Ik denk dat je toplanden ook niet peilt adv een overwinning op Estland maar de 4-2 op Duitsland is wel een indicator dat het richting de top gaat.quote:Op maandag 9 september 2019 23:32 schreef VeX- het volgende:
Ik zei het al langer, maar Babel laat het gewoon weer zien. Heeft z'n tweede jeugd hervonden. Hij valt ook goed in de groep denk ik. Sowieso lijkt het een hechte groep die elkaar veel gunt. Toch denk ik dat het af en toe allemaal te opportunistisch is. We zijn er nog niet. We zijn absoluut verre van het topland van weleer.
Misschien is dat wel een zegen. Dit team voetbalt een stukje beter dan het is, met name aanvallend. We hebben twee internationale subtoppers qua aanvallers en aanvallende middenvelders, de rest is C-categorie. Dan nog één absolute topspeler achterin en twee enorme talenten. Dat is echt heel mager, tov de toplanden maar ook tov eerdere Nederlandse elftallen. Het is echt heel knap om dan zulke goede aanvallen op de mat te leggen.quote:Op maandag 9 september 2019 23:32 schreef VeX- het volgende:
Ik zei het al langer, maar Babel laat het gewoon weer zien. Heeft z'n tweede jeugd hervonden. Hij valt ook goed in de groep denk ik. Sowieso lijkt het een hechte groep die elkaar veel gunt. Toch denk ik dat het af en toe allemaal te opportunistisch is. We zijn er nog niet. We zijn absoluut verre van het topland van weleer.
Als je inderdaad nagaat hoeveel potentiële kampioenschappen er in het water zijn gevallen door onderling gezeik of pers die sensatie zoektquote:Op dinsdag 10 september 2019 11:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Wellicht bevrijdt dat ons van de Hollandse ziektes: Het toch stiekem de schoonheidsprijs willen winnen, spelers die de ster willen zijn ten koste van anderen, en de pers die denkt wel even een vinger in de pap te hebben en tweedracht te kunnen zaaien.
Ja, dit inderdaad. Het is echt een wonder dat het rendement van de ploeg sinds de komst van Koeman zo hoog ligt, zelfs met onze beste aanvallers scoorden we in het verleden niet zoveel tegen topploegen. Dat Wijnaldum en Depay gemiddeld effectiever zijn dan bij hun clubs is erg prettig, in het verleden was het vaak andersom. Blijkbaar toch een hele goede mix van elkaar aanvullende spelers. Inmiddels hebben we Duitsland 2 keer verslagen, Frankrijk 1 keer, Engeland 1 keer en Portugal 1 keer en allemaal met mooie cijfers. (Plus verdienstelijke gelijkspelen uit in Duitsland, België en Italië.) Dat zegt toch wel wat.quote:Op dinsdag 10 september 2019 11:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien is dat wel een zegen. Dit team voetbalt een stukje beter dan het is, met name aanvallend. We hebben twee internationale subtoppers qua aanvallers en aanvallende middenvelders, de rest is C-categorie. Dan nog één absolute topspeler achterin en twee enorme talenten. Dat is echt heel mager, tov de toplanden maar ook tov eerdere Nederlandse elftallen. Het is echt heel knap om dan zulke goede aanvallen op de mat te leggen.
Wellicht bevrijdt dat ons van de Hollandse ziektes: Het toch stiekem de schoonheidsprijs willen winnen, spelers die de ster willen zijn ten koste van anderen, en de pers die denkt wel even een vinger in de pap te hebben en tweedracht te kunnen zaaien.
Dat van Rijkaard is misschien ook niet echt verrassend omdat die ipv een kwalificatiereeks bijna alleen maar oefende tegen redelijke goede en toplanden .quote:Op dinsdag 10 september 2019 14:45 schreef Generationalpha het volgende:
Goals per wedstrijd per coach:
Koeman: 2,06 goal per wedstrijd.
Van Gaal: 2,30 goal per wedstrijd.
Van Marwijk: 2,13 goal per wedstrijd.
Van Basten: 1,85 goal per wedstrijd
Rijkaard: 1,72 goal per wedstrijd.
Zelfs met alle toplanden erbij scoort het Nederlands elftal onder Koeman dus bijna net zoveel als onder Van Marwijk. Het is vrij aannemelijk dat dit aantal nog gaat verbeteren met nog enkele "makkelijke" wedstrijden in de kwalificatie te gaan.
Opvallend dat juist Rijkaard en Van Basten (met al hun topaanvallers: Van Nistelrooy, Sneijder, Van Persie, Bergkamp, Kluivert, Huntelaar, Makaay, Hasselbaink) zulke lage cijfers scoren.
Ja, maar toch was er in die tijd ook veel kritiek op Rijkaard hoor. Veel stroef spel, en vooral erg nonchalant in de afronding. Verliezen van Marokko, 0-0 gelijkspelen tegen Ghana, 0-0 tegen Schotland.quote:Op dinsdag 10 september 2019 15:25 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Dat van Rijkaard is misschien ook niet echt verrassend omdat die ipv een kwalificatiereeks bijna alleen maar oefende tegen redelijke goede en toplanden .
[ afbeelding ]
Marokko had een sterk team in 98 ,was geen schande.quote:Op dinsdag 10 september 2019 15:33 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ja, maar toch was er in die tijd ook veel kritiek op Rijkaard hoor. Veel stroef spel, en vooral erg nonchalant in de afronding. Verliezen van Marokko, 0-0 gelijkspelen tegen Ghana, 0-0 tegen Schotland.![]()
Ik denk dat Koeman tot nu toe een moeilijker programma heeft gehad en toch meer heeft gescoord.
Er is wel een verschil tussen oefenen (wat volwassen profs bij topclubs niet echt serieus nemen ) en de Nations League + spelen voor kwalificatie . En daar komt nog bij dat Rijkaard een beginnende coach was en wat later bleek ook nog eens een hele matige .quote:Op dinsdag 10 september 2019 15:33 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ja, maar toch was er in die tijd ook veel kritiek op Rijkaard hoor. Veel stroef spel, en vooral erg nonchalant in de afronding. Verliezen van Marokko, 0-0 gelijkspelen tegen Ghana, 0-0 tegen Schotland.![]()
Ik denk dat Koeman tot nu toe een moeilijker programma heeft gehad en toch meer heeft gescoord.
5 goals incasseren tegen een werkelijk dramatisch slechte Belgische ploeg.quote:Op dinsdag 10 september 2019 15:27 schreef RipCity het volgende:
4 september 1999 moet een leuke pot geweest zijn.
Daar zit wel wat in ja. Die oefenpotjes werden meestal alleen tegen de echte toplanden serieus genomen. (En vaak dan niet eens.) Tweede helft vaak iets van 6 wissels, dan vond iedereen het wel prima.quote:Op dinsdag 10 september 2019 15:41 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Er is wel een verschil tussen oefenen (wat volwassen profs bij topclubs niet echt serieus nemen ) en de Nations League + spelen voor kwalificatie . En daar komt nog bij dat Rijkaard een beginnende coach was en wat later bleek ook nog eens een hele matige .
Kortom, gerenommeerde spelers (zelfs wereldtoppers) die erg matig speelden. Dit terwijl ik onder Koeman juist het idee heb dat iedereen boven zijn kunnen speelt.quote:Vooral het spel van drie gerenommeerde en hooggeprezen spelers, Bergkamp, Kluivert en Ronald de Boer, kenmerkte zich door slordigheden. Nagenoeg iedere voorwaartse pass eindigde op het scherm dat de felle Afrikanen buiten het strafschopgebied optrokken. Ghana ontregelde het spel van Oranje vakkundig en beleefde als enige van de twee ploegen plezier aan de oefeninterland die Rijkaard veel stof tot nadenken schonk.
Op alle linies van Oranje was veel aan te merken, en dat deed Rijkaard, in milde bewoordingen, dan ook. De vleugelverdedigers Reiziger en Cocu maakten zelden gebruik van de vrijheid die Ghana hen bood, Davids en Ronald de Boer speelden voortdurend de aanvallers in het midden aan en Kluivert en Bergkamp lieten iedere bal van de voet afspringen.
Ook wel een verschil tussen jonge spelers die revanche willen voor een gemiste EK en WK en toen al verzadigde profs die het best vonden . En dan had je ook nog Ronald de Boer die al versleten was en Bergkamp die ook altijd onder zijn kunnen speelde bij NLquote:Op dinsdag 10 september 2019 15:50 schreef Generationalpha het volgende:
Een quote na Nederland-Ghana:
[..]
Kortom, gerenommeerde spelers (zelfs wereldtoppers) die erg matig speelden. Dit terwijl ik onder Koeman juist het idee heb dat iedereen boven zijn kunnen speelt.
Toch vreemd voor een EK dat je notabene in Nederland speelt. (Maar goed, daar werd wel redelijk gepresteerd.)quote:Op dinsdag 10 september 2019 15:56 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Ook wel een verschil tussen jonge spelers die revanche willen voor een gemiste EK en WK en toen al verzadigde profs die het best vonden.
