abonnement Unibet Coolblue
pi_213430408
https://www.metronieuws.n(...)n-tlc-take-my-tumor/




Hele lichaam bedekt met duizenden tumoren
De hoofdrolspeelster (nou ja, ze speelt helemaal niks) in de eerste Take My Tumor is Charmaine, 42 jaar, uit Trinidad. Metro heeft niet geteld, maar we geloven het als we horen dat dit ‘de vrouw met duizenden tumoren’ is. Ze zitten namelijk op elk plekje op haar lichaam, ook haar gezicht is bedekt. Deze dame is zo iemand waarbij je op straat uit respect niet wilt staren, maar daar toch niet aan ontkomt. Charmaine, die overigens ondanks al die tumoren een mooie kop met haar heeft, is daar echter aan gewend. Iedereen staart haar altijd aan.

De eerste tumoren kreeg Charmaine toen zij een tiener was. Haar ziekte heet neurofibromatose en zij is in levensgevaar. We zien dat ze op haar 29ste nog enigszins een gezicht had, maar inmiddels is daarvan geen sprake meer. Zij kan niet meer door haar neus ademen. Waar de gescheiden Charmaine nog van kan genieten, zijn haar twee zoons.

Later ziet de Take My Tumor-kijker Charmaine genieten van Los Angeles. Naast een trip in een stad waar zij nog nooit is geweest, is zij daar echter vooral voor Dr. Ryan Osborne. De man die een paar mooie succesfoto’s kan overleggen van wat hij op het gebied van tumoren verwijderen heeft bereikt, is eerlijk: „Ik heb dit nog nooit gezien en ik heb dit dus nog nooit gedaan.” Osborne ziet deze patiënt als de grootste uitdaging als arts en gaat ervoor. „Maar ik heb ook angst dat het niet lukt.”

Voor het resultaat moet je natuurlijk zelf maar naar het programma over onwaarschijnlijke tumoren kijken. Tipje van de sluier: Charmaine heeft in tien weken tijd 24 operaties ondergaan en in totaal zestig uur onder het mes gelegen.

Take My Tumor is vanaf dinsdag (7 mei) wekelijks om 21.30 uur op TLC te zien.

-

What the dak, wat knap dat de wetenschap hier iets mee kan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')