Welkom in deel 4 van het online Chello support topic. In dit topic kun je al je vragen/problemen/storing/informatie posten omtrent Chello, DTV, Priority telecom of je televisie.
Actuele storingen kun je natuurlijk hier vinden maar belangrijke meldingen worden ook in dit topic gepost.
Voordat je dit topic gaat vol posten met "te" simpele vragen kun je natuurlijk altijd eerst kijken op :
* Kom je er niet uit of hebben we meer informatie van je nodig? Het telefoon nummer van onze helpdesk is 0900-1580 en is geopend op maandag t/m vrijdag van 0800-2200 en in het weekend van 1000-2200.
Let even op!
quote:Heb m, thxz... misschien later op de avond ok!
Op zondag 6 juli 2003 19:55 schreef Lord_Palf het volgende:[..]
zal ik ook nog ff gaan bellen omdat mn verbinding normaal is?
heb je dat emailtje ontvangen? (als je geen tijd heb dan maakt t niet uit
)
quote:geen idee, lijkt me niet aan het signaal liggen, eerder een niet goed afgeschermde kabel. Controleer nog eens alle aansluitingen.
Op zondag 6 juli 2003 20:08 schreef Chrizzly het volgende:
Vraag 1, waardoor kan het zijn dat mijn modem na 6 maanden ineens de TV stoort als ik ga internetten?
quote:is wel bekend, echter werkt verre van altijd. mooi dat het bij jou wel helpt. Niet eens alle NICs hebben de mogelijkheid dit in te stellen.
Vraag 2, waarom wist niemand bij de chello helpdesk dat je je netwerkkaart op 10mbit half duplex moet zetten bij een motorola surfboard omdat je anders steeds je verbinding verliest waardoor je je modem moet resetten. (kostte me 2,5 maand om hier achter te komen).
quote:?
Vraag 3, waarom zitten er ook mensen bij de helpdesk die echt geen verstand van computers hebben.
quote:Hoe bedoel je?
Vraagje, is Chello wel bestand tegen breedband-internet?
quote:Bullshit.. Standaard procedure hier om dat te controleren...
Op zondag 6 juli 2003 20:08 schreef Chrizzly het volgende:
Vraag 2, waarom wist niemand bij de chello helpdesk dat je je netwerkkaart op 10mbit half duplex moet zetten bij een motorola surfboard omdat je anders steeds je verbinding verliest waardoor je je modem moet resetten. (kostte me 2,5 maand om hier achter te komen).
quote:Dan wil jij het verstand van de gemiddelde beller niet eens weten
Op zondag 6 juli 2003 20:08 schreef Chrizzly het volgende:
Vraag 3, waarom zitten er ook mensen bij de helpdesk die echt geen verstand van computers hebben.
quote:Network Interface Card
Op zondag 6 juli 2003 22:09 schreef Super Snackzus het volgende:
Jah dat moeilijk woord NIC, wat is dat eigenlijk?
[Dit bericht is gewijzigd door flat_erik op 06-07-2003 23:04]
Uitleg over deze resultaten vindt u hier
Behaalde download snelheid:
1340 Kbit/sec
167.5 KByte/sec
20.9 x ISDN
De behaalde snelheid is:
perfect
Conclusie: Op dit moment heeft u een perfecte download snelheid
Postcode
3028**
IP adres
80.56.***.***
Tijdstip van de meting
2003-07-07 09:59:31
Tijdsduur van download
(minus tijd opvullen TCP buffer)
29.69 seconden
Bestandsgrootte
(minus TCP buffer)
4973 Kbytes
Client software
Opera/7.11 (Windows NT 5.1; U) [en]
quote:Zie je mail...
Op maandag 7 juli 2003 14:46 schreef Lord_Palf het volgende:
erik had je toevallig nog gekeken voor die vriend van me?
*Binnenkort word de upload op het bbned netwerk zelfs verhoogd naar 1024 kilobit p/s dat is dus 128 kilobytes Per Seconde( - 10 % overhead )
BBNED is stevig aan het uitbreiden dus ik zou zeggen ,kijk ff of je ook bij hun aangesloten kan worden want,ook al heb je een contract bij chello kan je dat nu gewoon opzeggen ,chello heeft namelijk de faire use policy aan de kant geschoven en overal keiharde download limieten opgezet en dat is contractbreuk!
Chello is na de laatste move in ieder geval hard EXIT bij mij hoewel ik nooit zoveel problemen heb gehad,de upload is gewoon veel te mager!
Vraag aan de Chello gast
Heb ik gelijk?
Gaat er nog wat veranderen?
Waneer ga je voor BBNED werken>
quote:BS
chello heeft namelijk de faire use policy aan de kant geschoven en overal keiharde download limieten opgezet en dat is contractbreuk!
quote:welke laatste move : je denkbeeldige downloadlimiet?
Chello is na de laatste move in ieder geval hard EXIT bij mij hoewel ik nooit zoveel problemen heb gehad,de upload is gewoon veel te mager!
Anyway, iedereen mag zelf zijn eigen ISP kiezen,maar het is niet de bedoeling dat je dit soort zaken hier post. We proberen hier mensen te helpen die problemen hebben met Chello. We zijn helaas niet gekwalificeerd om jou te helpen.
quote:Wat ik met die opmerking bedoelde was, dat ik toen ik mijn modem had dat kreng 3x per dag moest resetten omdat mijn netwerkkaart niet op 10mbit half duplex stond.
Op zondag 6 juli 2003 20:34 schreef flat_erik het volgende:[..]
Dan wil jij het verstand van de gemiddelde beller niet eens weten
quote:Tja misschien niet zo slim maar goed
Op maandag 7 juli 2003 21:41 schreef Chrizzly het volgende:[..]
Wat ik met die opmerking bedoelde was, dat ik toen ik mijn modem had dat kreng 3x per dag moest resetten omdat mijn netwerkkaart niet op 10mbit half duplex stond.
Laat dat blondje me 15 minuten wachten omdat ze aan andere medewerkers moest vragen waardoor dat zou kunnen komen en zegt me leuk dat de virusscanner te belastend was voor mijn net nieuwe computer. Dus ik maar snel opgehangen omdat ik mobiel belde en voor dat advies al 20 euro betaald had.
Wat ze bedoelde was misschien dat mijn virusscanner ook een firewall zou kunnen hebben, maar zeg dat dan. Verder dan "knipperen de lampjes" kwam ze zelf niet.
quote:ik draai hier al een half jaar nav2003 op 3 pc's en heb nog nooit problemen ermee gehad dat ie verbinding blokkeert ofzo...en die draait in principe helemaal standaard (heb alleen email checken uitgezet) dus het zijn eigenlijk de gebruikers die ervoor zorgen dat er niks meer werkt
Op maandag 7 juli 2003 21:44 schreef flat_erik het volgende:[..]
Tja misschien niet zo slim maar goed
Waar stond de nic toen op? automodus?
Komt regelmatig voor trouwens dan een virusscanner/ firewall ( Norton) de verbinding blokkeerd
quote:arme jij...moest je een keer werken voor je geld ipv fokken en gamen?
Op maandag 7 juli 2003 22:27 schreef flat_erik het volgende:
Pffff eindelijk de dag voorbij! Wat een wachtrij de hele dag![]()
Waarom belt iedereen dan tegelijkZelfs alle werkplekken waren bezit bij ons
quote:Ahum
Op maandag 7 juli 2003 22:33 schreef Lord_Palf het volgende:[..]
arme jij...moest je een keer werken voor je geld ipv fokken en gamen?
quote:Toch heb ik wel klanten aan de lijn gehad die beweerden al sinds jaar en dag zonder problemen NAV te draaien, en dan toch opeens hun email niet meer kunnen controleren. Na het volledig verwijderen van NAV kan het ineens wel.
Op maandag 7 juli 2003 21:49 schreef Lord_Palf het volgende:[..]
ik draai hier al een half jaar nav2003 op 3 pc's en heb nog nooit problemen ermee gehad dat ie verbinding blokkeert ofzo...en die draait in principe helemaal standaard (heb alleen email checken uitgezet) dus het zijn eigenlijk de gebruikers die ervoor zorgen dat er niks meer werkt
en mn netwerkkaart stond standaard ook al op 10mbit half duplex (winxp)
(duurde alleen een week voordat ik doorhad hoe ik t moest delen onder xp (onder 2000 hoefde ik niet eens iets in te stellen op ip range na ))
quote:En dat is dus ook een groot probleem bij chello. Wachten op eigen kosten. Geen wonder dat alleen mensen die er echt niet uit komen bellen.
Op maandag 7 juli 2003 22:27 schreef flat_erik het volgende:
Pffff eindelijk de dag voorbij! Wat een wachtrij de hele dag![]()
Waarom belt iedereen dan tegelijkZelfs alle werkplekken waren bezit bij ons
Ik heb al de verkeerde rekeningen en de niet gewenste TV rekening was voor mij de druppel.
Laat de deurwaarder maar komen. .
quote:Ik ben nog geen helpdesk tegengekomen, waar ik kan wachten op de bedrijf zijn kosten, jij wel? Wachttijden zijn ook niet abnormaal.
Op dinsdag 8 juli 2003 08:57 schreef sig000 het volgende:[..]
En dat is dus ook een groot probleem bij chello. Wachten op eigen kosten. Geen wonder dat alleen mensen die er echt niet uit komen bellen.
Ik waardeer dit initiatief,het werkt beter als de helpdesk. Ik ben nu ook bezig om over te gaan op bb-net.
Vooral door de manier waarop UPC omgaat met de rekeningen. 2 maanden gratis uitproberen wordt gewoon in rekening gebracht, alles wordt onoverzichtelig op 1 rekening gezet.
Het blijkt als je Priority en Chello neemt je verplicht ook kabel-TV moet nemen,wat koppelverkoop is en volgens mij verboden.
Met een overgang naar een nieuwe administratie is er ook nog eens dubbel gerekend en alles in UPC zijn voordeel.Ik heb al de verkeerde rekeningen en de niet gewenste TV rekening was voor mij de druppel.
Laat de deurwaarder maar komen.
.
Bij Chello heb je een tv signaal nodig om te kunnen internetten. (Bij ADSL moet je bijvoorbeeld een telefoonlijk hebben om ADSL te kunnen nemen. )
Beetje vreemd dat je dat niet wist!
Maar verder natuurlijk behoorlijk irritant als de administratie zo'n fouten maakt!
[Dit bericht is gewijzigd door bluebit op 08-07-2003 09:12]
quote:mwah voor adsl moet je bij bijna alle providers ook een telefoonlijn hebben dus ook koppelverkoop maar waarom ga ik hier nog op in, hoemeer er weggaan hoe meer bandbreedte er voor de rest overblijft zeg ik maar en ik heb een jaar geleden ofzo voor het laatst moeten bellen dus dat valt ook wel weer mee
Op dinsdag 8 juli 2003 08:57 schreef sig000 het volgende:[..]
En dat is dus ook een groot probleem bij chello. Wachten op eigen kosten. Geen wonder dat alleen mensen die er echt niet uit komen bellen.
Ik waardeer dit initiatief,het werkt beter als de helpdesk. Ik ben nu ook bezig om over te gaan op bb-net.
Vooral door de manier waarop UPC omgaat met de rekeningen. 2 maanden gratis uitproberen wordt gewoon in rekening gebracht, alles wordt onoverzichtelig op 1 rekening gezet.
Het blijkt als je Priority en Chello neemt je verplicht ook kabel-TV moet nemen,wat koppelverkoop is en volgens mij verboden.
Met een overgang naar een nieuwe administratie is er ook nog eens dubbel gerekend en alles in UPC zijn voordeel.Ik heb al de verkeerde rekeningen en de niet gewenste TV rekening was voor mij de druppel.
Laat de deurwaarder maar komen.
.
Kun je een upc internet abonnement overnemen van iemand ?
We wonen in dezelfde stad.
En zelf heb ik niet zoveel kennis ervan maar die vriend waarvan ik het eventueel wil overnemen daar werkt internet al enkele maanden niet, ik heb gekeken of er bij alle instellingen geen waardes zijn ingevuld ( ik heb gehoord dat dit de bedoeling was) maar nog steeds geen internet.
Nic is wel nog installed. Is er nog iets wat ik kan checeken?
quote:Als je bb-net kun je na een maand weer zonder KPN. Het stinkt ook,net zo als de tijd die ik moet wachten doordat KPN liever MX-stream uitbouwt.
Op dinsdag 8 juli 2003 09:02 schreef bluebit het volgende:[..]
Bij Chello heb je een tv signaal nodig om te kunnen internetten. (Bij ADSL moet je bijvoorbeeld een telefoonlijk hebben om ADSL te kunnen nemen. )
Beetje vreemd dat je dat niet wist!
Ik heb echter een proefabbo voor chello en priority afgesloten zonder kabel-tv. Ik heb zelf een schotel. Dat kon toen. Na anderhalf jaar vertellen ze dat ik ook TV moet betalen. .
Maar verder natuurlijk behoorlijk irritant als de administratie zo'n fouten maakt.
[/quote]
quote:Ik geloof dat je schriftelijk een contractwijzigingsformulier kunt versturen. Zo'n formulier is wel opvraagbaar bij de klantenservice.
Op dinsdag 8 juli 2003 09:06 schreef Sennaistop het volgende:
Erik,Kun je een upc internet abonnement overnemen van iemand ?
We wonen in dezelfde stad.En zelf heb ik niet zoveel kennis ervan maar die vriend waarvan ik het eventueel wil overnemen daar werkt internet al enkele maanden niet, ik heb gekeken of er bij alle instellingen geen waardes zijn ingevuld ( ik heb gehoord dat dit de bedoeling was) maar nog steeds geen internet.
Nic is wel nog installed. Is er nog iets wat ik kan checeken?
quote:Ik wens je veel succes als de rekeningen niet kloppen.
Op dinsdag 8 juli 2003 09:03 schreef Magneet het volgende:[..]
mwah voor adsl moet je bij bijna alle providers ook een telefoonlijn hebben dus ook koppelverkoop maar waarom ga ik hier nog op in, hoemeer er weggaan hoe meer bandbreedte er voor de rest overblijft zeg ik maar en ik heb een jaar geleden ofzo voor het laatst moeten bellen dus dat valt ook wel weer mee
quote:Het gaat mischien vaker fout dan nodig is / leuk is. Maar niet dat het bij IEDEREEN foutgaat. Omdat je alleen de slechte dingen hoort denk je gelijk dat het heel slecht gaat. Het is echt niet zo dat van al die duizenden abonnees 50% problemen met de rekeningen heeft ofzow.
Op dinsdag 8 juli 2003 09:16 schreef sig000 het volgende:[..]
Ik wens je veel succes als de rekeningen niet kloppen.
.
quote:Het gaat vast bij veel mensen goed. Helaas nam ik een abbo in een tijd dat het minder goed geregeld was.
Op dinsdag 8 juli 2003 09:18 schreef Super Snackman het volgende:[..]
Het gaat mischien vaker fout dan nodig is / leuk is. Maar niet dat het bij IEDEREEN foutgaat. Omdat je alleen de slechte dingen hoort denk je gelijk dat het heel slecht gaat. Het is echt niet zo dat van al die duizenden abonees 50% problemen met de rekeningen heeft ofzow.
quote:die hebben in het begin 1 keer niet geklopt bij priority, binnen een dag was het geregeld en had ik het geld weer terug. das is 3 jaar geleden ofzo verder nooit geen problemen met rekeningen gehad
Op dinsdag 8 juli 2003 09:16 schreef sig000 het volgende:[..]
Ik wens je veel succes als de rekeningen niet kloppen.
.
quote:Dat kan dan dus ook.
Op dinsdag 8 juli 2003 09:27 schreef Magneet het volgende:[..]
die hebben in het begin 1 keer niet geklopt bij priority, binnen een dag was het geregeld en had ik het geld weer terug. das is 3 jaar geleden ofzo verder nooit geen problemen met rekeningen gehad
quote:En wat zou een reden kunnen zijn dat internet niet meer werkt ?
Op dinsdag 8 juli 2003 09:16 schreef Super Snackman het volgende:[..]
Ik geloof dat je schriftelijk een contractwijzigingsformulier kunt versturen. Zo'n formulier is wel opvraagbaar bij de klantenservice.
quote:Rekening niet betaald?
Op dinsdag 8 juli 2003 09:38 schreef Sennaistop het volgende:[..]
En wat zou een reden kunnen zijn dat internet niet meer werkt ?
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 09:40 schreef sig000 het volgende:[..]
Rekening niet betaald?
169.254 > is een windows IP. Als modem goed online is, ligt het meestal aan software zoals virusscanners.firewalls.
192.168 > modem is offline, of je zit op een intern netwerk
10. > je moet je aanmelden op http://chello.upc.nl
62. , 80. , 212. , 213 > GOED
quote:je vergeet 24. bij goed te zetten
Op dinsdag 8 juli 2003 11:58 schreef bluebit het volgende:
Controleer of lampjes op modem goed branden (welke modem staat er eigenlijk)
Tevens kun je eens kijken welk IP je krijgt :169.254 > is een windows IP. Als modem goed online is, ligt het meestal aan software zoals virusscanners.firewalls.
192.168 > modem is offline, of je zit op een intern netwerk
10. > je moet je aanmelden op http://chello.upc.nl
62. , 80. , 212. , 213 > GOED
quote:Is dit antword op mijn vraag?
Op dinsdag 8 juli 2003 11:58 schreef bluebit het volgende:
Controleer of lampjes op modem goed branden (welke modem staat er eigenlijk)
Tevens kun je eens kijken welk IP je krijgt :169.254 > is een windows IP. Als modem goed online is, ligt het meestal aan software zoals virusscanners.firewalls.
192.168 > modem is offline, of je zit op een intern netwerk
10. > je moet je aanmelden op http://chello.upc.nl
62. , 80. , 212. , 213 > GOED
quote:Het is waar!!
Op dinsdag 8 juli 2003 19:26 schreef Domenique het volgende:
Bij deze! Hier is de nieuwste aanwinst van het UPC (lees: ugly porn chicks) online helpdesk team. 2 meter lang 5 meter breed ontzettend geil en zwaar hetero. Domme vragen??>stel ze hier.. dan krijg je ook een dom antwoord~! Hatsee~!!! hum hum toedoedoe tikketsss tikketsss... jjjjooo!!!
Oh domme vraag: op welke ubr zit ik?
HFC MAC ID: 00:08:0E:4F:07:xx
[Dit bericht is gewijzigd door Super Snackman op 08-07-2003 19:59]
Ps: lekker he die straling uit je monitor?!
[Dit bericht is gewijzigd door Domenique op 08-07-2003 20:01]
Heb je er erge last van? Zou dat op een TFT nu beter zijn.
quote:Dus...
Op dinsdag 8 juli 2003 19:26 schreef Domenique het volgende:
Bij deze! Hier is de nieuwste aanwinst van het UPC (lees: ugly porn chicks) online helpdesk team. 2 meter lang 5 meter breed ontzettend geil en zwaar hetero. Domme vragen??>stel ze hier.. dan krijg je ook een dom antwoord~! Hatsee~!!! hum hum toedoedoe tikketsss tikketsss... jjjjooo!!!
Is inderdaad minder bij een tft.. dus ik hou mijn heerlijke trinitron 22 inch stralingskanon! Zou je er ook bruin van worden?
quote:Sorry, nog niet
Op dinsdag 8 juli 2003 21:28 schreef Erik het volgende:
Geven jullie hier ook hulp voor het aansluiten van een router i.c.m. een motorola modem?
quote:Simpel, bel ff Chello helpdesk en ze sturen je een reminder toe! Je mag je PC & Naam ook mailen, dan druk ik morgen ff op die knop voor je
Op dinsdag 8 juli 2003 23:33 schreef L-X het volgende:
Ik ben sinds tijden m'n wachtwoord en username kwijt. Hoe kan ik dit weer aanvragen?
quote:Wat bedoel je?
Op woensdag 9 juli 2003 00:27 schreef Geckoo het volgende:[..]
om maar ff profesioneel te cross posten
kan jij geen ontvanger regelen via je werk van upc draadloos toetsenbord?
Ik heb sinds 2 maanden nogal ontiegelijk veel last van mijn verbinding die op sommige dagen gewoon om de 10 a 20 minuten eruit ligt voor een korte tijd (paar minuten). Ik heb hiervoor er eigenlijk nooit veel last mee gehad en ben met mijn snelheden en ping super tevreden(amsterdam he ) maar die uitval is soms echt enorm irritant. Ik heb een andere computer ook met de verbinding geprobeerd exact zelfde. Andere utp kabel helpt ook geen zier.
ik zag dat jullie al vele mensen hier hebben geholpen.... misschien dat jullie zouden kunnen kijken wat er nou mis is
ps: ik krijg binnekort de plus versie van chello en daarvoor word me kabelmodem as maandag omgewisseld aangezien ik nog een oude lancity heb. maar of de uitval dan ook tot verleden tijd behoort betwijfel ik...
(hier stond iets wat inmiddels niet meer van toepassing is)
[Dit bericht is gewijzigd door Lord_Palf op 09-07-2003 08:54]
quote:chello = upc?
Op woensdag 9 juli 2003 00:36 schreef flat_erik het volgende:[..]
Wat bedoel je?
ze hebben een tijd internet via de tv gehad (dacht ik)
ik heb op de rommelmarkt een verekte handig draadloos toetensbord gekocht zonder ontvanger.
en ik vroeg me af hebbie die nog liggen daarzo? ik zal ff het toetsenbord opzoeken
het is een upc digital met een serie nummer(?) KW4040/00
zegt jou dit iets?
