abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 januari 2003 @ 10:57:06 #1
27138 rbman
Image the result
pi_8022634
Poll: Voorspel wie morgen de grootste partij zal worden
  • CDA
  • ChristenUnie
  • D66
  • Groenlinks
  • Leefbaar Nederland
  • Lijst Pim Fortuyn
  • PvdA
  • SP
  • SGP
  • VVD

  • Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier

    Suc6

    Homepage
    AT YOUR SERVICE !
      dinsdag 21 januari 2003 @ 10:58:49 #2
    45173 Sickie
    Nr. 1 infidel
    pi_8022658
    Ik vrees de PvdA. Ik heb mijn hoop echter gevestigd op de zwevende kiezer.
    Say your prayers
    pi_8022680
    vvd gaat lekker! NOT.

    Stem Groenlinks.

      dinsdag 21 januari 2003 @ 11:01:17 #4
    31245 nonzz
    parttime lilliputter
    pi_8022693
    Ik denk (en hoop als ik tussen CDA en PvdA moet kiezen) PvdA. Toch heb ik in de poll hierboven tegen beter weten in D66 gestemd

    [Dit bericht is gewijzigd door nonzz op 21-01-2003 11:04]

    lege ton
    pi_8022695
    quote:
    Op dinsdag 21 januari 2003 11:00 schreef achterop23 het volgende:
    vvd gaat lekker! NOT.

    Stem Groenlinks.


    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_8022698
    Het is amper te voorspellen, maar ik hoop op PvdA.
    pi_8022699
    quote:
    Op dinsdag 21 januari 2003 11:00 schreef achterop23 het volgende:
    vvd gaat lekker! NOT.

    Stem Groenlinks.


    He jah, help het land nog verder naar de klote
    pi_8022708
    quote:
    Op dinsdag 21 januari 2003 11:02 schreef erikh het volgende:

    [..]

    He jah, help het land nog verder naar de klote


    Mag iedereen in deze democratie misschien zelf even zijn keuze bepalen?
      dinsdag 21 januari 2003 @ 11:03:00 #9
    12221 Tijn
    Powered by MS Paint
    pi_8022719
    Zoals de peilingen er nu voorstaan idd PvdA.

    Kben benieuwd hoe betrouwbaar die peilingen uiteindelijk blijken te zijn

    pi_8022733
    quote:
    Op dinsdag 21 januari 2003 11:02 schreef Luigi het volgende:

    [..]

    Mag iedereen in deze democratie misschien zelf even zijn keuze bepalen?


    Ja hoor, alleen heeft 'links' daar soms wat moeite mee.

    Maar als iemand het land naar de klote wil, dan mag hij dat best zelf bepalen van mij!

    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_8022750
    quote:
    Op dinsdag 21 januari 2003 11:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

    [..]

    Ja hoor, alleen heeft 'links' daar soms wat moeite mee.

    Maar als iemand het land naar de klote wil, dan mag hij dat best zelf bepalen van mij!


    Volgens mij was het toch echt een rechs figuur. Word trouwens kotsmisselijk van iedereen hier die vooral het verschil tussen links en rechts probeert te polariseren alsof het niks is. Ook jij doet er weer net zo hard aan mee, terwijl er geen enkele aanleiding voor is in dit topic. Respect moet van twee kanten komen.
    pi_8022751
    quote:
    Op dinsdag 21 januari 2003 11:02 schreef Luigi het volgende:

    [..]

    Mag iedereen in deze democratie misschien zelf even zijn keuze bepalen?


    tuurlijk, maar ga dan niet STEM Groenlinks in je post zetten.

    Iedereen mag het toch zelf bepalen, hoeft hij niet op te roepen om groen links te stemmen. Ik zet toch ook niet in mijn post STEM VVD

    [Dit bericht is gewijzigd door erikh op 21-01-2003 11:07]

    pi_8022767
    quote:
    Op dinsdag 21 januari 2003 11:05 schreef Luigi het volgende:

    [..]

    Volgens mij was het toch echt een rechs figuur. Word trouwens kotsmisselijk van iedereen hier die vooral het verschil tussen links en rechts probeert te polariseren alsof het niks is. Ook jij doet er weer net zo hard aan mee, terwijl er geen enkele aanleiding voor is in dit topic. Respect moet van twee kanten komen.


    Inderdaad. Maar maak dat antifa en co maar eens duidelijk...
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_8022768
    quote:
    Op dinsdag 21 januari 2003 11:05 schreef Luigi het volgende:

    [..]

    Volgens mij was het toch echt een rechs figuur. Word trouwens kotsmisselijk van iedereen hier die vooral het verschil tussen links en rechts probeert te polariseren alsof het niks is. Ook jij doet er weer net zo hard aan mee, terwijl er geen enkele aanleiding voor is in dit topic. Respect moet van twee kanten komen.


    Ho ff, een verschil in mening over de partij waar je op gaat stemmen heeft helemaal niks te maken met wel of geen respect voor elkaar hebben
    pi_8022773
    quote:
    Op dinsdag 21 januari 2003 11:02 schreef erikh het volgende:

    [..]

    He jah, help het land nog verder naar de klote


    Sorry? Alles beter dan de rechtse partijen CDA VVD etc
      dinsdag 21 januari 2003 @ 11:06:41 #16
    31245 nonzz
    parttime lilliputter
    pi_8022778
    quote:
    Op dinsdag 21 januari 2003 11:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

    [..]

    Ja hoor, alleen heeft 'links' daar soms wat moeite mee.

    Maar als iemand het land naar de klote wil, dan mag hij dat best zelf bepalen van mij!


    Waarom eindigd bijna elke politieke discussie hier in een links-rechts discussie? Ik denk dat in geen van beide gevallen (links of rechts kabinet) Nederland naar de klote gaat, maar ik weet wel wat ik het liefst zou hebben.
    lege ton
      dinsdag 21 januari 2003 @ 11:07:12 #17
    28034 jellyrose
    BoggleMeister
    pi_8022789
    Net zoals in '98 stem ik weer op PvdA.

    Toen om de VVD er van te weerhouden de grootste te worden , nu om een coalitie van CDA/VVD te voorkomen.

    Tactische stem dus.

    Thoughts arrive like butterflies.
    Red de zeehond!
    pi_8022802
    quote:
    Op dinsdag 21 januari 2003 11:06 schreef erikh het volgende:

    [..]

    Ho ff, een verschil in mening over de partij waar je op gaat stemmen heeft helemaal niks te maken met wel of geen respect voor elkaar hebben


    Er klonk bijzonder weinig respect door in jouw eerste reactie. Maar goed. Respect hebben voor elkaar is OOK respect hebben voor elkaars keuze. Ook al stem jij CP, als jij dat weet te beargumenteren, en het is een keuze waar jij achter kunt staan, kan ik daar alle respect van de wereld voor opbrengen, ook al zou het mijn allerlaatste keuze zijn.
    pi_8022810
    quote:
    Op dinsdag 21 januari 2003 11:06 schreef nonzz het volgende:

    [..]

    Waarom eindigd bijna elke politieke discussie hier in een links-rechts discussie? Ik denk dat in geen van beide gevallen (links of rechts kabinet) Nederland naar de klote gaat, maar ik weet wel wat ik het liefst zou hebben.


    Ik denk dat met een echt links kabinet het land naar de klote gaat.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_8022813
    Ik hoop PvdA maar vrees CDA
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_8022815
    quote:
    Er klonk bijzonder weinig respect door in jouw eerste reactie. Maar goed. Respect hebben voor elkaar is OOK respect hebben voor elkaars keuze. Ook al stem jij CP, als jij dat weet te beargumenteren, en het is een keuze waar jij achter kunt staan, kan ik daar alle respect van de wereld voor opbrengen, ook al zou het mijn allerlaatste keuze zijn.
    Ik stem dus VVD omdat die nog steeds de beste partij is als het om de financieen gaat en zij tenminste de wet willen aanhouden, dat gedoogbeleid is belachelijk maar precies wat links nog steeds wil.

    Waar het mij om ging is dat meneer gaat lopen schreeuwn dat iedereen groen links moet stemmen terwijl lang niet iedereen het daar mee eens is.

    Ga ff lekker ergens anders oproepen om op een bepaalde partij te stemmen

    pi_8023028
    Hier al net zoveel mensen die niet nadenken als op andere fora en in de peilingen

    Hoe kan iemand die beschikt over enige verstandelijke vermogens nu stemmen op de PvdA? Die denken binnen een maand weer dat ze de dienst kunnen uitmaken in Nederland, (zie dat getouwtrek om een naam los te krijgen uit de mond van dhr. Bos; 'Nee, daar hebben jullie nog geen recht op'..) En dan gaat het nóg verder bergafwaards..

    Iedereen met maar een greintje verstand stemt op een partij die niet keihard liegt over van alles en nog wat (zie de kranten van de afgelopen week) en die ook plannen heeft die daadwerkelijk te verwezenlijken zijn.

    Ook moet het maar eens doordringen tot de linkse mensen hier en in de politiek, dat de 'multiculturele samenleving' (heb jij ook al een knuffel-turk of een troetel-marokkaan?) een grote flop is, en dat we nog tijd genoeg hebben om dit weer recht te zetten - indien we vanaf nu onze poot keihard stijf houden en niet langer fungeren als het walhalla voor asiel- en andere gelukzoekers.

    Bovendien moeten we eindelijk af van die onzin van één gedetineerde per cel (iets waar de PvdA stug aan vast wil houden 'want gedetineerden hebben ook recht op privacy')
    Moet je voor de lol eens in een verzorgingstehuis gaan kijken; vier tot zes mensen op een kamertje is geen uitzondering! Waarom kan dat in de moderne hotels die wij gevangenis noemen dan niet?!

    Ook is het tijd eindelijk iets te doen aan de veel te lage straffen in Nederland, net zoals aan de maximum straf. Een mínimum straf zou veel beter zijn - gedetineerden standaard vrijlaten na uitzitten van 3/4 van de straf is natuurlijk belachelijk!

    Nu wil ik niet beweren dat Nederland geen mensen meer moet opnemen die écht hulp nodig hebben, maar flink de rem erop kon wel eens verstandig zijn. Natuurlijk hebben mensen recht op een veilige opvang, maar waarom moet Nederland daar dan voor opdraaien? Tijd voor de invoering van tentenkampen, bewaakt & omheind net als in Australië denk ik; misschien dat de situatie in het thuisland dan plotseling iets minder nijpend is... En ze besluiten om dan maar niet hierheen te komen.

    Kunnen we van het uitgespaarde geld mooi weer de staatsschuld af gaan betalen!
    A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
    -
    Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
    -
      dinsdag 21 januari 2003 @ 11:20:29 #23
    24878 kwib
    Respondentenleverancier
    pi_8023073
    De PvdA zal wel de grootste worden. Zolang dit maar gebeurt met stemmen van de SP en GL vind ik het als VVD'er prima.

    Van het CDA kan ik echt geen hoogte krijgen. Ik heb geen flauw idee wat hun standpunten zijn, ook al heb ik toch aardig wat debatten gevolgd. De grootste partijen zijn al jaren de PvdA, CDA en VVD en dat zal in wisselende verhoudingen nog wel een aantal jaren cq decenia zo blijven. Dus ik maak me geen zorgen

    Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
    Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
    pi_8023097
    quote:
    Op dinsdag 21 januari 2003 11:18 schreef SadKingBilly het volgende:
    Hier al net zoveel mensen die niet nadenken als op andere fora en in de peilingen

    Hoe kan iemand die beschikt over enige verstandelijke vermogens nu stemmen op de PvdA?
    De rest ga ik dus geeneens lezen. Ik kan verdomde goed zelf uitmaken waar ik op stem, daar heb ik jou ECHT niet voor nodig. Om dan iemand bij voorbaat te bestempelen als achterlijk, niet nadenkend, etc is echt heeeeel kansloos.

    Elke mening is prima, zolang het maar de jouwe is? Zoiets?

    pi_8023288
    Neuh, elke mening is prima, zolang het dit land niet nog verder naar de verdommenis helpt..

    En geloof me, nog eens 4 jaar links kan de economie van Nederland écht niet hebben! En ga nu niet denken dat dit een oproep was om rechts te stemmen ofzo (hoewel ik dat zelf wel doe, ja) maar om eens na te denken over wat de PvdA allemaal nú al denkt te kunnen maken.

    Geen antwoord geven op belangrijke vragen, rommelen met cijfers, touwtrekken om de nu al verwachte zetels.. Kortom alles waarvoor de LPF vorig jaar keihard afgezeken werd - maar nu een linkse partij hetzelfde doet hoor ik er niemand over?! (nou ja, op zalm na dan, en af en toe harry potter )
    A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
    -
    Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
    -
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')