abonnement Unibet Coolblue
pi_213492630
Een topic over wie we zijn en waar we vandaan komen kan niet zonder een trede terug te gaan in de evolutie.

Het lijkt me zonder homo sapiens centraal te zetten weleens leuk om te kijken naar de voorlopers van ons als homo sapiens.



Neandertal


Homo Heidelbergensis


Homo Erectus




Erectus hung on in Asia until 30,000 years ago. Although they went extinct, they appear to have left descendants on the island of Flores in Indonesia. These humans, Homo floresiensis, also known as "Hobbits", survived until around 12,000 years ago. And then they went, leaving us as the last human species on the planet.

Homo floresiensis


Mystery "hobbits" not humans like us

In sommige opzichten lijkt er een kruisbestuiving tussen homo sapiens en de vroege soorten per regio te hebben plaatsgevonden.

Ik had altijd het idee dat de Neandertaler wat meer een anker voor de identiteit van vele Noord Europeanen is geweest en andere soorten lijken ook een hun DNA nog wel wat na te laten.

Het gaat hier overigens niet om superieure rassen, maar ik weet wel dat ik homo erectus zou hebben ingeschakeld voor het betere rekenwerk als Neandertaler zijnde ;)

Wat ik me zonder gekheid weleens afvraag is of dit soort groepsgevoel en hoe we zijn nog ergens wat stamt uit deze en vele andere menssoorten die niet meer bestaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')