[Dit bericht is gewijzigd door Geckoo op 09-07-2003 11:36]
quote:mail me maar even je PC en huisnummer
Op woensdag 9 juli 2003 01:36 schreef Samuel_aka_Theos het volgende:
Nooit geweten dat dit bestond hier...
nou ja eigenlijk ook nooit echt nodig gehad... until nowIk heb sinds 2 maanden nogal ontiegelijk veel last van mijn verbinding die op sommige dagen gewoon om de 10 a 20 minuten eruit ligt voor een korte tijd (paar minuten). Ik heb hiervoor er eigenlijk nooit veel last mee gehad en ben met mijn snelheden en ping super tevreden(amsterdam he
) maar die uitval is soms echt enorm irritant. Ik heb een andere computer ook met de verbinding geprobeerd exact zelfde. Andere utp kabel helpt ook geen zier.
ik zag dat jullie al vele mensen hier hebben geholpen.... misschien dat jullie zouden kunnen kijken wat er nou mis is
ps: ik krijg binnekort de plus versie van chello en daarvoor word me kabelmodem as maandag omgewisseld aangezien ik nog een oude lancity heb. maar of de uitval dan ook tot verleden tijd behoort betwijfel ik...
quote:Ach, de COM21 kon zelfs 30 Mbit trekken, voor kabel ligt de maximale snelheid rond 65 Mbit die maximaal doorgevoerd kan worden over de kabel. Dit is het grote voordeel t.o.v. ADSL. ADSL zit al op de max snelheid van 8 Mbit, maar kabel kan nog veel sneller zodra alle knooppunten van het netwerk hierop ingericht zijn.
Op woensdag 9 juli 2003 01:43 schreef Lord_Palf het volgende:
waarom moet je voor chello plus een andere modem hebben? tis maar 3mbit :/
vroeger toen het hier nog a2000 was en nog geen chello (en dus ook nog niet gecapped) haalde ik gewoon 10mbit
en aangezien ik nog steeds met een lan city modem zit lijkt het me niet al te moeilijk om er nog is een keertje 10mbit door te krijgen....3mbit moet dus ook makkelijk lukken volgens mij.
zie het nut van het omruilen van een modem dus niet echt in..maar dat zal dan wel weer aan mij liggen(hier stond iets wat inmiddels niet meer van toepassing is)
quote:done
Op woensdag 9 juli 2003 09:26 schreef bluebit het volgende:[..]
mail me maar even je PC en huisnummer
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 14:00 schreef Super Snackman het volgende:
Precies zoals ik al dacht. Mijn modem bleef online/offline gaan. Blijkt toch een probleem op de ubr te zijn.
(zucht)
iig dit de resultaten: speedtest.nl
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Jul 9 2003 om 17:24:59 UTC+0200)
Download : 138.5 KByte/sec
Upload : 15.1 KByte/sec
Connection : 848.0 Conn/min
Ping test Nederland : 13.0 ms
Overdrijf ik? (zal wel)
quote:Lamaar, gebeld, ben ik nog niet aangemeld, kan nog enige dagen duren, hadden ze weleens kunnen melden, dan had ik het nog begrepen. Maar goed, ik kan weer rustig slapen
Op woensdag 9 juli 2003 17:25 schreef Mboy het volgende:
Ik heb nu chello plus, maare als ik een speedtest doet, dan is het eigenlijk gewoon mijn classic abbo snelheid, mag toch wel verwachten dat hij toch wat sneller is vnl dan classic? Anders kan ik net zo goed terug gaan naar classic, of zie ik dit verkeerd?iig dit de resultaten: speedtest.nl
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Jul 9 2003 om 17:24:59 UTC+0200)Download : 138.5 KByte/sec
Upload : 15.1 KByte/sec
Connection : 848.0 Conn/min
Ping test Nederland : 13.0 msOverdrijf ik?
(zal wel)
quote:Weet je nu op welke dag je aangemeld wordt?
Op woensdag 9 juli 2003 18:19 schreef Mboy het volgende:[..]
Lamaar, gebeld, ben ik nog niet aangemeld, kan nog enige dagen duren, hadden ze weleens kunnen melden, dan had ik het nog begrepen. Maar goed, ik kan weer rustig slapen
quote:Ah thanks! Nee weet niet wanneer, maar krijg wel bericht als ik ben overgezet. Bedankt voor de stappen alvast, hopelijk very soon overgezet. Maar ik heb gekeken, maar nog niet... Afwachten dus
Op woensdag 9 juli 2003 19:09 schreef bluebit het volgende:[..]
Weet je nu op welke dag je aangemeld wordt?
Je moet je namelijk overnieuw registreren om de juiste snelheid te krijgen.
Je kunt controleren of je al overgezet bent door naar http://www.chello.nl te gaan en daar voor My Service te kiezen.
Als je daar inlogt en je hebt de optie "Familie account beheren" dan ben je overgezet naar Plus.
Op dat moment ga je naar http://prov.upc.nl en loop je daar de stappen door. Als dat gedaan is, dan moet modem en pc reset worden en vervolgens moet het werken.
quote:Nog een vraagje. Het bovenste wordt op de upc site gemeld, maar wat heb ik van de monteur gekregen, een Terayon modem
Waarom is chello light en plus alleen beschikbaar op een EuroDocsis modem?
De systemen die UPC/chello gebruikt om u als klant aan te sluiten zijn ontwikkeld voor het EuroDocsis platform. Nieuwe producten zijn daarom uitsluitend beschikbaar op EuroDocsis. De extra investeringen die moeten worden gedaan om ook de andere platformen (COM21, Terayon en Lancity) te ondersteunen zijn helaas te hoog.De extra investeringen die moeten worden gedaan om ook de andere platformen (COM21, Terayon en Lancity) te ondersteunen zijn helaas te hoog.
quote:ja zal vast wel goed zitten. Die terayon modem is de nieuwste aanwinst in de modem familie (het is een schattig klein modempje met 5 lampjes en type aanduiding tj-720), en hij is ook euro docsis.
Op woensdag 9 juli 2003 20:46 schreef Mboy het volgende:[..]
Nog een vraagje. Het bovenste wordt op de upc site gemeld, maar wat heb ik van de monteur gekregen, een Terayon modem
Is dit wel de goede?? ja was niet thuis met installatie, maar goed... Maar vreemd dit dan...
quote:Ja dat is het ook, lekker klein vergeleken bij mijn grote com21 modem
Op woensdag 9 juli 2003 20:58 schreef bluebit het volgende:[..]
ja zal vast wel goed zitten. Die terayon modem is de nieuwste aanwinst in de modem familie (het is een schattig klein modempje met 5 lampjes en type aanduiding tj-720), en hij is ook euro docsis.
quote:1 probleem.... die nieuwe terayon heeft problemen met het doorlopen van de provisioning.upc.nl
Op woensdag 9 juli 2003 20:58 schreef bluebit het volgende:[..]
ja zal vast wel goed zitten. Die terayon modem is de nieuwste aanwinst in de modem familie (het is een schattig klein modempje met 5 lampjes en type aanduiding tj-720), en hij is ook euro docsis.
quote:Oh en dan betekend?
Op woensdag 9 juli 2003 21:47 schreef flat_erik het volgende:[..]
1 probleem.... die nieuwe terayon heeft problemen met het doorlopen van de provisioning.upc.nl
quote:Ging altijd goed hoor, tot op gister! Ze zijn er mee bezig
Op woensdag 9 juli 2003 22:15 schreef Mboy het volgende:[..]
Oh en dan betekend?
voorspelt niets goeds zeker?
quote:Zie het dan wel, ik vertrouw op de deskundigheid daar
Op woensdag 9 juli 2003 22:31 schreef flat_erik het volgende:[..]
Ging altijd goed hoor, tot op gister! Ze zijn er mee bezig
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:38 schreef Mboy het volgende:[..]
Zie het dan wel, ik vertrouw op de deskundigheid daar
(niet dat ik er iets mee bedoel)
Zijn die dingen voor UPC niets waard of is er iets anders aan de hand?
quote:Issie nooit ingeleverd? Dan zijn er waarschijnlijk kosten in rekening gebracht voor het modem.
Op donderdag 10 juli 2003 13:55 schreef Skimmer het volgende:
Ik heb ook nog een vraagje trouwens... ik heb sinds een halfjaar of zo geen Chello meer, maar er is nooit iemand van UPC geweest die gevraagd heeft of ik misschien die modem weer wil in leveren...Zijn die dingen voor UPC niets waard of is er iets anders aan de hand?
quote:Wat zijn je login en wachtwoord, dan regel ik het wel
Op donderdag 10 juli 2003 13:48 schreef Caipirinhia het volgende:
Ik wil dus nu even een alias aanmaken via een NIET chello IP het het lukt niet
quote:Jij bent echt te grappig!
Op donderdag 10 juli 2003 14:40 schreef Super Snackman het volgende:[..]
Wat zijn je login en wachtwoord, dan regel ik het wel
quote:Valt best mee... geef alle gegevens en hij voegt de alias voor je toe, aan je account
Op donderdag 10 juli 2003 14:43 schreef Caipirinhia het volgende:[..]
Jij bent echt te grappig!
![]()
![]()
quote:Hey ik doe me best
Op donderdag 10 juli 2003 14:43 schreef Caipirinhia het volgende:[..]
Jij bent echt te grappig!
![]()
![]()
quote:Snuggere Henk, Super Snackman werkt bij Chello Support. Als je nou de moeite had genomen om ff het topic door te lopen...
Op donderdag 10 juli 2003 14:43 schreef Caipirinhia het volgende:[..]
Jij bent echt te grappig!
![]()
![]()
Kortom: Super Snackman wil je helpen en je niet 'dissen'.
Ik zit hier met een verbinding die continu weg valt ooit 10 minuten zodat ik mijn ip kwijt raak ooit een halve minuut zodat ik alleen niks kan. Dit gebeurd ongeveer 50 keer op een dag. Is hier iemand die iets nuttigs kan melden over dit. Heb meerdere malen de helpdesk gebeld maar dat heeft weinig zin natuurlijk.
Dag zonder internet 36 uur lang bel op
mmmm vreemd zal eens gaan kijken wat ik kan doen......
Volgende dag nog niks gehoord bel weer op inmiddels deed de verbinding het weer.
Mm ik zie dat u gewoon verbinding heeft dus kan geen monteir sturen
DE %$#%$#%$#
Maarja ik zit hier dus nog steeds met een brakke terrayon modem en wil maar niet vlotten zo. Hoop dat ik deze post nog kan aftypen voordat de modem er weer uit ligt.
Graag wat hulp van de Chello experts
Groeten Heddock
quote:Mac adres van je modem graag ff mailen!
Op donderdag 10 juli 2003 16:30 schreef heddock het volgende:
Hoi
Ik heb hier een chello verbinding of eerder een verbreeking. Maargoed ik zag dat er hier topics waren over chello inmiddels allemaal gesloten. Zolang er UPC is blijven er natuurlijk van deze topics.....Ik zit hier met een verbinding die continu weg valt ooit 10 minuten zodat ik mijn ip kwijt raak ooit een halve minuut zodat ik alleen niks kan. Dit gebeurd ongeveer 50 keer op een dag. Is hier iemand die iets nuttigs kan melden over dit. Heb meerdere malen de helpdesk gebeld maar dat heeft weinig zin natuurlijk.
Dag zonder internet 36 uur lang bel op
mmmm vreemd zal eens gaan kijken wat ik kan doen......Volgende dag nog niks gehoord bel weer op inmiddels deed de verbinding het weer.
Mm ik zie dat u gewoon verbinding heeft dus kan geen monteir sturen
DE %$#%$#%$#
Maarja ik zit hier dus nog steeds met een brakke terrayon modem en wil maar niet vlotten zo. Hoop dat ik deze post nog kan aftypen voordat de modem er weer uit ligt.
Graag wat hulp van de Chello experts
Groeten Heddock
quote:Ip opok goed kan nu niet bij de modem namelijk
Op donderdag 10 juli 2003 16:42 schreef flat_erik het volgende:[..]
Mac adres van je modem graag ff mailen!
quote:nope, mail hem maar je postcode en huisnummer of je chello hoofd e-mail adres. Daarmee zou ie genoeg info moeten hebben
Op donderdag 10 juli 2003 16:50 schreef heddock het volgende:[..]
Ip opok goed kan nu niet bij de modem namelijk
Zo heb ik dat met mijn eigen ip gedaan, aangezien er wat problemen zijn met de UBR waarop ik ben aangesloten. En je ziet inderdaad elke paar uur mijn verbinding wegvallen.
Mensen het is weer mooi geweest. Zit hier sinds 9 uur, dus toedels
[Dit bericht is gewijzigd door Super Snackman op 10-07-2003 17:28]
quote:Nope, er is nooit omgevraagd, en hij is nooit op een rekening verschenen...
Op donderdag 10 juli 2003 14:33 schreef flat_erik het volgende:[..]
Issie nooit ingeleverd? Dan zijn er waarschijnlijk kosten in rekening gebracht voor het modem.
Ik heb hem ook nog steeds, maar dat ding is behoorlijk nutteloos zo zonder chello acount... Als ik hem aansluit springt ie gewoon op on-line, maar mijn computer krijgt een 10.x IP adres.
Ik heb aangegeven dat ik mijn abbo van classic naar plus wil omzetten. Daarvoor zou donderdag jl. een monteur voor langskomen tussen 8 en 13. Nou daar tussen dus nooit gekomen, dus ik bellen, en zou later komen.
Monteur komt weer niet, maar ik had verder geen zin om te bellen aangezien mijn volgende keer dat ik een monteur kan ontvangen zaterdag of pas na mijn vakntie is. Dus ik dacht dat regel ik wel na de vakantie.
Maar tegen half zes geen internet verbinding meer, blijkt na gemeld te hebben de verbinding al wel als plus door het leven te gaan, en dat kan mijn modem niet hebben.
Dus zonder dat ik ergens voor heb getekend nog een product hebt zit ik zonder verbinding. daar word je niet echt vrolijk van.
Overigens (maar das wel algemeen bekend) zijn toezeggingen van het helpdesk personeel even veel waard als gebakken lucht.
quote:Ja dat is een goeie... ik ga een 0900 nummer bellen om een modem in te leveren waar ik zelfs geen borg voor betaald heb... en vervolgens gaan ze me dan ook nog vertellen dat ik door de weeks een hele dag thuis moet zijn...
Op vrijdag 11 juli 2003 08:55 schreef Super Snackman het volgende:
Dat 10-adres krijg je omdat we je verder niet kennen, en dan krijg je automatisch een 10-adres. Ik wil evt wel voor je kijken of ik een ophaal-afspraak zie. Ik zou zelf niet weten hoe ik er 1 voor je moet maken, dus als er niets staat raad ik je aan mijn collega's van de klantenservice te bellen
Nee hoor, ik wil hem met alle liefde in leveren, maar ik ga niet weer een dag vrij nemen (Weer een tevreden klant van UPC) voor UPC.
Wellicht dat ik hem binnen kort eens langsbreng bij de UPC winkel in de buurt... of het moet te regelen zijn dat die modem op zaterdag opgehaald wordt.
quote:Allemaal erg sneu voor je enzo. Maar de toezeggingen die bluebit, flat_erik en ik in deze topics hebben gemaakt zijn we nagekomen. En regelmatig beloof ik klanten terug te bellen over zaken, en dat gebeurt ook. Dus ik vind deze reactie een beetje zwaar overtrokken
Op vrijdag 11 juli 2003 09:42 schreef markvleth het volgende:
Overigens (maar das wel algemeen bekend) zijn toezeggingen van het helpdesk personeel even veel waard als gebakken lucht.
quote:Prima, dan neem ik die terug alleen:
Op vrijdag 11 juli 2003 09:49 schreef Super Snackman het volgende:
Allemaal erg sneu voor je enzo. Maar de toezeggingen die bluebit, flat_erik en ik in deze topics hebben gemaakt zijn we nagekomen. En regelmatig beloof ik klanten terug te bellen over zaken, en dat gebeurt ook. Dus ik vind deze reactie een beetje zwaar overtrokken
Vrienden van mij beweren hetzelfde, en het programma op AT5 over chello kwam tot een zelfde conclusie. Misschien is het nu beter maar niet voor mij. Dus daarop is het gebaseerd, en dus vanuit mijn oogpunt verre van zwaar overtrokken...
quote:HIER KAN IK NIKS AAN TOEVOEGEN ALLEEN TRUE VERY TRUE
Op vrijdag 11 juli 2003 10:02 schreef markvleth het volgende:[..]
Prima, dan neem ik die terug alleen:
- 3 keer moeten bellen omdat de administratie niet klopt en dus 2 keer toegezegd krijgen dat het opgelost wordt wat dus niet zo is.
- Verzoek voor een mailtje waar wat overeengekomen dingen in staan wordt toegezegd maar nooit ontvangen.
- Monteur zou tot twee maal toe langskomen, maar niet gekomen (zeg dan niet "hij komt eraan" maar "voor zover ik hier kan zien komt hij eraan")Vrienden van mij beweren hetzelfde, en het programma op AT5 over chello kwam tot een zelfde conclusie. Misschien is het nu beter maar niet voor mij. Dus daarop is het gebaseerd, en dus vanuit mijn oogpunt verre van zwaar overtrokken...
quote:ja, en dan kan hij anders toch gelijk ff mijn mail kijken, wachtwoord wijzigen en weet ik veel wat al niet meer?
Op donderdag 10 juli 2003 14:54 schreef flat_erik het volgende:[..]
Valt best mee... geef alle gegevens en hij voegt de alias voor je toe, aan je account
Nee, tuurlijk, ik moet vertrouwen, en vervolgens wel voor veiligheidsgevoel dan misschien daarna zelf mijn ww veranderen.
Neuh dankje.. beetje vreemd dan..
quote:wat doe je dan in dit topic als je niet geholpen wilt worden
Op vrijdag 11 juli 2003 19:20 schreef Caipirinhia het volgende:[..]
ja, en dan kan hij anders toch gelijk ff mijn mail kijken, wachtwoord wijzigen en weet ik veel wat al niet meer?
Nee, tuurlijk, ik moet vertrouwen, en vervolgens wel voor veiligheidsgevoel dan misschien daarna zelf mijn ww veranderen.
Neuh dankje.. beetje vreemd dan..
quote:Hoe doe je dit ???
Op zondag 6 juli 2003 20:08 schreef Chrizzly het volgende:
Vraag 2, waarom wist niemand bij de chello helpdesk dat je je netwerkkaart op 10mbit half duplex moet zetten bij een motorola surfboard omdat je anders steeds je verbinding verliest waardoor je je modem moet resetten. (kostte me 2,5 maand om hier achter te komen).
quote:-edit- niet goed gelezen..
Op vrijdag 11 juli 2003 19:28 schreef Sorella het volgende:[..]
Hoe doe je dit ???
[Dit bericht is gewijzigd door flat_erik op 11-07-2003 20:30]
quote:In XP:
Op vrijdag 11 juli 2003 19:28 schreef Sorella het volgende:[..]
Hoe doe je dit ???
Rechtermuisknop op 'Deze Computer'
=> Eigenschappen
=> Tablad 'Hardware'
=> Knop apparaatbeheer
=> Netwerkkaart opzoeken tussen de apparaten
=> Dubbelklikken op netwerkkaart
=> Tablad Geavanceerd
Daar staat het ergens
Ik zou op de chello helpdesk moeten werken
Gaat om de verbinding die de hele tijd weg valt
Groeten Heddock
quote:sjonge jonge jonge
Op vrijdag 11 juli 2003 19:21 schreef Magneet het volgende:[..]
wat doe je dan in dit topic als je niet geholpen wilt worden
quote:Ik gebruik ME als ik doe wat jij typt dan kom ik geen tabblad geavanceerd tegen ,maar een scherm met: stuurprogramma, bronnen,energiebeheer, en algemeen
Op vrijdag 11 juli 2003 20:29 schreef DutchBlood het volgende:[..]
In XP:
Rechtermuisknop op 'Deze Computer'
=> Eigenschappen
=> Tablad 'Hardware'
=> Knop apparaatbeheer
=> Netwerkkaart opzoeken tussen de apparaten
=> Dubbelklikken op netwerkkaart
=> Tablad Geavanceerd
Daar staat het ergens
Dus ik hoop dat je een andere tip voor mij hebt
Hoe het wel moet zou ik niet weten
quote:=> Rechtermuisknop op Netwerkverbindingen op je bureaublad
Op zaterdag 12 juli 2003 00:41 schreef Sorella het volgende:[..]
Ik gebruik ME als ik doe wat jij typt dan kom ik geen tabblad geavanceerd tegen ,maar een scherm met: stuurprogramma, bronnen,energiebeheer, en algemeen
.
Dus ik hoop dat je een andere tip voor mij hebt
Misschien ben ik te ongeduldig? Maar toch vreemd...
quote:Nou vooruit
Op zaterdag 12 juli 2003 05:48 schreef PeeJie_ het volgende:
Hey.. ik wil een netwerkje met mn chello classis verbinding maken.. kan ik dan gewoon een hubje tussen de internetverbinding die ik nu heb zetten, zodat eerst de "terrayon" komt en dan een hubje en dan de 2 pc's..? of moet ik een router aanschaffen wil ik een netwerk maken..?
Ik heb zelf ook een hub. Dus.. eerst de terayon, dan je 1e pc (Server), dan via een 2e nic in die pc die naar de hub gaat en vanaf de hub kan gewoon zoveel pc's aansluiten als je maar wil!
Dus.. : Terayon >> PC1 >> HUB >> PC2, PC3 enz enz
quote:Is dat zo dat je een nieuw paswoord krijgt enzo?
Op zaterdag 12 juli 2003 12:00 schreef Mboy het volgende:
Hoe lang duurt eigenlijk het overzetten, heb al vanaf woensdag dan een nieuwe modem, maar nog steeds niet overgezet. Had gisteren weer gebeld. Krijg een nieuwe paswoord enzo via de post, is dat zo? En ik vroeg wanneer ik dan weet wanneer ik ben overgezet. "Dan branden alle lampjes van je modem", zegt de medewerkster helpdesk.Misschien ben ik te ongeduldig?
Maar toch vreemd...
quote:Staat het ook niet bij
Op zaterdag 12 juli 2003 11:36 schreef DutchBlood het volgende:[..]
=> Rechtermuisknop op Netwerkverbindingen op je bureaublad
=> Eigenschappen
=> Eigenschappen TCP/IP
=> Daar zou het kunnen staan... Kheb al lang niet me ME gewerkt...
Als je maar 1 netwerkkaart en geen dialup-adapter hebt geinstalleerd staat de naam niet achter TCP/IP, maar vind je hem makkelijk.
Dan ga je naar het tabblad geavanceerd, en kijk je aan de linkerkant naar de eigenschappen. Met een beetje mazzel staat daar 'Media Type' 'Verbindingssnelheid' 'Duplex Modus'
Of iets van dat.
Klik die aan. Aan de rechterkant zie je nu WAARSCHIJNLIJK AutoModus staan, of Hardware Default. Zet deze op
10mbit half, of 10base-tx, of half als je NIC al 10mbit is.
Succes!
quote:Maar ik heb maar 2 pc's die ik wil aansluite.. en soms wel meer.. maar ik wil niet dat de ene pc aan moet staan om op de andere te internetten.
Nou vooruit
Ik heb zelf ook een hub. Dus.. eerst de terayon, dan je 1e pc (Server), dan via een 2e nic in die pc die naar de hub gaat en vanaf de hub kan gewoon zoveel pc's aansluiten als je maar wil!Dus.. : Terayon >> PC1 >> HUB >> PC2, PC3 enz enz
Moet ik dan toch een router kopen?
quote:sommige netwerkkaarten hebben deze optie niet! Daarnaast is het niet noodzakelijk dat ie erop staat, hoewel het voor sommige mensen wel werkt.
Op zaterdag 12 juli 2003 23:22 schreef Sorella het volgende:[..]
Staat het ook niet bij
quote:Ja, alleen een router kan zelfstandig de internet verbinding delen.
Op zondag 13 juli 2003 09:32 schreef PeeJie_ het volgende:[..]
Maar ik heb maar 2 pc's die ik wil aansluite.. en soms wel meer.. maar ik wil niet dat de ene pc aan moet staan om op de andere te internetten.
Moet ik dan toch een router kopen?
quote:Volgens mij niet, tenminste ik niet.
Op zaterdag 12 juli 2003 16:12 schreef Mboy het volgende:[..]
Is dat zo dat je een nieuw paswoord krijgt enzo?
quote:Vreemd dan
Op zondag 13 juli 2003 10:25 schreef bluebit het volgende:[..]
Volgens mij niet, tenminste ik niet.
quote:Kheb niet alles gevolgd hoor, maar deze opmerking klopt volgens mij niet. Dit kan een switch nl ook. En die zijn een stuk goedkoper dan de gem. router.
Op zondag 13 juli 2003 10:24 schreef bluebit het volgende:[..]
Ja, alleen een router kan zelfstandig de internet verbinding delen.
quote:Het zal wel.
Op zondag 13 juli 2003 12:28 schreef Bal het volgende:
Die opmerking klopt wel. Hij heeft het over zelfstandig. Bij een switch heb je nog eerst een softwarematige router op een pc nodig. Anders lukt het nog steeds niet hoor.
Ik heb een kater en geen zin om hier verder over te discussieren.
EDIT: Toch klopt het niet.
-edit-
typo
[Dit bericht is gewijzigd door DutchBlood op 14-07-2003 12:22]
quote:Vroeger kon je hiervoor in Rotterdam bij Chello een hub aan je kabelmodem hangen, en iedere PC die je dan eraan hing kreeg dan een eigen IP-adres
Op zondag 13 juli 2003 12:37 schreef DutchBlood het volgende:
Het verschild per gebied, in het ene gebied lukt het wel met alleen een hub/switch, in het andere niet...
quote:Dan heb ik 2 netwerk kaarten die die optie niet hebben:'(
Op zondag 13 juli 2003 10:23 schreef bluebit het volgende:[..]
sommige netwerkkaarten hebben deze optie niet! Daarnaast is het niet noodzakelijk dat ie erop staat, hoewel het voor sommige mensen wel werkt.
Leek me wel handig als ik hem op 100 bit kon zetten was wel benieuwd wat er dan zou gebeuren.
Goed, nu kan je dus kiezen voor een snellere account (3Mbit ipv 1500kbit), maar ik haal dus meestal die 1500kbit al niet op de testsite van Chello. Hoe zit dat dan met die 3Mbit account? Je kan een 100Mbit account nemen, als ik binnen m'n eigen account al niet de maximale snelheid kan halen, waarom zou je dan over stappen op een (flink duurdere) snellere account, die eigenlijk niet sneller is .
Ik heb de helpdesk hierover gebeld, en die konden me geen goede verklaring geven. Ze zeiden wel dat er een marge is die acceptabel is, en dat ik daar binnen val. Niet al te lang geleden zijn die accounts al 2 euro duurder geworden en nu dus weer 2 euro duurder, waar dan tegenover stond dat je er een kleine 500Kbit/sec snelheid bij zou krijgen, maar die krijg je dus niet en dat is acceptabel volgens Chello.
Mijn laatste meting:
Behaalde download snelheid: 1095 Kbit/sec
136.9 KByte/sec
17.1 x ISDN
De behaalde snelheid is: goed
Conclusie: Op dit moment heeft u een goede download snelheid
--
Ja, goed ... maar geen 1500 Kbit/sec.
[Dit bericht is gewijzigd door Devnull op 14-07-2003 11:54]
Bijvoorbeeld :
Als ik vroeger op site A met max 80 kb zat te downloaden, kan ik er nu met 160 Kb downloaden.
bovenstaande als voorbeeld even. Mijn snelheid bij downloaden van goede sites (met snelle uploads dus) en met behulp van een download accelerator ligt tussen de 320 - 400. Ik merk het plus pakket wel degelijk.
Ben het wel met je eens dat de theoretische snelheid niet altijd gehaald wordt, maar de snelheid is wel constant 2 x mijn oude download. Ben er dus wel tevreden over.
Met de upload is het overigens zeer duidelijk merkbaar, die 50 Kb is voor mijn gevoel razendsnel na drie jaar 16 Kb te hebben gehad.
quote:heb het eens geprobeerd, er gebeurt niet zo veel ?
Op zondag 13 juli 2003 22:35 schreef Sorella het volgende:[..]
Dan heb ik 2 netwerk kaarten die die optie niet hebben:'(
Leek me wel handig als ik hem op 100 bit kon zetten was wel benieuwd wat er dan zou gebeuren.
quote:Daar betaal je dan wel 30 euro per maand meer voor.
Ben het wel met je eens dat de theoretische snelheid niet altijd gehaald wordt, maar de snelheid is wel constant 2 x mijn oude download. Ben er dus wel tevreden over.
Op de chello test site krijg ik de volgende melding :
Uw verbindingssnelheid overtreft de maximale snelheid van het chello abonnement. Wellicht heeft u een zakelijk account en in dat geval is deze test niet voor u bedoeld......blablabla
ik zal eens ff een paar testen op speedtest doen en hier posten
naja, speedtest : slechts 512 Kb downloaden, en geeft alleen de laatst gemeten waarde aan. dus geen gemiddelde. Beetje lastig dus hierover iets te zeggen. Maar dit zijn de waardes van een aantal tests achter elkaar
[Dit bericht is gewijzigd door bluebit op 14-07-2003 12:04]
Download : 145.1 KByte/sec
Upload : 7.6 KByte/sec
1160.8 KBit download dus.
en de download ook ???
als dat zo is : mail me ff je postcode en huisnummer dan kijk ik morgen op werk eens naar je verbinding.
[Dit bericht is gewijzigd door bluebit op 14-07-2003 12:06]
quote:Dat is meer dan de maximumsnelheid van je account
Op maandag 14 juli 2003 12:02 schreef bluebit het volgende:406 Kb
Klopt dat wel? Ben doorgaans niet zo'n rekenwonder .
quote:klopt, da's het nadeel van speedtest, vrij klein bestandje wat je download, dus af en toe schiet ie er doorheen. af en toe valt de verbinding ook even stil waardoor ik ook wel eens waarde van 60 Kb zie komen terwijl ie 80% van de download op een snelheid van 350 zit of zo
Op maandag 14 juli 2003 12:05 schreef Devnull het volgende:[..]
Dat is meer dan de maximumsnelheid van je account
.
3.17 MBit / sec.
Download : 158.2 KByte/sec
Upload : 7.7 KByte/sec
Download : 144.2 KByte/sec
Upload : 8.4 KByte/sec
Download : 130.2 KByte/sec
Upload : 7.2 KByte/sec
Heb je een Kazaa oid nog openstaan ??
persoonlijk zit ik continue op een upload van > 44 (ongeveer 3 x standaard upload)
quote:Nope, alleen 3 shells open staan, maar dat doet niet veel lijkt me
Op maandag 14 juli 2003 12:14 schreef bluebit het volgende:
Heb je een Kazaa oid nog openstaan ??
quote:Ik gebruik geen Kazaa etc, en heb thuis geen FTP/Webservers draaien dus die upstream vind ik een stuk minder belangrijk.
Op maandag 14 juli 2003 12:14 schreef bluebit het volgende:
De upload echter zal toch echt boven de 10 moeten uitkomen (met een uitschietertje naar beneden, dat kan natuurlijk).
Maar wat ik wel irritant vind, is als je een mail verstuurt of even iets upload dat dan je download snelheid ook bagger is. Ik vind het niet erg dat die 128kbit upstream volzit, maar dan zou je nog wel 700kbit downstream over mogen houden. Het tegendeel is waar: beetje upload en je download snelheid is weg ... waarom is dat?
Heb je nog een antivirus of firewall draaien? Zet die eens uit tijdens de download test, eens kijken of dat iets uitmaakt.
Als het inderdaad een verschil geeft over een aantal tests, dan kun je die progjes beter even verwijderen en herinstalleren
en wat je daar zegt over upload vol = download weg, dat zou niet mogen gebeuren. Ik weet niet hoe dit kan, toevallig dat ik daar vroeger af en toen ook last van had. Dat ga ik morgen eens aan een slimmer persoon navragen of dat in het signaal kan liggen.
Eigenlijk denk ik dat het niet kan, maar ja, weet ik veel.
[Dit bericht is gewijzigd door bluebit op 14-07-2003 12:23]
quote:Ik heb een COM21 modem.
Op maandag 14 juli 2003 12:21 schreef bluebit het volgende:
Mail me maar eens je postcode en huisnummer, dan controleer ik morgen je verbinding eens op werk. Wat voor modem heb je trouwens?Heb je nog een antivirus of firewall draaien? Zet die eens uit tijdens de download test, eens kijken of dat iets uitmaakt.
Nog een vraagje wat af en toe een probleem was met COM21.
gebruik je wel eens de webcam om verbinding te maken via messenger om met vrienden van je met chello te praten, of stuur je wel eens bestanden over met messenger naar vrienden van je met chello? Werkt dat?
router maakt inderdaad niets uit
quote:Nope, nooit gedaan.
Op maandag 14 juli 2003 12:25 schreef bluebit het volgende:
Nog een vraagje wat af en toe een probleem was met COM21.
gebruik je wel eens de webcam om verbinding te maken via messenger om met vrienden van je met chello te praten, of stuur je wel eens bestanden over met messenger naar vrienden van je met chello? Werkt dat?
Wrom dan?
anyway, wat is nu ook alweer de beste methode om Chello op te zeggen? briefje sturen neem ik aan, maar naar welk adres dan? komt men m'n modem ophalen?
quote:verrader !!
Op dinsdag 15 juli 2003 09:28 schreef iemoe het volgende:
3 juli aanvragen, op 15 juli aansluiting opgeleverd en modem verstuurd. Demon is goed beziganyway, wat is nu ook alweer de beste methode om Chello op te zeggen? briefje sturen neem ik aan, maar naar welk adres dan? komt men m'n modem ophalen?
· Center Almere
Adres : Zoetelaarpassage 9
1315 AT Almere
Postadres : Zoetelaarpassage 9
1315 AT Almere
· Center Amsterdam Ceintuurbaan
Adres : Ceintuurbaan 117
1072 EZ Amsterdam
Postadres : Ceintuurbaan 117
1072 EZ Amsterdam
· Center Amsterdam Kabelweg
Adres : Kabelweg 51
1014 BA Amsterdam
Postadres : Postbus 80900
1005 DA Amsterdam
· Center Arnhem
Adres : Koningstraat 73
6811 DJ Arnhem
Postadres : Koningstraat 73
6811 DJ Arnhem
· Center Hilversum
Adres : Spoorstraat 69b
1211 GA Hilversum
Postadres : Spoorstraat 69b
1211 GA Hilversum
· Center Haarlem
Adres : Grote Houtstraat 133
2011 SK Haarlem
Postadres : Grote Houtstraat 133
2011 SK Haarlem
· Center Leeuwarden
Adres : Ruiterskwartier 127
8921 HH Leeuwarden
Postadres : Ruiterskwartier 127
8911 BS Leeuwarden
· Center Nijmegen
Adres : Takenhofplein 1
6538 SZ Nijmegen
Postadres : Postbus 6603
6503 GC Nijmegen
* Center Zutphen
Adres : Coenensparkstraat 21
7202 AN Zutphen
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 10:41 schreef bluebit het volgende:[..]
verrader !!
als Chello een betere ul had gehad, was ik waarschijnlijk niet overgestapt.
Demon: 1024/512 Kbps ¤ 55,00 per maand
Chello: 1500/128 Kbps ¤ 49,95 per maand
een vriend van mij heeft hetzelfde Demonabo en komt qua download zelden onder de 1000 Kbps, terwijl ik er met Chello soms boven kom. daarnaast is de upload goed geregeld en het administratieve gedeelte bevalt met tot op heden ook goed. Chello duurde 6 weken om aan te laten sluiten, Demon 12 dagen.
en het domein erwin.demon.nl was nog vrij, ook best aardig (én geen installatiekosten + modem gratis!)
quote:jeps, ik herinner me ook ergens gelezen te hebben dat je ook telefonisch op kunt zeggen. nou ja, ik bel gewoon sowieso effe.
briefje is wel een goed idee. Zet er een telefoonnummer in waarop je te bereiken bent. Volgens mij kun je het naar een van onderstaande adressen sturen (dichtsbijzijnde voor jou), maar om het zeker te weten zou je het beste even de klantenservice kunnen bellen.
quote:gaat lukken!
Have fun met ADSL
en dank voor de goede zorgen
quote:hmm...daarom deed 0800-1580 het niet..
Op dinsdag 15 juli 2003 14:56 schreef bluebit het volgende:
Zeg ik lekker niet, kun je niet opzeggen he![]()
![]()
![]()
(0900-1580)
quote:als je perse een 0800 nummer wilt :
Op dinsdag 15 juli 2003 15:00 schreef iemoe het volgende:[..]
hmm...daarom deed 0800-1580 het niet..
quote:Was ook té mooi om waar te zijn natuurlijk. Ik bel net met de -uiterst snel pratende- jongeman achter 0900-1590.
Op dinsdag 15 juli 2003 15:09 schreef bluebit het volgende:[..]
als je perse een 0800 nummer wilt :
0800-1872, kun je chello opnieuw aanvragen![]()
ik: hallo, ik wil graag m'n abonnement opzeggen.
*geeft postcode, huisnummer enzo*
hij: dat kan niet, u heeft een jaarcontract.
ik: dus ik kan niet tussentijds opzeggen?
hij: nee, want u heeft een jaarcontract.
weet je, eigenlijk kan ik hier alleen maar om lachen. dus heren van de OnLine HelpDesk, wie laat de mensen van de administratie Hét Licht zien?!
als dat zo is, bel nog maar eens en zeg maar dat je inderdaad verhuisd bent en je bent hiervoor als nieuwe klant opgevoerd, dus als ze op het foutieve adres kijken (was het 15b of d) dan zullen ze zien dat je al langer lid bent van chello. (overigens staat dat ook in een notitie op je nieuwe gegevens)
Volgens mij heb ik je hiervoor gewaarschuwd....daarom heeft een van ons toen een notitie gemaakt. De notitie van die kerel die je net gesproken wordt, is ook wel leuk (ga je juridische stappen ondernemen?)
in ieder geval staat 1 notitie ouder, inderdaad aangegeven dat er weliswaar een verkeerde datum staat maar dat je vanaf 04-2002 lid bent (langer dan een jaar geleden dus)
quote:yeah baby!
Op dinsdag 15 juli 2003 16:06 schreef bluebit het volgende:
was jij dat met die 15b --> 15d ???
quote:pfff...en ik dacht dat het gemakkelijk ging zijn..
als dat zo is, bel nog maar eens en zeg maar dat je inderdaad verhuisd bent en je bent hiervoor als nieuwe klant opgevoerd, dus als ze op het foutieve adres kijken (was het 15b of d) dan zullen ze zien dat je al langer lid bent van chello. (overigens staat dat ook in een notitie op je nieuwe gegevens)
quote:oh, tis mijn schuld?!
Volgens mij heb ik je hiervoor gewaarschuwd....
quote:I'll sue the bastards!!
daarom heeft een van ons toen een notitie gemaakt. De notitie van die kerel die je net gesproken wordt, is ook wel leuk (ga je juridische stappen ondernemen?)
quote:poging 2 in progress
in ieder geval staat 1 notitie ouder, inderdaad aangegeven dat er weliswaar een verkeerde datum staat maar dat je vanaf 04-2002 lid bent (langer dan een jaar geleden dus)
met een beetje geluk krijg ik dezelfde jongen aan de lijn...
edit: volgens de jongen aan de telefoon kan het alleen schrijftelijk (vroeg verder geen gegevens ofzo). ik heb 1 van jullie toch weleens horen roepen dat het ook telefonisch kan or am I mistaken?
en ja, uiteraard is het jouw schuld
(die ene kerel die je net gesproken hebt, heb ik al een mail gestuurd dat ie beter moet LEZEN)
quote:jij eikel!
Op dinsdag 15 juli 2003 16:19 schreef bluebit het volgende:
klopt, onze fout, ik dacht dat chello telefonisch opgezegd kon worden....
gaat echter alleen schriftelijk, excuses!!!!
quote:i know, i suck.
en ja, uiteraard is het jouw schuld![]()
quote:foei, Danny B.!
(die ene kerel die je net gesproken hebt, heb ik al een mail gestuurd dat ie beter moet LEZEN)
na ja, maar effe een briefie tikken en doorsturen. is het nog nodig om het aangetekend te doen ofzo?
, het beste toegewenst met je ADSL en hopelijk krijg je wat je verwacht
quote:U hoort van ons
Op dinsdag 15 juli 2003 16:27 schreef bluebit het volgende:
aangetekend is niet nodig, zet er dus wel een telefoonnummer in waarop je te bereiken bent. Als het goed is bellen ze binnen enkele dagen na ontvangst van opzeggingsbrief je op om een afspraak te maken om de modem op te halen.
, het beste toegewenst met je ADSL en hopelijk krijg je wat je verwacht
Iemand die dit weet?
Klachten worden dus zeer zeker serieus genomen, maar soms is het niet aan ons om het probleem op te lossen, maar aan de klant. En af en toe ontstaat er een onverklaarbaar probleem waar meerdere monteurs niet uitkomen. Tsja, dat kan gebeuren, maar dan zijn er wel mensen mee bezig...
quote:Ik doelde meer op abuse@.. klachten.
Op dinsdag 15 juli 2003 19:04 schreef bluebit het volgende:
Ongeoorloofde poortscan's
Intrusion detection logs
Dat soort dingen.
quote:\
Op dinsdag 15 juli 2003 19:59 schreef Devnull het volgende:
Bluebit, heb jij die aanpassing in m'n modem nog doorgevoerd?
hoor ik morgen tenzij je het al gemerkt hebt. p2p moet mogelijk dan zijn.
Ik heb het doorgegeven aan een collega die dit kan doen, en ik zal morgen wel iets horen van hem.
quote:Wat jij wil
Op dinsdag 15 juli 2003 23:06 schreef PeeJie_ het volgende:
Hey, moet ik nou een switch of een router kopenik woon zelf in Lelystad.. als het verschil uit maakt per regio..
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat je er beter even achteraan kunt bellen
quote:ah, in dat geval zijn ze er nog mee bezig
Op woensdag 16 juli 2003 15:37 schreef BoRRuHG het volgende:
Ja dat heb ik al 2x gedaan, maar krijg steeds t zelfde te horen; dat ze er mee bezig zijn.
(seriously) komt wel goed dan
je zou eens kunnen proberen nogmaals door de provisioning heen te lopen (dat moet sowieso gebeuren als je omgezet bent), De provisioning kun je doorlopen op http://prov.upc.nl
Maar dat heeft pas zin zodra je omgezet bent.
quote:Probeer dit idd eens.. als je inlogt krijg je wel te zien of het om een "plus" provisioning gaat
Op woensdag 16 juli 2003 15:58 schreef bluebit het volgende:[..]
ah, in dat geval zijn ze er nog mee bezig
(seriously) komt wel goed dan
je zou eens kunnen proberen nogmaals door de provisioning heen te lopen (dat moet sowieso gebeuren als je omgezet bent), De provisioning kun je doorlopen op http://prov.upc.nl
Maar dat heeft pas zin zodra je omgezet bent.
quote:Ik wacht al een week en nog steeds niets
Op woensdag 16 juli 2003 15:37 schreef BoRRuHG het volgende:
Ja dat heb ik al 2x gedaan, maar krijg steeds t zelfde te horen; dat ze er mee bezig zijn.
Leg mij eens uit waarom ik vandaag de chello nieuwbrief toegestuurd krijg "chello nieuwsbrief - april 2003". Beetje laat niet?
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 879.7 KByte/sec
verder alleen nog 1 weird probleempje sinds gister.. als ik netwerkkaart in freebsd ws duw, boot, netjes dhcp iptje krijg, kan ik voor n minuut of 2/3 internetten.. daarna niet meer.. stop ik kaart in me windows bak.. niks aan de hand, alles werkt perfect.. gebeld met helpdesk, hebben ze firmware van modem geupgrade, naderhand nog niet opnieuw geprobeerd..
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 19:00 schreef snijder het volgende:
Erik,Leg mij eens uit waarom ik vandaag de chello nieuwbrief toegestuurd krijg "chello nieuwsbrief - april 2003". Beetje laat niet?
<nieuws@chello.nl> - chello nieuwsbrief - april 2003 - jul15
quote:Pfff niet best
Op donderdag 17 juli 2003 10:34 schreef bluebit het volgende:
veel storingen in regio Oost (gelderland e.d) wegens blikseminslagen.
Ook bij mij thuis, twee uurtjes later (nu dus) opgelost.
* Weer probleem met de dhcp server, 10 ip
* Veel catv blokstoringen
* Commerciele zenders down door bliksem e.d.
quote:Probleem deed zich gisteravond voor.. zal nu wel weer opgelost zijn
Op donderdag 17 juli 2003 10:55 schreef Slarioux het volgende:
Hier doet ie het perfect, afgezien van mn brakke kut router.
iemand enig idee wat de oorzaak is dat ik mijn verbinding na 1 a 2 minuten verlies als ik mijn routertje (freebsd bakje) er tussen heb zitten? gisteravond nog even geprobeerd maar floep.. weg wastie weer na een paar tellen. blijft raar dat t onder windows wel normaal werkt...
* hnzl niet meer snapt :?;(
Is er iets down door een blikseminslag ofzo?
Goed, al tientallen keren met de helpdesk gebeld, leuk een monteur langs gestuurd. Deze gaf aan dat de kabel in de straat niet goed vast zat en het signaal te zwak was. Na dit gerepareerd te hebben en een paar testjes is hij weer vertrokken met de mededeling dat alles opgelost zou moeten zijn.
Intussen zijn we alweer een paar weken verder, op aanraden van een helpdesk medewerker ook de instellingen van mijn netwerkkaart veranderd naar 10mbit half, mocht ook niet baten. Ik heb een Terrayon modem en woon in Amsterdam Oost.
Iemand hier nog tips
Ik kan op dat moment niet naar buiten pingen, internetten etc. Als ik probeer m'n ip te vernieuwen krijg ik 192.168.100.33 van het kabelmodem, welke zelf op dat moment ip :192.168.100.1 aanneemt.
Misschien iets met de verbinding naar de dhcp-server ?
Kan ook zo zijn dat de frequentie van het signaal niet goed is......da's erg lastig op te sporen, maar een monteur in het veld kan dit wel detecteren
quote:dan moet het wel in je pc zelf liggen.......kan eigenlijk niets anders bedenken. Staat er nog zware elektrische apparatuur in de buurt van de modem die eventueel interferentie kan veroorzaken omdat ie aanspringt of zo.
Op vrijdag 18 juli 2003 15:46 schreef sanfranjake het volgende:
Hmm... er is dus laatst een monteur langsgeweest, deze heeft alles doorgemeten, de kabel in de straat wat aangedraaid en het signaal wat versterkt en het werkt nog steeds niet ...
Ik heb ook al op twee verschillende pc's geprobeerd ... Mijn eigen pc (Pentium 4 2,4 ghz 1,25 gb geheugen ASUS P4s8x-x moederbord met onboard LAN),op de twee losse Realtek netwerkkaartjes erin, en een 2e pc met zo'n beetje de zelfde specs.
Op mijn pc heb ik Windows 2003 Server Standard Edition draaien met de rollen : DNS, Domaincontroller, Application Server (voornamelijk voor IIS6 tests) en DHCP server voor de reeks 192.168.0.1-128(deze is voor de andere pc's hier.)Internet deel ik d.m.v Internet connection sharing naar een 10/100 mbit switch op een andere netwerkkaart. De andere pc draait Windows XP pro. Intern werkt alles en in m'n vorige woning met kabel van Casema werkte het allemaal prima ... Ik heb een UTP kabel lopen van pc "server" naar kabelmodem.
Ik zal is vragen of vrienden(met vast Chello ip) er ook last van hebben.
Het is nou al de 5e of 6e keer dat er een monteur moet langskomen voor een probleem aan de kast bij de weg. Zijn die gasten nou echt zo lomp dat ze het probleem echt niet bij de oorzaak aan kunnen pakken? Het is niet bepaald efficient werken zo he?
quote:nee, je krijgt je lease voor 24 uur als ik me niet vergis. Zou dat dan kloppen dat je elke dag rond 11 uur de pc opstart?
Op vrijdag 18 juli 2003 18:01 schreef DTMPOWER het volgende:
Het moet gewoon aan chello liggen. Ik heb het ook telkens zo rond 23.00. En mijn vader zei dat ie vanmorgen(zo rond 7.00) er ook uitlag. Lijkt mij dus een probleem met het uitdelen van IP adressen ofzo.Ik zal is vragen of vrienden(met vast Chello ip) er ook last van hebben.
Het is natuurlijk ook nog een mogelijkheid dat het buiten UPC en de thuisinstallatie omgaat :
Een zendpiraat in de buurt? Het kan gebeuren dat die op dezelfde frequentie gaat zitten als UPC....gevolg : onverklaarbare storing.
Die wijkkasten kunnen ook ergens in de buurt staan van iets wat de performance beinvloed....
Maar nog een ander vraagje : welk IP heb je op het moment dat de storing optreedt?
quote:thanks, maar irritant inderdaad
Op vrijdag 18 juli 2003 18:35 schreef American_Nightmare het volgende:
Wat hebben jullie toch een KUTservice. Maar WEER een monteur "besteld" voor WEER hetzelfde probleem (laatste keer is nog geen 2 weken geleden).Het is nou al de 5e of 6e keer dat er een monteur moet langskomen voor een probleem aan de kast bij de weg. Zijn die gasten nou echt zo lomp dat ze het probleem echt niet bij de oorzaak aan kunnen pakken? Het is niet bepaald efficient werken zo he?
quote:Ja no offence naar jullie helpdeskers persoonlijk, maar het is voor beide partijen nou niet echt handig dat er steeds een monteur moet komen die het probleem voor een of 2 maanden (of zelfs korter) oplost. Ik snap ook niet dat niemand bij UPC eens op het idee komt om er eens grondiger naar te kijken.
Op vrijdag 18 juli 2003 18:38 schreef bluebit het volgende:[..]
thanks, maar irritant inderdaad
quote:none taken.
Op vrijdag 18 juli 2003 18:41 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Ja no offence naar jullie helpdeskers persoonlijk, maar het is voor beide partijen nou niet echt handig dat er steeds een monteur moet komen die het probleem voor een of 2 maanden (of zelfs korter) oplost. Ik snap ook niet dat niemand bij UPC eens op het idee komt om er eens grondiger naar te kijken.
Tsja, wat kan ik zeggen : statistisch gezien heb je je portie storingen dan wel gehad...dus de kans op storingen in de toekomst is vrij klein??
quote:Heb je gemaild. Maar ik geloof er nou niet echt in dat de kans op storingen nu kleiner is
Op vrijdag 18 juli 2003 18:47 schreef bluebit het volgende:[..]
none taken.
kun je me je PC en huisnr nog eens mailen, eens kijken wat ze daar aan het doen zijn?Tsja, wat kan ik zeggen : statistisch gezien heb je je portie storingen dan wel gehad...dus de kans op storingen in de toekomst is vrij klein??
Power Level -11 dBmV
signal to noise ratio 32
iemand die hier iets over kan en weet te zeggen?
quote:* Power level (rec power) moet tussen de -4 & + 4 liggen. -11 is dus wat aan de lage kant en is waarschijnlijk je modem offline.
Op zaterdag 19 juli 2003 00:04 schreef hnzl het volgende:
misschien even een te technisch vraagje.. maar
wat hoort normaal (bij de motorola surfboard modems) de
signaalsterkte te zijn van het inkomende downstream signaal?
ik hoor van allerlei getallen overal...
volges de webinterface van de modem is het momenteel:
Downstream signal:Power Level -11 dBmV
signal to noise ratio 32iemand die hier iets over kan en weet te zeggen?
quote:Komt goed! Mail PC+huisnr ff
Op vrijdag 18 juli 2003 23:44 schreef Mr_Smirnoff het volgende:
Erik, kun je morgen mijn modem ff updaten met de nieuwste firmware?
[edit : done]
[Dit bericht is gewijzigd door flat_erik op 19-07-2003 11:22]
quote:Als het goed is moet dat het probleem verholpen zijn met het` vast lopen van het modem bij msn messenger gebruik.
Op zaterdag 19 juli 2003 14:27 schreef bob-de-bouwer het volgende:
wat is het voordeel van het updaten van je modem ?
probleem is om 09.40 verholpen. Mensen met een onverklaarbaar 10 IP moeten pc herstarten en eventueel eerst de modem resetten.
Na reboot zou het weer moeten werken. het is niet nodig de registratie eerst te voltooien
quote:Dat is al de 4e keer deze week
Op maandag 21 juli 2003 10:25 schreef bluebit het volgende:
Wederom storing in DHCP server , geeft alleen 10 IP's af.probleem is om 09.40 verholpen. Mensen met een onverklaarbaar 10 IP moeten pc herstarten en eventueel eerst de modem resetten.
Na reboot zou het weer moeten werken. het is niet nodig de registratie eerst te voltooien
Netwerk kaart is in orde.. Is namelijk een router. Met mijn oude ( lancity) moden had ik er geen last van.
edit
ow, op dat moment verlies ik niet me ip adres, deze wordt bij refresh gewoon weer toegekend.
quote:hey, heb het nagekeken. Volgens mij ken je de monteur al vrij goed
Op vrijdag 18 juli 2003 18:35 schreef American_Nightmare het volgende:
Wat hebben jullie toch een KUTservice. Maar WEER een monteur "besteld" voor WEER hetzelfde probleem (laatste keer is nog geen 2 weken geleden).Het is nou al de 5e of 6e keer dat er een monteur moet langskomen voor een probleem aan de kast bij de weg. Zijn die gasten nou echt zo lomp dat ze het probleem echt niet bij de oorzaak aan kunnen pakken? Het is niet bepaald efficient werken zo he?
Een aantal keren is het een en ander aangedraaid. Filters en koppelingen zijn vervangen. In feite hebben de monteurs goed werk verricht, desondanks is het vreemd dat het probleem blijft terugkeren....
Ik zie wel dat alles eraan gedaan wordt om de monteur duidelijk te maken dat het probleem reeds vaker opgetreden is en dat het na vervangen en aandraaien nog steeds terugkomt.
Het is een kwestie van afwachten totdat een monteur (waarschijnlijk per ongeluk) het verlossende deel vervangt en je nooit meer problemen hebt
quote:mail me je PC en huisnummer ff, misschien kan ik hem hier uitlezen hoewel purmerend niet onze regio is.
Op maandag 21 juli 2003 13:36 schreef cyberb0b het volgende:
Zit in Purmerend. Heb CHello +.. Nu vlikkert elke paar uur me verbinding er uit.. En doet het een half uur later weer.Netwerk kaart is in orde.. Is namelijk een router. Met mijn oude ( lancity) moden had ik er geen last van.
edit
ow, op dat moment verlies ik niet me ip adres, deze wordt bij refresh gewoon weer toegekend.
Signaal uitgelezen van je kabelmodem. Lijkt helemaal geod te zijn. Ook geen rare dingen de laatste dagen. (Wordt elk uur gemeten)
Dingen die je kunt doen:
Gebruik eens geen firewall op je router
Staat de duplex-modus/verbindingssnelheid van je router op 10mbs/half
Ga eens oneindig lang je gateway pingen
ping 62.194.121.1 -t
(bijvoorbeeld, pak de chello-gateway dus niet je router-ip)
Kijk of hier rare dingen in voorkomen op het moment dat je geen internet hebt
[Dit bericht is gewijzigd door Super Snackman op 21-07-2003 14:38]
quote:
Op maandag 21 juli 2003 14:29 schreef Super Snackman het volgende:
Maar wel de onze, dus het kan ook richting mij (alhoewel ik me email toch niet lees
......................typische UPC houding
En vraagje: hoe lang heb je dit kabelmodem al? Sinds de 16e?
[Dit bericht is gewijzigd door Super Snackman op 21-07-2003 14:51]
quote:Jup....klopt tis zoon: Terayon TJ 720
Op maandag 21 juli 2003 14:39 schreef Super Snackman het volgende:
Wat nu! Ik heb het modem al uitgelezen ZONDER het krijgen van een email. Typische UPC-houdingEn vraagje: hoe lang heb je dit kabelmodem al? Sinds de 16e?
Daarvoor had ik zoon antieke Lancity.. Daar hebk nog nooit problemen mee gehad
En kijken wat er gebeurt.
quote:Laat maar
Op maandag 21 juli 2003 15:23 schreef Super Snackman het volgende:
Gewoon ff een aantal pings aanzetten.
1 naar de router
1 naar het modem (192.168.100.1 vermoedelijk)
1 naar de chello-gatewayEn kijken wat er gebeurt.
quote:Een domme reactie van mij
Op maandag 21 juli 2003 16:10 schreef bluebit het volgende:[..]
hoe zo?????
Vandaag mailtje terug:
"Uit onze administratie blijkt dat u op 14 april jl. borg in rekening is gebracht. Echter, uit onze administratie blijkt niet dat er in december 1999 ook borg is betaald. Wij verzoeken u vriendelijk om de borg te betalen. Mocht u bewijs hebben dat u reeds eerder borg heeft betaald kunt u een kopie hiervan sturen naar: "
Het is toch werkelijk van de zotte dat ik nu moet gaan aantonen dat ik vier jaar geleden bij mijn aansluiting ook daadwerkelijk mijn borg heb betaald. Zucht. Nog 1 x stuur ik het op; als het dit keer weer mis gaat stap ik maar over op ADSL. Mijn geduld is op...
quote:vervelend, wat kunnen wij voor je betekenen?
Op maandag 21 juli 2003 18:13 schreef Sanne het volgende:
verhaal
quote:Waarschijnlijk geen hol, maar als ik een eigen topic open word ik altijd naar dit topic verwezen.
Op maandag 21 juli 2003 18:14 schreef bluebit het volgende:[..]
vervelend, wat kunnen wij voor je betekenen?
Maar ben het met je eens dat het van de zotten is, volgens mij heb ik dat bewijs niet eens meer.......
Ik ben dus zwaar onder de indruk dat je dat bewijs nog hebt!
Naja, stuur ze maar een kopie en ze zullen het wel snappen.
Vergeet niet dat de mensen die bij UPC werken de resultaten van jaren slechte bedrijfsvoering veranderen, en daarvan zijn ze zich ook bewust.
De klant staat hoger dan ooit tevoren, maar fouten uit het verleden moeten wel rechtgezet worden, zodat ze geen onduidelijkheid meer veroorzaken. Het is niet om het recht te praten, maar het is voor de toekomst dan wel duidelijk.
succes!
Ik heb al een jaartje chello denk ik.. maar we zouden een 2de email-adres bij krijgen. Alleen als ik de gegevens invoer die ik heb, doet hij het niet. Het zijn dezelfde gegevens als ons "hoofd"email adres, maar het lukt niet. Wat kan ik daaraan doen?!
quote:Hey.. ik had je antwoord ff gemist, thx in ieder geval! De monteur is vandaag geweest en 't werkt weer (voorlopig). Wederom heeft ie iets vervangen wat al eens eerder vervangen was, dus we kunnen er weer een maand of 2 tegenaan
Op maandag 21 juli 2003 14:00 schreef bluebit het volgende:[..]
hey, heb het nagekeken. Volgens mij ken je de monteur al vrij goed
Anyway, is blijkbaar een zeer vervelend probleem. Als ik de notities teruglees dan wordt bij elke afspraak het volgende geschreven :
"probleem bestaat reeds lang. Na elk bezoek, werkt het weer maar na een paar maanden treedt hetzelfde probleem op."Een aantal keren is het een en ander aangedraaid. Filters en koppelingen zijn vervangen. In feite hebben de monteurs goed werk verricht, desondanks is het vreemd dat het probleem blijft terugkeren....
Ik zie wel dat alles eraan gedaan wordt om de monteur duidelijk te maken dat het probleem reeds vaker opgetreden is en dat het na vervangen en aandraaien nog steeds terugkomt.Het is een kwestie van afwachten totdat een monteur (waarschijnlijk per ongeluk) het verlossende deel vervangt en je nooit meer problemen hebt
quote:hoi chello-gebruiker of gebruikster,
Op dinsdag 22 juli 2003 21:27 schreef PeeJie_ het volgende:
Hey chello-man (of vrouw),Ik heb al een jaartje chello denk ik.. maar we zouden een 2de email-adres bij krijgen. Alleen als ik de gegevens invoer die ik heb, doet hij het niet. Het zijn dezelfde gegevens als ons "hoofd"email adres, maar het lukt niet. Wat kan ik daaraan doen?!
in feite krijg je tegenwoordig 5 e-mail adressen bij je hoofd e-mail adres. Het is echter wel zo dat dit geen onafhankelijke accounts zijn, in feite zijn het vermommingen van je hoofd e-mail account. De mails naar die 5 adressen komen ook binnen op je hoofd email adres.
Als ik het goed begrijp, kun je ook met je hoofd e-mail account niets beginnen omdat username of password niet kloppen?
Mail me even je postcode en huisnummer en dan kijk ik wel even naar je gegevens
Gewoon instellen voor het hoofdaccount dat hij alle emails aan het alias op de server laat staan.
En instellen op de alias dat hij alle emails voor het hoofdaccount op de server laat staan.
Evt aangevuld met filters waarbij een email voor het hoofdaccount/alias niet daaraan gericht is. Denk bijvoorbeeld aan nieuwbrieven. Zo kunnen mijn broertje en ik alelbei gebruik maken van 1 account. En de ongeadresseerde pr0n-spam wordt eerlijk verdeeld
We hebben weer iets nieuws! Heb je vragen? Misschien ook voor een andere afdeling? Dan kun je nu al je vragen richten naar ...
» fokforumdesk@chello.nl
Hiermee hopen wij, het verschillende "e-mail adressen" probleem te hebben verholpen
De e-mail's worden gelezen door Folko, Paul & mij.
quote:Kan het zijn dat mijn motorola modem dat ip adres weigerde te accepteren waardoor ik totaat geen ip-adres kreeg.
Op donderdag 24 juli 2003 10:41 schreef flat_erik het volgende:
Problemen met de DHCP servers.
Verleden week is er een probleem ontstaan op de DHCP-server zodat klanten geen juist IP-adres (10.x) kregen toegewezen. Het probleem speelt nog steeds, maar is onder controle.
De komende week zal het probleem worden verholpen.
(ik zag op http://192.168.100.1/ dat de dhcp routine niet geheel volgens plan verliep.)
quote:kan kloppen, mail je postcode en huisnummer even naar fokforumdesk@chello.nl, dan kijken we er even naar en kunnen we meer vertellen
Op donderdag 24 juli 2003 10:44 schreef Roger-Wilco het volgende:[..]
Kan het zijn dat mijn motorola modem dat ip adres weigerde te accepteren waardoor ik totaat geen ip-adres kreeg.
(ik zag op http://192.168.100.1/ dat de dhcp routine niet geheel volgens plan verliep.)
Ik heb hetvolgend eprobleem sinds een week...
Wanneer ik www.chello.nl ping (of een andere willekeurige website) krijg ik voortdurend time-outs... De verbinding is dus zeer instabiel... Weten jullie hier een mogelijke oplossing voor? Heb ook al diverse malen contact gehad met de helpdesk!
Gr.,
Konjo
Wat je soms ziet als de ping-reply WEL snel is, maar dat er 20% (of meer) timeouts plaatsvind, dat de NIC niet goed is, of niet goed is ingesteld. Eerder in dit topic werd al gesproken over 10mbps/halfduplex probeer dat eens.
Uiteraard is het ook mogelijk dat het signaal op je modem even gecontroleerd wordt...
Mijn Gateway kan ik niet of nauwelijk spingen... Packetloss = ca 25%.. Is pas de eerste keer dat ik dit meemaak al 3 jaar chello en over het algemeen heel stabiel en snel:S
quote:Je bent me alweer voor
Op donderdag 24 juli 2003 13:28 schreef Super Snackman het volgende:
Doe maar klantnummer / postcode & huisnummer / whatever naar het emailadres
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |