niet goed gelezen..
    thxz DutchBlood

[Dit bericht is gewijzigd door flat_erik op 11-07-2003 20:30]

pi_11715918
    quote:
    Op vrijdag 11 juli 2003 19:28 schreef Sorella het volgende:

[..]

Hoe doe je dit ???

In XP:

Rechtermuisknop op 'Deze Computer'
    => Eigenschappen
    => Tablad 'Hardware'
    => Knop apparaatbeheer
    => Netwerkkaart opzoeken tussen de apparaten
    => Dubbelklikken op netwerkkaart
    => Tablad Geavanceerd
    Daar staat het ergens

Ik zou op de chello helpdesk moeten werken

pi_11717482
    Eeej flat erik ik heb je mijn gegevens gemailed. Het zou nou ook fijn zijn als je iets terug zou sturen

Gaat om de verbinding die de hele tijd weg valt

Groeten Heddock

vrijdag 11 juli 2003 @ 22:13:47 #109
    55929 Caipirinhia
    lekkerrrrrrrrr....
    pi_11717865
    quote:
    Op vrijdag 11 juli 2003 19:21 schreef Magneet het volgende:

[..]

wat doe je dan in dit topic als je niet geholpen wilt worden

sjonge jonge jonge
    Tuurlijk wil ik geholpen worden, moet je ook gelijk mijn pincode hebben, wijsneus?!
    pi_11720664
    quote:
    Op vrijdag 11 juli 2003 20:29 schreef DutchBlood het volgende:

[..]

In XP:

Rechtermuisknop op 'Deze Computer'
    => Eigenschappen
    => Tablad 'Hardware'
    => Knop apparaatbeheer
    => Netwerkkaart opzoeken tussen de apparaten
    => Dubbelklikken op netwerkkaart
    => Tablad Geavanceerd
    Daar staat het ergens

Ik gebruik ME als ik doe wat jij typt dan kom ik geen tabblad geavanceerd tegen ,maar een scherm met: stuurprogramma, bronnen,energiebeheer, en algemeen .

Dus ik hoop dat je een andere tip voor mij hebt

pi_11722913
    Hey.. ik wil een netwerkje met mn chello classis verbinding maken.. kan ik dan gewoon een hubje tussen de internetverbinding die ik nu heb zetten, zodat eerst de "terrayon" komt en dan een hubje en dan de 2 pc's..? of moet ik een router aanschaffen wil ik een netwerk maken..?
    Wie niet dom is moet slim zijn!
      zaterdag 12 juli 2003 @ 11:25:47 #112
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11724210
    Je kan niet de hub op de terayon aansluiten. Aangezien dan 2 computers een DHCP-request gaan doen, en je maar 1 kan registereren.

Hoe het wel moet zou ik niet weten

pi_11724318
    quote:
    Op zaterdag 12 juli 2003 00:41 schreef Sorella het volgende:

[..]

Ik gebruik ME als ik doe wat jij typt dan kom ik geen tabblad geavanceerd tegen ,maar een scherm met: stuurprogramma, bronnen,energiebeheer, en algemeen .

Dus ik hoop dat je een andere tip voor mij hebt

=> Rechtermuisknop op Netwerkverbindingen op je bureaublad
    => Eigenschappen
    => Eigenschappen TCP/IP
    => Daar zou het kunnen staan... Kheb al lang niet me ME gewerkt...
      zaterdag 12 juli 2003 @ 12:00:23 #114
    9211 Mboy
    Only Toni!
    pi_11724699
    Hoe lang duurt eigenlijk het overzetten, heb al vanaf woensdag dan een nieuwe modem, maar nog steeds niet overgezet. Had gisteren weer gebeld. Krijg een nieuwe paswoord enzo via de post, is dat zo? En ik vroeg wanneer ik dan weet wanneer ik ben overgezet. "Dan branden alle lampjes van je modem", zegt de medewerkster helpdesk.

Misschien ben ik te ongeduldig? Maar toch vreemd...

pi_11724711
    quote:
    Op zaterdag 12 juli 2003 05:48 schreef PeeJie_ het volgende:
    Hey.. ik wil een netwerkje met mn chello classis verbinding maken.. kan ik dan gewoon een hubje tussen de internetverbinding die ik nu heb zetten, zodat eerst de "terrayon" komt en dan een hubje en dan de 2 pc's..? of moet ik een router aanschaffen wil ik een netwerk maken..?
    Nou vooruit

Ik heb zelf ook een hub. Dus.. eerst de terayon, dan je 1e pc (Server), dan via een 2e nic in die pc die naar de hub gaat en vanaf de hub kan gewoon zoveel pc's aansluiten als je maar wil!

Dus.. : Terayon >> PC1 >> HUB >> PC2, PC3 enz enz

zaterdag 12 juli 2003 @ 16:12:12 #116
    9211 Mboy
    Only Toni!
    pi_11727883
    quote:
    Op zaterdag 12 juli 2003 12:00 schreef Mboy het volgende:
    Hoe lang duurt eigenlijk het overzetten, heb al vanaf woensdag dan een nieuwe modem, maar nog steeds niet overgezet. Had gisteren weer gebeld. Krijg een nieuwe paswoord enzo via de post, is dat zo? En ik vroeg wanneer ik dan weet wanneer ik ben overgezet. "Dan branden alle lampjes van je modem", zegt de medewerkster helpdesk.

Misschien ben ik te ongeduldig? Maar toch vreemd...

Is dat zo dat je een nieuw paswoord krijgt enzo?
    pi_11735313
    quote:
    Op zaterdag 12 juli 2003 11:36 schreef DutchBlood het volgende:

[..]

=> Rechtermuisknop op Netwerkverbindingen op je bureaublad
    => Eigenschappen
    => Eigenschappen TCP/IP
    => Daar zou het kunnen staan... Kheb al lang niet me ME gewerkt...

Staat het ook niet bij
      zaterdag 12 juli 2003 @ 23:41:15 #118
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11735700
    Start --> Instellingen --> Configuratiescherm --> Netwerk
    Dan kijk je naar alle TCP/IP's die er voorkomen. Je kijkt naar welke van internet is. En je kijkt naar de tekst die erachter staat. Dit is namelijk de naam van je netwerkkaart. Vervolgens kies je vanuit Netwerk je netwerkkaart, en vraag je daar de eigenschappen van op.

Als je maar 1 netwerkkaart en geen dialup-adapter hebt geinstalleerd staat de naam niet achter TCP/IP, maar vind je hem makkelijk.

Dan ga je naar het tabblad geavanceerd, en kijk je aan de linkerkant naar de eigenschappen. Met een beetje mazzel staat daar 'Media Type' 'Verbindingssnelheid' 'Duplex Modus'
    Of iets van dat.
    Klik die aan. Aan de rechterkant zie je nu WAARSCHIJNLIJK AutoModus staan, of Hardware Default. Zet deze op
    10mbit half, of 10base-tx, of half als je NIC al 10mbit is.

Succes!

pi_11740376
    quote:
    Nou vooruit
    Ik heb zelf ook een hub. Dus.. eerst de terayon, dan je 1e pc (Server), dan via een 2e nic in die pc die naar de hub gaat en vanaf de hub kan gewoon zoveel pc's aansluiten als je maar wil!

Dus.. : Terayon >> PC1 >> HUB >> PC2, PC3 enz enz

Maar ik heb maar 2 pc's die ik wil aansluite.. en soms wel meer.. maar ik wil niet dat de ene pc aan moet staan om op de andere te internetten.

Moet ik dan toch een router kopen?

pi_11740567
    quote:
    Op zaterdag 12 juli 2003 23:22 schreef Sorella het volgende:

[..]

Staat het ook niet bij

sommige netwerkkaarten hebben deze optie niet! Daarnaast is het niet noodzakelijk dat ie erop staat, hoewel het voor sommige mensen wel werkt.
    pi_11740572
    quote:
    Op zondag 13 juli 2003 09:32 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Maar ik heb maar 2 pc's die ik wil aansluite.. en soms wel meer.. maar ik wil niet dat de ene pc aan moet staan om op de andere te internetten.

Moet ik dan toch een router kopen?

Ja, alleen een router kan zelfstandig de internet verbinding delen.
    pi_11740577
    quote:
    Op zaterdag 12 juli 2003 16:12 schreef Mboy het volgende:

[..]

Is dat zo dat je een nieuw paswoord krijgt enzo?

Volgens mij niet, tenminste ik niet.
      zondag 13 juli 2003 @ 11:26:43 #123
    9211 Mboy
    Only Toni!
    pi_11741015
    quote:
    Op zondag 13 juli 2003 10:25 schreef bluebit het volgende:

[..]

Volgens mij niet, tenminste ik niet.

Vreemd dan
    pi_11741534
    Het gaat hier gewoon weer tijden goed.
    pi_11741579
    quote:
    Op zondag 13 juli 2003 10:24 schreef bluebit het volgende:

[..]