Uiteindelijk zijn er altijd wel oorzaken aan te wijzen maar dat er spelers zoals Bergkamp waren die onder hun kunnen speelden is juist mijn punt.quote:En dan had je ook nog Ronald de Boer die al versleten was en Bergkamp die ook altijd onder zijn kunnen speelde bij NL
Ach op dat EK zelf speelde NL slechts 2 potjes tegen redelijke landen die dan ook ruim gewonnen werden . Tsjechië , Frankrijk en Italië waren gewoon top en waarschijnlijk hadden ze dat EK gewonnen ware het niet dat F de Boer en Kluivert niet echt scherp waren vanaf de stip.quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:00 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Toch vreemd voor een EK dat je notabene in Nederland speelt. (Maar goed, daar werd wel redelijk gepresteerd.)
[..]
Tegen Tsjechië was een lucky 1-0 met onterechte strafschop, (Tsjechië schoot op paal en lat) Frankrijk een wedstrijd die nergens om ging (want allebei al door) en tegen Italië speelde we volgens mij meer dan 90 minuten tegen 10 man. 90 minuten tegen 10 man niet scoren is echt heel slecht.quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:04 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Ach op dat EK zelf speelde NL slechts 2 potjes tegen redelijke landen die dan ook ruim gewonnen werden . Tsjechië , Frankrijk en Italië waren gewoon top en waarschijnlijk hadden ze dat EK gewonnen ware het niet dat F de Boer en Kluivert niet echt scherp waren vanaf de stip.
Die hebben er nog nooit wat van gekund zoals 95% in Afrika.quote:Op dinsdag 10 september 2019 15:37 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Marokko had een sterk team in 98 ,was geen schande.
Ik las het hier gisteren ergens maar het kan er ook mee te maken hebben dat veel van de toplanden een lager niveau hebben dan een aantal jaar terug. Vroeger had je naar mijn beleving veel meer echte topspelers. Als je nu naar al die landen kijkt dan is het toch niet zo heel bijzonder meer allemaal. Engeland..Duitsland..Italië.. grote landen maar vrij kleurloze ploegen. Het is niet raar dat Oranje zich daarmee kan meten.quote:Op dinsdag 10 september 2019 14:34 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ja, dit inderdaad. Het is echt een wonder dat het rendement van de ploeg sinds de komst van Koeman zo hoog ligt, zelfs met onze beste aanvallers scoorden we in het verleden niet zoveel tegen topploegen. Dat Wijnaldum en Depay gemiddeld effectiever zijn dan bij hun clubs is erg prettig, in het verleden was het vaak andersom. Blijkbaar toch een hele goede mix van elkaar aanvullende spelers. Inmiddels hebben we Duitsland 2 keer verslagen, Frankrijk 1 keer, Engeland 1 keer en Portugal 1 keer en allemaal met mooie cijfers. (Plus verdienstelijke gelijkspelen uit in Duitsland, België en Italië.) Dat zegt toch wel wat.
Op basis van alle topwedstrijden de laatste anderhalf jaar zou je eigenlijk moeten concluderen dat we echt een goede kanshebber op het EK zijn, maar ik durf dat gezien de matige aanvallers gewoon niet te zeggen.
Dat kan ik niet ontkennen. Ben na afgelopen afrika cup definitief afgekickt van die onzin.quote:Op dinsdag 10 september 2019 17:04 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Die hebben er nog nooit wat van gekund zoals 95% in Afrika.
Oranje had toen betere spelers maar ze namen vaker een snipperdag. Oefenwedstrijden werden meestal niet zo serieus genomen. Minder dan tegenwoordig in ieder geval.quote:Op dinsdag 10 september 2019 15:33 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ja kan ik me ook zeker wel in vinden. Van de pure sterspelers in de aanval zijn er veel minder dan vroeger. Eigenlijk hebben alleen Frankrijk en België echt een goede aanval in Europa.quote:Op dinsdag 10 september 2019 19:56 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik las het hier gisteren ergens maar het kan er ook mee te maken hebben dat veel van de toplanden een lager niveau hebben dan een aantal jaar terug. Vroeger had je naar mijn beleving veel meer echte topspelers. Als je nu naar al die landen kijkt dan is het toch niet zo heel bijzonder meer allemaal. Engeland..Duitsland..Italië.. grote landen maar vrij kleurloze ploegen. Het is niet raar dat Oranje zich daarmee kan meten.
Ja, dat zei PL ook en dat klopt ook wel. Maar toch was dat elftal laconieker dan het nu is. Wedstrijden werden ook veel meer (net als met Van Persie, Sneijder en Robben) simpelweg op individuele kwaliteit beslist.quote:Op dinsdag 10 september 2019 21:08 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Oranje had toen betere spelers maar ze namen vaker een snipperdag. Oefenwedstrijden werden meestal niet zo serieus genomen. Minder dan tegenwoordig in ieder geval.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |