Ik had het laatst heel sterk met The Sheer in het voorprogramma van Johan. Wat een feestje maakte The Sheer ervan, en wat een slaapverwekkende vertoning was Johan daarna
quote:
Op woensdag 16 april 2003 11:36 schreef Fogerty het volgende:Ik geloof dat nogal mensen dat hadden met Sigur Ros in het voorprogramma van Radiohead een paar jaar geleden in Nijmegen, maar goed, daar was ik zelf niet bij dus ik weet niet of ze gelijk hadden.
Radiohead was vele malen beter
En voor de rest, dat een support act beter was heb ik nooit meegemaakt.
quote:Idd, dat was voor mij de hoofdact!!!!
Op woensdag 16 april 2003 11:37 schreef MrTorture het volgende:
Sahara Dust voor Anathema
Symphony X voor Stratovarius
quote:Russel roelt op het podium
Op woensdag 16 april 2003 11:39 schreef yvonne het volgende:[..]
Idd, dat was voor mij de hoofdact!!!!
quote:Nu maak je toch een geintje hoop ik !
Op woensdag 16 april 2003 11:40 schreef Neilza het volgende:
Supergrass was bijna beter dan de Foo Fighters in december...
de Foo' s waren 100x beter
quote:Jij bent dus duidelijk een Foo Fan, niet écht neutraal die mening van jou
Op woensdag 16 april 2003 20:56 schreef FooFighters het volgende:[..]
Nu maak je toch een geintje hoop ik !
de Foo' s waren 100x beter
Supergrass was zeker gelijkwaardig aan de Foo's, alleen mochten de Foo's langer spelen én hadden ze het hele podium tot hun beschikking...
quote:Vind ik wel erg raar eigenlijk... The Cult is een prima band, maar om dat niet (ondanks dat je er niet van houd) Guns n Roses effe te bekijken is wel... raaarrrr...
Op donderdag 17 april 2003 09:21 schreef gebruikersnaam het volgende:
ik ben ook weleens speciaal voor een support act naar een concert geweest, in nijmegen naar had een antal jaar geleden The Cult als support van guns n roses, zijn we na de cult wegggegaan en de kroeg opgezocht, want wij hileden/houden niet van GNR.
En over dat Sigur Ros beter zou zijn geweest dan Radiohead paar jaar terug in Nijmegen, dream on! Ze waren zeker goed, maar beter als Radiohead zeker niet...
quote:Dat is meer een kwestie van smaak denk ik
Op donderdag 17 april 2003 15:51 schreef Z het volgende:
The Mars Volta - Red Hot Chili Peppers. Ik was er niet, maar zie liever The Mars Volta dan de RHCP!
Ook Antiflag was toen trouwens beter
quote:Dat is!
Op donderdag 17 april 2003 15:52 schreef MrTorture het volgende:[..]
Dat is meer een kwestie van smaak denk ik
(net als veel anderen in dit topique)
NP was lekker enthousiast, zetten de zaal op z'n kop. Beatnuts waren daarna bijna slaapverwekkend (en ongelooflijk kort).
quote:Jij bent niet goed wijs! De Peppers zijn zwaar goed terwijl The Mars Volta echt 3 x nix is
The Mars Volta - Red Hot Chili Peppers. Ik was er niet, maar zie liever The Mars Volta dan de RHCP!
quote:Zekersteweten! Supergrass was subtiel, pittig, heftig. FF waren vooral hard en plat. Jammer, want ik vind de FF wel een gave band. Wie weet maken ze het een andere keer goed.
Op woensdag 16 april 2003 11:40 schreef Neilza het volgende:
Supergrass was bijna beter dan de Foo Fighters in december...
The Dillinger Escape Plan in het voorprogramma van SOAD in die Heiniken zooi.
Maar goed dat DEP speelde, anders was het weggegooid geld geweest.
quote:Ik heb net een stukje geluisterd naar the mars volta.
AF-GRIJ-SE-LIJK
Dit gaat werkelijk nergens over.
Een andere keer was een concert van Johan in het Patronaat in Haarlem. Johan zelf vond ik plichtmatig, saai en slaapverwekkend spelen, terwijl het voorprogramma (waarvan de naam mij ontschoten is) meer dan goed was.
quote:Oeioei. Moeilijk wat je daar zegt. Abdominal & DJ Format waren zéker erg vet, maar J5 zette wel een érg vette show neer daarna hoor.
Op woensdag 23 april 2003 00:04 schreef IsaacD het volgende:
Hmmm ik zit te twijfelen maar ik vond Ab Dominal & Dj Format wel een geweldig voorprogramma bij Jurassic 5. Ik kreeg echt die smile niet van mijn bek toen Ab Dominal die heerlijke rhymes [ en chips trouwens ] ala De La Soul style het publiek het publiek in gooide. Jurassic 5 was helemaal niet slecht hoor daar niet van, alleen vond ik Ab Dominal & Dj Format misschien toch een tikje beter. Moeilijke afweging..
Het was gewoon een goede avond .
quote:Geluid schijnt daar altijd zo bagger te zijn, ik ga d'r echt niet meer naar toe. Maar dat het geluid minder was, werd totaal gecompenseerd door die podiumpresentatie van die gasten... Zo energiek en dan nog zo strak spelen... Holy shit !
Op woensdag 23 april 2003 00:09 schreef FLIPNEUS het volgende:
En The Dillinger Escape Plan blies SoaD inderdaad van het podium, jammer dat het geluid zo bagger was.
Ik ga zo naar Ceasar met Magnapop in het voorprogramma. Het zou kunnen dat ik Magnapop beter vind. Daar bericht ik nog wel ff over.
De hoofdact moest nog beginnen, maar het dak van de Ahoy was er al af! Het was helemaal oke toen hij helemaal naakt aan het einde van het RHCP optreden Flea (bijna het hele optreden ook naakt) een verjaardagstaart kwam brengen. Was echt een super avond (gelukkig heb ik nog een goede opname van dit peppers optreden , helaas niet van Moby).
[Dit bericht is gewijzigd door raampie1 op 30-04-2003 23:54]
quote:Ik vond Donots een baggerband en ik ben al niet zo`n fan van Anti-Flag, dat werd ook maar even bevestigd...Millencolin daarentegen speelde een puike show. Ik heb ze daarna ook nog backstage ontmoet en handtekeningen op m`n Millencolin T-shirt laten zetten. Ik heb ze ook een Add Renaline demo gegeven. Die zouden ze in de bus draaien zeiden ze. Achteraf hoorde ik dat dat ook de enige demo was die ze ook daadwerkelijk meegenomen hadden.
Op donderdag 17 april 2003 15:55 schreef BigBear het volgende:
The Donots in het voorprogramma van Millencolin afgelopen jaar in 013. Die gasten gaven een goede show en stonden lekker energiek te spelen, terwijl Millencolin rustig z'n setje speelde zonder enige vorm van show....Ook Antiflag was toen trouwens beter
quote:ontzettend mee eens!
Op woensdag 16 april 2003 11:37 schreef MrTorture het volgende:
...
Symphony X voor Stratovarius
quote:Ja maar queensyche is ook
Op woensdag 16 april 2003 11:38 schreef Litpho het volgende:
Volgens een goede vriend van me: Queensrÿche als voorprogramma van Bon Jovi in 1986.
quote:Was dat in 1994?
Op woensdag 30 april 2003 23:48 schreef raampie1 het volgende:
Moby in 1995 als voor programma van de RHCP was niet zozeer beter, maar wel een echte verrassing. Ik kon hem toen alleen van zijn dance nummer en was/ben bepaald geen liefhebber van zijn grootste hit GO. De Peppers waren toen zoals verwacht top, maar Moby, in zijn punkrock periode, was live een echte sfeermaker: veel grapjes, super goed optreden en vette uitvoeringen van zijn bekende dance nummers.De hoofdact moest nog beginnen, maar het dak van de Ahoy was er al af! Het was helemaal oke toen hij helemaal naakt aan het einde van het RHCP optreden Flea (bijna het hele optreden ook naakt) een verjaardagstaart kwam brengen. Was echt een super avond (gelukkig heb ik nog een goede opname van dit peppers optreden
, helaas niet van Moby).
edit: toch in 1995...ff opgezocht:
quote:
Red Hot Chili Peppers
Flea's Birthday Suit Ahoy, Rotterdam,
16-10-1995.The Netherlands01. Give it Away
02. Suck My Kiss
03. Aeroplane
04. Warped
05. Walkabout
06. Baclwoods
07. My Friends
08. Sweet Home Alabama
09. Coffee Shop
10. Sound and Vision
11. Higher Ground
12. Hey Joe
13. Transcending
14. Pea
15. One Big Mob
16. Under the Bridge
17. Me and My Friends
[Dit bericht is gewijzigd door Kanis op 01-05-2003 10:47]
quote:Dat is een dure hobby, en ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat jullie dan tevreden waren met het geluid.
Op donderdag 1 mei 2003 10:40 schreef Gert het volgende:
In het Gelredome. Kelis, als voorprogramma van U2. We houden niet van U2, dus we zijn na Kelis weggegaan.
quote:Hey koel... RHCP met dave navarro dus
Op donderdag 1 mei 2003 10:39 schreef Kanis het volgende:[..]
Was dat in 1994?
Ik was er iig ook bij...m'n eerste concert !
Inmiddels heb ik RHCP al een keer of 5 gezien...vond Moby destijds wel het beste voorprogramma!edit: toch in 1995...ff opgezocht:
[..]
quote:Goede gitarist!
Op donderdag 1 mei 2003 10:56 schreef D3nn15 het volgende:[..]
Hey koel... RHCP met dave navarro dus
Hoe was dat live?
quote:En toch he die One Hot Minute cd draai ik best regelmatig
Op donderdag 1 mei 2003 11:05 schreef Kanis het volgende:[..]
Goede gitarist!
Toch ben ik blij dat John Frusciante (alweer een tijdje) terug is!
Ja ok john heerst wel
quote:Niet slecht voor een eerste concert. Ik had de ze daarvoor al een aantal keer live gezien (ben inmiddels de tel kwijt) en dit vond ik toch wel een van hun beste optredens. Daarna ook Moby gaan volgen en eerlijk gezecht vond ik hem hier toch wel op zijn best en leukst (was net een stand-up comedian, veel gelachen tussen de nummers door!). Laatste keer was een superstrak en goed klinkend concert, maar net wat minder plezierig.
Op donderdag 1 mei 2003 10:39 schreef Kanis het volgende: Ik was er iig ook bij...m'n eerste concert !
Inmiddels heb ik RHCP al een keer of 5 gezien...vond Moby destijds wel het beste voorprogramma!
quote:Goed! Ik heb ze met drie gitaristen gezien en John vind ik echt een soort gitaargod, maar ook Dave vond ik erg lekker spelen.
Op donderdag 1 mei 2003 10:56 schreef D3nn15 het volgende: Hey koel... RHCP met dave navarro dusHoe was dat live?
![]()
quote:Yep, echt een super goede cd! Anders, donkerder, gevaarlijker en minder swingend dan voorheen. Maar ook een van mijn favoriete Peppers cd's. Smaken verschillen, maar ik vind hem
Op donderdag 1 mei 2003 11:07 schreef D3nn15 het volgende:En toch he die One Hot Minute cd draai ik best regelmatig![]()
Kane vind ik opzich nog niet zo heel verkeerd. Maar Ivar vind ik persoonlijk iets aantrekkelijker, meer variatie in het genre funk/soul
Maar ja, Kiss had dat wel meer in Nederland.
quote:Ook na Iron Maiden ging een deel van het publiek weg. Het niet opgemaakte deel van het publiek
Op woensdag 16 april 2003 11:48 schreef qltel het volgende:
Bekend verhaal was Vandenberg als voorprogramma van Kiss. Op een gegeven moment gingen de bezoekers zelfs weg na vandenberg
quote:haha dude... helemaal mee eens
Op vrijdag 16 mei 2003 00:08 schreef smegmakrijger_3d het volgende:
4 Fridges in het vp van Belvedere, damn die kerels speelden ze er finaal uit, onmogelijk maar waar!
quote:OMFG!!!
In het Gelredome. Kelis, als voorprogramma van U2. We houden niet van U2, dus we zijn na Kelis weggegaan.
Over smaak valt niet te twisten zeggen ze, maar Kelis????? Ik heb nog nooit zo'n WAAR-DE-LOOS voorprogramma gezien dan bij dat concert, we hebben staan boeroepen, met witte zakdoekjes gezwaaid en weet ik veel wat nog meer. Wat een KUT band is dat zeg. Dat domme geschreeuw en die verschrikkelijke verkrachting van "smells like teen spirit" op het laatst .
<---- en die smiley gebruik ik niet vaak.
U2 .
quote:OMF
Op zondag 27 juli 2003 12:41 schreef Kiff het volgende:
Static X voor Kittie
quote:hee! Daar was ik ook!
Op woensdag 30 april 2003 23:48 schreef raampie1 het volgende:
Moby in 1995 als voor programma van de RHCP was niet zozeer beter, maar wel een echte verrassing. Ik kon hem toen alleen van zijn dance nummer en was/ben bepaald geen liefhebber van zijn grootste hit GO. De Peppers waren toen zoals verwacht top, maar Moby, in zijn punkrock periode, was live een echte sfeermaker: veel grapjes, super goed optreden en vette uitvoeringen van zijn bekende dance nummers.De hoofdact moest nog beginnen, maar het dak van de Ahoy was er al af! Het was helemaal oke toen hij helemaal naakt aan het einde van het RHCP optreden Flea (bijna het hele optreden ook naakt) een verjaardagstaart kwam brengen. Was echt een super avond (gelukkig heb ik nog een goede opname van dit peppers optreden
, helaas niet van Moby).
quote:Heb je dat laatste nummer van dat wijf nog gehoord.. Ik nauwelijks. Ik moest met 15.000 anderen over haar verkrachting van een nummer van Nirvana heenkomen...
Skid Row was voor mij duidelijk de betere (en heel veel met mij)
quote:Hetzelfde was het geval bij Krezip, The Sheer was ook daar het voorprogramma en die vond ik vele malen leuker dan Krezip zelf (niet dat ik een grote fan ben trouwens).
Op woensdag 16 april 2003 11:36 schreef Fogerty het volgende:
Geinspireerd door het topic van calvobbes over support-acts nu deze: heb jij weleens meegemaakt dat tegen al je verwachtingen in het voorprogramma veel beter was dan de hoofdact? Ik geloof dat nogal mensen dat hadden met Sigur Ros in het voorprogramma van Radiohead een paar jaar geleden in Nijmegen, maar goed, daar was ik zelf niet bij dus ik weet niet of ze gelijk hadden.Ik had het laatst heel sterk met The Sheer in het voorprogramma van Johan. Wat een feestje maakte The Sheer ervan, en wat een slaapverwekkende vertoning was Johan daarna
John Fogerty (Singer en Songwriter van Creedence Clearwater revival) bij het optreden van Tina Turner. Tina viel toch wel wat tegen.
En dat in Groningen voor meer dan 65000 mensen.
Hoewel John als naam bij velen onbekend is kennen mensen vaak wel zijn hits: Bad moon rising, Proud Mary (gecovered door Tina Turner), Rocking all over the world (Later gecovered door Status Quo)
quote:Shit, dat geintje wou ik ook net maken.
Op dinsdag 29 juli 2003 22:44 schreef kroegtijger het volgende:
Kelly Osbourne in het voorprogramma van Robbie Williams
NOT!
Anyway, zoals wel meer mensen zeiden vond ik The Sheer ook beter in het voorprogramma dan het saaie Krezip. Verder vond ik The Vandals niet zo, maar het 2de voorprogramma wel. Ben de naam alleen ff kwijt.
quote:APC was toen echt veel en veel beter dan Deftones.. Verschil was erg groot imho
Op woensdag 29 oktober 2003 20:08 schreef Kopdans het volgende:
A Perfect Circle voor Deftones een aantal weken geleden.
Duidelijk wie de winnaar was voor mij, en niet alleen muzikaal maar ook het geluid was zwaar KUT bij Deftones (TE hard en onzuiver daardoor)
Een of andere vent, leek wel gewoon een van de straat geplukte straatmuzikant, met een gitaar, speelde daar voor bijna 1000 man solo op een accoustische gitaar! 1 woord: GE-WEL-DIG!! Gewoon Nederlandse, zelfgeschreven nummers, met wat Engels ertussendoor, helemaal goed!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |