abonnement Unibet Coolblue
pi_629517
Een paar maanden geleden was er een serie bij BNN over backpacken door Australië. Lijkt me ook wel wat. Een paar maanden door Australië reizen, hier en daar een beetje werken en zonder dat je weet wat er de volgende dag gaat gebeuren.

Heeft iemand dit wel eens gedaan of is het ook van plan? :d

Kiwi is er vanavond weer!!!
pi_629543
Hoi!
Goed idee!
Gaan!
Ben zelf van September '98 tot Mei '99 in Australie en Nieuw Zeeland geweest en het was echt onwijs gaaf!

Check m'n website voor een verslag:
http://home.kabelfoon.nl/~arofli/downunder.htm

Als je nog wat specifiekere vragen hebt, dan hoor ik het wel!

pi_629600
Duurt alleen nog wel een tijdje voor ik dat ga doen

Ben nu 17, zit volgend jaar pas in mijn examenjaar, wil daarna een jaar naar het buitenland, daarna studeren en dan heb ik er pas tijd voor (en mag ik ook pas).

Of ik kan het natuurlijk ook in de zomermaanden doen.

Ik ga strax ff je verslag lezen!!!

Hoeveel heeft het je gekost trouwens?

Kiwi is er vanavond weer!!!
pi_629653
Veel!
Maar ik heb dan ook amper gewerkt en alles gedaan dat ik wilde doen!
Gok dat het totaal bedrag (dus inclusief tickets, verzekeringen, materiaal, souvenirs, bus tickets en alle leuke dingen doen) toch wel richting de Fl 25.000 gaat.
Maar moet eerlijk toegeven dat ik het nooit heb nageteld.
En ik heb wel best veel dure dingen gedaan!
En ben blij dat ik ben geweest, want het was een fantastische ervaring!
pi_629662
Ik heb net het eerste stuk van je verslag gelezen. Kewl om te lezen!

Wordt wel sparen, maar gelukkig heb ik daarvoor nog een tijdje

Kiwi is er vanavond weer!!!
pi_629664
zow 25.000 'snie goedkoop. Maar dat backpacking lijkt me idd ook wel gaaf. Ik heb een keer een week gesurvivald in de ardennen, natuurlijk is dat heel anders, maar dat was ook ontzettend gaaf.
niemand sterft aan liefde...
pi_629683
Dan moet ik ook ff kijken of ik iemand ken die mee wil. In mijn eentje lijkt het me nl. toch een stuk minder leuk

Heb er nu al zin in!!!

Kiwi is er vanavond weer!!!
pi_629761
Rugzakken is echt cool

Bij mij blijft het meestal beperkt tot hooguit een week. Elk jaar een paar dagen door de Ardennen of Eifel en van de zomer ben ik met een vriendin een stukje door Engeland gaan lopen.
We hebben toen niet echt een enorme afstand afgelegd (vanuit Salisbury in zuidelijke richting gaan lopen, zoek maar op in je Bosatlas), maar wel erg genoten van de omgeving. Engeland is wel fokking duur , vooral het openbaar vervoer.

En altijd heb ik teveel spullen bij me, waardoor m'n rugzak altijd retezwaar is

rafraîchissant pour la gorge et le pharynx
pi_629787
Ik kan wel een stukje van mijn budget prijsgeven:

Ticket naar Australie en Nieuw Zeeland: Fl. 3000,-
Reisverzekering voor 8 maanden inclusief thuiskomst verzekering: Fl. 1000,-
Rugzak: Fl. 350,-
Sneldrogende afritsbare broek en Teva's: Fl. 350,-
En dan heb ik niet eens hele goede berschoenen gekocht, die ik achteraf gezien beter wel had kunnen kopen (ze zitten namelijk errug lekker!!).

Voor mijn busticket in Nieuw Zeeland was ik ongeveer Fl. 1000,- kwijt, maar dat was dan wel met stops op leuke en bijzondere plaatsen. Verder had ik redelijk beperkte tijd in Nieuw Zeeland en wilde ik geen risico's lopen door te gaan liften.

De Ayers Rock en Olga's tour kost ook zo'n A$ 300,- voor 3 dagen. Maar de enige andere methode was om dat met een auto te doen. Huren is te duur en zelf een auto kopen zag ik niet zo zitten vanwege de afstanden.

Voor de Kakadu tour moet je hetzelfde bedrag in gedachten nemen en zo gaat het dus heel hard met je geld!

Souvenirs lopen over het algemeen ook best wel op. Heb zelf 2 Aboriginal schilderijen gekocht voor zo'n Fl. 350,-, 2 opalen gekocht (vond het wel een leuk kadootje voor m'n moeder en wilde er zelf toch ook wel 1 hebben...) en dat was ook weer 400 piek. En zo blijf je door gaan!

Kortom: Ga hard werken, spaar veel geld en zorg dat je veel tijd hebt, zodat je in Australie ook genoeg tijd hebt om te werken.

Ik heb er op een bepaald moment bewust voor gekozen om zoveel mogelijk van het land te zien en te genieten. Had me namelijk bedacht dat ik in Nederland vast leuker werk kon vinden, wat ook nog bij mijn opleiding paste.
Was er namelijk ook van overtuigd dat die Ozzies niet zouden begrijpen wat HEAO Management Economie en Recht nu precies inhield en het fruitplukken had ik ook wel gezien na een klein weekje....

  maandag 8 januari 2001 @ 14:42:38 #10
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_631880
quote:
Op 07 januari 2001 21:32 schreef Soep v/d Dag het volgende:
Engeland is wel fokking duur , vooral het openbaar vervoer.
Absoluut, toen ik daar op school-werkweek was leek het net of de prijzen in guldens waren :/

We hadden wel met de hele klas een complete verdieping van een MacDonalds bezet en een reusachtige big mag verpakking-bouwwerk gemaakt

Down[br]Under
pi_631917
Australie is een erg duur land ga je daar in tegen naar Azie of Zuid Amerika is het een stuk goedkoper.

6 maanden Z.O. Azie heeft mij 7000 gulden gekost incl. retourticket. En dan heb ik daar alles gedaan wat ik wou. Niet gewerkt alleen maar een beetje rondgereisd. Maar niks echt gelaten om het geld. Je moet alleen geen hoge eisen aan een kamer ofzo gaan stellen. Maar zelfs dan denk ik dat als je heel luxe reist in een half jaar nooit heel veel meer dan 10000 uit kan geven. Maar dan moet je wel je best doen

Meeste geld ging bij mij nog op aan drank

pi_643381
Ik heb gisteren mijn allerbeste vriendinnetje uitgezwaaid. Ze gaat voor zeven maanden naar Thailand, Maleisie, Laos, Cambodja, Vietnam, Australie en Nieuw-Zeeland. Ze heeft zich gelukkig wel goed voorbereid (ik heb nog samen met haar goede wandelschoenen uitgezocht, duur!!!)en ze gaat samen met een vriendin maar het was toch wel even slikken gisteren op Schiphol. Gelukkig kunnen we af en toe mailen en stuurt ze per mail af en toe wat foto's.
Ik vraag me trouwens af hoe het met haar backpack gaat. Dat ding woog gisteren 14 kilo en ze kon nauwelijks de trap af komen... maar ja, dat zal ook wel wennen.
Ik ben erg benieuwd hoe ze het de komende maanden zal hebben!!!

Trouwens, het lijkt weer helemaal hip om te gaan backpacken, ik hoor niet anders om mij heen, merken jullie dat ook?

pi_657595
Kiwi,

Probeer deze site eens: http://www.bekpek.nl
en bezoek meetingpoints -> messageboard

Een van de messageboards is speciaal bedoeld om reisgenoten te vinden voor backpack trips. Ook elders op de site veel informatie.

pi_659807
quote:
Op 11 januari 2001 22:10 schreef Edis het volgende:
Dat ding woog gisteren 14 kilo en ze kon nauwelijks de trap af komen...

is dat alles?

rafraîchissant pour la gorge et le pharynx
pi_659940
quote:
Op 16 januari 2001 00:57 schreef jaco het volgende:
Kiwi,

Probeer deze site eens: http://www.bekpek.nl
en bezoek meetingpoints -> messageboard

Een van de messageboards is speciaal bedoeld om reisgenoten te vinden voor backpack trips. Ook elders op de site veel informatie.


Thanx!!!
Kiwi is er vanavond weer!!!
pi_659970
een goeie vriendin van mij gaat deze zomer naar Australie....en nu ben ik alvast wat info aan het verzamelen......

wie heeft er nog meer tips of links.....
alvast bedankt

Iedereen is uniek, behalve ik
pi_665939
Madcap, het hangt er een beetje vanaf wat ze allemaal al geregeld heeft! Maar hier wat tips:

Regel een Starterspack. Dit houdt in dat je wordt opgehaald van het vliegveld en je eerste 3 overnachtingen zijn geregeld. Verder wordt er gezorgd voor een postadres. Is bijzonder handig na zo'n lange vlucht.
Dit wordt o.a. aangeboden door
Australian Backpackers uit Schagen
Travel Active uit Venray
Wereld Contact reizen

Wat verder ontzettend handig is: een jeugdherbergen kaart. Je kunt kiezen uit de YHA (de australische NJHC, Nomads Backpackers
of de VIP Backpackers

Ik had zelf een YHA kaart, want de VIP Hostels waren de echte feesthostels met een bar erbij en dat betekent een hoop herrie als je wilt gaan slapen! Nomads is niet zo groot en heeft goede en minder goede hostels. YHA was over het algemeen vrij redelijk.

Bij hostels kun je trouwens ook vaak een baantje krijgen. Je werkt voor ze en krijgt gratis accomedatie over het algemeen en een bepaald bedrag per uur. Een vriend van mij heeft in Melbourne gewerkt bij de YHA en die betaalden best goed.

Werk is over het algemeen redelijk te vinden. Zeker als je in het fruitpluk seizoen zit. Hou er wel rekening mee dat fruitplukken niet leuk is en dat het best zwaar werk is. Je krijgt hiervoor het minimum loon (iets van A$ 10 per uur)

Rondreizen kun je op verschillende manieren in Australië. Ik heb zelf met de Greyhound/Skinny Dog bussen gereisd en dat was goed te doen. Was iets van A$ 600 kwijt voor een 10.000 km pas. En ik heb alle kilometers opgemaakt!
Een andere optie is de Oz Experience. Is leuk, maar ook weer een hoop feesten! Voordeel van Oz experience is dat ze op plaatsen komen waar je normaliter niet zo komt met de bus.
Wat ook een populaire optie is, is een auto kopen en dan het liefste een Ford Falcon! Hiervoor kun je kijken in je jeugdherberg of bijvoorbeeld bij het Travellers Contact Point.

Verder is het natuurlijk essentieel dat je een Lonely Planet of een Rough Guide in je bezit hebt! De sites zijn trouwens ook erg leuk en op de Torn Tree van Lonely Planet kun je ook heel veel informatie vinden!

Als je meer wilt weten hoor ik het wel!

[edit] linkjes liepen niet goed [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Liejannuh op 18-01-2001 11:17]

pi_666775
hey THX..Liejannuh.....

ze komt van de week nog ff kijken op het net voor info.....kan ik deze links wel ff in de favo's plaatsen

Bedankt ...en als er nog vragen zijn hoor je het wel

Iedereen is uniek, behalve ik
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')