abonnement Unibet Coolblue
pi_188681165
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:01 schreef LordVoldermort het volgende:
Van dat Ajax is ook weinig meer over hë. Zou die de Jong dan zo belangrijk zijn geweest of piekte iedereen vorig jaar.
Is dit serieus?
pi_188681295
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:16 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Is dit serieus?
Hafcfan is de meest opportunistische user ooit.
Oh.
pi_188681334
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 23:16 schreef Dejannn het volgende:
Ik begreep niet helemaal wat nu precies het idee was bij APOEL, verdedigen, verdedigen en bij een achterstand ook maar verdedigen, zoiets? Beetje apart aangezien die toch een redelijke uitgangspositie hadden na de heenwedstrijd :).
Ze kunnen er gewoon geen kut van. Net als Paok wat 4x scoorde tegen het aller Ajax en nu bijna uitschakeld is door semi profs uit het oostblok.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_188681501
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 23:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wat moet je dan doen tegen een veel sterkere tegenstander? Open huis gaan houden bij de 2-0? Wat wordt je daar als elftal en club beter van? Dan ga je er met 5-0 af, met 2-0 heb je nog het idee dat je serieuze tegenstand hebt geboden.

De geschiedenis wijst uit dat je beter gewoon idd tegen superieure tegenstanders jezelf in kan graven en dan steeds dat sprankje hoop hebben. Zelfs bij 2-0 is er natuurlijk nog wel hoop. Stel dat dan dat lullige balletje goed valt gaat je tegenstander toch net wat zenuwachtiger worden.

Jij noemt het een zwaktebod, ik vind het altijd een zwaktebod als een tegenstander tegen een superieure ploeg na de 1-0 vol in de aanval gaat en er vervolgens helemaal vanaf gevoetbald wordt.

Zoals Limasol tegen PSV deed na de 1-0. PSV scoort uit een counter, vervolgens gaan die gasten vol gas, geven bakken met ruimte weg en mogen dan nog bijkans blij zijn dat het 'maar' 3-0 wordt. Ik snap dat dus niet, je speelt over 2 wedstrijden dus waarom zou je in de eerste wedstrijd die ook nog eens uit is bij 1-0 achterstand ineens de boel opengooien? Ik zou mooi de boel dicht proberen te houden en het op 1-0 willen uit laten komen, dan ging PSV echt niet lekker de return in. Nu is het "als we de eerste 30 minuten daar de nul houden zijn we door".

Dit is geen pleidooi voor afbraakvoetbal in zijn algemeenheid, maar als je tegen een superieure tegenstander speelt ben je wmb gek als je daar op een voetballende manier van probeert te winnen. Dat lukt echt nooit.
Is dat zo, wijst de geschiedenis dat uit? :) Volgens mij verliezen teams die zich ingraven ook het gros van de keren, dus dat blijkt ook niet het perfecte antwoord te zijn.

Daarnaast heeft niemand het natuurlijk over vol aanvallen, dat is van het ene uiterste naar het andere. Er is ook een middenweg, je zou bijvoorbeeld wat meer druk kunnen zetten, teams die graag de bal hebben vinden dat vaak ook lastig om mee te dealen. En als je de bal hebt kun je proberen iets op te bouwen ipv blind een lange bal naar voren te spelen. Helemaal in een wedstrijd als vanavond tussen Ajax en APOEL, omdat het er hier vrij weinig toe doet of APOEL nu 4-0 of 2-0 verliest, na zo'n prima uitgangspositie moet je er toch gewoon voor gaan. En dat doe je dus niet door je passief op eigen helft terug te trekken.

Inhakende op je voorbeeld van PSV tegen Limassol, die heb ik maar deels gezien, daarnaast vind ik dat ook geen goed voorbeeld aangezien PSV naar mijn mening juist een ploeg is die het beste tot zijn recht komt als ze kunnen counteren. PSV heeft meer moeite met het spel zelf maken. In dat geval zou je dus wel een muurtje kunnen optrekken. Maar dat gaat zoals vanavond bij Ajax niet op, Ajax wil altijd de bal.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2019 00:45:39 ]
pi_188681771
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:43 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Is dat zo, wijst de geschiedenis dat uit? :) Volgens mij verliezen teams die zich ingraven ook het gros van de keren, dus dat blijkt ook niet het perfecte antwoord te zijn.
Ja, natuurlijk verlies je tegen een superieure tegenstander doorgaans. Er zijn sowieso geen 'winnende tactieken' in de sport. Maar je ingraven leidt over het algemeen tegen een superieure tegenstander tot betere resultaten. Dan ga je er nog 7 van de 10 keer aan maar als je 'lekker meevoetbalt' wordt je scheel getikt.
quote:
Daarnaast heeft niemand het natuurlijk over vol aanvallen, dat is van het ene uiterste naar het andere. Er is ook een middenweg, je zou bijvoorbeeld wat meer druk kunnen zetten, teams die graag de bal hebben vinden dat vaak ook lastig om mee te dealen. En als je de bal hebt kun je proberen iets op te bouwen ipv blind een lange bal naar voren te spelen. Helemaal in een wedstrijd als vanavond tussen Ajax en APOEL, omdat het er hier vrij weinig toe doet of APOEL nu 4-0 of 2-0 verliest, na zo'n prima uitgangspositie moet je er toch gewoon voor gaan. En dat doe je dus niet door je passief op eigen helft terug te trekken.
Zolang het geen 4-0 staat maakt dat dus wel degelijk uit, bij 0-0 kan je het op pingels uit laten komen. Bij 1-0 heb je aan één lullig balletje genoeg om alsnog door te gaan. Bij 2-0 is één lullig balletje de aansluitingstreffer. In beide gevallen blijft de tegenstander wat zenuwachtig.

Wat je niet moet vergeten is dat ondanks de op papier vrij povere overwinning over 2 wedstrijden Ajax gewoon écht op elke positie in het veld veel beter is. We hebben het hier echt over een brandhoutelftal. Dat zag je ook in de uitwedstrijd al.

quote:
Inhakende op je voorbeeld van PSV tegen Limassol, die heb ik maar deels gezien, daarnaast vind ik dat ook geen goed voorbeeld aangezien PSV naar mijn mening juist een ploeg is die het beste tot zijn recht komt als ze kunnen counteren. PSV heeft meer moeite met het spel zelf maken. In dat geval zou je dus wel een muurtje kunnen optrekken. Maar dat gaat zoals vanavond bij Ajax niet op, Ajax wil altijd de bal.
Limassol trok ook een muurtje op tegen PSV. Met spelen op de counter. En daar waren ze nog aardig gevaarlijk mee ook. Maar na de 1-0 gingen ze ineens 'voetballen' en het vervolg is bekend. Ze worden nog een paar keer uitgetikt en PSV loopt uit tot 3-0. Daar was geen enkele reden toe, je staat in de eerste wedstrijd máár met 1-0 achter. Uit. Kom je daar mee thuis dan kan je nog wat in de volgende wedstrijd. Geen enkele reden om uit dus de boel open te gaan gooien. En dat deden ze wel.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 29 augustus 2019 @ 01:11:56 #231
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_188681834
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:25 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Hafcfan is de meest opportunistische user ooit.
Echt een beperkte mongool.
pi_188682086
Welkom in de EL na de winter.
Kwartfinale ofzo tegen PSV zou wel nice zijn.
pi_188682111
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 01:55 schreef PSVCL het volgende:
Welkom in de EL na de winter.
Kwartfinale ofzo tegen PSV zou wel nice zijn.
Zullen we ons eerst een proberen te plaatsen voor de groepsfase voordat we over kwartfinales beginnen? :')

Of moet ik u er aan herinneren dat we in het lopende seizoen welgeteld nog maar één helft van een wedstrijd acceptabel voetbal hebben laten zien?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_188682346
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 23:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wat moet je dan doen tegen een veel sterkere tegenstander? Open huis gaan houden bij de 2-0? Wat wordt je daar als elftal en club beter van? Dan ga je er met 5-0 af, met 2-0 heb je nog het idee dat je serieuze tegenstand hebt geboden.

De geschiedenis wijst uit dat je beter gewoon idd tegen superieure tegenstanders jezelf in kan graven en dan steeds dat sprankje hoop hebben. Zelfs bij 2-0 is er natuurlijk nog wel hoop. Stel dat dan dat lullige balletje goed valt gaat je tegenstander toch net wat zenuwachtiger worden.

Jij noemt het een zwaktebod, ik vind het altijd een zwaktebod als een tegenstander tegen een superieure ploeg na de 1-0 vol in de aanval gaat en er vervolgens helemaal vanaf gevoetbald wordt.

Zoals Limasol tegen PSV deed na de 1-0. PSV scoort uit een counter, vervolgens gaan die gasten vol gas, geven bakken met ruimte weg en mogen dan nog bijkans blij zijn dat het 'maar' 3-0 wordt. Ik snap dat dus niet, je speelt over 2 wedstrijden dus waarom zou je in de eerste wedstrijd die ook nog eens uit is bij 1-0 achterstand ineens de boel opengooien? Ik zou mooi de boel dicht proberen te houden en het op 1-0 willen uit laten komen, dan ging PSV echt niet lekker de return in. Nu is het "als we de eerste 30 minuten daar de nul houden zijn we door".

Dit is geen pleidooi voor afbraakvoetbal in zijn algemeenheid, maar als je tegen een superieure tegenstander speelt ben je wmb gek als je daar op een voetballende manier van probeert te winnen. Dat lukt echt nooit.
Jose Mourinho gespot.
pi_188682347
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:43 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Is dat zo, wijst de geschiedenis dat uit? :) Volgens mij verliezen teams die zich ingraven ook het gros van de keren, dus dat blijkt ook niet het perfecte antwoord te zijn.

Daarnaast heeft niemand het natuurlijk over vol aanvallen, dat is van het ene uiterste naar het andere. Er is ook een middenweg, je zou bijvoorbeeld wat meer druk kunnen zetten, teams die graag de bal hebben vinden dat vaak ook lastig om mee te dealen. En als je de bal hebt kun je proberen iets op te bouwen ipv blind een lange bal naar voren te spelen. Helemaal in een wedstrijd als vanavond tussen Ajax en APOEL, omdat het er hier vrij weinig toe doet of APOEL nu 4-0 of 2-0 verliest, na zo'n prima uitgangspositie moet je er toch gewoon voor gaan. En dat doe je dus niet door je passief op eigen helft terug te trekken.

Inhakende op je voorbeeld van PSV tegen Limassol, die heb ik maar deels gezien, daarnaast vind ik dat ook geen goed voorbeeld aangezien PSV naar mijn mening juist een ploeg is die het beste tot zijn recht komt als ze kunnen counteren. PSV heeft meer moeite met het spel zelf maken. In dat geval zou je dus wel een muurtje kunnen optrekken. Maar dat gaat zoals vanavond bij Ajax niet op, Ajax wil altijd de bal.
Eric Meijers gespot.
pi_188685488
Beetje raar dat Zenit in pot 1 zit en Real en Atletico in pot 2 :? zo goed hebben die Russen t toch niet gedaan de afgelopen jaren ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_188685496
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 12:11 schreef TLC het volgende:
Beetje raar dat Zenit in pot 1 zit en Real en Atletico in pot 2 :? zo goed hebben die Russen t toch niet gedaan de afgelopen jaren ?
Kampioenen he
pi_188688060
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 12:11 schreef TLC het volgende:
Beetje raar dat Zenit in pot 1 zit en Real en Atletico in pot 2 :? zo goed hebben die Russen t toch niet gedaan de afgelopen jaren ?
Rusland is gewoon de 6e competitie van Europa gezien de coëfficiënten dus niet zo gek dat de kampioen dan in pot 1 komt.
Oh.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')