Ja, alleen een router kan zelfstandig de internet verbinding delen.

Kheb niet alles gevolgd hoor, maar deze opmerking klopt volgens mij niet. Dit kan een switch nl ook. En die zijn een stuk goedkoper dan de gem. router.
    Life is a crackwhore. And then you become one.
    pi_11741596
    Die opmerking klopt wel. Hij heeft het over zelfstandig. Bij een switch heb je nog eerst een softwarematige router op een pc nodig. Anders lukt het nog steeds niet hoor.
    pi_11741625
    quote:
    Op zondag 13 juli 2003 12:28 schreef Bal het volgende:
    Die opmerking klopt wel. Hij heeft het over zelfstandig. Bij een switch heb je nog eerst een softwarematige router op een pc nodig. Anders lukt het nog steeds niet hoor.
    Het zal wel.

Ik heb een kater en geen zin om hier verder over te discussieren.

EDIT: Toch klopt het niet.

pi_11741697
    Het verschilt per gebied, in het ene gebied lukt het wel met alleen een hub/switch, in het andere niet...

-edit-
    typo

[Dit bericht is gewijzigd door DutchBlood op 14-07-2003 12:22]

zondag 13 juli 2003 @ 12:50:13 #129
    16495 Devnull
    ... sprakeloos ...
    pi_11741839
    quote:
    Op zondag 13 juli 2003 12:37 schreef DutchBlood het volgende:
    Het verschild per gebied, in het ene gebied lukt het wel met alleen een hub/switch, in het andere niet...
    Vroeger kon je hiervoor in Rotterdam bij Chello een hub aan je kabelmodem hangen, en iedere PC die je dan eraan hing kreeg dan een eigen IP-adres . Ze hebben dat na een tijdje maar verholpen, maar een router werkt echter prima . Zitten nog wat meer voordelen aan een router tegenover een hub/switch ... je kan in de meeste routers ook poorten dichttimmeren en traffic naar bepaalde poorten forwarden naar verschillende computers in (of buiten) je LAN ... zo kan je bijv. traffic van poort 21 (FTP) naar de ene PC laten gaan, terwijl je traffic voor een webserver/webcam o.i.d. laat forwarden naar een andere PC .
    Sex met jezelf is in ieder geval sex met iemand die van je houdt.
      zondag 13 juli 2003 @ 15:31:54 #130
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11744009
    Precies!
    Alleen als je ISP je meerdere IP-adressen geeft, kan je een hub/switch rechtstreeks op het kabelmodem aansluiten.
    Als dat niet het geval is werkt het niet. Een hub/switch is niets anders dan een soort verdeeldoos, waarbij een switch net iets slimmer is dan een hub. Maar hij kan niet als computertje werken met een eigen IP-adres enzo. Een router wel, dus een router kan je rechtstreeks op je kabelmodem aansluiten...
    pi_11751136
    quote:
    Op zondag 13 juli 2003 10:23 schreef bluebit het volgende:

[..]

sommige netwerkkaarten hebben deze optie niet! Daarnaast is het niet noodzakelijk dat ie erop staat, hoewel het voor sommige mensen wel werkt.

Dan heb ik 2 netwerk kaarten die die optie niet hebben:'(

Leek me wel handig als ik hem op 100 bit kon zetten was wel benieuwd wat er dan zou gebeuren.

maandag 14 juli 2003 @ 11:49:39 #132
    16495 Devnull
    ... sprakeloos ...
    pi_11758558
    Ik heb nog wel een Chello gerelateerde vraag mbt die nieuwe abonnementen:

Goed, nu kan je dus kiezen voor een snellere account (3Mbit ipv 1500kbit), maar ik haal dus meestal die 1500kbit al niet op de testsite van Chello. Hoe zit dat dan met die 3Mbit account? Je kan een 100Mbit account nemen, als ik binnen m'n eigen account al niet de maximale snelheid kan halen, waarom zou je dan over stappen op een (flink duurdere) snellere account, die eigenlijk niet sneller is .

Ik heb de helpdesk hierover gebeld, en die konden me geen goede verklaring geven. Ze zeiden wel dat er een marge is die acceptabel is, en dat ik daar binnen val. Niet al te lang geleden zijn die accounts al 2 euro duurder geworden en nu dus weer 2 euro duurder, waar dan tegenover stond dat je er een kleine 500Kbit/sec snelheid bij zou krijgen, maar die krijg je dus niet en dat is acceptabel volgens Chello.

Mijn laatste meting:

Behaalde download snelheid: 1095 Kbit/sec
    136.9 KByte/sec
    17.1 x ISDN
    De behaalde snelheid is: goed
    Conclusie: Op dit moment heeft u een goede download snelheid

--

Ja, goed ... maar geen 1500 Kbit/sec.

[Dit bericht is gewijzigd door Devnull op 14-07-2003 11:54]

pi_11758681
    nou, ik ben het met je eens dat je de theoretische snelheid vaak niet haalt. Maar mijn ervaring met chello plus abo is momenteel dat mijn downloadsnelheid nu gewoonweg verdubbeld is.

Bijvoorbeeld :
    Als ik vroeger op site A met max 80 kb zat te downloaden, kan ik er nu met 160 Kb downloaden.

bovenstaande als voorbeeld even. Mijn snelheid bij downloaden van goede sites (met snelle uploads dus) en met behulp van een download accelerator ligt tussen de 320 - 400. Ik merk het plus pakket wel degelijk.
    Ben het wel met je eens dat de theoretische snelheid niet altijd gehaald wordt, maar de snelheid is wel constant 2 x mijn oude download. Ben er dus wel tevreden over.

Met de upload is het overigens zeer duidelijk merkbaar, die 50 Kb is voor mijn gevoel razendsnel na drie jaar 16 Kb te hebben gehad.

pi_11758701
    quote:
    Op zondag 13 juli 2003 22:35 schreef Sorella het volgende:

[..]

Dan heb ik 2 netwerk kaarten die die optie niet hebben:'(

Leek me wel handig als ik hem op 100 bit kon zetten was wel benieuwd wat er dan zou gebeuren.

heb het eens geprobeerd, er gebeurt niet zo veel ?
      maandag 14 juli 2003 @ 11:56:42 #135
    16495 Devnull
    ... sprakeloos ...
    pi_11758751
    quote:
    Ben het wel met je eens dat de theoretische snelheid niet altijd gehaald wordt, maar de snelheid is wel constant 2 x mijn oude download. Ben er dus wel tevreden over.
    Daar betaal je dan wel 30 euro per maand meer voor.
    Haal jij de maximale snelheid op de UPC testsite?
    pi_11758807

Op de chello test site krijg ik de volgende melding :

Uw verbindingssnelheid overtreft de maximale snelheid van het chello abonnement. Wellicht heeft u een zakelijk account en in dat geval is deze test niet voor u bedoeld......blablabla

ik zal eens ff een paar testen op speedtest doen en hier posten

pi_11758907
    369 Kb p/s
    357 Kb
    387 Kb
    130 Kb
    382 Kb
    248 Kb
    387 Kb
    403 Kb
    349 Kb
    406 Kb
    369 Kb

naja, speedtest : slechts 512 Kb downloaden, en geeft alleen de laatst gemeten waarde aan. dus geen gemiddelde. Beetje lastig dus hierover iets te zeggen. Maar dit zijn de waardes van een aantal tests achter elkaar

[Dit bericht is gewijzigd door bluebit op 14-07-2003 12:04]

maandag 14 juli 2003 @ 12:04:12 #138
    16495 Devnull
    ... sprakeloos ...
    pi_11758938
    (Overgenomen op Mon Jul 14 2003 om 12:01:04 UTC+0200)

Download : 145.1 KByte/sec
    Upload : 7.6 KByte/sec

1160.8 KBit download dus.

pi_11758983
    blijft die 7.6 ongeveer hetzelfde bij meerdere tests???

en de download ook ???

als dat zo is : mail me ff je postcode en huisnummer dan kijk ik morgen op werk eens naar je verbinding.

[Dit bericht is gewijzigd door bluebit op 14-07-2003 12:06]

maandag 14 juli 2003 @ 12:05:50 #140
    16495 Devnull
    ... sprakeloos ...
    pi_11758986
    quote:
    Op maandag 14 juli 2003 12:02 schreef bluebit het volgende:

406 Kb

Dat is meer dan de maximumsnelheid van je account .
    3.17 MBit / sec .

Klopt dat wel? Ben doorgaans niet zo'n rekenwonder .

pi_11759066
    quote:
    Op maandag 14 juli 2003 12:05 schreef Devnull het volgende:

[..]

Dat is meer dan de maximumsnelheid van je account .
    3.17 MBit / sec .

klopt, da's het nadeel van speedtest, vrij klein bestandje wat je download, dus af en toe schiet ie er doorheen. af en toe valt de verbinding ook even stil waardoor ik ook wel eens waarde van 60 Kb zie komen terwijl ie 80% van de download op een snelheid van 350 zit of zo
      maandag 14 juli 2003 @ 12:10:41 #142
    16495 Devnull
    ... sprakeloos ...
    pi_11759124
    Laatste 3 tests:

Download : 158.2 KByte/sec
    Upload : 7.7 KByte/sec

Download : 144.2 KByte/sec
    Upload : 8.4 KByte/sec

Download : 130.2 KByte/sec
    Upload : 7.2 KByte/sec

pi_11759220
    hmmm, die download is wel ok, kan natuurlijk inderdaad beter maar daar zou ik de afwijking nog wel middels speedtest kunnen verklaren.
    De upload echter zal toch echt boven de 10 moeten uitkomen (met een uitschietertje naar beneden, dat kan natuurlijk).

Heb je een Kazaa oid nog openstaan ??

persoonlijk zit ik continue op een upload van > 44 (ongeveer 3 x standaard upload)

maandag 14 juli 2003 @ 12:17:29 #144
    16495 Devnull
    ... sprakeloos ...
    pi_11759304
    quote:
    Op maandag 14 juli 2003 12:14 schreef bluebit het volgende:
    Heb je een Kazaa oid nog openstaan ??
    Nope, alleen 3 shells open staan, maar dat doet niet veel lijkt me .
      maandag 14 juli 2003 @ 12:20:25 #145
    16495 Devnull
    ... sprakeloos ...
    pi_11759369
    quote:
    Op maandag 14 juli 2003 12:14 schreef bluebit het volgende:
    De upload echter zal toch echt boven de 10 moeten uitkomen (met een uitschietertje naar beneden, dat kan natuurlijk).
    Ik gebruik geen Kazaa etc, en heb thuis geen FTP/Webservers draaien dus die upstream vind ik een stuk minder belangrijk.

Maar wat ik wel irritant vind, is als je een mail verstuurt of even iets upload dat dan je download snelheid ook bagger is. Ik vind het niet erg dat die 128kbit upstream volzit, maar dan zou je nog wel 700kbit downstream over mogen houden. Het tegendeel is waar: beetje upload en je download snelheid is weg ... waarom is dat?

pi_11759383
    Mail me maar eens je postcode en huisnummer, dan controleer ik morgen je verbinding eens op werk. Wat voor modem heb je trouwens?

Heb je nog een antivirus of firewall draaien? Zet die eens uit tijdens de download test, eens kijken of dat iets uitmaakt.
    Als het inderdaad een verschil geeft over een aantal tests, dan kun je die progjes beter even verwijderen en herinstalleren

en wat je daar zegt over upload vol = download weg, dat zou niet mogen gebeuren. Ik weet niet hoe dit kan, toevallig dat ik daar vroeger af en toen ook last van had. Dat ga ik morgen eens aan een slimmer persoon navragen of dat in het signaal kan liggen.
    Eigenlijk denk ik dat het niet kan, maar ja, weet ik veel.

[Dit bericht is gewijzigd door bluebit op 14-07-2003 12:23]

maandag 14 juli 2003 @ 12:23:05 #147
    16495 Devnull
    ... sprakeloos ...
    pi_11759443
    quote:
    Op maandag 14 juli 2003 12:21 schreef bluebit het volgende:
    Mail me maar eens je postcode en huisnummer, dan controleer ik morgen je verbinding eens op werk. Wat voor modem heb je trouwens?

Heb je nog een antivirus of firewall draaien? Zet die eens uit tijdens de download test, eens kijken of dat iets uitmaakt.

Ik heb een COM21 modem.
    Heb alleen hardwarematige firewall (router) en die kan ik niet uitzetten, want dan is m'n verbinding weg .
    pi_11759523
    vreemd. ik had ook een COM21 een ook af en toe last hiervan....
    Stuur me echt je pc en huisnummer maar.

Nog een vraagje wat af en toe een probleem was met COM21.
    gebruik je wel eens de webcam om verbinding te maken via messenger om met vrienden van je met chello te praten, of stuur je wel eens bestanden over met messenger naar vrienden van je met chello? Werkt dat?

router maakt inderdaad niets uit

maandag 14 juli 2003 @ 12:30:29 #149
    16495 Devnull
    ... sprakeloos ...
    pi_11759646
    quote:
    Op maandag 14 juli 2003 12:25 schreef bluebit het volgende:
    Nog een vraagje wat af en toe een probleem was met COM21.
    gebruik je wel eens de webcam om verbinding te maken via messenger om met vrienden van je met chello te praten, of stuur je wel eens bestanden over met messenger naar vrienden van je met chello? Werkt dat?
    Nope, nooit gedaan.
    Gegevens volgen.
    pi_11759696
    Juist, is namelijk een instelling op de modem, ik zal die ook even omzetten dan kun je namelijk ook p2p gaan doen
    pi_11772258
    Er is op dit moment een kleine storing met het verkrijgen van een ip lease...
    Klanten krijgen een ip adres wat begint met 10.x ipv 24,62,213 enz
    Probleem is in onderzoek!
      maandag 14 juli 2003 @ 22:30:49 #152
    26042 Geluidsgoeroe
    Audio only...
    pi_11773240
    Ik probeer via www.chello.nl ( http://home.nld.chello.nl/ ) naar "My Service" te gaan om wat dingen te wijzigen, maar die pagina doet steeds: "The page cannot be displayed".....

Wrom dan?

Op zoek naar oude radiofragmenten? http://geluidsgoeroe.com!
    Op zoek naar buitenaards leven? http://unimatrixmeibok.com :)
    pi_11773407
    Doet het inderdaad niet...
    Storing.

Even geduld aub

dinsdag 15 juli 2003 @ 09:28:45 #154
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11779541
    3 juli aanvragen, op 15 juli aansluiting opgeleverd en modem verstuurd. Demon is goed bezig

anyway, wat is nu ook alweer de beste methode om Chello op te zeggen? briefje sturen neem ik aan, maar naar welk adres dan? komt men m'n modem ophalen?

pi_11780532
    Gisteravond :
    landelijke DHCP storing.
    sommige mensen zullen ip moeten vernieuwen om weer op internet te kunnen komen
    pi_11780830
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2003 09:28 schreef iemoe het volgende:
    3 juli aanvragen, op 15 juli aansluiting opgeleverd en modem verstuurd. Demon is goed bezig

anyway, wat is nu ook alweer de beste methode om Chello op te zeggen? briefje sturen neem ik aan, maar naar welk adres dan? komt men m'n modem ophalen?

verrader !!
    briefje is wel een goed idee. Zet er een telefoonnummer in waarop je te bereiken bent. Volgens mij kun je het naar een van onderstaande adressen sturen (dichtsbijzijnde voor jou), maar om het zeker te weten zou je het beste even de klantenservice kunnen bellen. Have fun met ADSL

· Center Almere
    Adres : Zoetelaarpassage 9
    1315 AT Almere
    Postadres : Zoetelaarpassage 9
    1315 AT Almere

· Center Amsterdam Ceintuurbaan
    Adres : Ceintuurbaan 117
    1072 EZ Amsterdam
    Postadres : Ceintuurbaan 117
    1072 EZ Amsterdam

· Center Amsterdam Kabelweg
    Adres : Kabelweg 51
    1014 BA Amsterdam
    Postadres : Postbus 80900
    1005 DA Amsterdam

· Center Arnhem
    Adres : Koningstraat 73
    6811 DJ Arnhem
    Postadres : Koningstraat 73
    6811 DJ Arnhem

· Center Hilversum
    Adres : Spoorstraat 69b
    1211 GA Hilversum
    Postadres : Spoorstraat 69b
    1211 GA Hilversum

· Center Haarlem
    Adres : Grote Houtstraat 133
    2011 SK Haarlem
    Postadres : Grote Houtstraat 133
    2011 SK Haarlem

· Center Leeuwarden
    Adres : Ruiterskwartier 127
    8921 HH Leeuwarden
    Postadres : Ruiterskwartier 127
    8911 BS Leeuwarden

· Center Nijmegen
    Adres : Takenhofplein 1
    6538 SZ Nijmegen
    Postadres : Postbus 6603
    6503 GC Nijmegen

* Center Zutphen
    Adres : Coenensparkstraat 21
    7202 AN Zutphen

dinsdag 15 juli 2003 @ 10:52:19 #157
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11781103
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2003 10:41 schreef bluebit het volgende:

[..]

verrader !!

als Chello een betere ul had gehad, was ik waarschijnlijk niet overgestapt.

Demon: 1024/512 Kbps ¤ 55,00 per maand
    Chello: 1500/128 Kbps ¤ 49,95 per maand

een vriend van mij heeft hetzelfde Demonabo en komt qua download zelden onder de 1000 Kbps, terwijl ik er met Chello soms boven kom. daarnaast is de upload goed geregeld en het administratieve gedeelte bevalt met tot op heden ook goed. Chello duurde 6 weken om aan te laten sluiten, Demon 12 dagen.

en het domein erwin.demon.nl was nog vrij, ook best aardig (én geen installatiekosten + modem gratis!)

quote:
    briefje is wel een goed idee. Zet er een telefoonnummer in waarop je te bereiken bent. Volgens mij kun je het naar een van onderstaande adressen sturen (dichtsbijzijnde voor jou), maar om het zeker te weten zou je het beste even de klantenservice kunnen bellen.
    jeps, ik herinner me ook ergens gelezen te hebben dat je ook telefonisch op kunt zeggen. nou ja, ik bel gewoon sowieso effe.
    quote:
    Have fun met ADSL
    gaat lukken!

en dank voor de goede zorgen

dinsdag 15 juli 2003 @ 14:54:54 #158
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11786854
    wat is het telefoonnummer van de klantenservice ook alweer? zit op m'n werk en kan het niet vinden...
    pi_11786892
    Zeg ik lekker niet, kun je niet opzeggen he

(0900-1580)

dinsdag 15 juli 2003 @ 15:00:57 #160
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11786987
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2003 14:56 schreef bluebit het volgende:
    Zeg ik lekker niet, kun je niet opzeggen he

(0900-1580)

hmm...daarom deed 0800-1580 het niet..

pi_11787152
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2003 15:00 schreef iemoe het volgende:

[..]

hmm...daarom deed 0800-1580 het niet..

als je perse een 0800 nummer wilt :
    0800-1872, kun je chello opnieuw aanvragen
      dinsdag 15 juli 2003 @ 15:58:59 #162
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11788370
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2003 15:09 schreef bluebit het volgende:

[..]

als je perse een 0800 nummer wilt :
    0800-1872, kun je chello opnieuw aanvragen

Was ook té mooi om waar te zijn natuurlijk. Ik bel net met de -uiterst snel pratende- jongeman achter 0900-1590.

ik: hallo, ik wil graag m'n abonnement opzeggen.
    *geeft postcode, huisnummer enzo*
    hij: dat kan niet, u heeft een jaarcontract.
    ik: dus ik kan niet tussentijds opzeggen?
    hij: nee, want u heeft een jaarcontract.

weet je, eigenlijk kan ik hier alleen maar om lachen. dus heren van de OnLine HelpDesk, wie laat de mensen van de administratie Hét Licht zien?!

pi_11788546
    was jij dat met die 15b --> 15d ???

als dat zo is, bel nog maar eens en zeg maar dat je inderdaad verhuisd bent en je bent hiervoor als nieuwe klant opgevoerd, dus als ze op het foutieve adres kijken (was het 15b of d) dan zullen ze zien dat je al langer lid bent van chello. (overigens staat dat ook in een notitie op je nieuwe gegevens)

Volgens mij heb ik je hiervoor gewaarschuwd....daarom heeft een van ons toen een notitie gemaakt. De notitie van die kerel die je net gesproken wordt, is ook wel leuk (ga je juridische stappen ondernemen?)
    in ieder geval staat 1 notitie ouder, inderdaad aangegeven dat er weliswaar een verkeerde datum staat maar dat je vanaf 04-2002 lid bent (langer dan een jaar geleden dus)

dinsdag 15 juli 2003 @ 16:10:49 #164
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11788656
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2003 16:06 schreef bluebit het volgende:
    was jij dat met die 15b --> 15d ???
    yeah baby!
    quote:
    als dat zo is, bel nog maar eens en zeg maar dat je inderdaad verhuisd bent en je bent hiervoor als nieuwe klant opgevoerd, dus als ze op het foutieve adres kijken (was het 15b of d) dan zullen ze zien dat je al langer lid bent van chello. (overigens staat dat ook in een notitie op je nieuwe gegevens)
    pfff...en ik dacht dat het gemakkelijk ging zijn..
    quote:
    Volgens mij heb ik je hiervoor gewaarschuwd....
    oh, tis mijn schuld?!
    quote:
    daarom heeft een van ons toen een notitie gemaakt. De notitie van die kerel die je net gesproken wordt, is ook wel leuk (ga je juridische stappen ondernemen?)
    I'll sue the bastards!!
    quote:
    in ieder geval staat 1 notitie ouder, inderdaad aangegeven dat er weliswaar een verkeerde datum staat maar dat je vanaf 04-2002 lid bent (langer dan een jaar geleden dus)
    poging 2 in progress

met een beetje geluk krijg ik dezelfde jongen aan de lijn...

edit: volgens de jongen aan de telefoon kan het alleen schrijftelijk (vroeg verder geen gegevens ofzo). ik heb 1 van jullie toch weleens horen roepen dat het ook telefonisch kan or am I mistaken?

pi_11788842
    klopt, onze fout, ik dacht dat chello telefonisch opgezegd kon worden....
    gaat echter alleen schriftelijk, excuses!!!!

en ja, uiteraard is het jouw schuld

(die ene kerel die je net gesproken hebt, heb ik al een mail gestuurd dat ie beter moet LEZEN)

dinsdag 15 juli 2003 @ 16:23:51 #166
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11788915
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2003 16:19 schreef bluebit het volgende:
    klopt, onze fout, ik dacht dat chello telefonisch opgezegd kon worden....
    gaat echter alleen schriftelijk, excuses!!!!
    jij eikel!
    quote:
    en ja, uiteraard is het jouw schuld
    i know, i suck.
    quote:
    (die ene kerel die je net gesproken hebt, heb ik al een mail gestuurd dat ie beter moet LEZEN)
    foei, Danny B.!

na ja, maar effe een briefie tikken en doorsturen. is het nog nodig om het aangetekend te doen ofzo?

pi_11788958
    aangetekend is niet nodig, zet er dus wel een telefoonnummer in waarop je te bereiken bent. Als het goed is bellen ze binnen enkele dagen na ontvangst van opzeggingsbrief je op om een afspraak te maken om de modem op te halen.

, het beste toegewenst met je ADSL en hopelijk krijg je wat je verwacht

dinsdag 15 juli 2003 @ 17:12:34 #168
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11790073
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2003 16:27 schreef bluebit het volgende:
    aangetekend is niet nodig, zet er dus wel een telefoonnummer in waarop je te bereiken bent. Als het goed is bellen ze binnen enkele dagen na ontvangst van opzeggingsbrief je op om een afspraak te maken om de modem op te halen.

, het beste toegewenst met je ADSL en hopelijk krijg je wat je verwacht

U hoort van ons
    pi_11791876
    Kleine storing in Adam... Postcode 1095

Monteur onderweg

pi_11791941
    Ik vraag me nou echt af of er daadwerkelijk wat wordt gedaan met klachten inclusief logfiles m.b.t. klanten van chello.

Iemand die dit weet?

pi_11792085
    Natuurlijk wordt daar iets mee gedaan.
    Alleen kunnen wij soms de problemen die mensen hebben niet oplossen omdat het niet onze verantwoordelijkheid is. Zo hebben wij geen controle over datgene wat op de computer draait, of wat voor soort kabels de klant gebruikt binnenshuis en wat voor connectoren.
    En sommige mensen hebben gewoonweg gelijk. En dan gaat een monteur daarheen om het op te lossen.
    Ik weet dat het percentage first-call-fix op ons callcentre rond de 85% ligt, dat zal ook wel voor de andere call centres gelden. Dat is vrij goed.

Klachten worden dus zeer zeker serieus genomen, maar soms is het niet aan ons om het probleem op te lossen, maar aan de klant. En af en toe ontstaat er een onverklaarbaar probleem waar meerdere monteurs niet uitkomen. Tsja, dat kan gebeuren, maar dan zijn er wel mensen mee bezig...

pi_11792480
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2003 19:04 schreef bluebit het volgende:
    Ik doelde meer op abuse@.. klachten.

Ongeoorloofde poortscan's
    Intrusion detection logs

Dat soort dingen.

dinsdag 15 juli 2003 @ 19:59:45 #173
    16495 Devnull
    ... sprakeloos ...
    pi_11793175
    Bluebit, heb jij die aanpassing in m'n modem nog doorgevoerd?
    pi_11794041
    Ehmz... En waarom zou ik naar UPC's helpdesk willen bellen???
      dinsdag 15 juli 2003 @ 20:58:12 #175
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11794407
    De UPC-helpdesk is ook open voor complimenten!
    En de abuse-afdeling is wel degelijk actief. Vooral email-spam zijn ze heel erg mee bezig. (Actief beleid). Voor andere zaken wachten ze op logs die er gestuurd worden (Passief beleid).
    Maar ze doen er zeker wel wat mee.
    pi_11794598
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2003 19:59 schreef Devnull het volgende:
    Bluebit, heb jij die aanpassing in m'n modem nog doorgevoerd?
    \

hoor ik morgen tenzij je het al gemerkt hebt. p2p moet mogelijk dan zijn.
    Ik heb het doorgegeven aan een collega die dit kan doen, en ik zal morgen wel iets horen van hem.

pi_11797649
    Hey, moet ik nou een switch of een router kopen ik woon zelf in Lelystad.. als het verschil uit maakt per regio..
    pi_11797712
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2003 23:06 schreef PeeJie_ het volgende:
    Hey, moet ik nou een switch of een router kopen ik woon zelf in Lelystad.. als het verschil uit maakt per regio..
    Wat jij wil Wat wil je ermee doen??
    pi_11802838
    Het is heel simpel; wil je alleen een "knooppunt" in je netwerk hebben, zodat je meerdere pc's of netwerkapparaten op elkaar kunt aansluiten, dan heb je een hub of switch (=intelligente hub) nodig. Maar wil je een vertaalslag maken wat betreft IP-adressen (wat je dus doet als je vanaf je interne netwerk naar het internet communiceert en andersom) dan heb je een router nodig.
    Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
    pi_11811093
    Aanvraag van Chello Plus duurt wel erg lang. Al 2 dagen!! Is het echt zo druk met al die aanvragen?
    pi_11811215
    mmm, zou het eerlijk gezegd niet weten, hoor wel van allerlei mensen dat ze dezelfde dag (of de dag erop) chello plus kregen.

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat je er beter even achteraan kunt bellen

pi_11811344
    Ja dat heb ik al 2x gedaan, maar krijg steeds t zelfde te horen; dat ze er mee bezig zijn.
    pi_11811956
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2003 15:37 schreef BoRRuHG het volgende:
    Ja dat heb ik al 2x gedaan, maar krijg steeds t zelfde te horen; dat ze er mee bezig zijn.
    ah, in dat geval zijn ze er nog mee bezig

(seriously) komt wel goed dan

je zou eens kunnen proberen nogmaals door de provisioning heen te lopen (dat moet sowieso gebeuren als je omgezet bent), De provisioning kun je doorlopen op http://prov.upc.nl
    Maar dat heeft pas zin zodra je omgezet bent.

pi_11813305
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2003 15:58 schreef bluebit het volgende:

[..]

ah, in dat geval zijn ze er nog mee bezig

(seriously) komt wel goed dan

je zou eens kunnen proberen nogmaals door de provisioning heen te lopen (dat moet sowieso gebeuren als je omgezet bent), De provisioning kun je doorlopen op http://prov.upc.nl
    Maar dat heeft pas zin zodra je omgezet bent.

Probeer dit idd eens.. als je inlogt krijg je wel te zien of het om een "plus" provisioning gaat
      woensdag 16 juli 2003 @ 16:53:22 #185
    9211 Mboy
    Only Toni!
    pi_11813319
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2003 15:37 schreef BoRRuHG het volgende:
    Ik wacht al een week en nog steeds niets
      woensdag 16 juli 2003 @ 19:00:51 #186
    38433 snijder
    snijderdotcom
    pi_11815848
    Erik,

Leg mij eens uit waarom ik vandaag de chello nieuwbrief toegestuurd krijg "chello nieuwsbrief - april 2003". Beetje laat niet?

Get a life.....Morgen lig je onder de tram
    pi_11815962
    *blij is met chello plus abo sinds vorige week donderdag*
    foutje bij speedtest? :_)

Download
    Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 879.7 KByte/sec

verder alleen nog 1 weird probleempje sinds gister.. als ik netwerkkaart in freebsd ws duw, boot, netjes dhcp iptje krijg, kan ik voor n minuut of 2/3 internetten.. daarna niet meer.. stop ik kaart in me windows bak.. niks aan de hand, alles werkt perfect.. gebeld met helpdesk, hebben ze firmware van modem geupgrade, naderhand nog niet opnieuw geprobeerd..

Weeeee!!!
    pi_11815977
    quote:
    Op woensdag 16 juli 2003 19:00 schreef snijder het volgende:
    Erik,

Leg mij eens uit waarom ik vandaag de chello nieuwbrief toegestuurd krijg "chello nieuwsbrief - april 2003". Beetje laat niet?

nou je het zegt ...

<nieuws@chello.nl> - chello nieuwsbrief - april 2003 - jul15

pi_11829466
    veel storingen in regio Oost (gelderland e.d) wegens blikseminslagen.
    Ook bij mij thuis , twee uurtjes later (nu dus) opgelost.
    pi_11829675
    quote:
    Op donderdag 17 juli 2003 10:34 schreef bluebit het volgende:
    veel storingen in regio Oost (gelderland e.d) wegens blikseminslagen.
    Ook bij mij thuis , twee uurtjes later (nu dus) opgelost.
    Pfff niet best

* Weer probleem met de dhcp server, 10 ip
    * Veel catv blokstoringen
    * Commerciele zenders down door bliksem e.d.

donderdag 17 juli 2003 @ 10:55:07 #191
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_11829881
    Hier doet ie het perfect, afgezien van mn brakke kut router .
    pi_11829906
    quote:
    Op donderdag 17 juli 2003 10:55 schreef Slarioux het volgende:
    Hier doet ie het perfect, afgezien van mn brakke kut router .
    Probleem deed zich gisteravond voor.. zal nu wel weer opgelost zijn
    pi_11833673
    ^^ wijst n paar posts naar boven..

iemand enig idee wat de oorzaak is dat ik mijn verbinding na 1 a 2 minuten verlies als ik mijn routertje (freebsd bakje) er tussen heb zitten? gisteravond nog even geprobeerd maar floep.. weg wastie weer na een paar tellen. blijft raar dat t onder windows wel normaal werkt...

* hnzl niet meer snapt :?;(

Weeeee!!!
      donderdag 17 juli 2003 @ 19:06:20 #194
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11840640
    Ik heb zelf geen verstand van BSD, ik raad je aan ff de google groups door te spitten, daar krijg ik meestal veel informatie over Linux-problemen.
      donderdag 17 juli 2003 @ 23:39:14 #195
    36059 DTMPOWER
    The Third Place
    pi_11848230
    Ik heb de laatste dagen dat mijn chello niet echt lekker loopt. Elke dag zo rond 23.00 (net dus ook ff) heb ik geen internet meer. Ligt dit aan de problemen met het uitdelen van IP's?
    Raceplanet.net | Me heeft nu ook een echt Fok! Fotoboek
      vrijdag 18 juli 2003 @ 04:55:12 #196
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_11851843
    Fijn, MSN bails out, ICQ trapt hij er ook af, FTP processen en p2p laat hij vreemd genoeg wel draaien, kan msn en icq niet meer op.

Is er iets down door een blikseminslag ofzo?

Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
    pi_11852112
    er waren problemen met de verbindingen naar de VS
      vrijdag 18 juli 2003 @ 13:42:29 #198
    42050 sanfranjake
    Truth hits everybody
    pi_11858237
    Bij mij hetzelfde. Elke avond tegen elf uur ben ik m'n Chello Plus verbinding kwijt ... dit gebeurt ook overdag wel eens, maar niet met een vast ritme

Goed, al tientallen keren met de helpdesk gebeld, leuk een monteur langs gestuurd. Deze gaf aan dat de kabel in de straat niet goed vast zat en het signaal te zwak was. Na dit gerepareerd te hebben en een paar testjes is hij weer vertrokken met de mededeling dat alles opgelost zou moeten zijn.

Intussen zijn we alweer een paar weken verder, op aanraden van een helpdesk medewerker ook de instellingen van mijn netwerkkaart veranderd naar 10mbit half, mocht ook niet baten. Ik heb een Terrayon modem en woon in Amsterdam Oost.

Iemand hier nog tips

pi_11858635
    vaag, dus rond elven 's avonds valt de verbinding weg? Welke lampjes branden op wat voor modem dan?
    Hoelang duurt het voordat het weer werkt, of wat doe je om het op te lossen?
      vrijdag 18 juli 2003 @ 14:15:22 #200
    42050 sanfranjake
    Truth hits everybody
    pi_11859095
    Het vage is dat de lampjes op m'n modem wel gewoon branden (Terrayon, twee maanden geleden geplaatst). De cable, pc, power lampjes branden constant en het lampje voor de activiteit knippert alleen dan niet meer (lijkt me op zich logisch als ik niet kan internetten ....)

Ik kan op dat moment niet naar buiten pingen, internetten etc. Als ik probeer m'n ip te vernieuwen krijg ik 192.168.100.33 van het kabelmodem, welke zelf op dat moment ip :192.168.100.1 aanneemt.

Misschien iets met de verbinding naar de dhcp-server ?

vrijdag 18 juli 2003 @ 14:16:45 #201
    42050 sanfranjake
    Truth hits everybody
    pi_11859141
    Het is vrijwel iedere avond om tegen elf uur, zoals door anderen ook al werd gemeld ... maar ook op willekeurige andere momenten :S
    pi_11859431
    ok, dat klinkt alsof de modem wel gewoon offline is (hoewel de lamnpjes wel goed branden dan). Die terayon kan namelijk als DHCP server fungeren, eigenlijk gebeurt dat alleen als ie geen verbinding naar buiten krijgt
      vrijdag 18 juli 2003 @ 14:59:27 #203
    42050 sanfranjake
    Truth hits everybody
    pi_11860240
    Dat zou dus betekenen dat het normaal is dat ik op regelmatige basis geen internet heb :| Vind ik toch zeker in de vakantietijd niet zo fijn

Is er wat aan te doen ?

pi_11860624
    Modemsignaal moet dan aangepast worden, hoewel het vreemd is dat de modem wel nog online is.

Kan ook zo zijn dat de frequentie van het signaal niet goed is......da's erg lastig op te sporen, maar een monteur in het veld kan dit wel detecteren

vrijdag 18 juli 2003 @ 15:46:30 #205
    42050 sanfranjake
    Truth hits everybody
    pi_11861303
    Hmm... er is dus laatst een monteur langsgeweest, deze heeft alles doorgemeten, de kabel in de straat wat aangedraaid en het signaal wat versterkt en het werkt nog steeds niet ...
    pi_11861855
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2003 15:46 schreef sanfranjake het volgende:
    Hmm... er is dus laatst een monteur langsgeweest, deze heeft alles doorgemeten, de kabel in de straat wat aangedraaid en het signaal wat versterkt en het werkt nog steeds niet ...
    dan moet het wel in je pc zelf liggen.......kan eigenlijk niets anders bedenken. Staat er nog zware elektrische apparatuur in de buurt van de modem die eventueel interferentie kan veroorzaken omdat ie aanspringt of zo.
      vrijdag 18 juli 2003 @ 16:33:27 #207
    42050 sanfranjake
    Truth hits everybody
    pi_11862490
    Zeer vaag allemaal .... In mijn meterkast hangen : Priority Telefoonkast, Chello Kabelmodem, Gasmeter(onderin) en digitale elektrameter met tariefschakelkastje ernaast (Amsterdam he). Verder niks ....

Ik heb ook al op twee verschillende pc's geprobeerd ... Mijn eigen pc (Pentium 4 2,4 ghz 1,25 gb geheugen ASUS P4s8x-x moederbord met onboard LAN),op de twee losse Realtek netwerkkaartjes erin, en een 2e pc met zo'n beetje de zelfde specs.

Op mijn pc heb ik Windows 2003 Server Standard Edition draaien met de rollen : DNS, Domaincontroller, Application Server (voornamelijk voor IIS6 tests) en DHCP server voor de reeks 192.168.0.1-128(deze is voor de andere pc's hier.)Internet deel ik d.m.v Internet connection sharing naar een 10/100 mbit switch op een andere netwerkkaart. De andere pc draait Windows XP pro. Intern werkt alles en in m'n vorige woning met kabel van Casema werkte het allemaal prima ... Ik heb een UTP kabel lopen van pc "server" naar kabelmodem.

vrijdag 18 juli 2003 @ 18:01:12 #208
    36059 DTMPOWER
    The Third Place
    pi_11864168
    Het moet gewoon aan chello liggen. Ik heb het ook telkens zo rond 23.00. En mijn vader zei dat ie vanmorgen(zo rond 7.00) er ook uitlag. Lijkt mij dus een probleem met het uitdelen van IP adressen ofzo.

Ik zal is vragen of vrienden(met vast Chello ip) er ook last van hebben.

Raceplanet.net | Me heeft nu ook een echt Fok! Fotoboek
    pi_11864642
    Wat hebben jullie toch een KUTservice. Maar WEER een monteur "besteld" voor WEER hetzelfde probleem (laatste keer is nog geen 2 weken geleden).

Het is nou al de 5e of 6e keer dat er een monteur moet langskomen voor een probleem aan de kast bij de weg. Zijn die gasten nou echt zo lomp dat ze het probleem echt niet bij de oorzaak aan kunnen pakken? Het is niet bepaald efficient werken zo he?

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
    pi_11864655
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2003 18:01 schreef DTMPOWER het volgende:
    Het moet gewoon aan chello liggen. Ik heb het ook telkens zo rond 23.00. En mijn vader zei dat ie vanmorgen(zo rond 7.00) er ook uitlag. Lijkt mij dus een probleem met het uitdelen van IP adressen ofzo.

Ik zal is vragen of vrienden(met vast Chello ip) er ook last van hebben.

nee, je krijgt je lease voor 24 uur als ik me niet vergis. Zou dat dan kloppen dat je elke dag rond 11 uur de pc opstart?
    Daarnaast zitten de mensen met een COM21 meestal op een andere kasten aangesloten.....kun je dus weinig aan afmeten.
    Lijkt me tevens sterk dat elke dag rond 23.00 uur problemen met de DHCP- server ontstaan. Je kunt UPC van veel betichten maar dat soort problemen worden direct aangepakt.

Het is natuurlijk ook nog een mogelijkheid dat het buiten UPC en de thuisinstallatie omgaat :
    Een zendpiraat in de buurt? Het kan gebeuren dat die op dezelfde frequentie gaat zitten als UPC....gevolg : onverklaarbare storing.
    Die wijkkasten kunnen ook ergens in de buurt staan van iets wat de performance beinvloed....

Maar nog een ander vraagje : welk IP heb je op het moment dat de storing optreedt?

pi_11864680
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2003 18:35 schreef American_Nightmare het volgende:
    Wat hebben jullie toch een KUTservice. Maar WEER een monteur "besteld" voor WEER hetzelfde probleem (laatste keer is nog geen 2 weken geleden).

Het is nou al de 5e of 6e keer dat er een monteur moet langskomen voor een probleem aan de kast bij de weg. Zijn die gasten nou echt zo lomp dat ze het probleem echt niet bij de oorzaak aan kunnen pakken? Het is niet bepaald efficient werken zo he?

thanks, maar irritant inderdaad
    pi_11864748
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2003 18:38 schreef bluebit het volgende:

[..]

thanks, maar irritant inderdaad

Ja no offence naar jullie helpdeskers persoonlijk, maar het is voor beide partijen nou niet echt handig dat er steeds een monteur moet komen die het probleem voor een of 2 maanden (of zelfs korter) oplost. Ik snap ook niet dat niemand bij UPC eens op het idee komt om er eens grondiger naar te kijken.
    pi_11864846
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2003 18:41 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ja no offence naar jullie helpdeskers persoonlijk, maar het is voor beide partijen nou niet echt handig dat er steeds een monteur moet komen die het probleem voor een of 2 maanden (of zelfs korter) oplost. Ik snap ook niet dat niemand bij UPC eens op het idee komt om er eens grondiger naar te kijken.

none taken.
    kun je me je PC en huisnr nog eens mailen, eens kijken wat ze daar aan het doen zijn?

Tsja, wat kan ik zeggen : statistisch gezien heb je je portie storingen dan wel gehad...dus de kans op storingen in de toekomst is vrij klein??

pi_11865216
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2003 18:47 schreef bluebit het volgende:

[..]

none taken.
    kun je me je PC en huisnr nog eens mailen, eens kijken wat ze daar aan het doen zijn?

Tsja, wat kan ik zeggen : statistisch gezien heb je je portie storingen dan wel gehad...dus de kans op storingen in de toekomst is vrij klein??

Heb je gemaild. Maar ik geloof er nou niet echt in dat de kans op storingen nu kleiner is Ik geloof er namelijk niks van dat dit toeval is. Steeds hetzelfde probleem wat steeds wordt opgelost nadat er een monteur is langsgeweest? Lijkt me duidelijk een geval van het probleem niet bij de oorzaak aanpakken.
      vrijdag 18 juli 2003 @ 19:30:44 #215
    9211 Mboy
    Only Toni!
    pi_11865693
    ff een mededelinkje.... EINDELIJK AANGESLOTEN OP PLUS, er waren daadwerkelijk problemen. Maar jah
    pi_11865906
    ik wil mn 62. ip terug stomme chello, een beetje mn ip wijzigen. nou weet ik hem niet meer uit mn hoofd en kan ik niet remoten .:'(
    pi_11870626
    Erik, kun je morgen mijn modem ff updaten met de nieuwste firmware?

YO!
    pi_11871054
    misschien even een te technisch vraagje.. maar
    wat hoort normaal (bij de motorola surfboard modems) de
    signaalsterkte te zijn van het inkomende downstream signaal?
    ik hoor van allerlei getallen overal...
    volges de webinterface van de modem is het momenteel:
    Downstream signal:

Power Level -11 dBmV
    signal to noise ratio 32

iemand die hier iets over kan en weet te zeggen?

Weeeee!!!
    pi_11872321
    quote:
    Op zaterdag 19 juli 2003 00:04 schreef hnzl het volgende:
    misschien even een te technisch vraagje.. maar
    wat hoort normaal (bij de motorola surfboard modems) de
    signaalsterkte te zijn van het inkomende downstream signaal?
    ik hoor van allerlei getallen overal...
    volges de webinterface van de modem is het momenteel:
    Downstream signal:

Power Level -11 dBmV
    signal to noise ratio 32

iemand die hier iets over kan en weet te zeggen?

* Power level (rec power) moet tussen de -4 & + 4 liggen. -11 is dus wat aan de lage kant en is waarschijnlijk je modem offline.
    * Signal to noise moet zo hoog mogelijk zijn. iig boven de 20.
    pi_11872430
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2003 23:44 schreef Mr_Smirnoff het volgende:
    Erik, kun je morgen mijn modem ff updaten met de nieuwste firmware?

Komt goed! Mail PC+huisnr ff

[edit : done]

[Dit bericht is gewijzigd door flat_erik op 19-07-2003 11:22]

pi_11877115
    wat is het voordeel van het updaten van je modem ?
    pi_11877196
    quote:
    Op zaterdag 19 juli 2003 14:27 schreef bob-de-bouwer het volgende:
    wat is het voordeel van het updaten van je modem ?
    Als het goed is moet dat het probleem verholpen zijn met het` vast lopen van het modem bij msn messenger gebruik.
    pi_11905214
    Wat is er op dit moment aan de hand in Eindhoven? DHCP van slag ofzo? Krijg alleen maar 169.* / 10.* / 80.* IP-nummers....
    pi_11905767
    Wederom storing in DHCP server , geeft alleen 10 IP's af.

probleem is om 09.40 verholpen. Mensen met een onverklaarbaar 10 IP moeten pc herstarten en eventueel eerst de modem resetten.
    Na reboot zou het weer moeten werken. het is niet nodig de registratie eerst te voltooien

pi_11905793
    quote:
    Op maandag 21 juli 2003 10:25 schreef bluebit het volgende:
    Wederom storing in DHCP server , geeft alleen 10 IP's af.

probleem is om 09.40 verholpen. Mensen met een onverklaarbaar 10 IP moeten pc herstarten en eventueel eerst de modem resetten.
    Na reboot zou het weer moeten werken. het is niet nodig de registratie eerst te voltooien

Dat is al de 4e keer deze week
    pi_11910031
    Zit in Purmerend. Heb CHello +.. Nu vlikkert elke paar uur me verbinding er uit.. En doet het een half uur later weer.

Netwerk kaart is in orde.. Is namelijk een router. Met mijn oude ( lancity) moden had ik er geen last van.

edit
    ow, op dat moment verlies ik niet me ip adres, deze wordt bij refresh gewoon weer toegekend.

pi_11910588
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2003 18:35 schreef American_Nightmare het volgende:

hey, heb het nagekeken. Volgens mij ken je de monteur al vrij goed
    Anyway, is blijkbaar een zeer vervelend probleem. Als ik de notities teruglees dan wordt bij elke afspraak het volgende geschreven :
    "probleem bestaat reeds lang. Na elk bezoek, werkt het weer maar na een paar maanden treedt hetzelfde probleem op."

Een aantal keren is het een en ander aangedraaid. Filters en koppelingen zijn vervangen. In feite hebben de monteurs goed werk verricht, desondanks is het vreemd dat het probleem blijft terugkeren....
    Ik zie wel dat alles eraan gedaan wordt om de monteur duidelijk te maken dat het probleem reeds vaker opgetreden is en dat het na vervangen en aandraaien nog steeds terugkomt.

Het is een kwestie van afwachten totdat een monteur (waarschijnlijk per ongeluk) het verlossende deel vervangt en je nooit meer problemen hebt

pi_11910686
    quote:
    Op maandag 21 juli 2003 13:36 schreef cyberb0b het volgende:
    Zit in Purmerend. Heb CHello +.. Nu vlikkert elke paar uur me verbinding er uit.. En doet het een half uur later weer.

Netwerk kaart is in orde.. Is namelijk een router. Met mijn oude ( lancity) moden had ik er geen last van.

edit
    ow, op dat moment verlies ik niet me ip adres, deze wordt bij refresh gewoon weer toegekend.

mail me je PC en huisnummer ff, misschien kan ik hem hier uitlezen hoewel purmerend niet onze regio is.
      maandag 21 juli 2003 @ 14:29:19 #229
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11911347
    Maar wel de onze, dus het kan ook richting mij (alhoewel ik me email toch niet lees )

Signaal uitgelezen van je kabelmodem. Lijkt helemaal geod te zijn. Ook geen rare dingen de laatste dagen. (Wordt elk uur gemeten)

Dingen die je kunt doen:
    Gebruik eens geen firewall op je router
    Staat de duplex-modus/verbindingssnelheid van je router op 10mbs/half
    Ga eens oneindig lang je gateway pingen
    ping 62.194.121.1 -t
    (bijvoorbeeld, pak de chello-gateway dus niet je router-ip)
    Kijk of hier rare dingen in voorkomen op het moment dat je geen internet hebt

[Dit bericht is gewijzigd door Super Snackman op 21-07-2003 14:38]

pi_11911552
    quote:
    Op maandag 21 juli 2003 14:29 schreef Super Snackman het volgende:
    Maar wel de onze, dus het kan ook richting mij (alhoewel ik me email toch niet lees

......................typische UPC houding

maandag 21 juli 2003 @ 14:39:22 #231
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11911604
    Wat nu! Ik heb het modem al uitgelezen ZONDER het krijgen van een email. Typische UPC-houding

En vraagje: hoe lang heb je dit kabelmodem al? Sinds de 16e?

[Dit bericht is gewijzigd door Super Snackman op 21-07-2003 14:51]

pi_11912680
    quote:
    Op maandag 21 juli 2003 14:39 schreef Super Snackman het volgende:
    Wat nu! Ik heb het modem al uitgelezen ZONDER het krijgen van een email. Typische UPC-houding

En vraagje: hoe lang heb je dit kabelmodem al? Sinds de 16e?

Jup....klopt tis zoon: Terayon TJ 720

Daarvoor had ik zoon antieke Lancity.. Daar hebk nog nooit problemen mee gehad

maandag 21 juli 2003 @ 15:23:23 #233
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11912713
    Gewoon ff een aantal pings aanzetten.
    1 naar de router
    1 naar het modem (192.168.100.1 vermoedelijk)
    1 naar de chello-gateway

En kijken wat er gebeurt.

pi_11912741
    quote:
    Op maandag 21 juli 2003 15:23 schreef Super Snackman het volgende:
    Gewoon ff een aantal pings aanzetten.
    1 naar de router
    1 naar het modem (192.168.100.1 vermoedelijk)
    1 naar de chello-gateway

En kijken wat er gebeurt.

Laat maar
    pi_11913980
    quote:
    Op maandag 21 juli 2003 15:24 schreef flat_erik het volgende:

[..]

Laat maar

hoe zo?????
    pi_11914007
    quote:
    Op maandag 21 juli 2003 16:10 schreef bluebit het volgende:

[..]

hoe zo?????

Een domme reactie van mij
      maandag 21 juli 2003 @ 18:13:51 #237
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_11916798
    Gek word ik van UPC. Ineens werd een maand geleden weer een borg berekend, die ik 4 jaar geleden al betaald heb. Gebeld, was foutje zou hersteld worden. Zaterdag herinnering; ja hoor; weer die borg die ik in 1999 al betaald heb. Dit keer gemaild, met verzoek contact op te nemen als het niet duidelijk was.

Vandaag mailtje terug:
    "Uit onze administratie blijkt dat u op 14 april jl. borg in rekening is gebracht. Echter, uit onze administratie blijkt niet dat er in december 1999 ook borg is betaald. Wij verzoeken u vriendelijk om de borg te betalen. Mocht u bewijs hebben dat u reeds eerder borg heeft betaald kunt u een kopie hiervan sturen naar: "

Het is toch werkelijk van de zotte dat ik nu moet gaan aantonen dat ik vier jaar geleden bij mijn aansluiting ook daadwerkelijk mijn borg heb betaald. Zucht. Nog 1 x stuur ik het op; als het dit keer weer mis gaat stap ik maar over op ADSL. Mijn geduld is op...

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
    I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
    pi_11916817
    quote:
    Op maandag 21 juli 2003 18:13 schreef Sanne het volgende:
    verhaal
    vervelend, wat kunnen wij voor je betekenen?
      maandag 21 juli 2003 @ 18:16:49 #239
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_11916869
    quote:
    Op maandag 21 juli 2003 18:14 schreef bluebit het volgende:

[..]

vervelend, wat kunnen wij voor je betekenen?

Waarschijnlijk geen hol, maar als ik een eigen topic open word ik altijd naar dit topic verwezen.
    Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
    I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
    pi_11917063
    tsja, is een klantenservice-zaak. Technische dienst kan er weinig mee.
    Kun je dus beter niet hier posten. maar in klaagbaak of zo

Maar ben het met je eens dat het van de zotten is, volgens mij heb ik dat bewijs niet eens meer.......
    Ik ben dus zwaar onder de indruk dat je dat bewijs nog hebt!
    Naja, stuur ze maar een kopie en ze zullen het wel snappen.

Vergeet niet dat de mensen die bij UPC werken de resultaten van jaren slechte bedrijfsvoering veranderen, en daarvan zijn ze zich ook bewust.
    De klant staat hoger dan ooit tevoren, maar fouten uit het verleden moeten wel rechtgezet worden, zodat ze geen onduidelijkheid meer veroorzaken. Het is niet om het recht te praten, maar het is voor de toekomst dan wel duidelijk.

succes!

pi_11946201
    Hey chello-man (of vrouw),

Ik heb al een jaartje chello denk ik.. maar we zouden een 2de email-adres bij krijgen. Alleen als ik de gegevens invoer die ik heb, doet hij het niet. Het zijn dezelfde gegevens als ons "hoofd"email adres, maar het lukt niet. Wat kan ik daaraan doen?!

pi_11946749
    quote:
    Op maandag 21 juli 2003 14:00 schreef bluebit het volgende:

[..]

hey, heb het nagekeken. Volgens mij ken je de monteur al vrij goed
    Anyway, is blijkbaar een zeer vervelend probleem. Als ik de notities teruglees dan wordt bij elke afspraak het volgende geschreven :
    "probleem bestaat reeds lang. Na elk bezoek, werkt het weer maar na een paar maanden treedt hetzelfde probleem op."

Een aantal keren is het een en ander aangedraaid. Filters en koppelingen zijn vervangen. In feite hebben de monteurs goed werk verricht, desondanks is het vreemd dat het probleem blijft terugkeren....
    Ik zie wel dat alles eraan gedaan wordt om de monteur duidelijk te maken dat het probleem reeds vaker opgetreden is en dat het na vervangen en aandraaien nog steeds terugkomt.

Het is een kwestie van afwachten totdat een monteur (waarschijnlijk per ongeluk) het verlossende deel vervangt en je nooit meer problemen hebt

Hey.. ik had je antwoord ff gemist, thx in ieder geval! De monteur is vandaag geweest en 't werkt weer (voorlopig). Wederom heeft ie iets vervangen wat al eens eerder vervangen was, dus we kunnen er weer een maand of 2 tegenaan
    pi_11954748
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2003 21:27 schreef PeeJie_ het volgende:
    Hey chello-man (of vrouw),

Ik heb al een jaartje chello denk ik.. maar we zouden een 2de email-adres bij krijgen. Alleen als ik de gegevens invoer die ik heb, doet hij het niet. Het zijn dezelfde gegevens als ons "hoofd"email adres, maar het lukt niet. Wat kan ik daaraan doen?!

hoi chello-gebruiker of gebruikster,

in feite krijg je tegenwoordig 5 e-mail adressen bij je hoofd e-mail adres. Het is echter wel zo dat dit geen onafhankelijke accounts zijn, in feite zijn het vermommingen van je hoofd e-mail account. De mails naar die 5 adressen komen ook binnen op je hoofd email adres.

Als ik het goed begrijp, kun je ook met je hoofd e-mail account niets beginnen omdat username of password niet kloppen?
    Mail me even je postcode en huisnummer en dan kijk ik wel even naar je gegevens

woensdag 23 juli 2003 @ 10:00:06 #244
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11954917
    Overigens is met filters wel te faken dat je 2 accounts hebt. Zo deel ik met mijn broertje ook mijn eerste Chello-account. (Heb er 1 bij me ouders, en 1 van mezelf).

Gewoon instellen voor het hoofdaccount dat hij alle emails aan het alias op de server laat staan.
    En instellen op de alias dat hij alle emails voor het hoofdaccount op de server laat staan.

Evt aangevuld met filters waarbij een email voor het hoofdaccount/alias niet daaraan gericht is. Denk bijvoorbeeld aan nieuwbrieven. Zo kunnen mijn broertje en ik alelbei gebruik maken van 1 account. En de ongeadresseerde pr0n-spam wordt eerlijk verdeeld

pi_11959399
    hoe gaat het eigenlijk bij verhuizing naar andere kant van nederland?
    amsterdam>eindhoven. moet je dan zelf je spullen meenemen? of komt chello m eruit schroeven en in eindhoven weer erin schroeven? en moet ik daar dan WEER voor betalen?
      woensdag 23 juli 2003 @ 18:31:33 #246
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11967026
    Je moet sowiso betalen voor een verhuizing. En mogelijk moeten er intern ook nog wat dingen geregeld worden met het signaal.
    Overigens hangt het van het modem af, of je deze uberhaupt mee KAN nemen.
    pi_11974407
    Mensen...

We hebben weer iets nieuws! Heb je vragen? Misschien ook voor een andere afdeling? Dan kun je nu al je vragen richten naar ...

» fokforumdesk@chello.nl

Hiermee hopen wij, het verschillende "e-mail adressen" probleem te hebben verholpen
    De e-mail's worden gelezen door Folko, Paul & mij.

pi_11980580
    Problemen met de DHCP servers.
    Verleden week is er een probleem ontstaan op de DHCP-server zodat klanten geen juist IP-adres (10.x) kregen toegewezen. Het probleem speelt nog steeds, maar is onder controle.
    De komende week zal het probleem worden verholpen.
      donderdag 24 juli 2003 @ 10:44:07 #249
    25937 Roger-Wilco
    The n00b is back
    pi_11980621
    quote:
    Op donderdag 24 juli 2003 10:41 schreef flat_erik het volgende:
    Problemen met de DHCP servers.
    Verleden week is er een probleem ontstaan op de DHCP-server zodat klanten geen juist IP-adres (10.x) kregen toegewezen. Het probleem speelt nog steeds, maar is onder controle.
    De komende week zal het probleem worden verholpen.
    Kan het zijn dat mijn motorola modem dat ip adres weigerde te accepteren waardoor ik totaat geen ip-adres kreeg.

(ik zag op http://192.168.100.1/ dat de dhcp routine niet geheel volgens plan verliep.)

Ik weet het beter
    pi_11980803
    quote:
    Op donderdag 24 juli 2003 10:44 schreef Roger-Wilco het volgende:

[..]

Kan het zijn dat mijn motorola modem dat ip adres weigerde te accepteren waardoor ik totaat geen ip-adres kreeg.

(ik zag op http://192.168.100.1/ dat de dhcp routine niet geheel volgens plan verliep.)

kan kloppen, mail je postcode en huisnummer even naar fokforumdesk@chello.nl, dan kijken we er even naar en kunnen we meer vertellen
    pi_11982689
    Hello, goede actie van jullie om hier op internet te reageren...

Ik heb hetvolgend eprobleem sinds een week...
    Wanneer ik www.chello.nl ping (of een andere willekeurige website) krijg ik voortdurend time-outs... De verbinding is dus zeer instabiel... Weten jullie hier een mogelijke oplossing voor? Heb ook al diverse malen contact gehad met de helpdesk!

Gr.,

Konjo

donderdag 24 juli 2003 @ 12:58:11 #252
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11983270
    Probeer je ping iets dichterbij te zetten, ping eens je gateway!
    (Op te vragen met ipconfig in een dos/command-prompt)

Wat je soms ziet als de ping-reply WEL snel is, maar dat er 20% (of meer) timeouts plaatsvind, dat de NIC niet goed is, of niet goed is ingesteld. Eerder in dit topic werd al gesproken over 10mbps/halfduplex probeer dat eens.

Uiteraard is het ook mogelijk dat het signaal op je modem even gecontroleerd wordt...

pi_11983500
    Ik heb 3 verschillende computers geprobeerd met 3 verschillende netwerkkaarten.. Dus aan de computer kan het niet liggen

Mijn Gateway kan ik niet of nauwelijk spingen... Packetloss = ca 25%.. Is pas de eerste keer dat ik dit meemaak al 3 jaar chello en over het algemeen heel stabiel en snel:S

donderdag 24 juli 2003 @ 13:28:27 #254
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11984024
    Doe maar klantnummer / postcode & huisnummer / whatever naar het emailadres
    pi_11984231
    quote:
    Op donderdag 24 juli 2003 13:28 schreef Super Snackman het volgende:
    Doe maar klantnummer / postcode & huisnummer / whatever naar het emailadres
    Je bent me alweer voor
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')