abonnement Unibet Coolblue
pi_9285837
Fantastische humor zat erin!
Herinner me dat ik vaak hard heb moeten lachen! .
pi_9292666
Is de film nou ongeveer hetzelfde als de tekenfilmserie?

Oh, wat verlang ik ernaar om dit weer te zien zeg!!!!
Iemand....?

  vrijdag 21 maart 2003 @ 21:36:50 #28
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_9292694
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 21:35 schreef Smeich het volgende:
Is de film nou ongeveer hetzelfde als de tekenfilmserie?

Oh, wat verlang ik ernaar om dit weer te zien zeg!!!!
Iemand....?


We hebben het hier over de serie.
Er is geen avondvullende tekenfilm van met deze karakters.
Natuurlijk zijn er wel tal van andere (teken)films van de Tovenaar van Os...
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  vrijdag 21 maart 2003 @ 21:57:26 #29
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_9293058
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 21:35 schreef Smeich het volgende:
Is de film nou ongeveer hetzelfde als de tekenfilmserie?

Oh, wat verlang ik ernaar om dit weer te zien zeg!!!!
Iemand....?


De tekenfilm gaat gewoon verder, nadat Doortje terug is in de Kets.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_9889140
pi_9889167
Hallo! Ik ben echt al tien jaar op zoek naar deze tekenfilmserie!!! Ik heb VARA, Kindernet CINECLUB Koop-video(nu failliet) en telescreen en nog meer geschreven, en ze hebben me allemaal teleurgesteld, ze hadden de serie niet meer!! En degene die de serie naar nederland gebracht heeft is alllemaal falliet gegaan, dus ik vrees het ergste! De Nederlandse versie is verloren gegaan:N
Wel ga ik binnenkort een website maken over deze tekenfilmserie tovenaar van Oz! Ik heb namelijk toch iets ervan kunnen vinden, op rommelmarkten. En ik heb een goeie ruil gedaan met iemand die afleveringen op had genomen van TV (een stuk of 3 of 4). Zelf had ik al de eerste 5 afleveringen. Wist je dat er 52 afleveringen zijn?
Wanner ik de website ga maken is nog niet zeker ( op dit moment weinig tijd). Ik ben heel blij dat iemand hier de hele songtekst heeft op geschreven, want uit sommige zinnen kwam ik niet wijs uit!
pi_9890644
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 22:21 schreef Patch het volgende:
Doortje: Annelies Balhan (stem)
Blikkie Blikmans: Peter Lusse (stem)
Lappie Lapstok: onbekend...Met een zachte G
Droezel de Leeuw: Huib Rooijmans
He Patch,

Hoe kom je eigenlijk aan die informatie van de stemmen? Annelies Balhan wist ik wel omdat je die naam in de intro ziet staan, maar Peter Lusse (Eddie in vrienden voor het leven) als Blikkie en Huib Rooymans (meneer Harmsen uit Toen was geluk heel gewoon) als droezel, dat wist ik dus absoluut niet?

  zondag 20 april 2003 @ 05:26:35 #33
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_9891924
quote:
Op zondag 20 april 2003 01:16 schreef Apollin het volgende:

[..]

He Patch,

Hoe kom je eigenlijk aan die informatie van de stemmen? Annelies Balhan wist ik wel omdat je die naam in de intro ziet staan, maar Peter Lusse (Eddie in vrienden voor het leven) als Blikkie en Huib Rooymans (meneer Harmsen uit Toen was geluk heel gewoon) als droezel, dat wist ik dus absoluut niet?


Patch levert zijn stem aan de nasynchronisatie van tekenfilms voor de Nederlandse markt, en ik geloof dat het zijn hobby is om daar alles over te weten.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zondag 20 april 2003 @ 09:05:07 #34
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_9892069
quote:
Op zondag 20 april 2003 05:26 schreef victorinox het volgende:

[..]

Patch levert zijn stem aan de nasynchronisatie van tekenfilms voor de Nederlandse markt, en ik geloof dat het zijn hobby is om daar alles over te weten.


ja, dat zijn mijn woorden.
Dank je wel.

En niks te danken dat ik de tekst heb geplaatst.
Meer weten over deze serie? Dan hoor ik het wel...
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_9892098
Jaaaaa! Daar keek ik ook altijd naar! *Jeugdsentiment*
Met Doortje en Blikkie enzo. En die vogelverschrikker. En maar wandelen over dat gele bad. Die serie volgden mijn zussie en ik altijd trouw. Zijn trouwens heel wat afleveringen van gemaakt. 'k Weet niet eens zeker of ik het einde wel heb gezien..
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 20 april 2003 @ 09:28:51 #36
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_9892142
Het is wonderlijk hoe er altijd nog wel iemand is die iets kan opnoemen uit mijn jeugd, wat ik al helemaal vergeten was.

Top

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
  zondag 20 april 2003 @ 09:30:30 #37
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_9892146
het enige nadeel was dat er geen eind leek te komen aan die serie... ze bleef maar huppelen op dat gele pad, en toen ze eindelijk bij die tovenaar was aangekomen en via een luchtballon weer naar haar huis kon dacht je eindelijk: het is over, maar nee mevrouw ging met d'r hakjes klikken en was toen weer opnieuw in Oz.

Wat betreft nasynchronisatie: het is maar waar je aan gewend raakt. gerard Cox als Lucky Luke is onovertroffen en hoef ik echt niet in het Nederlands te horen, terwijl ik series als MASK, Transformers, GI Joe etc etc puur in het engels wil horen

Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_9905013
quote:
Op zondag 20 april 2003 09:05 schreef Patch het volgende:

[..]

ja, dat zijn mijn woorden.
Dank je wel.

En niks te danken dat ik de tekst heb geplaatst.
Meer weten over deze serie? Dan hoor ik het wel...


Nou, ik zou graag willen weten of de achtergrond muziek in de tekenfilm uit Nederland is, en door wie het melody van de intro heeft gemaakt?

Peter Lusse herken je vrij goed terug in de stem van Blikkie,
maar Huib Rooymans als Droezel? Da's een heel verschil met Meneer Harmsen?
(Droezel: Waarom zo'n haast, de laatste trein is toch al weg
Mr Harmsen: Tehehehe....HOPJES! ) Dan is ie ontzettend goed in stemmetjes! Doet ie niet ook de stem van Oom Hendrik? Want daar herken ik wel iets van hem?

Ik heb ook de Engelse versie, maar die vind ik toch zo walgelijk! Helemaal afgekort naar vier tekenfilms van 90 minuten. Ontzettend drukke stemmetjes en muziek, je word er gewoon zenuwachtig van! De nederlandse versie had iets rustgevends erin met ook leuke humor.

Blikke Bas vond ik ook erg leuk, waar hij Blikkie een Eikel noemt omdat hij hem belachelijk maakt.
Ik wou dat ik alle afleveringen had!

  zondag 20 april 2003 @ 23:23:25 #39
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_9905424
quote:
Op zondag 20 april 2003 23:09 schreef Apollin het volgende:

[..]

Nou, ik zou graag willen weten of de achtergrond muziek in de tekenfilm uit Nederland is, en door wie het melody van de intro heeft gemaakt?

Peter Lusse herken je vrij goed terug in de stem van Blikkie,
maar Huib Rooymans als Droezel? Da's een heel verschil met Meneer Harmsen?
(Droezel: Waarom zo'n haast, de laatste trein is toch al weg
Mr Harmsen: Tehehehe....HOPJES! ) Dan is ie ontzettend goed in stemmetjes! Doet ie niet ook de stem van Oom Hendrik? Want daar herken ik wel iets van hem?

Ik heb ook de Engelse versie, maar die vind ik toch zo walgelijk! Helemaal afgekort naar vier tekenfilms van 90 minuten. Ontzettend drukke stemmetjes en muziek, je word er gewoon zenuwachtig van! De nederlandse versie had iets rustgevends erin met ook leuke humor.

Blikke Bas vond ik ook erg leuk, waar hij Blikkie een Eikel noemt omdat hij hem belachelijk maakt.
Ik wou dat ik alle afleveringen had!


muziek is idd van NL komaf: Tony Dirne
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_9905432
Aan het eind van de hele serie is trouwens nog een andere tekst op de intro melody!
Nou, voor de liefhebber:

songtekst:

Ergens hoog in de lucht,
ben ik thuis in een zucht

maar nu ben ik voortaan,
van mijn vriendjes vandaan.

Refr.
Lappie, Blikkie, Droezel,
en ook blikke Bas.
Vriendschap trek je niet uit,
als een oude jas.
Denk nou niet, dat ik dit alles
zo vergeet,
al die dolle avonturen bij de vleet!

't is voorbij,
voor ons allemaal.
Dit is echt het einde van het verhaal.

  zondag 20 april 2003 @ 23:26:02 #41
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_9905502
oohw ja, werd tot vervelens aan toe uitgezonden op kindernet 11 jaar geleden ofzo, maar was wel heel mooi om te zien
Era Vulgaris
pi_9906431
quote:
Op zondag 20 april 2003 23:23 schreef Patch het volgende:

[..]

muziek is idd van NL komaf: Tony Dirne


Nog een vraag: ik weet niet of je alles weet, maar de engelse versie heeft een hele andere Intro dan de nederlandse versie (dan bedoel ik de beelden, niet de muziek).
weet je wel de nederlandse, met de bekende karakters in witte vlakken heen en weer bewegend voor een baby blauwe achtergrond.

De engelse is met computer animatie uit de 80's Stelde nog niet veel voor. Maar dan zie je de boerderij van doortje en dan een landschap met wervelwind op het gele pad, met twee vlakken met fragmenten uit de serie en zo, met de songtekst "Do you believe in magic"

Ik weet niet welke ze in Duitsland gebruikt hebben of in frankrijk, of spanje. In die talen heb ik ze nooit gezien maar ik weet wel hoe ze de serie noemen in andere landen:

Duitsland: Im land des zauberers von Oz
Frankrijk: Le magicien d'Oz
Spanje: El mago de Oz
Italie: Nel regno di Oz
Japan: Ozno mahotsukai
Ja en in America dus, The wonderful wizard of Oz!

Maar nu dwaal ik weer af!

Weet jij waar die Nederlandse (beelden) Intro vandaan komt?

pi_9926595
By the way!
Als iemand afleveringen heeft ook in een andere taal dan Nederlands en je wil ze kwijt of bent in staat te kopieren, laat 't me even weten.
  maandag 12 mei 2003 @ 18:06:48 #44
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_10380390
quote:
Op zondag 20 april 2003 23:23 schreef Apollin het volgende:
Aan het eind van de hele serie is trouwens nog een andere tekst op de intro melody!
Nou, voor de liefhebber:

songtekst:

Ergens hoog in de lucht,
ben ik thuis in een zucht

maar nu ben ik voortaan,
van mijn vriendjes vandaan.

Refr.
Lappie, Blikkie, Droezel,
en ook blikke Bas.
Vriendschap trek je niet uit,
als een oude jas.
Denk nou niet, dat ik dit alles
zo vergeet,
al die dolle avonturen bij de vleet!

't is voorbij,
voor ons allemaal.
Dit is echt het einde van het verhaal.


Ik ken alleen die laatste zin nog met de melody en ik zie ook nog wat beelden voor me daarvan.
Krijg er kippenvel van
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_10380958
Apollin,

heb jij misschien zelf de mogelijkheid om te kopieren? Ik wil echt zo graag afleveringen hebben hiervan! Noem je prijs!

En weet iemand waar ik het liedje kan bemachtigen!!??

quote:
Op zondag 20 april 2003 09:05 schreef Patch het volgende:
.
Meer weten over deze serie? Dan hoor ik het wel...
Ja, heb jij m!?
  maandag 12 mei 2003 @ 18:41:46 #46
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_10381130
quote:
Op maandag 12 mei 2003 18:32 schreef Smeich het volgende:
Apollin,

heb jij misschien zelf de mogelijkheid om te kopieren? Ik wil echt zo graag afleveringen hebben hiervan! Noem je prijs!

En weet iemand waar ik het liedje kan bemachtigen!!??
[..]

Ja, heb jij m!?


Ik heb alleen de eerste band met daarop de eerste 3 afleveringen, that's it...
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_12020358
heey mensen!

eindelijk heb ik IETS gevonden over OZ. het feit dat jullie erover praten. ik was ook van plan kindernet of zo te bellen, maar is dat niet opgeheven? en ik zag dat iemand een plaatje van de serie liet zien, maar dat is de oude versie. die nieuwe versie is inderdaad prachtig en ik vind het heel jammer dat het nooit meer uitgezonden is. kinderen van nu weten inderdaad niet wat ze missen. tegenwoordig zijn het allemaal flutseries die ze laten zien op de kinderkanalen. Damn. ze moeten die serie op dvd uitbrengen.

  vrijdag 25 juli 2003 @ 20:58:43 #48
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_12020606
Alleen de gedachte aan die humor van die serie doet me al weer glunderen! Laten we een petitie opzetten en die sturen we naar alle importeurs en zenders in Nederland

p.s. Vrouwtje theelepel was ook Super!

Ik begin wel.
- chocolatemoeze

Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_12616173
Hoe mooi was die serie dan! en het duurde ook echt een jaar lang ofzo, 52 afleveringen genieten

gegroet!
Maarten

pi_12617721
Oh ineens weet ik het allemaal weer!, de reis van Doortje (met hondje Toto) over het pad met de gele steentjes, en altijd vol tegenslagen en gevaren die vaak erg spannend waren, zoals een veld met levende zonnebloemen; een enorme spin in het bos; de kabouterkoning (die niet tegen eieren kon) met zijn pad-monster en zijn steenvretende worm; de heks die door slaven een supergroot paleis liet bouwen (en niet tegen water kon); de holle blik stem van blikkie blikmans; de 'opgeblazen poes' droezel de leeuw; lappie die graag hersens wilde hebben, hij was gedurende de hele serie geloof ik een van de slimmere figuren, maar als hij zich realiseerde dat hij geen hersens had was hij meteen helemaal dichtgetimmerd, hahaha

Gegroet!
Maarten

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')