Dit zijn de medewerkers van Roamler waar wij vaak mee in de clinch liggen:SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: screenshots2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarom vind ik het jammer dat hij de vragen niet wil beantwoorden. Ik ben gewoon erg benieuwd naar of hij Roamler idd bij de belastingdienst opgeeft. Als jij voor de rest lekker bijstand trekt of een uitkering krijgt en daarnaast nog toeslagen ontvangt dan val je denk ik snel door de mand met dit soort bedragen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 10:44 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Je hebt hier wel een punt, het is bijna te hopen dat Feestkabouter geen belastingaangifte doet omdat er anders nog minder overblijft. Aan de andere kant is de pakkans met zulke bedragen best groot.
Daarom dat ik erg benieuwd hoe je het doet. Ik vind het jammer dat je de vragen niet wilt beantwoorden.quote:Op zaterdag 12 november 2016 11:20 schreef Feestkabouter het volgende:
Op basis waarvan door de mand vallen? Ik heb overigens geen bijstand of zo.
Ik weet niet hoe het precies werkt, maar bij bijstand kan ik me voorstellen dat ze ook naar je bankrekening willen kijken.
De Belastingdienst voert tegenwoordig een behoorlijke digitale klopjacht. Marktplaats wordt tegenwoordig nauwlettend in de gaten gehouden en de kans dat SmartSpotter/Roamler in de gaten wordt gehouden is ook behoorlijk groot.quote:Op zaterdag 12 november 2016 11:00 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Daarom vind ik het jammer dat hij de vragen niet wil beantwoorden. Ik ben gewoon erg benieuwd naar of hij Roamler idd bij de belastingdienst opgeeft. Als jij voor de rest lekker bijstand trekt of een uitkering krijgt en daarnaast nog toeslagen ontvangt dan val je denk ik snel door de mand met dit soort bedragen.
Moest je die niet doorgeven toen jij je aanmeldde voor Smartspotter? Ik wel namelijk...quote:Op zaterdag 12 november 2016 11:24 schreef GS-Raw het volgende:
Wou net even SmartSpotter laten uitbetalen, hoezo willen ze je BSN weten? Ik vind het geen fijn idee dat ze werkelijk alles van je weten, ook met oog op identiteitsfraude.
Van de werknemers hebben ze ook gewoon het BSN in hun administratie, net als elke werkgever. En als je besluit om via de een of andere partij geld te gaan verdienen, als zelfstandige of ZZPer of gewoon wat extra inkomsten, dan betekent dat bijna per definitie dat die partij aan de instanties moet doorgeven dat jij geld verdient via hen, en daarvoor hebben ze je BSN nodig. Het is dus heel normaal. En ja in feite loop je bij elke werkgever of opdrachtgever het risico van identiteitsfraude als er iemand werkt met criminele plannen, maar persoonlijk vind ik het in deze context een extreem slap punt. Roamler en Smartspotter zijn gewoon serieuze bedrijven met puur zakelijke intenties, er is geen enkele aanleiding om bang te zijn voor fraude met je BSN.quote:Op zaterdag 12 november 2016 11:24 schreef GS-Raw het volgende:
Wou net even SmartSpotter laten uitbetalen, hoezo willen ze je BSN weten? Ik vind het geen fijn idee dat ze werkelijk alles van je weten, ook met oog op identiteitsfraude.
Nee nooit hoeven doen. Maar no way dat ik aan een bedrijf waar ik nooit fysiek contact mee heb gehad al mijn informatie inclusief BSN ga geven...quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:06 schreef Miek95 het volgende:
[..]
Moest je die niet doorgeven toen jij je aanmeldde voor Smartspotter? Ik wel namelijk...
In het geval van Feestkabouter zou je het ook kunnen laten verlonen. Dan bouw je sociale rechten op en als je loonheffing toe kunt passen houd je ook nog een aardig salaris overquote:Op zaterdag 12 november 2016 11:00 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Daarom vind ik het jammer dat hij de vragen niet wil beantwoorden. Ik ben gewoon erg benieuwd naar of hij Roamler idd bij de belastingdienst opgeeft. Als jij voor de rest lekker bijstand trekt of een uitkering krijgt en daarnaast nog toeslagen ontvangt dan val je denk ik snel door de mand met dit soort bedragen.
Roamler heeft ook geen bsn van mij en met andere werkgevers heb ik fysiek contact. Ik ga niet met mijn NAW-gegevens bij internetbedrijven strooien waar ik enkel contact via een emailtje kan krijgen. Je vergelijkt daarnaast appels met peren. Grappig dat je al je privacy gegevens prijsgeven geen enkel probleem vindt maar dat je niet eens durft te zeggen of je wel of niet belastingaangifte doet.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:21 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
Van de werknemers hebben ze ook gewoon het BSN in hun administratie, net als elke werkgever. En als je besluit om via de een of andere partij geld te gaan verdienen, als zelfstandige of ZZPer of gewoon wat extra inkomsten, dan betekent dat bijna per definitie dat die partij aan de instanties moet doorgeven dat jij geld verdient via hen, en daarvoor hebben ze je BSN nodig. Het is dus heel normaal. En ja in feite loop je bij elke werkgever of opdrachtgever het risico van identiteitsfraude als er iemand werkt met criminele plannen, maar persoonlijk vind ik het in deze context een extreem slap punt. Roamler en Smartspotter zijn gewoon serieuze bedrijven met puur zakelijke intenties, er is geen enkele aanleiding om bang te zijn voor fraude met je BSN.
Zelf een nummer verzinnen?quote:Op zaterdag 12 november 2016 11:24 schreef GS-Raw het volgende:
Haha, ik heb daar serieus niet eens aan gedacht. Tnx voor de tip!!!!quote:
Kan wel zo zijn maar je BSN aan een bedrijf afgeven waar je nog nooit iemand gezien of gesproken hebt is in mijn ogen niet slim. Vooral de combi BSN met andere prive gegevens (zoals geboortedatum) is tricky. Maar goed ieder zijn keuzequote:Op zaterdag 12 november 2016 17:01 schreef loezzzje het volgende:
misschien hebben ze het nodig om het geld naar je over te maken, om te checken of je de juiste persoon bent. weet ik het, zeg ook maar wat. ik doe er in ieder geval niet moeilijk over als ze die gegevens willen hebben.
ik moest btw wel lachen om te titel
het is in mijn ogen gewoon een legit bedrijf dus heb er daarom ook geen problemen mee. maar iedereen denkt daar misschien anders over idd.quote:Op zaterdag 12 november 2016 17:26 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Kan wel zo zijn maar je BSN aan een bedrijf afgeven waar je nog nooit iemand gezien of gesproken hebt is in mijn ogen niet slim. Vooral de combi BSN met andere prive gegevens (zoals geboortedatum) is tricky. Maar goed ieder zijn keuzeik had gelukkig maar €20 bij Smart en stop daar dan ook mee.
Niet heel verstandig. In hun Algemene Voorwaarden staat vast dat alle gegevens die men in vult, juist dienen te zijn. Als jij vervolgens opdrachten doet voor €200, die nog op je account laat staan, zij vervolgens een BSN-check (op wat voor manier dan ook) doen: dan kun jij fluiten naar je centen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 16:29 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Haha, ik heb daar serieus niet eens aan gedacht. Tnx voor de tip!!!!
Bedrijven mogen een BSN amper bewaren, alleen onder strenge voorwaarden en ook alleen maar om het aan belastingdienst en dat soort instanties te communiceren. Bedrijven mogen er dus niets aan controleren, behalve of het ingevulde BSN aan de 11-proef voldoet.quote:Op zaterdag 12 november 2016 22:43 schreef einschtein het volgende:
[..]
Niet heel verstandig. In hun Algemene Voorwaarden staat vast dat alle gegevens die men in vult, juist dienen te zijn. Als jij vervolgens opdrachten doet voor €200, die nog op je account laat staan, zij vervolgens een BSN-check (op wat voor manier dan ook) doen: dan kun jij fluiten naar je centen.
dat inderdaad.quote:Op zaterdag 12 november 2016 22:15 schreef loezzzje het volgende:
[..]
het is in mijn ogen gewoon een legit bedrijf dus heb er daarom ook geen problemen mee. maar iedereen denkt daar misschien anders over idd.
ik deed mijn onderzoek naar Roamler wel, zij hebben mijn gegevens gewoon want ik vertrouw ze. naar jullie heb ik geen onderzoek gedaan dus ik beperk de informatie die ik met jullie deel. zoals gezegd is het een persoonlijk verhaal.quote:Op zaterdag 12 november 2016 15:31 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Grappig dat je al je privacy gegevens prijsgeven geen enkel probleem vindt maar dat je niet eens durft te zeggen of je wel of niet belastingaangifte doet.
serieuze vraag: welke 2 dingen vergelijk ik met elkaar die volgens jou niet zomaar met elkaar mogen/kunnen worden vergeleken? ik heb mijn post nog eens nagelezen en zie niet wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 12 november 2016 15:31 schreef GS-Raw het volgende:
Je vergelijkt daarnaast appels met peren.
laat je nu die 20 euro gewoon schieten?quote:Op zaterdag 12 november 2016 17:26 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
ik had gelukkig maar €20 bij Smart en stop daar dan ook mee.
als ik er met mijn (in mijn ogen) georganiseerde aanpak in jouw ogen al te weinig mee verdien, waarom doe jij dan uberhaupt opdrachtjes?quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:20 schreef Sunri5e het volgende:
Alleen wordt er gedaan of dat er super veel mee verdient wordt. Maar als je het omrekent hoeveel tijd hij er mee bezig is verdient hij gewoon minder dan het minimum loon en heeft ook geen sociale zekerheid en bouwt hij geen pensioen op.
dat is inderdaad jouw invulling, voor mij werkt het anders.quote:Op vrijdag 11 november 2016 09:10 schreef Sunri5e het volgende:
Als je uit een dip komt heb je volgens mij behoefte aan structuur. En niet aan dit soort onzekerheid en ongeregelde werktijden. Maar dat is natuurlijk mijn mening en dat kan ik ook verkeerd hebben.
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Ik doe zo nu en dan een opdracht 1 of 2 in de week omdat ik toevallig ergens in een winkel ben. Ik heb gewoon een full-time baan en ben dan ook totaal niet afhankelijk van Roamler.quote:Op zondag 13 november 2016 23:48 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
als ik er met mijn (in mijn ogen) georganiseerde aanpak in jouw ogen al te weinig mee verdien, waarom doe jij dan uberhaupt opdrachtjes?
ik claim niet dat ik er rijk van word of superveel mee verdien, maar puur binnen het sprokkelkader van Roamler/Smartspotter denk ik dat ik 'veel' verdien.
en het is een aanvulling, niet mijn basisinkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop