Ab-so-luut briljante film. Deze staat bij mij meteen op #1 wat betreft SF cyberpunk producties. Zeker de lezers van William Gibson zullen aangesproken worden door de door elkaar lopende verhaallijnen en absolute mindfucks die voorkomen.
Een ijzersterk verhaal, heel goed neergezette sfeer en goed acteerwerk dragen de film. Special effects zijn nauwelijks aanwezig, en zijn in deze film ook absoluut niet nodig.
Wat mij betreft een absolute aanrader voor liefhebbers van de 'echte', harde SF.
Wie heeft hem verder nog gezien?
"They're selling Jesus again!"
quote:Wazig kon ik hem niet echt noemen. Maar het is wel een film waarbij je, zeker in het begin, ff je hoofd erbij moet houden. Mijn vergelijking met de boeken van William Gibson was namelijk niet voor niets. Ook hij springt namelijk van verhaallijn naar verhaallijn zonder dat dat direct duidelijk is. (En de mindfucks natuurlijk
Op zaterdag 29 september 2001 11:53 schreef SunChaser het volgende:
Wazige film. Alleen de droomscene met Juliette Lewis kon me boeien.
Geen film om met een half oog te gaan kijken. Misschien dat dat hem voor jou 'wazig' maakte?
* Strolie75 heeft hem ook op DVD
quote:Je noemt dus precies 2 andere films op die ik ronduit schitterend vind.
Op zaterdag 29 september 2001 12:04 schreef SunChaser het volgende:
Nou, ik moet zeggen dat dit niet een soort film is die ik graag zie. Blade Runner boeit me ook niet, om maar een vergelijking te maken. En ook 12 Monkeys vind ik alleen te pruimen door Brad Pitt.
Een film waarvan ik de soundtrack al veel langer had dan dat ik de film had gezien
quote:Goeie film idd. Wat me vooral is bijgebleven is 1 hele akelige scène...
Op zaterdag 29 september 2001 11:48 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Wie heeft hem verder nog gezien?
En wat leek 't jaar 2000 nog ver weg toen ik 'm zag...
alles was wel goed...alleen ik bedenk me hoe het zou zijn als Tarantino die film zou hebben gemaakt!
(niet dat er iets mis is met deze vorm)
[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 04-10-2001 21:42]
Ik vind het overigens een zeer goede en strakke regie van Kathryn Bigallow. Al lijkt haar stijl erg op die van James Cameron (is een ex van hem).
Zij heeft geloof ik ook Point Break geregiseerd. Maar nu hoor je niet meer zo veel van haar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |