abonnement Unibet Coolblue
pi_213492630
Een topic over wie we zijn en waar we vandaan komen kan niet zonder een trede terug te gaan in de evolutie.

Het lijkt me zonder homo sapiens centraal te zetten weleens leuk om te kijken naar de voorlopers van ons als homo sapiens.



Neandertal


Homo Heidelbergensis


Homo Erectus




Erectus hung on in Asia until 30,000 years ago. Although they went extinct, they appear to have left descendants on the island of Flores in Indonesia. These humans, Homo floresiensis, also known as "Hobbits", survived until around 12,000 years ago. And then they went, leaving us as the last human species on the planet.

Homo floresiensis


Mystery "hobbits" not humans like us

In sommige opzichten lijkt er een kruisbestuiving tussen homo sapiens en de vroege soorten per regio te hebben plaatsgevonden.

Ik had altijd het idee dat de Neandertaler wat meer een anker voor de identiteit van vele Noord Europeanen is geweest en andere soorten lijken ook een hun DNA nog wel wat na te laten.

Het gaat hier overigens niet om superieure rassen, maar ik weet wel dat ik homo erectus zou hebben ingeschakeld voor het betere rekenwerk als Neandertaler zijnde ;)

Wat ik me zonder gekheid weleens afvraag is of dit soort groepsgevoel en hoe we zijn nog ergens wat stamt uit deze en vele andere menssoorten die niet meer bestaan.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 01:37:27 #2
396386 sturmpie
for night & nature
pi_213492686
ik vraag me altijd af wat 't verschil is tussen 'n Neanderthaler en 'n mens. schijnt dat er wel gemixed is.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_213492785
Ik heb het sterke gevoel dat TS hier continu in dit subforum bezig is enkele users op de kast te krijgen.
pi_213492793
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 01:37 schreef sturmpie het volgende:
ik vraag me altijd af wat 't verschil is tussen 'n Neanderthaler en 'n mens. schijnt dat er wel gemixed is.
Dan moet je je er beter in verdiepen, net zoals je dat moet doen met Nederlandse (schrijf)taal.
pi_213493008
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 01:37 schreef sturmpie het volgende:
ik vraag me altijd af wat 't verschil is tussen 'n Neanderthaler en 'n mens. schijnt dat er wel gemixed is.
Daar is geen verschil tussen.

Neanderthalers waren uit de kluiten gewassen mensen met een grotere hersenpan dan wij tegenwoordig. 100% mens.
pi_213493024
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 01:28 schreef Beathoven het volgende:
Een topic over wie we zijn en waar we vandaan komen kan niet zonder een trede terug te gaan in de evolutie.

Het lijkt me zonder homo sapiens centraal te zetten weleens leuk om te kijken naar de voorlopers van ons als homo sapiens.

[ afbeelding ]

Neandertal
[ afbeelding ]

Homo Heidelbergensis
[ afbeelding ]

Homo Erectus
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Erectus hung on in Asia until 30,000 years ago. Although they went extinct, they appear to have left descendants on the island of Flores in Indonesia. These humans, Homo floresiensis, also known as "Hobbits", survived until around 12,000 years ago. And then they went, leaving us as the last human species on the planet.

Homo floresiensis
[ afbeelding ]

Mystery "hobbits" not humans like us

In sommige opzichten lijkt er een kruisbestuiving tussen homo sapiens en de vroege soorten per regio te hebben plaatsgevonden.

Ik had altijd het idee dat de Neandertaler wat meer een anker voor de identiteit van vele Noord Europeanen is geweest en andere soorten lijken ook een hun DNA nog wel wat na te laten.

Het gaat hier overigens niet om superieure rassen, maar ik weet wel dat ik homo erectus zou hebben ingeschakeld voor het betere rekenwerk als Neandertaler zijnde ;)

Wat ik me zonder gekheid weleens afvraag is of dit soort groepsgevoel en hoe we zijn nog ergens wat stamt uit deze en vele andere menssoorten die niet meer bestaan.
Heb je weleens een schedel van een Neanderthaler in een museum gezien?
pi_213493076
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 01:37 schreef sturmpie het volgende:
ik vraag me altijd af wat 't verschil is tussen 'n Neanderthaler en 'n mens. schijnt dat er wel gemixed is.
Het verschil is dat de Neanderthaler een aftak heeft in de stamboom van de genus 'homo', namelijk 'neanderthalensis'.
Mensen hebben de genus 'homo', maar hebben de aftak 'sapiens'.

Het werkelijke verschil tussen beide is dat de Neanderthaler grover gebouwd was, een groter hoofd, een robuuster lichaam. En wat kleiner dan de homo sapiens.
Neemt niet weg dat de sapiens in vroeger tijden kruiste met de neanderthalensis waardoor veel mensen nu ook genen van de Neanderthaler in zich dragen.
Google is your friend, abuse your friends
pi_213493578
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 01:58 schreef Vincent_student het volgende:
Ik heb het sterke gevoel dat TS hier continu in dit subforum bezig is enkele users op de kast te krijgen.
Je bent niet de enige
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')