Veel is afgeleid van "de Protocollen van de Wijzen van Sion". Dit is een door de Ochrana, de Russische geheime politie onder de tsaren, vervaardigd geschrift waarin de bijeenkomst van de geheime joodse wereldregering wordt beschreven alsmede een zeg maar 10-stappenplan om de wereld te knechten.
De joodse Wijzen wilden politieke verwarring zaaien en onrust onder de christelijke bevolkingen (d.m.v. politieke partijen), de economie ondermijnen, de moraal ten gronde richten, landen tegen elkaar opzetten, geheime tunnels graven onder de grootste steden om die zodoende te kunnen opblazen etc. Enfin alles waar Bush sr. en jr. en hun makkers van de Skulls en Bones dus ook mee bezig zijn.
Na WOI werden de Protocollen door de Duitse generaal Ludendorff gepropageerd, omdat ie naadloos aansloten bij de 'Dolkstootlegende', die stelde dat Duitsland niet werd verslagen maar op de knieën werd gedwongen door de dolkstoot in de rug van een joods-bolsjewistische samenzwering. Hiervan zou Hitler dankbaar gebruik maken om de hysterie omtrent de Joodse bevolking in Duitsland aan te wakkeren. En de rest is geschiedenis, zullen we maar zeggen...
Mede vanwege het altoos weer antisemitische karakter, verhuld of zelfs onverhuld, plaats ik de samenzweringstheoretici altijd in het hardnekkige kamp der "Reactionairen", die nog steedds wanhopig vechten, met oude zowel als nieuwe middelen, tegen de "Verlichting". Het antisemitisme is uiteraard een aloud middel. Gebaseerd op de meest laagste eigenschappen die de mens rijk is...
ps: ben geen anti-semiet of new-ager
quote:Wat is eigenlijk je vraag? Of is dit gewoon ter kennisname?
Op zaterdag 2 november 2002 16:33 schreef Ryan3 het volgende:
quote:Je hebt kritiek en je hebt kritiek
Op zaterdag 2 november 2002 16:38 schreef Nyrem het volgende:
Je mag toch wel kritiek op het joodse volk hebben?
Ik heb bv veel kritiek op de orthodox-joodse kerk.
Zodra je beweert dat de joden een geheime agenda hebben om de wereld onder een eeuwige mantel van satanische duisternis te hullen en zo absolute macht over de wereld krijgen om vervolgens de grote Joodse agenda punten door te drukken, uit je geen kritiek meer.
Je kunt kritisch staan tegenover moslims joden en christenen, maar je kunt ook een uiterst paranoide fantasie als waarheid nemen die overduidelijk gestoeld is op anti-semitisme.
En kritiek hebben op het joodse volk is hetzelfde als kritiek heb op het islamitische volk of het christelijke volk of op mensen met een negroide gelaat. Je kunt kritiek hebben op het joodse leiderschap.
quote:Ik wil weten hoe het zit met de New World Order-adepten en de Joden. En of ze zich bewust zijn van het sluipende antisemitisme in de geschriften der samenzweringstheoretici...
Op zaterdag 2 november 2002 16:42 schreef Nyrem het volgende:[..]
Wat is eigenlijk je vraag? Of is dit gewoon ter kennisname?
quote:Ik zou het niet weten eigenlijk, ben geen expert in samenzweringstheorieen
Op zaterdag 2 november 2002 16:46 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ik wil weten hoe het zit met de New World Order-adepten en de Joden. En of ze zich bewust zijn van het sluipende antisemitisme in de geschriften der samenzweringstheoretici...
Hoewel wereldmacht daarin niet veel onderscheid maakt... behalve als het op een geloof is gebaseerd.
quote:Ik sta kritisch tegenover alles wat mensen onderdrukt en of zijn of haar macht misbruikt.
Op zaterdag 2 november 2002 16:45 schreef PhalanX het volgende:Je kunt kritisch staan tegenover moslims joden en christenen, maar je kunt ook een uiterst paranoide fantasie als waarheid nemen die overduidelijk gestoeld is op anti-semitisme.
Martin
quote:Dus het joodse volk, iedere jood, onderdukt en misbruikt haar macht, voor zover die aanwezig is? En waar is het bewijs dat joden hun macht misbruiken op een globale schaal en dat ze onderdrukken op globale schaal, want dat is waar we het hier over hebben. Niet over Israel, maar over een globaal complot voor wereld-dominatie.
Op zaterdag 2 november 2002 16:53 schreef Nyrem het volgende:Ik sta kritisch tegenover alles wat mensen onderdrukt en of zijn of haar macht misbruikt.
Een complot waar volgens jou het joodse volk een essentieel deel van uitmaakt.
vooralsnog weet niet wat de New World Order doet en kan men alleen maar gissen over de bedoelingen. Of het slecht of goed is valt nog te bezien als het uberhaupt wel bestaat.
quote:Je leest zoooooooooo verdomde slecht!!!!!!! Ik zal het je nog een keer zeggen: ik zei/zeg/praat helemaal niet over een complot! Ik praat in zijn algemeenheid. Dus alles wat zich op die manier manifesteert en uitdrukt! mijn quote nogmaals voor jou:
Op zaterdag 2 november 2002 17:02 schreef PhalanX het volgende:[..]
Dus het joodse volk, iedere jood, onderdukt en misbruikt haar macht, voor zover die aanwezig is? En waar is het bewijs dat joden hun macht misbruiken op een globale schaal en dat ze onderdrukken op globale schaal, want dat is waar we het hier over hebben. Niet over Israel, maar over een globaal complot voor wereld-dominatie.
Een complot waar volgens jou het joodse volk een essentieel deel van uitmaakt.
quote:Damn..... lees toch eens een keer goed!
Ik sta kritisch tegenover alles wat mensen onderdrukt en of zijn of haar macht misbruikt.
[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 02-11-2002 17:07]
quote:Als je de illuminatie bijv. neemt, of andere "vrijmetselaarsbewegingen" in dit verband, staan ze als krachten van de NWO eerder vijandig tegenover de joden dan dat de joden deelgenoot van het complot zijn.
Ik wil weten hoe het zit met de New World Order-adepten en de Joden. En of ze zich bewust zijn van het sluipende antisemitisme in de geschriften der samenzweringstheoretici...
Daarbij is het idee van geheime verbonden tussen machthebbers en een verborgen plan om tot wereldheerschappij te komen is al veel ouder dan die "Protocollen van Sion".
En tenslotte is bijv. ook de bijbel vaak genoeg gebruikt voor antisemitische doeleinden.
quote:Draagt de huidige maatschappelijke en politieke chaos in Israël daar ook aan bij ?
Op zaterdag 2 november 2002 16:33 schreef Ryan3 het volgende:
..
De joodse Wijzen wilden politieke verwarring zaaien en onrust onder de christelijke bevolkingen (d.m.v. politieke partijen), de economie ondermijnen, de moraal ten gronde richten, landen tegen elkaar opzetten, geheime tunnels graven onder de grootste steden om die zodoende te kunnen opblazen etc. Enfin alles waar Bush sr. en jr. en hun makkers van de Skulls en Bones dus ook mee bezig zijn.
...
quote:Nee ik dacht dat dit over het computerspelletje ging en ik wilde gaan zeiken dat het in het verkeerde hok stond.
Op zaterdag 2 november 2002 16:53 schreef kastanova het volgende:
Ben ik de enige die dacht dat dit over worstelen zou gaanMartin
Kom ik weer aan bij een vage samenzweringstheorie , wat een anticlimax
quote:Tuurlijk. Zelfs het joodse volk heeft kritiek op het joodse volk.
Op zaterdag 2 november 2002 16:38 schreef Nyrem het volgende:
Je mag toch wel kritiek op het joodse volk hebben?
Ik heb bv veel kritiek op de orthodox-joodse kerk.
Je kunt best je vraagtekens zetten bij zoiets als de joodse, zionistische beweging, niets mis mee. Maar in de wondere wereld van de New-Age gaat het vaak net allemaal even iets verder dan dat...
New-Age namelijk, -en alles wat daar onder valt (dus ook veel van die conspiracy-theories)- blijkt in de praktijk maar al te vaak te staan voor antisemitisme, xenofobie en ander -op afkomst en 'ras' gebaseerd- misplaatst (blank) superioriteitgevoel.
Was New Age niet zo'n nieuwe spirituele stroming waarbij het enigszins ging om intrinsieke ontwaking en bewustzijn?
quote:Inderdaad. De zgn. 'New-Age' beweging is dan ook al zo oud als de nazi's...
Op zaterdag 2 november 2002 18:24 schreef dr.Tesla het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat New Age in de context van deze discussie precies behelst en wat het precies met een samenzwering van doen heeft?Was New Age niet zo'n nieuwe spirituele stroming waarbij het enigszins ging om intrinsieke ontwaking en bewustzijn?
quote:Ben het weer niet met je eens. De samenzwering wordt juist heel vaak toegedicht aan een blanke elite, die als een soort neo-nazi's die een vierde rijk willen stichten.
Op zaterdag 2 november 2002 17:27 schreef Nuoro het volgende:New-Age namelijk, -en alles wat daar onder valt (dus ook veel van die conspiracy-theories)- blijkt in de praktijk maar al te vaak te staan voor antisemitisme, xenofobie en ander -op afkomst en 'ras' gebaseerd- misplaatst (blank) superioriteitgevoel.
Groep 1: Joden, linkse mensen, negroiden, aziaten en overigen vinden dat er een geheime wereldregering is met extreem rechtse mensen die de 4e rijk willen stichten en alle niet-arische rassen willen uitroeien.
Groep 2: Rechtse mensen, facisten, ariers, Arabieren, geloofsfanaten en overigen vinden dat er een geheime wereldregering is met extreem linkse en joodse mensen die...blablabla...
Allebij even gek dus...
anti zionistisch maakt iemand dus nog geen anti semiet.
Je snapt dus m'n redenering wel..
Maar ik vind het ook vrij logisch dat als men in dit forum het over "de Joden" heeft, dat je dan kan interpreteren dat het over extremistische Joden gaat..zionisten dus. Dus niet te moeilijk doen, anders wordt alles weer een scheldpartij met smijtwoorden als "jij anti-semiet etc.!"
Dus terug naar de inhoudelijke discussie.
quote:Dat is helemaal niet waar, dat ze van anti-Semitisme worden beticht is de aloude tactiek van de "debunkers", de mensen die er baat bij hebben dat het publiek verre blijft van de waarheid en de boeken van mensen als David Icke etc. NIET gaan kopen/lezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |