abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 december 2002 @ 16:03:34 #51
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7389521
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 16:02 schreef Kleintje het volgende:
Men neme kleine garnaaltjes, bieslook, koksroom (of gewoon pure room maar koksroom is minder vet), knoflook en een stokbrood.

Pers wat knoflook uit, flikker dit in een koekepan, bak het even aan met wat olijfolie, gooi de garnaaltjes erbij, even snel aanbakken, de koksroom erbij, even laten aanstaan, wat bieslook er doorheen en klaar is kees! Heerlijk om te eten met stokbrood. Lekker dopen in de saus!


Klinkt ook wel lekker
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_7389605
Simpel maar lekker:

potje doperwten, 300 gram gehakt, fles pittige chilisaus, pak aardappelpuree (+ hetgeen wat nodig is om dit te maken), paar plakjes kaas, paneermeel, ovenschaal en een oven.

Rul het gehakt, gooi er behoorlijk wat chilisaus op. Eventueel wat uienpoeder en wat knoflook door persen. Gooi dit in de ovenschaal.

Laat het vocht van de doperwten weggaan, gooi de rauwe doperwten bovenop het gehakt.

Maak de aardappelpuree, gooi dit op de doperwten, beetje paneermeel + de plakjes kaas erop en smijt dit ongeveer een kwartier in de oven!

Smullen maar!

pi_7389656
Zin in wat zoets maar ben je een soort aan de lijn?

Appel schillen, in stukjes doen, banaantje in stukjes, mandarijn in stukjes (en zo kan je er nog meer fruit bij gooien)
Even in de koekepan, beetje kaneel er overheen, beetje poedersuiker en een beetje ongezoete pure cacao!

Smullen maar

pi_7389674
Weet iemand nog een snel 1 persoons recept?
Ik moet straks vroeg wg en moet dus snel iets te eten maken. Ik heb geen zin om boodschappen te gaan doen dus het liefst ingrediėnten die de meeste mensen (ik dus vooral) gewoon in huis hebben.
Vorige week had ik een broodje ei, maar dat is zo saai
pi_7389723
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 16:08 schreef Bigbagbog het volgende:
Weet iemand nog een snel 1 persoons recept?
Roep even snel wat je in huis hebt?
pi_7389783
Favoriet van mij:
Ei met troep!

Hier gaat alles in wat ik in huis heb.

Kluts wat eieren in een schaaltje. Beetje ketjap, chilisaus (de pittige, niet de zoete), worchestersaus, augurk, zilveruitjes, stukjes ham, geraspte kaas en wat paprikapoeder!

Ik maak hier roereieren van. Heerlijk op brood.
Erg lekker met gebakken uitjes of met seroendeng (cocos + pinda's in potje van conimex)

pi_7389807
Niet veel aan vlees, wel wat groenten (tomaat, komkommer, wortel, ui), veel kruiden (HEEL veel) en wat sauzen. Ook wel kaas enzo. Valt vast wel iets lekkers mee te maken .. eventueel ook met ei .. of met brood. Heb trouwens ook nog bruine bonen
pi_7389845
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 16:14 schreef Bigbagbog het volgende:
Niet veel aan vlees, wel wat groenten (tomaat, komkommer, wortel, ui), veel kruiden (HEEL veel) en wat sauzen. Ook wel kaas enzo. Valt vast wel iets lekkers mee te maken .. eventueel ook met ei .. of met brood. Heb trouwens ook nog bruine bonen
Zie bovenstaand recept.
Met wat sauzen en kruiden kom je een eind.
Tomaat er doorheen is ook erg lekker!
pi_7389976
Hurrie Smurrie(rare naam maar wel )

Nasi/bami vlees marineren met vleeskruiden(no1 van Maggi) en kipkruiden, snufje oregano.
Vlees bakken in olie of vloeibare boter totdat het bruin is.
Daarna een roerbakpakket of nasi of bamipakket meefruiten met het vlees.
Even de deksel op de pan en een klein beetje water om de groenten gaar te stomen.(min of 10)
Intussen bak je een zak aardappelpartjes en alles klaar is alles bij elkaar indoen, even omroeren en klaar is je hurriesmurrie

-edit- als je er champignons doorheen doet nog lekkerder

[Dit bericht is gewijzigd door beertje_ op 17-12-2002 16:21]

"Whaaa ik leer het ook nooit..."
pi_7390013
Hm klinkt lekker. Ei met troep, dat klinkt al lekker, ik hou altijd wel van prutjes.

M'n vader maakte altijd Spaanse Tortilla:
Ei met aardappel en VEEL ui en dan lekker roeren en VEEL mayonaise en ketchup er overheen gooien. Lekker, en net zo vet als je zelf wilt Oh je moet natuurlijk wel zout en peper er bij doen, maar dat hoort bij elk recept eigenlijk wel

pi_7392427
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 15:49 schreef jacko het volgende:

[..]

*doorzeur-mode aan*

Ok, ik heb nu dus 300gr gehakt, een fles ketjap manis, een pot sambal manis, 200 gr. gesnipperde ui en 250 gr. diverse groentes. Plus een pak builtjes-rijst. Ehmm, ik rul 300gr. gehakt, voeg 200 gr. ui en 250 gr. andere groentes toe. Hoeveel rijst heb ik ongeveer nodig? Hoeveel ketjap voeg ik toe en hoeveel sambal?

Ehh, graag tips zodat ik niet de hele avond hoef te drinken

jacko is echt een beginnend kok


Tnx voor alle tips. Ik heb heerlijk gegeten en heb morgen nog een maaltje.

peter

beter is ook de overtreffende trap van slecht, op een bepaalde manier
  dinsdag 17 december 2002 @ 19:32:37 #62
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_7394445
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 15:40 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Heb het net geprobeerd maar vind er vrij weinig aan hoor..


Jammer, ik vind het verrukkelijk echt
Afrika Paprika
  woensdag 18 december 2002 @ 16:12:30 #63
3003 Zomerpeer
...Geen gewone Peer!
pi_7409769
1 pak spaghetti,
1 pakje spekjes
1 pakje Boursin of andere kruidenkaas
1 potje roomspinazie
1 blik of glas (of verse) champignons
beetje melk of slagroom
De spekjes bakken, dan champignons erbij doen. De spinazie opwarmen, als ie warm is de kruidenkaas erbij gooien, goed roeren. Dan de spekjes & champignons erbij. FF proeven, beetje melk of slagroom erdoor om het wat minder zout te maken. Spaghetti koken en KLAAR!

En deze is ook lekker (voorgerecht)

Champignons ala Escargots
Per persoon ongeveer 4-5 champignons
1 ui
2 teentjes knoflook
half pakje boter
peterselie en bieslook (vers of gedroogd)

Champignons schoonmaken, steeltjes eruithalen
Champignons heel even koken (hoeft niet perse).
Steeltjes fijnhakken, ui fijnhakken, peterselie en bieslook fijnhakken en de knoflook fijnhakken. In kom doen met het halve pakje boter. Fijnprakken. De champs in bakjes doen (of op 1 schotel zetten), en vullen met het mengsel van ui etc.

Dan ongeveer 10-15 minuten in de oven, 150 graden.
Serveren met stokbrood (lekker soppen in de gesmolten boter..mmmmm)
Je kunt ook nog kaas over de champs doen, ook lekker.

Succes

Er is een vacature voor een vriendje vrij
  vrijdag 20 december 2002 @ 13:06:15 #64
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_7447162
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 16:07 schreef Kleintje het volgende:
Zin in wat zoets maar ben je een soort aan de lijn?

Appel schillen, in stukjes doen, banaantje in stukjes, mandarijn in stukjes (en zo kan je er nog meer fruit bij gooien)
Even in de koekepan, beetje kaneel er overheen, beetje poedersuiker en een beetje ongezoete pure cacao!

Smullen maar


Volgens mij zijn al die suikers daar niet goed voor.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  † In Memoriam † vrijdag 20 december 2002 @ 13:40:04 #65
7074 moussy
kuttekop
pi_7447688
Shoarmasoep 2 personen.

* 1 ui
* 150 gr. Shoarmavlees
* 75 gr. (boeren)Soepgroente
* 1 teentje knoflook
* 1 blikje gepelde tomaten
* 1 blik bruine bonen (360 gr)
* 1 vleesbouillontablet
* Cayenne peper
* Peterselie
* ¼ liter water

Je begint met het fruiten van het uitje met het knoflook teentje. Daarna doe je het vlees er bij en bak je het zachtjes aan tot het lichtbruin is. Als dit gedaan is doe je de soepgroente erbij en de (in stukjes) gesneden gepelde tomaten. Ook het tomatenvocht gaat er bij. De bruine bonen kunnen er ook meteen bij.
Dit roer je even door elkaar heen en doe je het water en het bouillonblokje er bij.
Dit alles laat je even goed doorkoken en als laatste maak je het dan af met wat cayenne peper en peterselie.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 20 december 2002 @ 14:12:16 #66
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_7448248
Heel lekker en erg makkelijk - voor 2 personen - mais:
nodig:
1 blikje mais
300 g gehakt
1 grote (of 2 kleine) ui
chilisaus
sambal
ketjap
(evt. knoflook)

Fruit de ui in een hapjes pan. Daar doe je de ketjap en chilisaus bij naar smaak. Gehakt rulbakken daarna de sambal erbij (ong. 1 a 2 theel.) en tot slot de mais erdoorheenroeren. Dit lekker laten pruttelen tot de mais warm is.
Lekker met rijst!

18-11-2008 Maarten Alexander
pi_7489326
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 13:06 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

Volgens mij zijn al die suikers daar niet goed voor.


Welke al die suikers???
Alleen een beetje poedersuiker.
Pure cacao zit geen suiker in! Kaneel ook niet!
En in vruchten zit vruchtsuiker en dat kan geen kwaad!
pi_7489330
Heeeeel erg lekker recept, gewoon om een keer wat anders te eten.

Haal bij de buitenlandse groentenboer, de grotere supermarkt of goede groentenboer zoete aardappels.

Nodig:
Zoete aardappels, 1 takje rozemarijn, 2 takjes tijm, 1 teentje knoflook, 1 dl. olijfolie, 1 eetlepel grof zeezout, peper.

Was de aardappels en snij ze in stukken (niet schillen). Ongeveer 1 zoete aardappel per persoon.
Hak de verse kruiden en pers de knoflook (kan ook met kruiden uit een potje) en meng dit alles met olijfolie en het zeezout. Doe de aardappels in een vuurvaste schaal en zet het in de oven, ongeveer 30 minuten!

Eet smakelijk!!!

  maandag 23 december 2002 @ 11:00:27 #69
11170 jerney
catlady 4life
pi_7495565
Voor twee personen

pakje runderreepjes
olijfolie
ketjap (zo'n 3 a 4 eetlepels)
1 eetlepel wittewijnazijn
ketoembar
1 eetlepel suiker
knoflook (2 teentjes)
1 grote zoete ui

Knoflook en ui in de olijfolie fruiten tot de uien goudbruin zijn, runderreepjes erbij.. als die mooi bruin zijn de ketjap en witte wijnazijn erbij gooien. Ketoembar en suiker eroverheen.

Heel ff roeren nog.. klaar

  maandag 23 december 2002 @ 12:59:51 #70
3003 Zomerpeer
...Geen gewone Peer!
pi_7497169
quote:
Op zondag 22 december 2002 23:13 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Welke al die suikers???
Alleen een beetje poedersuiker.
Pure cacao zit geen suiker in! Kaneel ook niet!
En in vruchten zit vruchtsuiker en dat kan geen kwaad!


Nou eehh... geen kwaad...vruchtensuiker is gewoon suiker, en dus even calorierijk. Daarom mag je als je aan de lijn bent dus ook niet onbeperkt fruit eten en vruchtensap drinken. Op mijn werk was een meisje die ook aan de lijn ging doen, en die vrat zich vervolgens echt helemaal klem aan allerlei fruit. En dan zwaar verbaasd dat ze niet zo snel afviel. "Ik eet toch bijna niks???" (Halve kilo sinaasappels, kilo druiven en ga zo maar door....).
Het verschilt ook nog per soort fruit hoeveel suiker erin zit.

Maar verder klinkt het echt lekker dat toetje !!

Oja, het appelkruimel recept :

Ong. 1 kilo appels schillen, appels in vieren snijden, klokhuis eruithalen en in schijfjes snijden. In een lage vuurvaste schaal doen. Rozijnen wellen en erover strooien (een goed handvol ofzo), wat kaneel erover doen, en eventueel een schep bruine suiker

Kruimels maken : 75 gram boter, 75 gram suiker en 150 gram meel in een kom mikken en kneden maar (ja met je handen!) tot je mooie kruimels hebt.

Kruimels over de appels doen, op 180 graden in de oven tot de kruimels bruin zijn en de appels een beetje moes. (meestal tussen de 15-30 min.)

Beetje laten afkoelen en dan serveren met vanille ijs en/of slagroom

(Maar als je die mix bij de Xenos nog te pakken kan krijgen dan raad ik die aan, daar zit nog wat van haverdinges ofzo door die kruimelmix).

J kunt ook ipv van appels ander fruit nemen, bv. peren en perzikken etc.

Er zijn veel recepten op internet te vinden, zoek maar eens op apple crumble, dan kom je nog meer recepten tegen. Eet smakelijk !!

Er is een vacature voor een vriendje vrij
pi_7497232
quote:
Op maandag 23 december 2002 12:59 schreef Zomerpeer het volgende:

[..]

Nou eehh... geen kwaad...vruchtensuiker is gewoon suiker, en dus even calorierijk. Daarom mag je als je aan de lijn bent dus ook niet onbeperkt fruit eten en vruchtensap drinken. Op mijn werk was een meisje die ook aan de lijn ging doen, en die vrat zich vervolgens echt helemaal klem aan allerlei fruit. En dan zwaar verbaasd dat ze niet zo snel afviel. "Ik eet toch bijna niks???" (Halve kilo sinaasappels, kilo druiven en ga zo maar door....).
Het verschilt ook nog per soort fruit hoeveel suiker erin zit.


Hier reageer ik nog even offtopic op.
Druiven en banaan zijn vruchten waar je niet onbeperkt van mag eten, de rest kan over het algemeen geen kwaad.
Ik denk hierbij aan het Weight Watchers dieet.
Dat werkt toch echt en daarbij mag je toch echt heel veel fruit eten!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')