Mohamed Ihattaren voelt er niets voor om met RKC Waalwijk in de Keuken Kampioen Divisie aan een nieuw seizoen te beginnen. De houding van de aanvallende middenvelder stuit op onbegrip bij Anco Jansen.
''Als je kijkt waar hij vandaan komt, dan is het voor iedere liefhebber al mooi dat hij weer op het veld stond. Daar begint het mee. Dat een jongen gewoon weer kan doen wat hij leuk vindt'', begint de analist nog positief in Tekengeld van ESPN.
''Dat heeft hij aan het begin ook hartstikke goed gedaan. Hij begon zelfs de kar te trekken bij RKC, dan zie je dat hij ongelooflijk veel kwaliteit heeft'', gelooft Jansen nog steeds heilig in de slagingskansen van Ihattaren.
''Je zou denken dat een speler die veel speelt, steeds fitter wordt'', aldus Jansen, die direct een kritisch oordeel velt. ''Ik vond hem op het laatst juist minder fit ogen. Hij ging veel minder doen zonder de bal en heeft de boel echt wel een beetje in de steek gelaten in de laatste wedstrijden van het seizoen, vond ik. Dat geeft een beetje een dubbel gevoel.''
De oud-aanvaller is dus sceptisch over de nabije toekomst van Ihattaren. ''Hij heeft bij vlagen laten zien dat hij ongelooflijk veel potentie heeft, maar hij heeft ook wel laten zien dat hij zijn valkuilen niet helemaal achter zich kan laten.''
Twijfel dus rondom Ihattaren, die ondanks een contract tot medio 2026 tussentijds wil vertrekken bij RKC. ''Ik snap dat hij absoluut niet in de Keuken Kampioen Divisie wil gaan spelen. Daar is hij te goed voor. Toch vraag ik me af welke Eredivisie-clubs hem willen nemen.''
Ihattaren liet afgelopen weekeinde overigens weten dat hij definitief kiest voor het nationale team van Marokko. De middenvelder koos in 2019 nog voor het Nederlands elftal, maar is inmiddels van gedachten veranderd.
https://www.voetbalzone.n(...)/blta2c4fe1a082762a5
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !